<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

Sanse :flower: :heart: onnea pojasta!!!!

Kiitos ihanista vinkeistä ja tsempityksistä. Kyllähän me loputkin yhdessä koossa olevat tästä pian poksahdetaan (taitaa olla toiveajattelua)!

Täällä on kanssa siivoiltu, saunottu, sekstattu, ilman tuloksia siis. Mä en oo mitenkään yrittänyt ees riehua vaan tuhtannu normisti mitä oon pystyny. Supistuksia ei oo nyt pariin päivään tullut yhtään, onkohan tosiaan tyyntä myrskyn edellä??? Samoin suoli on kyllä tyhjentynyt nyt jo kolmatta päivään ihan käsittämättömän hyvin.

Selis ja "mötkäle" 38+4
 
Sanselle onnittelut pojasta! :flower:

Täällä edelleen yhdessä koossa. Hirveä siivousvimma on iskenyt ja oonkin kaiket päivät vaan siivonnu ja laitellu paikkoja. Pyykkikorikin on niin tyhjä, että kohta mulla ei ole enää mitään tekemistä. No kerrankin näin päin, kun normaalisti en mikään siivousintoilija ole :D

Maidon pumppaamisesta/lypsämisestä piti kertoa oma kokemukseni, että kaikilla se ei vaan heru kuin vauvalle. Mutta sehän ei onneksi maidon riittävyydestä kerro mitään. Itsekään en koskaan pumpulla saanut kuin pieniä määriä ja lopulta en yhtään, mutta imetin kuopusta kuitenkin vuoden verran. Kahden ensimmäisen kanssa imetys loppui lyhyeen ihan vain tiedon puutteen vuoksi. Silloin kun ei ollut tätä nettiä ja tiedon tulvaa, enkä ollut kuullutkaan tiheänimunkausista. Mutta ihan yhtä hienosti nuo vanhemmat lapset ovat lehmänmaidollakin kasvaneet :) Itse vaan nyt viimeksi koin imetyksen niin paljon helpommaksi kuin pullojen kanssa pelaamisen, että toivottavasti se sujuisi tälläkin kertaa yhtä hyvin.
Tsemppiä kaikille imetyksen kanssa painiskeleville! Älkääkä siitä ottako turhaan stressiä. Pääasia kuitenkin on että vauva saa ruokaa ja on tyytyväinen.

zizilisko+nuppunen 39+2
 
Sanselle ONNEA isosta pojasta :flower:

Kiitti vinkeistä täältäkin. Pitänee sitten munkin uskaltautua sinne suihkuun vaan. Esikoisesta kävin suihkussa jo kotona ennen synnärille lähtöä ja sitten sairaalassa oli jo niin tuskat että kun kätilö yritti mua suihkuun passittaa niin parkaisin että"en pysty, mähän hukun sinne!!" ..ja ratkesin tosiaan todellakin pahasti.

Meillevauva Mulla kesti sitä järkkyä painon tunnetta sen pari päivää ja liikkuminen auttoi siihen, sen jälkeen tas ollut ihan ok, mitä nyt ihan perus pökkelö tietty, mutta pahin meni ohi siis vielä kuitenkin..

Täällä ei kanssa supistele eikä oikeastaan muuta kuin korvien välissä kiristä. Toisaalta kun sain lepäillä tämän päivän, niin nyt parempi olla kaikinpuolin. Saunottiinkin pitkästä aikaa, muut S:t ei nyt hutsita..paitti joo syöminen :LOL:

Eiku nukkumaan, kokeillaan piiiitkästä aikaa nukkua ukon kans molemmat samassa sängyssä, eli siirryn toden näköisesti sohvalle jossain vaiheessa kun kuorsaus häiritsee. Mies kun on ihan kiltisti nukkunut sohvalla jo pitkään niin ihan säälistä ehdotin kokeilua.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :heart:

HM 40+1 ihan muutaman minuutin päästä
 
Täällä valvotaan ja mietitään, että pitäisikö soittaa lapsenvahti vaiko eikö. Koko eilisen päivän supistelin jonkun verran ja kun menin nukkumaan totesin, että uni ei tuu, kun aina kun rentoutuu tulee supistus :headwall:

Nyt oon 1.21 alkaen laittanut lapulle ylös suppareiden välejä ja kolmea poikkeusta lukuunottamatta väli on ollut 10min, mikä tuntuu kuitenkin aika pitkältä :( supparit kuitenkin alkaa oleen jo oikeasti kipeitä ja saiaraalaan ajaa tunnin + lapsenvahdin soitto ja odottelu ja itsekin pitäis pukea jne.
Viimeksi synnytys kesti 4,5h joten sinäänsä voi olla rytinääkin luvassa, mut toisaalta tuntuis niin turhalta mennä sinne ja palata sit kotiin. Nukkunut en oo silmällistäkään tänä yönä |O

Miksei vois vaan mennä vaikka lapsivedet niin olis selkeää, kun nyt on ihan varma et jos hälytän lapsenvahdin ja lähen sairaalaan supparit loppuu kuin seinään... kun tietäis mitä tekis!

tatomira ja itu 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja tatomira:
Täällä valvotaan ja mietitään, että pitäisikö soittaa lapsenvahti vaiko eikö. Koko eilisen päivän supistelin jonkun verran ja kun menin nukkumaan totesin, että uni ei tuu, kun aina kun rentoutuu tulee supistus :headwall:

Nyt oon 1.21 alkaen laittanut lapulle ylös suppareiden välejä ja kolmea poikkeusta lukuunottamatta väli on ollut 10min, mikä tuntuu kuitenkin aika pitkältä :( supparit kuitenkin alkaa oleen jo oikeasti kipeitä ja saiaraalaan ajaa tunnin + lapsenvahdin soitto ja odottelu ja itsekin pitäis pukea jne.
Viimeksi synnytys kesti 4,5h joten sinäänsä voi olla rytinääkin luvassa, mut toisaalta tuntuis niin turhalta mennä sinne ja palata sit kotiin. Nukkunut en oo silmällistäkään tänä yönä |O

Miksei vois vaan mennä vaikka lapsivedet niin olis selkeää, kun nyt on ihan varma et jos hälytän lapsenvahdin ja lähen sairaalaan supparit loppuu kuin seinään... kun tietäis mitä tekis!

tatomira ja itu 39+2
Tulin tuolta kesäkuisista kommentoimaan,kun olen sun juttuja lueskellu tuolla kolmatta odottavissakin ;)
Mulla oli edellisyö sellainen,että 3h supisteli 5min välein kipeästi ja sitten,kun olin aikeissa herättää miehen ja lapsenvahdin,supparit loppu kun seinään :headwall: Meiltä myös sellainen tunti kuluu ajomatkaan ja mietin,että laittavatko takaisin kotiin,niin odottelin vaan,kun mulla edelliset synnytykset olleet pitkiä :whistle:

Toivottavasti sulla jo vauva kainalossa :heart:

Rapu rv 38+6 :heart:
 
Jihuu..päänsärkyinen aamu. Oiskohan ukkosta ilmassa? sattuneesta syystä huomaan ton säryn ku se on oire joka on vielä puuttunut. Jostain luin että todennäköisyys saada pienellä aikavälillä peräkkäisissä raskauksissa myrkytys, on tosi pieni. Ja saletisti mä kuulun sit siihen joukkoon.. :/

Mulla tollasta paineen tunnetta jalkojen välissä ja alavatsalla on tuntunut jo pidemmän aikaa. Aina kun kävelen se tulee. Nyt vaan tuntuu että se on kipeempää ku aiemmin, mikä ei tietty ole ihmekään.

