<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 2/10 <3

Painosta on kovasti murehdittu. Mä en oo sillain murehtinu siitä, oon vaan yrittänyt syödä mahdollisimman monipuolisesti ja terveellisesti. Hyvähän se on että vauva saa tarvittavan ravinnon, toistaiseksi kasvu on ainakin ollu tasaista.

Täällä kyllä huomaa että hb on laskenut kun oon paljon väsyneempi taas nykyään. Täytyy vaan toivoa että kääntyis taas nousuun, tarkotus ois kokeilla ottaa pari rautataplettia päivässä.

Niin ja Kelapaprut on viety ja nyt ootellaan sitten päätöksiä :D . Pakkaus otetan tästä kakkosestakin kun tuntuu se rahasumma aika pieneltä siihen tavaramäärään verrattuna.

Selis ja "mötkäle" 22+6
 
Kiitokset Varanikille uudesta pinosta! :wave:

Pitkästä aikaa saan jotain aikaiseksi raapustaa...

Tänään oli lääkärineuvola, kaikki ok. Vauveli tosin majailee ihan totaalisen poikittain mut vielähän tuo ehtii kääntyä ja toivottavasti kääntyykin sit suoraan raivotarjontaan.

Sokerirasituksessa kävin parisen viikkoa sitten, ne arvot oli ihan kunnossa. Painoa on nyt tullu muistaakseni viitisen kiloa lähtöpainoon, tosin lähtöpainokin oli huikea (en ilkiä ees sanoa :snotty: ) eiköhän sitä taas viimeisillään kolminumeroisille luvuille mennä niinkun noissa aikasemmissakin...

Äitiysavustus näkyy tulevan ylihuomenna, otettiin siis rahana kun kaks pakkausta löytyy jo ennestään. Arveltiin käyttää kaukalon ostoon tuo raha. Muuta ei tarvii ostaakaan, kun pinnis ja rattaita löytyy ja sittereitä tai hoitopöytiä ei tarvita olleskaan. Unisex-vaatetta oon huutiksesta shoppaillu jonkun verran, ostan sit lisää kun näkee kumpi tulokas on. =)

Äitiysrahan tuun saamaan sen minimin, kun ei oo ollu tuloja. Tosin iso raha sekin on kun tosiaan tällä hetkellä miun ainoo tulo on lapsilisä kahdesta. Sitähän voi tuntee ittensä jopa rikkaaksi kun rupee joka kuukausi saamaan triplasti sen mitä nyt. B)

Harjoitussuppareita tulee välillä aika tiuhaankin, tuntuvat tosi epämukavilta mut eipä nuo ole paikkoja avanneet niin ei tarvii niistäkään huolestua.

Tosi nopeesti on aika menny, tästä lähtien rupeekin olemaan neuvolakäynnit kahden viikon välein. Ihmettelinkin terkalle että joko sitä ollaan niin pitkällä. :eek: Ei nimittäin ole kauaakaan aikaa kun olin ihan varma ettei meille mitään vauvaa tule...

Adelade 26+5
 
huomenia..

Unohin eilen kirjottaa siit lääkärin käynistä.. Joka oli tuskaa.. Alakerras oli paikat kii, ponnistaessakaan ei auennu joten siit ei selvinny mun viillot. Sit lääkäri kahto vauvan et oliko kaik ok ja siel se pikkunen oli, paino arvia 1,2kg, yläkäyrillä menee ja siit sain paasaukset että liikaa painaa lapsi ja liikaa minä. No sit se käski hankkia tukiliivin muistaa erkonomian töis (joka ei onnistu kun maha edes) ja passitti meidät pois luotansa. Olin vaa et jaa, ei saikkua. Menin sit iltavuoroon. 5tuntia tein töitä ja lähin päivystykseen kun viiltävät kivut tuli takasi. Päivystyksessä istuttiin 3tuntia ja sain pe asti saikkua, katotaan miten tukiliivinkanssa alkaa menee töissä. Ihmetteli miksei eka lääkäri antanu saikkua jos tietää vuodeosasto työn. No saikkua tuli ja nyt kotona. Mietin et pitääkö mun olla ihan rampana maata kotona vai voinko leipoa ja viedä kelaan ne paperit. :headwall:

Eipäs tääl muuta tälläkertaa..

