<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Kaikille kovasti synnytystä odottaville: Älkää haaskatko liialliseen odotukseen voimianne! Sen opin edellisestä raskaudesta, joka meni kuusi päivää yli ja se tuntui loputtomalta :whistle: . Nyt elän päivän kerralla, jos syntyy, hyvä on, mutta yhtälailla voi mennä useita viikkoja mulla vielä. Näinä päivinä melko kivuttomia suppareita ollut, mutta viis niistä, synnytyssupparit voivat tulla vasta ties milloin..

Aukku 36+3
 
Taa eli iltaa!

Täällä alkais olla hommelit siinä mallissa et vois alkaa hätistellä tota tönkäjää pihalle :)

Pinniksen ukko kasaili mulle tossa, ja mää laittelin kaukalon.. Oma saikkukassi hygieniaa vaille valmiina, ja tyttöjen yöpymiskassit hammiharjoja ja pupuja vaille valmiina. Huomenna jos laittais pinniksen loppuun vielä :)

Ja toiseks muutin just äsken asennetta, saan syödä hyvällä omatunnolla suklaata tästä eespäin niin paljon kun mieli teköö. Toinen rivi tässä menossa jo :saint: ja kohta tökkää kun mulle pitää olla tätä fazerin punaista... :p

Noniin, eipä mulla ees asiaa ollut, eikun tsemppejä kaikille vaan :wave:
 
Aukku sama homma täälläkin. Tuo edellinen syntyi 9päivää yli la:n, eikä ois sittenkään syntyny itestään (ei supistuksista tietoakaan koko aikana, syntyi hätäsektiolla) joten kannattaa tosiaan varautua ettei välttämättä moneen viikkoon tapahdu yhtikäs mitään... :whistle:
Ja mie oon kummankin kans maannu viikon sairaalassa, vaikka ovatkin syntyneet la:n jälkeen, että ei sekään niin sanottua ole että sieltä pääsee parissa päivässä pois vaikka la oiskin ohitettu...koskaan kun ei tiiä mitä eteen tulee...

Tänään neuvola ja verenpainekontrolli. Tuskin ne paineet on vielä mihinkään tippuneet, vaan kunhan eivät enää tästä nousis niin hyvä sekin. Ei sitä kotona saa sillä tavalla levättyä kuin ehkä pitäis, ja tuntuu hermot olevan tiukalla millon minkäkin takia, eikä vähiten stressaa tää vauvan tilanne kun ei tiiä joutuuko tässä nyt käynnistykseen jos ei pikkuinen kasva jne. jne. :/ :/ :/
(sitte kun pitää vielä olla niin hemmetin utelias ja googlettaa kaikkee mahdollista, löysin esim. kirjoituksia joissa mainittiin yhteys sikiöaikaisen kasvunhidastumisen ja myöhempien neurologisten ongelmien välillä :'( )

Juu täällä ei nyt olla mitenkään päin positiivisella mielellä (muoks. siis tarkoitan ihan itteäni!). Sori. :ashamed: :ashamed:

Adelade 37+0
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa! :) :wave:

Olen teidän juttuja joka päivä käynyt lukemassa mutta jotenkin ei vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella itse mitään :ashamed:

En muista olenko vielä onnitellut vauvansa saaneitakaan joten HIRMUISESTI ONNEA pikkuisista nyyteistä :heart: :heart:

En oikein edes muista mistä on puhuttu :whistle:

Ainakin jäin miettimään että miksi "Devil" toivoo jo noin pienen vauvan syntymää? Vaavihan on ihan pikkuinen vielä, ei ollenkaan valmis tulemaan ulos ainakaan hätistelyin jos tilanne kohdussa hyvä :)

Adelade : Toivottavasti pieni kasvaa vielä! :hug: :hug:

Meillä oli synnytystapa-arvio tiistaina. 2 edellistä siis syntyneet sektiolla ahtaan lantion vuoksi ja niin siis tämä kolmaskin :heart: Ja sektiopäivähän siellä arviossa tavallaan vaan päätettiin. Sisätutkimus tehtiin. Kanava vähän lyhentynyt mutta kiinteä ja kohdunsuu hyvin kiinni :) Vauvaa ultrattiin ja tehtiin koko arviota.
Viikkoja oli silloin 36+4 ja vauvan painoarvio oli 2600g. Lääkäri puhui koko ajan 2600g mutta minusta neuvolakortissa lukee 2689g tms. En sitten tiedä kumpi on se todellinen arvio :D
Mutta vatsanympärys vastasi vain viikkoja 35+0 :/ Lääkäri sanoi että ihan ok se on silti, ettei ole tarvetta huolestua mutta tiedä sitten.
Kolmen kilon kieppeillä olisi vauva syntyessään. + - 200g voi kuulema olla. Näillä arvioilla :) Eli samaa kokoluokkaa kuin edellisetkin ( 3180g/49cm ja 3230g/50cm ) :heart:

Ja se tärkein... Sektio on vappuaattona rv. 39+0 :heart: :heart: :heart: :)
Eli vappu menee sairaalassa sitten mukavasti kipujen ja vauvaan tutustumisen kanssa ;)

Sairaalakassi on ollut jotenkuten valmiina jonkun aikaa jo kun on ollut supistelua jne.
Vauvalle en vaan edelleenkään oikein tiedä mitä kotiutuessa pukisin. Varsinkin kun nyt näyttää siltä että vauva olisi aika pieni joten vaatteetkin taitaa olla liian suuria hänelle :eek:
Mitä teillä on vauvan kotiutumista varten pakattuna?

Minä pakkasin nyt vähän erilaista vaatetta että jos vaikka valitsisi niistä sitten sairaalassa kotiutumispäivän sään mukaan mitä päälle laittaa?
On sukkahousua, on päälyshousua, on sukkaa ja villasukkaa, tumppua ja myssyä, kietaisupaitaa ja pitkä- sekä lyhythihaista bodya ja puuvillapotkupuku nyt lähössä mukaan :)
Niin ja peitto tietysti. Niin ja kevytvanupuku :)

Itselle olen pakannut alusvaatteet, imetysliivit, yösiteitä ( kotiutumista ajatellen ), hygieniatarvikkeet, kirjan, liivinsuojia, nenäliinoja. Sitten vielä kun muistaisi kameran ladata ja ottaa mukaan, sekä kännykän laturin niin niillä varmasti alkuun pärjää ihan hyvin :)

Hurjasti tsemppiä kaikille kipujen kanssa kärvistelijöille!! :hug:
Täälläkin päivät on kovin vaihtelevia. Istuessa tulee selkä hurjan kipeäksi, öisin nukkuessa taas joku hermo puristuu oikeasta lonkasta ja sitten onkin koko oikea koipi kipeänä niin ettei meinaa kylkeä saada käännettyä.
Jos sattuu oikein supistusherkkä aika niin supistaa pelkkä oleminen saati että koettaisi jotain askareita saada tehtyä. Toisinaan ( kuten eilen ) sitten taas ei tunnu missään ja mätin suurimpia lumikasoja pois pihasta että ei kamalan märäksi jäisi tuo piha kun siitä sulaa :)
Illalla tosin sitten ihan vähän kostautui sekin :D :whistle:
Mutta silti koetan nauttia näistä parista viimeisestä viikosta koska eihän sitä tiedä tuleeko sitä enää ikinä oltua tässä tilassa :)

Vauvaa varten kaikki on lähes valmiina. Sänkyä en ole pedannut vielä enkä vaunujen runkoa/renkaita pessyt ja tuonut varastosta sisään mutta muuten kai hommat ihan hyvällä mallilla meilläkin :)

No, jos sitä vaikka tulisi enemmän kirjoiteltua jatkossa... Saas nähdä :)

Mutta voimia synnyttämään lähteville. Tsemppiä kivuista, säryistä ja muista ikävistä tuntemuksista kärsiville ja älkäähän nyt liian aikaisin toivoko pikkuisten syntyvän. Hyvä niiden on siellä vatsassa kasvaa jos ei mitään kasvun hidastumista tms. ole ilmennyt. :heart: Kyllä ne sieltä tulee kun on sen aika, koettakaa edes maagiseen täysiaikaisuuteen jaksaa odottaa mikäli se vain on mahdollista. Aina parempi sen vauvan kannalta :)

Toivotaan että sää on tänäänkin keväinen ja pääsee pihalle vähän hommiin. Muuna urakkana voisi olla vaikka leipomista sitten :)

:wave: :wave:


ce-bra ja pikkuinen tyttö rv. 36+6 :heart:
 
heippa taas pitkästä aikaa =)

Kävin eilen Hulluilla Päivillä ja yöllä tulikin sitten kiitettävästi kivuliaita suppareita. Urbaani legendahan nimittäin kertoo, että jos haluaa synnytyksen käynnistyvän kannattaa mennä Stockmannin alusvaateosastolle. Mä en nyt ihan vielä haluaisi synnyttää mutta jotain näytti ainakin tapahtuvan!

