<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Pilkkiliinille onnea :flower: :heart:

Ite vaan sen verta päivitän et ne tulehusarvot oli koholla vielkin, mut sano ettei oo mitään gyne juttuja niin ei huolta vauvan kannalta. Sano et joskos sappi vaikka oireilis nii sitä ei viel tutkita vasta kun vauva on syntyny.
Nii ja tääl mennään nyt noron kanssa eteenpäin nii en jaksa taas keskittyä mihinkää :ashamed:

KyyneltenHymy & EetuEmilia 33+3

Äh, mä kävin 4h pötköttämässä niin täällä on jo tälläisiä uutisia! :eek:

Pilkkuliini:lle iso kasa onnea!!! :heart: :flower:

Haave, tsemppiä, taitaa se sit teilläkin maailmaan piakkoin tulla! :flower: :heart:

A-L-M en ole pessyt, mut en oo pessy kyllä mitään muutakaan vielä...Mut veikkaan ettei niitä vaunujen kangasosia tulekkaan nyt pestyä kun noi on niin siistit..

Pikkuliinille Onnittelut pienistä pojista :heart: :flower:

Haave Tsemppiä sulle koitokseen ja onneks sulla noita viikkoja jo noinkin paljon :heart:

Me oltiin kaupungilla kaverin ja hänen tytön kans aamupäivä. On lapset saman ikäsiä,ni oli mukavaa ku juttelivat rattaissa toisilleen :D Tuli käytyä vähän herkuttelee :p ja ostelee pojalle vaatteita. Vauvalle en löytäny mitään :(

Mut nyt olis annettava ruokaa pojalle ja koiralle ja sit imuroitava. No loppuilta meneekin sit sohvalla,ku selkä on jo nyt kipee :headwall:

Mukavaa aurinkoista päivää kaikille.

baby dream ja masuasukki 30+2

Pilkkuliinille paljon onnea pikkuisista! :flower: :)

Haave onnea matkaan! :wave:

No johan täällä on uutisia ollut tälle aamupäivälle :) Onneksi kaikilla alkaa kuitenkin olla jo viikkoja sen verran, että vauvat ovat jo ihan hyvän kokoisia.

Mulla oli perjantaina neuvola ja siellä kaikki oli ihan ok. Mitä nyt taas painoa tullut. Nyt oonkin sitten alottanu porkkanan ja kaalin mussuttamisen, ettei koko raskauden saldo menis yli 20kg. :saint:
Mä en myöskään kykene olemaan neljän seinän sisällä nyt kun kevät alkaa ilmoitella tulostaan. Aurinko suorastaan huutaa ulkoilemaan, joten josko nää päivittäiset kävelylenkit auttaisi pitämään painoa kurissa ja myös ettei raskaus menisi yliaikaiseksi. Kuntosalijäsenyyden pistin kanssa tauolle ja syyskuun alusta sitten taas uudella innolla treenaamaan.
Vauva potkii niin kovasti, että alkaa välillä tuntua jo epämukavalle. Vielä ei ole kääntynyt pää alaspäin. Tänä aamuna ainakin oli vielä täysin poikittain.

Musiikkia en ole vauvalle soittanut, mutta meillä kuunnellaan paljon kaikenlaista musiikkia. Kolmoselle soitin soittorasiaa mahan läpi ja synnyttyään raukka rupesi itkemään joka kerta, kun kun sen laittoi päälle :LOL: Joistakin lauluista hän tykkäsi aivan erityisen paljon, vaikka ei niitä raskausaikana oltu erityisesti kuunneltu ja niitä käytettiinkin paljon apuna nukuttamisessa, mm. stand by me oli yksi lemppareista. Jännä nähdä onko tällä tulokkaalla miten erilainen musiikkimaku :)

Vaunujen kangasosia en oo aiemmin ikinä pessyt, kun ei ne tule suoraan vauvan iholle kuitenkaan. Nykyiset menopelit on vaan rattaat, niin niissä ei mitään pestävää kai olekaan.

zizilisko+nuppunen 29+4

Onnittelut Pilkkuliinille :flower: :flower: Pitkään onkin pysynyt toukokuiset ilman vauvoja, mutta nyt ekat on jo syntyneet.
Onneksi viikkoja on jo niin paljon, että vauvat alkaa olemaan hyvän kokoisia :)

Haaveelle myös tsemppejä koetukseen :)

