<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

Tulin kanssa lyhyesti ilmoittamaan että meille syntyi 18.5 aamuyöstä iso-pieni poika (ihan alatiesynnytyksellä tuli maailmaan), eilen kotiuduttiin :)

Käynnistämällä lopulta syntyi, kokoa 4170g, pituutta 52cm. Synnytys itsessään meni hyvin, tosin nyt sen jälkeen olen itse ollut kohtuullisen kipeä - särkylääkettä menee.. Imuote niin topakka meidänkin vesselillä, että rinnanpäät on ruvella, mutta sitkeästi olen päättänyt imettää Lansinoh:in avustuksella. Mutta poika on ihana ja kaiken vaivan arvoinen :D

Tulen myöhemmin tässä kertomaan synnytyksestä tarkemmin :)

Järvenneito ja pikkumies 4pvää

Alisa sit me kirjoitellaan täällä kahdestaan juhannuksena kun muilla on jo vauvat isoja :LOL:

Onnea Järvenneito pienestä pojasta! :flower:

finulle myös onnittelut pienen pojan johdosta! :flower:

Hiukan oli eilen raivostuttavaa, kävin kävelyllä ja se aiheuttikin sitten ihan selkeitä supistuksia jotka jatkuivatkin sitten pari tuntia, viimeisen puoli tuntia supisteli n. 5min välein ja kipeästi, mut kas kun loppuivat kuin seinään :headwall: Yöllä kun heräsin pissalle oli maha taas oudon kipeä, mutta yhdessä koossa edelleen, mä olisin ollut iin valmis meneen synnyttään!
Miehellä alkaa kesäloma ensi viikosta, piti olla isyyslomaa, mutta kun tää tykkää tästä yksiöstään, hmph!

tatomira ja itu 39+0

Finulle ja Järvenneidolle onnittelut pojista! :flower: :flower:

Neuvolassa eilen kävin. Painoa hävinnyt maanantaista 1kg :D vaikka turvotusta on kyllä edelleen ihan yhtä paljon. Vauva ehkä vähän laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt. Kuulemma tuntuu käsin koettelemalla aika reilun kokoiselta. Luulenpa että sieltä on taas joku 4 kiloinen mötikkä tulossa.
Yhdeltä alkoi taas todella kipeästi supistelemaan, mutta suht harvakseltaan. Katsotaan nyt sitten hiipuuko nämäkin taas pois. Vois nyt kyllä jo alkaa synnytys ihan tosissaan eikä vaan tälleen kiusata. On nimittäin aika veto pois aina tämmösinä supistelupäivinä.
Eilen onneksi oli tosi hyvä päivä ja siivosin ihan kunnolla koko alakerran ja pyykkikorit on lämpimien ilmojen ansiosta tyhjillään. Tänään oli aikomuksena siivota yläkerta, mutta saas nähdä jaksanko.

Ulkona on tosi lämmin, ukkonen jyrisee ja tuoksuu ihan kesälle. Taidan mennä terassille laittamaan pyykkejä kuivumaan :)

zizilisko+jättinuppunen 39+1

Kiitos paljon onnitteluista! Arki on lähteny tosi hyvin käyntiin kestovaippoineen ja maitoa riittää. Ainut on että nyt piti pitää 1 välipv imetyksessä ja pumpata maito koska nännit meni ihan verekselle ja imurakkuloille. Päivän oli vuoroin lanoliinivoidekerros( apteekin Lansinoh, mutta Ainulla esim. prismat on vastaavaa melkein puolet halvemmalla) ja vuoroin paksu bebanthenkerros. Syynä pojan turhan tehokas imu, laitoksella jo tuli niitä imurakkuloita ja siellä tarkasteltiinki tarkkaan imuotetta joka oli kaikinpuolin kuulemma oikein täydellinen.

