<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 12/09 <3

Jouluista tunnelmaa toivoin - siis lunta ja pikkupakkasta - mutta säiden haltia lupaileekin arktista kylmyyttä ensi viikoksi - ulp! :$ Ehkä me suomalaiset selvitään kuitenkin...

Mairalle toivotan oikein ihanaa hääjuhlaa huomenna! Ota tänään kuitenkin rauhallisesti, huominen on raskas vaikkakin hieno päivä! :flower:

Mahtavan hienot uutiset sokrurasituksesta Haave! Ja upeaa, että sun motivaatio on korkealla oikean ruokavalion suhteen. Kun painoa ei hanki omalla "hölmöllä" syömisellä, on raskausaika paljon mukavampi. Se laatu eikä määrä. Ja varsinkin, kun vauva kasvaa ja perhe alkaa syödä samaa ruokaa, silloin on jo muodostunut järkevä ruokailurytmi sekä terveelliset syömiset tavaksi. Siitä on helppo jatkaa. Mulla on tullut raskausaikana aiemmin 15 kg - no nyt painoa on kertynyt 15 vuodessa se samainen määrä - joten ei tarvitsisi paljoa tulla lisää... Aiemmin imetys on vienyt 8 kuukaudessa kilot, nyt voisi lähteä vähän näitä entisiäkin ;). Tsemppiä muillekin terveellisen ruokavalion noudattamiseen!

Huomasitteko: kirjoitin äsken imetyksestä NYT B). Jep, hiukan alkaa tuntumaan enemmän siltä, että ainakin jouluna ollaan vielä raskaana (olen suorastaan ylpeä itsestäni =)). Liikkeitä aloin tuntemaan viime viikolla, sekin rauhoittaa kummasti mieltä.Tiistaina olimme ultrassa ja kaikki näytti normaalilta. Oikeesti oli niin hassu lääkäri, toisteli normaali sanaa, jopa ulkosynnyttimet olivat normaalin näköiset :LOL:. Helpotti selkeästi pidemmäksi aikaa kuin pariksi päiväksi (siis että Kultamuru oli hengissä ja terveen oloinen, ei ulkosynnyttimien normaalius, vaikka kiva kuulla;)). Me taidettiin olla tämän pinon viimeiset "alku"utrassa kävijät? Mehän emme halunneet nt-ultrausta (eikä veriseulaa), joten siksi ultraus vasta nyt. Rakenneultraan menemme tällä tietoa, se on tammikuun lopulla.

Katsu ja Annre kovia olette tekin kokeneet... :hug: Kaikkea hyvää tähän odotukseen!

Jotain muutakin piti kommentoida... se on se raskausmikäsenytolikaan joka vaivaa täälläkin... Jospa ainakin muistaisin leivät ottaa uunista ennen kuin lähden kauppaan :ashamed:.

Viikonloppuja toukomammoille!

Auris ja Kultamuru 15+3
 
Varanikkiä,tatomiraa ja amatia moikaten :wave: :wave:
ihanan pitkällä on jo teidän raskaudet :heart:

Tänne vaan tulee aika ajoin kurkittua, tällä viikolla aloitin tastailun ja parit haamut sainkin mutta tän alkoi tuhruttelu niin taisi toiveet mennä sen mukana,mutta uskokaa pois olen päättänyt tulla tällä puolelle vaikka millä sinnikyydellä ;) eli kp:t nyt 27/23-29

Mukavaa odotusaikaa kaikille mammoille!!!!!! =)
 
Apuva :attn: Mites tähän tekstin lomaan osaa laittaa kuvan?? Oisin kokeillut masukuvaa miekin laittaa...mm. Varanikilla oli ainakin ihana masukuva tässä joku aika sitten laitettuna, nii ja se talvimaisemakin.

