<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 2/10 <3

emv
Huomenta! Ja hyvää synttäripäivää mulle :D 26v. nyt, ei voi ehkä enää puhua ittestään teininä!

baby dream: Sullahan pahasti puutuu! Mullaki kädet välillä, mut isompi ongelma on jalat. Ne puutuu tosi herkästi. Esim. täs meijän tietokonetuolis on tosi kova reuna ja se painaa jalkoihin silleen et jos jonkin aikaa pitää jalkoja samas asennos eikä liikuttele niin sit on koko jalka/jalat puutuneet.

Liikkeet ja vauvan asento
: Meijän pienellä on aika selkeet alueet minne se pääasiassa potkii (lähinnä virtsarakko :LOL: ) Siis et tyyppi potkii aika alas tai vasemmalle sivulle suht alas. Pienempiä liikkeitä tuntuu ylempänä mut ne ei koskaan oo niin kovin voimakkaita. Pääasiassa se kai on jalat alaspäin ja pää korkeella, niin se on ainaki aina ku ultrataan, tai sit vähä sivuttain, mut pää yleensä jalkoja korkeammalla. Mut emmä myöskään osaa oikein sanoa liikkeistä varmaks et mikä siellä nyt liikkuu. Rytmit vauvalla on epäsäännöllsien säännölliset. Tai siis aamulla liikkuu, sit vähä aamupalan jälkeen rauhottuu, päivällä taas liikkuu ja sit taas rauhottuu mut iltaisin liikkuu eniten ja voimakkaimmin ja kyllä se yölläkin herättää, ettei äipän turhaan tarttis liikaa nukkuu. Kai se opettaa mua jo nyt yövalvomisiin...josta olen toki hyvin kiitollinen :)

Kyyneltenhymy: Hyvä olla vaan saikulla jos olo on ikävä. Ei tuu turhaan riuhdottua. Mut ittellä on kyllä töihin ikävä, paljon oon ollut saikulla ja jotenki aikakin kuluis nopeammin jos ois töissä. Ja haluis tietyt asiat saada hoidettua itte ennenku jää pois. Ja kuolemanpelkoa, voi kun vois jotenki lohdutella, mut pistetään nyt ainaki :hug: !

Pakkasta täällä -14. Miksei kesä (tai vaikka ees kevät) voi jo tulla? Tää talvi on ollut mun makuun liian pitkä ja kylmä. Vaikka talvesta ihan tykkäänki...

Miten meni Alisan viime yö? Oliko parempi, jaksoiko töissä?

Miten Riikan sokerirasitustulokset?

Ihanaa pakkaspäivää till alla! Voikaa hyvin!

-emv ja james jessenpoika 26+5 :heart:
 
moi vaan pitkästä aikaa..
Mulla kans sf-mitta yläkäyrillä. Rv 22 aikaan se oli 24cm.. Sokerirasitusta kehotetaan meillä nykyään jokaiselle raskaanaolevalle, mulla on parin viikon päästä.

Meillä on kans 2 koiraa, 6- ja 8-vuotiaat urokset. Ne kestää kyllä muksuja mutta tarvittaessa murisevat jos kokevat olonsa tukalaksi. Ja meidän napero on sen oppinut.

Mä käytän nyt raskausaikanakin allergialääkkeitä, nenäkortisonit (esim nasonex) on sallittu ja zyrtec (koska on vanha ja "tutkittu" lääke). Mulla eka raskaus ja sen jälkeen allergiat (heinät, koirat jne) paheni ja nyt taas käytän lähes joka päivä. Mulla on nenä koko ajan tukossa ja vaikka noihin koiriin oon siedättynyt niin silti otan lääkettä. Mä haaveilen siedätyshoidosta ja sellaiseen yritän ensi syksynä.. Kerran aiemmin yritin päästä mutta väittivät että en käytä "tarpeeksi" lääkkeitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tatomira:
KyyneltenHymy kotiin et tarvii muuta kuin vaippoja ja sit tietysti jotain vaatetta vauvalle, ei se ensi päivinä juuri muuta tarvitse, eikä ensi viikkoinakaan.