Pari vinkkiä vielä ei synnyttäneille;

Eli mulla ainakin autto se välilihan öljyyminen, niin luulen koska ehjänä säilyin, se hieronta oli puolimahdotonta mahan kanssa mutta jotennki kuitenki viruttelin tuota alakertaa ,(apteekista Aqualan oil tai ceridal)

Sit lantionpohjalihaksiston harjotukset, ei oo kertaakaan edes meinannu tulla liriä housuun, ja ison hädän tekeminenkin oli helppoa vaikka sitä jännitin tooosi paljon. Pidin kaiken varalta ekat kerrat etupuolelta sidettä toosan pinnalla että uskalti ponnistaa ja kyllä oli lihakset tallella, nyt on ollu helppo jatkaa harjotuksia kun ne lihakset tuntee. Ja pitäkää tpta sidettä siinä aluks, paikat tuntuu turvonneilta niin se helpottaa, tai siis että uskaltaa sit ponnistella vessassa.

treenatkaa nänninpäitä!!ite en tätä tehny ja kyllä tuntuu, eli puristelua ja mutruttelua, puhtain sormin tietty. Nännit joutuu oikeesti koville alussa.

Vaikka oisitte jo pitkillä viikoilla niin tehkää noita silti, kaikki on aina kotiin päin.

odottelijat; Niin ja mulla paria päivää ennen h-hetkee loppu melkein kaikki supparit tyystin ja just ku seiraavana pvnä alko synntys niin edellinen pv oli melkein yhtämittaista kivutonta supparia..mieki olin että tää menee yliajalle nut sit alko tapahtuu yhtäkkii, eli sitä ei koskaan tiiä millo lähtö tulee.

Tsemppistä kaikille kovasti!! Ja onnea kovasti vauvan saaneille!

Tipsula kiitos noista tsempeistä, että ei noista oireista voi mitään sanoa, koska lähdetään synnyttään :) jotenkin on niin kypsä tähän odotukseen, että kaiken vaan ajattelee, että "ei tää synny ikinä"
Mut toi nyt taas herätti jälleen turhan toiveen, kun mulla ei meinaan alkuviikkona supistellut ollenkaan, eilen tuli sen parin tunnin ajan kipeitä suppareita ja tänään on supistellut kivuttomasti ja nyt mietin, et jos se sit huomenna... hmph... tuskin... täällä varmaan mennään yliaikaiseksi ja kesäkuun puolelle.

Huh, tulipas tossa syötyä ja nyt on massu ihan täynnä, plaah. Keittiö tarttis siivota, kun sen oon ottanut joka ikisen päivän tavoitteeksi, että keittiö pitää siivota päivittäin ja toistaiseksi päätös on pitänyt :) sit kattelin, että ruoho kaipaa TAAS leikkausta, oon leikannut sen tällä viikolla jo 2 kertaa!!! ja taas se on ihan tolkuttoman pitkää (ja mä vihaan ruohonleikkausta, mut kun mies käy töissä niin toi on nyt mun vastuullani )

Mites toi välilihan öljyäminen... hierotteko sitä öljyä vaan sinne, vai venytättekö sitä kanssa? Mulla sinänsä on se ja sama, koska eppari tehdään joka tapauksessa "varmuuden vuoksi" tai sitten mennään sektioon, siitä nyt ei tiiä.

Mut joo, kait mä lapsille annan lauantainamit ja menen ton ruohonleikkurin kanssa tonne pihalle huhkimaan jos sen jälkeen jaksaisi tohon keittiöön paneutua, nyt on niiiiiin kauhea hiki ja kuumuus ettei huvita tuolla tehä mitään, kun just on hellalla ruoan tehnyt niin siellä on KUUMA.

Finu Onnea pojasta :flower: :heart: !!! Tsemppiä nyt muuten että kaikki menis parempaan suuntaan ja kuumekin laskis :hug: .

Alisa, joo mulla on tosi ihana ja mukava ja kokenut terkka! Ei voi kyllä millään tavalla moittia!

Järvenneito Onnea pojasta :flower: :heart: !

Tipsula, voi kuinka ihanan kannustavia sanoja tuli!! KIITOS KOVASTI!! Toivottavasti rinnan päät paranis :hug: .

Tänään oon huhkinu oikeen urakalla, eikä oo ees supistellu |O . Että ihan sama mitä touhuu, mulla supistuksia tulee miten sattuu. Kipee selkä taitaa olla päivän saldo :LOL: . Nyt nukkumaan ja jännäilemään josko lähtö tulis ens yönä.

