<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Haave Paljon onnea pikkuisesta pojasta :flower:

Alisa Mä voisin kans kirjoitella odotuspuolella jakautumisen jälkeen!!

Vauvan vaatteiden pesusta: Mä oon pessyt kaikki vaatteet jo kuukausia sitten :whistle:
Johtuu kyllä ihan siitä, kun sain tosi paljon(4 jätesäkillistä..) käytettyä vaatetta, joista osa oli maannut jätesäkeissä jo jonkun aikaa ja lisäksi vaatteiden koko oli 50cm-92cm välillä..
Olin sitten kerrankin reipas ja pesin ja lajittelin kaikki kokojen mukaan laatikoihin..
Ja ihan samalla pesuaineella pesin, millä muutenkin pesen pyykit..

Omaa napaa..
Täällä on ihana rauha talossa..esikoinen on vihdoin kunnossa jä lähti just äsken päiväkotiin 1½ vkoa olikin sitten 4 seinän sisällä...Toivotaan nyt että pysyis vähän aikaa edes terveenä.
Mä olen itse sunnuntaista asti nyt sairastanut ja tavoitteena olis tänään nukkua koko päivä..
Alkaa vähän univelat painamaan, kun muutenkin nukkuu yöt huonosti ja nyt flunssan takia en ole sitten oikeestaan öitä nukkunutkaan :snotty:
Yskä on ollut niin kova, että välissä tuntuu et kohta "paikat pettää" ja tää pikkukaveri tulee ulos..Supistelee välillä ilkeästi..
Mulla oli tossa yks yö kamala olo rintaa puristi ja keuhkoihin sattui..Henkeä ei saanut kunnolla..itse ajattelin, että se olis tähän flunssaan liittyvää..kävin lääkärissä ja lääkäri tutki keuhkot yms. ja sanoi, että jos uusiutuu niin ota yhteys äitiyspoliin...En kyllä tiedä miksi..eikö kivut sitten ollutkaan flunssaan liittyvää..

Mut nyt aamupalalle ja takas peiton alle...

Tirpunen 33+4

 
:flower: Paljon onnea pikkuisista vauvoista! :heart:

Mä menen viikoilla 33+1 ja jäin eilen sairaslomalle, kun alkoi töissä jo niin pahasti harjoitussupistella. Perjantaiaamuna käyn neuvolassa tarkastuttamassa kohdunsuun tilanteen yms. Äitiysloma mulla alkaakin 27.3. eli ihan hyvin jaksoin töitä tehdä.

Pieniä vaatteita olen myös jo pessyt ja silittänyt aika tavalla, pesuaine on ollut välillä Ariel ja välillä pesupähkinät, riippuen vähän siitä onko ollut omia pyykkejä joukossa.

Onko muita, jotka aikovat alkaa kestoilla vauvan kanssa? Mulla on jonkun verran eri mallisia huuto.netistä ostettuja vaippoja ja lahjoituksena saatu kasa harsoja, joten alkuun pitäis ainaki päästä.

Hyviä vointeja kaikille ja muistakaa nyt pitää itsestänne huoli ja hemmotella itseänne.. :hug:

Tsirppi ja Tyyppi 33+1

Ps: Varanikki meidän Tyyppi on poika.
 
Haave, ONNEA!! :flower: :hug:


No miltäs se lista nyt näyttää? Lisäilin noi viikot, mut ne ei oo sit kovinkaan luotettvia kun mun päällä ne laskut menee aina sekasin...

Mulla valuu hiki koko ajan päältä, mites muilla? Aina on nivustaipeet ja rinnanaluset kosteina, liittyneekö tämän nuhan loppumiseen vai mikä on..

Ja eilen illalla Dumbo möyri niin paljon että tonne alas vihlo ihan urakalla. Poraa vissiin pikkunen kohti päivänvaloa jo välillä :D

tirpusella ollu tosi ilkee yskä, tuota meilläkin täällä oli tytöillä, mut mulla onneks ei menny yskäks asti. Tämä nuha on tosiaan pisin mitä mulla on ikinä ollu, kohta viikon kestäny jo.

Mukavata, A-L-M jos haalari kelpasi =)

Täällä kiva keli, alle -10 pakkasta ja aurinko paistaa, pitänee suoria happihyppelylle. Tai no hyppely on kaukana mielestä, mut ULOS, pääasia :D :D B)
 
Varanikki: Pikkuliini on synnyttänyt 15.3 (16.3 kirjoitti että syntyi eilen viikolla 32+4). korjaatko listalle?

