<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Varanikki eiköhän se kevät löydä viim. toukokuun lopussa meille ;) :whistle: jos siihen asti kärvistelet :D

marjutti Meillä ainakin välillä hiljasempia kausia tuolla masussa. Ehkä sillä nyt tosiaan on joku rahallisempi vaihe menossa. Vaikka ei tää kyl ikinä oo mikään riehuja ollu :) ihana maha :heart: Mulla kans normi pituset paidat auttamattoman lyhyitä.

emv olipas mukavaa, että sulla oli hyvä ilta ja jaksoit hillua ja heilua :D

tirpunen paranemisia koko perheelle!! :snotty:

baby dream täyden kympin poksuonnittelut! :heart:

ALM poksuonnittelut! :heart:

marjutti poksuonnittelut ja onnittelut hyvistä neukkukuulumisista! :heart:

Täällä ylämasu, tuosta rintalastan alapuolelta jotenkin kipee :/ Siis en oo varma, onko se tuo nahka, joka on kosketusarka vai mikä on.. Sitte mahassa yks toinenkin kohta, joka kipuilee koskettaessa tai sitten jossain tietyssä liikkeessa :/ Näitä pikkuvaivoja alkaa vissiin pikkuhiljaa tulemaan |O
onko kukaan muu soittanu vaualle musiikkia raskausaikana? :wave: Mulla yleensä joka ilta korvalaput mahalla ja soitan joko huilu tai kitaramusiikkia, rauhallista sellasta :) Testaan, että josko se sitten ulkomaailmassa rauhottuis samaan musiikkiin :D Taitaa olla toiveajattelua :whistle:
 
Onnea poksujille ja ihania mahakuvia!

Alisa84: Ihana musiikkivalinta siellä =) Mäkin olen soitellut mutta ihan vaan sillai että kuuntelen koneelta musiikkia, välillä ihan oman maun mukaista suht rauhallisia kappaleita (Juha Tapio, Chisu, Jippu jne..) tai sitten ihan vauvan omaa musaa. Mulla on sellanen joku 10 kappaleen kimara vauvalle jossa on osa unilaulutyyppisiä lauluja ja muita esim. päivänsäde ja menninkäinen, lounatuulen laulu jne. Tänäänkin ihan testasin vauvan liikkumista töistä tullessa, laittamalla vauvan omat musiikit soimaan ja kyllä se siellä tanssimaan alkoi :heart:

Tänään sattu ikävä juttu. Säikähdin ihan hirveesti ja menin töissä autoon itkemään. Hapuilin jotakin tiputtamiani tavaroita työpöydän alta tosi taittuneessa asennossa eteenpäin ja yhtäkkiä iski aivan kamala pistokipu mahaan. Ihan hetkellinen.. mutta silti voiko tuolla lailla koukistelemalla ja pahasti kumartumalla eteenpäin vahingoittaa oikeesti vauvaa? Jotenkin säikähdin ihan hirveesti kun tuntu jotenkin kummasti tuolla takana, alhaalla vielä sykekin kummasti hakkaavan sen episodin jälkeen. neuvola oli tietenkin jo siihen aikaan kiinni etten voinut sinnekään soittaa. Jos vauva on liikkunut nyt illalla, niin uskotteko että kaikki on ok? Voiko vauvalla olla hätä vaikka liikkuu siellä?

29+6
 
Alisa Mulla on kanssa ajoittain tuota samaa kosketusarkuutta mitä säkin kuvailit. Ilkeen tuntusta, mistähän johtunee... Ja tosiaan ylavatsalla mullakin, tuossa justiin tissien alla.
Mä en oo soittanut musiikkia, mutta autossa laulan kovin :ashamed: ja yleensä vaavi intoutuu sitten kunnon potkuihin, ei vissiin tykkää mun lauluäänestä :LOL:

|.) Vein viime viikolla sen pissanäytteen ja sen tuloksista soittelin, puhdas oli. Vauva on vaan niin alhaalla että siitä se painontunne ja kipuilu. Tarkastelin tuota alakertaakin enkä suonikohjuja löytänyt, joten ei oo siinäkään syy. Alkaa tulla jo epätoivonen olo, jokainen päivä on ihan tuskaa :headwall: Mutta, viime yönä nukuin 9h putkeen ja olo on kun uudestisyntyneellä!

