<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 2/10 <3

BornToLose en tiennykkään tuota että täytyy olla kaksi kirkkoon kuuluvaa kummia. :)

Täällä tänään tasan 24+0 :heart:

Juu, mutta eipä mullakaan tässä muuta. Tuun viimestään keskiviikkona kertomaan miten sokerirasitus meni. Hui, jännittää niin kauheasti.

Riikka ja pikkuinen 24+0 :heart: :heart:
 
Täällä vielä ollaan yhtenä kappaleena:)
Saikkua nyt äippäloman alkuun..eli maaliskuun loppuun saakka. Äitiyspakkauskin saapui kaksi viikkoa sitten ja koti laitettu jo vauvaa varten kuntoon!

Kohdunkaulan pituus pysyny nyt samana, jess! :) Eli ei ainakaan vielä olla tulossa maailmaan...onneksi jo monta viikkoa menty eteenpäin niistä supistuksista ja vuodoista mitä silloin oli. Nyt supistukset kiusanneet vaan öisin, eikä nekään ole kipeitä olleet.

Ihana oli lukea teidän kuulumisia :heart: Onnea tyttö-ja poika lupauksista ja kaikesta muustakin :) En vaan muista kellä oli mitäkin, kun luin tammikuun puolesta välistä saakka kaikki... :ashamed:

Maha alkaa painamaan jo niin, ettei enää jaksa kauppaankaan lähtee mielellään. Lisäksi tulee tosi usein huono olo ja alkaa huippaamaan...mut siihen aina joku suklaapatukka auttaa, onneksi.

Painoa täällä tullut nyt vaan 2 kiloa, mutta silti tuo maha on jo niin hirmu iso pallo.
Turvotusta ei onneksi ole, tai ummetusta. Sf-mittakin täällä oli rv.25 huimat 28,5cm :heart: Eikä sokerirasituksesta jääty kiinni, arvot kohdallaan :)
Nyt torstaina seuraava ultra, sitä odotellessa <3
Sukupuoli edelleen arvoitus.

Enkelipoikien äiti ja hippu 27+3
 
Kummeista olitte jutelleet, mäkin tajusin että toinen tulevista kummiehdokkaista ei muuten kuulu kirkkoon. Voi kääk. No, kai sinne nopeesti liittyy? Heh, luotan siis sokeesti et tää henkilö suostuu tehtävään :D Ei ajateltu pyytää kuitenkaan ennen vauvan syntymää tai korkeintaan tosi lähellä la:aa sitten.

Ähky olo tuttua täälläkin. Mä oon vielä niin lyhyt että toi maha on jo muutenkin aika nätisti esteenä saati sit kun syö entiseen malliin hevosen annoksia... Vauveli majailee onneksi aika alhlaalla liikkeistä päätellen joten se hiukka helpottaa. No, saapahan syödä useammin :LOL:

Painostakin ollut juttua. Huoh, vaaka tosiaan uusilla kymmenluvuilla ja epävirallisen tiedon mukaan 10kg mulle tullut nyt, viime neuvolassa kaks viikkoo sitten 7,5kg. Kyllähän tuo vähän eri vaaoilla vaihtelee joten en tiiä sit mut hurjalta tuntuu. Mulla on kyllä muutakin kun maha, ei mene reisistä lempifarkut ylös jne. Juu, kyllähän sitä tulee herkuteltua silloin tällöin, mutta silti, ahdistaa... Niin ja kai ne tissitkin jotain painaa kun pari kuppikokoo sitäkin osastoo saatu lisää. Niin ja yläkäyrällä sf-mitta myös täällä.

(.) Saikulla ollaan.. Itku silmässä töitä yritin tehdä mutta eihän siitä mitään tullu. Lähes joka askeleella vihlasee niin että pääsee joukko kirosanoja, saati kun pitäisi yrittää kumartua ja auttaa vanhukselle esim tukisukkia... Ei hyvä yhdistelmä. No, viikko nyt saikkua ja katotaan sit lisää tarvittaessa. Liitoskipuja todellakin, voi jesta että sattu kun se vähän tutkaili tuota lantion ja häpyluun seutua.. Ehkä tukivyöstä voisi olla apua, ehkä ei. Siis sellainen mikä pitää lantioo koossa, ei massua varten.. Täytyy hakea arkena sellanen lainaan. Hyvällä tuurilla ohimenevää, huonolla sitten synnytyssaliin saakka :headwall:

