<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja Finu:
Meillä on ongelma kun on tollanen pinnasänky johon menee 70x135 patja ja niitä ei löydy yhtään mistään. kaikista liikkeistä ollaan käyty kysymässä mutta ei.. lähtee sänky vaihtoon.

Eihän tuo ole kun käydä ostamassa pala vaahtomuovia ja leikata oikean kokoiseksi =)

Heips!
Enpä ole alkuraskauden jälkeen kirjoittanut tänne, mut melkein päivittäin kyllä lukenut.

Onnea vauvan saanneille!

Itse olen ollut sairaslomalla jo 6viikkoa, selkä ja liitos kivut níin kovat, mutta ylihuomenna alkaa oikea äippäloma.
Rakenneultrassa kävin ja halusin tietää kumpi on tulossa, mutta ei näkynyt ja neuvola täti ei edes halua kertoa, joten ylläri on sukupuoli, alussa tuntui tytöltä ja nyt pojalta... Ennestään on jo tyttö ja poika.
Painoa mulle tullut jo 16kg, kamalaa ja inhottaa minua, mut neuvolassa ei olla moksiskaan. Mut tuleehan sitä kun ei pysty liikkumaan, siis oikeasti tekee niin kipeätä ja supistelee kauhesti.

Laskettuun aikaan ois reilu 5vko, mut aijemmat syntynyt niin nopsaa ja matkaa synnärille on 140 km, niin 38viikolla käynnistetään, jos ei jo ole syntynyt(on meinaa päivittäin supistellut kovasti jo kuukauden)eli vauva syntyy huhtikuun puol väli, reilu 3vko, ja jännittää ihan hulluna.
Tulee aikalailla tekstiä itestäni, mut oikeesti päivät yksin miettii, ku lapset on koulussa ja mies töissä, niin pää sekoaa.
Kaikille voimia loppu odotukseen, ei ole enää paljon jäljellä :)

Heidi+nuppu 34+3

Haavemamma Meillä esikoinen siirtyi isojen sänkyyn jo noin 1v2kk..syynä tähän oli kyllä ihan se että meillä oli vanha pienikokoinen pinnasänky, mikä jäi vähän lyhyeksi ja lisäksi tyttö kiipesi pois sängystä..Aluksi meillä oli matkasänky apuna, jos meni uudessa sängyssä nukkuminen "ranttaliksi", niin joutui matkasänkyyn nukkumaan ;)
Äkkiä tyttö oppi nukkumaan isossa sängyssä...

Johjo Mua alkoi ihan hymyilyttää, kun kirjoittelit sun tytön kyselyiästä..Täällä on kohtalotoveri :wave: Meillä tyttö (4v.) kyselee ja kyselee ja puhua pälpättää koko ajan...ei siis ole hetkeäkään hiljaa..

Tirpunen 34+1

Päiviä!

Anteeks, kun en oo huomannut alfonsiinan viestiä aiemmin :ashamed: Olithan tuonne jo 17.päivä hihkaissut, mutta jotenkin vaan mennyt ohitte. Nyt oot listalla ja pysyt =)

Toisellekin uudelle teremorot, nikki pääs unohtumaan jo :D :D Hitsi, Möhvihän se :D

Patjaonkelman takia nyt ei kannata pinnistä vaihtaa, saahan sitä ostaa vaikka aikuisten koon patjan ja sakset käteen vaan :D

Haave, hyvä että Oskari voi hyvin =) Ei ihme jos on kova ikävä, kurjalta tuntuis ittestäkin jättää vauva.. Voihan sitä verrata siihen että nyt pitäsi luopua massusta ja ajatuskin tekee tipan linssiin. Mää voin vannoa että tulen olemaan yhtä herkkis ko sää :hug:

Johjo, täälläkin yks "mölyapina" ei hetken rauhaa, paitsi kun NUKKUU kuten juuri nyt :kieh: Täyttää nyt kesäkuussa neljä :)

Haavemamma, meilläkin pinnis on jäänyt kummaltakin noin 1,5v iässä. Ihan vaan siksi että alkaa ahdistaa nostella niin isoa marakattia moiseen vauvansänkyyn. Hyvä ikä muutenkin kun 1v yöahdistus on ohitte (jos semmoisesta kärsitään ) .

Heidi0609, säähän voisit käydä täällä purkamassa päätä, jos kerran päivällä on yksinäistä, tänne saapi valittaa, narista ja seota, eikä me tuomita kettää :xmas:

Mitäs muuta.. hmm.. Noita "antinpoika" nimiä meillä ei edes harkita. Henkilökohtainen epämieltymys sanoo näin :D

Pesupähkinöistä. Ainakin mun mielestä valkoinen ei pysy valkoisena niillä, vaan menee harmaaksi herkemmin.

