<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Loviisa Täällä oli keskiraskauden lekuri rv 26 ja loppuraskauden joskus rv36 jälkeen...Et aika myöhäseks ne kyl siellä sen vetää, johan sieltä kerkiää osa jo ulos tulee ennen sitä...Vai siihenkö ne sitten luottaakin.. :p

Joo, tuolla toisella palstalla oli mainittu ainakin hyvinkää ja naikkari (naikkari oli varma, hyvinkäästä en oo ihan varma muistanko oikein.. )paikoiks jossa käytetää ronskisti vaan paperia, säästölinja katsos.. ;) Eipä tuu pyykkiä tuolla tavalla..
 
Mors!

Christiina, minäpä arvelin että sinä haluat pitää ton massun yhden päivän ylimääräistä, kun itte ajattelin päivää aiemmin pukata.. B) Korjattu :D

Loviisa, TASAN sama on mulla suurin ahistuksen ja ärsytyksen aihe, kun ei vaan tiiä onko tuolla jotaki tapahtunut ja missä mennään |O Mullei oo siis ees vielä sitä vimppaa lekuriaikaa varattuna, ultra tosin on tiistaina, et en tietä näkyykö siellä mitään.. Nyt on vähä niin että jokainen pissilläkäyntikin pelottaa et jos vaikka nyt.. Saati kakkoshädällä puhumattakaan siitä että uskaltais miehellä leikkiä :eek: :xmas:

Senni1, mukavia kuulumisia =)

Tosta paperilla raappaamisesta en oo kuullukkaan :eek: Pitänee pyyhkiä sitten niillä saikkuyökkäreillä, mun norsunpoikasen persausta ei raappailla |O |O |O

Khihihii, käytiin tänään Prismalla ostelee vauvalle vaippoi ja muita juttuloita valmiiks ja samalla Buffassa vetämässä pitsaa koko rahalla, voi jesta että on hyvää se tonnikala-katkarapu pitsa siellä :p :p Ja vattulimpparia monta mukillista :heart: Hei, huomannee että mieli siinä sitä hoitoa sai samalla kun pääs olkkarista poies toviks =)

Huomenna aamusta oliski sitten se neuvola, toivokaas että pääsen ehjänä kotia, kun arvelin toisen suunnan kävellä (hyllyä, vyöryä, pyöriä ja kirota ) :kieh:

VN & nukkuva norsuvauvanen 36+ jottai :heart:
 
Ajattelin tulla piiiitkästä aikaa kertomaan kuulumisia, häpeäkseni huomasin,että joulukuun ketjuun viimeks olen kirjoittanu.. :ashamed: Täällä menossa nyt sitten 36+4. Sairaalassa on jo kerran tullut käyty, viikkoja sillon oli 32.5. Supistelee supistelee, ja kovasti kaikkia muitakin kipuja mahassa koko ajan. Edellispäivänä oli ylimääräinen ultra, tyttö painoi nyt n.2500g. :heart: Vauvalla kaikki on äidin huonosta voinnista huolimatta hyvin. Pelätä saatiin piitkän aikaa, että syntyykö tyttö liian aikaisin, kun paikat alkoivat aukeamaan ja vauva laskeutui jo 30 viikon tuntumassa. Mutta näin pitkälle ollaan päästy kuitenkin, ja nyt saisi mun puolesta alkaa jo syntymään. :)

Meillä on vauvaa varten jo kaikki kunnossa, enää itse nyytti puuttuu. Kovasti alkanut jännittää, et miten tuo mein 1,5v Micke tytön ottaa; nyt alkanut vaihe, että isi ei saa tehdä mitään ja on ihan äitin poika. Jos isi meinaa vaippaa vaihtaa tai syöttää tms. alkaa heti hirveä huuto ja juoksee äitille.. :/ Mies on siis 10.12 asti jo ollut lomautettuna, et on päivät myös mein kanssa kotona.

Jaksamisia kaikille muillekin toukomasuille näihin viimeisiin viikkoihin! :heart:
 
Loviisa, ei meilläkään ole enään lääkäriä loppuraskaudesta. Synnytystapa-arvio on, mutta käsittääkseni ei kaikilla. Onneks meillä se edessä kun esikoinen tuli ennenaikojaan niin silloin tietää alakerran tilanteen. Mutta vasta joskus viikkojen 35 tienoilla varaillaan aikaa sinne.