Omaan napaan ei kummempaa. Nyt kun maha on alempana niin selällään on helpompi olla, mutta vessassa saa ravata tiheämmin. Vauvanvaatteetki pitäis saada silitettyä ja laitettua lipastoon. Viikonloppuna jo pesin, mutta kun ei tuon kuopuksen kanssa saa silitettyä ja yöllä ei jaksa. Jos silittäis kuopuksen päiväunien aikana sen verran mitä ehtii ja jatkais illalla kun kuopus menee yöunille.

Johjo 33+4
 
Pilkkuliini aivan valtavasti onnea tuplasti! :heart:

Haave Onnea Onnea! :heart:

Täällä kans herkistyspuoli tuli esiin ku luki uutiset. vau =)

Alisa Poksuonnittelut! Tervetuloa uusille kymmenyksille !
Mä ainakin oisin innokas palstailemaan kun ollaan jakaannuttu :)

Tänne ei kummosempia, 10.4 alkaa nyt sit mammaloma virallisesti. Sairaslomalla edelleen ja ens viikolla hakemaan taas jatkoa.. rasittavaa ravaamista..
Sain jopa ens viikolle tilattua hammaslääkärin, jospa tän suun sais kuntoon ennenku pienokainen tupsahtaa maailmaan :)
Ja synnytysosastolle tutustumiskäynti varattu kuukauden päähän.

Vauvanvaatteita eilen hain siskolta, ja tuleva kummi osti alesta 4 unipukua. Niitä harsoja löysin Jumbosta, se kauppa on nykyään Name It-niminen, eikä Exit =) Ostettiin sellaset vihreet, ja joissa osassa on pupujusseja :) Ja eka pampers new baby vaippapaketti myös ostettu.

Maanantaina tuli taas ikämittariin yks vuosi lisää, ja eilen sitten kahvittelin vieraita. Sitä edellisenä yönä sitten järjestelin olohuonetta ja makkaria kuntoon ja sitten eilen aamulla viel (5 tunnin unilla) imuroin ja pesin lattiat yms. Tuntuu kun energiaa olis ku pienes kylässä, vähäisillä unillakin sitä vaan kumma kyllä pärjää :D Tosin päikkärit useimpina päivinä on ihan must juttu. Nyt enään kun ton vauvahuoneen sais kuntoon niiin oisin tosi tyytyväinen tähän kotiin :)

Mut nyt aamupalan kimppuun ! :) Hyviä vointeja kaikille!

Miikulainen ja rääpäle 31+2 :heart:
 
Tulin vaan poksumaan ja kurkkaamaan kuulumisianne. B)

Varanikki täällä ihan päinvastoin, eli minuu palelee melkein 24/7. Tässä välillä olikin ettei meinannu tareta mitenkään päin, sisälläkin istuin villasukat jalassa ja fleecetakki päällä. Ei uskois että tällä rasvamäärällä voi ihminen palella, vaan näköjään kaikki on mahdollista.:whistle:

Niin ja tosta räkätaudista piti vielä sanoa, miehän pidin viime vuoden puolella yskää ja nuhaa melkein 2kk, se meni ohi ab-kuurilla. Nyt olin uudestaan reilun kuukauden räkätaudissa ja yskässä, mut meni tällä kertaa ihan itestään ohi. Paranemisia!

Vaatteiden pesusta sen verran, että mie oon aina pessy vauvanvaatteet samassa kun omatkin, ja ihan samoilla aineilla. Nyt on tainnu olla ihan jotain perus-Bioluvilia käytössä. Ja huuhteluaineetkin mitä milloinkin, ihan noita hajullisia versioita. Eriasia jos ois jotain allergioita, sitte toki oisin vähä "tarkempi". Silittämistä inhoon, joten meillä ei sitäkään harrasteta. :snotty:

Kestoiluun oon myöskin liian laiska ja mukavuudenhaluinen, joten kertseillä mennään niinkun muittenkin kanssa.

