<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Alkuperäinen kirjoittaja BornToLose:
Onko muita tupakoitsijoita? :ashamed:

Ootteko kertonu jo jollekin? Meiän tekis niin mieli kertoa kummankin sisaruksille mutta kyllä yritämme odottaa sinne ekaan ultraan.

BTL ja nytty 5+0 :heart:


Minä olen sellainen tuuritupakoitsija. Kesällä tuli polteltua päivittäin. Sillä se olikin helppo lopettaa heti ekaan haamuun.

Tuosta meidän mutsi saikin tietää että olen taas raskaana, kun en lähtenyt mukaan tupakalle :saint:

Sen lisäksi tietää mun sisko. Muille ei kerrota ennen kuin on olemassa jotaikin todistusaineistoa/ kuvamateriaalia siitä.



 
Onnittelut kaikille uusille plussanneille! :)

Mulla on sitten pahoinvointi alkanut. Tää on nyt kolmas päivä, kun oon enemmän tai vähemmän tööt. Edellisinä päivinä on olo helpottanut hieman iltaa kohti ja niin toivon käyvän tänäänkin. Päivät tuntuu niin ikuisuuspitkiltä, kun kamppailee vain huonon olon ja väsymyksen kanssa. Joka päivä oon nyt nukkunu päikkärit eikä ole unta tarvinnut kauan odotetella..kuinka voikin näin paljon väsyttää.

Tuntuu, että koko ajan tarvii pistää suuhunsa jotain, kun se tuntuu olevan ainoa mikä oloa helpottaa. Ja oikeestaan mitään ei tekisi mieli syödä, mutta kun on pakko..plääh. :(

Mietityttää, että kuinka kauan onnistutaan pitämään raskaus muilta salassa. Mun siskot kyllä tietää, mutta muille en haluaisi kertoa ennen kuin ekan ultran jälkeen eli sitten joskus 12 viikon jälkeen. Mutta jos mulla on näin veto pois koko ajan, niin ei tätä pysty kyllä salaamaan. Ei sitten millään. Voi, kun saisi aikaa siirrettyä jonkun 2 kuukautta eteenpäin..sitten oltais jo turvallisemmilla vesillä ja varmaan pahoinvointikin jo helpottanut. No, ei se nyt auta kuin kestää päivä kerrallaan..
 
Meillä raskaudestani tietää pari ystävää ja vanhemmilleni aion kertoa kun seuraavaksi nähdään tai soitellaan. Keskenmenon sattuessa suru on niin suuri, että kaikki tuki tulee tarpeen ja siksi tahdonkin että läheiseni tietävät.. ettei tarvitse alkaa enää silloin selittelemään itse raskaudesta mitään. Töissä aion kertoa ensi viikolla samaisesta syystä, samoin kuin koulussakin. Jos yhtään tuntuu että alkaa raskaus rasittamaan, jään sairauslomalle ja siksikin on hyvä että ihmiset tietävät missä mennään.

Ostin juuri uuden hevosen ja nyt mietityttääkin kuinka pitkälle uskallan ratsastaa. Viikkoon en ole kyllä edes jaksanut ajatella ratsastamaan lähdöstä, väsymys on niin suuri. Valmennuksen taidan joutua jättämään jo piankin, mutta maastoreissut olisivat kyllä mukava henkireikä. Onko täällä muita ratsastajia?

Lähetin juuri miehen kauppaan kun tekee mieli kaikkea omituista mitä ei normaalisti kaapeista löydy =) Mitäs mielitekoja teiltä muilta löytyy? Mulla on joka raskaudessa ollut ihan mieletön ruokahalu. Pahoinvointia on aina illalla, mutta siihenkin auttaa syöminen. Painonnousua siis tiedossa ;)
 