Johjo, ompa tosiaan niukkaa kokoa. Tarvinee siis heti varoiks tilata aika reilu koko ettei tarvis välttiste vaihtaa, tää rintavarustus kun on meikäläisellä aikamoinen :LOL: .

sanzkuli :hug: . Ompa siellä ollut jännät paikat. Onneks kuitenkin pikkunen pysyi masussa ja on aikast reilun kokonen jo :) . Jaksamista viime metreille.

Haave, pidetään peukkuja pystyssä ettei tulis flunssaa. Oskari onkin jo tosi iso, mukavaa että kaikki on sujunut hyvin ja toivotaan että saatte pikkuisen nyytin jo pian kotiin. Tsemppiä myös remppaan!

Täällä oon huomannu etten tahdo päivästä selviytyä ilman päikkäreitä, saapi nähdä jatkuuko sama juttu kun jään töistä pois.... Onneks sit voi mennä vaikka esikoisen kanssa samaan aikaan päikkäreil.

Monilla alkaa olee tuo raskaus jo niin pitkällä että saa rueta jännäilee ketä seuraavaks synnyttää :D .

Selis ja "mötkäle" 32+1
 
Pilkkuliini&buam:
Täällä vielä :wave: Mulla vaan kaikennäköstä vaivaa enkä oikein jaksa tässä koneella istua enää. Mun ranne on jo niin pirun kipee et en pysty vessassa pyyhkiä ilman irvistystä ja hermosärkyä vähän väliä, toivottavasti lähtee pois edes turvotuksen häipyessä. En myöskään nuku öisin kuin 4-5tuntia niin koko päivä menee siinä kun makaan sängyssä. Nyt näiden öiden jälkeen on henkinen puoli vähän heikommassa hapessa enkä halua tulla tänne vaan narisemaan, yritän saada sen kondikseen pikimmiten B) Varsinkin kun juuri kuulin että kättärillä oli juuri joku synnyttänyt reilusti yli lasketun ajan kaksoset niin yritän tsempata itseni jaksamaan tätä vielä ainakin sen 5 viikkoa |O
Amen.

Hyviä vointejä teille kaikille :attn:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 35+4
 
Huomenia,

Kopsaan nyt tuolta huhtikuisista tän eilisen lääkärikäynnin, ettei tarvi uusiksi kirjottaa.. =) (laiska!)
Elikkäs eilen tosiaan oli se lääkäri äitipolilla. Verenpaineet jälleen koholla aika reippaastikin ja pissassa protskut ++. En kuitenkaan osastolle joutunut vielä jäämään, kun maanantaina menen osastolle suoraan käynnistykseen.
"Huvitti" hieman kun lääkäri ensimmäisenä kysyi kun menin paikalle, että millonkahan viimeksi se rouva on nukkunut???
Olin siinä et tä?! :eek: Mut sit lääkäri sanoi, että sen verran on mustat silmänaluset ja mustat silmät, että selvääkin selvempää on se että ei saa enää levättyä. Juteltiin siinä sitten kaikesta tästä väsymyksestä sekä muista ongelmista mitä tämän raskauden kanssa on ollut ja lääkäri päätyi että maanantaina käynnistellään.
Olisin saanut jäädä jo eilen sinne, mutta mies oli reissullaan ja muutenkin mietin, että josko viikonlopun aikana tekisin ne jutut mitä vielä täällä pitää.
Kohdunsuu oli kuitenkin jo auki vajaalle kahdelle sormelle ja kanava lyhentynyt reilusti. Vauva on myös kiinnittynyt.
Lääkäri tekikin kovakouraisemmasti tutkimuksen ja sanoi että verta vuotaa. No, verta tulikin sitten koko eilisen päivän sen jälkeen, mutta iltaa kohden hiipui. Supistuksia tuli tasaiseen tahtiin, muttei synnytys ainakaan käyntiin lähteny. Oletettavasti kun täällä palstailen :LOL:

Mutta joka tapauksessa maanantaina meen sitten aamusta osastolle ja seuraavan kerran tulenkin sitten palstaileen sen jälkeen jakautuneena. =)

buam 37+2

muoks, kiva kuulla BTL:ästä, koitahan jaksaa ja kestää ton unettomuuden kanssa, täällä yöt aikalailla samaa rataa menee...Ja uskosin että käynnistävät/leikkaavat aiemmin jos oma vointi ei enää kestä. Rohkeesti vain puhuu lääkärissä siitä että oma jaksaminen on jo kortilla... :hug:
 
Huomenta päivää..