Aloittelin pesemään pienen pyyhkeitä ja harsoja, söpöjä kun tuolla kuivavat.. Huomenna sitten jos pesisi kaikki lakanat ja alottelis vaatteitakin. Saa sit pikkuhiljaa laitella paikalleenkin niitä.

Koskahan se sairaalakassi kannattais pakata? (ai miten niin malttamaton?!)
Aika tuntuu vaan kuluvan niin nopeaan, että äkkiä tässä on loppumetrit käsillä. Ja pieni paniikinpoikanenkin nostaa päätään...
 
IhanaOmena mä uskon että niin kauan kuin kipu ei jatku, ei tule vuotoja ja vaavi liikkuu, niin kaikki on hyvin. Voisithan sä soittaa synnärille ja kysäistä kuitenkin varmuuden vuoksi, tiedän että tuollainen voi tosissaan säikäyttää :hug:
 
Moro!

Marjutti, on kai se iso, mulla on isompi ja siks sitä huomenna käydään kurkkimassa ylimääräsessä ultrassa :) Mun sf oli 34 ja nyt on parisen viikkoa JO ollut närästystä VÄHEMMÄN eli on tipahtanut reppuli alemmas :D Tosin yöks joutuu Rennietä ottamaan tod. näk. laitokselle asti =)

Adelade sai sydämen =) Saa nähdä osutaanko lähekkäin laitokselle =) Sydän myös Baby Dreamille =)

Alisa, olinpa pihalla puolisen tuntia ja olipa IHANATA!! B)
Toi arkuus vois olla ihan vaan sitä että vauveli on monotellut siihen kohtaan ja toki, se voi olla nahka kun kipuilee.
Mun vauveli kuuntelee musiikkia liki taukoamatta, jos vaan mamma on hyvällä tuulella. Mää nimittäin laulan. Musiikki on miun keino kestää läjässä. Toisinaan lyön luurit päähän ja annan paukkaa pitkin juutuuppia tai sit kuuntelen muuten vaan. Ei meillä koskaan oo täysin hiljaista, mut vauvamusaa en oo kuunteluttanut, ko en sitä itte siedä :D

Ilkeisinköhän mää näyttää ihan paljasta pintaa teille vai en.. hmm..

No en nyt vielä :D Kerron huomenna mitä sanovat ultrassa :)

Niin ja A-L-M postia lähtöö huomenna :wave: Joku sivusto mitä tännään luin kehotti just 33 viikolla pakkailemaan pussin jo valmiiks.. hmm mikähän se olikaan...
http://www.miajoki.com/vauva4.htm

tommoinen se oli :D


 
Tosta musiikin soittamisesta vauvalle pitikin kommentoida. Tuon esikoisen odotusaikana kuuntelin usein (melodista) heviä eli tyyliin Nightwish, Within Temptation jne. Mene ja tiedä miten se vaikutti mutta vauva-aikana kun tyttö inhosi autoilua ja huusi kurkku suorana, rauhottui kun pistin cd:n soimaan.. :whistle:
Nyt on mies jo vähän naureskellu että joko oon kuunnellu samaa musaa.. Autoillu oon sen verran vähän ja kotona sit tyttö hoilaa useesti omia "kaivinkone"-aiheisia laulujaan että muuta musaa ei sit tarvitakaan.