Olen pitänyt vähän taukoa tästä palstasta... Olen nyt muutaman kerran käynyt lukemassa, mutta kirjoittaminen on vähän jäänyt. Olen ruvennut näkemään kammottavia keskenmeno unia, joissa vuoto alkaa runsaana ja peli oli sitten siinä. Toissa yönä heräsin ihan paniikissa tällaiseen uneen ja oli pakko käydä vessassa tarkistamassa että miten kävi. :( Nyt vasta tajusin kuinka ALUSSA koko homma osaltani on ja kuinka MITÄ VAIN voi vielä tapahtua. :headwall: :headwall: Jotain pieniä oireita on, mutta se nyt ei kerro kertakaikkiaan mitään. Pienet endokivut on palanneet, ihan siis ilman mitään särkylääkkeitä pärjää ihan ok, mutta toki se vetää mielen matalaksi kun yhteen väliin ei ollut kipuja ollenkaan. Ultraan on vielä miljoona vuotta. :|

Tervetuloa kaikki uudet odottajat! Meitähän alkaa olla jo mukavasti kasassa. Toki mukaan toivotaan vielä lisääkin!

Me ei olla kerrottu kenellekkään mitään. Jotkut tiesi että oltiin tässä kierrossa hoidossa, mutta onneksi ei tullut kerrottua testipäivää ja nämä ihmiset on sen verran hienotunteisia etteivät kysele mitään.
Ennen varhaisultraa en itsekkään usko tähän, mutta jos siellä on kaikki kunnossa niin harkitaan kertomista ihan muutamille läheisille. rv 10 on taas ultra, jos silloinkin kaikki kunnossa niin kerrotaan varmaan vanhemmille. Loput saa sitten huomata jos/kun maha kasvaa.

Täällä ei mitään pahoinvointia ainakaan vielä näköpiirissä. Ruokahalu on kyllä kasvanut järkyttävästi! Parin tunnin välein alkaa mahalaukku murista jos ei sinne tajua omatoimisesti ruokaa tunkea. Ja suolen tominta on jotain ihan uskomatonta! :ashamed: :ashamed: Isommalla asialla saa käydä vähintään 7 kertaa päivässä! JÄRKYTTÄVÄÄ! :eek:

Haave & Tauno ja Ansa rv 4+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilmuska:
Lugesteronit ja Disperin minulla on ollut käytössä, mutta kesällä kaikkeen turhautuneena lopetin nekin. Nyt en tiedä pitäisikö ne aloittaa uudelleen vai ei.. Osaisiko joku sanoa?
Heips hilmuska!
Kannaattaa ehdottomasti kysellä huomenna lääkäriltä lääkkeistä. Disperinistä en osaa sanoa, mut lugeja itsekin käyttäneenä...en usko että niistä mitään haittaa olisi, voisivat varmaan tukea kiinni pysymistä, "tarrasukat" =) . Miehelle just tuossa joku päivä sit sanoin et jos niitä palleroita ois kaapissa ni kyllä käyttäisin. Tuu kertomaan, mitä lääkäri kehoitti. Tsemppiä!

 
Huomenta!
Hirmusesti tekstiä tullut ja uusia jälleen joukossamme, tervetuloa ja onnea :flower:

tupakoinnista Olen polttanut ennen yritystä järkyttävän paljon, ja sitten yritysaikana olin myös ns. tuuripolttaja ja käytin myös nikotiinituotteita (juu tiedetään, ei saisi tehdä noin...). Plussauutisen jälkeen loppui kuin seinään ja nyt onkin kaksi viikkoa mennyt ilman yhtään tupakkaa tai purkkaa. Yllättävän helppoa, mutta :hug: asian kanssa painiskeleville, tiedän ettei ole välttämättä helppoa.