Sairaalaan: ekalla kerralla otin mukaan kaikenlaista, mitä noissa listoissa sanotaan, et tarvii, mutta mutta: liivinsuojat, purkki bebanthenia, ehkä joku kirja jos vauvan ihailulta ja kuntosi puolesta voit/pystys lukemaan ja sit vaatteet jotka päällä meet kotiin, harja, hammasharja, tahna ja pesuaineet suihkuun (vaikka taitaa sielläkin jotain olla) . Vauvalle et tarvii muuta kuin vaatteet jotka päällä hän kotiutuu.
SO TRUE, mut ei passaa unohtaa SUKLAATIA :p Se on yllättävän HYVÄÄ kun ei sitä oo nyt pitkään aikaan saanu ehkä syötyä närästykseltä.. Kirja on kova sana, jos vaikka joutuu makoilee ja oottelee suppareita.. Ei kyl useimmilla vissiin, mut mulla..
Niin ja olispa joku muistuttanu ottaa PIENEMMÄT housut kassiin, mää tulin (vaihdoin heti saikkuvaatteet ) ja läksin samoissa ja pitelin housja ylhäällä koko matkan :D Niin ja ISOMMAT liivit mukkaan jos meinaa maito nousee saikulla jo.. :whistle: AI ETTÄ MÄÄ OOTAN TUOTA AIKAA!! =) =) =) Meinaa ahdistaa nyt ihan täysillä koko ajan, istuminenkin on selkäsuorana mahdotonta.

Muistaako muut "uusijat" semmosta tunnetta kun vauveli on syntynyt ja nousee ekaa kertaa ylös et lähtis suihkuun ja lyökin hengen liki lukkoon? Mulla se tuli viimeks, ko oli niin iso maha, johon keuhkot oli tottunu ja sit ilman mahaa ei heti osannutkaan hengittää normisti :D

Täällä pesukone jyllää hulluna, innostuin purkaa pikkulikan lipaston tyhjäks ja pesen nyt vauvanvaatteita sinne.. On se hankalaa kun ei yhtään muista miten ne aiemminlla kerroilla järkkäili, et oli miehelle helppo sanua mitä tuoda ja mistä :kieh:

Muutama vastakkaiselle sukupuolelle sopiva vaatekappale on, loput on kyllä ihan sitä sukupuolen määrittämäää sävyä, mites muilla? =)

Likat onessaan joka päivä kyselee et "Millonkohan se vauva otetaan pois?" ja "Tuleeko se vauva tänään?" En oo meinaan ihan koko tarinaa kertoillut, ilmotin vaan että isi vie äitin saikulle jossa vauva otetaan pois äitin massusta :D

Kauhia ko oonki hyvällä tuulella, eilen oli semmonen murinapäivä että.
 
Vauvan asento...Öööö..Ei mitään hajua, oon yrittäny kyl tunnustella ja ihmetellä mut joko toi pyörii koko ajan tai sit sillä on hemmetisti papua ranteessa...Mulla on nimittäin veikkaus et olis pää alaspäin mahan oikealla puolella (koska toi maha on selvästi toispuoleinen ja kova toiselta puolelta.. ) ja potkii mua tälläkin hetkellä kylkiluitten alapuolelle, mut sit iltasella suurin meuhkaus käy mahan keskellä.. (kuten tästä voi huomata http://s118.photobucket.com/albums/o111/milahvi/?action=view&current=250110.flv ) Että joko se pyörähtää jossain kohtaa päivää sivuttain ja potkii sit ns. keskelle, tai sit nyrkkeilee KOVAA... :D

Prkl kun mun yö meni susille..Ensin valuin sänkyyn vasta 1 aikaan, nukahin, heräsin kun isäntä tuli joskus neljän jälestä töistä, nukahin ja sit se alko...Kamala suonenveto pohkeissa... :kieh: Voi luoja että on tuskanen tunne..Mulla on muutenkin koko ajan reissun jäljiltä ollu levottomat jalat niin toi kruunas kyl koko komeuden..Noh, josko sitä ens yönä sit nukkuis! :)
Mut mä lähen varovasti herättelee isäntää..

Maira ja eemeli 23+2
 
emv
Maira: :LOL: Johan siellä on villiä touhottamista! :heart: Tosi hellyttävää, melkein alkoi itkettää kun seurailin :LOL: Meijän vaavin liikkeet ainaki suurimmaks osaks aikaa alempana, navan korkeudella tuntuu silloin kun liikkeet on kaikkein korkeimmillaan..mut ei kyl kylkiluita lähelläkään.
 
emv Onnea :flower: :flower:

maira Voi jesta mikä video :heart: Hyvä idea, täytyskin muistaa taltioida joku kerta, kai tolla digikameralla sen verran videopätkää kuvais. Samanlaista menoa täälläkin, paitsi meillä tuo möyriminen on eniten oikealla puolella masua.

No voi rähmä. Mä haluan videokameran. Lottovoittooooo :wave:

Varanikki kyseli vaatteiden väristä, kyllä meillä taitaa olla tyttövoittoset värit vaatteissa enimmäkseen. Muutamat neutraalit vaaleat sävyt löytyy + äippäpakkauksen vaatteet.
 
