<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Muutama hieno masukuvakin oli tullut sitten viimenäkemän :heart: Kiva että Haaveella ja Pilkkuliinilla myös hyviä kuulumisia! :)

Samoin täältä symppishalit :hug: :hug: kaikille vaivaisille ja huonosti nukkuville - liityn joukkoon, hermo meinaa mennä, ah ja voih! Samantein kun jäi äippälomalle: eka viikko ollut melkoista tuskaa. Kai se vaan päivärytmin totaalimuutos on tehnyt tehtävänsä: alkoi kivut, huonosti nukutut yöt (+vessassa ravaaminen), kolotukset ja säryt, turvotus tuli ja paino pompsahti, suolitoiminta lamaantui, mahanahka venähti ja antautui ensimmäisille arville :headwall: Kai se pitäis nyt viimeisten viikkojen hillitsemiseksi yrittää ottaa niskasta itteensä kiinni ja tehdä jotain...

Vaavin vaatteet viimeinkin pesty ja silitetty lipaston laatikkoon odottamaan, voi sitä vaatepölyn määrää mikä niistä tuli! Seuraavaksi pitäis päättää pikkuisen kotiutumisasu ja laittaa sairaalakassi. Muut pikkutarvikkeetkin alkaa olla kasassa, eka lomaviikko meni aikapitkälti shoppaillessa, ja kaiken kunniaksi kaupungin katupölystä sain vielä kurkunkin kipeäksi... :(

Ja Kyyneltenhymy sekä Varanikki: myös täällä prisman piiiitkät käytävät tuttuja ja alkaa jo mennä ihan urheilusta tavaroiden kerääminen. Miehen kävelyvauhtia pitää aina toppuutella että eläpäs "juokse" että tää pingviinikin pysyis perässä :LOL:

...palataan, nyt touhuamaan :)

vendela84 & mukelo 35+5
 
Ihanaa aurinkoista sunnuntaipäivää mammat :flower:
Täytyy ihan tulla poksumaan 37+0 :heart:

Isot halaukset kaikille kivuista ja huonoista öistä kärsiville, tuntuu ja kuullostaa niin tutulta..
Katsoi itseäni tänään just peilistä ja totesin miehellekin, alkaa olemaan aikamoiset pussit silmien alla..Päikkärit on ihan pakolliset, mut ei ne sitä univelkaa vie pois samalla tavalla kuin kunnon yöunet..

Monena iltana on supistellut välillä kipeestikkin, mut aina ne menee sitten ohi..myös sitä menkkamaista jomotusta on ollut päivittäin ja välillä tuntuu kirvelyä kohdunsuulla(?) tai siellä päin..Kipeitä vihlaisuja on monesti päivässä samassa paikassa, välillä tuntuu, et lähtee jalat alta..

Keskiviikkona olis äippäpoliaika, kiva nähdä/kuulla mikä on tilanne alakerrassa ja myös sitä painoarviota!!

Nyt syömään ja sitten nauttimaan tosta ihanasta auringosta B)

 
Hei moi.. Nyt ois limatulppa asiaa :D

Elikkäs miehenkanssa tuol makkarin puolella oltii ja sit touhujen jälkeen menin vessaan ja tuli kaks valkosen kellertävää klimppiä pönttöön (pikkurillin pään kokosia) ja muutenkin paksua limaa ollu ilmassa koko session ajan. Nii ja klimpit tuli kun hieman punnasin nii kuulu blop ja ne oli pöntös. Ja tunnin sen jälkee kuulu taas blop mutta pöntössä ei näkyny mitää (katos pöntön uumeniin?) mut paperiin tuli liisteriä (eli paksua valkkaria). Oiskos se sitä tulppaa vaiko onko se tulppa aina hieman verinen? Koska uskon ettei meijän isännällä ihan noin paksuna klimppinä tavara tule :LOL:
Kertokaahan tietämättömälle :headwall: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja KyyneltenHymy:
Hei moi.. Nyt ois limatulppa asiaa :D

