3:tta odottavien ryhmärämä! :)

Kiitos.. hiukan rauhoittunein mielin täällä. Ehkä se on toisaalta ihan jees jos pystyy välillä syömäänkin :) Miten sitä ajattelee kahden onnistuneen raskauden rauhoittavan mieltä? Tuntuu, että joka kerta tässä tulee vaan pöllömmäksi :D
 
Porkkana. .mun mielestä tieto lisää vaan tuskaa :D sitä aika herkästi vertaa ja mikäli ollu mitään vastoinkäymisiä niin vertaa niihinkin. Mutta Näillä mennään :)
Mä en osaa olla huolissani mistään oloista kun ne on ollu niin laidasta laitaan niin onnistuneissa kuin enkeliraskauksissa.

Tänään on tosiaan ihan nollaolo. Nälättää vaan ei muuta :)
 
Täälläkään ei ole oloja, oikeen minkäänmoisia. Ehkä hiukan nipistää välillä mahaa jos tarkkaan kuulostelee ja kummittelee tietty mielen taka-alalla kaikenlaisia ajatuksia.. Touhukkaana kävin rautakaupassa hakemassa jos jonkin näköstä tarvikatte pihan laittoon.
 
Mari ja möykky
Hei, elikkäs täälläkin kolmatta odottava. Aijemmat lapset jo 7v. Ja 5v. Nyt innolla odotan tätä , ensimmäistä neuvolaa. Täällä seurana kamala väsymys ja huono olo , ei ole onneksi tarvinnut vielä oksentaa. Tänään kävin jo neuvolassa tän kovan väsymyksen kanssa kun ei yövuoroista tullut tällä viikolla mitään niin nyt 2päivää saan nukkua. :) Neuvolassa kokeilimme kuunnella jo sydänäänet samalla mutta ei kuulunut, toivon että kaikki on hyvin möykyllä. Minulla vähän oli kysymysmerkki et millä viikolla mennään niin sen takia kokeilimme. Eli nyt viikot ehkä 6+2
Minun tietoni voi lisätä ekasivulle..
Mari ja möykky/32/-
 
Tervetuloa Mari :) Onkohan täällä vähän jo "konkariodottajia" kun keskustelu on melko hiljaista.

Mulla olot pysynyt suht hyvänä nyt kotona. Ensi viikolla jatkuvat työt vähän jännittää, että iskeekö kova uupumus.
 
Tervetuloa Mari!!

Mun hempat oli tippunu 110.. ei ihme että olo on uninen ja laahustava. Yritän taas kiskoa rautaa. Mulla on aina huonot hempat mutta kuopuksen raskausaikana ne pysyi yli 130 koko ajan. Mut silloin söinkin rautaa 2kk kolminkertaisella annoksella ennen raskautta. Jos tää raskaus jatkuis niin pakko on saada nousemaan ettei käy kuten esikoisen aikana kun olin ihan kuoleman väsyny ja synnyksen jälkeen vuoto vei varmaan loputkin veriarvot. Imetykseen vaikuttaa ihan suoraan.

Muuten ei täälläkään uutta. Kävin tosiaan neuvolassa ja jamppa oli kirinyt kasvua. Laskettuaika siirtyi siis alkuperäkseen menkoista laskettuun eli 21.11.15. Enää eroa ei siis ollut viikkoa niinkuin ekassa ultrassa. Kaikki siis ihan ok siltä osin. Hirmuisen surullista nähdä pieni liikkuva masuasukki ja samalla ailahtaa mieleen se että jos sen menettää. Ja ihan hirveän ristiriidassa on tunteet koska kuitenki se olen MINÄ joka päätän lapseni elämästä ja kuolemasta :(
 
Tervetuloa mukaan Mari ja möykky:wave:
Lisäsin sinut listaan ja laitoin lasketuksi 14.12 kun pikaisen laskutoimituksen tein. Ilmoittele jos muuttuu vielä vaikka ultrassa. :)

Porkkana
Pah täällä ainakaan ole tietoakaan konkariudesta:LOL:
Eilen oli lääkäri kuulumisia kirjoittamassa ja kone tilttasi täysin, joten luovutin. :D

Mutta siis eilisiä kuulumisia neuvolalääkäristä.