Mä alan kyllä olemaan kypsä tähän mahaan. Oikeesti haluaisin jo päästä reippaasti joihinkin jumppiin mutta kun kävelykin tekee pahaa niin pakkohan sitä on relata. Ja mulla LA on kumminkin vasta toukokuun lopussa! Tosin viime aikoina on ollut sellainen fiilis että josko tää lähtisikin syntymään toukokuun alussa. Fiilikseen vaikuttaa varmaan se että se synnytystapa-arvio on heti toukokuun alussa ja siellä jos ronkitaan vähänkin reippaammin niin voihan se edesauttaa. Kun pakkohan synnytyksen on käynnistyä ite, kun käynnistysmahdollisuus on poissuljettu.

 
Iltaa,

lasinohia minäkin laittelin jo heti synnärillä ja vaikkei nännit edes olleet mitenkään ärtyneet, mutta niinkus ennaltaehkäisyksi. En tiedä johtuiko siitä, mutta mulla ei ollut mitään ongelmaa imetyksen kanssa vaikka oli siis esikoinen kyseessä ja aikamoisia marathoneja veteli alkuun, iltaisin parikin tuntia tissillä.

Hikkaa En ole muuten juurikaan bongaillut tältä, vaikkakin muuta liikettä tuntuu yhtenään. Esikoisesta taas hikka oli juurikin se mistä tiesi että jotain elämää masussa on kun sentäs hikka tuntui :eek:

Musaa ei niinkään kuunneltu, mutta soittorasiaa soittelin aina iltaisin masun päällä ja sitten kun pikkuinen syntyi niin nukahti soittorasian ääneen, kunnes jäi naru käteen ja tilulilut vaihtui itkuhälyn unimusaan. Edelleenkin meillä illalla soitetaan samaiset itkuhälyn unimusat :)

Meillä oli se poli käynti tänään aamusta ja kaikki hyvin. Käyrää ottivat hetken ja sitten ultra. Istukka ei ole synnytyskanavan edessä eli alatie synnytystä odotellaan nyt sitten normaalisti. Huh helpotusta!

Tuplarattaita siis phil& teds, ei löydy vieläkään meitin kaupungista ahtaajien lakon takia :eek: Ollaan jo 2 x käyty turhaan niitä 'katsomassa'.

Jep, nyt nukkumaan. Mulla on unentarve jokseen lisääntynyt. Esikoinenkin tosin herättää jo klo 7-8 kun aamulla valoisampaa, että päikkärit on ollut kova juttu myös äipälle useampana päivänä.

30+1 HM ja pikkuneiti 1v 1kk

 
Meillevauva Mä olin kanssa viime vkol jo ihan epätoivoinen kun en voinu edes kävelylle lähteä kun jo alkoi pistämään ja laahustin rattaisiin nojaillen kuin joku vanha mummeli, mutta perjantaina sitten taas lenkki sujui ihan moitteetta ja olin ilallla jopa bodybalancessakin. Älä siis vielä heitä hanskoja tiskiin..josko sitä jotakin pientä liikuntaa vielä pystyisi niin mielikin kohenisi :)
Mut joo siis ymmärrän, kömpelö fiilis se on täällä kans ja ähisyttää :p
 
POKS 28+0 täynnä, kamalan hitaasti menee aika...
Tänne ei sitten yhtikäs mitään uutta, selkäni onnistuin jotenkin eilen särkemään niin että kävely sattuu, seisominen sattuu ja kiskoo tosi ikävästi reiteenkin..Eilen jo mietin et onko se osaks supistusta kun kipu tuntu hellittävän ja pahenevan enkä minä enää ite ole varma yhtään mistään...Para-tabsien voimalla koitetaan nyt sit olla, josko se siitä...
Jantteri on alkanu reuhkaamaan iltasella ja öisin urakalla, eilenkin 9 aikaan kun koitin mennä nukkumaan, se hakkas niin että kipiää teki ja yöllä ennen 4 heräsin siihen taas, tulipahan noustua ennen isäntää ylös..