Miulta on nyt jäänyt juttuja lukematta varmaan parin sivun verran, yritän täs jossain vaiheessa keretä lukemaan (muuten tippuu kärryiltä... ) ja sit komentoimaan, jos osaan jotain kommentoida.

Mut Mairalle nyt ainakin tsemppiä huomiselle :heart: , IHQUU saat olla koko päivän prinsessana =) :flower: . ONNEA!!!
 
Katsu, tervetuloa :wave: . Sulla on ollut tosi rankkaan ja ymmärtää hyvin ettei aina oo positiivisella mielen tässäkään raskaudessa, tsemppiä :hug: :hug: .

Haave, hienoa tuo elämäntaparemontti! Itse oon tehny samoin. Vauvakuumeilun ja yrittämisen ohessa on parisenkymmentä kiloa tippunut. Ja nimenomaan oon vaan alkanu syömään terveellisemmin ja pienempiä annoksia. Samalla lailla edelleen yritän syödä, mutta kyllä vaan painoa on tullut kun liikunta on ollut paljon vähäisempää viimeaikoina.

Mairalle, Onnea etukäteen huomiseen :flower: . Toivottavasti flunssa hiukan ees helpottais.

Neuvolakuulumisia:

Pissa, puhdas
Hb, 110 (viimeks 105)
Verenpaine 74/126
Paino oli noussu parisen kiloo

Oli siis lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin. Kuulin pienet sydämmenäänet :heart: , ne on aina niin ihanaa kuultavaa. Kohtu on kuulemman iso jo ja hyvin kasvanut (ei ihme että masu siis jo pömpöttää) viikkoihin nähden. Ja kohdunsuu oli siis normaali, jee jee.

Tammikuun alkupuolella seuraavaks neuvolaan ja puolessa välissä ois sit rakenne-ultra!! Aika menee kyllä niin nopsaan.

Selis ja "mötkäle" 15+0 poks :heart:
 
Kaitsu Tervetuloa mukaan pulisemaan! :wave: Teillä rankka historia, toivotaan, että saatte nyt nyytin kotia asti :heart:

Haave Ilman muuta saat kertoa miten ruoka-asiat siellä kotona sujuu. Ite ainakin ihan mielenkiinnolla haluan kuulla, että mtien sulla homma lähtee käyntiin :) Mun muistaakseni vatsalihaksia saa harjoittaa vaikka koko raskausajan, mikäli se itsestä hyvälle tuntuu. Voin vielä tarkistaa asian :)

buam Kiva kuulla, että muitakin "pätkiä" löytyy, ite oon 157cm pitkä :D

Selis ihania neukkukuulumisia :heart: ja poksuonnittelut!

Me ostettiin eilen joulukinkku ja voi elämä, että ootan, että saadaan alkaa paisteleen sitä, jospa nyt vielä viikon oottais :p Tänään sitten työpaikan pikkujouluhuin hyvän ruuan ja seuran pariin :xmas:
 
Tervetulotoivotukset Katsulle!! Mukaan mahtuu ja erityistsempit ja paljon enkeleitä raskauteesi!

Itellä ollut taas sellanen itkupotkuraivaripäivä että oksat pois!! Kaikki vaan itkettää ja raivoan ihan turhista asioista.. ja sitten loppuviimeks mä itken sitä miltä mä näytän peilistä kun vollotan silmät punaisena.. Huh huh.. Miten nää hormoonit heittelee mua näin?? Mutta onneks Rakas mieheni ymmärtää - tai ainakin koittaa...

Supisteleeko teillä muilla? Mulle tulee sellasia vatsankiristys-kohtauksia enkä mä muuta keksi kuin että se on supistus. Ei tee kipeetä mutta kiristää ärsyttävästi. En muista että esikoisesta oli mitään tämmöstä, ainakaan näillä raskausviikoilla, muutenkin olin sillon fyysisesti tosi hyvässä kunnossa koko raskauden ajan. Tuskin tämä mitään haitallista ole.. Ja kun nämä kiristykset tulee yleensä kun touhuilee jotain pientä, EI esim. reippaasti lenkkeillessä.