Olin myös synnytystapa-arviossa, vihreää valoa näyttivät alatiesynnytykselle. VIimeksi oli siis sektioon päättynyt synnytys, siksi arvio. Vauvan kooksi arvioitiin 2,7 kg eli ihan keskikäyrällä menee. Sokerirasituskin tehtiin pari viikkoa sitten mutta arvot olivat hyvät.

Kaikki siis hyvin, ainoastaan nukkuminen tuottaa ongelmia...joko on närästystä tai levottomat jalat tai lonkka kipeä..... :kieh:

TOivon, että tämä pienokainen ei anna odottaa itseään ainakaan yli lasketun ajan! :)

tsemppiä kaikille vielä loppumetreille! :flower:

t: sibirica 35+0
 
Huomenta

Täällä on nukuttu monta yötä hyvin ja jopa 8asti oon saanu nukuttua =) Okei, eilinen päivä oli supistuksia 1-2tunnin välein, hiipu illasta mutta kävin kovissa löylyissä jossa alotti heti supistukset. Illalla ne loppu kun rauhotuin tv:n ääreen mut yöllä heräsin 3maissa kamalaan kipuun, n. 4kertaa supisti tunnin sisällä ja sit loppu kun seinään.. Ehkä mun teessä on taikaa :whistle: :D

Teillä kellä on kissoja, miten estätte niitten hyppimisen häkkisänkyyn? Meil on nyt kumpikin löytyny sängystä nukkumasta ja kovaa on siit lähteny mutta mikä keinoks? En usko et ne hyppii kun vauva siel on kun toinen on niin arka ja toinen ei tykkää nukkua vieres, ainakaan viel.

Mä oon nyt nii vihanen tuost synnytystapa arvioinnista. Tai kade kun te ootte siel käyny ja mä vats ens viikolla :ashamed: Pelkään kamalasti et vauva on liian iso alatiesynnytykseen ja mä en halua sektiota. :ashamed:

Onnea sinulle kuka maanantaina menee käynistykseen :flower: olikohan Johjo =) (nimet unohtuu)

No nyt aamupala ja toinen kissa käytettävä lääkäris tänään ja mietin joskos tekis vkl siivouksen tänään niin sais olla huomen rauhas, tosin veljen tyttöjä meen hoitaan huomen (tai mennään, hankala nostella sitä isompaa neitiä). Toivotaan vaan et tytöt on terveitä enkä saa mitään tautia niistä, en haluais enään sairastella.
 
Se on menoa tänään.... lapsivedet meni tos kolmisen tuntia sitten ja nyt supistelee pikkusen.

Soitin synnärille ja pitäis siellä olla viimeistään klo 15 kuulemma ja aiemmin saa mennä jos siltä tuntuu.

Vettä lirittelee edelleen, aikalailla koko ajan, ja masua särkee. Supistuksia on tosiaan tuntunut n7-10 min välein. Mutta kyllä se nyt on menoa, ei voi mitään. Ja arvatkaa pelottaako.

Napsis ja prinssi 37+2
 
Onnea napsuneitille!

KyyneltenHymy: meillä laitettiin säppi makkarin oveen, ettei kissat pääse makkariin ollenkaan, kun vauva on siellä nukkumassa. Muutaman päivän ne jakso molista oven takana, mut noppeesti älysivät, että makkariin ei ole nyt asiaa.
Voisihan oven pitää normaalisti kiinni, mutta ilmanvaihto toimii paremmin ja kun säppi on tarpeeksi korkealla, ni meidän tyttökään ei yllä sitä aukomaan, kun itse ollaan nukkumassa.

Nappula& Iida 34+3
 
Napsuneidille tsemppiä! :hug: Nyt on jännät paikat..