Selis ja "mötkäle" 38+3

Nyt on alkanu mullekin tulemaan suoria ja epäsuoria joko-joko kysymyksiä.. Anoppikokelas lähettelee sähköpostia ja kyselee mitä turhimpia kysymyksiä ja aikas monet äitikaverit naureskelee että voisiksä jo synnyttää.. :LOL:
Mut mikäs kiire tässä. Tosin kyllä mä jo luopuisin mahasta. Viimeksikään en kaivannu pätkääkään vauvamahaa (vaikka se röllykkämahakaan ei kiva ollut) joten tuskinpa nytkään.
Maha vaan painaa tosi paljon, kuinka ihanaa onkaan kohta nähdä omat (paksut, turvonneet) varpaat.
Perjantainahan neuvolan mittauksessa sf oli jo 39 cm, vauva kieltämättä oli punkenut ittensä ihmeasentoon.
Nyt on verenpainekin ihan hyvissä lukemissa. Käytiin tänään uimarannallakin koko perheen voimin, mies ei uskalla lähteä halliin tytön kanssa jos vaikka mulle tulis lähtö.. :whistle: Mä en ihan usko siihen, kyllä ne vois pari tuntia siellä rauhassa olla.
Ja sitäpaitsi kaulaa oli perjantaina jäljellä vielä 2 cm eli ei hätiämitiä!

Mutta laitettiin pinnis nyt oottelemaan meidän huoneeseen ja uudelleen järkättiin tytön huonetta. Saunaankin mulla oli tarkoitus mennä mutta unohdin lämmittää :whistle:
Ja kivoin ässä taitaa jäädä ku ukkokin nukahti..

Onnittelut taas uusille vauvautuneille :flower:

Ja kiva kun täällä vielä joku muukin yhdessä kasassa oleva kirjoittelee.

Itelle alkaa olla henkisesti aika rankkaa kun joka päivä kuitenkin supistelee ja viime yönäkin taas pari tuntia kipeästi ja heti kun alkaa uskoa, että kohta lähdetään, niin sitten loppuvat.. Vatsakin on tyhjentynyt reippaasti eilen ja tänään, että jos toiveikas haluaisi olla niin ei tässä enää kauan pitäisi mennä =) (enää korkeintaan se reilu 2 viikkoa ;)

No sää on onneksi viilentynyt ettei ihan niin tuskaista ole olo.

Huomenna taas neuvola, jos en ole synnyttämässä :LOL:

Ja noita joko-joko-kyselyitä jonkin verran tulee, kaikki tietysti naamioitu tyyliin 'tikusta asiaa' =) itseä huvittaisi vaan ryömiä peiton alle odottelemaan koska vauva syntyy, ei vaan enää jotenkin jaksaisi ketään tavata eikä melkein edes jutella mistään :/

Suppareita kaikille odottaville vielä ja toivottavasti päästään kaikki pian vauvanhakuun! =)

Huomenta päivää =)

Onnea kaikille jotka on saanu nyytit kainaloon :flower: :flower:

Tääl alkaa maito tisseistä loppua, ainakin oletan nii. Poika heräilee 3tunnin välein ja aina tissillä haluaa olla. Ja tissityksen jälkeen jos pumppaan nii ei tuu tippaakaan :( No päätin jo et öisin syötän korviketta tai lypsettyä kun en jaksa tissittää tuntia.. :ashamed: eilen illalla tissitin tunnin kummastakin ja viel 50ml korviketta nii nukku 5tuntia.

toivottavasti kaikki ketkä haluaa nii sais ytyjä supistuksia. B)

nyt poika hereil, pitää mennä seurusteleen senkaa.