A-L-M, digikameralla mäkin tuon kuvasin... :whistle:
Joo tuo kaveri on aikas hmm..vilkas...Ja sen touhut tekee jo kipeetä, nyt on tää uusin villitys eli kuritetaan mutsin kylkiluita, isäntä pelkää nyt jo että tuo tulee potkasee multa kylkiluun rikki jahka saa voimaa ja koko lisää..Saa nähä kui käy...Ja jossei se mätä kylkiluita niin antaa sen verran mojovia iskuja rakkoon että pääsee valitus... :attn: Saa nähä millanen paholainen se on kun ulos tulee.. :D Mut puhdikas kaveri se on, mulla kun on istukka ihan edessä, joten joutuu kuitenki aika paljon voimaa käyttää et noin mojovasti saa uloskin ne näkymään... :) Isin poika.. :heart:
 
varanikki heh, mä en tota suklaata mainitse kun oon kahdella ekalla kertaa ollut suklaansyöntikiellossa sairaalassa ja kolmas kerta menee samaa rataa :( Hiukan meinaan ihan tosissaan vitutti kun anoppi viimeksi toi mulle suklaata sairaalaan (vaikka mies oli sanonut etten saa syödä ) ja sit kun sanoin, että mä en saa syödä tota niin anoppi toteaa "No, kun ei sulle kelpaa niin syödään me muut sitten" ja sittenhän siinä sängyn ympärillä oli suklaata syövä porukka ja mä katselen vieressä. Mulle koko suklaa on kirosana sairaalassa ollessa prkl :headwall: ja just se, et kun muutenkin koko sairaalassa olo muistuttaa maan päällistä helvettiä niin tarviiko porukan vielä tulla mussuttaan suklaata mun sängyn viereen?!?!?!

Mä kyllä olin ihan tyytyväinen, et mulla oli äitiyshousut kun sairaalasta lähdin ja nytkin oon aatellut ihan niillä mennä. On se maha vielä sellainen löllykkä + sektioarpi niin ei tee mieli tunkea normaaleita kireitä housuja päälle.

meillä ei vanhemmat muksut paljoa vauvasta kysele. Musta tuntuu, et he ei vielä ees tajua, et meille on vauva tulossa. On siis kerrottu asiasta ja kuopus on tuntenut vauvan liikkeet kun on mahaa kokeillut, mutta ei ne silti sitä sisäistä. Tosin, mikäs ihme se on, en mä vielä itekään ihan täysin ymmärrä, että meitä on kohta ihan oikeasti viisi :LOL:
 
emv - Hyvää syntymäpäivää! :flower:

Allergialääkkeitä oon käyttänyt satunnaisesti raskaus- ja imetysaikana. Just noita vanhempia zyrteciä ja loratadiinia, mistä on paljon käyttökokemuksia. Niin ja nenäsuihketta on joutunut käyttää paljon nyt raskausaikana, kun on jatkuvasti nenä tukossa. Mulla on onneksi viime vuosina mennyt siitepölyajat tosi helposti. Toivottavasti tälläkin kertaa. Kissoille olen tosi pahasti allerginen ja äidin luona jos käyn kylässä, niin on pakko ottaa allergialääke tai muuten olen viikon kipeänä sen parin tunnin kyläilyn jälkeen. Ei se lääkekään kaikkia oireita poista, mutta lieventää oireita aika tehokkaasti.

Vauvan asennosta mulla ei ole mitään hajua. Tää potkii ylös, alas, sivuille ja eteen miten milloinkin. Tuntuu olevan vielä hyvin tilaa pyöriä ja aika vilkkaasti tämä vauveli liikkuukin masussa.
Mitään rytmiäkään en ole huomannut tai sitten en vain ole kiinnittänyt siihen huomiota. Musta kyllä tuntuu, että tää pyörii ja hyörii melkein kokoajan :D

Mulla oli tänään lääkärineuvola ja siellä kaikki oli ihan ok. Paitsi paino, sitä oli taas tullut liikaa :ashamed: Ei siitä mitään sanottu, mutta itseäni häiritsee.
Sokerirasitus on 25. päivä. Mitä nyt oon kotona mittaillut, niin kaikki arvot on kuitenkin ollu hyviä.
Kohdunsuu oli kiinni, 3cm ja vähän pehmentynyt. Sf-mitta 25cm.

Rattaita odottelen edelleen. Ovat toissapäivänä saapuneet Suomeen ja tänä aamuna oli ilmestynyt teksti: Held in depot - Business closed :eek: . Toivottavasti nyt tulisivat huomenna, että päästään viikonloppuna omaa pihaa pidemmälle.