Joku kyseli vauvan rytmistä. Meillä ei sellaista ole, vauveli liikkuu aika tasasesti AINA mun hereilläoloaikana. Toki ei taukoomatta, mutta enemmän on liikkeitä kuin hiljaista. Eli aamulla kun herään riippumatta mihin aikaan, tulee ekat potkut, sit tasasesti koko päivän ja illalla on ne maanjäristykset sitten :D Jaa, no ehkä tuo iltapäivä on hiljasinta aikaa. Illalla nukkumaan mennessä potkiskelee ja sitten kun saan unen päästä kiinni en herää niihin. Yöllinen vessakäynti taas saa ikiliikkujan liikkeelle :heart:

Taidan alkaa (tän romaanin kirjotuksen ohella) tilailemaan vauvelille tavaraa, pinnasuojuksia ja sen sellaisia. Ei taideta vähään aikaan päästä ihan ostoksille asti, onneksi on nettikaupat..

Voikaahan hyvin ja megahalit kaikille :hug:

ALM ja kulta 27+6 :heart:
 
Voisiko joku auttaa mua? :) Käytiin viime ultrassa n. kolmisen viikkoa sitten ja siellä puhuttiin sitten jostain ultrasta joka tehdään raskausviikolla 36, onko se sellainen synnytystapa ultra vai mikä se on? Mitä siinä tapahtuu ja miksi se tehdään? En pelkää tuollaisia mutta olen tietämätön ja rasittaa kun en ole saanut siihen selkoa. :D
Tuntuu tosi tyhmältä kysellä tämmösiä. :D:D

Juu, mutta eipä mulla muuta ollukkaan sitten enää tänään. :)

Riikka ja pikkuinen 24+0 edelleen. :heart: :heart:
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa, ja hienoa että niin monille kuuluu hyvää! Olen käynyt lueskelemassa muiden juttuja, mutta omat jutut jäänyt sitten kirjoittamatta kun aina tullu joku keskeytys :) Mistähän sitä alottais..

4D-ultrassa käytiin viikko sitten ja oli todella mukava kokemus, sai paljon kuvia ja sitä videopätkää. Vois tosin olla edullisempikin koko juttu... Meillä mukelo oli lähes kokoajan händyt naaman edessä ettei meinattu saada oikein hyvää kasvokuvaa :D mutta pikkukätösistä ja sormista kuvia senkin edestä! Kaikki oli kunnossa ja sukupuolikin selvisi - tytteli ois tulossa :heart:

Äitiyspakkauksesta . sain päätöksen reilun viikon päästä hakemuksen jätöstä, ja laatikon kotiin muutama päivä päätöksen saapumisen jälkee, eli suht nopsaan ainakin täällä Itä-Suomessa. Käsittelyajat ja pakettien toimitus varmaan vaihtelee eri puolilla Suomea...

Äippärahahakemusta en ole vielä laittanut, mutta sekin pitäisi laittaa, ja itsellä sama homma tuon kans et pitäis hakee 6kk tulojen mukaan. Ja työpaikalta sanoivat että palkkis laskee ne tulot ja toimittaa sen vaadittavan liitteen sit suoraan Kelalle. Pitäis vaan osata täyttää nyt se hakemus muilta osin :/

Isyyslomasta [/b] onko kokemuksia, miten kannattaa "taloudellisesti" ajatellen pitää isyysvapaa ja vuosilomat? Onko kokemuksia muiden lasten kanssa, onko ollut kesävauvoja? Kun tälleen toukovauvan aikaanhan vois mies jo pitää vaikka vuosilomaa, mutta toisaalta, miten onnistuu sumpliminen sen isyysvapaan kanssa sit myöhemmin...

Neuvola oli viime viikolla, pissa ja paineet kunnossa, hemppari tosin tippunut jo vähän niin, että kehotti alottamaan raudan syönnin vaik jokatoisena päivänä. Ummetus-taipuvaisena otin suosiolla Obsidanin, ja suolen toiminta pysynyt hyvänä. Suosittelen. Ja sokerirasitus oli tuskaa kun tottunut syömään kunnon aamiaisen, mutta hyvät arvot oli, siitä sitten vähän parempi mieli :)

Viimeksi kun kirjoittelin, mitään vauvakamaa ei oltu viel hankittu, mutta sitten uskaltauduttiin tuumasta toimeen, ja nyt alkaakin olla jo suurin osa kasassa! Pari vuotta vanhat vaunut, ½-vuotta vanha turvakaukalo, sitteri, puuhamatto ja hoitoalusta löytyi työkaverilta edullisesti, kasa vaatteita kälyltä, mutta uusi pinnasänky oheisineen sitten kaupan kassan kautta. Enää ei taida puuttua mitään isoa vaan lähinnä sitä pikkuhärpäkettä... :D

mukelo 26+5 ja potkut ynnä muu mykeltäminen paitsi tuntuu myös näkyy! :D
 
Riikka Varmaksi en tiedä mutta veikkaan kanssa tuota synnytystapaultraa. Näkeehän siinä vaavin asennon ym.. Meillähän noita ei yllättäen ole, ei sitten minkäänlaista synnytystapa-arviota, ei lääkärin tutkimusta tms :headwall:
 
enkelipoikienäiti Kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa :wave: Hienoa, etät siellä kaikki mainiosti.

