<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Varanikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Varanikki

Aktiivinen jäsen
17.02.2009
1 143
0
36

Tässäpäs pino heille joilla on LA toukokuussa 2010 =)

Nimimerkki............. LA.................... Synnäri........... Monesko

Varanikki................ 1.5.2010..........PKKS................3.
HoPe22.................. 1.5.2010..........KOS.................1.
Emmaria................. 1.5.2010..........KOKS...............1.
Loviisa.....................1.5.2010..........SatKs..............2.
Hellevi-Irmeli...........1.5.2010..................................2.
Heidi0609................1.5.2010..........K-SKS..............3.
Tinka320.................1.5.2010..................................1.
äiti0509...................2.5.2010..........KOS.................3.
sanzkuli...................2.5.2010..........SatKs..............3.
Johjo.......................2.5.2010..........OYS.................5.
buam.......................3.5.2010..........OYS.................2.
Kaneli-07.................3.5.2010.................................2.
napsuneiti...............4.5.2010..........LS....................1.
KyyneltenHymy........5.5.2010..........PKKS...............1.
Marjutti86................5.5.2010.................................
P123........................6.5.2010..........KOS.................3.
Safina......................6.5.2010..........LS....................2.
A-L-M.......................7.5.2010..........K-SKS .............1.
Elwi..........................7.5.2010..........KOS................2.
Lamella....................7.5.2010.................................2.
Pilkkuliini..................7.5.2010..........SAS.................2.
Janskuliini84............8.5.2010..........K-HKS..............2.
Haave......................8.5.2010..........K-PKS..............1.
Tallamuspurkuna.....8.5.2010.................................3.
Ce-bra.....................8.5.2010...........KOKS..............3.
BornToLose.............9.5.2010...........KOS................3.
Henna-Mari87..................................EKKS...............
Järvenneito.............10.5.2010.........KOS.................
Misuli79...................10.5.2010.........OYS................3.
Aukku......................12.5.2010................................4.
TahtooToisen..........13.5.2010.........Jorvi................2.
Imoen.....................14.5.2010.........SAS.................2.
Tiitu-79...................14.5.2010..........Jorvi...............2.
Adelade............................................PKKS..............3.
Porkkana11............16.5.2010.................................2.
EMV........................16.5.2010..........NKL.................1.
babyyy...................17.5.2010..........PKKS...............
Tiktu.......................17.5.2010.........TAYS.................2.
Sanse.....................17.5.2010.........TYKS.................4.
Aina valmis.............17.5.2010.................................4.
löllykkä...................18.5.2010.................................4.&5.
Amati......................19.5.2010.........PKKS................7.
Päivi1980................19.5.2010.................................3.
sibirica....................20.5.2010.........KOS..................2.
lypy.........................21.5.2010.................................3.
Iituska83................21.5.2010.........KHKS................2.
Nöpö82...................23.5.2010.................................2.
Selis........................23.5.2010.........TYKS................2.
haavemamma73.....25.5.2010.........PHKS................2.
äiti ja 3poikaa.........26.5.2010.........TAYS................4.
Alisa84....................26.5.2010.................................1.
Esc..........................28.5.2010.................................2.
Cristiina...................29.5.2010.........K-HKS..............2.
Zara81....................30.5.2010..................................
Tyttö82...................30.5.2010..........LKS.................1.
tatomira..................30.5.2010..........KHKS..............3.
Auringonkukka........31.5.2010..........TYKS...............3.
nallepööh................................................................5.
alffie75....................................................................1.
vilhelmiina72...........................................................1.&2.
Kiki85.......................................................................
rikupi.......................................................................1.
Nappula...................................................................2.
miranth....................................................................2.
Villapeikko...............................................................1.
Maira.......................................................................1.

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Huonoja uutisia kohdanneet ystävämme

P123 :hug:
Hilmuska :hug:
amati :hug:
Chicco :hug:
Unnukka75 :hug:
ViolaRose :hug:
Räystäspääsky :hug:

Ihanaa että oli jo toukokuisten pino tehty:) Itsellä kierto tosi sekaisin ja menkoista laskettuna olisi la jo huhtikuun puolella, mutta koska kierrot on olleet niin pitkiä niin oletan lasketunajan olevan toukokuun ensimmäisinä päivinä. Laitankin la:ksi 1.5, kunnes varmistuu:)

Taustoista sen verran, että ensimmäinen ollut haaveissa jo yli vuoden verran ja terotkin olleet välillä käytössä ja nyt yllättäen sain plussan testiin viime viikolla ja onni on ylimmillään:)

Onko kukaan ollut jo neuvolaan yhteydessä ja millon meinaatte olla? Itse ajattelin vielä aamulla viimesen testin testata ja huomenna soitella neuvolaan:) Aikasessa taidan vielä olla, mutta siellä ilmeisesti laskevat menkkojen mukaan kierron pituudesta piittaamatta, joten toivon tietenkin pian ajan saavani.