Huomenna sitten jatkuisi taas maalaushommat. Lastenhuoneen seinät saa väriä ja huonekalujakin alan pikkuhiljaa maalailemaan kuopuksen päikkäriaikoina, niin että sais kaikki valmiiksi kevääseen mennessä. Yli kuukausi ollaan jo tässä asuttu ja vieläkin on kaikki ihan vaiheessa :D No kai tää tästä pikkuhiljaa,,,

zizilisko+nuppunen 24+6 :heart:
 
Kyyneltenhymy Mulla sama ongelma, että mitä pienempää ostaa ja kuin paljo :d Ja mitään hajua ei ole tuosta sairaalakassista, oisko se rinkka kuitenkin hyvä, et olis varmasti kaikki mukana? :whistle: :D

emv Hyvää syntymäpäivää!! :flower: Kiitos kysymästä, yö meni paremmin, ku kaks edellistä, mutta.. Koiran retale herätti vinkumisellaan 5 aikaan, enkä sen jälkeen nukkunu :headwall: No onneks sain kuitenkin 7h nukuttua, ku menin 22 nukkuun. Aika väsyny päivä oli tissä, ku kaikki yöt menny nyt persiilleen tällä viikolla. Onneks huomenna on lyhyt päivä ja sit viikonloppu =)

Meillevauva Mää oon käyny läpi sen siedätyshoidon, pääsin sinne yksityisen kautta. Mulla ei oo ikinä mitään muuta lääkitystä, ku kestine 1-2tbl/pvä. Nyt keväisin/kesäisin syön ehkä 10 tbl:a koko siitepölyaikana =)

Varanikki Mulla ne muutamat vaatteet taitaa olla fifty-sixty eli puolet on neutraaleja ja puolet sitten tyypille sopivia värejä :D Mut luulen, että tuo vaatearsenaali painuttaa aikalailla siihen sukupuoleen vielä jossain vaiheessa.

Maira ihana video ja ihana idea!! :heart: niiiin söpöä!! :heart: Meidänkin vekkuli potki (tai nyrkkeili) hetken aikaa ihan hullunlailla, mahanahka oikein hytky ja pomppas esille :D

Tänne äippäpaketti saapunut, hain sen heti postista :D oli kyllä yllättävän kivoja vaatteita, vaikka toki osa oli sellaisia, että en niitä tod.näkösesti tule pitämään. Musta tuntuu, että ne oli vähän enemmän tyttöpainotteisia? Tai sitten vaan halusin niin ajatella ;) Nojoo, nyt ukon kanssa pakkausta ihailemaan uudemman kerran :whistle:
 
Terkkuja Kanadasta! Oli aivan ihana matka :) Nyt töitä enää jäljellä 8 viikkoa, äitiyslomaa odotellessa...
Ihmeesti sitä jaksoi matkustaa yli 20 tuntia useine koneenvaihtoineen. Selkäkivutkin olivat kohtuulliset. Supistelut alkoi reissun aikana, mutta tuskinpa nuo mitää pahaa ovat saaneet aikaan. Lääkäri ois 1,5 viikon päästä ja sitten tsekkaa alapään tilanteen.

lypy 25+5
 
Tänään soitin neuvolaan sokerirasitus tuloksista ja kaikki oli ok. Onneksi, pelkäsin niin kovasti. :)
Neuvola ja neuvolalääkäri ens viikolla. Kovasti odottelen taas sinne pääsyä. :)

Eilen ihan säpsähdin sohvalla ollessani kun katselin paljasta vatsaani ja yht äkkiä vauva potkaisi niin lujaa että maha ihan kunnolla hypähti. :D mahtavaa. :heart:

Jeps, mutta ei muuta kun viikonloppuja! :)

Riikka ja pikkuinen 24+4 :heart:
 
Alisa84:
Juu, en valita, on se joka kerta yhtä ihanaa mennä sinne ultraan :heart:

Finu:
Meillä on 6,5-vuotias kissa :heart:

Meidän tulevista vaunuista taisin aiemmin jo linkin laittaakin? No, vieläkään ei ole niitä ostettu kun onhan tässä vielä aikaa :D

Onnea emv :flower:

Meillä on vaatteita kummankin värisinä ja neutraaleina, löytyy ennestään tyttö ja poika ja kaikki vaatteet oon säilyttäny, kesän jälkeen alkaa niistäki pääsee eroon, joko myyn tai sit hyväntekeväisyyteen :saint:

Tyttö (4v.) totesi mulle kun laitoin sen käden mun mahan päälle kun oli niin kauhee mylläys päällä, säikähti aluksi kun tunsi ja vetäsi käden äkkiä pois, sitten katsoi mua ja hymyili ja sanoi että 'äiti, ei sun mahassa mitään vauvoja ole' :D :heart: Mietin, että luuleekohan hän että me isin kanssa vedätetään oikeen kunnolla ja mielessään sit ajattelee et mitä ne nyt taas höpsöttää :D

tatotmiralla ihanan ajattelevainen anoppi, kyllä ne osaa :LOL:
Mulla yks jutuista oli kun esikoisen jälkeen olin saanut tiputettua useamman kilon ja olin tosi tyytyväinen niin miehen äiti taputti mun mahamakkaraa ja totesi että juu tosta enää kuntosalille niin saat kiinteäksikin sen :xmas: Voin sanoa että sisälle kun pääsin niin itkin.

Mulla kävely jo aika tuskasta, joko supistelee tai sit nipistelee mut navasta alaspäin ei oo kauheen hyvät oltavat :ashamed: Mä mihinkään seksiinkään enää kykene ku hetken istumisen tai makaamisen jälkeen kävelen ku rampa :ashamed:
Mut huomenna neuvola, ihanaa päästä juttelee yksinään :LOL:

Mahakuva 27+4 vielä loppuun B)



BTL :heart: :heart: nytty + mytty 27+4
 
huomenta.. Tai päivää se alkaa oleen jo :D

Tääl on virtaa ku pienessä siassa.. :LOL: Sormet syyhyää et mitä siivois, minä joka aina on vihannu siivoomista herää yöllä siihen kun kuvittelee nähneen pölytollukoita lattialla :LOL: Ja mies reppana saa päivät imuroida.. :D

Ainiin, eilen tein semmosen huomion et mun mahakivut on muuttunu koko mahan alueeks, kestää muutaman sekunnin, koskee pirusti.. Oiskohan ne nyt muuttunu supisteluks? Jaa-a.. Tiedä häntä.. :/

Tänään on aika lääkärille saikkua hakemaan.. Joku venäläinen joka oli ti miehellä lääkärinä ja ei tienny mistään mitään.. No kuhan osaa saikun kirjottaa..

Aihei, alapäästä :D Kipuileeko teil? Mul ihan ku sykkis tuol alhaal semmonen kipupiikki aina välil, mietin et supistus jos aukasee paikkoja (jos on supistuksia) koska ne tulee sen mahakivun jälkeen yleensä.. vainoharhanen :wave:

Nii ja oon ollu niin ylpee mahastani, on toiminu kun unelma.. Eilen ostin levolakia (miten lie kirjotetaan) ja ei vielkää luista mikään mihinkään.. :kieh:

Vaatteitten väreistä.. Noita laatikoita kun kahtoo tulee varmaan poika monille mieleen.. Siel on kaiken värisiä mut ehk enemmän poikamaisia.. :whistle:

Ainii, mul on muuten olo jos oon syönykki justii et vaapun ku ankka ja oon yhtä iso ku norsu, muilla samoja tuntemuksia? :LOL:

KyyneltenHymy & PikkuPomo 28+6
 
Moikka!
Tänään poksuu jo 28+0 :eek: Mieletöntä vauhtia mennyt aika! Vielä kun loputkin 3kk menisi yhtä nopeasti. On se vaan kumma, et se kello tuntuu pysähtyvän mitä lähemmäs la:ta mennään :D

maira aivan ihana video! Pitäisi itsekin ottaa kuvaa, et voisi vielä vauvan synnyttyäkin muistella niitä potkuja.

Vauvanvaatteista mä oon nyt pistänyt kaikki esikoisen (tyttö) vaatteet joko jakoon tai huutikseen myyntiin. Pojan vaatteita oon ostanut itsekin aika lailla, mut saanutkin olen ainakin 3-4 kassillista kaverin pojan pieneksi jääneitä.

Äippälomaan olisi se reilut 6 viikkoa. Kävi kuitenkin niin, että on noita lomia jäänyt esikoisen äitiysloman ajalta käyttämättä, että jäänkin jo 3 viikon kuluttua pois :heart: tosi kivaa, niin pääsee laitteleen kotia valmiiksi vauvaa varten ja kiertelemään kirpputoreja. En oo ennen niistä innostunut, mutta kun ensimmäinen vauva syntyi, niin siellä oli jotenkin kiva viettää aikaa :D

Vauvan asennosta, mä luulen, että herra viihtyy ainakin suurimman osan ajasta pää alaspäin. Silti kuitenkin jotenkin puoliksi poikittain. Potkii tohon vasemmalle yläviistoon. Kohtu painaa jo kylkiluita ikävästi. Esikoinen viihtyi ilmeisesti alempana koko raskauden ajan, koska hänestä en muista mitään kylkiluiden puutumisia.