).( Viikonloppuna toimin sitten kuskin roolissa. Niinkuin arvasinkin, herätti se useassa kysymyksiä. Ainakin neljä ihmistä tuli kysymään suoraan odotanko, näistä kaksi hyvinkin tietoisia aiemmasta keskenmenosta. Voi että pistää vihaksi, mitä ihmettä ihmiset ajattelee!! Miksi ihmeessä ainakin minun mielestä arkaluontoista asiaa kehdataan tulla kysymään noin, luulevatko saavan rehellisen vastauksenkin vielä.. Ehkäpä kyseisille ihmisille olisin jo kertonut jos haluaisin, ja nyt en halua ennen 12. viikkoa. Toisaalta tulee sitten semmonen olo, että ompas kiva kun vatsanseutua kytätään, entäs jos en olis raskautunut näin nopeesti, eikö ne ymmärrä että asian kysyminen voi "hieman" lisätä tuskaa? Argh... yks hyvänpäivän tuttukin kyseli ihan suoraan meidän lasten"teko"-suunnitelmista, todella ahdistavaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Haave :hug: Onneksi unet ovat vaan unia, vaikka uskon että voivat ahdistaa. Itse näin yritysaikana vastaavia unia ja pelkäsin raskaaksi tuloa yli kaiken -koska kaikki päättyy kuitenkin vain suruun ja tuskaan. Mutta nyt ei auta kuin uskoa positiivisesti tulevaan. Voimia sulle!

A-L-M ja mörkö 5+3 :heart:
 
Huomenta!

Unista Mä en ole nähny yhtään keskenmenosta unta. Tainnu nähdä muutaman vauva unen, mutta siinäpä ne oikeestaan on ollu.
tupakoinnista taas niin mulla taitaa olla nyt 5:des päivä lähdössä käyntiin ilman tupakkia. Eilen teki tosi paljon mieli, mut sain sen loppumaan. Mun pelko vaan tässä on se, että kun mä aikoinaan lopetin tupakoinnin, lihoin 25 kiloa ja nyt tän vuoden tammikuussa ratkesin polttamaan uudelleen että jos sama käy uudelleen. Ja tuosta 25 kg onnistuin laihtumaan puolet, ennen raskaaksi tuloa.
Mutta pitää toivota että tämä raskaus olis siinä mielessä samanlainen ku pojalta, silloin laihduin, vaikkakin söin ja olo oli hyvä. Mutta lähtöpaino oli ennen raskautta 10 kg enemmän entä synnytyksen jälkeen. Mut mun äidillä ja mummulla on ollu sama juttu, samoin kaikilla äidin siskoilla, et liekö sit joku sukuvika? :D Tosin, sille hanttiin en kyllä laita, jos kilot tippuu...
Mut tällä pahoinvoinnilla, juu, tippuu ne!
Ensinnäkään kun ei voi syödä mitään kunnolla, heti oksettaa jos syö liian paljon, syön melkein pienempiä annoksia entä meidän 5 vee. Ei vaan pysty.
Sit nää aamut, mä tiedän että tää pahoinvointi ehkä hellittäis jos söis jotain, mut miten voi syyä ko pelkän ruuan näkeminenki oksettaa?
tää on tällanen 24/7 kestävä "ikikrapula"....

Hauskat päivänjatkot!!!!

buam 6+5
 
mulla on1v yritystä takana ja eilen tein sitten testin ja se oli plussaaa.. miten ihana olo ei voi edes aamu kahvia juoda kun on pahoin vointia.. ja rinnat on kipeet..
onnellienn kyllä oon siittä huolimatta söin 2kk terolutteja ja sit sen jälkeen tärpäs.. ihanaaa... teki eilen mieli itkee ilon kyynyeleitä kun testi näyttti plussaa.. nyt olis rv 4+0
 
Babyylle onnea huonosta olosta :) .

mulla on ihan normi olo, tai siis tisut on toki kipeet. Mut ei o yhtään huono olo. Vielä on 9h 10 min ekaan ultraan ja jännittää IHAN kamalasti.
Jos tuolla masussa tosiaan on elämää ni eilen on alkanut pienen sydän lyömään :heart: . Ihana ajatus. Vielä kun saisi mielestä tämän järjettömän pelon että onko kaikki kunnossa. Sitten voisi oikein tosissaan ja täysin rinnoin nauttia tästä ajatuksesta ja asiasta...