Onko kellään kokemuksia pääkaupunkiseudun varhaisultrista? Löytyykö jo oireita?

Toivottavasti saadaan pian paljon lisää toukokuisia:) :heart:

HoPe22.............LA 1.5.2010...........Kätilöopisto (en muista lyhennettä :/)..........1.

Tervetuloa HoPe22 :hug:

Pitää jossain vaiheessa vakoilla toisista pinoista nuo lyhenteet ja listata vaikka tohon alotusilmotukseen. Ja kivoja kuvia pitää etsiä :D No kunhan nyt saadaan vaan matkalaisia mukaan.. =)

Kiitos paljon Varanikki ja onnittelut myös sinulle plussasta :) :hug:
Juu, olenkin nähnyt vaikka minkälaisia kivoja kuvia eri pinoissa:) Kiva, jos sulla on kokemusta pinojen päivityksistä:)
Voinko kysyä minkä ikäisiä sun lapset on? Mulla tosiaan ensimmäinen tulossa, niin kaikki on niin uutta, ihmeellistä, ihanaa ja pelottavaa :) nyt ei vaan auta kun toivoa että kaikki menee hyvin toukokuuhun saakka!
Onko sulla ollu jotain oireita jo?

Oon mää tuolla kuumepuolella päivitelly jonku verran näitä :)

Meillä on ennestään 3 ja 5 lapset, eli osaavat jo vähä olla omillaan ;) Oireita on muutamia, lähinnä jano, väsy ja vatsassa nippailut tai särky.. Koitanpa katsella kuvia vähä tänne :)

HoPe, mulla edellinen odotus päättyi keskenmenoon 9+3 viikoilla, ehdin käydä neuvolassa sitä ennen. Nyt jos saisin viivyteltyä tuon neuvolan mahdollisesti yli ton 9-viikon.. Jotenkin vaan on semmoinen ajatus.

Lisäilin kuvia, ovatko liian massiivisia tonne, pitäiskö ettiä pienempiä?

Jipii Varanikki!!! Voi kuinka iloiseksi tulin, kun bongasin sut toukokuun pinon aloittajana! Onnittelut uudesta plussasta ja nyt niitä tarrasukkia mukaan paaaaljon! :heart: :heart: :heart:

Terkuin myötätuntoiloitsija Valkolilja sekä möykeröiset nyt rv 27+4 marraskuisista :D

Olen tosi pahoillani että olet joutunut keskenmenon kokemaan :'( :hug:
itselläni myös koko ajan kova pelko päällä että mitä jos jotain sattuu. yritän kuitenkin jotenkin pitää mielen positiivisena. se ehkä johtuu myös siitä että sain ensimmäisen plussan testiin elämäni aikana. mies myös muistuttaa koko ajan ettei saa stressata ja pitää ajatella positiivisesti :)
testejä olen kylläkin tehnyt jo kolme :ashamed: ja huomenna meinaan vielä viimesen testata :laugh: katsotaan sitten mitä teen sen neuvolaan soittamisen kanssa...

Oireina mulla on ollu aika lailla samoja kuin sullakin. Jano on tosi kova, rintoja aristaa ja mahassa on välillä kipuja. Kaikki oireet otan kyllä mielelläni vastaan jos pikkuinen vain pysyisi mukana :heart:

Nuo sun lisäämät nallet on tosi suloisia :) Jos ne ei sun silmää miellytä niin voit toki kokeilla jotain muitakin kuvia, mutta mulle nuo ainakin käy oikein hyvin.

Ja mulle voi muuten lisätä tuon Kätilöopiston tilalle KOS, kiitos :)

Pitää varmaan yrittää tämä pino tuossa etusivulla niin muutkin toukokuiset löytää tänne:)

B) Minunkin piti marraskuisista tulla onnittelemaan Varanikkiä, viimeksi me kun oltiin ekoja meidän pinossa ja jäin sinua kovasti kaipaamaan... :wave:

Kaikkea hyvää odotukseen, hienoa kun teitä onnisti! :heart:

thor 30+3

Ihanaa Varanikki että sulla on tuollainen kannatusjoukko :)

Minä testailin nyt aamulla vielä yhden testin ja selvä plussa se onneksi oli:) Mietityttää kuitenkin hieman kun viiva ei ole aivan yhtä vahva kuin se toinen viiva.. Oliko sinulla Varanikki?

Mukavaa tiistaita :flower:

HoPe noi on mun vahasta pinosta tuttuja, siitä jossa olin ennen km:ää :)

Ehei, toi viiva ei ollu lähellekään kontrollin vahvuinen, kyllä tässä jossain välissä ajattelin vielä yhden testin tehdä...

onlydream, mulla on koko ajan vähän "lämpöinen" olo, mut mittaillut en ole. Vähä niinko semmoinen olo kun oikein väsyneenä alkaa paleltaa. No väsynyt kyllä olenki koko ajan :D

Hei,

Plussahan sieltä pärähti. Eli laskettu aika olisi 2.5. Tämä onkin ensimmäinen kevät vauva. Kaksi aikaisempaa ovat talvivauvoja. Ihanaa!!! Onnea kaikille muille plussaajille! Menen syyskuun alussa nuoremman kanssa neuvolaan ja silloin aion pyytää itselleni taasen uutta aikaa.