KyyneltenHymy & PikkuPomo 27+4
 
Aamuja!

Kyyneltenhymy :hug: Veikkaan että noi todellakin sulla on liitoskipuja tai niitä kiinnikkeiden venymisiä rankan työn takia. Mulla muutaman tunnin kävely perjantaina teki sen että ilta meni sohvalla retkotellen. Joka kerta kun nous ylös tuli alussa semmonen puukonisku tonne alas ja meni ohi kun pysähty.
Se tukiliivi auttaa tosiaan, kun löytää sopivan, joka kans tukee, eikä paina. Eli en suosittele korsettimallista jonka sais terkalta lainaan (täällä ainaki ) vaan semmoista leveetä kuminauhamallia joka tulee vain tohon vatsan alle.
Mulla on kaverilta lainassa semmonen, ton lapussa lukee: The reenie maternity belt by Emma-Jane. Toi on vaan mulle liian pieni, jäänee pariin käyttökertaan vielä. Jos jollaki on tommonen tiedossa, 40/42 koossa niin vinkkaa heti mulle!
Toki sää voit tehä leipomisia ja muita kotona, sen mukaan et istuulteen vaivailet taikinat ja et leivo koko komppanialle. Vertaappa muuten työpäivän jälkeistä iltaa saikkupäivän jälkeiseen, onko viiltojen määrässä eroa? Sullakin kerta on isohko palleroinen kyydissä, niin kyllä se pystyasentoduuni on hirvittävän rankkaa.

Meillä tänään esikolla hampaiden poistoa, jännittää minua enemmän ko likkaa, vaikken mene lähimaillekkaan koko lekuria.. :ashamed:

:wave:


 
Täällä vietellään vapaapäivää esikoisen kanssa kotosalla. Kyllä teki tosi hyvää kun sai nukkua niin pitkään kun halusi ja pötköttelin sitten koiruuden kanssa vielä sängyssä siihen saakka et esikoinen heräs. Nyt on tosi energinen olo!
Tarkotus ois silti ottaa iisisti, sämpylöitä tuossa leivoin aamupalaksi ja ovatkin nyt uunissa :p . Kohta pääsee herkuttelemaan!!

KyyneltenHymy :hug: . Kurjaa tuollaiset kivut :( . Eikä varmaan tuo työ yhtään helpota. Koita nyt saikkarilla ottaa rauhallisesti jos helpottais.

Adelade, samaa oon miettinyt et aika menee kyllä hirmuisen nopsaan. Eipä mee kauaa kun äippäloma alkaa...

Selis ja "mötkäle" 23+0 poks
 
Terve taas kaikille pitkästä aikaa :)
Kyyneltenhymy : mulla on ollut vähän samanlaisia tuntemuksia ja tukiliivi ja lepo ovat ainoat mikä auttaa. Jos kivut jatkuu, pyydät vaan sairaslomaa ja jäät huilaamaan.

Omaa napaa: Eilen oli neuvola, kaikki oli hyvin. Painoa on nyt tullut tasan 8 kg (lähtöpaino oli 58kg), pituutta mulla on 165cm. Sf-mitta oli kyllä huikeat n. 30, eli reippaasti yläkäyrillä mennään, mutta kai se nyt on normaaliakin tuplaraskaudessa.
Mitäs teidän muiden sf-mitat on ollu viime kerralla.
Mulla alkaa olo olla jo niin täysinäinen, että sitä vaan toivoo että aika menisi nopeasti ja saisi nuput syliin. Kaikki alkaa olla valmiina vauvoja varten, vielä vaunut puuttuu, mutta nekin on jo katsottu valmiiksi. :)