ALM Hyvä, että saat nyt levätä ja olla saikulla. toivotaan, että nuo kivut helpottuvat vielä :hug:

Riikka 99%:n varmuudella synnytystapa-arvio. Meillä päin se tehdään ensisynnyttäjälle. Vauva ultrataan ja annetaan painoarvio, lantio katsotaan, että mahtuuko vauva tulemaan. Kuulemma lääkäri pyörittää nyrkkiä tuolla alapäässä oikein kunnolla ja kokeilee :x

vendla Tehän ootte pistäny oikein tuulemaan noitten tarvikkeiden kanssa :D

 
moikka. ilmottaisin itteni mukaan. eli viikkoja on nyt 26+6, 10.5 on laskettu aika ja kättärille olen menossa.
Onko teillä muilla tullut painoa lisää minkä verran? itselleni on tullut aivan liikaa, eli järkyttävä määrä.. painoin kesällä 55kg(olen 170cm pitkä että lääkärin mukaan olin hiukka myös ali painoinen). mutta nyt painan 69kg! eli aivan liikaa.. masennus alkoi myös tuossa joulukuussa, syynä ehkä muutto ja justiinsa tämä karsea maha(anteeksi vain, en tykkää yhtään..). Miten ihmeessä saan nämä kilot sitten pois? nyt on alkanut viime aikoina tullut kammo syömiseen en halua syödä mitää koska päässä koko ajan sellainen että älä syö tai lihot..viikon eleilin pelkällä kahvilla.

Koko raskauden aikana on ollut järkyttävä maha kipu, ravannut olen lääkärissä joka kuukausi mutta mitään ihmeellistä ne ei löydä. Ei tule nukkuttua yhtään, tai syötyä kunnolla.Olispa tää tuska kohta jo ohi.

onko se raskaus sitten niin ihanaa aikaa mitä jokaisessa artikkelissa ja lehtisessä mainostetaan? olen kyllä ihan eri mieltä asiasta.. :ashamed:
 
se piti viellä kysyä että miten paljon olette jo lapselle hommannut tavaroita? itse en ole viellä ehtinyt ostamaan yhtään mitään, vaan karsea anoppi tunkee ovista ja ikkunoista tavaraa sisään ja itselleni ei jäänyt mitään ostamista edes, sekin yksi masennuksen aihe. asiasta olen hänelle sanonut mutta se ei vaan usko..
 
Iltaa!

Kummi asiaa ei olla sen kummemmin vielä mietitty. Veljeäni ainakin pyydän, mutta se toinen kirkkoon kuuluva kummi voikin olla vähän vaikeampi löytää. Uskovaisia ihmisiä on kyllä ystävissä ja sukulaisissa todella paljon, mutta he ei taas sitten kuulu ev.lut. kirkkoon.

Enemmänkin ollaan sitten tuota nimiasiaa pyöritelty, kun sen keksiminen tulee meillä olemaan niin vaikeaa. Etenkin nyt kun on jo kolmas poika tulossa ja kaikki kivat nimet on annettu kahdelle edelliselle. Tuon toisenkin pojan nimi oli työn ja tuskan takana, niin saati sitten tämän kolmannen.

Kolmosen yhdistelmät myin pois tänään ja uudet Phil&Tedsit ovat jo matkalla kohti Suomea. Ensimmäinen hankinta tulevaa vauvaa ajatellen siis tehty :) Toivottavasti nyt tulevat ensi viikolla, kun meillä ei ole tällä hetkellä minkäänlaisia menopelejä. Onneksi on kuitenkin lunta, niin pääsee pulkan kanssa käymään lähikaupassa.

Itselleni tämä 24 raskausviikkoa oli se raja, että uskallan mitään hankintoja tehdä. Jotenkin niin epävarma olo ollut kokoajan tämän raskauden ajan. Olen niin huojentunut nyt, kun on viikkoja sen verran, että vauvalla mahdollisuus jo selvitä.

Selkäkivun olen saanut kaveriksi nyt parin viime viikon aikana. Lähinnä oikean pakaran yläpuolella on ollut järkyttävä kipu. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut mitään selkäongelmia, joten luulen sen paljolti johtuvan tuon 12 kiloisen kuopuksen nostelusta. Mies tuossa muutama päivä sitten hieroi alaselkää ja sen jälkeen kipu onkin onneksi vähän hellittänyt.

zizilisko+nuppunen 24+2 :heart:
 
Huomenta!

