<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

^ mä en henk. koht. kauheena tykkää, joskus sopii ihan hyvin mut jotenki tulee semmonen teennäinen olo.. en tiiä. ainakaan meille ei tuu, ei kyllä miehen nimeen tuollanen nimiväännös sopiskaan. mutta laittakaa riikka vaan jos teistä kivalle tuntuu =)

Heips..

Riikka Hyvä et on alakerta kunnossa :) Ja mä tykkään noist (esim.) Antinpoika nimestä, mutta mies ei niist oo innostunu. Ja mies päättää pojan nimen niin ei siin sit muukaan auta :)

Varanikki joskus kysy hikoilusta, tääl on hikoilia kans! Siis nyt kahta kauheempi ku oon kipeenä mutta muutenkin on hiki alkanu tuppaan ja tosi rasittavaa..

Ainii, pitää kehua tuota omaa rakasta miestä :heart: Se pitää talon kunnossa kun ite oon kipeenä.. Ja onhan tuo sanonu etten saa enää tiskata kun sit maha kipeytyy mul.. Huolta ainakin pitää meikäläisestä :heart: Meil onki työjako et minä teen ruuan ja pesen pyykit ja mies tekee muut. Harmittaa kyl välillä kun toinen imuroi koko ajan ja mä vaan makaan, mutta ei sille varmaan täs tilas voi mitään ja ehk korvaan sen miehelle sit kun lapsi on ja mies on töissä :/

emv
Riikka Meillä jotenki toi lapsen lempinimenä/tekonimenä käytetty James Jessenpoika (nykyinen Papustiina) oli vähän enemmän vitsi, mut mä kyl mä ihan tykkään noista tommosista nimistä just vaikka kolmantena nimenä. Mut, mut Jessenpoika/-tytär kuulostaa niin hölmölle meijän molempien mielestä et meillä ei joka tapauksessa tulla semmost nimee laittamaan. Mut joihinki nimiin sopii tosi hyvin.

Nyt on huonoja uutisia. Yöllä supistelujen takia ei tullut nukuttua ja lähdin synnärille. Ultrassa näkyi sitte PIENI sikiö viikkoihin nähden vaikkakin painoarvio 1550g olikin joten ihan alakäyrillä menee. Ympärysmitta vartalolla vastasi viikkoja 28, muuten normaalit mitat. Löytyi myös suolistosta jonkinmoista epämuodostumaa ja mut jätettiin pohtimaan tilannetta tiistaihin asti :( silloin vasta pääsee parempiin tutkimuksiin...

Heips.

Tänään käyty äippäpolilla ja kaikki oli kunnossa. Sokerit pysynyt kurissa hienosti insuliinin voimin. Vauva voi hyvin ja oli jopa pyörähtäny pää alaspäin,kun nyt vaan tajuais pysyäkin niin. Painoarvio on tällä hetkellä noin 2100g ja mennään hieman keskikäyrän yläpuolella. Pissa oli puhdas ja verenpaineet ollu koko ajan ihanne lukemissa. Seuraava käynti olis sitten rv 35 jonka jälkeen polilla pitääkin käydä viikon välein.

Keskiviikkona täällä supisteli kolmen tunnin ajan illalla ja loppua kohden aika napakoita supistuksia mut kuitenkin niin lyhyt kestoisia et ajattelin ettei ne mitään tee eikä sit ollutkaan tehny kun tänään tarkastettiin tilanne.

Kestovaipoista ootte puhunu..mä en oo koskaan niitä koittanu enkä taida jaksaa nytkään alkaa siihen puuhaan. Vauvan vaatteita täälläkin jo ahkerasti pesty ja viikkailtu kaappiin. On tullu vaan hieman innostuttua osteleen vaatteita kirppareilta ja mies jo toteskin et taitaa osa jäädä käyttämättä kokonaan ja koittaa jarrutella mun ostos vimmaa,huonolla menestyksellä :LOL: .

Nyt tää menee rakenteleen legoista robottia pojan kanssa :wave:

[/b]sandy85 Paljon :hug: ja jaksamisia teille.

tiitiäinen ja mussukka 32+1

Sandy85 Paljon :hug: :hug: ja voimia sekä jaksamisia!