Elikkäs miehenkanssa tuol makkarin puolella oltii ja sit touhujen jälkeen menin vessaan ja tuli kaks valkosen kellertävää klimppiä pönttöön (pikkurillin pään kokosia) ja muutenkin paksua limaa ollu ilmassa koko session ajan. Nii ja klimpit tuli kun hieman punnasin nii kuulu blop ja ne oli pöntös. Ja tunnin sen jälkee kuulu taas blop mutta pöntössä ei näkyny mitää (katos pöntön uumeniin?) mut paperiin tuli liisteriä (eli paksua valkkaria). Oiskos se sitä tulppaa vaiko onko se tulppa aina hieman verinen? Koska uskon ettei meijän isännällä ihan noin paksuna klimppinä tavara tule :LOL:
Kertokaahan tietämättömälle :headwall: :D
Mulla ei ainakaan ollut yhtään veristä tuo limatulppa sen ainoan kerran kun olen sitä bongannut. Sellaista kirkasta, paksua ja todella venyvää limaa vaan.

 
marjutti kiitos myös sulle! ihanaa kun elämä alkaa voittaa :)

Pilkkuliini ihana kuulla, että pojilla alkaa oleen voimia syödä kunnolla tisua :9 Kyllä se koti siellä häämöttää =)

Haave oi, ei oo enää montaa päivää, että pikkumies kotona :heart: Voimia niiden endokipujen kanssa :hug:

kyyneltenhymy Mullakin painetta tuntunu tuolla häntäluun kohdilla ja välillä ihan alapäässä :/

Devil Voimia kipujen kanssa! :hug: Kurjia tuollaiset :(

Riikka poksuonnittelut! :heart:

BTL poksuonnittelut myös sinne! :heart: Mahtavasti jo viikkoja kasassa :)

tirpunen täysiaikaispoksut sinne! :flower: :heart:

Täällä käyty tänään ukon ja koiran kanssa lenkillä ihanassa auringonpaisteessa :heart: Voi elämä miten rakastan aurinkoisia päiviä ja kevään ja kesän odotusta :)
 
Täälläpä nyt sit alkanu illan mittaan supistelemaan pikkuhiljaa. Ei pahasti kipeitä, mut tuntuu ikävältä. Menkkamaista jomotusta ollu muutaman päivän alaselässä ja sitä rataa. Limatulppaki lähteny jo irti (tai ainaki luulen et se oli se) :D Sitä ootellessa et kuin kauan täs nyt menee, jos tää meinailee paikkojen aukeemista tms. :)

Devili
 
Tääl valvotaan, ei tuu uni takas. Olin jo nukkumas het klo 21 jälkee ja puoltuntia sit lävähti silmät auki |O Mahaki tuntu äskön olevan ihan sekasin, piti vessassa istua tai sitten ressaan tulevaa. Synnytys tuntuu mielessä pyörivän koko ajan kun hereillä on. :ashamed:

Devil vielkö oot paikalla vaiko voimistuko supistukset?

Joskos se zizilisko oli meikäläisen tulppa. Pitää kysellä ti neuvolas lisää :D

Mun äiti sai hepakan kun sanoin et jottain limaa tuli :LOL: se on lähteny het samana yönä synnyttään joten käski laittaa kaikki valmiiks, no päätettiin et huominen päivä laitetaan miehen kanssa kaikki loppuun ja haetaan tarpeelliset jos puuttuu. Ei sit ite tarvi niit ressata enään. Oon vaan ettiny pikkusia pussukoita, jotka sais seinään kii nii hoitopöydän päälle jotta sinne sais sakset, harjat ym. ettei lojuis hoitopöydäl mut ei löydy mistään.

Nyt takas sänkyyn ettii unta, jalatkin taas puutu ->
 
Täällähän alkaa olla jännät paikat monella :eek:

Oon käyny täällä kyllä joka päivä lueskelemassa mutta laiskuus se on yllättänyt enkä oo jaksanut pahemmin kommentoida :ashamed: Monen muun tavoin alkaa olla jo kypsä olo tähän raskauteen eikä oo nyt juurikaan positiivista sanottavaa. Mielessä on pyörinyt myös vuosi sitten koettu km, se kun melko päivälleen vuosi sitten tapahtui. Synnytys pyörii kanssa joka päivä mielessä, lähinnä nyt se että miten se alkaa ja missä. Sairaalakassi on valmiina, vauvan petiin saatu reunapehmusteet laiteltua jne, oikeastaan vauvaa vaille kaikki olis valmista. No, luulen kyllä että täällä mennään lasketun ajan yli, vaikkakaan en kamalasti sitä toivo...

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, voikaahan hyvin!

ALM ja täysiaikainen mönkijä 37+0 :heart:
 
Huomen!