Ihana aurinko ulkona, näkyy että ikkunat kaipais "hieman" pesemistä ja muutenkin pölykerros on tasainen joka puolella kämppää. Mut en jaksa stressata moisista, ehtiihän noita vielä nyöläämään. :D

Adelade 33+0 *POKS*
 
Monella ollut jos jonkimoista tautia ja kuumetta, pikaista paranemista :hug: :hug:

Kestovaippoja ei tulla käyttämään, ellen nyt sitten saa jotain energiapiikkiä ja kokeile noita äp:n vaippoja. Mikä siis ei ole todennäköistä..

Alisako kyseli hengittämisen vaikeudesta? Juu, kyllä se niin on että jos yrittää vaikka nousta sohvan perältä (meil on divaani) tai sängystä silleen maha eellä, niin puhkua ja puhista saa. Ennemmin siis jomman kumman kyljen kautta. Niin ja se selällään olo, joskus onnistuu vähän aikaa, mutta useimmiten ei, kun ei saa henkeä. Jännä vaikka meidän kaveri on tuolla aika alhaalla, mutta kai se tää pituus (=lyhyys) sitten vaikuttaa. Ai niin, poksuonnittelut, olisko jo vikat kymmenykset menossa :flower:

Vauvan vaatteiden silityksestä myös ollut juttua, mä eka aattelin että no en varmaan silitä, kun ei meillä juurikaan silitellä mitään muutakaan, mutta hyvin luultavasti nuo taidankin silittää ;) Mutta en usko että jatkossa siihenkään aikaa varaan, kun vauva on syntynyt.

Mä oon nyt saanut suurimman osan pestyä, pari koneellista enää. Samalla oon tässä tehnyt hiukka inventaariota mitä vielä puuttuu. Pari pussilakanasettiä tarvitaan, pinnasängyn reunapehmusteet (tuleva mummo ostaa, kiitokset vaan Riikalle tuosta linkistä ), muutama kevyt lakki. Eli aikalailla tavarat koossa. Sit vielä kun saa niitä imetysjuttuja itselle hommattua, ja tuttipulloa ym pikkutavaraa, niin alkaa olla valmista. Amme puuttuu... Ens viikon aikana aateltiin hommata, ja sit sinne sairaalakassiin tarvittavat kamat myös.

Meinaako moni käyttää äitiyspakkausta ensisänkynä? Meillä äiti ompeli siihen reunapehmusteet ja niitä pitäs nyt alkaa viritteleen paikalleen ja ompelen muutaman rusetin siihen vielä. Se on siis nostettuna tuohon pinnasänkyyn. Saa nähä kauanko se on käytössä, mutta mietittiin että josko nyt alkuun ainakin pari viikkoa.

Niin, ja tuosta hikoilusta, mulla on myös useimmiten liian kuuma, vaikka oon normaalisti ihan vilukissa. Yölläkin on hiki... ei nyt noronaan valu, mutta kuitenkin.

Miikulainen synttärionnittelut :flower:

Johan tässä romaania tuli, kahvikin jäähtyi ;)
 
ONNEA Haaveelle pienestä pojasta!! :flower: :heart: :heart:

A-L-M en käyttänyt kahdella ekalla eikä tälle kolmannellekaan tule äp-pakkauksesta petiä. Meillä on vauvat nukkuneet vieressä muutamat ekat kuukaudet, että pinnasänky on oikeastaan ollut vain koriste :) ja tämänkin kanssa varmaan niin mennään.
Ensin aattelin, että nukkuis alkuyön pinnasängyssä, mutta sitten taas muistin, että mullehan tehdään sektio niin se nouseminen tekee niin kipeää, että helpommalla pääsen kun otan vauvan suosiolla heti viekkuun nukkumaan :)

kestoiluun ei riitä mielenkiinto. Pyykkiä saa muutenkin pestä ihan omiksi tarpeiksi niin ei kiinnosta ehdoin tahdoin tehdä sitä lisää.

tatomira ja itu 29+5
 
Onnea Haave :heart:

Alisa84:
Kyllä, siinä on 4kg + härpäkkeet vaan tossa edessä :D Että eipä ihme että selkään käy.