Ihan ku ois ollu viime yönä suppareita.. Tosin loppuivat lyhyeen ja viimeistään siinä vaiheessa kun vaihdoin asentoa. Muuten yö meni tosi pitkästä aikaa vähillä unilla, unen sain kiinni meidän sohvalta. Mieskin töihin lähtiessä kyseli oisko supistuksia, pirun turhauttavaa todeta että "ei tod.". Mut enköhän mä niitä tässä saa, kun lähetään tytön kanssa konkkaamaan isompaan kauppaan parin kilsan päähän (ja miten sekin matka tuntuu järisyttävän pitkältä nyt!). Mies otti auton ja totesi että jos tosi kiire tulee, tilaa taksi (on ite tommosen 6 kilsan päässä töissä) :LOL:
 
Onnea taas vauvaantuneille!!! =) :heart:

Ja tatomira taitaakin olla jo tositoimissa... :) Tsemppiä kuitennii!!

Tänne ei mitään erikoista...Lauantaina ja eilen supisteli muutamaan otteeseen ja la-su yönä heräsin siihen et sattu ihan törkysen paljon jonnekkin tonne nivusen ja alamahan tietämille, mut se tais olla vaan lienee asennosta kiinni...Tai jotain... :D
Mulla on perjantaista asti ollu ihan sellanen olo et jotain tapahtuu, mut vaikuttaa siltä et mun olot saa heittää roskikseen kun ei ne mitään merkkaa... :LOL:
Mulla kyllä on juilinu alapäätä välillä aika pirun kovaakin, mut ei toi jätkänräkä oo tajunnu varmaan kiinnittyä tms. koska kaikki sellaset tuntemukset mitä muut kertoo kokemansa on mun osalta hukassa...Ei sillä, th sanoikin et voi olla ettei kiinnitykkää ennen laitokselle menoa, mut sehän ei lohduta... :snotty:

Turvotukset sen sijaan katos eilen!! :D Tai sormissa on vähän vielä mut mä löysin nilkat ja pohkeet iteltäni!! :) On aika hyvä fiilis sen suhteen! Muutenkin tuntuu et olo keveni heti kun turvotukset katos eikä ota päähän likimaillekkaan niin paljoa kun viime viikolla... :D
Eli vaikka mä kateellinen olenkin kun kesäkuisissakin alkaa olemaan vauvoja, niin ehkä mä selviän tästä..Mä tuun hitaasti mut varmasti perässä.. ;)
Onneks täälläkin vielä kohtalotovereita on.. :hug:

Tissit mulla on parissa päivässä turvonnu ihan kamalasti, en meinaa mahtua noihin uusiin liiveihinkää...Tuntuu aika hurjalta kun on aina ollut kovin pienirintainen.. :D Noo, eiköhän nekin siitä nopeesti synnytyksen jälkeen palaudu takas kokoon olematon... :LOL:

Mutta joo, mä taidan hipsiä toteuttaa kohta taas itteeni, eli imuroimaan! :) Mulla on kamala tarve pitää koko ajan huusholli siistinä kun edelleen on lähtö voi tulla koska vaan olo, vaikken siihen luotakkaan.. :)

Maira ja emppu 37+6
 
Varanikki Kiva kun kerkeet päivitellä kuulumisia =)

emv Sielläkin teidän arki lähteny niin ihanasti rullaamaan. Voin vain kuvitella minkälainen tempperamentti tytöllä on vielä vähän vanhempana :LOL:

HM Kyllä meilläkin se synnytys lähenee, vaikka ei siltä kyllä tunnu. Tosiaan enää max 2vkoa ;)

Meillevauva Hehee :LOL: Sää se oot yrittäny sitten ihan kaikenmaailman ässiä :D :LOL: Täytyypä myös kokeilla ;)

sanselle oikein paljon onnea hyvänkokoisesta pojasta!! :heart: :flower:

miikulainen oi, teillähän menee ihanasta, kun vauva nukkuu noin hyviä pätkiä :heart: Kiva kuulla kuulumisia :)