BTL ompas sulla mahtava maha jo! Mullakin on pompsahtanut parin viikon sisällä tuo masu. Lähentelee kyllä kovasti tota sun kokoluokkaa vaikka täällä vain yksi asustaa :)

Eipä mulla kummepia sit ollut. Mukavaa viikonloppua kaikille!


Janskuliini & Toukka 28+0

 
Neuvolasta 27+5 (23+3)

paino: 77,9kg (74,8kg) +723g/vko
verenpaine: 119/76 (122/74)
hemo: 113 (116)
sf n. 36 (32)

Käynti ihan jees, vaikka en kyllä mitään vastauksia saanu mihinkään :D Kaikista vaivoista mainitsin ja ei kommentoinu mitenkään :eek: Ei kipuihin alapäässä yms. Hymyilee, kuuntelee ja nyökyttää päätään.
Painoon olen tyytyväinen! Pelkäsin että olis tullu yli kilo viikossa kun painoa tulee vaikken mitään erityisesti söiskään niin toi viikkomäärä oli kyllä just passeli =) Ja yhteensä tullu 15kg :whistle: Hemo oli laskenu joten rautaa pitäis saada imeytymään, otanko sitten yöllä appelsiinimehun kanssa tyhjään vatsaan, who knows :headwall: Vauvoja yritti tunnustella miten päin ovat ja ylempänä asusteleva oli ainakin edelleen poikittain, pää oikealla mutta alakerran asukista ei saanut oikeen selkoa, poikittain? kirjoittí korttiin. Kuulemma odottaa ensi kertaa että saa paremmin tuntua miten päin ovat. Sydänäänet 135 ja 140. Seuraava käynti neljän viikon päästä; taas kysyi multa että koskas laitetaan seuraava käynti *huokaus* Sf-mitta on siksi noin koska olen sen itse mitannut, hän ei enää mittaa ota koska ei ole mitään syytä :/

Janskuliini84:
Mulla maha kasvoi myös hetkessä minkä takia kärsin myös selkävaivoista sillon marras-joulukuussa, nyt kun maha kasvaa hitaammin niin selkäkään ei enää vaivaa, ehtii siis kasvuun mukaan :) Maha ei kyllä kuvissa ehkä näytä niin isolta :LOL: Mutta sf-mitta kyllä kertoo että on aikas iso, tommosiin sf-mittoihin en mielestäni ole edes päässyt kummassakaan yksösodotuksessa. En vaan ymmärrä että mihin se tosta mukamas kasvaa vielä 12viikkoa |O
Eilen ennen töihin lähtöä kokeilin lähes kaikkia vaatteita ja niin se vain on että mikään vaate ei saa mua näyttämään enää hoikalta tai vähemmän norsulta :ashamed:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 27+5
 
Ihania masukuvia kaikilla :D .

Maira, olipa villiä menoa masussa. Kyllä itekkin välillä huomaan, mutta kun meillä majaillaan pää ylöspäin niin näkyy tuolla alempana paremmin (ja tuntuu).

BTL, eipä taida olla kovinkaan mukava neuvolatäti sulla :( . Kyllä musta pitäis vastailla kysmyksiin ja yrittää ees olla kiinnostunut. Mä syön nyt pari taplettii rautaa päivässä kun ei kans taho imeytyy.

emv, myöhästyneet onnittelut :flower: .

Mulle on iskenu flunssa :snotty: . Eipä oo kivaa, kurkkuun sattuu ja paleltaa. Levon kannalta tarttis ottaa jospa menis nopsaan ohi. Onneks nyt alko viikonloppu niin ei tarvii töihin mennä enään, ulkohommat verottaa kuiteski voimia.

Meidän "mötkäle" valvottaa mua välillä yöllä. Ihmeesti silti oon jaksanu vaikka unet on mitä on. Selvästi oon kyllä muutenkin nykyään huonounisempi kun aikaisemminm, esikoisen odotuksessa oli sama homma.

Selis ja "mötkäle" 24+2
 
lypy tervetuloa suomen kamaralle :D Missäs kaikkialla kävitte? Määki haaveilen ens kevään kanadan matkasta, ku siellä olis sukulaisia :D

BTL Wau mikä masu, ihana! :heart:

Kyyneltenhymy meneekö sulla masu kovask noiden kipuilujen aikana? Ite ainakin tiiän sillon supistuksen olevan päällä, ku masu on kova.