Nyt kun on ollut puhetta ruokavalioista ja painosta niin tuli mieleen...
GALLUP: Miten hoidat kuntoasi raskauden aikana? Onko liikuntatottumukset muuttuneet raskauden myötä?
Itse käyn koiran kanssa lenkillä 1-2 kertaa päivässä, muutamia juoksupätkiäkin vielä pystyy ottamaan. Sen lisäksi jumppaan kotona (kädet,reidet,peppu). Uimaan pitäisi lähteä, kun vaan saisi itsestään irti... Ennen raskautta lenkit oli reippaampia kuin nyt ja ratsastuksen olen jo jättänyt pois (tuli sellainen vauvansuojeluvaisto), mutta vielä aion joku päivä mennä ratsaille, ihan vaan käyntiä köpöttelemään! :)

Mukavaa viikonloppua toukomammoille ja varsinkin Mairalle onnea huomiseen prinsessapäivään!! Itsellä tulossa kiireinen viikonloppu, koiranäyttelyä ja kaikkee... ;)
 
Iltoja!

Mairalle Onnea huomiseen :flower:


Selis Poksu onnittelut ja hyviä neuvola kuulumisia sulla :heart:


Katsu Tervetuloa mukaan.

Mulla ei supistele eikä varmaan tule supistelemaankaan. Ei ole aikasemmissakaan raskauksissa supistellut. Ekassa ja tokassa antovat oksitosiinia vai mikä se lääke on mikä saa tulemaan supistuksia. Tulihan niitä mut siihen se sit jäi. Ekaa ja tokaa yritettiin normaalisti synnyttää mut ei auennut kohdunsuu. Eka on leikattu nukutuksessa ku sydänäänet hävis ni kiireellä leikkaukseen. Toka epiduraalipuudutuksella ja kuopus spinaalipuudutuksella ja tämä neljäs tulee kans olemaan sektio ja varmaankin spinaalipuudutus. Sit selvis keskimmäsen syntymän jälkeen et kohdunseinä on mulla niin ohut ettei se kestä synnytystä. No joo se siitä.

Liikuntaa oon yrittäny harrastaa. Koiran kanssa tulee käytyä lenkillä,mut ei kyl päivittäin. On niin iso piha ja aidattu missä koira voi olla vapaana. Tai siis onkin ulkona yöt ja päivät välillä käy sisällä tarkastus käynnillä. Sille tulee sisällä aina niin kuuma ku on paksu turkki. On rodultaan chow chow.
Mut pojan kanssa tulee oltua pihalla kaks kertaa päivässä ja siinä tulee aina touhuiltua kaikkea.

Mitähän muuta piti vielä kommentoida :/ se on tää dementia mikä iskee aina välillä ;)

Mut ei muuta ku mukavaa viikonloppua mammat :wave:

baby dream ja masuasukki 16+5
 
Kiitos kaikille halauksista ja toivomuksista. Niitä tarvitaan.

Minulla on supistellut yhden kerran, kun siivosin varastoa. Täytynee ottaa rauhallisemmin...

Liikunta on mulla jäänyt tosi vähälle. Meillä on kyllä 3 koiraa, mutta kun ne on kiinanharjakoiria, niin talvisaikaan ovat lenkillä lähinnä perässävedettäviä :) Toisaalta en paljon uskallakaan tehdä mitään...
Nyt on tullut outo vaiva. Joka kerta kun lähden liikkeelle, vihlaisee oikeaa nilkkaa tosi kipeästi ja sitten ei meinaa pystyä kävellä. Onkohan tuo vaan verryttelyn puutetta?

Kiva kun on viikonloppu, olinkin jo tosi väsynyt, vaikka teen tämän puoli vuotta mitä äitiyslomien väliin jäänee nelipäiväistä viikkoa. Huomenna käyn viemässä enkelipojalleni ostamani joululahjan joulupuukeräykseen.

