<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Tulin kurkkimaan kuumeilupuolen tuttuja: onnea vielä p123, Varanikki ja nyt uusimpana BornToLose :flower: Tarrasukkia koko ketjuun tasapuolisesti. Meillä edellään kuumeillaan ja harjoitellaan tänne puolelle pääsyä, josko sit kesäkuisiin..
 
Suuret onnittelut BornToLose ja muut uudet :flower:

Toivottavasti myös sinä Ella-83 pääset tälle puolelle pian :)

Itse en uskalla kauheesti palstailla ennen kuin toivottavasti ensi torstaina. Silloin minulla on ultra, jossa toivottavasti löytyy pikkuinen oikeasta paikasta. Minulta operoitiin KU heinäkuussa ja olen ihan paniikissa että tämäkin on ulkopuolella. (Lisäksi km (ulkopuolinen vai ei?) joulukuussa 08)Välillä minua vihlaisee tuolta vasemmalta puolelta nimittäin. Toivottavasti olen väärässä. HCG ainakin nousee mallikkaasti. Keskiviikkona se oli 550 ja torstaina 880. Vihlooko kenelläkään muulla välillä tuolta muniksen kohdilta? Buam kertoikin noista vihlaisuista jo - muita?

Terkuin hysteerinen P123 ja 5+1
 
P123 mulla on noita repäisykipuja. Tänään ei oo niin pahasti tuntuneet, mut esim. viikolla en pystyny yhtään venyttelemään kun riipoi niin. :/

On: tänään clearbluella todella vahva plussa, joten nyt fiilikset on paljon paremmat. :) Huolestutti niin ne haaleat viivat liuskoissa, nyt päätin lopettaa stressaamisen (hah, katotaan vaan kuin hyvin onnistuu :snotty: ) no yritän ainakin ottaa rennommin ja alkaa nauttimaan siitä et mie oon RASKAANA! :heart:

Hyvää viikonloppua! :wave:
 
Paskat, joka kerta pitää toi tickeri tehä uusiks, en kyllä jaksa nyt :D :D

Terevtuloa uudet :hug: :hug: :hug:

Vihlontoja on ja niitä kuuluisia repäisykipuja. Ja eniten oirehtii iho; rasvaa rasvaa rasvaa tihkuu koko ajan :x

Jatkellaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja P123:
Suuret onnittelut BornToLose ja muut uudet :flower:

Toivottavasti myös sinä Ella-83 pääset tälle puolelle pian :)

Itse en uskalla kauheesti palstailla ennen kuin toivottavasti ensi torstaina. Silloin minulla on ultra, jossa toivottavasti löytyy pikkuinen oikeasta paikasta. Minulta operoitiin KU heinäkuussa ja olen ihan paniikissa että tämäkin on ulkopuolella. (Lisäksi km (ulkopuolinen vai ei?) joulukuussa 08)Välillä minua vihlaisee tuolta vasemmalta puolelta nimittäin. Toivottavasti olen väärässä. HCG ainakin nousee mallikkaasti. Keskiviikkona se oli 550 ja torstaina 880. Vihlooko kenelläkään muulla välillä tuolta muniksen kohdilta? Buam kertoikin noista vihlaisuista jo - muita?

Terkuin hysteerinen P123 ja 5+1
Mulla vihloo aina kun äkillisesti liikkuu; aivastaa, yskäisee, venyttelee ym. Se on niitä kohdun kiinnikkeitten juttuja:)

 
Häh?

Kävin kirjottamassa täällä jo aamulla tuossa Ella-83:n vierailun jälkeen, mut nyt sitä ei näy missään :eek:

No kirjoitellaan sitten uusiksi, kun vielä muistan :D

Ärsyttävä tuo tickeri kun se pitää joka kerta tehdä uudelleen. Ei, en voi ottaa sitä työpöydälleni, kun se on salaisuuuuuuuuuuuuuus :whistle: Saiskohan sen jotenkin jemmaan?