Vauvojen liikkumiset tekee tosi pahaa, varsinkin A:n mutta kumpikin kyllä tietää minne päin tökkästä ja kovaa |O Jos niillä nyt jo näin tukalaa niin en ymmärrä miten pystyisi vielä kääntymään, täytyy silti elää toivossa, ensi viikolla senkin sitten näkee. Kävely on myös jo tuskaa, sattuu niin alavatsaan kuin alapäähänkin, mutta ei, en suostu uskomaan vielä että en muka pystyisi kauppoja kiertelemään tai kahvilla käymään B)

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 32+4
 
Lämpimät onnittelut Pilkkuliini ja Haave pienistä pojistanne! :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: Niin vaan ekat toukokuiset lausutaankin: maaliskuiset! B) Hienoa, että syntyivät kuitenkin jo yli 32 viikkoisina, hengitysongelmia ei enää siinä kohden ole monellakaan.
Pilkkuliini osoittautuiko epäilys identtisistä pojista oikeaksi? Tutkitaanko sitä?
Haave jännitin sun puolesta niiiin kovin :x ! Mutta hienoa, että synnytys meni mukavasti ja jäi hyvä fiilis siitä.

Menkkakipuiset ja runsaista suppareista kärsivät: mä kyllä menisin suoraan synnärille päivystykseen tarkistamaan tilanteen. Ei ole ollenkaan liioittelua. Neuvolassa voi saada vain "lepää ja tarkkaile tilannetta" -lausunnon - ja tilanne voi ollakin jo vaikka kuinka kypsä (=kuten syntyneiden vaavien tilasto jo kertoo...).

BTL: "ei, en suostu uskomaan vielä että en muka pystyisi kauppoja kiertelemään tai kahvilla käymään" Hih! Just niin! :D Tuo kuvaa kyllä niin meitä naisia. Näyttäkää mulle mies, joka kävisi töissä/tekisi kotityöt/hoitaisi perheen lapsett/ylipäänsä liikkuisi missään raskaana ollessaan? Tai että vielä kaiken tuon päälle synnyttäisi? :LOL: Kyllä me naiset vaan ollaan sitkeitä! Vielä muutama viikko jaksetaan, halaukset ihan teille kaikille :hug:! Erityisesti kaksosmammoille!

Meillä Kultamurun tarvikkeiden esillepano sitten alkoi niistä vaunuista... Pakko vaan "uskaltaa" ottaa niitä esille. Vaunut tosiaan tulivat. Vanhat ja 1 1/2 v sitten kirpparilta hankitut vauvan vaatteet + kestovaipat kaivettiin esille ja ne on nyt pesty ja järjestelty laatikoihin. Kylpyammeen saimme. Äippäpakkauksesta teen vauvalle ensipedin pariksi ekaksi kuukaudeksi. Pinnis pitää hankkia kesällä myöhemmin. Turvakaukalo saadaan lainaksi. Pari kertakäyttö pussien kanssa käytettävää pulloa ja avaamaton pussipakkauskin oli vielä tallella, samoin rintapumppu. Jotta imetysliivit sekä (Ruskovillan) rinnanlämmittimet ja imetyssuojat pitää ostaa lähempänä toukokuuta. Eli tarvittava on sitä myöden koossa. Jos jotain tarvitsee, niin sen saa sitten hankittua vauvan syntymän jälkeen.

Haave mietiskeli, että vauva syntyi ja kaikki jäi kesken - ei haittaa. Ehdit kyllä! Pääset varmasti kotiin ennen vauvaa ja saatte tarvittavat hankittua/järjesteltyä. Ensimmäisen lapseni "ei pitänyt vielä syntyä" - oli vasta lahjoituksena saatuja vaatteita pahvilaatikoissa vinttisäilytyksen jäljiltä. Mies armeijassa, meillä ei autoa - joten olin vauvan kanssa pari viikkoa sairaalassa. Joku toi mulle kotoa päällimmäisestä laatikosta vauvalle vaatetta, kokoa 68 cm (vauva 45 cm). Kotiin taksilla kaupan kautta, jotta sain vaippoja. Kotiin kun päästiin, sit vaan vaatteet pesukoneen kautta vauvalle käyttöön. Vauva nukkui ensin vieressä, sängyn sai ristiäislahjaksi. Vaunut kävin ostamassa poika kainalossa reilu kuukauden päästä kotiin tulosta: bussilla kaupunkiin ja vaunuilla kävellen kotiin. Eikä tunnu jääneen pojalle traumoja - ihan normaali nuori mies siitä tuli =) Jotta mähän olen nyt aivan sika-ajoissa tällä kertaa... :LOL:
 
BTL:n asenne on aivan ihana :) juuri tuollainen sen pitääkin olla :)

mutta tuohon Auringonkukan "Näyttäkää yksikin mies...päläpälään" tarvii kyllä sanoa soraääni. Tunnen tasan yhden miehen joka pitäis samanlaisen kitinän ja natinan ja nurinan, mitä moni raskaana oleva nainen pitää, loput tuntemani miehet todennäköisesti mennä touhottaisi aivan kuten normaalisti eikä paljoa jaksaisi nitistä jostain pikku kolotuksista.
Mä luulen, et jos miehet hoitais tän raskauden ja synnytyksen niin siitä jauhettais paljon vähemmän.