Se on arki taas ja työpäivä. Aika menee kun siivillä, pian onkin jo äippäloma ja sitten saa käärönkin syliin...

enkelipoikienäiti , mukavaa kuulla että kaikki on nyt OK. Rauhassa vaan jatkossakin =) .

vendela, onnittelut tyttölupauksesta :flower: .

ALM :hug: , jaksamisia noiden liitoskipujen kanssa. Kyllä se on parempi olla saikkarilla kun kroppa niin "käskee". Silti ymmärrän että harmittaa.

Eilen tein vähän nettitilauksena äippävaateostoksia =) . Hyvällä tuurilla saan paketin jo tällä viikolla, kivaa. Samalla vähän tolle esikoisellekin tuli tilailtu. Vauvalle en oo edelleenkään ostanut mitään.

Joku jo kyselikin noista vaatteiden pesusta ja ite oon nyt osan pessy jo valmiiks ja ne oottaa esikoisen vanhassa äippäpakkauksessa. Oisin jo varmaan laittanut ne valmiiksi laatikoihin jos vaan ois tilaa jossain. Tarvis tuon esikoisen vaatteille ensiks kekata joku muu paikka.

finu :wave: , mukaan vaan.
Täällä esikoisen jäljiltä kaikki oikeastaan valmiina niin ei ole tarvinnut tehdä hankintoja toiselle tulokkaalle. Sun kannattais jutella noista tuntemuksista neuvolatädin kanssa josko olo hiukan helpottais :hug: :hug: .

Selis ja "mötkäle" 23+5
 
Huomenta!
Sain lapset laitettua kouluun ja hoitoon, joten nyt on hetken hiljaisuus. Sängystä nouseminen ja liikkeelle lähtö olikin taas todella tuskaista :( Tänään on onneks vihdoin se neuvola, joten se lohduttaa vähän..
Piti kysellä et minkä hintasia ultrat on noin suunnilleen? Täällä päin tarjotaan kaks ultraa ja ne molemmat on jo menny, silti tuntuu et vielä lähempänä laskettua aikaa olis kiva kuulla minkä kokoinen lapsukainen on tulossa jne.

Äippä vm82 rv 24+5
 
Riikka90 hyvin suurella tod.näköisyydellä on juuri tuo synnytystapa-arviointi :) ei mitenkään minusta eroa ihan tavallisesta lääkärikäynnistä :) noh, lantiota kokeilevat, mutta ei kyllä mitään Alisa84 mainitsemaan "nyrkin pyörittämistä" todellakaan.
Minullehan tuo on jo kahteen kertaan tehty ja kolmas on edessä sitten tuolla toukokuussa. Neuvolassa juuri viime viikolla tuosta puhuttiin, että laitetaan lähete siihen seuraavalla neuvolakäynnillä joka on sitten huhtikuussa.

Neuvolassa oli tosiaan kaikki hyvin :) sf-mitta meni just eikä melkein käyrällä :) painoa oli sitten tullutkin :( nyt on raskauden alusta paino noussut yhteensä 3kg :headwall: ei siis muuten, mutta kun tuo kaikki on tullut kahden vikan neuvolan välissä. Tosin mulla meni kaksi ekaakin raskautta samalla kaavalla, ensin paino ei nouse ja sit rv 20 jälkeen sitä alkaakin tulemaan aiempien viikkojen edestäkin, vaikka tekisin mitä niin n. 500g/vko eli sen mukaan sitten paino kokonaisuudessaan nousis tän raskauden aikana 10,5kg joka on 0,5kg yli tavoitteen :D :D no joo. Jotain positiivista tuossa on, nimittäin se, että tuo on ihan puhdasta turvotusta joka lähtee jälkitarkastukseen mennessä :) tai no, kahdesta ekasta kerrasta on jo niin monta vuotta, ettei sitä tiiä miten kroppa nyt suhtautuu ja palautuu kun ikääkin on jo niin paljon enemmän.