Vihloo, vihloo ja repii, onneksi :) Noihan on terveitä juttuja P123 =)

Tervetuloa BortnToLose :hug: Not so born to lose at all ;)

 
MIKÄ TÄTÄ vaivaa???????????????????????????


Äsken kirjoittelin pitkät tekstit, kun huomasin että aamullinen tekstini oli kadonnut ja kun lähetin äskeisen, tuliki tuo aamullinen tuonne |O :eek: :eek:


Edit: Nyt kun tämän lähetin, niin olipa se äsken kadonnutkin tuolla |O |O |O :headwall: :headwall: :LOL: :LOL:
 
Juu hieman tuntuu palsta nyt tökkivän, en meinannu päästä kirjautuun sisään..

Mulla on muutaman kerran ollu noita pistäviä kipuja kohdun seudulla, oonkin miettinyt mitä ne on, ehkäpä siis noita repäisykipuja. Mut ei oo tosiaan ees päivittäistä. Oonkin jo muutaman kerran unohtanut että meille saattais nyt tulla vauva, alkuviikosta meinasin ostaa aika kalliin syys/talvitakin, kunnes tajusin ettei se takki (toivottavasti) mahdu mulle kiinni parin kuukauden päästä :LOL: eipä sitä sit kannattanut ostaa. Tää oireeton olo tekee niiin epäuskoisen olon.. ehkä aavistuksen hajuaisti terävöitynyt.

Muutamalla oli jo varhaisultrat ovella, alkaa hiukka harmittamaan ettei nyt tullu varattua.. Kyllä siinä vaan hiukan sais hengittää vapaammin kun kurkkais missä mennään... Miksei aika voi kulua nopeemmin..

Huomenna sitten pitäisi jotenkin selitellä miksen juo mitään, aikoja sitten sovitut iltamat tiedossa. Tarvinnee vaan huijata että menee töihin, vaikka sitäkin kyllä ihmettelevät kun on niin kauan ollu tiedossa tämä että työvuoroja kerenny hyvin toivoa.. Noo, ehkä tästä selvitään. Yleensä vaan en ole lasiin sylkenyt :LOL: Jo se etten polta on saanut monet tiedustelemaan raskautta, mikä ärsyttää suunnattomasti. Töissä oli vaikea olla hermostumatta, kun yks työkaveri ensimmäisenä tenttas olenko raskaana, kun en tupakalle lähtenyt hänen kanssaan. Ihan kuin töissä sen ensimmäisenä kertoisin... ja tää vielä tiesi siitä km:sta, että oli aika sopimaton kommentti mun mielestä.

Mukavaa viikonloppua kaikille B)

A-L-M ja mörkö 5+0 :heart:
 
Heissuli!!

Joo, mua on A-L-M kans alkanut kaduttaan etten kuitenkin varannut aikaisemmaksi ultraa.. vielä pitäis melkein 2vkoa kärvistellä siihen ultraan joka on 16.9. Mutta tosiaalta, haluan olla varma että sydänäänet näkyy, joten ehkä ihan hyväkin että se on vasta silloin.

Tietääkö joku mahtaako ivf-raskaudessa olla mahdollista tulla tuulimuna? Kaikkea alkanut pyörimään mielessä.. ja kovin sitä miettii että onhan tuolla masussa oikeasti eloa..

Mun piti pestä lattiat tänään, mut töiden jälkeen imuroin ja sit nukahdin.. ehkä sit pesen ne huomenna ;)

 
Huomenta!

napsuneiti eikö se IVF ole se alkion siirto? (ei oo mitään hajuakaan noista), niin mun mielestä ei ole mahdollista tuulimunalle, kun se alkio siirretään jo jakautuneena kohtuun...
Jos en nyt tyhmiä puhu.... :ashamed:
P123 Mulla eilen tuli itsellä isompi repäisykipu tuonne oikealle puolelle ja sen jälkeen n. tunnin ajan jomotti kokoajan oikeaa munasarjaa. Itsellä ollu kans KU, mutta olin aika rauhallinen, koska se jomotus oli silloin ihan erilaista ja ihan näillä viikoilla sillon tuli ilmi. Uskotaan yhessä siihen et meillä ne piiperot on nyt oikeessa paikassa! :hug:

Tuosta palstan tökkimisestä niin mulle kävi eilen sama juttu kun Varanikille kirjottelin aamulla sen pitkän rimpsun, joka sitten hävisikin ja kirjotin sen uuden jutun, ja se olikin sitten heti sen mun aiemmin kirjotuksen perässä. Että ainakin eilen tökki tää palsta.