Nyt konsteja miten vois synnytys käynistyä :D Eilen ajeltii hiekkatiellä 80-100km/h ja ei supistuksen supistusta, ennen piti makuultaan olla autos jotta pysty autolla liikumaan :kieh: Tänään on urakkana kaappien siivousta, kaupassa käyntiä ja pyykkien silittelyä, joskos se täst pikkuhiljaa :D No ens viikolle oon sopinu meneväni hoitamaan lapsia illaks, joku jo sano et kun sopii menon niin sillon syntyy eli sitä siis odotellessa.

Koitakaahan saaja buam ja BTL nukutuks.. :hug:

Tääl voisin pitää oman lootushetken "lopen kyllästynyt raskaana olemiseen" ja voisin huutaa huuto.netistä uudet lonkat. Yöt särkee lonkkia.. :kieh: Tänään siis marina päivä :headwall:

Selis tääl kans taas pitää nukkua päikkäreitä, tuntuu et alkuraskauden väsymys tullu takasin ja liekkö pahoinvointiki sielt vai onkohan mahatautia taas tuloillaan..

Varanikki eikös meekin prismassa shoppailu ihan lenkistä? Se on aivan liian iso ja sitten kun pääset toiseen päähän nii puolet ostoksista puuttuu, hiki siin puskee.. Oletan et oot jns käynny kaupas :D

Ainii, meil on sitä putkiremonttia (varmasti oon marmattanu asiasta) niin eilen ne oli koko päivän asentelemas tääl, mut osaa miehet siivota jälkensä. Kyllä kiiltää hellantakuset ym. Nii ja kyl ne laitto vipinää kinttuihin kun sanoin et voiskos tämän asunnon tehä ensin kun poksahan pian, ukot alko kahtoon mahaa ja lupas tehä liitoksia vaille valmista :LOL: Jotain hyötyä siis mahasta..

Mut nyt ne kaapit ->
 
Huomenta!

Täällä sataa taas vettä |O

Vai olis se sit buam sun vuoro seuraavaks jakaantua ellei nyt joku ennätä täs viikonlopun aikaan. Mut onnea matkaan :hug:

Täällä kans siivoiltu oikein urakalla. Tänä aamuna jo imuroinu,vaihtanu petivaatteet ja pessy koneellisen pyykkiä ja ne jo kuivumassa :D Supistuksista ei tietookaan eipä noita ole ollu edellisissäkään raskauksissa :whistle:


Kyyneltenhymy Tais remonttimiehet kattoo parhaakseen laittaa vipinää kinttuihin,etteivät joudu vielä vaikka kätilöiks :LOL:

BTL :hug: ja kaikille muillekkin jotka sitä tarvitsee.

Mulla kans noi yöt on mitä on :headwall: kädet puutuu nytkin on oikean käden sormet varsinkin peukalo ja keskisormi ihan puutunu :headwall:

Ens maanantaina olis neuvola.

Mut jatkan kaffeen juontia ja muffinsien syöntiä :p

baby dream ja masuasukki 33+5
 
Heippahei, vois pitkästä aikaa vähä päivitellä kuulumisia. Täällä alkaa olla tukalat oltavat kyllä ihan tosissaan. Eilen illalla jos vähääkään liikuin yhtään mihinkään niin heti alko supisteleen. Piti vaan istua/maata sohvalla koko ilta. Mies teki kaiken. :D Johtuskohan siitä et innostuin pesemään autoni käsin eilen anoppilassa??? :LOL:

Neuvolassakin kävin tuossa toissa päivänä ja kaikki oli ok. Vauva kasvaa yhä ja edelleen yläkäyrällä ja vähä yliki. Isänsä poika. :heart: Esikoisen mielestä muuten vauvat tulee hatusta eikä äitin mahasta. Ihana lapsi. :heart:

Yöt täälläkin n. 4-5h yleensä. Viime yö meni hyvin kun otin särkylääkkeen ennen nukkumaanmenoa (mulla siis oikeessa lonkassa muutenkin jo rikkivika, niin särkylääke helpottaa vähän) ja nukuin jopa 8h yhdellä vessakäynnillä. =)

Eilisten supistelujen johdosta sain sit inspiksen, että tänään siivotaan! Jos vaikka kuun vaihteessa pääsis muuttamaan, niin on hyvä tässä vaiheessa alottaa siivoaminen yms. :D

Tässäpä taas pitkästä aikaa omaa napaa ja elämää.