BTL, laitetaanko samantien kerralla kaksi vuotta? B) Mulla on vauvapyykille varattuna aluksi miniriskin huuhtis ja pesuaine, sitten ostan noita "valkoisia" purkkeja eli sensitivejä huuhtikseksi, jollei nyt mitään iho-onkelmia tule.

Vauvan pyykki kun tulee alussa pestyä erillään, niin en rummuta niitä olleskaan. Meillä tulee muutenkin aika vähän pyykkiä vielä, niin en juuri muutenkaan rummuttele, paitsi pyyhkeet ja lakanat, niin jää enin pöly laminaateilta pois :whistle:

sandy85 :hug: ja pidän peukkuja, että vauvalla ei olisi hätiä.

Hiukan omaa pullistunutta napaa vielä ennen päiväkaffetta :D
Neuvolassa käyty aamulla ja kaikki ok. Sf edelleen 34 ja seuraava aika kahden viikon päästä. Ei juuri muutoksia muissakaan lukemissa, mitä nyt neuvolatäti säikäytti että ultraaja oli laittanut koneelle tietoihin viime viikolla merkinnän LA:n aikastumisesta viikolla :whistle:
Vauvallahan oli reisiluun pituus viikon edellä muita, jonka mukaan sitten on sinne näpytellyt.. Neuvola ja minä mennään kyllä tuon vapun mukaan mieluummin, mutta onpahan mahdollista käynnistellä aiemmin jos tarvetta tulee.

Nyt särkee päätä tai no PÄITÄ joten pitänee ottaa loikoillen loppupäivä. Ei tuo kävely enää niin kivaa ole ja yölliset heräämiset sucks |O :D

VN & Dumbo 34+2 :heart:

Nyt on sit kaks koneellista vauvan pyykkiä pesty ja ne on nyt tuolla ulkona kuivumassa :D Huomenna sit jatkan ja pesen harsot ja tummat pyykit.

Nyt jatkan päiväkaffeen juontia ja viennetta jäätelökakun syöntiä :p

baby dream ja masuasukki 31+1

Hyvää alkanutta viikkoa arvon rouville :) .

Tänne iski taas joku flunssan poikanen,justhan se oli mulla pari viikkoa sitten :kieh: . No eipä pitäis sit ainakaan olla nuhaa vauvan syntymän tienoilla kun nyt sairastetaan oikein urakalla.
Mua on alkanu kamalasti ahdistaan paikallaan seisominen,esim kun tiskaa niin tuntuu et ei vaan pysty seisoon paikallaan pitkään vaan pakko istua aina välillä..itse kävely ei niin tuota ongelmaa. Kellään muulla samanlaista vaivaa?
Muutenkin nyt viime aikoina ollu sellanen olo et sais viikot mennä nopeeta ja vauva syntyä et saa tän ison mahan edestä painamasta. Mua kun ei oo pituudella siunattu niin ison vatsan kanssa on aikas vaikeaa ja tuskasta liikkua ja päälle hoitaa kolmea lasta.

Täällähän on enemmänkin 4-vuotiaiden lasten äitejä =) . Mulla kans nuo kaksospojat täyttivät alkuvuodesta 4v ja kamala kyselyvaihe täälläkin menossa. Mun tyttökin, joka täyttää syksyllä 6v,välillä valittaa ettei jaksais aina vastailla samoihin asioihin ja sit kun kyllästyy niin kuulee kuinka tyttö tokasee en tiä kysykää äitiltä ja sit pojat tulee mun luokse kysymyksineen :D .

Haave Hienoa että Oskari voi jo paremmin,vaikka varmasti tekee vaikeeta olla erossa pojasta. :hug:

Meillä on tainnu kaikki lapset päästä isojen lasten sänkyyn just siinä 1,5v iässä. Pojat tais olla kyl lähempänä 2v..muistaakseni.

:wave: tervetuloa uudet turisemaan ja avautumaan tänne joukkoon =) .