Annabanana tääki tilaa noin hyvin öisin nukkuvan vaavin :D Mukava kuulla sunkin vinkkejä synnytykseen. pitää yrittää muistaa käyttää tuota kyykkyä avautumisvaiheessa. Oli puhetta, että kuun lopussa siirrytään sitten sinne toiselle puolelle, me kasassa olevat tullaan sitten myös sinne.

selis tuo suolentyhjentyminen ja suppareiden laantuminen vois kyllä kertoo lähdöstä synnärille, toivotaan! :p

tatomira taitaa olla synnärillä :D Tsemppiä kovasti koitokseen! :wave:

maira mahtavaa, jos oot päässy turvotuksista eroon ja mieli on nyt paaaljon parempi. Sitähän nauttii ihan erilailla, kun jaksaa henkisesti paremmin :9 Toisaalta, monihan sanoo, että pari päivää ennen synnytystä on hirveen seesteinen olo, joten.. :whistle:

Täällä neuvolassa käyty ja kaikki edelleen ok. Vauva ei oo kiinnittynyt :headwall: mutta on kuitenkin laskeutunu sen verra, että jos lapsivesi menee, niin ihan omalla autolla saa kurvailla sairaalaan :) oli kyl masentavaa, ku sain terkalta vielä uuden ajan ens viikon maanantaille |O Terkkakin tuumas, että oon sen verran hyväkuntosen näkönen, etten varmaan ihan vielä synnytä.. hohhoijaa, odotellaan odotellaan.
Yön aikana suppaili ihan mukavasti, ei kipeesti, mut kuitenkin silleen napakasti. Jospa ne nyt edes sais jotain pientä aikaan tuolla alapäässä.

Voi tylsyys, kun sataa vettä. jotenkin tuntuu, että mtien saa tän päivän kulumaan. oottelen vain, että kello menis eteenpäin ja sais herättää tuon miekkosen ja lähtee sen kans käymään asioilla.
 
Täytyy käydä minunkin taas ilmoittautumassa, edelleen siis yhdessä kasassa eikä merkkejä jakautumisesta ole näköpiirissä...Mitä enempi päiviä kuluu niin alkaa kyllä pelottaa että näin tässä mennään käynnistykseen asti :|
Kiitokset kaikille synnyttäneille vinkeistä, tulee kyllä tarpeeseen näin ensikertalaisena. Ja onnittelut myöskin uusille vauvautuneille :flower: :)

Nuppu & poikanen 40+3
 
Limatulppaa bongattu. Tosin aika vähäisessä määrin kyllä, mutta joka vessakäynnillä jää paperiin ja äsken oli pöksyissäkin. Nyt mä olen täällä peukut ja varpaat pystyssä, että nää aamusta asti tulleet ei niin kovin kipeät, mutta hyvin tuntuvat supistukset ei häviäisi, vaan jatkuisivat ja pikku hiljaa tihentyisivät ja voimistuisivat.
Perjantaina olis la, että jos nyt siihen mennessä pääsisi tosi toimiin...

toiveikas zizilisko+nuppunen 39+3
 
Tatomira :hug: Kääks, lähti sitten visiin tosi toimiin, zemppii!!

zizilisko taitaa olla seuraava :hug:

Maira Ihanaa että olo helpottunut ja nilkat ja pohkeet taas bongattu :D

Täälläkin jokseen parempi mieliala kuin pari edellistä päivää, liekkö sitä 'seesteiseksi' kuitenkaan kutsuisin, mutta likimain.
Pikkuneiti yllätti äipän tänään nukkumalla yli 10:een ja vielä kuitenkin yli 2 tunnin päikkärit päälle, että taitaa johtua vaan tämä meikän hyvä fiilis levosta.
Ovat muutes nyt isin kanssa korvatulehduksen jälkitarkastuksessa, ja pitelen täällä peukkuja että kaikki ok.

Alisa
tialnnehan voi muuttua hyvinkin nopeasti jos lapsivesi vaikka lirahtaa pöxyihin :p Mulla kans torstaina nla aika vielä ja sen jälkeen sitten 41+5 polille tarkistukseen eli ens vkon pe. Katsellaan.