Mä oon kanssa ce-bran tapaan vähän ihmetellyt, että jo kovin aikaisilla viikoilla mun mielestä aletaan odottaa vauvan syntymää. Itsellä 37 viikkoa oli eka raja, jonka jälkeen vähän uskalsin huokaista helpotuksesta ja aatella, että nyt jos syntyy, niin ei ole varmaan enää mitään hätää. Ja nyt kun on 38 viikkoa täynnä, niin saa mun puolesta tulla, mutta edelleenkään en erityisemmin odottele enkä tee mitään poppaskonsteja asian edesauttamiseksi. Kasvakoon rauhassa mahassa, niin kauan kuin on tarvis. Ja mullakaan ei tosiaan oo ollu mikään helppo raskaus..kovia kipuja ja ikäviä vaivoja on ollut tässä taipaleella pitkän matkaa ja tuntuu, että loppua kohti käy yhä ikävämmäksi tää olotila. Mutta kyllä tässä vielä pari viikkoa jaksetaan, kun on tähänkin asti jaksettu. Hyvä neuvo oli se, että ei kannata haaskata voimiaa liialliseen odotukseen. Silloin ne päivät vasta pitkältä tuntuvatkin! Ja sitten ne varmasti pitkiä ja huolen täyttämiä ovatkin, jos vauva syntyy turhan aikaisin ja sen takia joutuu olemaan sairaalassa jonkin aikaa..

Ce-bra ihan hyvältä kuullostaa mun mielestä sun pakkaamat vaatteet vauvalle. Varmaan ihan järkevää pakata vähän enemmän mukaan ja valita sitten päivän mukaan. Mäkin muuten eilen katsoin valmiiksi, mitä vauvalle otetaan mukaan, kun laitokselta kotiudutaan. Ja sairaalakassin pakkasin edellisiltana -tosin muutama juttu sinne vielä lisätään vasta, kun lähtö tulee. Eli en oo kauheesti hötkyillyt näidenkään asioiden suhteen :D

Loviisa 38 + 2
 
En tiä onko tää synnytyksen lähenemistä vai mitä.. Eilen illalla oli taas yli 2 tuntia melkosen kipeit suppareita 10min välein. Viimeisten supistusten aikaan, tuli muutamia tippoja vertakin. Yöllä ei supistellut yhtään, eikä tullut verta tai mitään muutakaan. Nyt aamuste ei ole supistellut, mut verta on taas tullut muutama tippa, ja maha sekä alapää on muuten todella kipeät. Sais tulla ulos vaan jo!!
 
Napsuneidille kovasti tsemppiä!!

Omaan napaan ei paljon mitään uutta; lonkkakivut on alkanut vaivaamaan öisin ja olen kuulemma melkoisen levoton nukkuja :) parina yönä mies herätellyt että onko kaikki kunnossa. Unipätkät on kovin lyhyitä, illalla nukuttais ja sit aamuyöllä vois olla jo hereillä.
Vauva liikkuu ja potkii hyvin, huomattavasti vahvempia liikkeitä mitä muutama viikko sitten. Masu on jo laskeutunut, tuntuu tossa reisien päällä kun istuskelee :)

Jos nyt vielä parisen viikkoa ottais rauhallisesti, saavuttais tuon täysiaikaisuuden rajan. Sitten otetaan kaikki mahdolliset ässät todenteolla käyttöön! :) Uhkasin kyllä mennä vielä kolmen viikon päästä lavatansseihin! :D Ans kattoo kuinka mamman käy...

Tänään poksuu 35+0 POKSPOKS!! :)
 
Napsuneiti Tsemppiä!!

( . ) yksi hyvin nukuttu yö tekis terää, kiittooooos... nimimerkillä neljäs yö lonkkien ja selän takia valvoessa. Yöllä tuli pari kipeetä supistustakin.

Anteeksi etten taaskaan jaksa kommentoida mitään... :ashamed:

ALM 37+3
 
Napsuneidille Kovasti tsemppiä :heart:

Mä pesin tänään ikkunat sisältä ja ulkoa ja samalla pesin puusälekaihtimet. Noita kaihtimia onkin kiva pestä :kieh: ku pitää käydä säle säleeltä läpi :headwall: mut nyt näkee uloskin :D

Sanzkulillakin Taitaa olla lähtö kohtapuoliin käsillä :D

Eipä muuta ku aurinkoista päivän jatkoa kaikille B)

baby dream ja masuasukki 34+4
 
Onnea matkaan Napsuneidille ! :)
Ja parilla muullakin taisi olla käynnistys tässä lähiaikoina, niin heille myös tsempit synnytykseen. Millään en muista nikkejä :ashamed:


Mulla oli neuvola aamulla ja kaikki oli oikein hienosti. Painokin peräti laskenut 300g :D Toisaalta nyt oli neuvola heti aamusta ja viimeksi myöhään iltapäivällä, että luultavasti kuitenkin suht samoissa lukemissa pysynyt. Mutta ihan kiva kerrankin näin päin.
Vauvan tarjonta nyt on vielä vähän epäselvä. Viistossa hän sielä on, mutta nyt epäili, että sittenkin pää alaspäin. Mutta ei oikein saanut kunnolla tuntumaan tuota alempana olevaa kovaa möykkyä, että ei oikein oo varmuutta kumpi nyt sitten on pää ja kumpi peppu. Itsekään en osaa yhtään sanoa, kun tuntuu poikanen vielä liikkuvan kovasti vaikka aina palaakin suunnilleen samaan asentoon. No ensi viikon perjantaina on lääkäri. Olishan se kiva jos laittaisi lähetteen äitipolille, niin ei tulisi mitään yllätyksiä sitten myöhemmin ja saisi jotain koko arviotakin.

zizilisko+nuppunen 33+6
 
Isännällä sitten keuhkokuume! :( Eilen tilasin päivystykseen ajan sille ja puol kymmeneks saatiin. Ne otti siellä kaikki kokeet ja kuvat ja keuhkokuume se sitten oli niinkun epäilinkin. Kaks päivää ollu toisella melkein 40 astetta kuumetta eikä tuntunu lähtevän millään. Aloin olla tosi huolissani. :( No nyt se sai antibiootti kuurin kymmeneks päiväks, toivotaan että lähtee parantumaan. Niin ja toivotaan myös ettei tartu muhun, oon kyllä yrittäny pitää varsinkin käsihygieniasta tosi hyvää huolta.

Vauva on ollu nyt pari päivää aika hiljanen, liikkunu kummiski joka päivä mutta hiljasempi kun yleensä. Kerääköhän se voimia johonkin. :) Eilen piti ihan doppleria käyttää kun vauva sai äidin huolestumaan kun ei liikkuni yhtään, mutta siellä se sydän kovasti jyskytti ja tottakai vauva alko heti potkimaan kun laitto sen laitteen masulle. :D

Nyt lähen lepäilemään vähäks aikaa kun viime yö oli niin huono, vasta 12 jälkeen päästiin kotiin sieltä päivystyksestä ja sen jälkeen ei meinannu uni tulla.

Jep, mutta tsemppia nyt napsuneidille synnytykseen. :hug:

Päivänjatkoja! :)

Riikka ja pikkuinen 33+4 :heart: :heart:
 
napsuneiti, tsemppiä synnytykseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin!!

ce-bra kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa! Eipä oo pitkää aikaa sullakaan ennen kun pikkunen syntyy.

sanzkuli, taitaa sullakin lähtö synnyttämään lähestyä!

Täällä oon ite kovasti nautiskellut kun saa olla kotosalla esikoisen kanssa rauhassa ja vähän laittaa paikkoja kuntoon. Mä oon nyt tosi tyytyväinen kun on se ennenaikaisen synnytyksen riski jo poissuljettu vaihtoehto. Nyt siis osaan oikeen nauttia tästä loppuraskaudesta!

Selis ja "mötkäle" 33+1
 
Varanikki Hyvä päätös :D :p

Adelade Tiedän tuon tunteen, kun menee googlailemaan ja löytää kaikkee kurjaa :( :hug: Eiköhän pikkuisella ole kaikki kunnossa. Täysiaikais poksut sinne! :heart:

cebra oiiii, ihanaaa! Tiedät jo päivän millon nyytti on sylissä, ihanaa!! :heart: :heart:

Kyyneltenhymy mulla on synnytystapa-arvio vasta 5.5, joten täällä sitä saadaan odotella vielä tovi jos toinenkin :headwall:

napsuneidille onnea matkaan!! :wave: :heart:

baby dream voi elämä, että mää inhoon sälekaihtimien pesua :kieh: Kaikista kurjinta hommaa, mut sit on ihana tunne ja näky, kun ne on pesty :)

Riikka määki oon doppleria joutunu eilen ja toissapäivänä käyttään, ku tuntu, että vauva on tosi hiljanen, mut onnes se sydän siellä jumputti :) Tänään vaavilla ollukin sitten vauhdikkaampi päivä :)
 
Heipparallaa!

Ekaks täytyy toivotella Napsuneidille onnea urakkaan!! Varmaan kohta muillakin alkaa olla jännät päivät käsillä.