Katsu ja Pömppis rv18+2

Ai niin, saattaa joululoma pidentyä, kun tuli lakkovaroitus...
 
Heippa kaikille!

Kävin yhden yön reissun Torniossa lapsuuden ystäväni luona. Ollaan toistemme tyttöjen kummeja, mun tyttö 3,5v ja kummityttöni 4v. Kyllä riitti prinsessaleikkejä. Isommat lapset jäi kotiin iskän kanssa kun oli koulua. Tekee vaihtelu kyllä terää vaikka raskasta onkin kylässä tuon 11 kk kuopuksen kanssa. Koko ajan sai vahtia kun vetelee alas kaikki mihin yltää :headwall: .

buam: Mulla tulee välillä nälkä kovana. En tiedä enkö hommiltani huomaa aiemmin vai miksi välillä tulee yht äkkiä niin kova nälkä että ruokaa on saatava heti. Onneks ei kuitenkaan useimmiten. Mulla alkaa särkeen helposti päätä jos en saa ajoissa ruokaa.

Alisa84: Mulla oli sijainen viime käynnillä. Se soitti sinne perhesuunnitteluneuvolaan missä ultrat tehdään. Ei ainakaan sen pyynnöstä joustaneet. Mut meen ens viikolla yksityiselle niin ei oo niin väliks jos en kunnalliseen pääse. Olishan se toki kiva käydä :D mut tyydyn kohtalooni. Ehkä sit lähellä laskettua-aikaa pääsen vielä masuun kurkkaan jos kokoarvioultra tehdään.

Katsu74: Tervetuloa mukaan! :wave: Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin bd. Minäki oon miettyny paljon liikkeiden puuttumista kun kahdesta edellisesta alkoi tuntumaan aiemmin. Nyt on muutamana päivänä (kai) tuntunu hentoja potkuja ja sydänäänet kuului tiistaina hyvin. Neuvolassa kyllä meinas että istukka vaikuttaa niin paljon. Silti on huoli onko kaikki kunnossa.

Zara81: Kuntoa en hoida mitenkään. :ashamed: Ainut mitä tässä kotosalla saa lasten kans tuohutessa ja etenkin tuon kuopuksen perässä juostessa.

Johjo 19+5
 
Pitkästä aikaa kirjottelen, ollut niin paljon murhetta ja harmia, ihan esmes muutama viikko sitten verinen vuoto säikytti pahasti. Nyt makuupakossa vielä ainakin viikon. Yksityisellä kävin ultrassa ja tyttöä veikkasi ultraaja ja antoi alennustakin ultrasta kun olin niin peloissani. Ei lähetetty julkiselta puolelta mihinkään kun vuodon takia omalääkärillä ramppasin ku neuvolatäti oli sairaana pitkään joten menin yksityiseen ultraan.
 
Huomenta!

emv :hug:

Uusille annre ja katsu tervetuloa :flower: ja teille myös :hug:

Ihania vauvamasuja oli kuvina :heart: :heart:

Täällä ei vielä Linea Negraa näy, mutta edelliselläkin kerralla muistaakseni tuli päälle puolen välin. Nii ja olikos se alisa kun kyseli viivan yhteyttä sukupuoleen, ni meille tuli tyttö ja viiva näkyi hyvin.

Itkuherkkyys on ihan yhtä herkällä kuin ennenkin eli joskus ei itketä yhtään vaik vois olla syytä ja joskus itkettää vaikkapa taitoluistelun upea suoritus ja varsinkin sillon aukee hanat jos joku lapsi laulaa.....