KyyneltenHymy & Eetu 2viikkoa ja 5päivää

Minäkin onnea toivottelen kaikille uusille vauvoille :heart: Niin syötävän suloisia kuviakin olitte laittaneet :heart:

Vauvapuolen pinosta ollut puhetta, mulle sopii ihan kummin vain, suljettu tai julkinen, epäilen etten kuitenkaan ihan aktiivisimpiin kirjottelijoihin lukeudu, niin sikäli ei väliä. Tai no, mies ollut nyt koko ajan kotona, saa nähdä tuleeko sitten palstalle enempi asiaa kun se lähtee töihin :D

Kyyneltenhymy meillä kanssa n. joka toinen yö annetaan korviketta tissin lisäksi, kun ei aina maito riitä. Tyttö saattaa nimittäin kolmisen tuntia olla putkeen tissillä, välillä kiukuttelee ja välillä imee. Pumppauskokeilussa mullakin tyhjää täynnä.. Ei jaksa taistella ja itsekin haluaa joskus nukkua, joten korviketta sitten lisäksi... Aamuisin tuntuu kyllä joskus että tissit räjähtää, joten kyllä sitä maitoakin on, ei vaan riitä näihin tehoimuihin :D

Ihanaa kun sää viileni :whistle: Jos sitä viimein vaikka alkais siivoamaan täällä, ei ole kertaakaan edes imuroitu sitten kotiintulopäivän.. Josta on siis kaksi viikkoa ja kaksi päivää. Meillä on sisällä ollut lähes 30 astetta koko ajan, eikä oo voinu laittaa vauvaa vaunuihin ulos nukkumaankaan, kun liikaa paistanut, sisällä kuitenkin viileämpää :D Lisäksi mä alan olla vasta nyt siinä kunnossa että pystyn vaunuja työnteleen, ei tarvi enää kummankin lähteä vaunulenkeille. Saapi ukkokulta jäädä imuroimaan kun me tytöt mennään lenkille. Jos se vatsamakkarakin siitä alkais sulamaan kun pääsee liikkeelle. Niin ja reisi- ja persmakkara kanssa :LOL:

Voimia vielä loppumetreille teille kellä masu vielä kulkee mukana! Ei enää pitkää aikaa kenelläkään :hug:

Jaa niin, onko muilla tuo mahalöllö sellainen kosketusarka? Mulla on tuosta alamahalta iho sellainen arka, siis koskettaessa. Ei siis pelkästään sektioarven kohdalta vaan ylempää. Nyt alkanut ihokin hilseillä hassusti mahasta, kuulunee asiaan kun iho vetäytyy??

ALM ja tyttökulta huomenna 3vkoa :heart:

Järvenneito onnittelut pikkumiehestä! :heart: :flower:

tatomira pahoin pelkään, että toisilla vauvat senkun kasvaa ja me vaan kasvatellaan mahoja :LOL: Toivon mukaan ei :D Mullakin kävely saa aikaan suppareita, mut ei niistä mihinkään oo :headwall: Ei kai se auta kuin ootella |O

Tipsula Toivottavasti siellä rinnanpäätparanee ja imetyksestä tulee mieluisaa :hug:

Selis Täällä vähän sama logiikka oiden suppareide kans, et ne tulee ja menee ihan miten sattuu. Tekee jotain tai on tekemättä, joten turha niitä kai on yrittää saada päällä vippaskonstein |O :headwall:

miranth mullakin yks kaveri soittaa joka päivä ja keksii tikusta asiaa, että sais tietää missä mennään ja joko ollaan synnärillä :LOL: Mua ei vielä onneks oo laittanu ärsyttään noi. Aika rauhassa oon muuten saanu olla. Kyllähän niitä kyselyitä tulee, mut silleen sopivasti.

Täällä itse raksaana oleminen ja maha ei aiheuta tuskastusta, mut kovin malttamattomana odotan vaavin näkemistä. :D Aamusin musta tuntuu siltä, että en raskaana oliskaan. Nytkin koiraa lenkittäessä oisin voinu vaikka lähtee juokseen, sen verran hyvältä olo tuntuu. |O eilen mua suppaili varmaan 6h ajan, mutta eipä ne kauheen kipeiltä tuntunu.. Tänäänkin muutama tullu, mutta sitä samaa säälittävää rataa tää jatkuu eli tuskin toivoakaan synnytyksestä vielä aikoihin. Huomenna sitten olis neuvola ja torstaina se kokoarvio uudelleen.