Paineet oli vähän ylhäällä, mutta johtuu ihan vaan lääkärin läsnäolosta ja siitä että tiesin pian tulevan se ah niin ihana sisätutkimus. :D
Painossa ei muutosta ja pissa ok.
Liikkeet oli ++ ja syke reilu 153.
Oli kyllä lääkäripololla tekemistä sen sykkeen kanssa, kun joka kerta kun Hippu löytyi, tuli joko vimmatusti monoa tai kiemurteli alta pois. :D
Sisätutkimuksessa kaikki ok, vaikka ollutkin näitä pahuksen suppareita taas ja kerran jopa aika kiperäkin. Kohdunkaula 2,5cm ja kiinteä ja kiinni. :)

Seuraavaksi sitten kuukauden päästä rakenne ultra, jännää. :)

Huomenna poksuu viikot taas, ei meinaa kyllä mukana pysyä! :D

Viipulainen ja Hippu 15+6
 
Voi Tammista :hug: Ethän se sinä loppupelissä ole jos on joku vakava kehitysvamma, niin kyllähän niihinkin aika suuria riskejä kuuluu ja elämänlaatu/jatkuminen voi olla hyvin epävarmaa. Touvotaan nyt, että siellä olisi pieni terve ihme! Koska sulla on nt?

Mie sain tänään ajan nt-ultraan. Vielä reilu kolme viikkoa pitäisi jaksaa sitäkin odottaa.. pah.
 
Kiitos Porkkana. Hope so... Mulla on se nt-ultra/punkioaika 11.5 eli pari vk enää. Sitten alkaakin se tuskaisin vaihe eli tulosten odottelu. Aikaisempien kokemusten mukaan se on venynyt ja paukkunut ja ollu henkisesti yhtä helvettiä. Siihen varautuen...

Karvat kasvaa ihan hulluna. Sääriä ja kaikkia muita ajeltuja paikkoja kutisee ihan törkeänä kun päivässä kasvaa jo millin kahden sänki ja ajella saa päivittäin. Tukka rasvottuu samaa tahtia. Ihanaa :D
Hirmuinen nälkä koko ajan mutta mitään ei oikein tee mieli. Ehkä mausteista ja sellasta mutta syötyä tulee kehno ja täys olo nopeasti. Piimää himoitsen ajatuksena , mutta en tykkää mistään sellasesta ja oikeasti se maku ja koostumus tökkii mut ah...se tuoksu!!
 
Kuulolla ollaan :wave: Olen edelleen todella väsynyt ja jollakin ihmeen sisulla tein 8 työvuoroa putkeen :O Nyt tuntuu, että olen kaikkeni antanut ja vaikka olen jo yhden päivän ollut vapaalla niin kroppa käy edelleen ylikierroksilla, joten koitan soittaa neuvolaan tänään leposaikkua kun tytötkin lähtevät isälleen. Keskiviikkona olin aivan naatti ja aloin töiden jälkeen oksentamaan, oksensin koko loppuillan. Oli varman pientä jännitystä, kun eilen oltiin siellä ultrassa:
Laskettuaika muutettiin neuvolan laskemasta viikko eteenpäin, eli tyyppi vastasi tasan niitä viikkoja joita olin itse laskenut. Tyypillä taisi olla hikkaa eikä sitten yhtään tykännyt, kun koitettiin mittailla. Vikkelä kaveri, jolla kaikki hyvin. Sykkeet 156 luokkaa. :heart: Saatiin tavan kuvia ja iso läjä 4D-kuviakin. Rakenneultra sitten juhannusviikolla :)