Kyllä mä itekin kitisen ja narisen ja käytän raskautta -tekosyynä- ties vaikka mihin, vaikka toisaalta jossain asioissa elän kuten ennenkin välittämättä raskaudesta ja tuntuu, et ulkopuoliset puuttuu siihen enemmän. Esim. eräs päivä työnsin jumiin jäänyttä autoa niin heti tultiin sanomaan, että "et sä tommosta voi tehdä, sä oot raskaana" jne.
 
Nopeet kuulumiset, neuvolassa käyty ja siellä kaikki ok.
Sanoin supistuksista ja alavatsakivuista niin neuvolatäti huolestui todella ja meni heti kysymään kerkeisikö lääkäri ottamaan vastaan, mutta tänään ei ehtinyt niin heti huomen aamulla pääsen sitten tarkastuttaa tuon kohdunsuun tilanteen. Nyt vaan lepoa paljon.
Pelottaa kyllä aika paljon, mutta toivotaan ettei tuolla alhaalla ois mitään ihmeempiä tapahtunut.

Riikka ja pikkuinen 29+4 :heart:
 
Johjo :whistle: :whistle: :whistle: :ashamed: Kiitän korjaamisesta :D

Silittäminen on miun inhokkipuuhia, mut kävi kyllä mielessä et JOS silittäsin tuon lipastollisen, niin paremminhan ne laatikot sopis kiinnikkin... On ihan tupaten täynnä ja kokoa 60-68 vasta, eniten tota 62:sta :kieh:

Miikulaiselle synttärionnittelut myöhässä toki :wave:

Adelade, voi mulla jäi tuo palelu ihan alun muutamaan viikkoon, muistan kyllä vetäneeni villatakkia niskaan sillon. Nyt en oo varmaan kahteen viikkooon käyttäny sukkia, paitsi kotoa poistuessa toki.. Hiki on, vaikka nytkin on vaan lyhythihainen pidempi tunika sekä pikkarit päällä |O

Alisa on täten julistettu tulevan vauvapuolen pinon aloittajaksi *pamauttaa nuijalla pöytään* Sikäli mikäli muillekin soppii =)

Pyykin pesusta.. Meillon yks pytty miniriskin kumpaakin ostettuna ja ne käytellään vauvalle alussa ja sitten siirrytään normaaliin pyykkiin. Meillä kun pestään käytännössä väreittäin, paitsi isäntä joka pesee omat pyykkinsä miten millonkin.

Kestoilulle sanon jyrkän ein.

ÄP vauvan punkkana on varsin toimiva ratkaisu ainakin meillä, tähän asti. Eli koitellaan. Kiepittelen sinne tommosen piitkän pehmokäärmeen aluksi, niin saapi vauveli vähän pienennystä... Kesä kun on tulossa, niin vieressä nukkuminen on todennäköisesti mulle liian kuuma vaihtoehto ja laatikossa ei kumminkaan veto käy vaikka pitäis ikkunoita raollaan yötä myöten.

Tämmösiä suunnitelmia, katsellaan miten käy =)
 
Varanikki: Mulle jäi vaan mieleen et Pikkuliini synnytti ennen Haavetta ja aloin sit tarkistaan viesteistä kun oli listalla toisin päin. Olishan se Pikkuliini itsekkin sen jossain vaiheessa korjannut, mut onpa nyt heti oikein :)
Ja mulla on vähän sama syy silitämiseen kuin sulla. Rumpukuivaan vaatteet (en täysin kuivaksi) joten ne on kyllä pehmeitä ja kohtuu sileitä kun ne narulta ottaa, mutta ajattelin et jos ne sais nätimmin lipastoon silitettynä. Mulla on 5 laatikon lipasto eikä kaikki vaatteet mahdu sinne koossa 56-62. Onneks 56 koon saa pois ennen kuin kokoa 68 tarvii. Tullu vissiin hamstrattua vähän liikaa tuota vaatetta :whistle: . 68 kokoa en vielä ole edes pessyt kun ne on kuitenkin sopivia vasta (loppukesällä ja) syksyllä joten ne on onneks vielä tuolla isännän henkarikaapin pohjalla muovipussissa odottelemassa.