finu tervetuloa mukaan!! Kurjaa, että odotus on ollut tuollaista!! :hug: ei se kaikille ole pelkkää onnea ja auvoa, samoin kuin vauva-arkikaan ei ole sitä vaaleanpunaista/sinistä unelmaa, mitä kuvaa siitä annetaan.
Minulla on fyysinen vointi ollut hyvä ja tässäkään raskaudessa ei raskaus oo sinällään rajoittanut yhtään mitään, mutta toi henkinen puoli ...sen vuoksi toivon tän raskauden olevan pian ohi!!!... eilinen päivä meni taas itkiessä elämän kurjuutta, nousin sängystä, kävelin sohvalle ja makasin siinä koko päivän ja välillä itkin ihan vaan sitä kun on niin kurja olo, siis henkisesti. Isommille lapsille rähjään pienimmästäkin asiasta ja miehelle suutuin kun hän soitti mulle ja kysy, että tahdonko jotain herkkua kaupasta... siis siksi suutuin kun kysyi moista ja totesin, etten tarvitse mitään. Olis prkl vaan tuonut sitä kysymättä niin olis voinut ehkä ilahtuakin. :headwall: Suutun siis aivan pikkuasioista ihan silmittömästi, jatkuvasti masentaa ja itkettää.
Koko ajan vaan toivoo, että viikot vaan menevät ohi ettei tää p*ska jatku enää kauaa... kun tulisi jo KESÄ KESÄ KESÄ... osansa tästä v*tutuksesta kun ihan puhtaasti aiheuttaa toi talvi, joka on aivan liian pitkä.

kummeista tosiaan, pitää olla kaksi kirkkoon kuuluvaa kummia, että sehän monille aiheuttaa päänvaivaa. Itse olin jo kummit valinnut ja kysynytkin heiltä ja he lupasivat kirkkoon asian takia liittyä, mutta sitten menin itse ja erosin kirkosta ja kun mieskään ei ole kirkon jäsen, niin tulokasta ei sitten lainkaan kasteta joten kummiasiakin selvisi sillä :)

Nimi vaan aiheuttaa pähkäilyä, kun hyvää nimeä ei kertakaikkiaan ole!! toiselle sukupuolelle olisi ollut aivan täydellinen nimi ja tällekin on keksittynä yksi nimi, joka aiheuttaa muttaa... olen pyöritellyt nimeä päässäni ja yhdistellyt sitä kahteen ekaan ja ei, kun se vaan ei sovi!! mutta kun mikään muukaan ei sovi, hyviä nimiä vaan ei ole :( jos on niin se on jollain lähipiirissä, hmph... tosin, toi nimi on tähän mennessä ainoa joka on sopinut miehellekin, että ehkä se sitten on ja noh, kait siihen nimeen tottuu vuosien myötä...

Sain sentään eilen mieheltä luvan mennä varaaman ajan kasvo- ja jalkahoitoon :) jos se vaikka piristäisi.

tatomira ja itu 24+2
 
Huomenia..

Tääl maataan saikulla, hain la lisää kun maha kipeytyy heti jos tekee enemmän ja autossa istun kauppareissunki niin saan siittä jo kärsiä :ashamed: Ja nyt sormet syyhyttäs siivota ja leipoa mutta kun ei houkuta loppupäivää olla sängys.. :(

kummeista oli puhetta, meil on sylikummit selvänä ollut jo kauan ja ne tietää asian =) Tyttökummikin on tiedossa mutta hän ei tiä sitä vaan ite viel =)

Nimistäkin ollu puhetta ja meil on pojalle ja tytölle nimet valmiina, mutta sen verran varaudutaan et jos se ei näytäkkään yhtään nimiltänsä niin pitää keksiä uudet sitten :)


Riikka meil on 37viikon tienoilla synnytystapa arviointi, niin ainakin neuvolassa sanovat.

Valmennuksesta eikös oo ollu kans puhetta? :whistle: Me saatiin viimeks ku neuvolas oltiin lappu jos oli numero ja sinne pitäs soitella. 32viikon jälkeen suositellaan valmennukseen menoa. Pitäs siis sinnekin soitella. Tääl jns muuttuu tuo valmennus homma et on pienempiä ryhmiä (n.7paria) ennen on ollu salillinen. Ite oisin tykänny isommasta sakista ehkä mut en halu mennä siihen viimiseen ryhmään ku se ois nyt jo, unohtuu pian kaikki oppi mitä sielt saajaan :D Nii ja onnellinen oon siit kun mies on kotona niin pääsee varmasti mukaan =)

Ai, onkos muut huomannu jos sängystä nousette vaikka ylös ja jännitätte mahaa niin johonki kohtaan tulee iso möykky? Se taitaa olla se pikkunen, eikös. Ittellä selvästi näkyy jännittäes mis se menee. Näkyy tuo maha muutenki heiluvan ja hyppivän koko ajan :D Eilen en tiä kääntykä taas pääylöspäin, poikittain oli mahassa ainakin! inhottava tunne kun painaa joka puolella.. ValiVali :D