Jos sitten kahvin keittoon ja kurkistaan jääkaappiin josko sieltä löytyis jotain sallittua hyvää syötävää.

tiitiäinen ja mussukka 32+4

Neuvolaterveisiä, suluissa rv 32

Paino 65,4 (66,5)
RR 107/73 (112/73)
Hb 114 (rv 30 118)
Sf 32 (29)
Tarjonta Rt (rt)
Syke ++
Liikkeet ++

Eli valtakunnassa kaikki hyvin. Ilmeisesti mun viime viikon siivousintoilu ja kaupoilla juoksu näkyy nyt positiivisesti tuossa painossa, oonkin nyt säryiltä päässyt liikkumaan varmaan enemmän kuin viimeseen kuukauteen. Hemppa laskussa, en oo muistanut joka päivä rautaa ottaa :ashamed: Sf yläkäyrän tuntumassa, mikä alkaa tosiaan tämmöselle pätkälle olla jo urakka kantaa, niinkuin tiitiäinenkin tuossa sanoi...

IhanaOmenan kuulumisia odottelen, onko kaikki hyvin?? :hug:

Raskaudesta "valittamisesta" ollut juttua... Siis mulla on varmaan sitten kanssa joku perusnegatiivisen leima ottassa :LOL: Mutta siis mulle tää aika ei ole henkisesti ollut maailman helpointa ja luontevinta, oon yllättynyt tosi paljon omista reaktioista esim omaan kehoon, seksuaalisuuteen ym. Siispä jos multa on kysytty miten raskausaika on mennyt, vastaan totuudenmukaisesti että persiistähän tämä on, enkä malta odottaa että muksu on pihalla :) No joo siis naapureille ym tulee sanottua vaan että ihan hyvin, kavereille manaan ja musta mä olen siihen oikeutettu jos kerran niin tunnen. En ymmärrä miksi esittää ystäville että kaikki on ihanaa, jos ei kerran ole?? Ei kaikki tunne samalla tavalla vaikka se itse lapsi kuinka rakas onkin. Ja meille ei todellakaan tule toista pienellä ikäerolla, ihan heti en tähän hommaan uudestaan ryhdy. Tätäkin kun kuulee monilta "odotas vaan kun teette toisen siihen perään ym".. Vaikka itse asiassa, juuri nyt on sellainen olo, että tästä olostaan jopa nauttii, saa olla kotona ja puuhastella rauhassa, nukkua ja levätä kun siltä tuntuu, siivota sitten kun jaksaa ym. No juu, anteeksi tää purkaus, ei ollut sitten kenellekkään henkkoht tarkoitettu, mutta halusin vain tuoda toisenkin näkökulman esiin :xmas:

Mä jäin kans loppuviikosta sairaslomalle, kun alko todella ikävästi jo (harjoitus)supistella töissä. Äippäloma alkaa la 27.3. Hui, onpa aika mennyt äkkiä! Toisaalta, nyt tuntuu että sais mennä loppuodotus nopeesti, kävely on hieman hankalaa, seisominen ei hyvä ja pitkä istuminenki tuntuu huonolta. Eli aikamoista vaappumista tämä meno.
Huono omatunto tuli myös sairasloman takia, koska luonnollisesti olo on nyt paljon parempi kun voi kuunnella kroppaa ja levätä jos väsyttää jne.

Painosta oli jossain välissä puhetta, mulla on käynyt ihan hyvin, koska lähtöpaino oli yli 90kg (olen 170cm pitkä) ja jäin alkuaikana kiinni sokerirasituksessa, ei ruokavalion tarkkailun myötä vauvakiloja ole tullut. Mutta näytän kyllä aika paljon paksummalta, onhan se paino sitten kertynyt tohon vatsan kohdalle ja tissit on aivan valtavat. :whistle: Mutta eipä sille mitään voi, vauvan syntymän jälkeen toivottavasti lähtee reippaasti paino laskuun ja todellakin aion saada itseni normaalipainoon.
Mun ei ole kovin tiukkaa ruokavaliota raskausdiabeteksen takia tarvinnut noudattaa, vaan herkkujakin olen syönyt, määristä sitten tingin.

Nyt kun saan olla kotona enemmän, ehdin toivottavasti tännekin kirjoittelemaan aktiivisemmin.

Tsirppi ja Tyyppi 33+5

kättärillä tänään käyty juttelemassa. Hirvee paniikki iski heti kun ovesta sisään meni(tauti kammo). Käsi desillä leikin ainakin sata kertaa ja pidätin hengitystä kun ihmisiä meni ohi:D.. oon vähän vainoharhainen mut on nii järkyttävä fobia, muutaman kerran oon miettiny että mitenköhän tän asian kanssa selviän kun lapsi tulee? Eiks yleensä tähän aikaan vuodesta pitäis jo pikkuhiljaa rauhoittua nuo taudit ja vaikuttaa siltä että tällä hetkellä kaikki ympärillä olevat sairastaa mahatautia..Istun täällä hysteerisenä kotona ja pistän miehen käymään kaupassa. Neuvola ajan peruin tältä viikolta koska en uskalla edes sinne enää mennä.. on tää kamalaa..