Devili + Ana 34+6 (HUOMENNA POKSPOKS!!!)
 
Huomenta toukokuun mamoille!
Ensiksikin :hug: kaikille sitä tarvitseville. Tuntuu että alkaa yhdellä jos toisellakin olemaan kaikenlaista kolotusta ja vaivaa kun loppua kohti mennään. Mä olen toistaiseksi ollut tosi energinen ja jaksan tehdä pitkän kävelylenkin melkein joka päivä, mutta öisin kyllä on vaikeaa löytää hyvää asentoa, ja lonkat ja selkä särkee. :| Vaikka alan käydä kärsimättömäksi ja haluaisin jo vauvelin kotiin, niin samalla koitan pitää mielessä että kyllä mun nyt kannattaa nauttia ihan rauhassa vielä tästä omassa seurassa olemisesta eikä liikaa hötkyillä. Vauvahan tulee joka tapauksessa sitten kun on valmis.

Loviisalle noista lääkärikäynneistä.. mulla on ensi viikolla toinen lääkärikäynti, silloin viikkoja 36+2. Mulle ei oltais annettu lääkärikäyntiä kuin vasta viikolla 38, mutta mä sanoin terkalle, että sitähän ei silloin enää edes välttämättä ole vauva mahassa. Se sitten aikaisti sitä vähän. Toisaalta vois jopa olla parempi, että se käynti olis vähän myöhemmin, kun monilla ensisynnyttäjillä ei kuulemma vielä viikoilla 36-37 ole paljon tapahtunut siellä kohdunsuulla. Myöhemmillä viikoilla voisi saada vähän enemmän infoa lääkäriltä..

Ootteko muuten Helsingissä asujat huomanneet että neuvolakäyntejä on jotenkin karsittu? Mun Espoossa asuvalla ystävällä niitä on ollut paljon enemmän. Mulla on esimerkiksi näinä vikoina neljänä viikkona joka toinen viikko neuvola vaikka pitäisi olla joka viikko.. Ja viikolta 30 lähtien kun pitäisi olla joka toinen viikko, mulla oli väliä vähän yli kolme viikkoa. Onko muilla samanlaista kokemusta? Kaiken lisäksi mä näin mun oman terkkarin viimeksi joskus joulukuussa, se on ollut sairaslomilla siellä täällä siitä lähtien, ja mulla on ollut sijaisia. Vähän tylsää kun ei kehenkään tule sellaista suhdetta, että viitsisi alkaa jutella mistään syvemmästä.

Sitten toinen kysymys: onko teiltä testattu jossain vaiheessa että löytyykö sitö toxoplasma-vasta-ainetta vai mikä se nyt on? Mulla on kaksi kissaa, mutta missään vaiheessa ei olla testattu..

Buam hirveästi tsemppiä käynnistykseen!! Tule sitten kertomaan miten meni kun olet saanut vauvan kotiin. =)

Tosi kiva kun kaikki jaksavat vielä kirjoitella tänne vaikka kaikenlaista vaivaa on. Nää viestit kuitenkin piristävät ja tää on tosi hyvää vertaistukea. :heart:

Imetysliveistä vielä sen verran, että löysin tosi hyvät ja tukevat Lindexiltä. Siellä oli myös söpöjä vastasyntyneen vaatteita.

Ainiin, ja tässä vielä neuvolakuulumiset viimekeskiviikolta, viikkoja silloin siis 35+3

RR: 102/62
U-prot -
U-gluk -
SF-mitta 31 (nyt se oli pompannut keskikäyrälle, kun viimeksi oli alakäyrän alapuolella)
Paino: +600/vko :ashamed: Nyt tullut painoa yhteensä 10kg.
Ja raivotarjonnassa on vauveli edelleen, mutta ei kiinnittynyt.