Kiitokset kaikille onnitteluista :)

vaipoista meillä sanotaan kestoille, nou thänks, tässä huushollissa tulee pyykkiä jo muutenkin niin kamalasti pelkästään meistä kahdesta jo :D
Pyykinpesusta meillä käytössä omon pesuneste melkein aina, säästää konetta (jauheesta tulee ajanmittaan tukkeumaa yms.. ). Vauvaa varten ostan pienet koot sensitive sarjan pesuaineita, mutta aion kokeilla myös kestääkö iho näitä samoja aineita mitä käytän meiän pyykis.

Tänään kävin hakee äipän luota laatikollisen vauvanvaatteita mitä oli keränny ja ostellu :heart: aivan ihania!

Ens viikolla aion pakata sairaalakassin, ja laitan sitten kuvaa vauvan kotiintuloasusta, äippä osti madeiran reissulta :heart:

Poksuonnitteluja!

Jaaha, ostin sitten tiimarista korttipohjia, ja ois tän illan ohjelmana telkkusarjojen lomassa askarrella pääsiäiskortit :p

Oikein hyvää viikonloppua!

Miikulainen ja rääpäle 31+3

Sandy85 Paljon voimia sinne, ei varmasti ole helppoa ootella ja miettiä... :hug:

Tää tästä enää puuttukin, selkä on ihan sökönä edelleen ja nyt tulin vielä kipeeks..Olo on kun rekan alle jääneellä eikä asiaa helpota se että isäntä tekee taas töitä ihan järkee vailla..Lähti tänäkin aamuna 5 jälestä ja vielä ei oo näkyny, huomenna sama homma..Yritä sitten itekses lyllertää ton koiran kanssa ulkona... :snotty: Välillä tää on vaan niiiiin perseestä..
Mutta saan mä sentää huomenna sen kauan odotetun pinnasängyn kotiin! :heart: Saa ukko kasata sen heti ku tulee...(kattokaa vaan niin mä en jaksa oottaa sitä vaan kasailen itekseni ja illan taas kiroon kun nippailee mahaa ja selkää särkee sekä pää on täynnä räkää, tyhmä? )
Mut joo, tänne ei mitään uutta...Hyvät viikonloput kaikille!=)

Maira ja eemeli 28+3

emv kiitos ja hyvä reissu oli :) Voi kurjuus noita vihlontoja ja suppareita. onneks sulla on kohta taas tarkistus, niin saat mielen rauhan :)

Riikka Hienoa, että kaikki kunnossa :heart: Itse en hank. koht. pidä noista nimistä mihin tulee esim. isän nimi.

sandy :hug: Miten ne noin pitkälle ajalle jättää asian, miksi ei heti tutkita tarkemmin? Vai eikö vaan voi tutkia? Voimia !! :hug:

Täällä reissu tehty ja vaunut on vihdoin ja viimein hommattu, MUTTA... kun päästiin kotiin ja alettiin kasata vaunuja, niin huomattiin, että koppaosan kangas on väärän värinen :headwall: :headwall: :kieh: Voi elämä!! Joudun huomenna soittaan liikkeeseen ja varmaan ma lähetetään takasipäin. Toivottavasti ens viikon lopulla tulis sit oikee kuosi meille takasi. Vaunujen merkkina oli emmaljunga ja olikohan classic malli? Voi elämä mää olisin halunnu jo ihastella niitä vaunuja, mutta ei.. Tää on niin meidän tuuria. Sitte löydettiin Pinnasängynsuojus, 3 bodya, 3 paria sukkia, 4kpl harsoja sekä tuttipullo :) :p

Minä en kans tykkää noista "jonkupoika" nimistä. Lisäks pelkäisin että lapsi joutuu jossakin vaiheessa kiusatuksi sen vuoksi.

sandy85: Toivottavasti ei olis mitään vakavampaa. :hug:

Pitää lähtee kattoon että nuo isommat lapset on laittaneet kirjat/lehdet pois ja alkaneet nukkuun. Joskus sanovat "joo joo" ja kun menee katsoon niin vielähän siellä luetaan. Saavat neki näin viikonloppuisin valvoa vähän pitempään. Sitten ku lapset on nukahtaneet taidan ottaa kaapista karkkipussin :p ja istuu sohvalle kattoon boxilta tallennuksia ku mieskin on yön töissä.

