<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

ompas täällä tapahtunu taas paljon:) itselläni alkaa huomenna viikko 33 ja toivoisin että pikuhiljaa on ohi. Masu asukki ei sitten osaa nukkua yhtään öisin vaan suorastaan yrittää työntää jalkaa vatsan läpi että varmasti sattuu:D Meil olis huomenna kättärille pelkopolille aika mut oon alkanu tulla nii vainoharhaiseksi kaikenmaailman vatsatauti epidemioiden takia että saatan peruuttaa ajan koska pelkään mennä sairaalaan sisälle. Ei kai kättärillä oo mitään tauteja pyörimässä? niin tyhmä kysymys mutta fobiakun on.. En edes kauppaan uskalla enään mennä että tää alkaa olla jo sairasta:/

Meillä on ongelma kun on tollanen pinnasänky johon menee 70x135 patja ja niitä ei löydy yhtään mistään. kaikista liikkeistä ollaan käyty kysymässä mutta ei.. lähtee sänky vaihtoon.

Koiran tapa koulutus ei tuota tulosta vaan edelleen riehuu ja riekkuu lenkillä minkä kerkee, nyt on käytössä kuonopanta,kuristuspanta ja vedonesto valjaitakin kokeiltiin mut ne ei toiminu yhtään. Koska mies teki selväksi yhden riidan yhteydessä että ei osallistu koiran hoitamiseen millään lailla, edes silloin kun lapsi syntyy, niin pitää saada koira käyttäytymään että voin viedä sitä sitten ulos lapsen kanssa. SEn ajan mitä koiria olen omistanut(12 vuotta) ei ykskään kouluttamani koira oo ollut tämmönen pelle ja nyt aika käy pikkasen vähiin kun laskettuun aikaankin on enää 7 viikkoa :ashamed:

muuten kuuluu hyvää. ei ole vatsa kivut vaivannut enään että särkylääkkeet on onneksi voinut jättää sivuun:)
 
Ai niin, piti mainita peiton koosta.. Eli ostettiin ens alkuun semmonen pieni peitto, olikohan 70x100 kooltaan. Isompia pussilakanoita pitäisi vielä muutamat ostaa/ommella ja huomasin että tuo äitiyspakkauksen peitto on 80x120, ja kaikki lasten pussilakanat on kooltaan 90x120 :kieh: Voi että ärsyttää. Onkohan ne kovin isoja, on tuo 10cm musta aika paljon löysää siinä pussilakanassa sitten...? Vai meniköhän peitto uusiksi...
 
Jes tänään vihdoinkin päästiin "isoille" viikoille! POKS 30+0 :heart:
On kyllä odotettukkin. :D

Ensi viikolla alkaa sitten perhevalmennus, jännittää vähän mennä kun ei yhtään tiedä millaisia ihmisiä siellä on. Toivottavasti sais uusia tuttavuuksia. :)

Eipä mulla mitään sen kummempaa, piti tulla vaan poksumaan. :D

Riikka ja pikkuinen 30+0 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finu:
Meillä on ongelma kun on tollanen pinnasänky johon menee 70x135 patja ja niitä ei löydy yhtään mistään. kaikista liikkeistä ollaan käyty kysymässä mutta ei.. lähtee sänky vaihtoon.

Hobby Hallissa oli ainakin joku patja jotka oli 75cmx130/135cm :) Muistaakseni löytyi lasten patjoista :)
 
Haave Mukava kuulla sinusta! Ihana kuulla, että Oskarilla kaikki hyvin ja poika edistyy joka päivä :heart: Kurjaa varmasti ajella edes takaisin, toivottavasti pikkuinen pääsee pian kotiin :hug:

Johjo Meilläkin mies tekee paljon töitä, mutta sentään isyysloma tiedossa ja eihän mulle oo ku koira täällä, joten helppoa siinä mielessä. Kovasti voimia ja onneks noita vapaa päiviä tulee aina sillon tällöin, niin saa mies vähän helpottaa sun taakkaa :hug:

Finu Ilmeisesti Jyskistä saa patjoja ihan mittatilaustyönä. Meidän äiti puhu, että niille päiväkotiin oli sieltä haettu ihan omilla mitoilla patjoja lasten sänkyihin. Ei tuota vatsatautiepidemiaa kannata pelätä. Käytät sairaalaan mennessä ja sieltä pois tullessa käsidesiä, niin ei ne pöpöt suhun hyppää. ite oon ollu reilun kuukauden noro-viruksen ympäröimässä työympäristössä ja hyvin oon säästyny *koputtaa puuta* :D
Toivottavasti saat koirasi vielä koulutettua. Ite mietin kans, että mitenköhän tuo meidän koira mahtaa käyttäytyä sitten vaunulenkeillä. Olis kiva käydä jo kokeilemassa :whistle:

riikka poksuonnittelut! :heart: Niin mekin vain päästiin uusille kymmenille :D

Ihana ilma ulkona. Mieli on taas niin virkistynyt ja valoisa tuon auringon myötä B) Jospa lähtis koiran kans varovaiselle kävelylenkille, aamulla sain kivasti suppareita aikaan, ku liian vauhdikkaasti menin :/
 
Moikka,

Sandylle heti kärkeen :hug:

ÄP laatikossa
Meillä kans kait nukutaan alkuun, jollei sitten vieressä kuitenkin yöllä. Esikko nukkuikin 3 kk vieressä yöt eli juurikin sen ajan kun imetin, sen jälkeen siirtyi kivutta omaan huoneeseen ja omaan sänkyyn.
Musta tuntuu jotenkin hassulta laittaa pikkuinen pahvilaatikkoon, mutta siihenhän se on suunniteltu :ashamed:
Hei te joilla ennestään lapsia!! Minkä ikäisenä on lapsenne siirtyneet pinniksestä seuraavaan sänkyyn? Meillä kun siis tuo esikko 1v 1 kk ja en millään viitsis ostaa toista pinnistä muutaman kuukauden takia. Että jos esikko siirtyisikin seuraavaan sänkyyn joskus kesän lopulla eli n. 1v 7kk ja kuopus 'perisi' pinniksen. Sitten vielä probleemia lisää kun ollaan kovia mökkeilijöitä, että kuinkas siellä nukkumiset. Nyt meillä on ollu esikoiselle matkasänky ja toista sellaistakaan kohloa ei hutsittaisi ostaa... Mies sanoikin että kyllä heillä töissä on lisää noita pahvilaatikoita :p

Raskaudesta Mä en itse ole valittaja tyyppiä olleskaan. Mua suoraan sanoen ärsyttää mammat jotka valittaa joka asiasta ja jättää itsestä huolehtimisen vedoten raskauteen, sitten todetaan että " mistä näitä kiloja oikein tulee kun 30kg on jo lasissa?" kun ei liiku ja syödään ihan surutta mitä sattuu, niin lihoohan sitä ilman raskauttakin.
Toivottavasti ei kukaan loukkaannu, tarkoitan ihan reality maailman tuttuja :/
Mut joo siis pointtini oli että nyt olen hissuksiin joutunut sanomaan ukolleni että "oletsä muuten huomannu että mä olen raskaana???" kun minusta odottaa että olen sama puuha-Pirkko ku ennenkin..ja olenkin, mutta kun selkä alkanut kipeytyä ton yli 10 kg esikoisen nostelusta joka siis ei vielä kävele jne... niin ei vaan niinku pysty enää. Ukko huohottaa ihan ilman tätä 10 kiloisen mahan lisävarustustakin ja huokailee että"onpas susta tullu painava tyttö!" :kieh: Ihan oli pakko sanoo että mitäs jos laitettas siihen vielä 10 kg lisäpainoa mahan kohalle, et voisin lainata lähijumppalasta sellaisen levykiekon, niin pääsis ukkokin 'fiiliksiin'. :kieh:

Täällä alkaa taas uus viikko ja siis aika vaan kuluu ihan huomaamatta :eek:

Voidaas paksusti :heart:

HM 31+0 ja pikku neiti +1v 1kk
 
tosta painosta. kyllä mä ainakin valitan. ennen painoin 55kg nykysin 75kg! Että on sitä painoa jonku verran kertyny ja sen näkee naamastakin jo. Mitään ihmeelistä en ole syönyt ihan normi ruokaa mitä yleensäkkin.Vaatteet meni uudestaan hankintaan kun menee nykysin hikisesti 42 kokoset housut(ennen 34). En sitten tiedä mikä on syy siihen että lihoan kun sika joka viikko, ehkä se on kaikilla erillaista.Koiran kanssa tulee liikuttua se tunti vähintään päivässä. Se on ehkä ainut syy mikä tässä raskaudessa itkettää, kun ei enää oma mieskään kehtaa julkisilla paikoilla liikkua mun kanssa nii saan hävetä itteeni ihan tosissaan. Se ei oo mitenkään hauskaa, eikä tämä ole valittamista kerroin vaan miten itselläni on asiat.No mutta lastakun ollaan haluttu niin pitää kärsiä sitten loppuun asti.Synnytyksen jälkeen sitten vaikka kovemmat laidutus keinot,sitten vaikka lääkkeitten kanssa.
 