Meillä ei juuri ole kesäsuunnitelmia. Mulla jatkuu työt elokuun puoleen väliin saakka, josta sitten jään kesäloman jälkeen suoraan äitiyslomalle, jos vain jaksan niin pitkään töissä olla. Mies pääsi kouluun ja aloitti opinnot pääsiäisen jälkeen eikä heilläkään ole kuin 2-3 viikkoa lomaa heinäkuussa. Se positiivinen yllätys noissa opinnoissa on, että miehen piti valmistua vuoden päästä aloituksesta mutta nyt alustavan suunnitelman mukaan valmistuukin jo tämän vuoden lokakuussa :flower:

Porkkana eiköhän kaikki ole ihan hyvin :hug: Mäkin tässä kuluneella viikolla säikähdin ihan totaalisesti, kun olen ekaa kertaa viikkoihin pystynyt juomaan aamukahvin. Tiedän, että on ihan normaalia että oireilu lievenee, mutta silti iski pelon persuksiin. Toisaalta tiesin koko ajan, että kaikki on ok kunnei ole vuotoja eikä kipuja.

Tammityttö odottavan aika on pitkä, niinhän sanotaan. Tilanteeseesi en osaa mitään muuta sanoa, kuin että ollaan hengessä mukana ja toivotaan parasta tulosten ja niiden saapumisten suhteen :hug:

viipulainen onpas sinulla mukava exä, todella ilkeää moinen käytös. Ei taida omaa napaansa pidemmäs nähdä :headwall: Unohda moiset puheet ja nauti raskaudestasi, osuu vielä pilkka omaan nilkkaa kun huomaa ettei vika ollutkaan sinussa :kiss: Onnittelut pienryhmäpaikasta :flower: Meillä oli kans kuopuksen palaveri koululla - pääsee normiluokkaan, mutta 2-3 kertaa viikossa opetetaan pienryhmässä :)

Ja uusille tervetuloa :wave:

heidip* ja nyymi rv11+2
 
Koita Tammityttö niitä kefir juomia. On vähän kuin piimää, mutta maustettu. Se persikka on ainakin ihanaa. Myös mustikalla maustettu piimä on hyvää. Juon kyllä tavan piimääkin, tykkään hapanmaitotuotteista :)
 
Viimeksi muokattu:
Joo oli toinen :) Neuvolalääkärissä oli se matkaultra ja sen ja sisätutkimuksen perusteella viikkoja noin 8 (7+6), muttei vielä silloin sanottu mitään tarkempaa. Eilen oli nt-ultra ja tänään jo tuli postissa epikriisi :D

Terkka kirjoitti taas sairaslomaa. Alkuviikosta meen sitten lääkäriin ellei lepo helpota oloa. Tässä väsymykse kourissa itkuki tullu muutamat kerrat jo pelkästää siitä, että mitä mies ja lapset joutuvat kärsimään.
 
Voi Heidi..kuulostaa tutulle. Mulla ollu osa raskauksista tuollaisia et oon ollu tosi itkuinen ja ailahteleva. Pääsääntöisesti tytöistä :D. Nyt on taad jotenkin ihmeen seesteinen ja itkuton raskaus niinku kaikki pojat olleet :) vaikka no..pinna palaa kyllä nytkin taas aika nopeasti jos palaakseen...ailahtelee.
Voimia. On tosi kurjaa... i know. Lähinnä lapsi muakin aikanaan aina säälitti

Hyi. Tekee koko ajan mieli aika raskasta ruokaa, hampparia ja pizzaa mitä en normaalielämässä ikinä oikeastaan syö. Mutta hemmetti erehdyin kiskomaan bicmäkin ja nyt teen kuolemaa. Se ei etene minnekään, maha turposi palloksi ja koskee. Hyi yök. Kumpa osais/pystyis ykäämään. Taas muistan miks en niitä syö, olo on ihan kamala.
 
