<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 12/09 <3

Eilen oli neuvola taas pitkästä aikaa, kaikki oli hyvin, sykkeet vauvalla oli 140. Seuraavaks tammikuun lopulla neuvola ja sit täytellää kelan paprut. Ehkä se sit jo antais mulle ajan lääkärille, vaikka ei mua mikää vaivaa ni silti ärsyttävää et tääl säästetää nii perhanasti et tuntuu et tutkimukset jää välii.. tääki oli ylimääräne käynti ku seuraava ois oikeesti ollu vasta sillo rv 22 mut halusin jo aiemmin. Painoa kokonaisuudessaa tullu vaan 1.5kg :D ihme!!

Masu ei kutii mut tissit kyllä sitäki enempi.

Alakerrassa todella ikävä suonikohju, ja kipeä! painaa siis ilkeesti :S viimeks tuli vasta loppu raskaudessa. Sano et paineen tunne todennäkösesti pahenee keskivaihetta kohin mut sit alkais helpottaa.

Kaveri myy meille tälläset http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=89&valikoimaid=1 joten kun TOSI halvalla (reippaasti alle satkun) saadaan niin ostetaan ne ja niil sit mennää jos ei mieli muutu keväällä :D Meiä piti ne phil&tedsit ostaa mut saa ny nähä, tekis kyl mieli niitä!
 
Huomentapäivää :)

Poks Poks rv 17 :heart: Täälläkään enään 3 vkoa puoleen väliin, ihanaa.. :)

Mul on puolen välin kunniaks rakenneultra ja neuvola :)

Tänään mennään sitä asuntoa kattomaan...
Palaan illalla turisemaan vielä :)

Mukavaa päivää!

Miikulainen ja rääpäle 17 :heart:
 
Päiviä!


Nyt jos oon rohkee ja laitan massukuvan, eilen sihtailtu. Läskiähän se on ISO osa, mutta veikkaan että sokeakin tosta jo jotakin "lihomista" huomaa, jos ei muuten niin mun kaks makkaraa alkaa pullistua tosta navan kohdalta yhdeksi.

Peittäkää silmät, läskikammoiset ystäväni :D



Jee, keskiviikkona neuvola =) Tosin sydänääniä en välttis tarviis kuulla, sittä rummuttelee joku Rääpylä tuolla parastaikaa, mut pittäähän ne kuunnella tietty :heart:

Eilen ihan ekaa kertaa tuntui ulkopuolelle käteen KUNNON potku, selällään makoilin nukkumaanmennessä ja tökin masuasukasta kiusallani, ihan selkeesti hermostui mulle sitten! :kieh: :heart:

IhanaOmena, ihania kuulumisia ykstyiseltä =) :flower: Meillä onkin viikon päästä ke toi ultra, toivottavasti siellä on kaikki ok :) Ja sibiricalla oli hyviä neuvolakuulumisia :flower: Muita en taas muistakkaan.. :ashamed:

Nyt oon taas nukkunut hyvin yöni, kun kertakaikkiaan en ole ottanut muuta kun nuo minisunit, jätin kaikki ylimääräiset pois. Mieluummin nukun yöt heräilemättä ja valvomatta ja haukottelen iltapäivän.

Kuvotus taitaakin olla kateissa, närästys taas on ihan jokailtainen riesa jo, kuten aiemmissakin raskauksissa :D

Ja nyt tekemään jotakin taloutta hyödyttävää (tiskaamaan :D )

:wave:

VN & Rääpylä 19 + öö 3 :heart:

PS: Puntarilla oli pakko käydä, 82,8kg vaatteet päällä.
 
Maha kutisee väliin täälläkin, ei päivittäin, mutta kuitenkin. Rasvaus auttaa..

Äh, kun juuri luki taas kaikki kirjotukset, niin miksen mä enää tajua mitä piti kommentoida?? Kai se kuuluisa raskausdementia on rantautunut..