Vendela juu-u, urheilusta menee Prisma kyllä :/

Onnea täysaikasille!! :flower: :hug:

KyyneltenHymy, mun mielestä toi oikeesti on vaan sitä miehen tavaraa joka pakkautuu ahtaiden paikkojen ansiosta eri tavalla ja voihan se tuo pinpan happotasapaino (tai joku ) olla hiukka erilainen nykyään ja aiheuttaa mällin koostumuksen muuttumista.. :D
Limatulppa nimenomaan on venyvää ja sitkasta kuin liisteri ja siinä voipi olla veriviiruja mukana. KUULEMA, minen oo sitä eläissäni bongannu. Vielä :D
Tuo siun mahan toimiminen onki sit eri juttu.. :whistle: Paa vaan se kassi valamiiks :D

Mites MsDevil88, joko pääsit tositoimiin?? :attn: Minäki haluaisin jo!

A-L-M et ole ainoa kypsä. :hug:

Oma napa tai sen alunen ei toimi, tukossa ollaan. Pitää koittaa vetää hetelmiä tänään, muussa tapauksessa pitänee kipaista apteekista jotain paskanirrottajaa |O :xmas:

Oikee käsi on nyt kahtena aamuna tehny temput ja puutunu koko ajan. Kolme keskimmäistä sormea. Pikkuhiljaa muistuu mieleen että näinhän se meni IHAN loppupäivinä keskimmäistä odotellessa, ei vissiin mitään panniikkia tarvitse ottaa. Alan olla täynnä nestettä. Muuallakin kuin päässä :kieh:

Haave, ihanaa että Oskari pääsee kotia!! :'( :heart: :hug:

Huomista ultraa oottelen kuin kuuta nousevaa :attn:

PST, jos joku haluaa, niin naamakirjasta löydyn minäkin, yksärillä vois saata nimeä tietoonsa B)

Jaksuhalit jokaikiselle, myös mulle! :hug:



VN & Dumbo 37+2 :heart:
 
Äh, täällä ollaan vielä. Ei mitään sitte tapahtunu yön aikana, kovia suppareita oli välillä mutta ne meni sitten ohi yön aikana. Jospa tästä kohta pääsis jo tositoimiin, ei jaksais enää odotella. :)

Devili + Ana 35+3
 
Varanikki mä uskon siihen limatulppaan koska sitä venyvää limaa tulee lisää.. Ja nyt ei oo kyl mieskää ollu asialla :D Meikäläinen on vaan yhtä liisteriä :LOL:

Vauvan sänky pedattu ja hoitopöytä laitettu kuntoo ja naulakko naulattu seinään.. Nyt kauppaan ja kaffella käymään. Pakko mennä tänää lenkillekin kun arska paistaa hianosti :)
 
KyyneltenHymy:
Mulla tuli samanlaista klimppiä ja varmaan seuraavanakin päivänä vielä oli limaista mutten ajatellut että se olisi limatulppaa vaan just sitä miehen tavaraa ja se limaisuus ehkä kypsymistä kohdunsuulla, mutta ehkä sulla oli limatulppaa =) Ja täytyy myös sanoa että tosi usein kun mulla supistelee ja alan ajatella että nytköhän tulisi lähtö niin alan ravaamaan vessassa ja juurikin siksi että jännittää niin :D Mutta tsemppiä koitokseen jos oli sitä :wave:

Mulla taas eilen illalla oli inhottavia särkyjä jaloissa ja alaselässä, sellasta kun lapsena oli kasvukipuja niin oli reisissä niin inhottavasti että vaikeroin vähän miehellekin :saint: Muuten ihan normaalia meininkiä, lähtöä odotellessa.

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 36+1
 
Täällä on nyt äippäpolilla käyty. Verenpaineet nousseet entisestään, joten lääkitys aloitettiin. Vauvalla kaikki hyvin, mutta kovin on pienikokoinen, painoarvio 2,3kg (tarkistin noitten kahen ensimmäisen painoarviot suunnilleen samoilla viikoilla, ne oli 3-3,3kg...) Ilmeisesti kasvu jonkun verran hidastunut, kun tähän asti on vastannut viikkoja. :/ Uusi kontrolli äippäpolilla kahden viikon päästä, ja neuvolaan pitää varata nuo verenpainekontrollit tälle + ens viikolle. Pikkusen ollaan huolesta soikeena että miten vauva nyt kasvaa vai kasvaako enää ollenkaan...