Mutta oikein hyviä vointeja kaikille, mä jatkan edelleen mahankasvatusta.. :)

Maira ja eemeli 28+0
 
emv
Huomenta!

Täällä viime päivät lähinnä tullut nukuttua tai sängyssä leffoja kateltua. Pakko nukkuu päivisin kun pikkutyyppi herättää yöllä useamman kerran ja nykyään ei sit uni tuu hetkeen kun toinen siellä liikuskelee. Alkuun pystyin nukkuu vaikka pieni liikkui, mut nykyään enää en. Samapa tuo kun saikulla kuitenki kotona ja esikoinen tulossa niin päivisin saakin nukuttua, vaan mitäpä mun kummallinen rytmi tekee vauvalle?

Musaa
on tullut lähinnä kuunneltua ja laulettua mut ei mitään erityistä vauvalle soitettua. Rock bandia pelatessa vauva villiintyy! Siis mä yleensä laulan. Mut iltaisin aina välillä tulee laulettua vauvalle iltalauluja. Oon laulanu yhtä semmosta Jukka pojan "vauva älä itke" biisiä ja sit "nyt kerron mä sulle mun lapseni" ja "nukkumatti, nukkumatti lasten" mut eniten tota vauva älä itke biisiä. Soittorasiaa mun kaveri kans käytti ja siitä oli selkeesti apua esimerkiksi vaipanvaihdossa, jota hänen pikkuneiti inhosi.

Varanikki: Kiitos linkistä!

Voikaa hyvin! Tää jatkaa taas pissan keräystä ja lähtee sit parin tunnin päästä neuvolaan.

-emv ja papustiina 31+3 :heart:
 
Varanikki ois kiva jos satuttaiskin samaan aikaan, mut miun pitää varmaan varautua siihen että oon maha pystyssä vielä jussinakin, kakkonen meni 9päivää yli eikä sittenkään ois itestään lähteny tulemaan. Joten en elättele ollenkaan toiveita päästä synnärille likikään laskettuna aikana... :whistle:
 
Niin siinä tais käydä että täältä tulee ensimmäiset vauva uutiset... Eilen hulahti lapsivedet (ja tottakai sillon ku meillä oli vieraita :/ ) ja siitä sitten ambulanssilla sairaalaan... Kuinka paljon ku muaki on supistellu jo viikko tolkulla, niin nyt ei oo yhtään supistusta tullu. Illalla laitettiin kortisooni piikki vauva keuhkoja kypsyttämään ja tänä iltana tulee toinen satsi. Mutta supistuksia ei enää estellä ja todennäköisesti vauva syntyy tällä viikolla. Kaikki jäi keskeneräiseksi kotona, mutta tuskin me vauvan kanssa muutenkaan tullaan yhtä matkaa kotiin joten varmasti vielä ehtii. Nyt pikku hiljaa alkaa jänskättään synnytys, kun se alkaa olla jo niin lähellä...
Eilen tehtiin painoarvio ja n. parin kilon luokkaa se oli, mittaus vain oli hankalaa ilman lapsivettä.
Olisin kyllä toivonu näin ekan synnytyksen alkavan vähän vähemmän tramaattisesti... Mutta palaan päivittämään sitten kun jotain kuulumisia on.

Haave & Oskari 32+3
 
Eilen käytiin äitiyspolilla. Ultrassa kaikki oli hyvin ja vauvan sydänkäyrä oli myös hyvä. Supistuskäyrälle piirtyi jonkin verran supistuksia, joten täytyy nyt ottaa rauhallisesti. Ensi viikolla onneksi jo seuraava aika. Lääkäri oli erikoistuva, joten ei uskaltanut oikeen ottaa kantaa synnytyksen ajankohtaan. Toivotaan että seuraavalla kerralla on erikoislääkäri.