Hyvää loppuviikkoa teille kaikille, ja koittakaahan saada nukuttua ja pidettyä itsestänne hyvää huolta! :flower:
 
:wave: Moi kaikille!
Täällä tilanne aika masentava, lonkkakipuja, liitoskipuja, huonosti nukuttu yö jne. Joten menen takaisin peiton alle ja yritän aloittaa tämän päivän iltapäivän puolella. :/

Tsirppi ja Tyyppi 36+2
 
Ihan ensin :hug: kaikille sitä tarvitseville. Kaikenlaista vaivaa tää loppuaika tuo mukanaan.

ON: Täällä "tuskaillaan" verenpaineitten kans. Viime neuvolakäynnillä oli jo koholla, tänään oli verenpainekontrolli ja nousseet entisestään (nyt 152/103, lähtöpaineet 126/85) joten maanantaille tuli käsky äitipolille kontrolliin. Muutenkin ois nyt ollu rv 37 ultra tulossa äitipolilla, joten sitä nyt aikaisettiin tuon takia. Turvotuksia on käsissä ja jaloissa, mut ei kuitenkaan mitään raskausmyrkytysoireita, vaan eipä tässä osaa huolestumatta olla siltikään...eikä se ainakaan paranna asiaa. :/ Pitäis vaan yrittää ottaa rennosti ja muistaa lepäillä. No, katsellaan ja kuullostellaan mitä tuleman pitää.

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Adelade 36+1
 
Päivää vaan kaikille!
Täällä kans mennyt jo pari yötä valvoen, ei jaksa!!!!Viime yön supisteli ihan kipeesti, mut tottakai ne loppu ku alkoi tuntuu, että pitää lähtee synnärille.
No, ei haittaa saa pysyä vielä huomisen, niin pääsen mummoni hautajaisiin :(
On se kumma, että aina kun minä saan lapsen, niin joku oma sukulainen kuolee....

Huomenna muuten tulee täyteen 37+0, jippii!!!
Heidi+ nuppu 36+6
 
Selis täällä myös yksi, joka ei jaksa ilman päikkäreitä. Mä kun oon tuon esikoisen kanssa kotona, niin nukun aina silloin, kun sekin vetää päivällä sikeitä. Ihan henkireikä koko päivässä..

Buamille tsempitykset maanantaille..me ollaankin niin samassa raskauden vaiheessa, kun mulla 37+3 tänään. Sä vaan taidat päästä tositoimiin ennen mua..

Sympatioita kaikille, jotka kärsivät lonkkakivuista. Vaikka mullakin monenlaista vaivaa on, niin tässä raskaudessa oon vielä säästynyt lonkkasäryiltä, mikä on ihme. Esikoista odottaessa kärsin kovista lonkkakivuista pitkän aikaa ja niiden ilmaantumista olen pelännyt nytkin koko raskauden. Mutta eipä ole vielä ilmaantunut niitä ongelmia..eli ei ne kaikki raskaudet oo aina samanlaisia..

AnnaBanana en itse asu Helsingissä, mutta olen kuullut ihan samaa mun helsinkiläiseltä kaverilta, joka odottaa vauvaa..kovasti on karsittu neuvolakäyntejä. Jossain vaiheessa tehtiin vertailua, kuinka usein siellä ja taas täällä pääsee neuvolaan, niin ero oli kyllä aika huima. Tulee vähän sellainen tunne, että siellä saa odottavat äidit olla vähän oman onnensa nojassa nyt..kun aattelee, kuinka yhtäkkiä joku raskausmyrkytyskin voi tulla, niin kyllä olis syytä olla kontrollia pissasta ja verenpaineista vähän useammin. Ja tuokin on kurjaa, jos henkilö vaihtuu koko ajan..

Adele toivotaan ettei olisi raskausmyrkytystä kehittymässä. Voihan ne paineet välillä nousta muutenkin ja turvotus on ihan normaalia tässä vaiheessa varmaan lähes kaikilla. Joka tapauksessa sulla on jo hyvin viikkoja kasassa, vaikka raskausmyrkytys iskisikin, niin vauvalla ei pitäisi olla mitään hätää..