Janskulle poksuonnittelut! :heart:

Mää en kestä, meidän koira on alkanu herätteleen mua öisin. Ny se on keksiny herätä ja alkaa vinkuu oikein urakalla.. sitte, ku ei huomio, niin lopettaa kyllä ja alkaa nukkuun, mut alottaa saman tunnin päästä uudestaan..:headwall: ennen ei oo tuota tehny, nyt epäilen syyksijonkun lähellä asuvan tyttökoiran juoksuaikaa.. Viimeks teki tuota samaa, ku sen "tyttöystävällä" oli juoksu.. *huokaus* ihan niinku nää yöt ei menis ihan persiilleen muutenkin. :kieh: onneks huomenna on kampaaja, että saa vähän käydä virkistäytymässä. :)
 
BornToLose: voi elämä, olipa empaattinen taas tuo neuvola. :headwall: miksiköhän se ei ota sf-mittaa.. kai silläkin jotakin arvoa on jos on äitiyskortissakin. no, semmosia ne on, mulla ei oo onneks vielä ainakaan viikkoon neuvolaa.

KyyneltenHymy; mulla ei oo ollut kipuilua tuolla suunnalla. Tai no joo mutta itselläni liittyy ummetukseen eli ei aivan samalla suunnalla kuitenkaan.

Iso olo on mullakin, ja varsinkin iltaisin melkoinen ankkaolo kun kiipeää sohvalle ja ylös silloin töllöin. ja kotona ei enää halua istua työpäivän jälkeen vaan olen mielummin vaaka-asennossa maaten selkäkipujen vuoksi.. *huoh* kenkien laitto ja lehtien nostelu maasta kun tulee kotiin... öhöm.. se on jo vaikeaa.
 
Heissan ja terveiset Madeiran saarelta! B) Nyt pe iltana kotiuduttiin.

Tervetuloa takaisin muillekkin reissaajille!

Maira Mitäs pidit teneriffasta? Oliko hyvät säät, kun eräät tuolla madeiralla puhuivat että kanarian saarilla ollu kovat vesisateet?

Emv Myöhäset onnittelut synttäreiden johdosta! Ja onnea häihin :heart:

Uusille tervetuloa! :flower:

Kovasti oli viikon aikana tullu tekstiä, täytyy huomen illalla vielä syventyä paremmin, nyt vaan pikaluin kuulumisia.

Enkelipoikien äiti Ihanaa kuulla että siellä on kaikki ok. Nyt vaan lepäät ja otat rauhassa loppuun asti :heart:

Alisa :hug:

Loma sujui hyvin, ja hyvillä keleillä. Ei tarvinnut palella, ja sai kävellä paaaaljon :heart:
Tulinpahan maistaneeks erikoista kalaa, espadaa banaanin kera, oikein maukasta oli. Mutta kun mentiin katsomaan kauppahalliin että millanen kala oli kyseessä, niiin huijj! En olis kyllä syöny välttämättä, jos oisin ensin nähny sen kalan. Täytyy kuvaa laittaa jahka saan lomakuvat koneelle.
Ja nyt on syöty viikko niin runsaasti, että vois paastota seuraavan viikon että ei tuu sanomisia :D ;)
Vauvan potkut voimistunu viikon aikana runsaasti ja tullu entistä enemmän aktiivisemmaks. Oma vointi ollu hyvä, vähän oli puuduttavaa istua koneessa, mutta monien tyynyjen ansiosta sai asentoa vähän muutettua.

Maanantaina olis sitten sisätautilääkärille aika noista mun verenhyytymistekijä jutuista, ja sit oliskin pari vuoroa töitä, jotka aattelin kokeilla taas jos pystyis olemaan, nyt ku on tullu viikko kerättyä energiaa =) Neuvola ois parin viikon päästä.

Jaaha, jos sitä ottas viel vähän purtavaa ja rupes rauhoittuu nukkumaan..

Miikulainen ja rääpäle 26+4 :heart:
 
Miikulainen Niitä sateita oli joskus reilu kk sitten ja taisivat pääasiallisesti painottua Gran Canarialle, näyttivät tenskullakin uutisissa niistä!Kelit oli tuolla ihan kohillaan, 25-30 astetta!Ekana päivänä oli vähä harmaata mutta lämmintä, sit paisto putkeen vikaan päivään asti jollon tihkutteli vettä, eli oikein passelisti meni! :) Kylläpähän tensku on mun kohalta nyt nähty, 2x riitti, seuraavaks vois lähtee just Madeiralle tai Inglesiin! :D

Jahas, meillä taas isäntä läks töihin, sanon taas ihan sillä että johan se kotiin 00.30 tulikin... :/ Alkaa ottaa aivoon toi sen työtahti mut ei auta itku markkinoilla..