Heips taasen,
Vihdoin se käynti on ohi ja sain tavallaan jopa mielenrauhan. Tutkivat mahaa ja mahakipualuetta kaikin tavoin, mutta sanoivat ettei kipu tule maksasta, se on selvä. Diagnoosina on sitten pienen odottajan tiukat paikat/ elimet kiristää ja olo tulee tulemaan yhä tukalammaksi vaan! Eikö ole mukava uutinen :kieh: Maha on palaillut huitelemasta nyt normaalimmalle käyrälle, huh että edes jotain positiivista! Ja kuinka tässä on itketty tätä mahaa ja ololtiloja.. Puhuivat nyt että kuinka jaksan olla töissä ja että voisin harkita aikaisempaa kotiinjäämistä kun istumistyö on erityisen vaikeaa tällaisessa tilanteessa. Onko teillä muilla lyhyemmillä odottajilla tällaista pingottunutta oloa??
Muuten sain puhtaan pissatestin, painoa + 135 g/vko, sykkeet ok, sf 28,5 muistaakseni, hb 145, liikkeet; ++, syke 140+. Sain mä kuitenkin mielenrauhan nyt kun mulle sanottiin, että voin huoletta olla tän kivun kanssa, eikä se tee vauvalle huonoa. :ashamed:

Haave: Paljon onnea pienestä! :heart: Ymmärrän hyvin nuo tunteet. Se on sellaista aikaa että päivä kerrallaan ja itkeä saa jos siltä tuntuu. Ihana uutinen on tuo että vauva voi hyvin kuitenkin. Kyllä sen kotiintulon aika koittaa.

Finu: Mulla on mennyt vähän ohi mutta siis oletko puhunut neuvolalle noista tunteista? Miten ovat suhtautuneet? Onko teillä ollut perheessä jotakin erikoisen vakavaa pisaratartuntana vai mistä nuo pelot kumpuaa? Itse olen vähän sen tyyppinen että "tulee jos on tullakseen" niin on kauhean vaikea ymmärtää mutta varmasti rajoittaa tosi paljon elämää. Toivottavasti sulla helpottaa nuo ajatukset, koska ois kumminkin hyvä päästä seuraamaan neuvolaan vauvaa ja omaa vointiasi.

Tsirppi: Samantyylinen kova tsemppi on mullakin päällä että kun tämä maha vaan lähtee ja vauva tulee syliin niin sitten... alkaa kiinteytymisprojekti. Mua hirvittää eniten nää rinnat, jotka on kasvanu ihan valtaviksi.

Ajatelkaa että työpaikka on laittanut vasta nyt ne äitiysrahapaperit kelaan eli en ole lähelläkään saamassa äitiyspakettia vieläkään! Sanoivat ettei ole kerennyt laittaa ennen kuin tuo dead line nyt on umpeutumassa. Minusta aika outoa.. kuukausikaupalla olisi ollut aikaa!

Aurinkoisia päiviä ja hyviö vointeja kaikille :hug: :heart:
-IhanaOmena rv 32. alkamassa

alfonsiina :hug: . Toivottavasti kaikki masussa hyvin. Aika hyvinhän tuo kohtu pikkuista suojaa.

Möhvi :wave: , tervetuloa mukaan!

finu :hug: .

Haave :hug: . Tosi kivaa kuulla miten siellä menee ja paljon jaksamisia. Tollaset tunteet on musta ihan normaaleja, itellä vähän samat fiilikset kun esikoinen jäi sairaalaan ja ite lähti kotiin.

Sairaslomalaisille paljon jaksamisia ja muistakaa ottaa iisisti kotosallakin :hug: .

Pesupähkinöillä ollaan joskus pesty enempikin pyykkiä. Alussa pestiin kestovaippoja vallaan niillä. Samaa mieltä kyllä oon että eivät kovin hyvin tahroihin aina pure. Nyt en oo miettiny vielä millä noita kestoja ruetaan pesemään.

Täällä on sitten loppuviikosta äippäpolille aika tiedossa. Jännää mitä siellä sanovat, pelkona tietty että passittavat lepoon... Mutta niin ihanaa päästä kurkkaamaan tuonne masuun! Ja ens viikolla ois taas neuvola.
Turvotusta on edelleen selvästi enemmän kuin aikaisemmin, vähän huolestuttaa sekin. Mutta viikkojakin jo on että eihän se välttiste mitään tarkota. Viikonloppu menikin levätessä ja muutenkin oon kotona töiden jälkeen ottanut ihan iisisti.