Johjo 33+5

emv
Sandy voimia ja jaksamista! :hug: Epätietoisuus on kamalaa. Toivotaan parasta.

Alisa: Kiva et löysitte, vaikka kamalan turhauttavaa huomata kotona sit et ei mennykään kaikki ihan nappiin.

Maira: :hug: ja paranemisia.

Tiitiäinen: Kiva et teillä äippäpolilla kaikki ok eikä supparitkaan olleet tehneet mitään vielä. Ei tartte turhaan stressailla.

Täällä ei mitään uutta mistä en ois viime aikoina valittanu teille jo :LOL: Väsyttäviä kipuja ja kolotuksia, vihlontaa ja satunnaisia suppareita. Same old, same old. :kieh:

Kauniita unia, autojen ja junien kuvia. :wave:

-emv ja papustiina POKS 32 :heart: Jei!

Sandy :hug: Voimia! Kamalaa varmasti vain odottaa epätietoisuudessa noinkin kauan. Toivotaan että kaikki lopulta hyvin :hug:

Jonkunpoika nimet on ihan ok, jos se nimi on sellainen vanha perinteinen, että sopii. Omalla miehelläni on niin -70-80-lukulainen nimi, että kuulostaisi ihan hölmöltä :D

Mulle on varmaan tullut raskausihottumaa, tai luulen niin. Kiva kun voi itse melkein tehdä diagnoosit googlen avulla :D ;) Pitää kysyä perjantaina, jos lääkäri ehtisi kurkata, kun kuopuksella on 1,5v. neuvola.

zizilisko+nuppunen 30+1

Kiitos tsemppailijoille :heart:
En tiedä miksei heti tutkittu paremmin, kai siellä oli niin kiire taas kaikilla ettei minun asiani ollut tärkeimmästä päästä :'( ja eihän siinä shokissa mitään tajunnu edes vaatia kun yksin olin ja mies oli lasten kanssa kotona... Ihan kamalaa tää odottaminen, ei tullu uni silmään kun mietin vain tuota. Ja kun ei edes tiedä mahdollisten diagnoosien nimiä tai edes sen paremmin kuin että suoisotossa jotain häikkää. Eipä auta tuokaan...

Olin reissussa ja sen aikanahan tänne on syntynyt pikkuisia poikia. Onnittelut Pilkkuliinille ja Haaveelle :flower:

Sandy voimia :hug:

Oli niin pitkästi luettavaa, etten oikein muista kaikkia asioita... Kestoilla todennäköisesti en aio, tai ainakin sitten vasta myöhemmin, esikoisella yritin, mutta kokemus oli aika karmea...

Äitiyspakkauksen laatikkoa aiotaan käyttää alkuun sänkynä, se on ihan kätevä. Vauva saakin kuolleen isoveljensä laatikon, koska uutta laatikkoa ei avata vielä :(

Supistuksia mulla on tosi paljon, tosin kivuttomia. Kävin maanantaina käyrälläkin ja kyllähän niitä mukavasti piirtyi, ja sain käskyn tulla päivystykseen jos yhtään kipeää tulee.

Vauveli ultrattiin samalla ja kasvu menee keskikäyrän yläpuolella, varsinkin pää oli noin 3 viikkoa edellä.

-Katsu ja Pömppis rv32+3

Sandy85: Kovasti voimia ja iso :hug: Pystyn vain kuvittelemaan miltä nyt epätietoisuus tuntuu.