Loviisa
 
Örrörr!

Noh, neuvolassa käyty ja eipä siellä juuri hullua hurskaammaksi tullu. En jaksanu oikeen valitella, muutakun noi nakkisormet narisin ja sit liitoskivuista rutisin.. Helpotti jo pelkkä nurina, täti sano et sitähän varten hyö täällä ovat.. :whistle:

Pissit puhtaat, rr hyvät, sf 35 (kasvua vain sentti, lähestymme jälleen normaalia käyrää, sitä ylintä toki B) ) ja painoa tullu vain noin 300g/viikko :eek: Jee! Luulisin että enemmänkin olis tullu, mut ei. Vaaka on lahjomaton. Alusta asti tullut nyt noin 9,8kg, vielä alle kympissä :kieh: Uus aika ens viikon pe.

Puhetta oli siitä loppuajan lääkäristä, niin ei täälläkään päin sitä ole aikoihin tarjottu, sen saa jos on tarvetta. Mulla tämmönen tarve tulee JOS tiistaina istukassa on kypsymistä reilummin kuin viimeks neljä viikkoa sitten. Merkki siellä oli että aste olis 2-3, rajoilla siinä. En tosin tiedä noita mitä meinaa, mut enivei.

KyyneltenHymy, siellähän me lenkkkeiltiin. Ei ollu ainootakaan paria oikeen koon kurarukkasia, joita varten käytännössä lähettiin |O Mut pitsa oli hyvää tuolla Buffassa.. :p

Buamille tsempit synnytykseen :attn:

Adelade, täällä kans turvoksissa, mut ei onneks muita merkkejä. Pietään peukkuja ettei sulla kehity myrkytys d=) b

Yökukkujat, mahtuuko rinkiin kävelemään? Joka yö pitää nousta kahen jälestä kun kädet puutuu ja on erittäin kivuliaat ja tönköt. Onneks meillä on metallipannu kahvinkeittimessä, kahdesti tippunut jo tällä viikolla aamulla käsistä :(

Heidi0609, mulla kans ukki kuoli kun sain esikoisen, mummi kun sain toisen ja nyt on setä kuolemassa syöpään. Hankala käsittää, mut näin se vaan menee... :hug:

Jaahas, eipä sitä kai muuta. Jalat kuolleina istuu loppuillan hän :wave:

VN & uinuva efelantinpoikanen 36+6 :heart:
 
Buam, jännää. Sä taidat olla seuraava kuka poksahtaa!!!

AnnaBanana, mulla ainakin testattiin tuo toksoplasmoosi heti alkuraskausessa.

Adelade, toivottavasti ei oo kyse raskausmyrkytyksestä :hug: . Peukut on pystyssä että paineet laskis.

Tsirppi :hug: , kurjaa tuollaiset kipuilut. Onneks tässä ruetaan olemaan jo loppusuoralla ja pikkunen saattaa syntyä milloin vaan.

BTL, aikast jännää jos kaksosetkin päästetään yliaikaisiksi. Toivottavasti nyt kuitenkin hiukan ennen tulisivat maailmaan ettei sun tarvis kipujen kanss niin hirveen pitkään kärvistellä :hug: .

MsDevil, KyyneltenHymy ja baby dream :hug: .

Heidi, sellasta se elämän kiertokulku on että vanhemmat poistuu kun uusia syntyy, kurjaa tiedän :hug: .

Tänään oli sitten toistaiseksi vimppa työpäivä kun pidän kesälomaa tässä ennen äippälomaa. Vähän on kyllä outoa aatella ettei tarvii enään kukonlaulun aikaa heräillä...
Nyt on sitten muutenkin aikaa paremmin laittaa vauvaa varten paikkoja kuntoon :D . Kyllä mä nautin näistä loppuviikoista, varsinkin jos ainoa vaiva on ajoittain kipeä selkä ja sekin varmaan helpottaa kun työt loppuu.

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti!!