KyyneltenHymy ja Pikkupomo 28+2
 
Finu tänne vaan joukkoon mukaan! Täällä kanssa yksi joka miettii että tätäkö se hehkeä aika on.. Alussa oli pahoinvointia rv 18 saakka, siinä sivussa n. rv 15-20 pieniä liitoskipuja lähinnä nivusissa ja reisissä, tajutonta väsymystä lähes puoleen väliin asti.. Turposin myös välittömästi plussatestin jälkeen, ja näytin lähinnä valaalta.. Sit vasta alko olo tuntua kivalta kun vauvamasu punkes kunnolla esiin. Ehkä tuossa rv 22-28 oli sellainen seesteinen aika, ettei ole mitään negatiivista sanottavaa :D Tehtiin sillon paljon hankintoja, käytiin rakenneultrassa, mihinkään ei sattunut jne. Kunnes nyt sitten taas, olisin ihan valmis hyppäämään ajassa muutaman kuukauden eteenpäin että sais olon normaaliksi... Ja joka kerta kun joku sanoo että on se vaan ihanaa olla raskaana ja eipä sillä serkunkumminkaimallakaan ollut mitään r-oireita ja ompas sulla iso maha jne, täytyy ittensä hillitä ettei ala raivota... Että juu, ymmärrän miltä susta tuntuu :hug: Ja tosiaan, niinkuin Selis jo sanoikin, neuvolasta saat varmasti myös apua noihin tuntemuksiin, kyllä se aina helpottaa kun saa purkaa mieltään.

Hankinnoista Puuttuu vielä pinnis (+lakanat ym), joitain vaatteita, amme +muut kylpytarvikkeet, hoitoalusta ym.. Ja kai niitä tuttipulloja on hyvä olla varalta. Lähinnä semmonen "pieni sälä" uupuu. Itselle imetyspaitoja + liivejä. Sillai oon tyytyväinen että tuli isoimmat jo hankittua kun tää tilanne on nyt tää. Ei tee mieli shoppailureissua nyt heittää :D

Äippä vm82 Mäkin mietin noita ultrien hintoja. Jos ei siis muuta kävis kun vauvan asennon kattomassa, niin luulis ettei se kauheita maksais? Ainakaan niihin 4d- tai rakenneultriin verrattuna... Jotenkin ensisynnyttäjänä jännittää muutenkin niin olis kiva käydä.

Selis ja Alisa Kiitos :hug:

Vendela Onnittelut tyttölupauksesta! Meillä taitaa olla tyttö-voittonen ketju :D

zizilisko nimen keksiminen on kamalaa :D Meillä on tosiaan tyttöselle nimi valmiina, mutta jos jostain kumman syystä ultra olis väärässä niin pulassa oltais.. Voin vaan kuvitella mitä on keksiä useammalle lapselle nimiä, kun meillä teki tämä yksi jo tuskaa...

tatomira :hug: Tsempataan toisemme loppusuoralle! Onneksi päivä on jo alkanut pidentyä ja kyllä se kevätkin sieltä koittaa :D

No juu, josko sitä menis aamupalalle.. Taidan olla oikeen palstahäirikkö tästä eteenpäin kun hieman käy aika pitkäksi... :D

ALM ja kulta 28+0 (pooooooksss!!) Enää 12 viikkoa :heart: ja 6½ viikkoa äippälomaan :D
 
Kyyneltenhymy samaan aikaan olit linjoilla :D Mä oon kans huomannu ton möykyn.. Aamulla se on sillä puolen, millä kyljellä on nukkunu :D Täällä kanssa kääntyillään ilmeisesti koko ajan, kun masu muuttaa muotoaan ja potkut tuntuu missä millonkin. Ja ne potkut todellakin tuntuu, varsinkin tonne virtsarakon suuntaan. Teillä on tosiaan "myöhään" valmennus, meillä on tänään viimenen kerta ja tosiaan rv28... Vielä on kyllä synnytyssairaalassa yksi käynti rv 32 jälkeen.
 
Tänään käytiin neuvolassa. Sokrurasitus oli ok, samoin kaikki muu paitsi hemppa oli pudonnut 106:een. Joten rautaa pitäis alkaa syödä. Meidän neuvolassa oli opiskelija eka päivää ja minä ensimmäinen asiakas, että tälleen helpolla tapauksella alkoi harjoittelu :whistle:

Joo, kyllä ihana odotus on täälläkin aika kaukana. Fyysisiä oireita ei paljon ole ollut, mutta pääkoppa meinaa hajota kyllä vähitellen. Kuinkahan hermostunut vauva meille tulee, kun äiti on tämmönen hermoraunio :ashamed:

-Katsu ja Pömppis rv26+5
 
jopas on ollut atukoo viime kerrasta.... noh on ollut kaikenlaista niin en ole kerenny... viikon olin tossa saikulla suppareden takia ja pieni tulehdus löydettiin emättimestä mut nyt sain siihen hoidon ja kaikki hyvin... äippäpaketti tuli eilen ja olin aivan innoissani nyt pesemään pikkupyykkiä ja viikata takas laatikkoon:) ei olis enää kuin vähän yli kuukausi niin sit jään äippälomalle jään sille varhennetulle kun toi työ on kyllä aika raskasta.....vanhemmat ihmiset eivät oikein pidä siitä heti tulee silloin ennenvanhaan töitä tehtiin loppuun asti hoidettiin 10 lasta siinä sivussa yms yms...

noh mut ajattelin vaan kertoo kaikki hyvin ja täällä viellä ollaan:)
taapero 24+2
 
eilen tuli neuvolassa käytyä ja sain vähän purkaa asioita sinnekkin:) vatsa kivusta oli lääkäri huolissaan joten laitto lähetteen kättärille.. :| no mutta enmpä usko että se mitään vaavaa on, siellä on tullut ravattua niin monena päivänä samojen kipujen kanssa eikä löydä mitään. kannattaa se kuitenki aina varmistaa:)
 
Näillä vauvoilla on jo pientä päivärytmiä mun mielestä, esim. illalla aina 22-00 välillä on jonkun tunnin ajan sellasta potkimista ja pyörimistä :D Muihin aikoihin en juuri ole kiinnittänyt huomiota mutta ton huomaa aina kun siihen aikaan köllötellään sängyssä ja katellaan telkkaa. En kyllä tiedä miten päin ovat kun musta tökkimistä ja möyrimistä tuntuu ympäri mahan :whistle: Mutta eniten ehkä tohon ihan mahan yläosaan, rintojen alle. Miehellekin sanoin viimeksi että hän taitaa koko raskauden aikana tunnustella vaan toista vauvaa jos ovat edelleen samoin päin =)

Alisa84:n mainitsemasta nyrkin pyörittämisestä olen minäkin kuullut, oon vaan olettanu et on vaan urbaania legendaa :whistle: Mulla ei myöskään aiemmissa odotuksissa ole ollut synnytystapa-arviota, neuvolassa terkkari vaan katto lantiota että juu, hyvin mahtuu.

Tervetuloa Finu :flower:
Ja toivottavasti saat mielialan kuntoon, syömättömyys kuulostaa huonolta :/ Vauvahan kyllä saa tarvitsemansa mutta et kyllä itse tule jaksamaan synnytystä ja sen jälkeistä aikaa ilman kunnon energiaa. Ja syömättömyyshän ei edes "laihduta" vaan heti kun alat taas syömään normaalisti niin kilot alkavat tulemaan, syömättömyys surkastaa ennemminkin lihaksia kuin sitä läskiä. Ja imetystä ajatellen on hyvä että kertyy vähän ylimäärästä. Mulla ekassa odotuksessa tuli yli 20kg ja oli herkuttelun syytä, reilu vuosi siihen meni mutta kaikki lähti ja alotin jumppaamaankin vasta imetyksen jälkeen kun maidon tulo heikkeni muuten. Mulla oli tässä myös tosi vaikeita päiviä mutta jonkun ihmeen herätyksen koin sisälläni ja nyt oon voinu paremmin ku ikinä! Mistään en ressaa ja mieskin sano että oon ollu nyt niin iloisen ja onnellisen olonen :heart: Itsestä se on aika lailla lähtösin :hug:

Ja mekään ei olla vielä mitään hankittu, varmaan ihan viime tippaan jätetään.

Äskeinen imurin ja luutun heiluttaminen antoi taas ihanat selkäsäryt mutta ei auta itkeä, mitäs menin rehkimään. Nyt täytyy lähteä ulos ja aion hakea kaupasta itselleni palkkion pitkästä aikaa, jotain suklaista tekee mieli :p
Perjantaina neuvola ja ens ti ultra, sitä odotellessa :heart:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 27+2
 
tatomira ja riikka Meilläpäin lääkärit ihan nyrkillä kokeilevat, että minkä kokoinen lantio on ja mahtuuko vauva sieltä tulemaan :/

Kyyneltenhymy Mulla saattaa masussa tuntua kesken päivääkin joku pikkuinen möykky ja epäilen sitä kantapääks :heart: Ei vielä kuitenkaan näy masun päältä, mutta tuntuu.