Missä vaiheessa teidän mielestänne miehen pitäisi alkaa olla "valmiudessa", eli pysytellä lähiympäristössä ja limpparilinjalla? Mietin juuri, kun oma mieheni lähti eilen Ruotsiin loppuviikoksi, että taidamme olla vielä suht turvallisilla viikoilla (nyt 34 + 6), mutta lähempänä laskettua päivää ei taida uskaltaa ukkoa laskea työpaikkaa pidemmälle :D Olisi nimittäin kurja juttu meille molemmille, jos hän ei synnytykseen pääsisikään, kun ollaan ajateltu että yhdessä siitä selvitään.

Täällä äitiysloman eka viikko menossa ja touhuiltu on oikein urakalla siivousta, pihatöitä ja shoppailua... Töiden loppuminen ja aurinkoiset päivät on saaneet aikaan huomattavaa piristymistä ja välillä on ihan pakotettava itsensä lepäämään ettei tule liikaa huhkittua. :)
Iltaisin supistelee ja välillä vihloo jonnekin alapäähän, lisäksi edelleen nuo lantio ja alaselän kivut vaivaa. Jotenkin sitä kuitenkin suhtautuu huomattavasti positiivisemmin kun ei tarvitse aamulla herätä töihin, ja voi nukkua päikkäreitä jos yöunet jää vähiin.

Mukavaa päivää kaikille :)
 
Kyyneltenhymy täällä sama homma kissan kans; heti kun vaavin pedin sai laitettua, ja vaikka yritin tunkea sen täyteen erilaista tavaraa, kissapirulainen löysi silti itselleen kolon johon käydä karvansa laskemassa! Mut sai muuten kyytiä petistä raivoisan kiroilun saattelemana :kieh: Meidän kissa onneksi ainakin vaikuttaa siltä, ettei varmaan uskalla mennä beeben lähelle, vähän arka se on, mut eihän sitä koskaan tiedä, kun on tottunut meidän vieressä nukkumaan, ettei esim. mene ja lösähdä vaavin päälle! :eek:

Napsuneidille onnea matkaan! :flower: Ja muillekin joilla käynnistys tms. tulossa lähiaikoina. Täältä heruu vähän vertaispelko-tukea, itteä jännittää ihan mahottomasti, kun sitä hetkeä ei voi etukäteen tietää. Mutta toisaalta yritän pitää ajatukset poissa ja touhuilla normaalisti :D

Nuppu 123 meillä tultiin siihen kompromissiratkaisuun, että limpparilinja alkanee kun ens tiistaina tulee se 37 täyteen eli nyt alkava viikonloppu on sitten viimeinen kun voi vielä "rellestää" :D

Ja vähän omaa napaa: 1.mammalomaviikon saalis oli löhöilyä, herkkuja, shoppailua, turvotusta, kipuja, painonnousu, jumimaha ja tyhmä olo. Nyt 2.lomaviikolla kävelyä joka päivä, namit vähemmälle, kotitouhuilua, jenkkisängyn huono petari veks ja tilalle pari tavan tyynyä tukemaan selkää ja mahaa, lisää shoppailua sekä kampaaja ja tulos; ylimääräinen kipuilu on kadonnut ja henkisestikin hemmetin paljon parempi fiilis! B) Turvotusta tosin jäljellä vielä ja beibi on laskeutunut painamaan jo alakertaa mutta muuten on viikossa menty kyl laidasta laitaan! Ja tämänpäivän neuvolassa: paino vähentynyt -875g/vko kohti ja raudan saan jättää pois kun hemppari hyvä! ..sorry, tulipas romsku mut oli paljon asiaa :ashamed:

vendsku ja naapero 36+2
 
Nappula kiitti vinkistä, nyt on säppi ovessa. =) Mietin kuitenkin et kissat ei tuu enään öisin eikä sillon kun vauva nukkuu huoneeseen, mutta siin sit kissan jallittamista yöllä :/ Ei maalata viel piruja seinille, ehkä ne siihen tottuu =)

Nuppu tääl ei mies oo ottanu varmaa koko raskausaikana pahemmin (ei kuulemma huvita) ja nyt oon iltakaljat laittanu kieltoon koska jonkin sortin juilintaa on sillon tällön. Ja kotipaikallaan saa käydä (joka on 50km pääs) mut kauemmas en päästä :D Tääl on talutushihnan köysi lyhentyny :LOL:

Lonkkia särkee päivisinkin ja maha on kipeä :| ja tää paine peräsuoles :headwall: tuntuu et sielt jotain tulee mutta ei tuu nii ei, kai teit kiinosti :LOL:
 
synnytystapa-arvio takana. ihan oli ok reissu, mut vähän oli semmosta liukuhihnameininkiä.. :whistle:
vauvan sykkeet hyvät ja painoarvio 2740g. jotenki en tuohon kauheena luota, tuntu et se nainen ei osannu edes sitä konetta käyttää, ja alkuun vauva oli viel pienipainosempi mut otti sit uudelleen mittoja ja sai tuon painon. sano että voi tietenkin heittää vähän suuntaan tai toiseen.

sitä ennen toinen kätilö tunnusteli masun päältä ja sano et ei täällä kovin pieni vauva ainakaan ole.. :whistle: et tiiä sitten =)

mutta kaikki ok mikä on pääasia, kohdunsuu oli vähän pehmentynyt mutta muuta muutosta ei ollut.

ens viikolla sit neuvola taas, viime kerran jälkeen kyl kovasti uhosin et sinne en enää ole menossa, saa nähä.. :kieh:

mulla ei muuten olis vattasta kiire eroon mut olo on käyny tosi tukalaksi.. yöt on tosi hankalat ku nivusia ja lonkkia polttaa ja kävelykin on enimmäkseen aika tuskaa.

vauva on liikkunu nyt muutaman päivän ajan tosi paljon! maha vaan velloo ees taas :LOL:

 
napsuneidille tsemiä, vaikka vähän myöhässä =)

Ultrassa käyty ja painoarviot A 2,8kg ja B 2,7kg yhteensä siis jo 5,5kg vauvaa mahassa :D Kohdunsuusta en tiedä mutta kohdunkaulaa enää sentti joten edistytty on. Mietin että parin viikon päästä olis hyvä aika päästä jakautuu et 3kg:n raja olis ylitetty!
Rankka päivä takana kun polilla meni reilu 2tuntia ja duunissa melkeen 6 tuntia, nyt ihan sippi ja ku kotiin pääsin niin jalatki oli sen näköset, nilkat yhtä paksut pohkeet :kieh:
Mut eipä sen kummempaa jatketaan tahoillamme :wave:

maha tänään B)


Ja tässä vaunut vihdoin koottuna (paitsi kopat ei kiinnitetty ym.)


BTL :heart: :heart: nytty + mytty 36+4
 
Iltaa,

Oskarille hyviä vointeja kotosalla :heart:

Napsuneidille tsemppiä tsiljoonasti!!

Kyllä alkaa olla monella jännät ajat...

Kissa Meillä on tavattu kissa ehkä viitisen kertaa vauvan sängystä tässä reilun vuoden aikana, myös vaunuista pari kertaa ja olen vaan antanut niin kovat kyydit että on muistanut pysyä aikansa poissa. Öisin meillä on nykyään tytön huoneen ovi kiinni ja kisu ei edes yritä sinne.

Miehen kunnosta ei meillä ole mitään rajaa vedetty. Onhan se omasta voinnistakin kiinni, mutta yllätyksenäkin saattaa lirahtaa lapsivedet pöxyihin. Olen kyllä muistutellut ukkoa että lähtö voi tulla koska tahansa..

Mä valvoin viime yönä 3 tuntia putkeen :eek: Halleluuja jos loppu aika alkaa menee tälläiseksi. Mut jännä miten nää hormonit sit kuitenkin tekee ihmeitä, kun en ole sitten kuitenkaan ollut mitenkä umpi väsy tänään. Ihan kiva!
Mut en silti misään tapauksessa haluaisi että baby tulis ennen aikojaan, mielummin kärsin itse, kuin että pikkuinen 'puolivalmis' joutuisi kärsimään kylmässä maailmassa. Masussa on vaavin hyvä kasvaa ensin niin valmiiksi kuin mahdollista. MUt juu, ylikään en tällä kertaa pahemmin toivoisi menevän ( esikoinen 41+1 ).
Koittakaa käyttää odottelu energiaa vaikka sitten lepäilyyn ja vaikka siihen itsensä hemmotteluun. Odottavan aika on muuten pitkä.

Hyvää viikonloppua!

Hm 34+4
 

Yhteistyössä