Nyt kaikille meille kasassa oleville jaksamisia ja ihan hirmuisia supparipuuskia, jotta päästäis synnyttämään :whistle: :whistle:

Alisa & Hippu 39+4

* Räksbumbäng* 41+0

Kiitos Selis ja Alisa84 tsempeistä =)

Ihanasti taas tullut uusia alkuja maailmaan, onnea kaikille :flower:

Meillä kanssa alkanut (toisaalta vasta nyt, onneksi) nuo koska koska-kyselyt. Toisaalta ymmärrettävää, mutta silti niiiin turhauttavaa |O
Sen verran on ollut tohinaa tuolla kohdunsuulla, että (optimistisena) toivon sen tehneen paikat sen verran valmiiksi, ettei ne enää keskiviikkona mua kotiin lähetä. Jos sinne asti joudutaan...

Omaa napaa vaan, antakaa anteeksi :ashamed:

Jaksamisia kaikille, helteet onneksi jo vähän helpotti =)

Nenu ja neitilupaus 41+0 :heart:

Päivät!

ONNEA VAUVAANTUNEILLE!!! :hug: :hug: :hug: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower:

Toivottavasti lista on oikeanlainen, hyvä Tipsula kun korjailit, mulla menee sekasin aina sillon tällön, varsinkin jos itse pitää koittaa laskea päivää jostain viestin perusteella :ashamed:

Täällä ollaan ja elellään ihan vauvelin tahtiin. Neiti söi viime yönä vain kerran, kaks tissiä tosin. Osittain nukkuu laatikossaan, mieluummin toki kainalossa. Pyrin siirtämään tosin neidin aina kun vaan muistan ja jaksan, aamua kohti helposti jää viekkuun...

Tissiä syö päivät, illasta annetaan lisämaitua. On jotenkin omituista, kun kahdelta ekalta neitoselta maitoa tullut yli äyräiden ja tissit olleet korvissa asti ja nyt ei yötä vasten oikein taida riittää ja tissit on normaalia vain kupillisen isommat. Hukkaan meni siis nuo julmetun kokoiset imutusliivit ..

On vähän apea olo kun joutuu tuota lisää antamaan, mut lohduttaudun sillä että likka on iso. Tuttia ei olla vieläkään ostettu, leikin itte tuttia niin kauan kun hermot riittää..

Mittoja ei ole antaa viikonikäisiestä, kun neuvolaa ei ole ollut. Täällä siis eka käynti on aina kotikäynti, ja nyt ei vaan ole muka aikaa käydä, kun vasta ens viikon lopulla. Toivoa pitää vaan että neiti on kasvanut. Onhan hää väkisellä kun 50 koon vaatteet ei sovi enää päälle..

Onkos joku joka muistaa miten nämä nimenantamiseen / ristiäisiin liittyvät jutut menikään? Mitä papereita, mistä ja minne piti toimitella? Mulla on ihan laho pää, se kuuluisa imetysdementia vaivannee..

Vaan nyt heräsi Neiti-Norsu, joten aamupesuille lähdemmä tästä. Mukavia päiviä kaikille ja tsemppiä loppuodotukseen.

Niin ja mulle sopii kans salasanalla tahi ilman tuo jatko.

VN& NN 13pv :heart:

Kiitokset onnitteluista kaikille!

Perjantaina kotiuduttiin pojun kanssa. Kaikki on menny hyvin. Poika syö yöllä kerran tai kaks. Maitoa tulee tosi hyvin välillä joutuu antaa pullolla lisää.

Mulla kans noi nänninpäät on kipeet :kieh: piti ostaa rintakumi. Tuttia annettiin ekan kerran eilen,välillä ottaa ja välillä sylkäsee heti pois ;)

Oma olo on ihan hyvä nyt ku sai ton suolen eilen toimimaan. Välillä kävellessä vihloo tonne vasempaan nivuseen ei kuiteskaa leikkaushaavaan. En tiedä mistä johtuu pitää huomenna kysyä terveydenhoitajalta. Kipu menee heti ohi ku käy istumaan tai pitkälleen.