Hyviä vointeja kaikille, nyt täytyy lähteä laittamaan aamupalaa noille kahdelle muulle nupulle :)

Senni ja nuput 27+
 
KyyneltenHymy Ompa typerä lääkäri sull aollut ensin :/ Onneksi sit sait lopulta päivystyksessä asian hoidettua. Älä huolehdi tosta painoarviosta. Ensinnäkin ne on vain arvioita ja meilläkin esikoinen oli aina paljon isompi kuin mitä viikot näytti ja kuitenkin viikot oli varmasti ihan oikein. Silti syntyi ihan normaalikokoisena rv 37+1 painoa 3190g. Lääkäri laski että jos olis mennyt loppuun asti, niin noin 3700g olis painoa ollut. Ja mulla itselläkin tuli siinä raskaudessa painoa 22kg tolle 37 viikolle mennessä :ashamed: Kummasti se imetys vaan ne poisti!

Painosta mulle on nyt tullut noin 7kg. Mielestäni ihan kohtuullinen kun tosiaan esikoisen raskaudessa oli tässä vaiheessa jo ainakin 10kg muistaakseni tullut... En oo mitenkään ihan hirveesti tarkkaillut syömisiäni. Ehkä oikeastaan niin, että yritän syödä mahdollisimman useasti pieniä annoksia, niin ei pääsis kamala nälkä yllättämään ja näin ollen tulis syötyä yli kylkien. Herkkuja syön ihan samalla lailla ku ennenkin. Tosin sipsit yms. olen yrittänyt jättää vähemmälle. Ja mulla tulee rasvaisesta ruuasta nykyään niin hirvee närästyskin, et ihan automaattisesti niitä välttää.

Me käytiin eilen siellä kauan odotetussa 4D-ultrassa! Olipas taas ihana kokemus. Esikoisestakin käytiin. Vauva vastasi täysin viikkoja, painoarvio 1020g ja pituus 36cm. Ihania kasvokuvia saatiin (yritän muistaa/ehtiä lisätä tännekin yhden) sekä pari kuvaa jalkovälistä kun mies niin kovasti halusi :LOL: On kai niin kovin ylpeä, kun edelleen poika siellä köllötteli :heart: Heti halusi esitellä vanhemmilleen kun kotiin päästiin (olivat esikoista hoitamassa). Kovasti saatiin onnitteluja kun mun ja miehen sisaruksilla ei oo vielä yhtään poikaa. Yhteensä 7 tyttöä löytyy :D Saavutus sekin! Mut nyt tulee sit toistakin sorttia.

Kelan paperit lähetin viime viikolla, saas nyt nähdä kuinka kauan käsittelevät hakemusta. Ei mikään kiire kyllä, kun otettiin rahana eikä pakkauksena.


Jankuliini & Toukka 26+5
 
emv
Heippa!

Hammaslääkäristä jäljellä vielä puutunut huuli&poski. Aivan ihana täti oli, mut on laitettu pahan kammon takia tietylle hammaslääkärille ja tää olikin aivan ihana ja pätevä räpätäti. Ei ehtiny kunnolla jännittää kun toinen sekoili ja puhui härveleistä. Varanikki voi kun teillä sujuis yhtä hyvin!

Kyyneltenhymy :hug: Ja olipa ikävä se eka lääkäri... :kieh: Mä kuulin myös NKL:n osastolla et painoarvio voi heittää 15% lapsen painosta...eli itse asiassa aika paljon.

Selikselle hauskaa vapaapäivää! :wave:

Janskuliini
mulla hyvin samankaltaisia ajatuksia syömisistä ja painosta. Välillä just sit jos se nälkä ehtii kovaksi niin tulee kyllä vedettyä ruokaöverit :LOL: Nykyään tulee kyllä täyteen niin paljon nopeammin kuin aiemmin.

Senni mun sf-mitta oli 23cm maanantaina. Masu on kyl mun mielest kamalan iso mut sf on hyvin käyrillä. Ja odottelen siis yhtä.