 
Tervetuloa uusille ja onnellista odotusta! :hug:

Mie uskaltauduin varaamaan ensimmäisen neuvolan, sain ajan kahden viikon päähän. Jännittää jo nyt... B)

Me ei ikinä olla kerrottu raskaudesta muille ennen ekaa ultraa, ja tuosta keskenmenneestä ei keretty kellekään kertoakaan joten kukaan ei miun ja miehen lisäks tiedä koko km:sta mitään. Tiiän etten olis kumminkaan saanu minkäänlaista tukea mistään, niin parempi näin. Miun äitihän on ollu tosi katkera mulle kun en oo kärsiny pahoinvoinnista noissa ekoissa raskauksissa, niin ei sille tee mieli kertoa uudesta vauvastakaan. :/

Tän aamun lenkki tehty, saatoin ekaluokkalaisen polkupyörällä linja-autolle (matkaa 2,5km/suunta) joten voi hyvällä omalla tunnolla heittää vaikka sohvalle köllöttelemään. :saint:

Mukavaa alkanutta viikkoa! :wave:

Adelade 5+4
 
Tervetuloa uudet minunkin puolesta! :heart:

Täällä lähes oireeton olo. Eilen vähän repäisykipuja kun yski. Flunssan kourissa ollaan vieläkin, mutta puolikuntoisen yritän sinnitellä töissä. Toivottavasti oireita alkaisi taas ilmaantunmaan, jotten menetä järkeäni :D
ekaan neuvolaan ja ultraan on vielä todella pitkä aika. Olen jo harkinnut meneväni varhaisultraan mielenrauhan vuoksi.

Uteluista A-L-M kyseli. Mulla olisi tällä viikolla tapaaminen tyttökavereiden kesken, joista osaa en ole nähnyt pitkään aikaan. Ei pidetä kaikkien kanssa ihan hirveesti yhteyttä, mutta tapana on ollut, että vähintää muutaman kerran vuodessa nähdään. Yleensä nämä ovat olleet illanistujaisia, mutta tällä kertaa joukossa on 3 raskaana olevaa (en laske itseäni tuohon joukkoon, sillä en halua vielä raskaudesta kertoa). Illanistujaiset siis jäävät (mikä on hyvä minun kannalta) ja mennään vaan ihan arki-iltana syömään ravintolaan. Mutta niistä uteluista. Siis osa siitä porukasta tietää mun keskenmenosta joka tapahtui siis viime marraskuussa. Ja tiedän, että nyt siellä kytätään ja kysytään ihan suoraan, että jokos olen uudestaan raskaana. Ja sekös ärsyttää! Ja osa porukasta kuitenkin varmaan juo ruuan kanssa yhden tai kaksi ja tietenkin varmaan ihmetellään jos minä en juo. No en ole koskaan osannut arkena juoda yhtä tai kahta että olen sitten mennyt viihteelle vapaa-ajalla jos on ollut jotkut juhlat tms. Että sen juomattomuuden voi varmaan sillä perustella kun on töitä seuraavana päivänä yms. mutta mulla on ikävä kyllä jo valmiiksi vähän ärsyyntynyt fiilis kun tiedän mikä utelu ryöppy siellä tapaamisessa taas alkaa. Toivottavasti voin kääntää puheet vaikka niiden muiden raskauksiin tms.
Perheenjäsenet ei onneksi asiasta utele vaan ovat hyväksyneet, että kyllä me sitten kerrotaan kun sen aika on.

Tällä viikolla ajattelin ottaa niskasta kiinni syömisten suhteen. Herkuteltua tulee lähes joka päivä :ashamed: Esikoisen aikana huomasin, että helposti tuli ientulehduksia ja reikiintyminenkin tapahtuu helpommin kuulemma, joten jo sen vuoksi voisi yrittää pitää sen karkkipäivän kerran viikossa. Ja saatika sitten, ettei niitä raskauskiloja tulisi turhaan tuollaisista syömisistä ja onhan aina se raskausajan diabeteksenkin riski.
Mites muut, oletteko muuttaneet syömisiänne raskausaikana tai onko aikomus muuttaa?
Nyt tuli höpöteltyä jo pitkä litania :D Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Hyviä vointeja!
Elwi ja Touko 5+3
 