Adelade 36+4
 
Tänään käyty neuvolassa:
Pissa puhdas, paineet tosi hyvät, sykkeet vauvalla hyvät. Sf mitta oli nyt tasan 30 eli ollaan palattu keskikäyrille. Painoo oli tullu nyt vähän liikaa mun mielestä +700g/viikko, mutta niin kauan kun vauvalla kaikki hyvin niin ei haittaa. :)
Muutenkin oli oikein mukava neuvolakäynti vaikkei oma th ollutkaan, kyseli hirveesti voinnista ja muita kuulumisia.

Tänään sain ekaa kertaa kokea kunnolla liitoskipuja. Oltiin isännän kanssa kaupoilla päivällä ja tuntu että jalat lähtee alta tai lantio pettää, koski tosi paljon. Mutta ei tarvinnu kipulääkkeitä, vaikka en ois kyllä ottanukkaan. En tykkää syödä mitään pillereitä. :D

Aurinkoista päivää teille kaikille ja iloista odotusta. :)
Niin ja tsemppiä kaikille jotka saattavat lähteä synnyttämään tässä lähi aikoina.

Riikka ja pikkuinen 33+1 :heart:
 
No taas kirjotan tänne :D

Vadelmanlehtiteet hankittu, vesi jo kiehumassa. :p Katotaan onko siit mihinkään ;) Nii ja nyt on alkanu menkkajuilinnat. No pitää tehä ruoka, siivota parveke ja lähtee riuhtoon pihalle :D Ai miten niin haluan et synnytys käynistyy :LOL:
 
Aurinkoista maanantaita palstalle.

Mäkin olen ahkerasti lukemassa kyllä käynyt, mutta aina jääpi tuo kirjoittelu jostain syystä. Pitää ottaa itteensä niskasta kiinni asian suhteen =)

Mulla oli tänään kontrollikäynti äitipolille ja ihan ok käynti oli. Pojalla on painoa nyt (36+6) 3086g ja masun ympärys ei RD diagnoosista huolimatta näytä liian isolta. hyvä hyvä. Poika on tosiaan kiinnittynyt ja lääkäri oli hieman yllättynyt tehdessään sisätutkimusta. Kanavaa on jäljellä 1,5cm, kohdunsuu pehmeä ja auki sormen kärjelle eli kai 0,5cm. Aika hyvä tilanne kuulemma ensisynnyttäjälle tässä vaiheessa. Ei silti ennustele sitä koska vauveli voisi haluta syntyä, vaan kertoisi enemmänkin sitä ettei se "kypsyttely eli avautumisvaihe" sitten aikanaan välttämättä kestäisi ihan älyttömän kauaa. Sopii toivoa.

Nyt on olo päivän reissun jälkeen tosi väsynyt ja kipeä. Tulee sukkapuikkovihlaisuja tonne alakertaan ihan mukavasti, ja mulla kun yöt menee ihan pyöriessä ja hikoillessa ni väsykin on aikamoinen. Mutta onneksi paistelee aurinko ja huomenna poju on sitten jo täysiaikainen. KOVIN KOVIN elättelen toiveita että jospa, oi jospa ei tarttisi enää seuraavalle äitipoliajalle mennä joka on 12.5 eli 41+1. Jospa tämä pieni syntyisi ilman käynnistelyjä.

Napsis ja sopusuhtainen, toiv la;na alle 4kg painoinen prinssi 36+6 :D
 
Tänään käyty neuvolassa:

Rv 37+1
Painon muutos +595g/vko
Rr 108/50
Pissa puhdas
Hb 100
Sf-mitta 33
Tarjonta 1Rt
Syke 125-135
Liikkeet ++

Nyt tehtii sitte sisätutkimus, kun ei ne Porissa viime ultrassa sitä samalla tehneet. Paikat oli pehmentyneet ja sormenpään kuulemma sai menemään,et sen verran auki. Kaulaa oli vielä hyvin jäljellä. Mut jotain edes supistukset saanu aikan, positiivista sekin! :) Ja pää tuntuu kuulemma jo ihan alhaalla, minkä kyllä huomasin ku heilutteli sitä :D Kysy vaan, että onko tulppaa jo tullu, ja sanoin että on. Sanoi että niin hän ajatteliki ku niin hyvin pehmentyny ja muutenkin alkanu aukeemaa.

Seuraava neuvola on ensi viikon torstaina.