-emv ja james 25+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja sandy85:
Varanikki auta tymää kun haluaisin lisätä myös tuollaisen "allekirjoituksen" mutta en saa lisätty sitä tänne... Kiitos tuhannesti =) :flower:
Eli noista raskauslaskurin linkeistä pitää valita se alempi että se toimii täällä.

(Silta varalta että tarvisit opastusta enemmän:

http://www.meilletuleevauva.net/index.php

Rekkaa itses käyttäjäksi. Vasen sivun reuna jossa on otsikon Hallinta alla Raskauslaskuri, naputtele sinne tiedot ja lähetä ja alempi linkki kopioidaan tänne :) )


Senni, mullla sf- oli viime neuvolassa 28cm :D :D :D
Huomenna lääkärineuvola, toivottavasti ei kovin paljoa ole muutamassa viikossa kasvanut.. Kilo tullut painoa viime punnituksesta, eli reilussa viikossa ehkäpä... Nojaa, 6kg lähdöstä siis vaan, ei liikaa vielä.

Hammilekurissa oli mennyt hyvin, noin 45min matkoineen ja kaksi sievää hammia oli pussissa likalla tuomisina ja monta suklaatipatukkaa sekä litra jäätelöä palkkana :D



 
Moikka moi!
Tulin taas korkkaamaan helmikuun pinon :) Olen kyllä lueskellut juttujanne säännöllisesti..
Kuulumisia; masu kasvaa ja vauvelikin tuntuu olevan eloisa kaveri, varsinkin sillon kun äidin pitäisi nukkua.. Viikko sitten neuvolassa kohdunpohjakorkeus oli 23cm. Ensimmäiseen raskauteen verrattuna mulla on nyt isompi masu, mutta painoa vähemmän :)
Painoa on kylläkin tullut 10 kiloa lähtöpainosta... :ashamed: mut en mä jaksa siitä huolestua koska muuten olen ihan se sama hoikkakoikkeli, kauhia pallomasu vaan kasvanut.. ja tissit parilla kuppikoolla isommat... Mulla on vatsan kanssa ongelmia, ummetus vaivaa tosi kovalla kädellä vaikka syön monipuolisesti ja liikun päivittäin. Parhaimpina päivinä olen syönyt 3 purkkia luumusosetta mutta ei auta.. Levolaciakin olen jo kokeillut. Mut eihän tässä oo enää ku about 15 viikkoa vauvan syntymään niin kai se siitä sitten.. :p Pakko ajatella positiivisesti..

Semmosia meille, kovinkin seesteistä odotusaikaa viettelen :) Väsymys vaivaa, taitaa hemppa olla laskusuunnassa. En vaan taida ottaa lisärautaa, koska nehän voi kovettaa vatsaa entisestään..

Oikein ihanaa sydäntalvea kaikille mein pinon mammoille!! Halauksia ja jaksamisia!!!! :heart:

Zara ja Nöpökkä 24+6
 
A-L-M:
Täällä myös häpyluuta vihloo |O Lähinnä kun nousen sängystä tai istumasta.