Selis ja "mötkäle" 29+5

emv
Heippa!

Pikaisesti kahlasin läpi mitä ootte kirjoitellu ja tuun paremmalla ajalla enemmän kommentoimaan, nyt vaan itsekkäästi päivitän omat tietoni.

Elikkäs, äippäpolilla käyty. Proteiinit pissassa kohoneet lisää, nyt 2,6g kun viimeks oli 2,08. Ei mitään hälyyttävää, sen seuraamista jatketaan, viikon päästä uus keräys. Lapsivettä normaalisti ja vauvan tarjonta RT, pää tosi, tosi alhaalla. Sinne se on nyt asettunut. Vauvan painoarvio 2222g. Kasvu ei ole kiihtynyt vaan pikemminkin ihan rauhottunut, yhä siis yläkäyrillä mut kun viimeks olettivat et nyt se lähtee vauhdilla kiihtymään niin eipä ollutkaan :D Jee! Lääkäri arvioi et jos näin jatkuu niin mun raskaus saattais jatkua rv 38 asti (aiemmin puhuneet et synnytys rv34-37). Loistavaa, sillä mitä pidempään se saa rauhas tuolla kölliä niin sitä parempi, vaikkakin oma olo vähän tuskainen. Seuraava ultra+lääkäri vasta 6.4., joten hetken saa olla siellä ramppaamattakin. Ens kerralla varaillaan aikaa sit siihen lapsivesipunktioon. Tältä tää nyt näyttää, paremmalta kuin viimeks. Hymyssä suin tultiin ukon kans sieltä pois.

-onnellinen emv ja papustiina 32+2 :heart:

Onnea Pilkkuliini ja Haave pikkunyyteistä! :flower: :heart:

Se ois huomenna mukelolla 33 poks, ja nykyisin tuntuu hänen kikboksaus-harkat jo jokapuolella mahaa ja sisuskaluja, ja välillä tosi lujaa :eek: ...eli mitähän lie tuleman pitää!? Ja hengitysharjoitukset jatkuu edelleen ja päättyy loistokkaasti hikotteluun :D Ja sit alkaa mylkkyäminen - menis siinä hermo kyl itselläkin kun aina tuloo hikka, heh :D

Muuten itsellä kunto ja olo hyvä, portaat valitsen edelleen hissin sijasta ja kun mammajumppakin juuri aloitettu, niin toiveet korkeella! Ja sitten aprillina voi jäädä ansaitulle "lomalle" töistäkin. Turvotus pysynyt poissa runsaalla vedenjuonnilla, mutta närästys tulee kun syö hyvää ruokaa aina ihan liikaa :(

Osaisko joku neuvoa, miten miten kuvan lisääminen tänne tekstin sekaan tapahtuu...? Kun ei oikein ymmärrä mitä kautta... :ashamed:

alfonsiina Toivottavasti pikkunen ilmottelee itestään, niin tiedät, että kaikki on hyvin :)

BTL synttärionnittelut sulle sekä pojalle :flower:

IhanaOmena Mullakin ylävatsakipuja ollu jo jonkin aikaa :eek: Välillä niitä oon stressannu ja välillä en. Musta tuntuu, etät vauva on ollu koko raskaus ajan rauhallinen. Liikkeitä kuitenkin tunnen pitkin päivää. Toivottavasti kaikki hyvin sulla! pitääpä mainita omista torstain neuvolassa.. :/

Haave Eiköhän sun tilanteessa oo ihan ymmärrettävää, että et kerkee ku kertoo omat kuulumiset, joten ei stressiä siitä :hug: ihana kuulla teidän kuulumisia. :heart:

miikulainen on kyl masu laskeutunut :D

tiitiäinen mulla seisominen aihuettaa sitä paineen tunnetta tuonne alakertaan, joten se ei oo kivaa eikä tunnu hyvältä :/

Finu ootko koskaan ammatti-ihmiselle maininnu tuosta fobiasta? Olis varmasti ihan hyvä päästä eroon siitä tai ainakin lieventää sitä.