Voidaan hyvin pallomahat :hug:

HM 40+1
 
Yhtenä pallona täälläkin vielä.. niin kateellisena luen kuinka monet toisensa jälkeen lähtevät tosi toimiin. En usko että vauva tulee vielä pitkään aikaan. Olo on liian hyvä :ashamed: Mulla on kuulemma harkkasupistellut jo pidempään.. en ole vaa ajatellut.. luulin että ne on vauvan möyryämistä mutta kuulemma on kivuttomia supistuksia. Niin kireä tämä maha on aina ollut etten ole edes supistuksia tuntenut. :kieh:

Kuuma on ollut nyt 2 päivää - hiki valuu ja mieli on maassa..

IO 39+5
 
Ai seesteisyys voi olla merkki jostain? lasketaanko seesteisyyteen se että vauva on hiljaa/paikallaan eikä supistuksiakaan ole? :whistle:
Kiva kun mä oon yleinen puheenaihe mun äidin työpaikalla.. Olivat ihmetelleet miksei Jorvissa puhkoneet kalvoja (joka on siis todennäköisesti edessä koska mulla ei itekseen mene) jo viime viikolla kun mulla kumminkin on raskausmyrkytysoireita. Mutsi on siis sairaalassa töissä. Mut ehkäpä just siksi että kanavaa oli jäljellä 2 cm..vaikka olikin auki 3cm.
Olishan se kiva että selkeesti menis lapsivedet niin tietäis että synnytys on käynnistynyt. Kun mistäs mä oikeesti tiedän milloin supparit on sellaisia että sairaalaan kannattaa mennä.. Kaikki sanoo että kyllä sen huomaa mutta yksilöllisiähän me kaikki ollaan kivunkin suhteen.

Noh, huomenna neuvolaan ja illalla akupunktioon. Paineet olleet tänään taas rajoilla (neuvolan rajoilla, ei sairaalan) joten mieskin tulee neuvolaan mukaan sillä ajatuksella että jos mut taas passitetaan tarkistukseen.
Ai niin, jonkin sortin limatulppaa olin yöllä huomaavani. Tosin eipä se viimeksikään mitään merkannu..

MV 39+4
 
Täällä edelleen odottelen josko supistukset voimistuisivat. Ei nää supistukset mihinkään oo hävinneet, mutta ei kyllä ole mitään erityisen kivuliaitakaan. Aika napakoita kyllä ja noin 15-6 minuutin välein on nyt tullut. Limatulppaa on tullut myös koko päivän. On tää vaikeeta, kun ei tiedä mitä tapahtuu vai tapahtuuko ja millä aikataululla |O
Päivä ainakin mennyt ihan mukavasti, kun kauheella paniikilla oon täällä touhuillut :D
Käynyt ruokakaupassa ja ostamassa kuopuksen sänkyyn patjan, siivonnu, imuroinu, laittanu ruokaa, leiponu omenapiirakkaa, silittäny ja nyt pitäis vielä lyhentää lastenhuoneen verhot ja laittaa paikalleen. Sairaalakassinkin vois varmaan pakata valmiiksi, jos sille vaikka tulis nyt käyttöä :)
 
lypy :flower: onnea pojasta :heart: !!!

zizilisko toivotaan että synnytys lähtis nyt lähipäivinä käyntiin kun limatulppakin on pongattu!!

Plaah, täällä supisteli reilu kakstoista tuntia ja nyt ne sit loppu. Jo kun luuli näkevänsä ton masuasukin. Mies oli ihan malttamattomana ja kyseli eikö pitäis jo soittaa ja kysyy tullaanko synnyttää :LOL: . Ei ollu niin kivuliaita että oisin mihinkään lähteny, toivottavasti nyt sitten hiukan availi supparit paikkoja ja ootetaan lisää.