Sunnuntaita kaikille :wave:

Tääl hikoillaan kotona.. Mua rasittaa tää asunto kun aurinko paahtaa n. klo11-15välisen ajan suoraan ikkunoihin ja sit tääl on noin 35astetta lämmintä.. Miten sit vauvan kanssa, voikohan katto ja pöytätuulettimia pitää päällä? Ikkunat meil on kii ku kissat rakkaat lähtis lätkiin..
Ai, sanoinko et tää pikkunen istuu mun mahassa (viime neuvolakäynil ainakin) nii to katotaan ultral et istuuko ja aletaan miettiin pitäskö alkaa kääntään ku viikkoja jo sen verran et pitäs olla pääalaspäin..

Tuosta painosta puhutte, mä en jaksa ressata onneks neuvolatäti ressaa munki puolesta :LOL: Nyt on kyl hirvittäny kesä et mitä sillon päälle mut sit pitää mennä kaupaan kun vauva on tullu ja läskit "tasottunu".. :D

Nii ja hei sinulle uudelle (en muista nimimerkkiäs) :wave:

ja kiva kun Haave tulit kuulumisia kertomaan =)

Nyt haen jäätelöä ja katon tv :p nautin elämästä, mies oli eilen rallis ja tänään jossain moottoripyörä hommas niin saapi olla yksin.. :)

KyyneltenHymy & EetuEmilia 34+1
 
A-L-M - Mitä oon ite katellut noita vauvojen lakanoita, niin melkein joka paikassa pussilakanat on sen 5-10cm suurempia ku peitot. Myös toi äp:n pussilakana on sen 5cm isompi. Eiköhän ne ihan hyvin sovi, vaikka reunoille pari senttiä tyhjää jääkin. Mä olen käyttänyt tuossa äp:n peitossa myös yhtä Ikean pussilakanaa ja niillähän joku ihan oma ylileveä koko. :)

Haave - Kiva kuulla, että vauva voi hyvin :) Voin vaan kuvitella miten ikävää on lähteä sairaalasta kotiin ilman vauvaa :hug:

Kävin just selailemassa vanhaa pinoa tuon kolmosen odotusajalta ja oon kyllä silloin ollut näillä viikoilla paljon vaivaisempi kuin nyt :D Nyt oon oikeastaan tuota selkää lukuunottamatta tosi hyvä vointinen. Kai se on vähän pakkokin kun on tuo pikkunen hoidettavana.
Paino mulla on joka odotuksessa noussut paljon, paitsi kakkosta odottaessa vain 15kg. Mulla nousee paino tosi helposti, jos vähänkin jotain ylimääräistä syön ja raskauden alussa mulla on aina tullut hirveä nälkä ja himo ihan kunnon lämpimään ruokaan, joten tässä sitä taas ollaan :p :LOL: Mutta onneksi oon saanut aina hyvin raskauskilot karistettua poiskin, niin eivät oo jääny roikkumaan.

Me ollaan käyty vauvauinnissa kolmosen kanssa. Tai lähinnä minä, kun miehellä usein sunnuntaisin töitä, eikä pääse mukaan. Neuvolan th sanoi, että sitten ei saisi enää käydä, jos paikat on auki. Mutta mistä ihmeestä mä nyt sitten tiedän, että onko ne paikat auki vai ei ja miten pitkään tuolla uimassa uskaltaa käydä? Onko täällä muita uimareita? Miten pitkään ootte käynyt tai meinaatte käydä uimassa?

zizilisko+nuppunen 30+2
 
emv
Lakanat: Ja eiks ne usein pesussa vähän kutistukin? Tai vähintäänkin saattaa kutistua.