Täälläkään ei kestoilla. Yritän tehdä kaiken niin että pääsen helpolla. Ei jaksa enää viidennen kanssa alkaa opettelemaan.

Pyykit pesen hajusteettomilla yleensä meiltä muiltakin. Vauvan pyykit pesen erikseen muutaman kuukauden sitten samassa muiden kanssa.

ÄP-laatikko oli kolmella ensimmäisellä ensimmäiset viikot sänkynä. Siis pinnasängyssä oli laatikko. Sittemmin se on ollut varastossa säilytyslaatikkona ja siellä saa olla nytkin. Peitosta tein "pesäkolon" aluksi tuolle kuopukselle. En huomannu eroa nukkumiseen oli laatikko tai sänky.

Johjo 33+4
 
Auringonkukka + tatomira:
Mun mies kuuluis kyllä just tähän Auringonkukan mainitsemaan miessakkiin, ja tiedän kyllä itse useammankin siihen kuuluvan. Miehellä kun on 37.5 kuumetta niin makaa peiton alla täristen ja pyytää tuomaan ties mitä; "mulla on niin kylmä" :D Muutenkin hän on tottunut siihen että mä haluan ja todellakin myös teen kaiken minkä pystyn ja kerkeän, perfektionistin kanssa on vaikea elää :ashamed:
Mä oon yllättävän vähän käyttänyt raskautta missään vaiheessa 'tekosyynä' mihinkään, paitsi miehelle jostain jutuista :whistle: Mutta esim. tatomiran mainitsemaa auton työntöä en ole uskaltanut tehdä ettei selkä pamahda poikki, mutta itseäkin ärsyttää kommentit "...pälä sähän oot raskaana päläpälä..." No, oon lähes samat jutut hoitanut edelleen, vaikka maha painaakin mukavasti :snotty:

Pyykkiexpertit! Miten ne vauvan vaatteet sais pysymään pehmeinä ilman huuhteluainetta?

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 32+4
 
riikka pitää käydä kurkkaamassa tuo sivusto :) Toivotaan, että alapäässä ei o vielä mitään tapahtunu :) Hyvä, etät lääkäri kurkkaa tilanteen.

Tsirppi Kestoilu taitaa jäädä meidän perheeltä :/ Ihan laiskuutta.. :ashamed:

Miikulainen synttärionnittelut!! :flower:

Adelade Täällä kans yks joka ei oo yhtään innokas silittämään vaatteita, joten se taitaa jäädä myös :D

ALM Toivotaan, että vikat kymmenet menossa :heart: Meillä varmasti laitetaan äippäloota pinniksen sisälle hetkeks.

Auringonkukka Niin samaa mieltä noista mieheistä :LOL:

Varanikki Hihiii! Mää voin ottaa sen vetovastuun ja jos joku muu sen haluaa, niin annan mielelläni :S Ajattelin, etät pino on parasta perustaa sitten, kun suurinosa tai kaikki on saanu nyyttinsä maailmaan. Mää kyselen toukokuussa sitten halukkaita, jotka liittyvät pinoon seurakseni =) :heart:

Huomenna lähdetään viereiseen kaupunkiin vaunuostoksille :heart: Toivon todella, etät sieltä miellyttävät vaunut löytyvät. Tavoitteena olis saada myös itkari, harsoja ja ehkä sitten se pinniksen reunasuojus ja ehkä muutakin vauvasälää :D :heart: Mulla ei oo edelleenkään sitä lipastoa mihin vauvan vaatteet laittaisin, joten kikki on vielä pesemättä, mutta uskon, että tässä parin kuukauden aikana ehdin tuonkin homman tehdä ;) :whistle:
 
Pyykinpesusta

Kannattaa kokeilla pesupähkinöitä vauvan pyykin pesussa. Ei hajusteita tms, pyykistä tulee puhdasta ja pehmeää. Itse kuivaan kuivausrummussa ellen kuivata ulkona. Rumpukuivaus pehmittää vauvapyykit ihanaksi. Kolmas vinkkini on tarkistaa pesuaineen annostelu ja riittävä huuhtelu. Terveisin pyykkihullu Sirmu :LOL:
 