A-L-M en todellakaan oo pessyt :) ei oo itseasiassa tullut ees mieleen. Ei pesty oo enää uusi ja mä tahdon nautiskella uusista vaunuista :) tosin mä en pese vaatteitakaan ennen ekaa käyttökertaa, joten oon ihan outolintu siinäkin suhteessa.

musiikki en ole vauvalle mitään soitellut ja tuskin tulen soittamaankaan, kuulee sen musiikin ja äänen, mitä itsekin, mutta en erityisesti mihinkään yritä vauvaa totuttaa :) joskus oon miettinyt moista, mutta mutta jotenkin ei pitkäjänteisyys riitä moiseen + en jaksaisi kuunnella itse samaa biisiä kerta toisensa jälkeen.

(.) napaan ei mitään uutta kuulu, vauveli liikkuu kovasti ja olo on välillä jo tukala kun osuu potkut inhottavaa kohtaan (kylkiluihin) unet on katkonaisia kun paikat puutuu todella herkästi ja pissalla saa juosta 2-3x/yö |O noh, kait se tästä pikkuhiljaa ja täytyyhän siihen yöheräilyyn jossain määrin tottua.

tatomira ja itu 29+3

Pikkuliinille onnittelut pojista! :heart: :flower:

Haaveelle tsemppiä! bd

Ja niin siinä kävin kuten arvelin. Tänään soitettiin ja ilmoitettiin etten pääse viikolla 36 kunnalliselle puolelle kokoarvioultraan. Äitipolille lähete 38 viikon tietämillä. Olis ollu kiva tietää jo 36 viikolla että onko odotettavissa käynnistys kun olis nähny onko iso vai ei. Nyt ei tiedä viikolla 38-39 kun menee että joutuuko heti jäämään vai onko vain ultra. Ottaa aivoon. Taidan selvittää jos olis rahaa käydä yksityiselle tarkistaan tuota kokoa etukäteen.

A-L-M: muista en ole pessyt kuin käytettynä ostetuista. Yhdistelmissä oli aikoinaan kovakoppa jossa irtopatja joten laitoin puhtaan lakanan patjan päälle. Nyt varmaan toukokuun alussa tai huhtikussa lopussa kun vauva syntyy niin on makuupussissa joka on pesty. Normaalisti olen tarkka pesujen suhteen koska ollaan lähes koko perhe atoopikkoja ja mulla oli nuorempana väriallergia mikä tuli tummista vaatteista.

Johjo 33+2

Joo, eli empä mäkään ala noita vaunujen kankaita peseen :) Lueskelin vaan jotain odotuspalstaa muualta taannoin, ja siellä joku alkoi pestä, niin aattelin että onkohan kuinka yleistä. Mäkään en muuten oo ikinä pessyt uusia vaatteita, mutta nää vauvan aattelin nyt sit pesasta kun kaikki tuntuu tekevän niin ;) Ja noi lakanat pesen ihan siksikin, että suurin osa on ommeltu meidän ja äiteen vanhoista lakanoista ja osa on jopa mun (!) vanhoja. Vanhimmat on hiukka "ummehtuneita" ja vähintään pesty aikanaan jollain megahajustetulla.

Mulle iski nyt joku megasiivousvimma, siis nää tavarat on pakko saada paikalleen ja heti :LOL: Kai kun luki näitä vauvauutisia niin haluaa saada äkkiä kaiken valmiiksi, että voi sitten loppuajan "rauhassa" odotella... Inventaario tehtävä puuttuvista tavaroista ja jotain vaatettakin puuttuu vielä ja ja ja... No, kun muistais että päivä se on huomennakin.

Aurinkoisen päivän jatkoa kaikille!

Olipas tänne tullut uutisia! Onnittelut Pilkkuliinille pienistä pojista :heart: :heart: Ja Haavelle oikein hurjasti tsemppiä! :hug: Onneksi tosiaan aletaan olla jo niin hyvillä viikoilla, että vauvoilla varmaan kaikki hyvin, vaikka vähän ennenaikaisesti syntyvätkin.

Mulla oli tänään neuvola ja raskausviikkoja kasassa tasan 34 +0. Kaikki oli neuvolassa hyvin. Mulla on parilla edellisellä kerralla ollut pissassa sokeria ja sain mittarin silloin arvojen testailuun, mutta ovat onneksi pysyneet alle raja-arvojen -tosin oon yrittänyt kyllä tarkkailla myös syömisiäni. Mähän oon tässä raskaudessa käynyt 2 sokerirasitusta ja saanut niistä puhtaat paperit, mutta pari viikkoa viimeisen rasituksen jälkeen tuli tota sokeria pissaan. Edellisessä raskaudessa mulla oli insuliinihoitoinen raskausdiabetes, niin ollaan tarkkoja tässäkin nyt..