).( sit vähän omaa napaa, tänään ku ois ollu mahdollisuus nukkua pitkään, ku poika jäi eilen mummulaan yökylään ni arvatkaas tuliko nukuttua. Ensinnäkin menin nukkumaan jo kymmenen aikaan ku ei jaksanu valvoa, sitten heräsin ensin jo kuudelta ja kävin vaan vessassa ja sen jälkeen menin "nukkumaan" takasin, ni pyöriin vaan siellä sängyssä. Piti sit antaa periksi ja nousta ylös. Mutta tänään on ollu ehkä kamalin päivä kaikista, tosi huono olo, etoo koko ajan....Pakko mennä kokeileen josko saisin jotain suusta alas että tää helpottais....
Vielä n. kolmisen viikkoa ekaan neuvolaan, mulla vasta 9+2 viikolla eka neuvola ja samalla reissulla pääsee käymään ultrassa. Oman paikkakunnan neuvolassa on oma ultra ja pääsee sit välillä kurkkiin sinne normi käynnillä. Toki kunta tarjotaa sitten myös molemmat seulonnat, NP-ultran ja rakenne.
Kunpa aika menis nopeeta!

Hyvät päivän jatkot kaikille!!!

buam 6+3
 
Mukavaa lauantaita kaikille! Tai toivottavasti mukavampaa ku mulle... Heti keskityin omaan napaan, mut pakko vuodattaa pahaa oloa :( pari päivää sit mun r-oireet hävis oikeestaan kokonaan. Eilen ei enää edes ollut sitä ilta-palelua mitä muina iltoina ollut. Väsyttänyt on kyl, mut mahassakaan ei tunnu enää juuri miltään. Pientä ajoittaista paineen tunnetta vaan. Googletin tietenkin ja mitä sieltä muuta löytyy, kuin keskusteluja keskeytyneistä keskenmenoista yms. :'( Mä oon nyt niin surullinen. Tietysti voi olla väärä hälytyskin, että stressaan vaan ja kaikki onkin kunnossa. Ja se hemmetin ultrakin on vasta 2,5 viikon kuluttua :kieh:
Osaako kukaan sanoa, näkyykö keskenmeno tai keskeytynyt sellainen siinä hcg-seurannassa? Jos yrittäis saada sellaiseen pääsyn maanantaina.
 
Tervehdys naiset!

Onnea kaikille :flower: !

Testasin maanantaina haalean plussan, joka onneksi loppuviikosta oli tummunut. Taustalla olen käynyt teidän juttuja hieman lueskeemassa, mutta kun melkoisen skeptinen olen tän raskauden suhteen, ni en ole "ilmoittautunut" :/ ... Meillä ennestään yksi luomukm 05, yksi IVF-lapsi 08 ( lapsettomuutta oli takana 8v ) ja nyt tuli luomuplussa. Tän kuun lopussa oli tarkoitus aloittaa uudet hoitojen suunnittelut.