Selis ja "mötkäle" 38+6
 
Onnea taas vauvaantuneille... =) :flower:


Jahas, taas olis juostu neuvolassa, tuntuu ihan typerältä ravata siellä koko ajan.. |O

38+0 (37+0 )

Paino: +200 (+980 )
Turvotus: +/- (+ )
RR: 128/82 (112/68 )
Pissassa oli proteiinia vähäsen, ennen oli puhdas.
HB: 121 (viimeksi mitattu 34+6, 136 )
Sf: 34 (32 )
Tarjonta: Rt (rt )
Sykkeet ja liikkeet +

Eli yhteenveto: Ei mitään uutta... :p Ei ollu kiinnittyny vieläkää, toi protsku ja hb:n lasku oli uus juttu mut ei tuohonkaan mitään sanottu..Ens viikolla taas...

Maira ja emppu 38+0
 
Täällä kans ilmeisesti limatulppaa tulee pitkin päivää, ekat alkoi tossa 9 aikaan kun tulin suihkusta..kastui pikkupöxyt. Mukana aavistus rusehtavaa väriä, ei mitään verijuovia kuitenkaan. Erite muutenkin aika vetistä, että nyt tässä arvon olisko seassa lapsivettä. Supistellut on pitkin eilistä iltaa ja yötä menkkamaisesti juilien, mutta nyt aamun ollut napakampaa ja kovinkin tiuhaan. Olen myöskin siivonnut, pyykännyt ja touhunnut koko ajan koska liike tuntuu paremmalta kuin paikoillaan. Eli vähän jänskää.
Anoppi tuli hoitamaan pikkuneitiä ja mies tulee puolenpäivän jälkeen töistä kotiin kaupan kautta. Mä sitten turhaudun jos tää ei olekaan menoa |O

Lypylle
ONNEA!!

No eiku pyykit kuivuumaan nyt..

HM 40+2
 
Heippa kaikille ja onnea jälleen uusille vauvaantuneille!! :flower: :hug:

Pikkuhiljaa alkaa tähän vauva-arkeen päästä jo sisälle, mutta ihan mitään-tietämättömäksi tuppi-uunoksi sitä itsensä kuitenkin välillä silti tuntee pikkuruisen käsittelyssä :D

Tässä synnytyskertomusta: Silloin äitienpäiväviikonloppuna oli mulla se järkyttävä ylävatsakipu koko lauantaipäivän ajan, mutta hävisi tosiaan sunnuntai-aamuun mennessä. Sitten seuraavana viikonloppuna se sama kipu tuli uudelleen, ehkä jopa astetta kovempana, mutta kun soitin synnärille, kehottivat edelleen vain odottelemaan, kun ei mitään muita myrkytysoireita ollut, ja ottamaan kipulääkettä jos vaikka pallea olisi jotenkin ärtynyt vain. Mutta ei; lauantaina nukahdin sen särkylääkkeen voimalla, mutta sunnuntai-aamuna 16.5. kun heräsin, oli kipu mahdoton edelleen; sit lähtö klo 6.00 miehen kans sairaalaan.

Ensimmäisenä käyrille, verenpaineiden mittaukseen ja verikokeita. Paineet oli koholla ja kipu jatkui, mutta muita myrkytysoireita ei ollut. No, sit pissanäyte kuitenkin näytti kohonneet proteiinit, joten halusivat ottaa tarkkailuun. Ok, odottelua 2 tuntia. Sitten verikokeiden tulokset ja lääkäri sano jotta myrkytys on, ns. hellp-syndrooma niiden arvojen perusteella, ja vaihtoehtona synnytyksen käynnistys kalvojen puhkaisulla. Ukko oli jo lähtenyt kotiin kun luultiin että jään tarkkailuun - ja eikun mies takasin saikulle ja kalvojen puhkaisu su n.klo 14 aikaan.

Siitä alkoi omat supparit ja paikkojen aukeamisen odottelu. Pikkuhiljaa oli avauduttu, mutta sitten tipalla lisää voimaa supistuksiin. Ajankulusta ei paljon hajua, mutta ensin pärjäsin ihan vaan miehen sormien puristamisella niistä suppareista. Kuitenkin se sit voimistui ja ilokaasulla eteenpäin. Itsellä se toimi, kun kätilön ohjeilla hengittelin (hillitön pössis ja huppeli tuli :LOL: !)