IhanaOmena:
On kyllä tosi ristiriitaista kun toisaalta neuvolaa odottaa innolla kun saa kuulla sydänäänet mutta aina sitäkin odotusta varjostaa toi painohomma :/ Ja tosiaan, mun terkka ei edes ole sanonut mitään MIHINKÄÄN, eli ihan tällästä omaa ressailua mutta terkka on siitä pöhkö kun tuntuu ettei mitään voi kysyä kun ei osaa vastata. Oon ite vielä todella höpöttäväinen myös tuntemattomille niin outoa puhua pälpättää kun toinen vaan nyökyttää muttei mitään vastaa takaisin :headwall: Ärsyttää vielä senkin takia kun tämä luultavasti viimeinen odotukseni niin kaikilla tahoilla olisin toivonut nauttivani tästä täysillä.
Ja sen päivän jälkeen kun päätin muuttaa itse mieltäni paremmaksi niin en ole itkenyt kertaakaan! Mun itkut kohdistui lähinnä mieheen kun hän ei tarpeeksi osoita huomiota minua kohtaan mutta voihan se olla ihan mun päässäkin vaan se ajatus :D Saatoin myös itkeä iltaisi kun ajattelin esikoistani joka menee kouluun vuonna 2012 :ashamed: Ja yhtenä iltana katselin lapsia kun he nukkuivat ja aloin siinäkin itkemään :ashamed: Pelkäsin jo tosissani olevani masentunut mutta nyt olen kääntänyt uuden lehden ja kaikki näyttää jo paremmalta :) En halua että viimeinen odotukseni menee näin huonosti, tää on just sitä aikaa kun saa olla kotona koko perheen kera ja nautiskella kaikista vaivoista huolimatta :heart:
Toivottavasti löydät ratkaisun surulliseen mieleen :hug:

Mä ostin nyt sitten viimein H&M:stä uudet mammahousut ja mietityttää kun ostin suurimmat eli koon 42 housut ja ei nekään kyllä kestä mulla loppuun asti :eek: Siis kasvuvaraa on muualla paitsi siinä maharesorissa, niiden jälkeen taidan sit siirtyä suosiolla verkkareihin ellei ole jo hamekelit silloin.
Mulla kanssa harjotussupistuksia tulee tosi usein ja tosi helposti mutta tuskin ne vielä mitään aiheuttaa.
Rattaita katselin taas ja niiden takuu mietityttää kun haluaisin varuiksi ostaa ne jo reilusti ennen vauvojen syntymää mutta tuntuu turhalta jos takuu alkaa ostopäivästä niin alkutakuuhan menisi pakkauksessa. Hmmm. Joka tapaulsessa ne Carena Double Swingit ostan.

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 26+3
 
emv
Nopeasti vaan Zaralle kommentoin, et mulla ainakin rauta on "pehmentänyt" vatsaa eikä suinkaan kovettanut. Syön Obsidania. Alkuun oli masukipuja mut reilussa viikossa ne hävisi.

-emv ja james 25+4
 
Pikamerkkailut!

Tänään neuvola ja selviää saanko pikkuisen edes ruveta liikkumaan. Eilen kävin siskoni kanssa kaupungilla kun äitiyspakkaus oli pakko saada postista ennekuin mies tuli töistä... :ashamed: Käytiin samalla kirppikselläkin ja tulihan sieltä pussillinen vauvan vaatteita viimeinkin ostettua. Ja pakkausta piti hypistellä sitten kotiin tullessa. Kyllä se kävely vain kovetti mahan ja loppupäivän kävelinkin heti kuin olisi pa**at housuissa, kamala paine tuli tuonne alakertaan.
Eilen illalla oli myös ensimmäinen perheneuvonta, ihan jees touhua se oli, vaikka mies varsinkin siitä vähän nurisi aluksi. Aikoi kuitenkin lähteä kaikille käynneille mukaan.

Täytyis tulla paremmalla ajalla lukemaan ja kirjoittamaan, tänään on ekstra kiva päivä kun pääsen kampaajalle laittamaan tukan kuntoon ja kosmetologille joka laittaa naamakarvat (kulmat) ojennukseen.

Haave & Oskari 26+5 :heart:
 
moi..