Neuvolakuulumiset nyt:
Paino 60 (pysynyt viimesen kuukauden samassa, kun katsonut ihan pikkasen mitä syönyt, yhteensä tullut raskauden alusta 6,5 kiloa)
Turvotus -
RR 103/67
ei gluk, ei prot
Hb 121 (edellisellä kerralla 115)
Sf 27
RT ja vauvan syke 141

Toi Sf taitaa olla kyllä aika pieni, kun menee siellä alakäyrän tuntumassa koko ajan. Eli tuskin sieltä ihan kauheeta jättiläistä on tulossa..

Toisten vauvoilla on tainnut olla hiljaisempia aikoja liikkeiden suhteen. Mulla on kyllä varsinainen elohiiri täällä mahassa..taikka ei se enää miltään hiireltä tunnu :D Illat ja yöt on ainakin aikamoista möyrintää. Välillä kiukuttaa, kun yrittää nukkua ja toinen vaan monottelee kipeästi. Kauhulla odottelen, jos on yhtä vilkas tapaus sitten, kun syntyy. Varsinkin kun vauhdikkain aika on aina öisin..

Loviisa

emv
Pikkuliinille ja vauvojen isille suuren suuret onnittelut pojista! :heart: :heart:

Neuvolassa käyty, mun paino tippunut viime viikosta kilon, sf vetelee huimissa lukemissa (33) eli varmaan vauvan kasvu kiihtynyt vielä viime viikosta, vauva rt ja syke 150. Saas nähdä mitä ne ens viikolla NKL:lla sanoo. Viimeks ne sano et tod.näk. lapsivesipunktio rv 34 ja sit aletaan kypsyttelemään kehkoja kortisoonilla tarpeen mukaan.

Perhevalmennus jää meijän osalta yhteen kertaan, meillä päin niitä ois kolme ni me mennään sit toisen neuvolan pitämään kolmanteen kertaan. Meijät oli vähän unohdettu. Neuvolan täti totes et tehän teette molemmat lapsien kans töitä niin ette te varmaan sitä valmennusta tartte. Joo, mies tekee siis pääasiassa nuorten vastaanotossa lastarissa ja mä kriisityötä perheiden kanssa, joka ei siis sisällä lastenhoitoa. No, on meillä molemmilla vauvoista kyllä kokemusta mut, mut silti...ois ollu ihan kiva.

Useammalla hyviä neuvolakuulumisia ja asiat hyvin. Kipujen kans tsemppaaville :hug:

-emv ja papustiina 31+3

IhanaOmena Mullakin taitaaa olla tuota vauvamussa jollain levyllä :) pitääpä kaivaa esiin. Eiköhän siellä vaavilla ole kaikki hyvin, jos kerta liikkuu normaalisti :hug: Ainahan nuo säikäyttää, mutta jos vaivaa, niin soita huomenna neuvolaan :hug:

ALM Jos vauvan musiikin kuuntelu jäis mun laulun varaan, niin se ei tietäis musiikista mitään sillon, nuottikorva ei oo paras mahdollinen :whistle: :LOL:

Varanikki Määkään en oo vielä vauvamusaa kuunteluttanu. mulla noi kitara- ja huilumusat on tehty ihaniin ballaadeihin, mut niissä ei vaan lauleta :) Ja ite en kyl musaa ees kuule, ku molemmat napit masulla :D

HM hienoa, että istukka on siirtynyt =)

Haave kovasti onnea ja tsemppiä matkaan!! :hug: :heart: onneks sulla viikkoja kasassa kuitenkin suht hyvin!

Pilkkuliini oiiiii, ihanaaa!! Tuplaonnittelut pienistä prinsseistä!! :heart: :heart: hui, pinon ekat vaavit nähneet päivänvalon :heart:

zizilisko aika hauska toi, etät vauva rupes itkeen, ku niitä biisejä soittelit :D :LOL:

Nyt kun näitä vauvoja alkaa syntymään, niin pitäskö sitten jossain vaiheessa (esim. kun kaikkien vauvat ovat syntyneet), niin perustaa salasanan taakse oma pino tai sitten ihan tuonne Lapsi kasvaa (0-12kk)-puolelle? Mitä mieltä ootte? Musta olis kiva jatkaa jutustelua tutussa seurassa ja suht saman ikästen vauvojen äitien kanssa :) Olis kiva jakaa kokemuksia ja hyviä hoitovinkkejä :D

Mitäs pesuainetta muuten ootte käyttäny vauvan vaatteiden pesemiseen?