Paino: Me ollaan vaan miehen kans todettu ne kilot tulee mitä tulee, jos se sen kerran vaatii. Paino oli normaali ennen raskautta ja kokemuksesta tiedän et mun o nsuht helppo tiputtaa tarvittaessa kiloja. En siis ota stressiä. Itte on ole kevyitä, lyhyitä kävelyitä enempää saanu liikkua tammikuun puolivälin jälkeen, joten liikuntaa on TOSI paljon vähemmän kuin normaalisti. Ja kun ei tuu ees sitä kulutusta mitä töissä tulis. Paino noussut nyt jotain 14-15kg ja must se on täysin ok. Enemmän mua rasittaa nuo alavatsalla hengailevat raskausarvet :(

Löysin tänään kirpparilta kaikkee ihanaa (ja osa ihan tarpeellistakin) vauvalle ja tosi sopivaan hintaan. Jei! Nyt pesukone laulaa. :D

-emv ja papustiina 32+1 :heart:

muoks. Ja kiloista vielä, miehelle on kans tullu joitakin "raskauskiloja". :D
 
Laitetaan nyt vähän lisää taustatietoa meistä kun joku oli kysellyt :)

Eli raskaus tuli tänne täysin yllätyksenä. Meni kahden ehkäisyn läpi ja huomattiin kovin myöhään (olisko viikkoja ollu sillon jo 14-16), kun alettiin tutkimaan olisiko mulla laskimotukosta. No ko. vaiva selittyi iskiaksella ja olikin todella paha (kipu jatkunut useita kuukausia ja olin täysin jalaton viimeisen kuukauden) Olin tuolloin vielä ulkomailla, josta palasin Suomeen viime vuoden lopulla ja näillä näkymin palaamassa takaisin "uuteen kotimaahan" muutaman vuoden sisällä. Suomessa olis tarkoitus opiskella lisää ja mahdollista vaihtoon lähtöäkin miettiä. Mies oli valitettavasti sitä mieltä, ettei ei ole valmis tähän hommaan, mutta onneksi mulla on iso ja hyvä tukiverkko ympärillä :)

Mitään ihmeellisiä vaivoja ei oikeastaan ole ollut, mutta neuvolassa kielsivät nostelun ja liian "urheilun" koska ennakoivia alkoi tulemaan niiden yhteydessä siihen malliin, että olin kaksinkerroin :D Vaikkei kipuja siis ollut, mutta lihakset vaan meni niin ruttuun ettei enää pystynyt suorassa seisomaan :LOL: Iskiaskin on pysynyt hyvänä vesijuoksun ja crosserilla polkemisen ansiosta, samoin paino ;) Tosin nyt viimeisen kuukauden aikana jäänyt vähän vähemmälle liikunta ja ensi keskiviikkoinen neuvola jännittää lähinnä tuon painon takia :D

Poika on selkeästi isäänsä tullut, eli vaatii oman huomionsa ja ilmoittaa kyllä jossei jokin miellytä. Esim. kyljellään nukkuessa pitää olla tasan tietyssä asennossa tai tulee monoa niin kauan kunnes asentoa vaihtaa :D Napoleoniksi olen hänet nimennyt näin alkuun :LOL:

Toivottavasti kaikilla pysyy muksut mahassa vielä, eikä lisää vaivoja tule kenellekään :) Onnea jo pikkuisen/pikkuiset saaneille :)

KyyneltenHymy Mihin sulla tuntuu potkut? Kun meillä ei nauvolantäti ollut ihan varma miten herra tuolla möyryää kun välillä oli selkeästi poikittain, jolloin potkut tuntuivat mulla kyljissä. Ja välillä tuntuu ylhäällä kylkiluiden alla ja välillä taas kyljissä ja persauksen puolella :D Mietin jo että mikä ihme ninja pojasta on tulossa, kun kuitenkin nauvolantäti sanoi ettei oikein päätä löytänyt ylhäältä, että kyllä se raivotarjonnassa olisi. Ja nuo persauksessa tuntuvat potkut on aika yksittäisiä. Kylkiluiden alapuolella tuntuu välillä sellasta ihmeellistä painetta ihan kun tuo tunkis persaustaan/päätään ihosta läpi :D

-Möhvi ja Napoleon 32+5-
 
Sirmulle kiitos vinkeistä mutta kulutin noin 30min ajastani lukien pesupähkinöistä enkä itse ole niin vakuuttunut :whistle: Ja rumpukuivaus, äp:n vaatteissa ainakin luki ettei niitä saisi rumpukuivata? Pesuaineen annostelussa voisi olla jotain mutta, en ole kertaakaan saanut pyykistä pehmeätä ilman huuhteluainetta? Onko vauvan hipiälle sopivaa huuhteluainetta :ashamed: Mä en ole mikään pyykinpesuexpertti joten siksi kaikenlaiset neuvot tarpeen. Pesuaineena nestemäinen Ariel Sensitive ja tällä siis pestään kaikki.