Tuohon pinoon tiedoksi, että kätilöopisto ja kolmas tulossa. Mitenkäs tuota päivitetään:) Pääsenköhän tällä kertaa haikaranpesään, kun ensimmäinen raskaus oli riskiraskaus (hepatogestoosi) ja toisesta epäiltiin, mutta ei tullut mitään? Kovasti kaikki ovat sitä kehuneet. Toivottavasti tällä kertaa en sairastu!

ihanaa, ihanaa!!! Onnea vielä kerran kaikille:) EN oikein tiedä miten tässä olisi. Kuitenkin pelottaa josko tämäkin päättyy keskenmenoon. Täällä onneksi uskallan sitä hehkuttaa, kun kavereille ja suvulle en vielä halua kertoa:)

Soitin tänään neuvolaan, ja nyt olisi sitten ensimmäinen aika varattu :heart: hoitaja kuulosti tosi mukavalta ja onnitteli heti ensimmäisenä:) Olen tosi yllättynyt että sain ekan ajan jo 4.9 :o sillon on menkoista laskettuna rv 7+1. Ja kerroin hänelle vielä pitkästä kierrosta. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin että pikkuinen pysyy mukana toukokuuhun :heart:

onlydream, minäkään en ole lämpöjä mittaillut, mutta erityisesti illalla saa kyllä vilttiin aina kietoutua semmosen kylmyyden ja myöskin väsyn takia.

Varanikki, mulla oli jo melko tasavahvat viivat, muttei ihan kuitenkaan. Mutta mulla on ollu joka testissä tosi selvästi näkyvä viiva, mutta viime viikolta on kyllä hieman tummunut. Kyllä se on aina vaan kiva tehdä uusi testi ja nähdä ne kaksi viivaa:)

äiti0509 paljon onnea plussasta :flower: hievittävä pelko asuu myös minussa, mutta pakko yrittää pysyä positiivisena. sinulla ilmeisesti positiivisia kokemuksia kätilöopistosta? mulla ensimmäinen raskaus niin ajateltiin valita se juuri tuttujen hyvien kokemusten vuoksi :)

HoPe22, Onnittelut ensimmäisestä neuvola-ajasta:) Minusta oli aivan ihanaa, kun sain ensimmäisen äitiyskorttini. Tuijotin sitä kuin aarretta. Kaikkia niitä merkintöjä jne:) Saas nähdä milloin saan neuvola-ajan. Esikoisesta sain vasta 10 vkon jälkeen ja tytöstä 7 vkolla. En tiedä ovatko suositukset muuttuneet?

Minä olen tykännyt kovasti kätilöopistosta. Hoitohenkilökunta on aivan ihanaa (kuten varmasti muuallakin). Yhteiset tilat ja huoneetkin ovat olleen kivoja. Meiltä on myös helppo matka kotoa ja töistä. Tällä hetkellä olen nuoremmasta vielä äitiyslomalla. Siirryn hoitovapaalle lokakuussa. Minulla on poika 4,5 vuotta ja tyttö kohta 8 kk.

Liityn varovasti mukaan joukkoonne. LA on omien laskujen mukaan 1.5.2010. Nyt menossa siis rv 4+3. Ollaan KOKS:n sairaalan seudulla ja esikoista odotellaan.

Historiastamme sen verran, että tämä vauveli on elänyt toiveissamme ja unelmissamme jo lähes 5 v. ja odotimme julkisen puolen IVF-hoitojonoon pääsyä ja takana on kolme epäonnistunutta inseminaatiota yksityisellä, joten tämä plussa on suoranainen ihme <3 Vaikea edes kauheasti vielä nauttia, kun pelottaa, että pysyykö matkassa.

Mahdolliset tutut: ollaan vielä hys-hys tästä asiasta! ;)

äiti0509 , kiitos paljon :) Kiva kuulla sinun hyvistä kätilöopisto-kokemuksista!

Emmaria , onnea todella paljon :flower: teillä onkin ollut todella pitkä odotus. Pelot seuraavat minuakin joka päivä mukana, mutta haluan uskoa että positiivinen ajattelu auttaisi :)

JospaKuitenkinVieläYksi, kiitos :flower: toivotaan että pian pääset tänne liittymään :)

Minä olen nyt iltaisin ollut tosi väsynyt ja viimeistään puoli 10 olen jo sohvalla nukkunut. Aamulla sitten taas virkeänä 7-8 maissa, mutta tuntuu että on aika vetämätön olo. Miten sitä ikinä jaksaa odottaa sinne ensimmäiseen ultraan?! :/ Onko kukaan menossa varhaisultraan?

Mukavaa päivää! :)

Yhteistyössä