Pakko paukkua ja jytistä eli JÄTTISUURI PAMAUS 30+0 :LOL: :heart: :heart: vihdoinkin päästy uusille kymmenluvuille ;)

Pilkkuliini :flower: :flower: Onnea hirmuisesti! Hyvän kokoisia vauveleita molemmat pojat :heart: . Tsemppiä keskolaan, meidän esikoinenkin on siellä asunut ensimmäisen kuukautensa.

Haave, huih. Täällä peukut pystyssä että kaikki menis hyvin, onneks on jo reilun kokonen vauva. Tsemppiä siis :hug: .

Pikaiseen vaan kommentoin kun meille tulossa juur vieraita...

Muusikkia en oo erityisesti kuunnelluttanut vauvalla, mutta oon huomannu että tykkää kun radiota soitan autossa tai koneella kuuntelen musaa.

Selkä on taas vähän kökkönä :( . Heti kun on rankempi työpäivä niin kostautuu, toisaaltaan jäljellä on enään kolme ja puol viikkoa ja se menee nopsaan. Ja saahan tietty saikkariakin jos tää kipuilu menee ihan mahdottomaks.

Viime yönä nukuin kun tukkki! EN heränny kertaakaan koko yönä ja oli kyllä aamusti huomattavasti pirteempi olo! Mä luulen että mötkäle majailee nykyään eri paikassa kun tuntuu ettei enään oo öisin tarvinnu pissalla käydä muuta kun satunnaisesti. Mies sanoi että oli ollut viime yönä aikamoinen melskaus masussa :LOL: . Ja mä vaan sikeesti nukuin :LOL: .

Selis ja "mötkäle" 28+6

Heippa, pitkästä aikaa!

Lukemassa olen käynyt kyllä, mutta jotenkin on tuo kirjoittaminen jäänyt.

Pikkuliinille oikein paljon onnea!

ja Haaveelle oikein paljon tsemppiä! Samoin kun kaikille muille sitä tarvitseville.

Musiikin soittaminen vauvalle, mä en o normia enemmän soitellut musiikkia, tai mitään tiettyä biisiä vauvalle. Lauleskellut olen jotain, mut en sitäkään hirveesti.

Vauvan rytmi on mulla aika mun omassa rytmissä. eli päivällä myllätään ja yöllä nukutaan. En o vielä tähän mennessä kertaakaan herännyt siihen että vauva olis möyrinyt. Saa nähdä miten käy ku liikkeet vielä voimistuu.

Kävin tänään äippäpolilla taas kontrollissa ja pojalla on painoa tällä hetkellä 2268g ja ollaan sillä rajalla onko hän makrosominen vaiko ei, tällä hetkellä odotettu syntymäpaino on himpun alle 4kg kuitenkin. Seuraava aika on sitten 36+6 ja sillon tehdään uusi kokoarvio ja mietitään onko tarvetta käynnistykselle tai sektiolle vai saako jatkua normaalisti. Jännittävää. Kävin samalla pelkokeskustelun kätilön kanssa ja ekaa kertaa tuli sellanen tunne että "tulis jo se päivä". Mutta jos nyt kuitenkin vielä muutaman viikon malttaisi masussa pysyä :). Mut mieluiten, mun mielestä, sais syntyä kyl hilppasen ennen sitä laskettua aikaa. Mut saa nähdä miten menee. Kaikki kuitenkin oli onneks kunnossa.

