<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Huomenta, www.raskauskalenteri.comin mukaan laskettu aikani on 2.5 ja ensimmäinen sydämenlyönti olisi 6.9, voikohan sitä noin tarkasti tietää? No joka tapauksessa, eikös silloin voi varata varhaisultraan ajan? Toisesta lapsesta kävin varhaisultrassa, koska epäilin keskenmenoa, mutta en muista missä vaiheessa siinä kävin. Mieleni tekisi käydä kurkkaamassa jo etukäteen:)

Minäkin olen ollut tosi väsynyt, mutta se voi johtua hampaista. Neiti 8 kk tekee niitä nyt ylös. Rinnoista tuli maitoa ennen testin tekemistä. Vielä ei ole paha olo, mutta ihoni on kuin murrosikäisellä, ihan näpyillä. Olen kahvinarkomaani ja juon melkein pannullisen kerralla, mutta nyt menee vain yksi kupillinen:) Ja tietenkin maha on kuin pallo. Onneksi en ole nyt töissä, kun mitkään fiksun näköiset housut ei mahdu jalkaan. Aiemmissa raskauksissa pömppö lähti kyllä pois ennen oikeaa raskausmasua.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille:)
 
Taidanpa minäkin liittyä joukkoonne. LA 6.5.10, synnäri KOS (haikaraan ei valitettavasti päästä ) ja kolmas olisi tuloillaan.

Koska minä joudun joka tapauksessa leikkaukseen vauva syntynee jo vapun tietämillä. Eli aika tasan 4 vuotta kuopuksen jälkeen =)

Minulla on kanssa takanani 1 keskenmeno ja yksi KU (viime kierrosta). Toivon todella että nyt pysyisin tässä pinossa loppuun saakka.

Terkuin P123
3+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja onlydream:
Onnea kaikille plussanneille! :heart:

Kysymys ohjautuukin tälle odotus puolelle,eli puhutaan että kehon lämpötila nousee raskauden aikana onko kukaan huomannut/mittaillut ja millaisia lukemia?
Nousee n. puoli astetta ovulaatiota edeltävästä ajasta. Voi olla myös vähemmän. Lämmöt pysyy ylhäällä aina tuonne raskauden puoliväliin saakka.

HUOM! Lämmöt nousee aina ovulaation jälkeen, ei pelkästään silloin kun on raskaana.

P123
 
Huomenta, Varasin ajan varhaisultraan 15.9, eli silloin on kasassa 7+2. Toivottavasti silloin sykkii pienen sydän. Mitenkäs sitä aikaa siirrettiinkään kellossa eteenpäin :LOL:

Onnea P123!!!! Minulla on myös keskenmenoja takana. Molempia syntyneitä lapsia ennen minulla on ollut keskenmeno. Edellinen keskenmeno oli kaksi kuukautta sitten, eli tämä on 6:s raskaus. Toivon, että tämä jaksaa loppuun asti ja pääsee viettämään vappua meidän kanssa:)

 
Minulla on ultra 10.9., silloin kasassa viikkoja 6+0. Periaatteessa sillon jo hyvällä koneella voisi nähdä :heart: sykkivän. Tämä ultra oli varattu jo aikaisemmin sen takia että minulla on polyyppi kohdussa ja silloin piti miettiä sen poistamista. Sehän saattaa olla este raskautumiselle, ja se saattaa kasvattaa km riskiä. :(

Onnea myös sinulle äiti0509 :) Miten sitä tosiaan malttaa odottaa :whistle:

Terkuin P123 ja 4+0
 
Teillähän on huonetovereita jo kasassa KOS:ssa :D

Varhaisultraa meille ei tule ellei lottovoitto osu kohdilleen. Marraskuuhun asti olen köyhääkin köyhempi..

Ajattelin soitella neuvolaan mahdollisimman myöhään. KM kun oli huhtikuussa, niin silloin kävin neuvolassa viikolla 9 ja KM tuli 9+3 muistaakseni. Neuvolassa jo tuhruttelin ja itkin kovasti kun oli tunne ettei kaikki ole ok.