Nukkuminen on edelleen huonoa, osakseen tietty syynä on myös se et 1,5 vuotias nukkuu suurimman osan yöstä miun kyljessä. Ihanaa, mut ei kuitenkaan ihanaa, juu nou :whistle: . Olen aina tykännyt nukkua selällään ja nyt jo alkaa sekin aiheuttamaan ahdistavaa oloa. Vasemmalla kylellä ei onnistu ollenkaan nukkuminen ja oikealle kun ittensä kellistää alkaa potkiminen...tyynyjä pitänee kohta ottaa käyttöön. Saas nähhä miten loppuaika nukutaan ku sit on yhtä masua ;) .

Oma napa paisuu ja hyvä niin :D . Alaselkä (häntäluun seutu ) ja oikea pakara ovat helisemässä, pitäis visiisn jumpata/venyytellä...liikkuminen on muutenkin niin vähäistä, tietty tuon taaperon kanssahan saa kyllä touhua koko päiväksi, mut kävelylenkit on jääneet vähiin. Meno on kyllä hidastunut meikällä huomattavasti ja tuolla mein neidillä taas vauhti kiihtyy, jeeeee!!
Masussa pieniliinien liikkeet tuntuvat taasen ihan kivasti ei kylläkään kaikki, mut vahvimmat monotukset. Isäntäkin on jo saanut tuntea pienen tuuppauksen :heart: . Ens viikolla olisi neuvola ja sit jouluviikolla rakenneultra, sitä odotetaan ja kovasti!

Nyt pitää alkaa pakkailemaan, lähdetään tänään Turkuun kyläilemään, shoppailemaan ja todennäköisesti kylpylään, ihan kivaa vaihtelua!

Hauskaa viikonloppua!

Pilkkuliini ja Tiuhti + Viuhti 19+2?
 
Huomenta!

Ensiksi Mairalle oikein hyvää hääpäivää :flower: :hug: :heart:
Mulla oli kyllä paljon mitä kommentoida....

Eli no, liikunnasta, niin meillä tosiaan on nää kaks koiraa ja niiden kanssa tulee käytyä lenkillä. Tosin nyt mun on ollu pakko luopua tästä toisen koiran lenkittämisestä, kun on metsästyskoira ja vetoa sit riittää ja se tuntuu ilkeeltä. Mut tän tollerin kanssa tulee sit liikuttua enemmänkin+ parit näyttely kehät on tässä vielä edessä ennen vauvan tuloa. Tosin voi olla et maaliskuussa joutuu mies sit kehään. Saa nähä miten menee, kun hää on tottunu esittään tän toisen koiran, jonka kanssa kehässä mennään hissuksiin....No, pitää harjotuttaa sitä.

Sit noista supistuksista, niin mullahan niitä on ja ollut jo n. 14-15 vkolta lähtien. Nythän sitten oli edellisessä tutkimuksessa kohdunsuu hieman pehmentyny, mutta kuitenkin paikat kiinni, eli nyt ollaan sairaslomalla ja näillä näkymin äitiysloman alkuun asti. Mut onneksi kohta mun ystävä jää ite äippälomalle, niin ei tarvi kaikkia päiviä yksin viettää. =)

Mut nyt lukeen vielä juttuja ja kahvitteleen.

buam ja myy 20+3
 
Supistuksista: Viime raskaudessa niitä alko tulla aikasii ja täs vaiheessa jäin töistä sairaslomalle jota sit jatkettii aina loppuessa enkä menny töihi enää ollenkaan. Nyt ei oo ollu niitä lainkaan.

Paineen tunne on vaan kova mut neukkutäti sanoki et voi pahentuu puolee välii asti ja sit helpottaa. Elän toivossa et toi suonikohjuki sit ainaki pienenee jos ei muuta. Se on tällä hetkellä se mikä aiheuttaa kipua. Lisäksi on tullu väsymystä enemmän mutta muuten ei vaivoja ihme ja kumma =)
 
Mairalle Ihanaa Hääpäivää! :flower:

Mullakin supistelee välillä. Ihan normaalia kivutonta on. Autolla ajaessa eilenkin supisteli.