Käsistä on kipu hävinnyt mut peukalo,etu-ja keskisormet kummassakin kädessä on välillä puuduksissa :kieh:

Mut onnittelut vielä nyyttinsä saaneille :flower: :heart:

Ja hyvää helluntaita.

baby dream ja poju 5pv :heart:

Varanikki meille tuli postitse seurakunnan onnentoivotukset, ja se paperilappunen mihin täytetään lapsen nimi ja kummien nimet, annetaan vasta kastetilaisuudessa papille. Käytiin ristiäiset jo sopimassa kirkkoherranvirastossa eikä tarvittu vielä täytettynä mitään. Sitten en tiedä mistä ton nimipaperin saa jos ei kuulu kirkkoon, maistraatilta?? Ja sinne se kai siinä tapauksessa palautetaankin.

emv
Huomenta! Kyllä tää vasta huomen on meidän taloudessa :LOL:

Varanikki: Me kans saatiin postitse srk:lta lappuset ja samanlaiset ohjeet kuin ALM:n oli saanut ristiäisiin ym. liittyen. Jollei kirkkoon kasteta niin kai tosiaan omatoimisesti maistraattiin ilmoitellaan.

Onnea uusista nyyteistä, ainakin Finu ja Järvenneito :heart: :heart:

Meillä toistaiseksi vielä oma maito riittää, mut oon vissiin jo aiemmin kertonu et ykköstyypin diabeetikoilla usein tulee keskimääräistä runsaammin maitoa. Vauvan tahtiin menee syötöt, usein väli on 3-4h mutta öisin pisin unipätkä tyttärellä on toistaiseksi ollut reilut 5h, ei kylläkään joka yö. Sade loukkaantuu jos se "joutuu" vaipanvaihtoon ennen kun saa hörpyt imailla :LOL: Luonnetta alkaa meidän tytössä kyllä näkyä :D Oinas horoskoopilta ja perinyt Martta-mummon päättäväisen suun (Martta on siis mun mummo, maatalon emäntä, suvun patriarkka nainen ja kyllä, hyvin päättäväinen), joten pitäähän sitä luonnettakin löytyä. Pääasiassa neiti on kyllä rauhallinen ja tutkii ympäristöä, mutta osoittaa kyllä selvästi jos loukkaantuu tai asiat ei muuten mene prinsessan toivomalla tavalla. :LOL:

Vauva nukkuu suurimman osan öistä kehdossa meidän huoneessa, mut usein aamulla jatketaan unia vauva meijän kainalossa, nyt ne ukon kans makaa viekukkain vielä, mies menossa pitkäks yöks töihin (15h vuoro). :heart: On ne niin suloisia.

Ens tiistaina meillä lääkärineuvola ja mulla jälkitarkastus. Kiinnostais kyllä vauvan mitat, edellisestä nuevolakäynnistä jo aikaa, kun se oli huhtikuun 29.päivä. Hassua et ensin ne kävi kotona, sit kolmen viikon iässä me käytiin neuvolas ja nyt sit ollaan lähellä seitsemän viikon ikää kun on tää lääkärineuvola. Siis luulin et siellä pitää ravata enemmän. Mut kun kaikki vaikuttais olevan hyvin, niin kiva ettei tartte ihan joka viikko käydä.

Eilen myös miehen kans sit päästiin sänkyhommiin ekaa kertaa ja se oli ihanaa :D :p Ja vapauttavaa...ja läheistä ja kaikkee. Mua jännitti etukäteen aika paljon, mut ei ois tarttenu. Mun mies on ihana.

No, mutta voikaa hyvin ja jotain aikaansaavia suppareita niitä tarvitseville.

-emv ja sade 6viikkoa ja 2pvää :heart:

Pamaus 40+0 !!!
Ja ei ole muuta kuin tukala olo, jano, vähän huono olo ajoittain ja olen aika kärttyisä. Kiukuttelen ukolle joka ei mielestäni ole tarpeeksi oma-aloitteinen tuon meitin pikkuneidin hoidon kanssa, kun mä haluaisin hiukka huilata nyt kun hän on viikonloppuna kotona. Sitten kun olen kiukutellut tuleekin huono omatunto jne... :snotty: No nyt saan olla hetken yksin kotona, jess!!