Pesukone pyörii jo, joten tänään tiedossa siivoomista, tää huusholli on nimittäin vieläkin täynnä pahvilaatikoita jne.. ja maanantaina on tulossa huoltomies ja isännöitsijä kattelee jotain putkia niin eihä niitä kehtaa sisälle päästää muuten.. :whistle: Ajattelin tuossa et tarvii varmaan pikkuhiljaa alkaa käymään lävitte tota vauvanvaate jätesäkkiäkin ja alkaa pesee niitä valmiiks, eipähä olis sit niin kamalasti tekemistä loppuajaks..

Mä tuossa just rupesin miettii et meil ei oo muuta vielä hankittuna kun turvaistuin ja sekin on vielä Jyväskylässä, tarttis alkaa tekee jotain.. :D

Maira ja eemeli 23+4
 
Huomenta!

Tervetuloa takaisin reissulaisille :wave: . Kuulostaapa mukavalta että kaikilla matka sujui hyvin, jopa lentomatkat.

Mä oon noita pienempiä vaattteita jo pessy ja silitelly valmiiks. Vielä en oo mihinkään niitä järjestänyt. Ja mulla on esillä vaan tuollaisia neutraaleja vaatteita kun ei varmaks kert tiedetä kumpi ois tulossa. Esikoinen on poika niin poikamaisempia monet vaatteet on.
Isompia hankintoja ei oo kun pinnikseen se teline mihin saa verhon kiinni, esikoisen ajoilta saatiin sukulaisilta ja se meni rikki. Ja uuden hoitoalustan aattelin hankkii ja puklurättejä. Isäntä saa sitten mennä ikeasta ostamaan kun vauveli syntyy.

Eilen oltiin ostamassa mulle mustat suorat äippähousut kun juhliin tarviin ja samalla tuli hipelöity noita vauvan vaatteita. Mitään en kyl ostanu :D .

Selis ja "mötkäle" 24+3
 
Päätinpä minäkin tilata tuplarattaat (Phil&Teds) briteistä jo nyt. Voidaanpahan sit koekäyttää ne esikoisen kanssa ennen vauvan syntymää. Mä oon vakaasti päättäny että toukokuun alusta alkaen teen kaikki mahdolliset poppakonstit jotta vauva syntyis. Viimeksi oli niin tiukassa (mulla ei koskaan tullu luonnostaan suppareita ja muutenkin piti käynnistää) ja oli synnytyksen kulku oli muutaman kätilönkin korviin rankka. Ja koska käynnistys ei tällä kertaa käy päinsä (ed. syntyi siis sektiolla) niin miksen sit kokeilis poppakonsteja jotka on turvallisia ;)

Kateltiin esikoisen (2v) kanssa pikkuvauvan vaatteita kun piti nukkevauvalle ettiä uudet vaatteet, ja eipäs meillä olekaan niin kauheesti niitä! Eli jossain vaiheessa pitäis kunnolla tehä inventaario ja ostaa lisää. Ja sithän pitää ostaa pikkusälää ihan loppuvaiheessa (vaipat, korvikkeet, liivinsuojuksia jos vaiks pystyisin imettämään jne.). Niin ja se Kelan paperi täyttää.. Huomaa että tässä mennään vähän soitellen sotaan :whistle:

 
Päiviä!


Tatomira, sat jättää suklaan mainitsematta. :hug:

Siivottu olis taas koko talo. On sen mukanen olokin, loppupäivän otan kyllä rennosti. Aika hyvin huomaa jos on levoton ja touhukas päivä niin sitten on alapää hellana illan ja yöllä kyljen kääntely kivuliaampaa.

Edelleenkin oon onnellinen siitä että nukahdan hetkessä tuon kyljen kääntelyn jälestä kumminkin. Enkä edelleenkään herää vessaan yöllä :xmas:

Se olis masukuvan paikka, tänään 29 tasan :heart:

 
Torstaina käyty ultrassa ja
Meille tulee kolmas poika! <3 ja on ihan 100% poika :)


Pikkusella painoa 1500g <3
Eli kauhean iso kokoinen poitsu on tulossa :D ainakin niin se lääkäri sano, että ei varmaan tarvi ostaa 50cm vaatteita. Niitä en oo kyllä hankkinukkaan :)
Mä olin 54cm pitkä kun synnyin ja mies 53cm. Nyt mulla pituutta 185cm ja miehellä 192cm :) Voi tulla pojasta siis pari metrinen :)
Sf-mitta oli sairaalassa 31 !!! Sokerirasituksessa ei ollut mitään, kaikki normaaleja.

Masukuvaa vielä :)




Ultra kuvassa näkyy pikkusen simmu hyvin ja sormet <3

Enkelipoikien äiti ja hippu 28+5
 

Yhteistyössä