Uuvuttaa!! Ja edelleen välillä jännittää onko vaava edes elossa, tiistaiaamuna käyn neuvolassa antamassa näytteitä niin jos se samalla kuuntelisi ääniä tms. Ahdistaa myös töihin meno maanantaina, kuinkahan kuollu sitä on... Mutta ihana ulkoilupäivä takana :)

Mitäs Tammikselle kuuluu? Ja muille tietty myös, mutta vähän niin kuin kysymyksen takaisin heitto :D
 
Mun väsymys alkoi helpottaa kun rupesin syömään sitä rautaa. Hempat ilmeisesti vaikutti eniten. Kyllähän mä vieläki saatab sammuu Päiväunille ja illalla telkun ääreen mutta ei enää oo sitä 24/7 sumussa kulkemista.
Muutenkin olo on taas suht jees.. ei muutaku nälkä nälkä ja nälkä. Vissyä vois juoda litratolkulla :D se on muuten jännä aina näissä että vaikka syö ihan sikana Niin vaaka ei heilahda mihinkään.
 
Hellouuu!!

Täällä aika pirteätä, mutta nyt on iskeneet krempat. On ollut pakko taipua ja hyväksyä, ettei vaan voi reippailla ja rehkiä enään ihan miten haluaa. Ihan jäätäviä kipuja tulee muuten selkään ja nivusiin.
Noh, sentään voi rauhallisesti kävellä. :)

Täällä ootetaan kuumeisesti jo ensi kuun loppu puolta, että pääsis siihen rakenne ultraan, olis ihan must saada tietää kumpi tulee. :D
Kovia mylleröintejä tuolla mahassa on ja osa potkuista tuntuu tosiaan vatsan päältäkin. :) Katselin Vau kirjasesta että tällä viikolla vaavi kasvaa aika reilusti. :)

Miehellä iski päälle uudestaan koirakuume. :D
Sovittiin alustavasti, että ensi vuonna katsotaan sitä pentua ja päästiin jopa viimein sopuun rodustakin. :D

Ei siis mitään järisyttävän suurta täällä päässä, kiva viikonloppu takana! :)

Viipulainen ja Hippu 16+3
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla Viipulainen että kaikki hyvin :)!
Millaista koiraa mietitte?

Mä olen yleensä saanut (valitettavasti ) jo nt ultrassa kuulla sukupuolen. Sairaalan laitteet on hyvät ja lääkäri jossa käyn on perinatologi. Vaikka sikiöllä on alussa samanlaiset "pippelit" molemmilla niin jostain se lääkäri on joka kerta tienny sukupuolen. Ja oikeassa ollut. Toisaalta mä mieluiten odottaisin perinteisesti rakenneuä:hän mutta mä olen yleensä menettäny vauvat siihen mennessä. No..sormet ristissä että kävisi toisin tälläkertaa.
 
Päädyttiin Labradorinnoutajaan. :)
Jossain vaiheessa, jos toista koiraa aletaan suunitella, haluaisin Samojedin, yhdellä kasvattajalla kävin pari vuotta sitten tutustumassa ja oltiin muutenkin oltu jo reilu vuosi sähköpostitse yhteyksissä. Olisin saanut pennun jo silloin, mutta sitten totesin, että ero exän kanssa tuntui olevan tulossa, joten kieltäydyin vielä silloin. Rakastan tuota rotua ja rakastan myös labradoreja, joten järjestyksellä ei ole väliä kumman hankkii ensin. :D

Toivotaan Tammityttö, että tälläkertaa kaikki menee mainiosti, olet sen ansainnut.:heart::hug:
 
Labbikset on ihania..etenkin sellaiset suklaanruskeat . Ellen olisi allerginen voisin kyllä harkita jotain karvapalloa :)

Nyyh..eksyin tuonne erityislapsiblogien maaolmaan ja täytyy sanoa että uskomattomia selviytymistarinoita , leijonaäitejä ja vahvoja pienokaisia. Tunteita nostattaa. ..
 

Yhteistyössä