Napsis ja Pikku-Prinssi 33+0

Pilkkuliini ONNEA!!! :flower: :heart:

Meillevauva Ei kun odottelen ihan että paikalliseen vaunukauppaan tulisi uusi erä, mutta nyt kun kerran otit puheeksi niin mihin hintaat sait suoraan ulkomailta P&T:t? Mitä kautta tilasit? Täällähän nuo tulisi maksamaan sisaristuimen kanssa liki 700e. Onhan se aika paljon rahaa :eek:

Ihana aurinkoinen pvä :)

30+2 HM

Pilkkuliini onnea kovasti! :heart:

Alisa84 : minusta ois kanssa tosi kiva jatkaa juttua senkin jälkeen kun vauvelit on syntynyt, kummiskin on ns. yhdessä kuljettu pitkä matka. :) Ja nuo hoitovinkit ois kanssa kiva jakaa. :)

Haave : toivotaan että kaikki menee oikein hyvin. :hug:

Itselle ei nyt sen kummoisempia kuulu. Väsyttää hirveästi koko ajan ja jalat on turvoksissa. :/

Vauvanhuonetta oon laitellu tässä, ostin ihanat reunapehmusteet pinnasänkyyn ja sitten haluaisin vielä uudinverhon siihen. :) Ne on niin söpöjä. :)

Torstaina neuvola niin tuun sitten kertomaan enemmän kuulumisia.

Hyvää vointia kaikille!

Riikka ja pikkuinen 29+2 :heart: :heart:

Hui, sunnuntaina rv 30!! =)

Meinasin ihan pudota tuolilta kun luin uutiset.. ja samalla tietty herkistyy näistä vauvauutisista.. aivan ihanaa!!

SUUREN SUURET ONNITTELUT Pilkkuliinille ja koko perheelle!!! Ja Tsemppiä Haave!!!

Itekin tässä pikkuhiljaa tajuaa että ei hitsi, vauvahan vois mun puolesta syntyä jo kuuden viikon päästä. Huhtikuun saisi vielä pysyä kiltisti omassa yksiössään, mies on niin paljon pois kotoa ettei varmana ehtis synnytykseen :)
Mun on selkä niinku joku lyijypaino!!! Pari päivää oon taas ollut töissä ja kylläpäs on raskasta! Masukin tuntuu kovottelevan paljon enemmän.. Tän päivän aikana pikkuhousunsuojaan ilmestynyt pikkasen jotain rusehtavaa vuotoa, onkohan vaarallista? nooh, 3 päivää vielä, sitten saan taas huilata.
Huomenna olis neuvolan kontrollikäynti. Kertoilen huomenna lisää, jos jotain uutisia siltä käynniltä :)

Zara ja Nöpsykkä 30+5

Pilkkuliini: Valtavasti onnea koko perheelle - hienon kokoiset vauvathan sieltä tuli! aivan ihania hetkiä teille perheenä! :heart:

Haave: Tsemppiä koitokseen, voi kuinka jännät ajat siellä on menossa! Nyt alkaa konkretisoitumaan tämä toukokuun läheneminen toden teolla.. mammalomakin kolkuttelee kohta ovella..

IhanaOmena 30+0

Haavemamma73: tilasin Englannista ja hintaa euroina tuli noin 400 euroa, sisälsi siis rattaat,sisaristuimen ja tuplasadesuojan. Niin ja rahti oli kans tossa summassa. En siis ostanu sellaista pehmeää koppaa koska on kuulemma niin pieni ettei mee pitkäksi aikaa. Makuupussi vastaavasti kuulemma on parempi mut tilaan sen sit syksymmällä jos siltä tuntuu..
Googletapa seuraavia kauppoja (kaikki siis Briteissä): Babyland Direct.co.uk, Peppermint Nursery ja Babybabyonline. Tuosta vikasta mä sit tilasin koska pystyin tekemään ihan perinteisen maksumääräyksen pankkini kautta. Peppermintissä (ja myös Babybabyssä) voi ostaa myös Visalla/Masterilla. Babylandissa ainoa maksutapa on paypal (ja on noista kaupoista kallein..). Ja sain tosiaan vaunupaketin suoraan kotiovelle =)

Kävin kans neuvolassa. Tyttö kieltäytyi tulemasta kuuntelemaan vauvan ääniä mut onneksi isi tuli kesken töiden seuraksi.
Mulla on paino noussut siten että painan nyt saman verran mitä painoin silloin kun aloin odottaa esikoista. Ja vauva on jotenkin poikittain/vinottain. Eli ihan ei vielä ole pää alaspäin. Muutenkin kaikki arvot oli hyvät. Että jospa nyt ei tulisi sitä raskausmyrkytystä. Paljon juteltiin synnytyksestä ja terkka huomasi että mun puheista kuulee sen että toi eka synnytys oli rankka, kuulemma varaudun koko ajan siihen että taas menee vituralleen :whistle:. Mutta tokihan mä ennen kaikkea toivon että saisin kokea helpomman synnytyksen.

