Minäkin, varsin taustailijana pysytellyt (mutta muitten kirjoituksia seuranneena) vähän ilmoittelen itsestäni
Varanikki: Onnittelut! :flower: Itsellä vielä viikko tuon pisteen saavuttamiseen.
Buam ja Kyyneltenhymy: Tsemppiä!
Onnittelut jo vauvautuneille! :flower: :flower:
ON: Olen ollut varsin hissukseen, kun työ on vienyt aika lailla voimat keskiraskauden aikana ja kotona ei olekaan sitten jaksanut oikeastaan muuta kuin netissä käydä lukemassa kirjoituksia ja nukkua. Nyt olen olut puolitoista viikkoa äitiyslomalla ja huomaa, että jaksaa taas tehdä asioita ihan eri malliin - jos siis vaan kroppa antaa periksi. Iskenyt kauhea tarve päästä laittamaan koti ihan tip top, saas nähdä kuin käy - kerkeääkö sitä. Herkästi käy itsellä kanssa harjoitussupistelemaan jos yhtään enempi touhuaa.
Liitoskivuista Itsellä kanssa ollut oikeastaan jo rv 30:stä lähtien niitä kasvavasti. Välillä vihlasee tosi kipeästi just esim. asentoa vaihtaessa. Kipulääkkeisiin en ole halunnut turvautua, yritän pysytellä ilman mahdollisimman pitkään, vaikka Panadol:iahan sais kai ottaa niihin.
Yöheräämisistä Yöt on tällä suunnalla ollut tosi hankalia. Miulla on käytännössä yksi asento, missä nukkua, muuten tulee tooooosi huono olo. Kohtu painaa tosi herkästi laskimoita ja kotimittarilla paineita mitatessa se näkyy selvästi (yläpaine laskenut lähemmäs 90:ntä.. :attn: ). Välillä päivälläkään ei tahdo pystyä olemaan istualteen, kun tulee niin huono olo - pitää vaan siinä tilanteessa sitkeesti vaihdella asentoa (useimmiten makuuasennossa olo viimeistään helpottaa tilannetta). Turvotuksia ei miulla juurikaan ole ollut tästä huolimatta - sellaset hentoset sukanjäljet nilkkoihin kyllä jää.
Neuvolassa sanottiin, että vauvan liikkeet voi näin loppua kohden muuttua pehmeämmiksi, mut ei kyllä täällä suunnalla. Välillä tuntuu, että tulokas punkee itsensä ihonläpi ulos (tai ainaskin jalkansa) ja kylkiluut on koetuksella. No, ainakin tietää että hänellä on siellä kaikki hyvin ja saa riittävästi energiaa - jää vaan mietityttämään, minkähänlainen Duracel meille on tulossa
Tän enempiä ei tällä erää ehdi kirjoittaa,
mukavaa viikonvaihdetta itse kullekin ja koetetaan jaksaa! :wave:
Järvenneito ja pirpana 36+0 POKS!