Kestot ei ole kiinnostanut mutta koska ne ottivat itse kontaktia äp:n kautta niin jaa, voihan se olla että hulluks heittäydyn kerran tai kaks :whistle:

Mäkään en tykkää jonkunpoika/tytär-nimistä mutta voi olla että miehen nimen kanssa se vaan tuntuu huonolta :D

sandy85 :hug:

Tervetuloa Möhvi :flower:

Meillä huomenna käynti Iho- ja Allergiasairaalalla pojan iho-oireiden takia, rankkaa päivää siis taitaa pukata. Huomenna on myös pojan synttärit (jep, onnea vaan ja pistetään) ja mä myös vanhenen vuodella B)
Nyt en kerkeä muuta kun koko poppoo odottaa mua jo suihkuun!

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 33+0 (enää viikko Kättärin takarajaan :attn: )
 
huoh... joudun huomenna johonkin tutkimuksiin näistä viime aikaisista jatkuvista ylävatsakivuista ja vauvakin on iso kuulemma. Vauva on ollut aika hiljainenkin lukuunottamatta lyhyitä hetkiä karkin syömisen yhteydessä. Toivottavasti kaikki on kunnossa..

IhanaOmena 30+5
 
Möhville tervetuloa mukaan! Jaksamista odottamiseen, oot reipas ja varmasti pärjäät yksin! Mulla mies 150 vrk vuodessa pois kotoa muilla mailla ja kolmatta lasta jo odotan. Kyllä sitä hyvin pärjää kun on normaalijärjellä varustettu pää B) Asenteesta pitkälti kyse ja kun ei ole muuta vaihtoehtoa.

BTL Käynnistääkö ne jo viikon päästä??
 
Oskari oli päässyt pois keskoskaapista ja köllötteli lämpöpedillä kun käytiin miehen kanssa katsomassa... Maitoakin on pikkuhiljaa nousemassa lisää ja nyt lypsäessä tulee muutakin kuin höyryä. BabyBlues taas jyllää täysillä ja kaikki itkettää ja on kova ikävä poikaa. :'(

Hassua kuinka murehdin painonnousua ja kiloja kun olin raskaana ja nyt kun vauva on syntynyt, paino on about viimeisenä mielessä... Tokihan vatsa on löysä ja läskiä riittää, mutta murehdin sitä sitten myöhemmin. Ruoka ei tahdo millään maistua, varsinkin iltaisin kun on paha mieli niin on vaikea saada mitään alas. Pitäisi yrittää syödä paremmin, nyt lähinnä leipää ja jogurttia syönyt ja muutaman hedelmän.

Sori jos mun kaikki viestit on pelkkää omaa napaa, nyt vain mun ajatusmaailma pyörii pojan luona sairaalassa. Kaikkien viestit olen lukenut ja hengessä elän mukana.

Haave & Poika 6 päivää :heart:
 
Iltoja!

Möhvi
, teretulemasta! :wave:

Raskaudesta, mä oon ainakin nyt parin viikon ajan narissu ja paljon, olo vaan ei oo ollu oikein mitenkään hyvä, eikä se helpota et nyt lykkäs tän prkl:een flunssankin... :/ Mut en mä silti ole mitään verrattuna yhteen tuttuun joka ei muuta teekkään kun valita, se välillä jo häiritsee kun koskaan ei toisella ole muuta sanottavaa kun iänikuista itkentää siitä kuinka kaikki on perseellää, mies on perseestä kun ei suostu laittaa tuhansia kiinni jonninjoutavaan vauva roinaan, lääkärit on perseestä, raskaus on perseestä, kaikki siis vaan mättää, ei ole tähän asti ollut päivää jolloin olis tullu jotain positiivista, eiku joo, olihan, muisti mulle aukoa turpaansa kun itellensä ei ole tullut kun joku 8kg ja mulle on tullu jo 15kg... :p Ihan sama kun rassaa sekin että sillä on la 5vko aikasemmin kun mulla, mutta silti se puhuu ihan kuin en raskaudesta mitään tietäis ja aina tulee tää "oota kun oot sillä ja sillä viikolla niin lähtee sullakin järki"...no kaikki nyt vaan ei ota niitä asioita niin... :D ;)