Me lähdetään huomisaamuna pikku reissulle ja palailen vasta ma-ti, joten älkää itkekö mun perääni ;)

Kauhea vesisade alkoi juuri :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti0509:
Heh... Lottovoittoa ollaan tännekkin kovasti toivottu, mutta ei niin ei. Mutta sitähän sanotaan, että jos on onnea rakkaudessa niin ei rahassa!!!

Toivottavasti säät ei pilaa reissua!
Toivotaan =) Täällä päässä pilkistelee aurinko nyt, pitääpä tukailla sadekarttoja vielä...
 
Ilmoittautuisin mukaan! Tänään tein testin ja plussahan sieltä pärähti =) LA olis 8.5.10. Clomifen avusteisesti menty ja neljäs kierto antoi tärpin. Myös edellinen raskaus lähti Clomeilla, mutta jo 1. kierrosta. Taustoja viel, eli ensimmäinen lapsi, tyttö, pian 11kk. Yritystä toiseen lapseen jo oikeastaan heti ensimmäisen syntymän jälkeen, mutta vasta maalis-huhtikuusta yritetty sit ihan kunnolla. Synnytän K-HKS:ssä.
Huono olo valtasi mut ekan kerran kunnolla jo tänään, eli kp 26/28. Onko muilla äklöttänyt jo näin aikaisin? Viimeksi vasta joskus rv 9 -> Hermostuksissani jo ajatukset alkoi pyöriä monikkoraskauden mahdollisuudessa :eek:
 
Minä myös tahtoisin mukaan! Elikkäs toissapäivän testasin malttamattomana, oli vasta kp26 ja plussahan sieltä tuli, ihan kyllä puun takaa. Eilen vielä illalla testasin ja on se uskottava ;) Käytännössähän mulla ei siis menkat ole vielä edes myöhässä.. La olis nettilaskurin mukaan 7.5 ja esikoista odotellaan syntyväksi ja synnäri olis K-SKS

Mulla myös keväällä keskenmeno, mutta ainakin toistaiseksi yllättävän rauhallisin mielin mennään. En oo vielä miettinyt varhaisultraakaan, tuskin tulee mentyä. Täällä päin kun ei saa kunnan tarjoamana mitään muuta kuin alkuraskauden ultran viikoilla 10-12, joten omakustanteisesti mennään sitten rakenne- ja 4d-ultrat. Ensi vuonna tilanne tosin muuttuu, mutta mähän en (toivottavasti) ehdi niistä eduista nauttia :LOL:
Ajattelin soitella neuvolaan ensi viikolla, ja pyytää ainakin josko voisivat hcg:tä seurata siihen ekaan käyntiin asti, eikös siitäkin näe että eteneekö raskaus normaalisti? Viimeksi kerkesin sen ekan neuvolan käydä, olin 7+ jotain silloin.

Onnittelut kaikille plussanneille!
 
Liittyisin myös joukkoonne! :) Viikonloppuna plussattiin ja laskettu aika olisi 1.5. Ennestään olisi yksi lapsi ja synnytyssairaala on SatKS.

Vielä ei ole ilmaantunut kovin paljoa raskausoireita. Sen olen huomannut, että kovin on pyörryttänyt viime päivinä eli verenpaineet ovat varmaan aika alhaalla. Mutta, jos yhtään samaan malliin menee kuin edellinen raskaus, niin kyllä se paha olo sieltä vielä ehtii tulla ja moneen kertaan toivoo sen jo loppuvankin :D .

Neuvolaan ajattelin soitella vasta joskus parin viikon päästä. Tällä hetkellä viikot 5+2.
 
Niin, ja mullahan on siis kp 27/28 eikä kp 26. Ja merkitystähän sillä ei ole, mutta kun virheen huomasin niin korjataan :)
Mä varasin alkuraskauden uä:n 22.9. Silloin olis rv 7+3 ja pitäis sykekin näkyä. Neuvolaan ajattelin soitella joko sen jälkeen tai ilmottaudun samalla kun menen tytön 1-v neuvolaan lokakuun alussa.
 