Ja illan kunniaksi vein koiria ulkoiluttaessani lipat alamäessä. Istualleni tömähdin eikä mihinkään sattunut. Pääsinpä vielä kiroamaan miten meidän pienellä kapealla tiellä oli autoja ja väkeä kuin pipoa. Ihme ruuhkapäivä..

Haavemamma - Mulla tuli maksamaan phil&teds sportit, sisaristuin, sadesuoja, kantokassi ja rahti yhteensä 520?.
Kattelin näistä paikoista ja suunnilleen samoissa hinnoissa oli.
http://www.pramworld.co.uk/index.html
http://www.babykit.co.uk/
Tilasin sitten tuolta babykitistä. Tilaus onnistui sujuvasti netin kautta ja maksu luottokortilla samoin kuin muissakin nettikaupoissa. Rattaat tuli perille viikossa. Ainoa ongelma joka ilmeni oli täällä Suomen päässä ja Itellan toimesta. Mutta sekin sitten hoitui samana päivänä, kun soitin perään.

Alisa - Mä olen pessyt vauvanvaatteet samoilla aineilla kuin muunkin perheen. Vähän vaihdellen jotain sensitive ainetta. Ja comfort concentrate pure-huuhteluainettakin oon käyttänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillevauva:
Haavemamma73: tilasin Englannista ja hintaa euroina tuli noin 400 euroa, sisälsi siis rattaat,sisaristuimen ja tuplasadesuojan. Niin ja rahti oli kans tossa summassa. En siis ostanu sellaista pehmeää koppaa koska on kuulemma niin pieni ettei mee pitkäksi aikaa. Makuupussi vastaavasti kuulemma on parempi mut tilaan sen sit syksymmällä jos siltä tuntuu..
Googletapa seuraavia kauppoja (kaikki siis Briteissä): Babyland Direct.co.uk, Peppermint Nursery ja Babybabyonline. Tuosta vikasta mä sit tilasin koska pystyin tekemään ihan perinteisen maksumääräyksen pankkini kautta. Peppermintissä (ja myös Babybabyssä) voi ostaa myös Visalla/Masterilla. Babylandissa ainoa maksutapa on paypal (ja on noista kaupoista kallein..). Ja sain tosiaan vaunupaketin suoraan kotiovelle =)
Ai nyt mua harmittaa, että en tuota kauppaa löytänyt, vaikka ties kuinka monta iltaa/yötä meni googletellessa ja vertaillessa hintoja :D

Haavemamma- Ootko kattonu tuota britaxin vastaavaa mallia? Nyt jos voisin uudestaan valita, niin voi olla että kallistuisin noihin :whistle: Vaikuttavat aika paljon paremmin suunnitelluilta (mm. kuomut) ja kaukalonkin saa kiinni.

Onnea Pilkkuliini :heart: :heart:

Äp:n hain ja en hirveesti tykänny mutta en silti valita, käyttöön ne kuitenkin menee.

Mä en pysty kauempaa tässä istua kun A tulee kyljestä läpi |O :'(

Mahakuva kuitenkin, tänään otettu 32+2

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 32+2

Niin se kolmenkympin raja täälläkin vaan hitaasti lähestyy. Ja varmaan alkaa muutkin tähän pinoon piakkoin vauvoja saada, rupee toukokuu jo lähestymään.

Tänään ois miehen kanssa tarkotus käydä kattelees vähän imetysliivejä mulle ja käydään samalla kaksin hääpäivän kunniaks syömässä ulkona. Vähän oli tarkotus leffassakin käydä mutta ei siellä menny mitään sopivaa näytäntöä.

BTL, kyllä on muhkea masu. Alkaa varmaan jo ahistaa...

Alisa kyseli tuosta pesuaineesta. Meillä on nyt ollu mitä milloinkin, mutta oon käyttänyt tuollaista herkälle iholle tarkotettuu pesuainetta ja nestemäistä meillä käytössä yleensä. Mä oon vauvanvaatteet pyöräyttänyt 30asteen pikaohjelmalla läpi kun eivät oo varsinaisesti likaisia. Vimpat äippäpakkauksen vaatteet tarttis viel pestä.

napsuneiti, hyvän kokoinen vauveli jo sielläkin on jos nyt syntyis.

Selis ja "mötkäle" 29+0 poks :heart:

Yhteistyössä