Tämä eukko on nyt sitten sairauslomalla. Oli neuvolalääkäri ja kirjotti samantien saikkua ä-loman alkuun asti eli 14.4. saakka. Verenpaine 155/86 eli nousua jatkoi. Seuraava nla jo 1,5 viikon päästä. Eihän tuo paine vielä mitään aivan kamala ole, mutta ei tarvis nousta enää. Yhdistettynä nämä mun karseet alapään kivut ja jomotukset, niin empaattinen lääkäri ei muuta tarvinnutkaan... Syyllinen olo jäädä jo kotiin. Oonko mää oikeesti tarpeeksi sairas olemaan kotona?! Onneks työkaverit ja pomo suhtautui asiaan aivan ihanasti :heart:

Kestovaippoihin suhtaudun kunnioituksella niitä kohtaan, jotka jaksavat niiden kanssa. Varmasti ihan toimivaa, kun asiaan perehtyy. Mutta mää en jaksa perehtyä.

Niistä Villenpoika-nimistä... Mun veljentytöllä on semmonen kolmantena nimenä ja ihan kiva se on. Itse en vain halua semmoista laittaa.

Voi että nämä vauvauutiset on jänniä! Kirjoittakaahan Pilkkuliini ja Haave kuulumisia pikkuisten kanssa!! Milloinhan sitä seuraava tulee?

lypy POKS 31+0

Tsirppi kyseli tuosta kestoilusta. Meillä alotettiin kestoilu esikoisn kanssa hieman vanhempana, mutta nyt ois tarkotus alusta saakka kestoilla. Vaipat kun on jo valmiina. Parit pienemmät villahousut oon kutonut tulokkaalle valmiiks ja äippäpakkauksen kestoja ollaan useammasta suunnasta saatu.

miikulaiselle myöhästyneet synttäri onnittelut :flower: .

Sandy :hug: . Hirmuisesti jaksamisia sinne, odottavan aika on kyllä pitkä. Kurjaa ettei heti sitten tutkittu enempää!

Äitiyspakkausta ei varmaan käytetä ensisänkynä, ei tuon esikoisenkaan kanssa käytetty. Aika näyttää jos tullaan toisiin ajatuksiin.

Torstaina oli lääkärineuvola. Kohdunsuulla ei ollut muutoksia aikaisempaan. Oli kiinteä, kiinni ja sen 3cm pitkä. Eipä siis mun supistukset oo sinne mitään aiheuttanut, mikä on hyvä!
HB oli noussut 129 ja jatkossa riittää yks rauta päivässä. Kohtu edelleen kasvanut tosi niukasti ja laittoivat nyt TYKSiin lähetteen äippäpolille. Pissa oli puhdas ja verenpaine OK. Ens viikolla ootetaan kutsua sitten jatkotutkimuksiin.
Eilen ja tänään on nyt ekan kerran ollut jaloissa oikeen kunnon turvotusta, toivottavasti ei tarkota mitään :( . Tahtoisin niin että pääsis tän raskauden kanssa loppuun saakka!!

Selis ja "mötkäle" 29+3

Sain vihdoinkin tunnuksen toimimaan, joten jos tilaa vielä löytyy, niin olisi mukava liittyä keskustelluun.

Hieman taustatietoa, eli meillä laskettu aika 11.5. TAYSiin ollaan menossa ja poikaa kovasti odotellaan kotiin :) Rv tässä vaiheessa siis 32+4 ja ensimmäinen on kyseessä :D

Iltoja!

Sandy ISO :hug:

Möhvi Tervetuloa joukkoon mukaan =)

Me meinataan käyttää äitiyspakkausta vauvan sänkynä. Se on jo valmiiks laitettunakin :D Huomenna meinasin alkaa pestä noita vauvan vaatteita.

Mut nyt sohvalle,mies lupas hieroa mun jalat,kädet kun ne puutuu kokoajan ja hartiat vielä :D

baby dream ja masuasukki 30+6 huomenna jo 31 :eek: apua mite äkkiä tää aika sittenkin menee.

zizilisko Tuo google on oiva apu diagnoosien ettimiseen ;) :whistle:

lypy Nyt ei muutaku nautit ja lepäät. Onhan se mukavempi jäädä kotiin, jos pomokin ottaa asian hyvin ja asiallisesti.

Selis Hyvä, että asian tutkivat. :hug:

Möhvi Tervetuloa mukaaan vielä viime metreille :wave: :D

Vaunu asia sovittu ja toivon mukaan uusi koppa olis meillä jo viim. ens keskiviikkona.