Mutta joo..Se siitä..Meille tuli pinnari eilen ja isäntä sen tänään kasas, alkaa ihan oikeesti tulee se karu totuus naamalle et meille tulee vauva... :heart:
Mie tossa soittelin synnärillekkin tänää kun keittiössä puuhaillessa mulla valahti yhtäkkiä jotain märkää housuun, kävin tarkistaa niin pikkuhousunsuoja ja pikkarit oli märät..Ota tuostakin nyt selvää et oliko lapsivettä vai valkovuotoo vai mitä, joka tapauksessa, nyt sit seuraillaan että tuleeko sitä lisää tai alkaako supistelee, kivaa kun on ihan pihalla näistä.. :)

Mutta mie lähen kaivelee jääkaappia ja keittelee teetä!

Palataan asiaan arvon daamit!

Maira ja eemeli 28+5


Haave
Ihana kuulla uutisia teistäkin! :heart: On varmasti tosi rankkaa jättää toinen sinne, oikein kovasti jaksamisia!!! :hug: :heart:
 
Poksujille onnittelut!

Haave: Ymmärrän kyllä että ajatukset nyt "omassa navassa". Kirjoittelehan vaan aina kun siltä tuntuu.

Finu: Ootteko katellu et jos jossain olis oikean levynen ja vaan lyhentäis? Esim täällä http://www.on24.fi/sisustus/s%C3%A4ngyt_patjat/patjat/7249 on oikea leveys. Vetskari näyttäis olevan sivulla joten patja pois päällisen sisältä ja lyhyemmäksi. Meillä on lasten kerrossänky 80*180 mitä kokoa ei kans suoraa löydy. Ollaan aina itse leikattu pala pois.

alfonsiina: Aika hyvin nuo pikkuiset on onneks tuolla mahassa suojassa. Ethän suoraa mahan päälle kaatunut? Silloin vois olla jo lääkärissä käynnin paikka.

BTL: Rumpukuivaus on kielletty todella monessa vaatteessa. Meillä on ainakin rummussa kuivausmahdollisuus matalammassa lämmössä millä kuivaan lähes kaikki NURINPÄIN. Vain pyyhkeet, harsot jne kuivaan kuumemmalla ja esim. sukkia ja rintsikoita en rumpukuivaa ollenkaan. Ainoastaan sellaiset missä on muovisen tuntuinen kuvio voivat kärsiä. Toiseksi en kuivaa ihan kuivaksi asti. Vaatteet kärsii vähemmän kun en kuivaa kuivaksi vaan laitan rummusta hieman kosteana narulle. Vaatteet pysyy hyvinä, mutta pehmeinä. Meillä on kaikilla lapsilla atooppinen iho (vaikeus vaihtelee) kuten myös minulla joten vältän huuhteluaineita, mutta näin pyykki on pehmeää eikä vaadi silitystä.

Johjo 34+0
 
Finu Se onkin sit eri asia jos oikeesti liikkuu ja ei nyt joka päivä mättää herkkuja naamariin ja SILTI tulee kiloja. Muttaku on niitäki jotka valittaa valittaa ja valittaa, ikäänkuin mikään ei olis omissa käsissä kun on raskaana.
Mairan tuttava on just sarjassamme en jaksais kuunnella :eek: Et ollaan niinku perusasenteelta jo negatiivisia, johan se vaikuttaa vauvaankin.

Mä oikein odotan että pääsen karistamaan kiloja ja palautumaan raskauden jälkeen. Mulla ne viimeksi ikäänkuin alkuun karisi itsestään, kun oli niin ylikierroksilla ja hoivas vaan vaavia ettei edes tehny mieli syödä. Ihan viimesimmät kilot vaati kyllä sitten jo ponnistelujakin...ja sittenhän sitä olinkin jo taas raskaana ( ehdin sen n puoli vuotta jopa ollakin ennenku pajahti taas ) .

Möhvi Teretulloo ja zemppiä odotukseen. Kiva että sulla on tukiverkko kuitenkin olemassa, sehän se on tärkeintä :)
Onkos täällä muita 'yksin' odottajia?