Imetyksestä
näin unta että pikkuinen rinssi ei osannut sitten alkuunkaan imuotetta :p Ans kattoen. Esikon kanssa ote oli kyllä hyvä mutta maitoa ei kerrassaan tullut tarpeeksi joten korviketta annoin rinnalla kanssa. Imetin silti 3kk ihan vasta-aineiden nimeen. Eipä toi korvike kovin turmioksi ollut ainakaan juuri sairauksia ajatellen, koska meillä on ollut vasta yksi flunssa/korvatulehdus tässä muutama vko takaperin ja typy siis yli 1v ja 3kk.
Juu mielenkiinnolla jää nähtäväksi kuin tällä kertaa käy. Nanit löytyy kyllä jo kaapista :)
Niin ja mä pyysin jo heti synnärillä hoitsua tuomaan nännirasvaa, jota aloin laittaa samantein, niin mulla ei edes mennyt nännit rikki. Olisko ollut sitä Lasinohia...

Juuh, mutta viimeistään 2 vkoa synnytykseen täällä siis :wave: Nyt täytyy sanoa että voisin lähteä vaikka samantein, ihan vaan että pääsis tästä kärttyisestä olotilasta ja norsufiiliksestä.

Tsemppiä kanssa odottajat ja tsemppiä myöskin pikkuisten kanssa :heart:

HM 40+0

Siivous (onhan laatikoiden tyhjennys sitä?), skävely, sjäätelö, seksi, sauna testattu ja vauva hiljeni. Kiiiiivaaaa.. no mut seuraavaksi spitsaa :D

Sais kyllä vauva jo tulla.. Muuten ei haittaa mutta jos kävely, ihan muutama kymmenen metriä on vaikeeta niin ei se mukavaa ole.

Kukas mainitsikaan että korvikkeet on jo kaapissa? hyvä ku muistutit! toisaalta mies voi nekin ostaa ku oon synnärillä. Meidän neiti on kasvannu korvikkeen voimalla ja on terve ku pukki (ei vieläkään korvatulehduksia ja ikää 2v3kk) enkä aio potea huonoa omatuntoa jos käytetään. Jokainen taplaa tyylillään :)

Nyt on pakko käydä kattomassa mitä neiti puuhaa itekseen, sain lahjomalla pestyä sen hiuksetkin B). Toi neiti nimittäin oli ekat 1½ vuotta vesikammoinen eikä kauheasti siksi olla esim kylvetty ns huvikseen.

järvenneito, finu ja sanse onnittelut!

Sansen poikapa ollut hyvänkokoinen :heart:

Täällä vauva arki sujuu kivasti, neito todella rauhallinen tapaus :heart: yöllä nukkuu sen 4-5 tuntia jo putkeen ja iltapäivällä samanlaisen tuntimäärän, muuten sellasia parin tunnin pätkiä. On muuten sellanen iltavirkku, jota oli masuaikaankin, mut yöt sit kuiteski nukkuu :)

Yön nukkuu pinniksessä, mut täällä kans aamusyötöllä jää helposti viekkuun nukkumaan :heart:
Öisin ja aamusin oon imettäny, päivisin ja iltasin mennään rintamaidolla toki mut pullotellen, että isäkin pääsee osallistumaan :heart:
Meiän tytöst taitaa tulla isintyttö, niin hyvin viihtyvät keskenään ja isi hoitaa niin näppärästi ja mielellään, et saan hoitaa muita kotiaskareita päivisin :heart:
Mitenhän sitten kun isäntä palaa lomalta töihin :D

Huomenna neuvolaan puntarille :)

supparituulia viimosille odottajille!

alisa mulle kans sopii salasanal tai ilman sitte uudella puolella :)

Miikulainen ja Tirppa-neito 11vrk :heart:

Jee, onnea taas kauheasti kaikille vauvaantuneille!! :flower: :flower: :heart:
Kohtahan me ollaan jo toukokuun lopussa! Eiköhän meistä viimeisetkin ala kohta jakaantumaan. =)