NAPSUNEITI: olen kyllä lukenut että valitettavasti myöskin IVF:ssä on mahdollisuus tm- sekä kohdun ulkoiseen raskauteen.
JANSKULIINI: Miun mielestä hcg arvo lähtee pikkuhiljaa kyllä laskemaan jos istukkahormonia ei enää erity, mutta kuinka nopeesti lasku tapahtuu, en osaa sanoa, voipi olla yksilöllistä. Kun kyselet verikokeeseen pääsyä, niin varmaan kertovat. Mutta mutta peukut on pystyssä, et oireet on vain tilapäisesti kadoksissa ja masussa kaikki hyvin.
Itselläni oireet ollet tosi vähäisiä, tisseissä tuntuu silloin tällöin pientä kivistystä, kuvottavaa oloa sattuu tulemaan harvoin, palelusta ei oo tietoakaan, päinvastoin hikoilen välillä ihan simona, mut väsymys kyllä painaa....no sitäkin melkein aina...no meillä on 15.9 yksityisellä ultra, joten sen jälkeen vasta on viisaampi, asuuko masussa ketään ja mikä sijainti.

Kaikille kovasti tarrasukkia ja onnellista oloa!!
 
Ihanan paljon uusia, mukaan vaan :wave: :hug:

Janskuliini84, mulla katosi oireet vähäksi ja tuli sitten tilalle mieletön nännikipu joka jatkuu edelleen, mut onneksi vähän laantuneena :)

Mulla oli tänään siivouspäivä ja seuraavaksi syömään.. Sit jos kattelis lasten kans vaikka leffaa =)

Mukavaa lauantai-iltaa :wave:
 
Hei! Saanko tulla vierailemaan pinoon? Olisin kyselly oireista ennen plussaa? Itse voisin jo testin tehdä, mutta en uskalla :ashamed: Rintoja kihelmöi omituisesti silloin tällöin, palelee, väsyttää ja hajut on todella voimakkaita =) Aiemmista raskauksista on tullut tissit tosi kipeeksi jo alkumetreillä. Menkat ois pitäny alkaa n. vko sitten, mutta vielä ei ainakaan ole tullut niitä vitutuspäiviä, jotka yleensä tulee pari päivää ennen menkkoja. Kuten myös siivousvimma puuttuu tyystin. Ei olla mitenkään suunniteltu kolmatta lasta, mutta en tiedä olisko se kuitenkaan mikään katastrofi :heart: Salaa toivon plussaa, mutta järki toivoo että menkat alkais :|
 
:wave: tervetuloa ja onnea jälleen kaikille uusille :heart:

Varanikki - itse säilytän tickereitäni työpöydällä muistiossa tekstinä. Tein niitä itseasiassa monta jotta voi aina vaihdella fiiliksen mukaan ;) *joita en näköjään saa nyt toimimaan..*

napsuneiti
- valitettavasti tuulimuna on yhtä mahdollinen IVF raskauksissa kuin tavallisissakin. Minä olen muuten todella iloinen erityisesti teidän hoitojen kautta/ lapsettomuuden jälkeen raskautuneiden puolesta. Teitä olikin monta täällä, nikkejä (pilkkuliini ja joku kolmas myös..) en valitettavasti muista :ashamed:

tupajumi kuulostaa lupaavalta :). Itselleni tuli ne vitutuspäivät - ja jäi päälle :ashamed: Onnea testailuun :)

Kiitos buam ja kaikille muillekin vastanneille ja lohduttelijoille. En vaan osaa ottaa rennosti ennen ultraa. "Tuomiopäivään" vielä 4 päivää.

P123

 
Huomenta!!!

Näin mäkin oon aatellut että se tuulimunakin on mahdollinen. Mut pitää toivoa että niin tosiaan ei meitin tapauksessa ole käynyt. Tänään pitäisi Tekayn kalenterin mukaan alkaa pienen sydämen lyödä. Huisia.