Ihana omena vielä kiva kuulla, että kaikki ok. Täällä ainakin mahan kohdalla koko ajan sellasta pingottunutta oloa :/ tuntuu, että nahka ratkee..

emv hienoa, että kaikki kunnossa :hug:

vendela aijaa.com - sivustolla voit ladata kuvan ja sitä kauttaa linkittää sen tänne. Siellä on sellanen koodi minkä vaan kopioit ja siirrät palstalle. Jos et osaa, niin neuvotaan sitten vielä tarkemmin =)

Mulla taas alkanu noi suonenvedot eli krampit. Yks yö pohkeen ulkoreuna kramppas niin lahjakkaasti että jouduin hakkaamaan jalkaa, että se loppuis. :/ Nyt oonki yrittäny magneesiumia syödä, että pääsis näistäkin ongelmista eroon. Huomenna pitäs meidän oikeen värisen vaununkopan tulla. Pääsis sitten ihailemaan vaunuja :heart:

A-L-M:
Heh, nyt vasta ekaa kertaa edes tajusin että huuhteluainettakin voi olla herkälle iholle ja hajusteettomana :ashamed: Kuten sanoin, en ole pyykinpesuexpertti. Mutta siis sinun ansiosta ostin nyt just tota LV:n huuhteluainetta, jee, kiitos :D Ei tuu tuoksua mutta tommosella tuoksuversiolla voi sitten vaikka huuhdella aikuisten lakanat ja miehen vaatteet tms. Saa nähdä millon sitä jaksaa alkaa pesemään noita vauvanvaatteita, kellarissahan ne on vieläkin pahvilaatikoissa :whistle:
Ja juu, ei tainnut olla kovin kivulias se testi, ehkä enemmän ärsyttävän tuntuinen? No, tää poika on vaan niin reipas ettei ikinä mistään valita :heart: Ja hetken kun tuntu et alkaa harmittamaan niin alettiin puhumaan synttäreistä ja heti unohtu pistelyt B)

Kyynelten hymy:
Kiitos =)
Ja tuosta pyörimisestä, jos nää kaks parikilostakin vielä mahtuu pyörimään niin eiköhän siellä sunki mahassa ole vielä tilaa :xmas:

Meidän poika siirtyi isojen poikien sänkyyn joskus 1,5-vuotiaana ja tosi mielellään! Varsinkin kun sai tyynyn jossa päällä Auto-tyynyliina niin johan maitto uni :saint: Meillä tosin meni tosi helposti, ehkä ekana iltana karkaili sängystä mutta sen jälkeen jäi jo ihan mielellään, meillä kun kuunnellaan iltasatua tai musiikkia kun lapset käy nukkumaan niin esim. muumit kun tulee niin ei paljon halua poistua sängystä :D

Täällä myös 4-vuotias joka kysyy koko ajan ja kaikesta :wave: Alkoi varsin rauhallisesti esim; Miksi hyttyset pistävät tai miksi ruokaa pitää pureskella, mutta nyt kysytään jo ihan sellasiakin asioita joita itse tietää; kuka tämä on, mikä tuo on, miksi se tekee niin jne välillä jopa ihan kyllästymiseen asti |O :ashamed:

Varanikki:
Jos se yks vuosi lisää riittäisi kuitenkin :whistle: Vaikkei mitään ikäkriisiä olekaan..

IhanaOmena:
Mä oon 161,5cm ( :saint: ) pitkä (lyhyt) ja sf-mitta oli viimeksi sen 39cm, maha on vaan tossa edessä eli ei kasva sivuille ollenkaan, eteen ja pitkittäin vaan. Puolivälistä asti hengitellyt raskaasti ja varsinkin syömisen jälkeen, rasvaisen ruoan jälkeen ylävatsakipua eli luulisin kovaksi närästykseksi tms. Mutta ei ole helppoa ei :D

Puuh, mulla ollu niin järkkymegaraskas päivä että selkä ihan hajalla ja väsymys painaa |O Nyt lasten kanssa suihkuun ja sit toivottavasti nukkumaanmenot menis helpomman kaavan kautta.

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 33+1

Hellurei..

Mikä ihmeen pesupähkinä? Mä en varmaan halu sellasta ku en tiedä mikä se on :LOL: Ainii ja joku sano ettei oo pyykki asiantuntia, tääl on toinen.. Osaan pyykin pestä ja se jääköön siihen.. :D

Voi kamala, tääl on ääni ihan pois.. Koitan puhua niin iin pihinä saattaa just ja just vaan kuulua.. No toivottavasti tämä täst.. Saa vaan nähä minkä taudin nyt saan kun veljen lapsen jouduin hakea päikkäristä eilen pois kesken päivän ja tänään lupasin mennä pikku neitejä hoitamaan ja ne kun on sairastellu jo monta kuukautta KAIKKI taudit, niilt imasin viimeks noron et mikäs tänään.. Mies on pahallapäällä kun sinne meen jos saan taas taudin.. Ainakin pitää huolta meikäläisestä =)