ALM Poksuonnittelut! :heart: Sullahan uudet kympit lähenee uhkaavasti :D

tyttö Juu, nuo vanhempien ihmisten ihme kommentit 10 lasten hoitamisesta raskauden viime tunneillakin ärsytttää. Ei se kaikille onnistu ja sillon pitää levätä, kun kroppa niin sanoo :hug:

BTL oon kyllä vähän kade tosta tulevasta ultrasta ;) :whistle:

Täällä käyty tänään mittauttamassa hb, ku tuntuu, että kaikki sanoo, että oon niin kalpee haamu. 2viikkoa oon nyt rautaa syöny ja oli se tippunu minimaalisesti viimekerrasta eli viimeks 110 ja nyt 108.. Äiti toi mulle uutta, nestemäistä rautaa, joka toivottavasti sopii mahalla ja imeytyy hyvin.. Nyt lähenkin tästä lepäileen |O

Alisa & Hippu 25+0 :heart:
 
Katsu :hug: :hug:

Tyttö82 mitä työtä teet jos saa udella? Kun mietin tota et oot varhennetulle jäämässä, sehän on toisesta päästä pois, oisko sulla perusteita saada saikkua loppuajaksi? Mulle on kanssa töissä sanottu oikein ihanasti että eihän se raskaus sairaus ole... juu no ei ole mutta miksi olo sitten ei ole normaali :headwall:

Finu Hyvä että sait puhuttua :hug:

Alisa oon ainakin kuullut että rauta imeytyisi paremmin nestemäisenä. Vähän aikaahan siinä menee kuurin alotuksesta ennenkun varastot karttuu, mullakin oli pitkään siinä 110 tienoilla ja sen kyllä tunsi... Kiitti poksuonnitteluista, tajusin itekin että huii kamala mihin tää aika menee :eek:

Tänne ei ihmeitä, tukivyö haettu. Kokeilin siivouspuuhissa sitä, eikä mitään apua. Mä en siis ees tehny mitään raskasta, mies hoiti isoimmat jutut mut silti alko vihloon... Ja istuessahan tuota ei voi pitää kun painaa muuten masua... Noo, huomenna kokeileen kävelylenkkiä sen kanssa, wish me luck :D

ALM ja kulta 28+1
 
Iltaa naiset!
Olen vain taustaillut toukokuulaisia, vaikka oma LA 19.5. Eka vekara on 1,5v eikä aikaa aktiiviseen palstailuun tunnu löytyvän =)

Mun on nyt pakko laittaa kommenttia Finulle, kun tuli kurja olo sun fiiliksistä. Olet tosi hoikka, mulla kanssa painoindeksi ollut ennen raskautta (sekä tätä että edellistä) 18. Ekassa raskaudessa kertyi 18kg painoa, josta olin tuolloin tosi huolissani. Ekalla kolmanneksella tuli suurin osa painosta, jos en syönyt parin tunnin välein, tuli ihan kamala olo. Ruokahalu oli ällistyttävä! Keskiraskaus ja loppu sujui "normaalin" painonnousun merkeissä. Synnytyksen jälkeen imettäessä ja normaalilla vaunu-ulkoilulla paino lähti tippumaan ihan itsestään, 9kk synnytyksestä kaikki raskauskilot olivat tippuneet ilman mitään dieettejä tms yritystä.

Ja nyt on sama tilanne, painoa tullut 13kg. Lähtöpaino oli alle 50kg, joten edellisestä raskaudesta viisastuneena ymmärsin, että ns.alipainoisena elimistöni kerää rasvaa, jotta jaksaa jakaa syötävää sitten pienellekin, enkä jaksa olla huolissani painonnoususta, eikä ole neuvolan kiltti tätikään. Joten älä sinäkään murehdi :hug: Kaikilla raskauskilot eivät toki katoa itsestään, aina imetys ei onnistu, jne mutta voi olla että sinun elimistösi toimii samalla tavalla kuin minulla..?

Ymmärrän, ettei tämä paisumus välttämättä viehätä, mutta yritä olla armollinen itsellesi, pian on nyytti kainalossa ja entinen (tai parempi, erilainen) vartalo taas peilissä!

Sirmu ja Ellu 25+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja emv:
Senni mun sf-mitta oli 23cm maanantaina. Masu on kyl mun mielest kamalan iso mut sf on hyvin käyrillä. Ja odottelen siis yhtä.

-emv ja james 25+4
Mulla nyt 25+4 viikkoi ja sf oli 24, yläkäyrille tuo pomppasi ja yhtä odotan minäkin. 22+5 sf oli 19 et pienoinen kasvupyrähys. Maanantaina on 4D niin saapi painoarviota =)

tervetuloa uusille =)

Mulla on ekaa kertaa synnytystapaultra vaikka neljäs raskaus jo =D
 

Yhteistyössä