Linea negra mulla on ollu kahdesta ensimmäisestä. Esikoisesta (poika) oli napaan asti ja kakkosesta (tyttö ) oli koko mahan yli.

Johjo 19+6

Ps. Mulla oli noussu hb viime neuvolasta (13+3) tosi paljon. Tiistaina 19+2 oli 138 :eek: viimeks 117. Yleensä oon joutunun syömään rautaa mut nyt oli noussu niin ylös ettei ole ollu koskaan ilman raskauttakaan (norm. 125-130).
 
Hyvää huomenta kanssaodottajat!

Ihanaa kun on lunta tullut ja pakkastakin luvattu, niin ei heti ainakaan sula pois... Kun olis valkea joulu! :)

Johjo Minä kuulun myös niihin onnettomiin, jotka ei aivan saa sitä kaupungin tarjoamaa rakenneultraa. Eli oululainen myös.. Itse soitin sinne perhesuunnitteluneuvolaan, ja minulle sanoivat (kuten olin itsekin kyllä laskenut) että kaksi päivää menee "yli" sen rajan.. Eli jos 1.1. on 21+6 tai vähemmän saapi sen ultran ilmaiseksi. Minulla on tuona päivänä 22+1.. On se vähän väärin, vaikka jossakinhan sen rajan on kuljettava.. Soitin vain siksi sinne, kun sanoit että sinulla on päivästä kiinni ja minun raskautenihan on 3 päivää vähemmän kestänyt kuin sinulla.. Että jos ne sinulle on sanoneet että yhdestä päivästä kiinni, niin sitten se on vähän epäreilua koska sen mukaan minulla se kriteeri täyttyy...
Mutta ihan sama, mekin ollaan yksityiselle menossa. Maanantaina on aika, eikä osaa harmittaa se satanen, jonka se maksaa.. Ainakin on hyvät laitteet.. Se kapungin ultra oli ainakin np-ultrassa niin vanha, rakeinen kuva ja kaikkea.. Ainakin saa nyt sitten kunnon laitteilla kurkattua ja ehkä enemmän kuviakin mukaan kun itse maksaa....

Omaan napaan sen verran, että se on kyllä turvonnut! Eilen sain ekat äitiyshousut kun ei ollut enää yksiäkään, joissa olisi viitsinyt kaupungilla kulkea.. Tänään olisi tarkoitus löytää paita, joka ei nouse niin että napa näkyy.. Menen kirpparikierrokselle siis. Housut sain kaverilta.. Jotenkin ei kiinnostas maksaa maltaita äitiysvaatteista kun käyttöikä niin rajallinen... Mutta katsoos nyt. :) Vauvalle en vielä ole ostanut yhtään mitään. Rakenneultran jälkeen (eli nyt maanantaina) olisi tarkoitus hankitoja ruveta pikkuhiljaa tekemään kun tietään että kaikki ok. Ainakin se kaveri liikkuu, että elossa siellä ollaan! :)

Haaveena äitiys ja 19+3
 
POKS POKS!

Täältäkin Mairalle onnittelut häiden johdosta!

Liikunta Mullakin tulee harrastettua liikuntaa sen verran kuin noiden koirien lenkittäminen vaatii... Se on mulle PALJON kun koko kesä meni sairastaessa niin nyt olen vasta aloittanut liikunnan uudestaan. Meillä koirat on "kovalla käytöllä" niin näin talvella niitä juoksuttaan auton avulla, sillä meistä isännän kanssa ei olisi antamaan niille niin paljon liikuntaa kuin tarvivat. Eli talvella koirat juoksevat n. 10-20 km lenkkejä melkein päivittäin, riippuu minkä verran ulkona on pakkasta. Sitten on nämä kuseksimis ja nuuskutuslenkit erikseen jotka ovat vain n.1-2 km pitkiä ja saavat omaan tahtiin mennä. Eli talvella ylläpidetään koirien kuntoa että sitten kun tosikoitos alkaa (sorsan- ja hirvenpyynti) niin koirillakin on kunto jo valmiina. Hirvenpyynnissäkin koiralle tulee pyyntipäivän aikana helposti 30 km lenkkiä ja silloin ei voi enää vain ottaa talvea rennosti vaan on pakko olla jotain pohjakuntoa.