Eilen menin ja istuin autossa anopille ja kärsin supistelusta, viilloista ja kaikesta mahollisesta. Pihalla seisoin ja otin luudan käteen ja hetken lakasin johan se viilto perkule iski. Sit oli maha hellä koko päivän. Mietin tuos et mul maha roikkuu se pitää siirtää aina pois edestä joskos seki tekis kipuja, eilen istuin sohvalla ja kun liikahin niin naama meni mutkalle kun koski ja kovasti.
Liitoskipuja ehottelitte ne mul taitaa olla menkkamaista juilintaa ja viiltoja jotka ei satu, niitäkin yleensä molemmin puoleisia. Mutta mullakun vaa tuo vasen puoli koskee nyt :ashamed:
No päätin kyllä et jos kipuja on niin saikkua haen lisää, koska mitä sitä riuhtomaan jos oikeasti koskee. Pian tapahtuuki jotain nii sit syyttää ihteään. mut sit ku haen saikkua mulle tulee huono omatunto ku töis ei saa välttämättä sijaisia ja plääh.. en tiä.. La on vasta seuraava työpäivä.
Ja ilmottelen minkälainen liivi se sitten on minkä saan. Varanikki mulle se eka lääkäri käski hankkia semmosen leveen tukivyön (korsettimainen?), ei mitään kapeaa vyötä. no kuhan jonkun saan kokeiluun nii sit sen näkee mikä on hyvä.

ainii, pullat paistan tänään.. se on istuma työtä ja tekee mieli nii pakko paistaa :p
 
:hug: Kyyneltenhymylle. Kurjaa kyllä jos on muuta liitoskipujen lisäksi. Mitähän se sit olis? Kun tulee mieleen et just venyminen tekee kyllä ainakin mulle viiltävää kipua..

Ainiin, toi ohut tukivyö onki sillon hyvä jos tarvii sitä lähinnä masun ylhäällä pitämiseen, korsettimainen on toki jos tarvii muutenki enemmän tukea. Mulla se korsetti painaa joka hiton suunnalta, on ihan pyllystä suorastaan :(

Saas nähä onko mun kessi kasvanu, puolen päivän jälestä lääkärineuvolaa tarjolla :D

Jos on edelleen yläkäyrillä niin mää muutan vauvelin työnimen Dumboks :kieh:

:wave:
 
Mulla oli kans tänään lääkärineuvola...painoa tuppaa taas vaan tulemaan vaikka kuinka tarkkailee syömisiään..nyt on sitten ekasta neuvolasta tullut melkein 11 kg...en kyllä ymmärrä mihin se kaikki on tullut..kun ei ulkomuoto ole muuttunut oikeastaan mihinkään, vain maha ja tissit on kasvanu :D
Mut en toisaalta jaksa murehtia painosta, kyllä se sitten joskus lähtee..ehkä..Tuntuu että muita ihmisiä painonnousu haittaa enemmän.
Mulle ei onneksi neuvolatäti ole vielä huomauttanut painosta mitään!!Ens viikolla olis sokerirasitus, toivottasti siinä ei olisi mitään!!
Sf mitta oli 24 cm..mitta on edelleen pienempi kuin esikoisesta.
Ehkä se vaikuttaa että vauva on nyt jo raivotarjonnassa ja tosi alhaalla..
Mulla on kans ollut niitä vihlasevia kipuja ja painon tunnetta, lääkäri meinasi että suurin osa johtuu juuri siitä että tämä kaveri majailee tosi alhaalla...
Kohdunsuun tilannetta lääkäri ei alkanut tarkistelemaan kun viimeksi viime viikolla on kontrolloitu, mut tuskinpa siellä suurta muutosta edes on tapahtunut..tämä lepäily on selvästi auttanut!

Tirpunen 27+4
 
Neuvolakuulumiset :D

Dumbohan se on, yläkäyrällä, vaikkei mittaa ollutkaan tullut ko puoli senttiä :D On se 4cm isompi ko mitä toi edellinen neiti oli...