Sitten kun oli paikat yli 4 cm auki ja kivut kävi sietämättömiksi, pyysin epiduraalia. No, sellanen jännitysmomentti vielä siinä vaiheessa tuli, kun anestesialääkäri arveli, jotta voidaanko epiä antaa kun oli ne veriarvot huonot! Paniikki meinas iskee!! No, ne oli sit riittävän korkeet arvot ja sain sen puudutuksen - JA SE TOIMI! Suosittelen! Laittaminen oli vaan aika kamala kokemus kun kätilö piteli ihan kyttyrässä ja koski samaan aikaan (volisin ja nyyhkytin..)

Ja sitten helpotus oli suunnaton! :D Supistuksiin laitettiin vielä vähän ytyä tipalla ja hyvin aukeni paikat, ei onneksi pysähtynyt se avautuminen. Sen jälkeen ne supistukset tuntu just siltä paineelta peräsuolessa, jonka jälkeen lopulta tuli ponnistamisen tarve. Synnytys laskettiin alkaneeksi su klo 14 ja ponnistusvaihe kesti 57min su-ma välisenä yönä, kunnes tytteli syntyi klo 00.17 maanantain puolella.

Huikaiseva kokemus tuo synnytys, ei sitä voi kuvailla, ja oikeastaan koin itse sen kaikenkaikkiaan positiivisena kaikkine vaiheineen :)

Ja nyt ruokailemaan kun tytteli nukkuu...

vendela & tyty 9 pvä :heart:
 
Täällä olen rintatulehduksen kourissa |O Yli 39 kuumetta ja antibiootit käytössä sekä lepoa nyt vaan. Pahus vieköön, menisipä nopeasti ohi. Muuten kaikki vallan mainiosti =)

BTL :heart: :heart: Lumikki + Prinssi 27vrk
 
Heippa!

Mulle iski yhtäkkiä kauhea ahdistus siitä huomisesta äitiyspolikäynnistä. Pelko siitä, että paikat on täysin epäkypsät, paniikki siitä että ne olisikin kypsät. Pakokauhu siitä ajatuksesta, että tämä oikeasti voi syntyä huomenna, jännitys siitä, että passittavatkin kotiin odottamaan perjantaita :ashamed: :eek:

Tätä vauvelia on odotettu syntyväksi kuin kuuta nousevaa, niin miksi mulle ihan puskista tulee tämmösiä ajatuksia. Nyt tuntuu, että tää meneekin liian nopeeta. Että muka huomenna jo voisin synnyttää...

Ehkä se, etten ikinäänn osannut odottaa mtn käynnistyksiä, vaan luotin tän tulevan itsekseen ulos max. 5pvää LAn yli. Olen jotenkin pettynyt itseeni, vaikka järki sanoo sen olevan ihan naurettavaa :headwall:

Jotenkin ajatus siitä käynnistämisestä on niin pelottava, koska olen kuullut aika paljon kauhukertomuksia kivuista, joita ei ikinä voi verrata spontaanisti alkaneen synnytyksen kipuihin.

Huoh, toivottavasti tämä ahditus tässä illan mittaa helpottaa, etten peloissani jätä koko käyntiä väliin :whistle: Ei sitä kyllä oikeasti pääse tapahtumaan =)

Kiitos kun sain purkaa mieltäni =)

Nenu ja neitilupaus 41+2 :heart:
 
lypy Onnittelut prinssistä!! :heart: :flower: Toivottavasti jaksat kertoilla jossain vaiheessa synnytyskertomusta :)

zizilisko No voihan kökkö! On se nyt kumma, kun supparit ei voi jäädä kunnolla päälle :headwall: Lähettelen sinne niitä kovasti lisää :whistle:

selis No johan on sua suppaillu pitkän pätkän, luulis tuon nyt jo jotain saavan aikaan. pidetään peukkuja! =)

maira Mää jo kauhistuin, ku neuvola täti sano, että nyt alkaa sit seuranta 2xviikossa, ku yli menee. Toivon todella, että tää vauva päättää syntyä ennen tuon rumban alkamista |O Toivottavasti sun tujut supparit saa jatkoa :D