Mulla olis ultra tosiaan vasta 16pv mutta en tiedä pystynkö odottamaan niin kauan. Jotenkin on niin ahdistunut olo kun en tiedä onko masussa elämää ja kaikki hyvin. Mut en tiedä mitä oikeesti meinaisin tehdä. eihän se nyt NIIN pitkä aika ole sinne 16 pväänkään, mutta mutta. Tätä tämä on varmaan seuraavat 35 vkoa =)

kaveriperhe oli eilen meillä saunomassa pienen kummipojan kanssa. Ja kaveri teki sit illalla positiivisen raskaustestin.. hehe. Meillä on heinäkuussa menkat alkaneet samana päivänä, mut lasekettu aika määrittyy kyl eri tavalla kun meillä on ivf ja hällä normisti pitkähkö kierto. Saa nähdä kuin lähekkäin päädytään. Pitää toivoa että kummallakin menisi kaikki hyvin. Mietin jo että olisi aivan kamalaa jos kävisi niin että meille ei tätä onnea suotaisikaan ja seuraisin "unelmaa" sitten kaverin masun kasvaessa. Mut ei ei ei.. kyllä meillä molemmilla menee kaikki hyvin!!! Pakko!

Janskuliini, mikä sulla on olo tänään? Kaikki hyvin?

Nyt koiran kanssa lenkille. Olo on ihan väsy kun yö meni ihan harakoille. :wave:


 
Tervehdys kaikille!
Positiivisen testin tehneenä voinen pinoutua mukaan minäkin. Se, kuinka pitkään ollaan tällä kertaa mukana jääkin sitten nähtäväksi. Viisi keskenmenoa olen kokenut kaikenkaikkiaan, mutta onneksi yhden onnistuneenkin raskauden. Neljä perättäistä edellistä raskautta ovat päättyneet keskenmenoon, joten kovin skeptisin ajatuksin suhtaudun tämänkään kestoon. Viimeisin keskenmeno tapahtui juuri ennen joulua viime vuonna.

Laskettua aikaa en ole nyt sen tarkemmin pohtinut, mutta toukokuussa se kuitenkin on. Nyt syksyllä olisi aloitettu lapsettomuushoidotkin, mutta eipä siihen olekaan tarvetta. Lugesteronit ja Disperin minulla on ollut käytössä, mutta kesällä kaikkeen turhautuneena lopetin nekin. Nyt en tiedä pitäisikö ne aloittaa uudelleen vai ei.. Osaisiko joku sanoa?
No, huomenna täytyy soitella lääkäriin kun ensimmäinen ultra olisikin sitten jo viikon-parin päästä. JOS tämä nyt kestää edes sinne saakka.

Itsestäni sen verran, että olen kohta 34 vuotias yhden poikalapsen äiti. Poikaseni on syntynyt tammikuussa 07. Perheeseemme kuuluu aviomiehen lisäksi koiria, hevosia, kissa, kanoja, ankkoja ja pupuja. Maalla asustellaan ja harrastepohjalla harjoitetaan maanviljelystä. nautin hoitovapaasti vielä tammikuuhun saakka, toimin samalla yrittäjänä ja opiskelen Hämeen ammattikorkeakoulussa.. jos ja kun aikaa kaikelta jää, työskentelen kunnan kotisairaanhoidossa.

Mukava tutustua teihin kaikkiin ja toivon koko sydämestäni kaikille onnea matkaan! =)
 
Vieläkö mahtuis yksi uusi odottaja joukkoon? Eilen tein SUUREKSI YLLÄTYKSEKSENI positiivisen testin... Vieläkin ihan epäuskoinen olo koko asiasta, mutta niin selkee tumma viiva testiin rävähti, että uskottava on :)
Viides (ja viimeinen) tulossa, ennestään lapset -01, -03, -04 ja -08. La mennee toukokuun alkupäiviin, en oo ihan varma, ku tää kierto meni multa vähä niinku ohi... Oli surua perheessä ja pientä stressiäkin kait, niin en tosissaan oo rekisteröiny viimesiä menkkoja... Ja ku petipuuhatki oli niin vähissä, etten ollenkaa olisi uskonu raskauden mahdollisuuteenkaan - oireidenkin kanssa vähä niin ja näin (välillä on selviäki oireita ja välillä ei mitää), että senki takia tuntuu niin epätodelliselta (kaikki neljä aiempaa raskautta on menny totaalisen pahoinvoinnin kourissa 24/7 aikalailla alusta lähes puoliväliin).