Soittelin lääkäriin noista lääkityksistäni ja soittelevat kohtapoliin takaisin, kun pitää kuulemma lääkärin miettiä miten olisi parasta nyt toimia. Toisaalta toivon, että lääkitykset aloitettaisiin, en oikein usko että tämäkään voisi luomuna jatkua kun ei neljä aiempaakaan ole jatkuneet.
Eilen soittelin vanhemmilleni ja alkoi todenteolla ärsyttämään äitini kommentti että nyt vaan pitää olla ajattelematta koko raskautta ja antaa asioiden edetä vaan omassa tahdissaan. Just, niinkuin olisin niihin voinut vaikuttaa aiemminkaan! |O

Lankesin nyt laskemaan laskettua aikaakin jonkun laskurin avulla, vaikka olin päättänyt olla niin tekemättä. Se olisi kuitenkin 16. toukokuuta. Synnäri olisi K-HKS. Neuvolaan ajattelin soitella ensi viikolla, mutta aikaa en ota vastaan kuin joskus myöhemmin. Neuvolakortteja on kertynyt laatikkoon surullinen pino, yhtäkään en ole raaskinut heittää pois. Nyt ajattelin jättää koko kortin neuvolaan potilaspapereitteni väliin.

Elwi kyseli syömisistä.. Minä oon aina raskausaikana syönyt aika pitkälle kaikkea samaa mitä muulloinkin. Maksaruokiakin syön, mutta vähemmän kuin normaalisti. Minulla tuppaa hemoglobiini laskemaan, joten suositeltavaa on syödäkin. Maitotuotteissa katson että on pastöroidusta maidosta valmistettu, mutta muuten vetelen juustojakin hyvällä maulla. Alkoholia en käytä yleensäkään kuin hyvin harvoin, raskaana ollessani en sitäkään. Vaikka eipä pieni lasillinen viiniä pahitteeksi olisikaan silloin tällöin, ei vain maistu. Tupakoinnin lopetin jo ensimmäiseen plussatestiini moooonta vuotta sitten.

Omaa napaa sen verran, että tänään ei väsytä yhtään niin paljoa kuin eilen. Haaveissa olisi jaksaa lähteä ratsastamaankin tänään, huono omatunto kun hevoset vaan lomailee.. vaikka eipä se niitä varmasti haittaa =) Pahoinvointia, kuvotusta ja huimausta ollut koko aamun. Rinnat on niin kipeät että pitänee etsiä kohta jostain tosi tukevat urheiluliivit päälle. Mutta yritän nauttia nyt näistä kaikista oireista, tiedänpähän olevani raskaana. =)

Iloista päivää kaikille!
 
Hilmuska, kiva et joku toinenkin on menossa Hämeenlinnaan synnyttämään. Luulin jo jääväni ainoaksi tässä pinossa :)

Tosta tupakoinnista... ennen esikoinen plussausta viime vuoden tammikussa kyllä vielä poltin. Lopetin sit samantien kun tein plussa-testin. Noh, painoakin tuli sit ihan mukavasti sen raskauden aikana. Imetys vei kiloja ihan hyvin, mut sen lopetettuani niitä sit muutama ropisi takaisin.

Soittelin tänään yksityiselle ja jätin lääkärilleni soittopyynnön huomiselle. Kyselen, et näkyiskö heidän ultrallaan sykkeet mahdollisesti jo rv 6+. Kyselin samalla, mitä maksaisi se hcg-mittaus verestä. Kuulemma n. 60? miinus kelan korvaus. Taidan vielä yrittää ruinaa sitä neuvolan puolelta.

ON: mun oireet ei oikein ole edelleenkään palannut sille tasolle mitä ne jossain vaiheessa oli :( viime yönä oli jotain menkkajuilimista mut siinäpä ne sitten olikin. Ja ihan hitusen etovaa oloa, mut ei merkittävästi. Hohhoijaa... Kyl tää alku on raskasta aikaa.