Sairaalakassin ajattelin pakata ensi viikolla, mutta kauheesti en kyllä sisältöä ole suunnitellut. Bepanthen toimi mulla viimeksi hyvin, kun tissit meni rikki jo sairaalassa. Lukemista varmaan täytyy ottaa mukaan, ehkä jopa joku käsityö. Olin ajatellut että vauvalle en ota mitään mukaan, mutta terapeuttini kanssa jutellessani tulin toisiin aatoksiin. Täytyy yrittää olla positiivisempi. Eli aion pakata pojalle kotiintulovaatteet. Vaikka onkin mahdollista, että hän on sairaalassa pitempään kuin minä.

Musiikkia en ole varsinaisesti vauvalle soittanut, mutta esikoinen soittaa jatkuvasti Baseballsia, joten siitä on vauvakin saanut varmaan jo tarpeekseen. =)

Täällä on kyllä tosi liikkuvainen vauva. Liikelaskennassa saattaa tunnin aikana tulla 80-90 liikettä. Jostain olen lukenut, ettei mitään hiljaisempaa kautta ole, vaikka niin on luultu.

Liikkumaan en juurikaan enää pysty, supistusten takia, ja nyt myös liitoskivut ovat palanneet. Mutta äippälomalla olen ollut viime torstaista lähtien.

-Katsu ja Pömppis rv31+6
 
Huomenta!

Ihan ensiksi Haaveelle kovasti tsempityksiä sinne ja jaksamista!!! :hug:

Tänne ei juurikaan kummempia kuulu, unettomia öitä lähinnä, ei pysty nukkumaan kovinkaan sikeästi, eikä kivuttomasti. Lonkat huutaa hoosiannaa yöt läpeensä ja jos ei ne, ni sitten jalat kramppailee, mut magnesiumista ei ole kyllä mitään apua ollut.
Julmettu siivousvimma on päällänsä ollut jo viikon ja edelleen jatkuu. Ihan ahdistaa jos ei ole mitään mitä siivota, niin tulee keittiön pöydät pyyhittyä sitten kymmeneen kertaan päivän aikana....

Mut nyt aamusumpille ja sit jotain hommaileen.

buam 33+6
 
Haaveelle täältä kans tsemppiä!

Haavemamma73: ootko siis tilannut P&T:t ulkomailta? Mä nimittäin tilasin Englannista ja ne tuli lentorahtina Suomeen. Viikko siinä meni tilauksesta mut mulla oli hässäkkää niiden tilinumeroiden kanssa (kun antoivat ekaksi vajaan tilinumeron).

Niin ja tosta liikkumisesta. Mä ehkä kokeilen käydä salilla crosstrainerilla tms. kun kuitenkin joudun siellä käymään laittamassa salijäsenyyden hetkeksi tauolle. Mä haluaisin niin mennä johonkin bodypumppiin tai vastaavaan revittelemään kun saan sellaisesta niin hyvin virtaa mutta tommoset saa kyllä oottaa. Pääsispä joskus heinäkuun alussa jo rauhalliseen tahtiin takas.. Kesäkuussa aattelin aloitella jollain sauvakävelyllä ja pyöräilyllä, JOS vaan olotila antaa myöten.

Nyt pitää mennä valmistelemaan neitiä (2v) mun neuvolakäyntiin..Ilmoitti eilen ettei tule mukaan :saint: :LOL:
 
Ihan ensimmäiseksi tsempit ja :hug: täältäkin haavelle.