Zizilisko
Me käydään kans pikkutypyn kanssa uimassa vielä, vaikka äipän selkä huutaakin jo armoa kovaa. Me oltiin ma siellä poli tarkastuksessa ja luotan siihen ku sanoivat että paikat on sulki vielä visusti. Onkohan siinä muutes joku vko raja ettei sit enää uikkuun ole hyvä mennä. Pitääkin kysellä kun ke nla.

Kestoja Kokeilin esikoisen kanssa pari kertaa ja se jäi siihen. Ehkä juurikin parempi olisi aloittaa kun se 'kakkaa joka vaipassa' kausi on ohi. Mulla se ikäänku kaatui siihen että niitten kakkariepujen puljaaminen oli mulle jotenkin liikaa. Ukko oli tyytyväinen ku lakkasin vouhottamasta.

Pesupähkinöitä hommasin myös tuohon 'intoilu'-aikaan, mutta niinkus aiemmin sanottu, pesen niillä ainoastaan nk. puhdasta pyykkiä, esim tahroihin ne ei pure. Pehmeetä tulee kyllä ihan joo.
Kuivausrumpuakin ajateltiin silloin esikkoa odotellessa, mutta juurikin tuosta syystä että niin monissa vaatteissa on kielto merkki, niin sai jättämään vempaimen kauppaan. Musta ei taas mitään järkeä, että ensin rummuttaa ja sitten vielä pitäisi laittaa narulle. Tupla duuni :eek:

Haave :heart:

Ihana Omena :hug:

Mä olen huomannu että jalat on alkanut väsymään taas eli näitä loppuraskauden ihania vaivoja alkanee tulla. Vielä en ole varsinaista turvotusta huomannut, mutta eiköhän sitäkin ala hiljalleen kertyä, yäks!

Jaaha pallomahan nukkumaan meno aika. Hyvää yötä!

HM ja tirppana 31+0
 
Haave :hug: jaksamista! Kyllä se aika menee nopeasti, että saat pojan kotiin :) Ymmärrettävää että ajatukset pojan luona :heart:

Möhvi tervetuloa! :wave:

Me kun ei otettu äp:tä, niin ei oo sitä pahvilootaa,mutta jokatapauksessa vauva tulee nukkumaan vieressä ja/tai pinniksessä jo alusta asti.

rv 30+1


rv 31+5

huomasin kuvista, että ruvennu maha laskeutumaan .. :D

Ja eikun yrittää nukkumista, huomen ois hammaslääkäri.. *apuva*

Miikulainen ja rääpäle 31+5 :heart:
 
lypy:
Ei herran tähden :D Vaan toi 34viikkoa on rajana että pääsee Kättärille synnyttämään! Aiemmin olis täytyny asioida Naistenklinikalla. Kuukauden päästä olen valmis ja alan odottelemaan tapahtumista ja toivon mukaan ilman käynnistystä =)

Johjo:
Hmmm, no täytyy ottaa selvää millainen kone tuolla pyykkärissä on. Tällä hetkellä ollaan käytetty huuhteluainetta mutta koska vauvoille ei välttämättä tekisi niin hyvää niin haluaisin löytää toisen keinon koska inhoan koppuravaatteita :x Ja mun pojalla myös jotain ihojuttuja, tänään mennään niihin testeihin, toivon saavani vinkkejä tai apuja näihin ihojuttuihin.

Varanikki voi siis lisätä mulle listaan yhden vuoden B)
Huoh, harmittaa että pojalta otetaan testit näin syntymäpäivänä mut ajattelin että asia korvaantuis kun tullaan kotiin ja täällä odottelisi lahja :heart: Toivottavasti se prix-koe ei ole kamalan kivulias, kokemusta kun ei ole. Onneksi poika on reipas kun mikä :heart:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 33+1
 
BTL Mulla on nyt pesu- ja huuhteluaineina LV:n hajusteettomat ja väriaineettomat, niillä ainakin tuli pehmeää pyykkiä. Yhden koneellisen taisin pestä ilman huuhteluainetta ja pehmeää se oli, paaaaljon pehmeämpää kuin mitä normaalisti käyttämälläni Bio Luvililla olisi tullut.
Tuosta prick-testistä, ei ole kovin kivulias, eli tuntuu lähinnä nipistykseltä. Ihan pienellä neulallahan siinä allergeenia ihoon laitetaan, mutta siis ei mitenkään piikitetä, lähinnä tökkästään. Sit voi kirvellä/kutittaa jonkin aikaakin ne mihin iho reagoi. Mulle on tehty ne laajemmat "selkätestit" myös, jossa nousi ihan rakkuloille iho ja loppupelissä kortisonilla hoidettiin pois...