Syömiset meni eilen kohtalaisesti, päivällisellä otin ehkä pikkusen liikaa makaroonia ja unohdin sen ruisleivän taas pois... Eilen tuli vain kaksi hedelmää vaikka tavoite on kolme. kasviksia tuli ihan ok, mutta söin siskolla kyläillessä muutaman pienen keksin ja 5 konvehtia kahvin kanssa... Liikuntaa tuli n. 30 minuuttia lenkkiä koiran kanssa ja illalla pesin vielä mattoja.
Tänään tulee enempi hommaa kun ensin käydään siskon ja meidän labbiksen kanssa hakemassa metsästä havuja kun sisko tekee mulle ovikranssin, sitten siivoan meidän koiratarhan ja lopuksi käyn vielä huskyn kanssa kuseksimis ja nuuskutuslenkin. Mies on nyt juuri hirvikoiraa metsässä juoksuttamassa ja viettämässä "miesten aikaa". Illalla sitten pääsevät koirat kunnon juoksulenkille.

Toisaalta tiedän että syömiset ei onnistu kunnolla kun sisko tekee suolaista piirakkaa ja kutsui jo kahville (asutaan siskon kanssa naapureina) ja sitähän varmasti tulee maistettua. Noh, täytyy pysyä kohtuudessa ja huolehtia että hedelmät ja kasvikset tulee tänään syötyä kiltisti. Nyt muutaman päivän kokemuksella voin sanoa että ainakin olo on loistava kun pitää nämä ruokailut edes jonkinlaisessa kohtuudessa.

(eikai näistä mun teksteistä mitenkään huomaa, että meidän koirat on meille kuin lapsia ja niitä paapotaan ehkä liikaakin... :saint: :ashamed: )

Jeps, nyt hommiin niin ehdin tehdä kaikki ulkohommat valoisan aikaan!


Haave & Helmi-Oskari 19+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja haaveena äitiys:
Johjo Minä kuulun myös niihin onnettomiin, jotka ei aivan saa sitä kaupungin tarjoamaa rakenneultraa. Eli oululainen myös.. Itse soitin sinne perhesuunnitteluneuvolaan, ja minulle sanoivat (kuten olin itsekin kyllä laskenut) että kaksi päivää menee "yli" sen rajan.. Eli jos 1.1. on 21+6 tai vähemmän saapi sen ultran ilmaiseksi. Minulla on tuona päivänä 22+1.. On se vähän väärin, vaikka jossakinhan sen rajan on kuljettava.. Soitin vain siksi sinne, kun sanoit että sinulla on päivästä kiinni ja minun raskautenihan on 3 päivää vähemmän kestänyt kuin sinulla.. Että jos ne sinulle on sanoneet että yhdestä päivästä kiinni, niin sitten se on vähän epäreilua koska sen mukaan minulla se kriteeri täyttyy...
Mutta ihan sama, mekin ollaan yksityiselle menossa. Maanantaina on aika, eikä osaa harmittaa se satanen, jonka se maksaa.. Ainakin on hyvät laitteet.. Se kapungin ultra oli ainakin np-ultrassa niin vanha, rakeinen kuva ja kaikkea.. Ainakin saa nyt sitten kunnon laitteilla kurkattua ja ehkä enemmän kuviakin mukaan kun itse maksaa....