Selis ja "mötkäle" 32+2
 
Apua kun monet on jo niin pitkällä! Tuntuu nää omat 33 viikkoa niin vähältä verrattuna 36-37 viikkoihin. No mutta perästä tullaan :)

Tosi monella näköjään nukkumisen kanssa vaikeuksia. Itekkin vielä viime viikolla siitä kärsin ja monesti kävin keskellä yötä suihkussa ja täällä plussalla palstailemassa :LOL: ja parin tunnin päästä taas uusi yritys. Mutta nyt olen jostain syystä ollut tämän viikon niin väsynyt, että olen nukkunut kuin tukki. Vessaankaan en ole herännyt kuin 2 kertaa yön aikana ja sen jälkeen on saanut heti unen päästä kiinni. On ollut tosi ihanaa kun on saanut hyvin nukuttua. Ainoa huono puoli vaan, että ei se väsymys nukkumalla ole mihinkään lähtenyt, vaan päivälläkin väsyttää. Mutta en valita, mielummin näin kuin unettomat yöt.

Buam tsemppiä synnytykseen db :)

zizilisko+nuppunen 33+0
 
buamille tsemppiä, ja :hug:
:hug: myös kaikille muille sitä tarvitseville.

itellä oli eilen neukkalääkäri, ja nyt ei sitten voida muuta kun odottaa. joudun käymään tarkistuttamassa maksaarvot, kun niin kutiaa ja turvotustakin on. mutta ei kyllä lääkäri mitään lupauksia synnytyksestä antanu :/
mutta nyt sais kyllä omasta puolesta tulla, ei ole taskaan juuri nukuttu tässä talossa.

alfonsiina 36+5
 
Murputi murputi marmati marmati tääl taas :LOL:

Tääl on vauvan vaateet pesty ja silitetty, myös vauvan lakanat pesty ja silitetty. =) Synnärikassiin pakattu valmiiks vauvan vaateet ja myös tutti on mukaan keitetty, täst se lähtee =)
Pitäisköhän miehelle ottaa vaik puhas paita mukaan? Ukko on kova hikoileen ja ois kiva ettei se haisis ihan paskalle, eihän se kyl painais paljoa. Mitäs muuta miehelle mukaan?
Ja tänään on supistellu 1-2tunnin välein, kyl se tästä ja oon vaan silitelly vaatteita :D Tänään tulikin itkupäivä ja ei saanu oikeen mitään sit aikaseks :ashamed:

Voikos tuo limatulppa tulla pikkuhiljaa vai tuleeko se kerralla? Pääsiäisenä tuli pyyhkiessä runsasta limaa pariin otteeseen ja tänään tullu, vai onko mun valkkari paksuuntunu?

Heidille jaksamisia :hug:

Nyt taidan ottaa alkoholittoman siiterin ja kömpiä sohvalle kahtoon Emmerdalea :p
 
Jos olotila jotain osviittaa antais, niin mulla ois lähtö lähellä. Mutta ei kumminkaan ole. Tässä on maha painannu nyt niin paljon viime päivinä, tuttu kyseli että "tippuuko toi maha?", tänään tuli kipeitäkin suppareita muttei voimistuvia. Ja kaikista paras: mä saan lisää liitoskipuja kun yritän laittaa rattaiden erittäin-jäykkää-jarrua pois päältä :kieh:

Sit sain vielä hepulin kaikista niistä leluista lattialla, myrkytin muurahaisia, siivosin ähkien ja kiukuttelin. Olin jo aloittamassa miehelle urputtamisen että voisko opetella laskemaan kahdeksaan ja alkaa tehä niitä 8h työpäiviä. Sattui sitten ojentamaan sipsipussin juuri oikeaan aikaan..

Mua on alkanu hirvittää raskausmyrkytyksen mahdollisuus :(. Periaatteessahan mulla on VAIN muutamien prosenttien todennäköisyys saada se taas mutta kun turvotus on alkanu, viimeksi verenpaineet oli hieman korkeat jne.
Aion kyllä olla extra-vaativa toukokuun alussa kun meen synnytystapa-arviointiin. Mä en todellakaan halua pitkittää raskautta la:n yli.
Kunhan nyt vauva pysyis mahassa vielä kolmisen viikkoa niin olis sen täysaikaisuuden yli, nyt siis 33+1..
 