Mutta jokatapaukses, jos mä yhtään muistan sinne päinkää, milloin ne menkat mahdollisesti oli, niin ny olis menossa jotain 5+...

Olihan meillä haaveissa tämä viitonen, mut viime aikaisten tapahtumien johdosta olin jo tullu vähä toisiin aatoksiin (oon ollu niin puhki henkisesti sen surun kanssa, ettei moni uskois), siksi se eilinen testi aiheutti ensiksi vain syvän huokauksen, mutta nyt asiaa mielessäni pyöriteltyäni oon enemmän kuin onnellinen siitä :heart: Tämähän on ainut positiivinen asia meidän elämässä nyt vähään aikaan =) Ja kun mies oli enemmän kuin onnessaan, niin tarttuihan se fiilis minuunkin :hug:
Nyt vain toivotaan, että kaikki menis hyvin loppuun saakka, ja keväällä saatais pikkuinen käärö syliin :heart:
 
Onko muita tupakoitsijoita? :ashamed: Mä oon nyt lopettamassa, tuntuu vaan niin tuskaselta ajatukselta. Mutta on se aina ennenkin loppunut parin päivän sisään plussatiedosta.

Mulla oireita tuntuu olevan kaikennäkösiä, mutta ne jotka pistin merkille ennen testin tekoa niin oli käsien puutuminen kun käymässä nukkumaan, aivastelu ja kuiva suu ---> jano ---> pissattaa. Selkä myös kipeytyy nyt jo tosi pienestä, ihana odotusaika siis tiedossa :| Mulla on kahessa ekassakin ollut inhottavat selkäkivut, muita vaivoja ei sit paljoa ole ollukaan, tai eiköhän ne tästä pikkuhiljaa muistu mieleen :D

Ootteko kertonu jo jollekin? Meiän tekis niin mieli kertoa kummankin sisaruksille mutta kyllä yritämme odottaa sinne ekaan ultraan.

Perjantaina ajattelin ehkä varailla neuvola-aikaa.

BTL ja nytty 5+0 :heart:
 
Tervetuloa uudet ja isot onnittelut plussauksista :flower:

napsuneiti ja Varanikki, ompas kivaa kun ootte mua miettinyt =) Eilen illalla olin taas huomaavinani palelua ja eilen ja tänään jonkin asteista etovaa oloa. Mut en tiedä, et kuvittelenko vain. Mut se ainakin on varmaa, et kunnon menkkamaiset kivut saapui tänä aamuna ja jatkuu edelleen. Välillä ei tunnu ollenkaan mut välillä taas palaa... En tiedä pitäiskö noista olla iloinen vai mitä nythän niitä oireita olis, mut jotenkin pelkää et jos onkin alkavaa keskenmenoa. Mä en oikeesti kestä odottaa sinne yli kahden viikon päähän ultraan!! Se on siis varattu rv 7+3. Mietinkin, et jos siirtäisin sitä viikolla, kun toiset sanoo, et hyvällä ultralla pitäis silloin jo näkyä sykkeet. Luulisi yksityisellä olevan hyvä ultra... Mut toisaalta, jos siellä ei vielä mitään näykään niin saan vaan lisää stressin ja huolen aihetta :/ kyllä tää on vaikeeta. Ei edellisessä raskaudessa ollut tälläistä hermoilua. Jaa, tietohan lisää tuskaa. Silloin en ollut todellakaan perehtynyt asioihin näin tarkkaan. Mä vaan niin kovasti haluaisin tämän pienokaisen!

BornToLose, me ollaan kerrottu mun siskolleni, veljelleni, äidilleni ja kahdelle ystävälleni. Miehen puolelta hänen veljiensä vaimot tietää. Sekin harmittaa jos kesken menis, et niinkin moni jo tietää ja pitäis kertoa suru-uutinen.

Tässä muuten nyt syödessäni kanasalaattia alkoi oikein olan takaa etomaan =) Jospa nää olis kuitenkin sit niitä oikeita raskausoireita ja kaikki olis kunnossa!
 

Yhteistyössä