Ihanaa että toukokuisten joukko kasvaa:)

P123, onnea plussasta :flower:

P123 ja äiti0509, paljon onnea ultra-ajoista! :hug: itse yritän sinnitellä ja odottaa sitä np-ultraa. Vaikeaa se kylläkin tulee olemaan!

Varanikki, lottovoittoa täälläkin odotellessa :D rentouttavaa reissua! :)

Janskuliini84, onnea plussasta :flower: itse plussasin myös ennen oletettuja menkkoja ja silloin tuli välillä semmonen olo ettei tee mieli yhtään syödä jotain. Esimerkiksi mitä olin ottanu töihin lounaaksi. Varsinaista pahaa oloa mulla ei ole (ainakaan vielä) ollut mutta just tommosta ettei tee jotain yhtään mieli. Nytkin oon jo hetken miettiny että mitä oikein tekis mieli syödä iltaruuaksi :D

A-L-M , onnea plussasta :flower: toi on mun mielestä kyllä tosi typerää ja epäreilua että joissain kunnissa rakenneultra ei kuulu kaikille halukkaille :/ mulla on jo nyt ensi viikolla ensimmäinen neuvola. Silloin olisi menkkojen mukaan laskettuna 7+1 menossa, ja pelottaa kyllä kun oon kuullu niin paljon surullisia km tarinoita. Mutta toivotaan että kaikki menee hyvin :)

Loviisa , onnea plussasta :flower:

Nyt täytynee lähteä etsimään jääkaapilta jotain syötäväksi kelpaavaa :D

Paljon tarrasukkia kaikille :heart:
 
Huomenta!
Ei mulla muuta kuin tulin poksumaan, viikkoja nyt 4+0 :LOL: Hurja taival vielä edessä. Vielä yks testi oli tehtävä ja Clearblue sanoi selvästi että raskaana. Hih, on se vaan mukava ajatella että tuolla joku ihmisen alku on... Mukavaa päivää kaikille!

muoks. Koko viikon ollut tissit tosi kipeet, mutta huh mitä ne on tänä aamuna! Varmaan räjähtää päivän aikana :D Viimeks mulla alkoi mahan turpoaminen heti ja oli tosi vaikee piilotella, nyt vähän pelkään samaa kun ei tahtois kertoa kenellekään. Iltaa kohden maha oli välillä valtava viikkoihin nähden..
 
huomenta!

Onnea Loviisa ja A-L-M!!!!

Uusi raskausoire: Huomasin mieheni tuijottavan aamulla rintojani :LOL: Totta tosiaan, ne olivat kasvaneet ja rinnanpäät olivat tummat:)

A-L-M, minulla on myös sama "vaiva". Mahani turpoo kaksinkertaiseksi juuri alussa:) Eilen meille tuli vieraita eikä tietenkään ne ainoat puhtaat housut (muissa pilttiä tai muistoja hiekkalaatikosta) mahtuneet. Onneksi hameet on keksitty:) Minulla on vielä tytön 8 kk raskaushousut kaapissa, muttta en kyllä aio niitä päälleni laittaa kuin ihan pakon edessä, eli viikolla 10 :LOL:

Hauskaa viikonloppua kaikille!!!
 
Ensimmäiseksi, Onnea kaikille plussanneille :) <3 ja tarrasukkia itsekullekin matkaan!

Minä tein maanantaina testin ja plussahan sieltä pärähti :) <3 En osannut odottaa yhtään, koska minulla on todettu vaikea ovulaatio-häiriö ja endometrioosi. Laparoskopiassa kävin kesäkuussa.

Testin tein, koska en enää muistanut milloin oli viimeeksi kuukautiset ja oireita alkoi olla jo pitkä lista :)

Esimerkiksi : väsyttää ihan koko ajan. Mikään ei auta. Tissit on niin kipeät, ettei ilman liivejä voi edes miettiä olevansa! Naama täynnä finnejä. Vähän väliä "menkka kouristuksia", mutta vuoto ei ala.. Vessattaa koko ajan. Ja tänä aamuna on oksettanut ihan lupaavasti, en kuitenkaan ole vielä oksentanut.