Janskuliini ja Toukka 5+2
 
LOVIISA: Huomasin että sulla LA 1.5, ja SatKs:ii synnyttää menossa: mahdatkohan tulla sitten vastaan ku meillä 2.5. =) Jos tää nyt ei päätä pysyä sisällä yhtä kauan ku nuorempi isoveli, t joudutaa käynnistämää;)

Olen päässyt vielä helpoilla oireilla; väsyttää, rinnat sattuu, oksentelen ja selkä kipeä, kuten jokaises edellsies raskaudes. Mut viime raskauteen nähden tää on ku yhtä juhlaa; Mickestä olin niin huonossa kunnossa, etten päässy sängystä ylös yksin kunnolla.. Ja selän takia fysioterapiassa kävin alusta 30 viikolle saakka.. Nyt sentään pääsee yksin ylös :LOL:

 
Hei på dig..

Täällä ramasua vaihteeks ilmassa. Aloitin noi MultiVitat, mut kuten aina ennenkin vaihtoehtona on joko multivitaa ja yöllinen valvominen tai ilman ja päiväinen kooma. Otan nyt joka toinen päivä sitten tommosen ja koitan taiteilla hereillä.. Päivällähän mää en osaa nukkuakaan.

Tänään taas huonompi päivä. Väsyttää ja särkee päätä ja joka asia saa aikaan itkuun pillahtamisen. Varsinainen Crybaby oon :ashamed:

Tupakoinnin minäkin lopetin jo melko heti kun esikoista aloin odottaa 2003. Siitä asti polttamatta ollutkin sitten. Lopetin noin kuukauden plussan jälkeen Nicoreten avulla ja olin todella kova tupakoija.

Syömisestä. No syönhän minä. TONNIKALA on taas kerran suuri herkku, niinkuin kahden aiemmankin raskauden aikana :D

Aamukahvikuvotusta odotellen edelleen..

Ja tervetuloa vaan uusille =)

 
Hei!

Pitää varmaan tännekkin omaan kuukausi pinoon ilmottautua plussanneena. :wave:

La olis 19.5 jos sinne asti päästään ilman kommervenkkejä ja sairaala olis PKKS ja seiska olis tulossa =)

Torstaina ja lauantaina sain tikkuun hailakat viivat ja tänään eri testillä suht hailakan mutta ihan selvästi nähtävän viivan :D
Viikon jo ollut väsymystä ja mahan nippailua + pari kertaa repäisykipuja :|
myös pienen pientä öklötystä havaittavissa :x

Nyt olis 3+5 menossa :)
 
Minä myös varasin ajan tänään varhaisultraan. Sain ajan jo torstaille! Sydän ei luultavasti pumppaa sillon vielä, tähän olen varautunut, mutta haluan heti tiedon siitä että alku on olemassa ja vieläpä oikeassa paikassa! Tämä hätäisyys sen takia, että voin sitten heti kertoa iloisen uutisen työnantajalle tiedoksi, koska työni on raskaana olevalle liian raskasta ja vieläpä vaarallistakin. Saa johtaja alkaa järjestää sitten vähän "helpompia hommia". Ja voin kuvitella että tämä kyllä siitä riemastuu...

Huonoa oloa on ollut ajoittain ilmassa, mutta paljon vähemmän kun aiemmissa raskauksissa. Toivon että se johtuu syömistäni vitamiineista, kun serkkuni joskus sanoi että b-vitamiini auttaa pahoinvointiin. Nyt aloin vitamiinin syönnin jo heti kun alettiin yrittää tätä neljättä, mutta tiedä häntä johtuuko siitä vai alkaako oksetus vain myöhemmin.

ViolaRose + Taimi 4+6
 
Onnea [/b]amati :flower:

syömisistä yritän noudattaa suosituksia, tosin nyt jo ikävä montaa kieltolistalla olevaa... graavilohi, erilaiset juustot, maksaruuat -kaikki herkkuani :) aamukahvin vaihdoin teehen, töissä tosin sumppia menee kupillinen. Ja mä join ennen raskautta vähintään sen 6 mukillista...