HM Toivottavasti pääset tositoimiin :wave:

vendela kiitos synnytyskertomuksesta! Mukavaa, että sulle itellä jäi siitä noin positiivinen uva ja mieli =)

BTL Voihan kurjuus!! :hug: toivottavasti paranet pian!

Nenu Haleja! :hug: Täällä painitaan kans ihme ajatusten kanssa..

Tänään tullu vaan muutama olematon suppari. Yökin meni taas niin nukkuessa että.. Eilen kuitenkin tuli lenkkeiltyä 3x koiran kanssa vesisateessa reippaaseen tahtiin ja illalla saunottiin, mut eipä ne mitään auttanu eli näköjään ei se tule sieltä ennenku on valmis |O

Hassua miten mua välillä kahistuttaa ajatus siitä, että meillä on oikeasti kohta vauva. Jotenkin ajatukset viime päivinä seilannu ihan kummaa rataa. Kauheesti miettiny, että miten me pärjätään, jaksetaanko me, ollaanko me oikeesti valmiita, tätäkö me oikeesti haluttiin, loppuuko elämä tyystin jne.. Noh, ehkä se kuuluu asiaan :ashamed:

Alisa & Hippu 39+6 |O
 
20.5 klo 18:05 syntyi meidän perheeseen pikkanen prinssi. 3820g ja 51 cm. Lakin koko oli 36cm.

Synnytys alkoi lapsiveden menolla aamulla klo 7:30 ja siitä sitte supistukset koko ajan koveni ja koveni. Yhden aikaan päivällä olin vasta 3cm auki ja kätilö päätti laittaa oksitosiinitipan vähän vauhdittamaan supistuksia ja avautumista. Voi jestas että oli kipee. N. klo 15 otin ekat hönkäykset ilokaasua, siihen asti ilman mitään kivunlievityksiä heijailin itteeni keinutuolissa. Myöhemmin lääkäri yritti laittaa spinaalia, mutta ei löytänyt oikeaa kohtaa kuuden yrityksen jälkeen joten päätin sanoa että nyt riittää tuo pistely kun kävi se pistäminen niin h*lvetin kipeetä. Gyne tuli sitten laittamaan PCB-puudutteen joka toimi vähän aikaa. Ponnistusvaihe kesti hurjat 10 min ja kätilö oli aivan ihana. Tsemppas ihan koko ajan vaikka mä väitin että repeen kahtia enkä pysty ponnistamaan ku sattuu niin hemmetisti :LOL:

Saatiin kahden kätilön ja miehen kanssa hyvät naurut kun prinssi oli nostettu mun mahan päälle. Päätti poika lähettää lämpimät terveiset masusta ja haistattaa pitkät kakkaamalla mun napaan. Ihan hiukan naurettiin. :LOL:

Synnytys oli kokemuksena LOIS-TA-VA, kiitos mahtavan kätilön ja rakkaan mieheni, joka jakso olla ihan koko ajan tukena ja turvana. Olisin muuten unohtanu jopa hengittämisen supistusten aikana jos mies ei olis muistuttanu mua koko ajan, et hengitä nyt. =) Oli kyllä paljon parempi kokemus kuin esikoisen synnyttäminen. Tikkejäkin sain vaan 2kpl! :)

Kaiken kaikkiaan kiteytettynä kokemus oli loistava ja kotiinkin päästiin yllättävän nopsaan, eli sunnuntaina ollaan kotiuduttu =)

Devili + Karpaasi 10min vaille 5 vrk. :heart: :heart:

MUOKS: viikkoja oli tuolloin 40+5.
 

Yhteistyössä