Ensimmäinen neuvola-aika olisi 4.9 ja varhaisultra 7.9 :)

Siksi näin pikaista toimintaa, koska ei ole aavistustakaan raskausviikoista :S
Ja huoli painaa, että kirpulla on kaikki varmasti hyvin.

Synnärinä olisi sitten tuo EKKS :)

Vielä onnea kaikille! :flower:
 
Lämpimästi tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussasta :flower:

Koska täällä on oireista puhuttu, listaan minä omanikin:

* Päänsärky päivittäin, panadol auttaa vain hetkeksi. Normaalisti minulla on todella harvoin päänsärkyjä.
* Naama kukkii ja hiukset rasvoittuu tosi nopeasti.
* Rinnat normaalia herkemmät. Normaalisti rintani ei reagoi kuukautiskiertoon.
* Itkuherkkyys lisääntynyt normaalista. Ja olen normaalistikin aikamoinen itkupilli!
* Ajoittainen heikko olo. Aikaisemmissa alkuraskauksissa (4) ei oikeastaan ole ollut minkäänlaista.
* Nivuset ja lonkat särkee välillä.


Mikään näistä oireistä (päänsärkyä lukuunottamatta) ole sellaisia että häiritsisi normaalia elämää.

Turvotuksen minäkin odotan lakavan pian. Kaikissa edellisissä mahaa on turvottanut tosi paljon. Samoin odottelen milloin se tajuton väsymys alkaa.

I-H-A-N-A-A olla raskaana jälleen :)

P123 4+1
 
Onnea plussista! :)

Oireista... Itselläni on oireena ihan hillitön väsymys: työpäivän jälkeen on pakko ottaa päikkärit ja sänky kutsuu jo klo 22, vaikka normaalisti valvon puolille öin... Lisäksi rinnat ovat kosketusarat, pissattaa kokoajan ja olo on öklö. Pahoinvointi nostaa päätään etenkin aamuisin hampaita pestessä.

Meillä työpaikallani todettiin tänään eräällä lapsella parvorokko. Olen aika paniikissa, koska sen vaaroista on kirjoituksia netti pullollaan! Työterveydestä sanottiin kuitenkin vain, että otetaan vasta-aineverikoe minulta ja odotellaan tulos ja katsotaan, mitä sitten tehdään. Verikoe tulee viikon sisällä, mutta tuntuu oudolta, että mun täytyy se aika nyt kai sitten pelätä täällä töissä mahdollista tartuntaa ja olla tartuntavaarassa. Työkaverilleni, joka on myös raskaana, oli taasen sanottu, että täytyy työnantajan siirtää hänet muualle tai sitten vaihtoehtoisesti olla saikulla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti0509:
Hei,

Emmaria Minä olen taas saanut aiheen stressata sikainfluenssasta, koska en oikein löydä mistään tietoa miksi raskaana olevat naiset ovat riskiryhmässä.
No eipä ole mitään kivaa luettavaa :( ;

Raskaus ja Sikainfluenssa
Sikainfluenssa saattaa olla tavallista vaarallisempi raskaana oleville naisille.

Yhdysvaltain tartuntatautivirasto CDC kertoi toukokuussa havainneensa raskaana olevilla sikainfluenssapotilailla vakavia komplikaatioita, kuten keuhkokuumetta, nestehukkaa ja ennenaikaisia synnytyksiä.

Raskaus nostaa komplikaatioriskiä, koska raskauden aikana muun muassa sydän- ja verenkiertoelimistössä, hengityselimissä ja immuunijärjestelmässä tapahtuu fyysisiä muutoksia. Sikainfluenssainfektio ja kuume raskauden alkuvaiheessa altistavat myös sikiövaurioille.

CDC:n mukaan on tärkeää, että raskaana oleville naisille aloitetaan sikainfluenssan estolääkitys heti influenssaa epäiltäessä.


Teksti täältä: http://www.sikainfluenssa.fi/raskaus/

P123
 

Yhteistyössä