 
Hellurei!

Syömisestä, mä en aio alkaa tuijottamaan niitä neuvolan suosituksia, maksaa vältän, mutta voin sillon tällöin herkutella pienellä määrällä maksalaatikkoa, mutta muuten aion mennä maalaisjärjellä eteenpäin. Kahviakin juon, mutta koskaan en ole ollut mikään älytön kahvin juoja.
Tosin, nyt se kahvi on jääny väkisinkin aamusta pois, samoin mikä tahansa juoma, ei tältä pahoinvoinnilta voi tehdä mitään tai laittaa suuhun ylipäätänsä mitään.
Nyt about sen kolmen päivän ajan on joka ikinen päivä ollu huonompi olo, ni jotenkin ootan kauhulla sitä huomista kun tämä päivä on ollu kyllä pahin. Kertaakaan en aamun jälkeen ole oksentanu, mutta se pahoinvoinnin aalto tulee ja menee ja sitä on siis jatkuvasti...
Enemmän on ollu hetkiä että on oksettanu entä hetkiä jossa ois ollu hyvä olla...

Sitä mä mietin et me ollaan ryhmän kanssa menossa kattoon parin viikon päästä ruumiinavaus, niin taitaa jäädä multa se väliin kyllä...Sanoin kyllä jo kouluttajalle tänään tästä ja puhuttiin siitä että saan hyväksytyksi kun käyn siellä edes paikan päällä.
Mut nyt pitää mennä telkun ääreen ja sit nukkumaan, tää väsykin on mitä inhottavinta!!!!

buam
 
Tervetuloa babyyy ja onnea vielä :flower:

Huh, ei tullut ainakaan täysteilausta tosta tupakoinnista :hug:
Mä oon alottanu tupakoinnin joskus -95 ja siinä välissä kaksi kertaa lopettanut kokonaan, eli heti kun olen tullut raskaaksi. Kummallakin kerralla oon vaan ollu niin tyhmä että olen alottanu uusiks, nyt toiveena olisi etten enää ikinä alottaisi, ikuinen piina tämä taitaa mulla kuitenkin olla :ashamed: Ja poltan siis joku 10/pvä. Mutta nyt päätin että ke loppuisi, eli ke olisi eka täysin savuton päivä ja mainostin tästä jo koulussakin niin ei olisi niin helppoa luistaa asiasta B) Saa nähdä kuinka etenee, pitäkää peukkuja.

Me ei olla vielä kerrottu kenellekään, miehellä se vaan tekee tiukkaa kun niin tahtoisi kertoa veljelleen :D Tai no yhdelle palstakaverille kerroin facebookissa, saapahan narista oloaan jollekin muullekin kuin miehelle :kieh:

Mieliteoista en muista niinkään, kummankin raskauden ihan alussa on tehnyt tosi paljon mieli eri hedelmiä. Ekassa ostinkin jääkaappiin kaikkia mahdollisia hedelmiä jotka sitten mädäntyivät sinne kun ei yhtäkkiä tehnykään mieli :whistle: Ekassa olin myös salmiakin suurkuluttaja, ja muutenkin meni enemmän herkkuja kun olisi saanut. Tokassa join kahvia saman verran kuin normaalistikin ja myös energiajuomaa menee, nytkin. kyllä niitä mielitekoja varmasti on ollut mutta ei vaan tule mieleen, saa nähdä mitä alkaa tekemään mieli.

Mulla kans paino noussu molemmissa raskauksissa yli 20kg ja luulen että osasyy painonnousuun on tupakoinnin lopettaminen koska jo ihan ekoilla viikoilla on painoa kertynyt. Vieläkään en ole saanut viimesiä raskauskiloja pois kun halusin painaa 54kg mutta painan vaihtelevasti noin 60kg, mut en vaan oo jaksanu enää ressaa koska olen niin tyytyväinen itseeni näin kuin voin olla :) Eli tuskin muutan mitään tämänhetkisestä syömisestä.