Mut nyt soveltaan muffinseja, ajattelin tehä suklaatäytteisiä ettei vaan pääsis puntarissa numerot laskeen :LOL: Noro pelasti mun elämää sen verran et en saa sipsiä alas ja karkkikaan ei oikeen maistu.. Toivottavasti näin loppuun asti.. =)

Finu :hug: Kuulostaa aika hurjalle nuo sinun pelot... Onko sulla aina ollu semmosta vai vaan nyt raskauden aikaan? Tää ei varmaan helpota sua millään lailla, mutta ei varmaan ole hyvästä jäädä kotiinkaan pöpöjen pelossa. Toivottavasti saat apua pelkoosi :hug: :hug:

BTL juu ole hyvä vaan =) Mäkin tykkään kun omat pyykit tuoksuu hyvälle, varsinkin lakanat. Niin ja pehmosta sen olla pitää, eli huuhteluainetta kiitos B) Myöhästyneet onnittelut täältäkin, mulla meni jotenkin ohi, tajusin vaan että pojallasi on synttärit. Todettiinko hällä muuten allergioita?

IhanaOmena kyseli tästä "pituudesta". Mulla vartta 158cm ja kyllä muuten on pinkee olo... Ja sf tietenkin siellä keski-yläkäyrän välissä, että kuinkahan isoksi tässä vielä kasvetaan. Voisin vaikka veikata että pidemmillä odottajilla on helpompaa, vaikka tietysti vaivansa kullakin.

emv Mukavia uutisia on kiva saada :heart:

Mulla on liitoskivut helpottamaan päin. Kyllähän lähes koko ajan koskee ja varsinkin sängyllä/sohvalla asennon vaihtaminen ja housujen/sukkien pukeminen koskee, mutta mä alan olla niin tottunut siihen ettei se enää haittaa. Oon havainnu että pitkään istuminen on nyt se pahin, sillon pari viikkoa sitten kun käytiin siellä synnärillä valmennuksessa (eli istumista tuli matkoineen n. 4h), en päässyt samana iltana ja seuraavana päivänä juurikaan liikkeelle ja teki TOSI kipeetä. Ja se painon tunne :kieh: Sit on jännä, kun oikein sattuu, niin alkaa herkästi (harkka)supistella. Harmi, mä olisin halunnu lähtee Tampereella käymään kirppareilla ja syömässä vielä tässä ennen vauvan syntymää, vähän niinkun miehen kanssa vielä viimesiä kahdenkeskisiä juttuja, mutta en tiiä mitä se tunti suuntaansa autossa tekis sitten.

Millä mielellä teillä tulevat isukit on? Meillä on aivan haltioissaan. Tuo höpsö ei muusta puhukaan, kysyy ensimmäisenä töistä tullessa miten vauva voi, juttelee masulle, kertoo asioita mitä aikoo lapsen kanssa tehdä, ostelee ihan ihmeellisiä juttuja hälle ym.. Tässä joku aika sitten sillä olis ollu "poikien ilta" baareineen, mutta soitti mut hakeen kotiin jo kymmeneltä kun muut lähti baariin, kun halusi tulla mun ja vauvan kanssa kotiin. Ja minä kun oon sanonu että mene vielä kun voit, kohta ei enää uskalla kun ei tiedä millon tulee lähtö synnärille. Muutenkin se on aivan ylihuolehtivainen musta, ihana :heart:

Josko sitä hakis vielä kupillisen kahvia :p

ALM 34+1 (Järkkyä aatella että tää voi ihan hyvin syntyä kolmen viikon päästä :x )

Alkuperäinen kirjoittaja A-L-M:
ALM 34+1 (Järkkyä aatella että tää voi ihan hyvin syntyä kolmen viikon päästä :x )
Voihan nää syntyä vaikka kolmen tunnin päästä jos oikein niuhoja ollaan :xmas: :D :whistle:

Kuhan lueskelin juttuja, ei mulla mittää asiata ole :D Tyttöjen raivailua ootan, et päästään ulos.. Mää oon vaan äiti enkä mikään siivooja nääs |O B)

emv
Huomenta!

Tosi kurjaa te ketkä sairastelette :hug: Mulla ei oo pitkään aikaan ollut näin tervettä jaksoa flunssilta/vatsataudeilta ym. kuin mitä tän raskauden aikana. Yks pieni flunssa alkuraskaudesta, jonka jälkitauti oli se kammottava kasvohalvaus, huh. Mut tosiaan, tosi terve tommosten tautejen puolesta olen ollut. Voin kuvitella et olo on kamala, jos muutenki kolottaa ja on hankala olla ja sit siihen vielä vaikka flunssa päälle. Tosiaan :hug: ja jaksamista!