Täällä kyllä hormoonit heittää... On varmasti täysin normaalia, mutta välillä itteäkin ärsyttää kuinka se itku tulee välillä "tyhjästä". :/
Oskari voi oikein hyvin, on siis päässyt pois nasaaliylipaineesta jo torstaina, mutta vastavuoroisesti oli sinivalohoidossa torstaista perjantai- iltaan. Nyt menee maitoa jo sen verran hyvin nenä-mahaletkun kautta että tippa voidaan ottaa huomenna pois ja se artryyli(?)kanyyli jonka kautta verikokeet otetaan poistetaan myös huomenna. Olen saanut pitää poikaa sylissä eilen ja tänään, miehellä on ollut vatsatauti keskiviikkona niin hän tulee katsomaan ja pitämään poikaa sylissä vasta huomenaa, varmuuden vuoksi. On nyt viettämässä varpajaisiaan.
On se niin haikeaa aina lähteä sairaalalta ajamaan kotiin kun poika jää sinne (vaikka tiedän että on hyvässä hoidossa ja voi oikein hyvin), itkuhan siitä tulee joka kerta. Maitoa nousee nyt vasta ja hitaasti, kerkesin siitäkin jo vetää stressit (ja muutamat hormooni-itkukohtaukset) mutta jospa se nyt tästä... Viime yönä oli niin paha mieli, etten saanut oikein nukuttua, sekään ei ole hyväksi jos haluaa että maito nousee...

Kaikenkaikkiaan meillä menee ihan hyvin ja poika on edistynyt paremmin kuin osasimme edes odottaa.

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!

Haave ja Poika 5 päivää :heart:

P.S. Mulla on ikävä mun ihanaa masua! Tää venyny löllö ei oo kiva... :/ |O

emv
Huomenta!

Juu, ennen viittä nousin ku meni hermo ku ei saanu nukuttuu ja mies kuorsas vieres. :kieh: Ihan p*skoja uniakin näin viime yönä, painajaisia.

Haave: Ihanaa et Oskarilla kaikki ihan hyvin ja edistystä tapahtuu! Voimia, on se rankkaa just kun toinen jää sairaalaan ja itte aina lähtee sieltä pois. Kiva et tulit kertoo kuulumisia. :hug:

Möhvi: Tervetuloa, mukaan vaan. Kuinka sulla on odotus sujunut?

Baby Dream: Poksuonnittelut!

Lypy: Koita ajatella vaikka niin, et vauvan hyvinvoinnin takii sun tarttee olla pois töistä. Mulla on kans ollu työstämistä ton syyllisyyden kans (s-lomalla 18.1. alkaen) mut nyt oon jo päässy sen yli ja meillä kans pomo suhtautuu mielettömän hyvin.

Mä haaveilen täällä muutamasta viinilasillisesta ja juustotarjottimesta! Oon kovasti jo suunnittellut mitä sille tarjottimelle tulee :D En oo raskauden aikana homejuustoihin ym. koskenut.

Tänään taas pissankeräystä, jipii! Huomen taas ultra ja lääkäri, vähänkö jännittä et minkä kokoinen jötkäle meidän neidistä on kasvanut ja saako lisää osviittaa et koska synnytys olisi. Kovasti on alkanut synnytys pyöriä mielessä, ei niinku ahdistavasti mutku ei oikein tiiä mitä odottaa. Oon kyl tosi onnellinen siitä ettei oo sen tammikuisen reissun jälkeen tarttenu olla osastolla, nyt jos vielä joutuis ni joka tapauksessa tietäis et ei ois kun muutamasta viikosta maksimissaan kyse.

No jeps, mä alan nyt kattelee nettitelkkaa ja toivottavasti parin tunnin sisään pääsen takas nukkuu...