Tänne ei mitään ihmeempiä,tulin vaan lueskeleen ja merkkaileen.
Vauveli tykkää liikuskella eniten näin päiväsaikaan,illalla ei sitten niin paljoa välitä itsestään ilmoitella. Miehelle eilen totesin et voi kun pitäis rytmin samanlaisena synnyttyäänkin mut taitaa olla haaveajattelua :D . Perjantaina olis taas käynti äippäpolille ultraan ja db-hoitajalle,tuun sitten paremmin kirjotteleen kuulumisia.

tiitiäinen ja mussukka 31+5
 
Pikainen moi!
Tervehdys Tyksistä, pojat syntyivät eilen viikolla 32+4. Synnytys tapahtui nopeasti alakautta, pojat tulivat 3 minuutin välillä. Tiuhti painoi 1730g ja Viuhti 2025g. Pojat ovat keskolassa kaappihoidossa ja varmaan päästään tänään opettelemaan heidän hoitamista. Söpöt pikku pojat, vaikkakaan ei heistä näkynyt kun nenänpäät. :heart: :heart:
Kerron myöhemmin lisää synnytyksestä ja kuulumisista.
Onnellinen pilkkuliini ja isukki.
 
Täältäkin tsempitykset Haaveelle :hug:

Harvoin tulee kirjoiteltua, mutta pari kertaa päivässä käyn kuitenkin lueskelemassa mitä muille kuuluu. Oma odotus on ilman sen kummempaa mennyt, tuntuu, että viikot menee tosi nopeasti, esikoista odottaessa meni jotenkin niiin hitaasti.

Vähän neuvolakuulumisia eiliseltä 30+0 (26+1)

paino 63,8 kg, +470g (62)
RR 109/79 (108/74)
Hb 132 (121)
Sf 27,5 (24)
syke 150
RT ++

Painoon olen tyytyväinen, tällä hetkellä tullut vasta vähän alle 8kg, viimeksi tuli loppuun mennessä lähes 18kiloa, jos nyt pääsisi vähän vähemmällä.
Tämän jälkeen käynnit sitten kahden viikon välein. Seuraavalla kerralla tehdään lähete synnytystapa-arvioon Naistenklinikalle edellisen sektion vuoksi, johon tullee kutsu varmaan rv 36-37.

Sairaalakassia en ole myöskään vielä pakannut. Esikoinen meillä meni yli kaksi viikkoa yliaikaiseksi ja ajattelin, että jos tähän saa suoraan sektioajan niin ehtii sen vielä, vaikka eihän sitä tiedä jos tämä tyyppi vaikka päättääkin syntyä aiemmin..
Tuota Bebanthenia mullakin oli viimeksi rintoihin, tällä kertaa ajattelin sitä lansinohiakin kokeilla. Mulle oli kyllä yllätys miten kipeää imetys teki aluksi ja rinnat meni ihan rakkuloille ja verille. Taisi olla meillä imuotteessakin vähän vikaa, neuvolantäti vähän korjasi asentoa ja sen jälkeen sujui sitten ihan hyvin ja rinnatkin tottui hommaan niin ei enää niin koskenut.

Musiikkia en ole vauvalle soittanut, tosi kiva idis kyllä, mutta meillä tulee muutenkin niin harvoin mitään musiikkia kuunneltua. Tuohon soittorasian ääneen voisin sen kyllä totuttaa :)

Vauvalla on hikkaa toisinaan, mutta ei mitenkään kovin usein. Liikkuu kyllä tosi paljon, etenkin iltaisin jumppailee =)

Täytyy taas mennä
Hyvää odotusta kaikille!
miranth ja massu 30+1
 
Pilkkuliini Onnea aivan mielettömästi!!

Haave onnea matkaan täältäkin :hug:

Näin niitä vauvauutisia alkaa tulla, ai kauhee kun mä herkistelen täällä :'(

Oli mulla varmaan jotain asiaakin, mutta ei nyt tuu mieleen kun täällä oli niin isoja uutisia :eek:
 
Pilkkuliini Onnittelut pikkupojista!! :flower:

Haave
Tsemppiä sinne
:hug:

Täällä meinasi tulla tippa linssiin ku lueskelin vauvauutisia..Tästä huomaa kuinka lähellä toukokuuta ollaan kun alkaa vauvoja tupsahtelemaan..
 

Yhteistyössä