Vauvan vaatteidenpesusta: Mä olen pessyt niitä vaatteita sitä mukaan kun olen ostellut niitä kaupasta, kirrpparilta tai saanut lainaan.. Pestiin jollakin sensitivellä - täytyy varmaan totutella noihin hajusteettomiin tai sensitiveihin.. itse kun olen ihan hulluna hyväntuoksuiseen pyykkiin, niin vähän harmittaa. :ashamed:


Mulle päänvaivaa aiheuttaa nyt tuo noiden vaatteiden järjestely/lajittelu lipastoon. Kun vauvalla on noita pieniä kokoja aikalailla ja useat on valkoisia, osassa hihat, osassa ei, osassa nilkka/kärki mukana ja osassa ei niin.. kuinka ihmeessä ne lajittelee loogisesti :$ Mä oon aivan varma, että vähintään mies, jos en minä itsekin, joutuu avaamaan kaikki viikatut vaatteet aina kun etsii uutta bodya. Mä en kertakaikkiaan tajua pitääkö siellä olla joku 40 erilaista pinoa jossa kaikissa on 1 tai 2 bodya :LOL:

Tuosta "raskauden hyväksikäyttämisestä": Itse ainakin koen tämän projektin niin isona juttuna sekä miehen että minun elämän eteen, että aika ronskisti pyydän iltasella suklaata lähi-shelliltä tai jalka- tai niskahierontaa kun "vauva haluaa" tai "vauva painaa niin paljon".. ei kai se niin vakavaa ole ja mieskin sen ymmärtää. Mutta toisaalta kyllä tämä ensimmäinen raskaus on ihan oikeaa aihetta valittamiseenkin antanut. Mulla on selkä usein kipeä, ylävatsaan tai kylkeen pistää jne. Onneksi enää vain pari kuukautta :) Yhtään en tiedä kuinka mies selviäisi tästä kantamisesta.. varmaan jollakin itselleen katsomalla sopivalla tyylillä. Noin yleensä ottaen koen miehet hyvin huonoina sairastajina. :heart:

IhanaOmena 30+2
 
Miikulainen Synttäri onnittelut :flower:


Kestoja ei tulla käyttämään. Tuon kolmosen kanssa oli tarkoitus kokeilla, mutta hän oli niin haastava tapaus allergioineen, että mun voimat ei riittäny uuden asian opetteluun. Ja nyt varmaan vielä vähemmän, kun on sitten kaksi pientä hoidettavana.

Äippäpakkauksessa en aio vauvaa nukuttaa, vaan pinnasängyssä ja perhepedissä. Tuon 1,5 vuotiaan kanssa ollaan jo kokonaan luovuttu pinnasängystä, kun oppi tulemaan alas meidän sängystä. Ja päiväunet piteni samalla entisen 1 tunnin sijasta kolmeen tuntiin :eek: . Vauvakin tulee mahdollisuuksien mukaan nukkumaan mahdollisimman paljon meidän vieressä ( tai alkuun mun vieressä ) . Saa nyt sitten nähdä miten onnistuu perhepeti taaperon ja vauvan kanssa. Toivottavasti edes joten kuten. :D

Mulla alko vissiin eilen joku vatsatauti. Maha ollut ihan sekaisin ja eilen supisteli kipeästi koko päivän. Tänään ei onneksi enää ole supistellut. Vatsa on edelleen toiminut poikkeuksellisen hyvin viime kuukausiin verrattuna :D

Ikeassa kävin tänään pyörähtämässä ihan yksin :) Lipasto joka mun piti ostaa vauvan vaatteille on poistuva tuote ja sitä ei ole enää saatavilla. Höh. Hyvä kuitenkin että selvisi, niin pääsin katsomaan valmiiksi toisen mallin. Pitää käydä miehen kanssa hakemassa joku päivä. Se kun ei kauheesti tykkää siellä hengailla, niin se hakeminen on hyvin pikainen sisään-varastoon-kassalle-ulos-reissu.

zizilisko+ nuppu 29+6 ja vajaan tunnin päästä poksuu se maaginen rv 30 täälläkin :)
 
emv
Huomenta naiset!