Haaveena äitiys ja 19+3

Minkäköhän kalenterin mukaan ne muuten laski ku se neuvolan sijainen soitti. Mulla on 22+5 silloin 1.1.2010. No ei sen väliä kun yksityiselle meen joka tapauksessa. Siellä on muuten uudet laitteet nyt. Siis kunnallisella puolella. Mihin yksityiselle olet haaveena äitiys menossa?
 
Vieläkö mukaan mahtuu??
Mulla olis laskettu aika 26.5.2010 ja kolmatta odotellaan. Kotona on tyttö-07 ja poika-08...niin ja tietysti mies.
Eilen tunsin ensimmäisen kerran vaavin liikehdintää, pieni muljahdus tuntui masussa :heart: sen jälkeen onkin ollut taas hiljaiseloa.
Niin ja synnäri on TYKS.
 
Varanikillä kiva vauvamasu :heart:
Mä en uskalla käydä puntarilla vaatteet päällä kun vaatettakin näyttää liikaa :ashamed:
Noh, jos nyt sit 69kg ilman vaatteita ja lähtöpaino oli sen 60kg :ashamed:
Täytyy ottaa taas mahasta fotoa, on niin suuri :D

Päivittäin harjotussupistelee, vieläkään en huolestu :saint:

Alisa84:
Mulla tullut kahdesta edellisestäkin raskaudesta molemmista yli 20kg, toisessa söin reilummin ja toisessa en. Saa nähdä paljon tässä nyt sit tulee, yritän varautua pahimpaan mutta tulen silti varmasti järkyttymään :|
Ja ei, edelleenkään en jaksa rasvata :whistle:
Mulla iho pysynyt muuten entisellään, paitsi just toi kuivuminen mutta se tapahtuu mulla muutenki näin talviaikaan.

'Kakkaviivaa' ei näy, vielä :whistle: Mutta ekassa odotuksessa oli koko mahan mittanen ja tuli tyttö, tokassa navasta alaspäin ja haaleampi ja tuli poika =) Nyt toivon ettei sitä tule ollenkaan.

Tervetuloa annre ja Katsu74 :flower:

Söpöt masut myös marjutti86 ja sanse =)

Zara81:
En hoida kuntoani mitenkään :ashamed: Jumpata olen yrittänyt mutta mun selkään alkaa heti koskemaan. Uinti olisi paras mutta en mahdu enää tohon uikkariin. Myös väsähdän todella helposti ja sit olen kiukkunen. Täytyykin muistaa ensi viikolla soittaa sinne fysioterapeutille jonka numeron neuvolasta sain.

Liikkeitä tuntuu viikko viikolta enemmän ja useammin, edelleen tossa ylhäällä parhaiten mutta toinen potkii kyllä myös tonne alaspäin.
Kuopus potkaisi tänään telmimisen keskellä aika kovaa mahaan ja tuntu niin ikävältä :/ Toivottavasti ei saanut kumpikaan vauvoista potkua osakseen, mutta en kuitenkaan huolissani ole, tuleehan noita töytäisyjä sillon tällön ja pahemmistakin on monet selvinneet :)
Mahan nahka alkanut jo nyt repeilemään navan ympäriltä missä varmaan suurin nahan kiristyskohta, voi perse.
Ensi viikolla neuvola ja seuraavalla viikolla ultra B)

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 18+6
 
BornToLose: Ihana masukuva! :heart:

Jouluostokset nyt tehty, tänään viimeiset. Makoilen ihan uupuneena tässä koneella hetken kunnes pitäisi siivota koko talo ja vielä leipoakin illaksi kun menin sellaista lupaamaan.. puuh :p

Olo on mukava mutta vauva antaa olla edelleen potkuilta täysin rauhassa. Kohdun kasvamisesta tulee välillä jomotusta tai muuta pientä mutta liikkeitä en kyllä tunne. Istukka on edessä ja estää kyllä liian aikasin tuntemasta mitään ilmeisesti.. nooo..ehkä minäkin jossakin vaiheessa..

IhanaOmena 16+4
 

Yhteistyössä