Täällä menkkamaista jomotusta ollu koko hiton päivän, empä ees muistanu mitä se on!!
Koko päivän oon vaan maannu, en oo jaksanu eväänikään liikauttaa :D

Pitkään kun istuu ja sitten päättää nousta niin tekee niin hiton kipeää...ja rakko on täynnä ja on pakko juosta vessaan...ja ylläripylläri ei tuu kun tippa pissiä :whistle:
Ja hetken päästä kun sattuu taas istumaan ja nousemaan niin sama kuvio toistuu.
Lisäksi supistelee, ihan kipeitäkin välillä..tai jotenkin hassua, kun en muista miltä supistukset tuntuu niin arvelen näiden olevan niitä :D onneksi ei nyt vielä mitenkään voimistunu oo..

Salaa ootan jo lähtöä :saint: mut mies vaan toivoo et menis lähelle laskettua...ÄÄÄHHH!!! :kieh: Luulis et sekin haluais jo mut ihan normaaliksi...kun aina vaan huudan ja kiukuttelen ja mökötän... :D

Jospa tää tästä!

Stemppejä sitä tarvitseville kovasti :hug: :hug:
Mä lähen nukkuu :wave:

Enkelipoikien äiti ja poitsu 36+1
 
Huomenta!



KyyneltenHymy Kyl se limatulppa voi tulla kerralla tai sit tiputtelemalla.

Viimeyö meni suht hyvin kaks kertaa kävin pissillä ja pojulle antaa yhen kerran tutin ku sitä huuteli. Mieskin nukku vieressä taas piiiiitkästä aikaa :D

No eipä muuta ku aurinkoista viikonloppua kanssaodottajat
:wave:

baby dream ja masuasukki 33+6
 
Täällä oltu toissayö noron kourissa.. :x oksentaa sain yön aikana varmasti reilut 15 kertaa ja toisesta päästäkin alko lentämään sitte aamuyöstä.. ihanaa :headwall: Eilinen päivä menikin sit nukkuessa ja pahan olon kourissa. Kovasti yritin juoda ettei tiputukseen tarvis lähteä. Siinä aika hyvin onnistuinkin, mut kyllä pieniä kuivumisen merkkejä oli ilmassa. Nekin oireet hävis sitte, ku oksentaminen loppu ja juomat pysy sisällä. Tänään vointi jo parempi, onneks sain koko yön nukuttua. Syöminen ei vaan vielä kauheesti houkuttele. Vauvakin oli eilen hiljaisempi, mut onneks sekin anto itestään elonmerkkejä tasasin väliajoin.

senni sääki oot päässy jo tosi hyville viikoille :)

Katsu hyvin on vaavisi kasvanut. Hui, kohta sääkin pääset tositoimiin :hug:

sanzkuli hienosti sullakin viikkoja kasassa =)

BTL Tsemppiä ja voimia viime metreille! :hug:

buam huii, jänskäää!! :D Sulla taitaa sitten seuraavana olla nytti kainalossa :heart: Tsemppiä ens viikon loppu rutistukseen ja tuuhan kertomaan kuulumiset, kun kerkeät! :hug: :heart:

Tsirppi Vomia! :hug:

Heidi Mun serkulle käyny just samoin. Hänellä kaksi lasta ja toisen vauvan odotusaikana kuoli meidän pappa ja toisen mummo. Mulle itelle kävi myös niin, että ekassa raskaudessa mummo kuoli, mut niin kuoli myös sikiökin. Voimia! :hug:

zizilisko Täällä sama tunne,että toiset puhuu jo lähenevästä synnytyksestä, niin ite vielä tullaan 30-kympin alkupäässä :D Noh, kyllähän mekin tositoimiin päästään vielä jossain vaiheesssa ;)

Jospa sitä hetken selailis tätä nettiä ja lähtis sitten vielä lepäileen, ettei liian aikainen pystyssä olo sitten kostaudu.. :/
 
alisa84 hui, kamala toi noro. *koputtaa ouuta ettei tänne tulisi*

meillä tänään päästään miehen kanssa viettää vähän laatuaikaa, mennään ulos syömään ja leffaan. ei tiedä milloin pääsee seuraavan kerran.

huh, sais jo tämä pikkuinen tulla, mutta supistuksetkin vielä kaikki täysin kivuttomia joten varmasti istun täällä odottamassa vielä toukokuun 16 pvä :|

mutta kaikille mukavaa lauantaita, nyt jatkuu lauantaisiivous

alfonsiina 36+6
 

Yhteistyössä