Täällä vietetään ihanaa vauva-arkea. meidän poika on nyt tasan kaksi viikkoa. Edelleen hän on hirmuisen rauhallinen. Nukkuu öisin 7h putkeen vieläkin. Toisinaan vaan herää yhden kerran yössä. Hän on nukkunut mun vieressä sängyssä, ja se tuntuu meillä toimivan tosi hyvin. Poika kuitenkin nukahtaa päivisin helposti myös vaunuihin, pinnasänkyyn, sohvalle, ja jopa riippumattoon!! Mun mies ripusti meidän toiseen makkariin tosiaan riippumaton, kun muisteli Meksikon matkoillaan nähneensä äitien nukuttavan vauvansa riippumattoihin. :)

Imetys sujuu hyvin, mutta vähän sama juttu täällä kuin Varanikilla, eli ihan turhaan ostin mielettömän kokoiset imetysliivit, kun tavalliset vanhat liivit mahtuu päälle. maitoa ei sitten olekaan mitenkään ihan järkyttävän paljon.

Mä olen yrittänyt pumpata maitoa, jotta mieskin voisi välillä antaa pojalle pulloa, mutta mä en saa kuin noin 20 ml pumpattua, vaikka yritän ja yritän tunninkin verran kerrallaan. osaako joku sanoa miten saisin parannettua maidontuloa? Olen yrittänyt sähköpumpulla, käsin lypsämällä, ja olen pitänyt lämpimiä kääreitä rinnalla auttaakseni asiaa. Mutta enempää en saa kuin 20ml kerrallaan. Poika kyllä tuntuu saavan ruokaa ja kasvaa ihan hyvin.

Tipsula kertoi kivoja vinkkejä vielä synnyttämättömille. Mä voisin vielä siihen lisätä, että jos vaan haluatte ja pääsette ammeeseen, niin se myös auttaa välilihan ehjänä säilymisessä, tai sitten kannattaa vaan suihkutella lämpimällä vedellä alapäätä piiiiitkän ajan avautumisvaiheessa.
Sellainen vinkki vielä, että kohdunsuuhan avautuu supistusten välissä, ei niiden aikana, ja kannattaa mennä aina supistuksen jälkeen leveään kyykkyasentoon. Näin kohdunsuu avautuu nopeampaa ja tehokkaammin. Kun kätilö näki sairaalaan mentyäni, että tein näin jokaisen supistuksen jälkeen, hän totesi että tämä on luultavasti yksi iso osatekijä siihen, että avautuminen tapahtui niinkin lempeästi, että olin jo sen 7cm auki kun menin sairaalaan, enkä kokenut siihen asti kipujen olevan mitenkään ihan kamalia.

ja vielä sellainen, että ne matalat äänet auttaa oikeasti supistusten aikana! Korkeat ja kimeät äänet tuntuivat pahentavan kipua.

No joo, en tiedä kiinnostaako nämä vinkit ketään, kun kaikilla on kuitenkin niin eri kokemus asioista, mutta ajattelin tuoda korteni kekoon. :ashamed:

Niin milloin se vauvanhoitopuoli perustetaan?

Hyvää toukokuun loppua kaikille!

AnnaBanana ja poika 2 viikkoa.

Mulla on oikeesti ilmassa selvää turhautumista. Vauva painaa ilkeesti ja selkä ja kylki (!) ihan muussina. Että jos se järkky painontunne ois supistuksia, lähtisin jo sairaalaan.
Mies naureskeli kun kerroin aloittaneeni vauvan savustamisen ulos että "eipä ne konstit auttaneet viime kerrallakaan" :kieh: Toisaalta on sellainen fiilis että "ole sitten siellä, evvk.."
No, huomenna soittelen uutta aikaa neuvolaan ja tiistaina taasen akupunktioon.

Kivoja vinkkejä jo synnyttäneet on antaneet! Muistais vaan ne kun ite on tositoimissa ja jos vaikka pystyis liikkumaan. Ois kyllä kiva kokeilla muitakin synnytysasentoja kuin puolimakuullaan sängyssä.. Mä otan valmiiksi sellaisen puoliskeptisen asenteen että kaikki, mikä sujuu erilailla ja helpommin kuin edellisellä kerralla, on plussaa.

Yhteistyössä