Heidi kiva et kävit kertoo sun kuulumisia! Tänne tosiaan saa tulla valittamaan rauhassa ja kyllä täältä ymmärrystä löytyy.

alfonsiina: Hyvä et kaikki on ok, sen kun saa tietää niin se ihanasti rauhottaa.

vendela: poksuonnea!

Alisa: Mulla oli kans alkuraskaudesta noita suonenvetoja mut ne loppu kokonaan ihan ittestään. Varsinki yöllä ne on rasittavia :kieh: kun herää säpsähtäen siihen.

ALM: Just mies kysy et sopisko kun hänellä on viikonloppuna vapaata et hän viettäis aikaa poikain kanssa. Haluais ennenku vauva syntyy kun sit ei kuulemma hetkeen aio ja kun viikkoja tulee enemmän niin sittenkään ei aio et varmasti pääsee mukaan synnytykseen. Mies on kyl suurimman osan raskautta ollut mun kanssa ja paljon kotona ja jotenki huvitti kun hän ihan lupaa kysyi varovasti. Mietin et mimmonenkohan pirttihirmu musta on tullu...?? Lupa annettiin ja ilmoitin etten oo sit viikonloppuna kotosalla et saavat täällä touhottaa. Mut sit hälle tulikin jo vähän hätä et eihän hän koko viikonloppua, et haluis olla mun ja vauvanki kans. :D Mä kyl aattelin lähteä koko viikonlopuks itte pois, vaikka ei rymyäiskään poikien kanssa ni saa ainaki omaa aikaa kotona. Kovasti hän myös miettii mitä kaikkea vielä pitäis hommata ja miten me suhtaudutaan tutin syöntiin jne.

-emv ja papustiina 32+3 :heart:

Huomenta!

A-L-M: Meillä ei isukki paljon tästä odotuksesta perusta, sitten ku se syntyy, niin hoitaa.. Kyllä se välil töistä soittaa ja kyselee miten voin, jos en ole itse soitellut sille...

Mulla yö taas meni pyörien ja eläimetkin oli jotenkin levottomia ja valvotti.
Mut nyt lähden kohti neuvolaa... Ja tänäänhän se on 34+3

Heidi+nuppu

BTL onnittelut sulle ja pojalle!

ALM innoissaan mies on täällä, vaikka sitä yrittää hieman vielä peitellä ettei yli innokkaalta näyttäs ;)

IhanaOmena täällä vartta 157cm, mutta ei mulla kyllä pingottunutta oloa ole, tai että ihoa yms kiristäis :eek: Mutta meille ainakin povattu pikkuruinen vauva, terkkari sano että on kyllä ihme jos on paljon yli 3 kiloa :D itte oon yliaikasena syntyny alle 3kg, ja isäntäkin ollu vaan sen 3kiloa..

Harjotussuppareita tulee täällä monta kertaa päivässä, ja useamminkin jos vähänkin rasittaa itseään, mutta ei ne kivuliaita ole. Enkä mä oo ollu huolissani ainakaan, pitäiskö olla? Seuraava lääkärineuvola on vasta pääsiäispyhien jälkeen. :D

eilen tuli postissa äippärahahakemus, vihdoin ja viimein! Mutta siinä ei ollut mainintaa siitä äitiysavustuksesta joka ruksittiin että otetaan rahana? Jäi kyl sen verta häiritsee, että mä soitan kyl sinne työpaikkakassaan vielä tällä viikolla..

Olin eilen hammaslääkärissä, paikkas pari irronnutta paikkaa ja ens viikolla ois vielä uus aika ainakin. Hyvin jaksoin siinä tuolissa olla, vähän illalla niskat oli jumissa, mutta ei se kamalampaa ollut :D Tosi mukava hammaslääkäri, ja jakso kysyä että jaksanko olla siinä ja kuinka voin :) röntgen kuva täytyy synnytyksen jälkeen käydä hampaista otattaa vielä :)

Jaaha jos sitä alkais pyykkäämään, päivänjatkoja!

Miikulainen ja rääpäle 32 :heart: *POKS POKS*

Tuli vaan mieleen, että koskahan nuo supistukset kuuluis näkyä käyrillä ku mua käyrille laittanu hoitaja sanoin ettei yleensä näy näin aikasilla viikoilla :eek: Ja en tiä huomasko se että mulla on viikkoja 31 kun mahaa ei oo kauheesti vai onko niin että myöhemmin paremmin vois näkyä? Kysyy nimimerkki "esikoisen täysiaikaisena synnyttänyt ilman yhtäkään käyrälle tullutta supistusta."

Yhteistyössä