Eli ainakaan ei oo turhaan kärsitty noita jokailtaisia suppareita, kun oli edes jotai muutosta alakerrassa tapahtunu. Nyt vaan h-hetkeä odotellessa :)
 
ALM Isot täysiaikaispoksu onnittelut sinne!! :flower: :heart:

Varanikki Täällä edelleen yks tukkosuoli. Noo, teki tuo noro täystyhjennyksen, mut ummessa ollaan taas :D :headwall: Levolac-pullo on oottanu tossa pöydällä avaamattomana varmaan 2vkoa, mut jotenkin en ilkee sitä juoda (tyhmä minä) :saint: Ihana masu sinulla :heart:

Devil Hui, sää odottelet jo lähtöä, vaikka viikkoja sen verran "vähän". Mää täällä melkeen itkua tihrustan, että jos vaavi päättää syntyä näillä viikoiolla :D Ehkä se ei kuolemaks oliskaan. Rv 36 viikolla uskallan varmaan alkaa rehkimisen ihan kunnolla, jotta noita suppareita tulis lisää.

Adelade Eiköhän siellä pikkuisella ole kaikki hyvin :hug: Voin vain kuvitella, että huolestuttaa :(

Vadelmanlehti teestä minäkin kuullu hyviä juttuja :D Luontaistuotemyyjä kerran sanoi, että niitä raskaana olevat käyny ostaan ihan hirveesti :D Ehkä minäkin lähempänä :)

napsuneiti oi, siellähän on jo hyvä tilanne. Sitä määki toivon, ku pääsen synnytystapa-arvioon :)

senni1 kade oon :D Vitsi, kohta alle viikko, jännää!! :heart:

sanzkuli Oi sullakin tositoimet lähenee. Oon kyl niin kade teidän alakerran tilanteelle :whistle:

Huomenna viiminen työpäivä ja sit saa jäädä kotiin, aivan ihana tunne! :heart: Vielä olis hommaa ennen vauvan tuloa, joten toivon mukaan nyt ei ihan heti lähe syntymään, vaikka en sitä kyllä todella uskokaan. Luulen, että mää oon tän pinon viimenen ja yksin puhelija sitten täällä :LOL:

Muistakaahan tulla tänne pulisemaan vauvajuttuja, ku pistän uuden pinon pystyyn vasta sitte, ku kaikki aktiiviset kirjottelijat ja halukkaat uuteen pinoon osallistujat ovat jakautuneet :)

Alisa & Hippu 33+5
 
Alisalle oikein ihanaista mammalomaa :heart:. On se vaan ihanaa kun se päivä vihdoin koittaa. Tuntuu olevan vauvan syntyminen jotenkin hirmu paljon lähempänä ja kaikki taas astetta todellisempaa. Ainakin musta tuntu.

Napsis 36+6
 
Jännittävää täällä...Alkaa tapahtua monenmoista. Kyyneltenhymy kysyi limatulpasta. Vois se olla sitä, mutta olen kuullut ja itse kokenut edellisissä raskauksissa, että miehen kans touhuskelun jälkeen saattaa tulla veriviiruistakin eritettä, ilman että olis limatulppaa. Mutta tuo liman sitkeys ja runsaus kyllä hyvin vois viitata tulppaan. Mulla on limatulppa ollut aina niin selvä, ettei ole tarvinnu epäillä, veristä ja tosi runsasta kökkärettä. Silloin on synnytys lähtenyt yleensä heti tai vuorokauden kuluessa käyntiin, mutta jollakin kuulemma menee useita päiviä.

Mulla huomenna lääkärintarkistus. Vointi itseasias virkeämpi kuin pitkään, johtuneeko keväästä tai siitä innosta, kun tietää, että loppu häämöttää. Paikat toki kolottelevat. Yöt ovat rikkonaisia, mutta ei vaan itseni takia, kolme muksua ennestään ja kuinkas ollakaan heillä on ollut vilkasta yöelämää, milloin kukakin juoksuttaa..

Vatsa on ihan löysällä koko ajan... :eek:
 
Merkkailen vaan. On ollu huono päivä. Oon ihan poikki tuon erittäin vilkkaan kuopuksen kanssa ja mieskin aina töissä. Ilta (useampikin) menny itkiessä. Kommentoin kun jaksan kirjoitella enemmän.