Iltapäivällä lisää, neuvolakuulumisia

niin ja poks 34+0 :heart: (eilen olin laittanut väärin)
 
Huomenta!

Mä en kuivaa kuivausrummussa ku pyyhkeet,lakanat,täkkipussuit ja tyynyliinat. No kyl joskus tulee laitettuu poikien kolitsipuseroita ym... Harsoja en oo enää kuivannu siellä ku ne kutistuu niin helposti.

Haave Mukavaa et poika voi hyvin ja jaksamisia teille koko perheelle :hug:

KyyneltenHymy Kyseli tosta tuulettimien käytöstä. Kyl me pidettiin makkarissa kattotuuletinta päällä öisin, ku pinnis on seinän vieressä eikä siinä tuulettimen alla.

Riikka Poksu onnittelut :heart:

Miikulainen Ihana masu :heart:

Alfonsiina Toivottavasti ei sattunut pahasti :hug:

Sit kaikille :hug: ketkä sitä tarvtisee.

Kävin eilen kaverin kans kirpparilla ja löysin kassillisen vauvan vaatetta
:D (ihan ku sitä ei olis jo :ashamed: )

Nyt on eka koneellinen pyörimässä. Ajattelin et veisin ulos kuivuu,ku aurinkokin paistaa ja lunta on maassa ni ne valkenis siellä ja tulis ihana raikas tuoksu :D

Mut eipä muuta ku mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

baby dream ja masuasukki 31+1
 
Hellurei..

Taas tääl on alkanu öisin oleen nälkä, siis ei mikään pikku nälkä joten käyn nappaseen banaanin huiviin :headwall:

Möhvi mulla tuntuu potkut.. öö.. no oikeestaan jämäkkiä iskuja ei oo tullu sit mahataudin jälkeen (eli viikkoon) mut kusirakolla ja vasemmalla kyljellä.. Käsien möyrintää en oo havainnu. Tuntuu etten tunne enään yhtä herkästi liikkeitä kun vähäaika sit. Jos pidän kättä mahalla niin tunnen muljunnan. Nii ja mul on semmonen pyöree pallo ylämahalla niin se on varmaan se pää ja se työntyy välillä "pihalle" asti. Mut eilenki mul oli kummallakin puolen kylkiä "pallukat" eli tais olla poikittain sillon.. Lapsen piti olla iso, mut miten se sit mahtuu pyöriin?

BornToLose Onnea! :flower:

Mut jos nyt lukis kirjaa hetken ja alottas tiskaamisen ja pyykin pesun.. Taijan pestä pyyhkeitä ja viedä ulos kans. =)
 
Patjasta: esim. tällaisesta myymälästä saa minkäkokoisen patjan vain haluaa, leikkaavat mittojen mukaan, eikä paljon maksa http://internetsivu.yritysopas.com/tampereenvaahtomuovi/
Vastaavia löytyy varmaan muiltakin paikkakunnilta. Olen itse käynyt joskus asioimassa ja täytyy ehkä nyt hakea uudelle vauvalle patja.

Meillä 1 v 9 kk tyttö nukkuu vielä pinnasängyssä. Yöt sujuvat (yleensä) hyvin, ja voi olla, ettei tule siirrettyä tyttöä "isojen tyttöjen sänkyyn" ennen toukokuuta.. Oletan, että siitä voi tulla pientä nukutusrumbaa ym, niin voi olla että katsotaan sitten vähän myöhemmin tuota uutta sänkyä. Meillä on pienempi pinnasänky vauvalle varastossa, niin pärjätään kesä hyvin sillä. Siihen vain tarvii todnäk uuden patjan, jos varastosta löytyvä ei siihen sovi. En ole vielä kokeillut.

Kukahan kyseli isomman lapsen siirtämisestä pois pinnasängystä... Monet meidän "vauvatutuista" ovat nukkuneet n. 1,5 vuoden ikäisestä lähtien isommassa sängyssä, joten onnistuu varmaan teilläkin kesän jälkeen, jos vauva nukkuu kesän äp-laatikossa.

Ei mutta pakko kai taas jatkaa töitä |O

Tiktu + George/Georgina 32+2 (kai... mulla menee noi viikot aina väärin)
 

Yhteistyössä