-emv ja papustiina 32+1 :heart:

Kiva kuulla Haave että pojalla kaikki parempaan päin. Minä itkin jo pelkästään siksi kun kuopus joutui sinivalohoitoon vuorokaudeksi. Oli inhottavaa kun ei saanut pidellä poikaa sylissä ja hän joutui olemaan eri huoneessa vuorokauden. Voin vaan kuvitella miltä tuntuu kun vauva jää kokonaan sairaalaan ja itse pääsee kotiin. Voimia! :hug:
Kaverin vauva syntyi 31+0 ja vauva joutui olemaan sairaalassa yli lasketunajan. Sitä kun vierestä seurasin niin tuli huono omatunto kun itsellä mennyt kaikki aina hyvin. Sulla tuskin on vauva yhtä kauaa sairaalassa kuitenkaan, toivottavasti. Hänen vauvalla oli paljon muitakin ongelmia kuin keuhkot ja suolisto, painoakin vain reilu kilo.

Ens viikkoa odotan jo malttamattomana. Miehellä ke-ma välissä ainoastaan perjantaina päivä (12h) töitä ja muuten vapaata. Saa vihdoinkin itsekkin levätä. Nykyään tuntuu että on helpompaa tuon kuopuksen (14kk) kanssa kuin hänen siskonsa (kohta 4v.). Sillä ku on sellainen kyselyvaihe ettei ole hetkeäkään hiljaa. Olis kiva saada välillä olla rauhassa eikä tarvis puhua mut toinen kulkee perässä ja kyselee koko ajan jotain ja samojakin useaan kertaan. No jos vielä muutaman päivän jaksaa niin olis tuo mieskin kotona tekemässä kotitöitä ja vastailemassa kolmosen kysymyksiin ;) . Nyt mies on ollu töissä noin 6 päivänä viikossa ja vuorot 10-17 tuntia. Isyyslomaakaan ei ole tiedossa kun vauva syntyy, miten sitä jaksaa :eek: . Sori tää valitus mut oon niin väsyny. Kuopus valvo taas viime yönä, ilmeisesti poskihampaita tekee. Ja kun saa hoitaa yksin lapset ja kodin niin väsyyhän sitä. Haluan jo tästä mahasta eroon niin olis kaikki helpompaa ja keveämpää.

Johjo 34+0 *poks*

lypy mulla oli ihan samanlaisia ajatuksia kun saikulle jäin. Sitten kun lähdettiin vielä shoppailemaan vauvalle sänkyä ym, oli ihan karmea syyllisyys "täällä mä vaan shoppailen enkä ees töissä käy". Mutta kun ne säryt on kuitenkin jokapäiväisiä, niin on pikkuhiljaa alkanut ymmärtää että oikeaan aikaan jäi pois.

Möhvi tervetuloa turisemaan :wave:

Haave Oli kiva kuulla teidän kuulumisia, hyvä että poika voi hyvin :heart: Voin vaan kuvitella miltä tuntuu palata kotiin ilman vauvaa, mutta vielä sekin aika tulee että pojan kotiin saatte :hug:

emv Mä kanssa haaveilen noista juustoista :p Oonkin suunnitellut että mulle pitää jo laitokselle tuoda ainakin brietä ja sinihomejuustoa, no jos sitä cheddariakin :p Vaikka omenamehun kanssa sitten voisi nauttia, kun ei vielä valkkariin pääse käsiksi :LOL:

Johjo :hug: tää on hyvä paikka valittaa, anna tulla vaan :hug:

Tänne ei ihmeitä. Joku pesänrakennusvietti on ilmeisesti tullut, kun koko viikon oon touhuillu kun viimestä päivää. Kaikki vauvan vaatteet, lakanat ja pyyhkeet on pesty, viikattu ja järjestelty (skippasin kyllä sen silityksen), kukkamullat vaihdettu ja jopa hoitopöytä koottu. Niin, hoitopöytä jota ei pitänyt tulla... Eli siis on ikean Hemsvik-sarjaa, tuollainen hyllykkö jossa on irrotettava hoitotaso, kirjahyllyksi ja lelujen säilytyspaikaksi ostettiin alunperin, mutta olkoon tuo taso tuossa nyt alkuunsa kiinni, on varmasti kätevä. Eikä vie isoa tilaa.

Huomenna neuvolaan, paljonkohan paino tällä erää noussut :kieh:

ALM 33+5

Yhteistyössä