Johjo 37+1
 
Huomenta...
Ihan susia nää prkl:een yöt on..Me ei nukuta enää kumpikaan, ei isäntä, enkä minä..Hyvin menee! :/ Mulla kummittelee viikonloput supistukset mielessä ja viime yönäkin heräsin siihen et mahaan sattu, nyt on tosissaa alkanu pelottaa et eikai tuo keksi jo ulos tulla..Ei sillä, johan se viikkojen puolesta pärjäis, mut ei nyt kuitenkaa tarttis ihan vielä tulla..
Noooo, jos jotain positiivista pitää hakee tästä nukkumattomuudesta, niin mä saan ainakin tänää aamupalaks tuoreita sämpylöitä, tekasin nimittäin taikinan kohoomaan kun isäntä läks töihin.. :)

Mukavaa päivää kaikille!Mun pitää varmaan lähtee leipoo ne sämpylät uuniin asti.. :)

Maira ja eemeli 32+0
 
Unohdin tossa eilen mainita, kun käytiin neuvolassa niin vauva on masussa ihan poikittain ja pyöriskelee millon mitenkin. :D

Millon vauvan pitäis alkaa kääntymään pää alaspäin? Pitääkö mun jo huolestua että kääntyykö ollenkaan vaan jääkö perätilaan? En muistanu neuvolassakaan kysyä tästä. :)

Riikka ja pikkuinen 33+2 :heart:
 
Jännittäviä hetkiä alkaa olla jo monella! Limatulppaa ja kunnon suppareita! Ihanaa! Buam taitaa olla jo saanut nyyttinsä kainaloon ja Katsulla ei montaa päivää siihen enää ole ja olikos joku muukin jolla sovittuna jo syntymäpäivä. Kohta aletaan saada vauvauutisia joka päivä :D

Napsuneiti oletko saanut kätesi kuntoon? Hyvä, että leikkaus tehtiin riittävän ajoissa.

Maira ja muut nukkumattomat: hormonit, kevätvalo ja loppuraskaus on kyllä aikamoinen yhdistelmä ;)

Riikka niin meidänkin Kultamuru on vielä kaikkea muuta kuin pää alaspäin. Lähinnä viistosti/poikittain on asentona. Nytkin on kohdun yläosa aivan tyhjä - alaosa on kireä kuin mikä - makoilee lähes poikittain selkä ulospäin. Vielä ehtii kääntyä. Viikoilla 35-36 mielellään saisi alkaa asettumaan...

Neuvolassa viime viikolla kaikki ok. Tai no, tuli ihmettelyä alhaisesta verenpaineesta (104/74). Hih en tiedä mistä moinen, vaikka olin kävellyt sikareippaasti sinne, kun tuli lähdettyä liian myöhään. Painoa on nyt tullut 5 kg. Keskiraskauden lääkäriä ei ole ollut, lääkäri varattiin viikolle 36. Meinas ensin laittaa ajan lääkärille viikolla 38, mutta toivoin aikaisemmaksi - kas kun pojat on syntyneet 38 ja risat. Eka en meinannut saada neuvola aikaa enää sitä ennen, mutta sitten sovitti johonkin väliin. Eli olis tullut neljän viikon väli neuvolakäynneissä, ja seuraava olis tosiaan ollut se lääkäriaika :eek: No, menen vappuaattona seuraavaksi, väliä on sit vaan kolme viikkoa :whistle:

Haaveelle ja Pilkkuliinille toivotan onnea vaavien kotiutumiseen! Pilkkuliinilla tulee olemaan vähän enemmän hulinaa kahden pienen kanssa! Haave koitahan ottaa rauhallisesti. Ei kaiken tarvitse olla valmista kotona, vaikka vauva tuleekin kotiin;). Elämä jatkuu siitä huolimatta. Lepää ja nauti vauvasta! Vieraille voi aivan mainiosti sanoa EI. Kokeilehan syöttää vauva ensin rinnasta ja vaikka tunnin päästä uudelleen, jos jää nälkäiseksi. Vasta sitten pullosta. Kyllä hän vahvistuu joka päivä ja jaksaa enemmän syödäkin. Lypsy kannattaa suorittaa syötön perään heti. Ja lypsä välillä käsin, se on tosiaan toisinaan tehokkaampaakin. Mutta ei imetyksestä mitään stressiä kannata ottaa!

Tsemppiä kipujen kanssa kärvisteleville!

Kaikille aurinkoisia kevätsäteitä!
Auris ja Kultamuru 33+1
 

Yhteistyössä