Mulla edelleen puutuu kädet tosi nopeesti illalla kun oon käymässä nukkumaan, raivostuttavaa :headwall:

BTL ja nytty 5+1 :heart:
 
Iltoja kaikille,

mukaan ilmoittautuu 1v9kk tytsyn äiskä, ja viikonloppuna testailin plussan :heart: :heart:
En todellakaan tajua vielä yhtään mittään tästä, sillä pamahdin taas aivan heti raskaaksi kun vaan 'lupa' annettiin. Nyt siis ootellaan toista vauvaa, LA olisi 13.5.2010 ja synnäri tulee olemaan Jorvi.

Palstaillut olen toisella nikillä esikoisen odotusaikana mutta nyt alotetaan uudella nimellä ja puhtaalta pöydältä tämä odotus kun alkoi tuntua että edellisen nikin päällä oli joku karma tms... :whistle: Nuoresta iästäni huolimatta (26v :whistle: ) olen kokenut paljon ikävyyksiä raskauksien osalta. Ennen esikoista keskenmenot v 2004 ja 2005. Sitten esikoinen syntyi 2007 ja taas keskenmenot 2008 ja 2009. Hyvin varovasti siis mennään, ei uskalla alkaa edes miettimään kummosia kun niin lujaa on korkeelta alas tultu kerta toisensa jälkeen...

Mutta nyt ollaan tässä päivässä ja nautin kyllä joka päivästä. Oireita ei juuri ole, mitä nyt paleltaa hurjasti koko ajan, johtunee flunssasta osittain. Kyllä ne sieltä taas pamahtaa puskista, viimeistän viikon päästä :)

Tsemppiä kaikille !!!!!!
 
Iltoja kaikille,

mukaan ilmoittautuu 1v9kk tytsyn äiskä, ja viikonloppuna testailin plussan :heart: :heart:
En todellakaan tajua vielä yhtään mittään tästä, sillä pamahdin taas aivan heti raskaaksi kun vaan 'lupa' annettiin. Nyt siis ootellaan toista vauvaa, LA olisi 13.5.2010 ja synnäri tulee olemaan Jorvi.

Palstaillut olen toisella nikillä esikoisen odotusaikana mutta nyt alotetaan uudella nimellä ja puhtaalta pöydältä tämä odotus kun alkoi tuntua että edellisen nikin päällä oli joku karma tms... :whistle: Nuoresta iästäni huolimatta (26v :whistle: ) olen kokenut paljon ikävyyksiä raskauksien osalta. Ennen esikoista keskenmenot v 2004 ja 2005. Sitten esikoinen syntyi 2007 ja taas keskenmenot 2008 ja 2009. Hyvin varovasti siis mennään, ei uskalla alkaa edes miettimään kummosia kun niin lujaa on korkeelta alas tultu kerta toisensa jälkeen...

Mutta nyt ollaan tässä päivässä ja nautin kyllä joka päivästä. Oireita ei juuri ole, mitä nyt paleltaa hurjasti koko ajan, johtunee flunssasta osittain. Kyllä ne sieltä taas pamahtaa puskista, viimeistän viikon päästä :)

Tsemppiä kaikille !!!!!!
 
Hei kaikille, täällä myös yksi innokas odottaja lisää pinoon. Esikoista odotellaan jo hiukan vanhemmassa iässä ja naamalla loistaa hymy, koska jotenkin tätä onnea ei olisi uskonut! Saapi nähdä miltä ensi viikolla tuntuu kun ne oireet alkavat iskemään toden teolla! :p

Täällä viikolla lääkäriin tsekkauttamaan, että arvot kohdillaan kun on tuota kilpirauhasen liikatoimintaa havaittu, ettei synny mitään komplikaatioita sen suhteen -toivotaan että kaikki on ok!

Teidän viestejä on ollut mukava lukea, ja kivaa että on toukokuulaisille oma odottajaryhmä!

Paljon tsemppiä kaikille odottajille! B)


Alffie75 rv4+3
 

Yhteistyössä