87kg tärähti vaakaan, eli 7kg alusta tullut. Hb 124 ja pää alaspäin kölli norsuvauveli siellä :heart: Pehmee ja kiinni, on näköjään saaneet rastit tähän taulukkoon :D Paineet oli 119/ 74 eli mikä lie kun tuo alapaine on AINA tuolla monta pykälää ylempänä mitä kotona... Mut kaikenkaikkiaan ei mitään marmattamista, jee, otanpa vähän geishaa sen kunniaks :D :saint:

VN& Dumbo 27+5 :heart:
 
miikulainen poksuonnittelut ja aivan ihanaa reissua!! B) Rentoudu! :wave:

painosta Mulle tullu tähän mennessä se 2,7kg. saas nähä mitä 3 vkon päästä vaaka näyttää, ku täälläkin suolituppaa olemaan ihan kiitettävän tukossa |O :headwall:

Täällä ei oo kelalta tullu mitään ilmotusta, vaikka paprut menny viikko sitten.. Noh, toivon mukaan ens viikolla sieltä jotain kuuluis, että tiiä niiden menneen perille. en mää mitenkään hätänen oo :whistle: Sokerirasitukseenkin varattu aika ja se olis parin viikon päästä.

Kyyneltenhymy No voi kurjuus! Kurjia nuo tuollaiset tuntemukset :hug: Nyt otat ihan rauhallisesti ja palaat sitten saikun jälkeen hommiin kokeilemaan. Toivottavasti pystyt vielä jatkamaan töissä. Määki oon vuodeosastolla, mutta teen siellä jumpparin hommia. Tiedän kuinka raskasta työtä siellä on. :hug:

Janskuliini Kuvia vain kehiin :D

Haave Voimia noiden suppareiden kanssa :hug:

Kaikille onnittelut hyvistä nauvolakuulumisista! :heart:

Huomenna olis taas aika suuhygienistille. Kontorollikäynti näiden mun ikenien takia. Nyt ne on jo tosi hyvässä kunnossa verrattuna viime viikkoseen, jollon ne oli ihan punaset turvonneet ja kipeät. :x

Unohin käydä toissapäivänä poksumassa, tänään siis 24+2 :D
 
välitietoa..

Tukiliiviä en saannu, ei löytynyt sopivaa joka ois mahtunu kii. Semmosta kaupas joka tuki selkää. No kävin ostaan päivänsäteestä tän mahavyön vai mikä tää on hianolta nimeltään.. =) Nyt on maha korvis eikä jalkojen välis :D katotaan jos tämä tepsis.

Tuli tuost Varanikistä mieleen et ei se lääkäri kahtonu et onko kohdunkaula pehmee, se vaan ultras et se on kii vai liekkö näki sen ultralla..

 
Tässä pari 4D ultrakuvaa. Aika surkeen epäselviä kun piti ottaa kännykällä kuvista kuvat, kun en saanut skanneria toimimaan :ashamed: Mutta kyllä niistä toivottavasti jotain selkoo saa :D Nuo valkoiset läikät tulee salamavalosta.





*muoks* On jotenkin niin hellyyttävää nähdä, että vauva masussa on jo niin valmis, mutta ei siltikään vielä tarpeeksi vahva elämään masun ulkopuolella :heart: Tuntuu niin ihanalta katsella kuvia ja kuvitella kuinka tuon ihanan palleron saa kolmen kuukauden kuluttua syliin :)
 
Janskuliini, aivan ihania kuvia!!! Voi että ois ihanaa mennä itekkin, mut eipä taida meidän budjetti kestää...

KyyneltenHymy, toivottavasti auttanee kipuiluihin. Muista silti yrittää olla mahdollisimman rauhassa.

Alisa, onko sulla ollu ientulehdusta?? Sitähän voi tulla eritoten raskaana ollessa. Pidetään peukkuja että menis ohi.

Varanikki, meillä mennään myös yläkäyrillä mut ei ne neuvolassa mitään sanonu siitä.

Mä oon nykyään niin perso kaikkien ruokien perään että huhhu... Oikeen itteeki hävettää :ashamed: . Karkkia ei kyllä tuu syötyks ollenkaan ja herkkujakin aika harvoin. Tänään kyllä ostin kaupasta itelle laskiaispullaa ja söin molemmat :p . Ahne.... Välillä vaan tarvii saada herkutella.

Selis ja "mötkäle" 23+1
 

Yhteistyössä