Kestoilulle sanotaan meillä joo, sekä mies että minä. Ensinnäkin taidetaan olla vähän hörhöjä (ekologinen jalanjälki jne.) ja toiseksi säästetään sillä rahaa. Mut toki matkustaessa ja hankalammissa olosuhteissa otetaan sit kertikset käyttöön, mut ehkä biohajoavat...? Mulla on hankitut liivinsuojatkin kestoja, mut niissä on myös se plussa et ne imee enemmän ja oon kuullu et kertakäyttöset saattais ikävästi tarttua nänniin kiinni, erityisesti jos nännit haavoilla yms.

Vauva nukkuu
alkuun semmosessa aika isossa puisessa kehdossa, jossa on alkuun sisällä pienempi laatikko.

Alisalle hauskaa ostosreissua, toivottavasti tarvittavat jutskat löytyy. Ja juu, mäkin mukana mielellään sit jatkamassa keskusteluja toukokuun jälkeenkin...

Riikka tuuhan sit kertomaan mitä lääkäri sanoi!

BTL:n asenne yhä tosi tykki, jei mä tykkään!

Ja Miikulaiselle myöhästyneet syndeonnittelut. :hug:

Täällä takana taas hankala yö. Suppareita (lievempiä ku aiemmin) ja kipuja ja ihme vihlasuja alapäässä, mutku oon menos joka tapauksessa äippäpolille lääkäriin taas maanantaina ni ajattelin et jos sinne saakka odottelis ellei mitään kummaa muuta tule. Täytyy seurailla.

-emv ja papustiina 31+6 :heart:
 
Mulla on hirveet nivuskivut :S

Mun mies kuuluis narinaporukkaan jos ois raskaana. Hänkin pienestä kuumeesta jo valittaa ja narisee miten kipeä on. Kerra sanoinki sille et heti ku mittaat kuumeen ja näät et sitä on ni samantien alkaa valitus ja voivottelu :D
 
^ sama :| nivuset vaivaa, varsinkin iltasin ja öisin :/

mä laitoin ä-pakkauksen vauvalle ensisängyksi =) ompelin siihen kivan verhoilun ja se onkin jo tuolla paikallaan pinniksessä, lakanatkin paikoillaan :D

laittelin vauvan kotiutumisvaatteet valmiiksi:
lindex -kietaisubody kokoa 56, sukkikset, velourhousut 50cm, kypärälakki ja pipo, päälle 56cm 'nallehaalari' lindexiltä, on aika paksuhko. ja huppu päähän =)

päälle sit viel joku peitto jos on oikeen kylmä, mut tuskin tarvii. niin siis en oo ajatellu bodyn päälle mitään muuta puseroa, kun tuo haalari on kuitenki suht. paksu, mut pitäskö sit kuitenkin.........?

kipuilijoille :hug: ja vauvaantuneille :heart: :heart:

eilen kävin kävelyllä kaupungilla enkä meinannu illalla päästä käveleen! :| sohvalta ylösnousu ja kävely keittiöön oli jo hankalaa :/

mut taas ihan kiva olo, vauva tosin liikkuu välillä aika vähän.. no eilen illalla oli taas semmoset myllerrykset et kyllähän sitä lepoakin kaipaa !! =)
 
Lääkärissä käyty ja ei onneksi o tapahtunut mitään muuta kun kohdunkaula lyhentynyt 1cm. Eli nyt mittaa se 2cm. Kohdunsuu kiinni, eikä ollu pehmentyny paikat. Tosi helpottavaa kuulla ja parempi varmistaa asia kun jäädä kotiin miettimään. :)

Mutta nyt hyvillä mielin kaupungille ja illalla tulee vanhemmat käymään. :) Ihanaa äiti on leiponu jotain hyvää niin se tuo mukanaan herkkuja. :p

Riikka ja pikkuinen 29+5 :heart:

P.s. Mitä mieltä olette siitä jos pojan kolmanneksi nimeksi antaisi ESIM. Antinpoika tai Villenpoika jne. ??

Ollaan isännän kanssa mietitty nimeä pojalle, vaikka tyttö tod. näköisesti tuleekin mutta ei ikinä voi tietää. :D Ja minusta ois hirveen kiva antaa tuommoinen nimi pojalle, meidän tapauksessa tulisi Jouninpoika kolmanneksi nimeksi. :heart:
 

Yhteistyössä