Joku kirjoitteli vatsan pinkeenä olosta, täällä on nyt ollut kanssa sitä. Tuntuu että kasvaa nyt niin vauhdilla tuo masu... Eilen taisi tulla harjoitussupistus, eihän ne vaarallisia ollu? Hiukka nipisti vannemaisesti koko vattaa ja oli tosiaan ihan kivikova, musta tuntu että tuo etureppu painoikin paljon enemmän :D

Sanse Kyllä mäkin tahtosin jo lääkärin syynättäväksi, tuntuu hullulta kun terkka vaan sanoo että "joskus keskiraskaudessa sitten". Mullakin seuraava neuvola rv22, eikä lekurista tietoakaan.... Tosin meidän neuvolalääkäri on kyllä, noh, ei-niin-pätevän-oloinen..

Ääh, ulkona on vesikeli, eikö toi lumi pysy vieläkään :kieh:

ALM ja kulta 19+1 :heart:
 
Moikka :wave:

Kävin sit samalla ku kävin hammaslääkärissä ni kuuntelee vaavin sydänäänet ja siellähän ne jyskytti kovaa vauhtia :heart: Nyt taas olo helpottunut :whistle:

Sain kuulla samalla sokerirasituskokeen tulokset ja kaikki oli hyvin ei ollut mikään arvo kohollaan :D

Varanikki ihan selvä vauvamasu :heart:

Mullakin on pahanolon tunne ollut poissa jo useamman viikon onneks.

Mut nyt sohvalle pitkälleen ku nuorimmainenkin nukahti,taitaa nuha verottaa :snotty:

baby dream ja masuasukki 16+2
 
KyyneltenHymy Mulla myös on nuo itkukohtaukset rantautuneet... :/ Eilen piti vollottaa kun luin iltasanomien nettisivuilta, että opaskoiraa ja sitä naista ei oltu päästetty apteekkiin asioimaan ja siinä jutussa oli vielä kuva siitä Labbiksesta ja koska meillä on myös musta labbis niin heti hanat aukes, ku se näytti siinä kuvassa niin meidän koiralta... Lisäks monet televisio-ohjelmat saa kyyneleet silmiin... Ihme ja kumma mitään suurempia raivareita ei oo vielä tullu (miehellä vois mahdollisesti olla jotain vastaväitteitä tähän kohtaan... :whistle: :D ), olen "normaalistikkin" melko tempperamentinen tapaus ja meilla valitettavasti räjähtää jos ei nyt päivittäin niin ainakin viikoittain... :ashamed: Olen todella lyhyt vihainen ja mies onneksi osaa suhtautua näihin minun "kohtauksiin".

Selikselle Kiitokset tsempeistä, mulle on tehty sokerirasitus kolme kertaa menneinä vuosina (sokerin sieto todistetusti heikentynyt), mutta nyt tietenkin jännittää kuinka huono- olo tulee kun on raskaana... :/ Tähän mun onnistuneeseen PAS:iin käytin "salaa" metuja ja silloin sitten nappasi. En tiedä oliko niistä mitään hyötyä vai kuvittelenko vain, mutta lopetin kuitenkin ne plussan jälkeen kun en ollut varma saako niitä syödä raskaaana.

Onnea poksuista! Täällä oli usemapikin poksuja! Oliko Maira , Napsuneiti ja Miikulainen ? Sori jos muistin väärin ja/tai unohdin jonkun!

Tänne ei kummempia, kun mies tulee illalla töistä niin täytyy tosiaan se kuva ottaa kun muuten unohtuu kokonaan... Myöskin lenkille pitäisi raahautua tänään kun tämä tauti näyttäisi olevan jo voiton puolella. Mulla ei vain tahdo mitkään toppa/tuulihousut mahtua enää päälle kun painavat mahaa inhottavasti... Ja nuo mun yhdet ja ainoat mammahousut alkavat jo kyllästyttää kun aina on samat housut jalassa... Lisäksi ostin sitten todella reilun kokoiset housut, ovat edelleen niin isot että valuvat koko ajan alaspäin ja reisien kohdalla on liikaa kangasta... Eivät siis edes istu mitenkään. TAHTOO UUDET HOUSUT!

No, hetken vielä makoilen soffalla ja luen kirjaa, sen jälkeen lähden ulkoilemaan LUPAAN SEN!

Haave & Helmi-Oskari 18+3
 
Selis Mulla sitä kunnon huonoo oloa ei oikein edes ole ollut.. Mutta aamusin pitää varsinkin töihin mennessä syödä, ettei tule kovin heikko olo nennen lounasta. Mulla taas kuivaa tissit ihan totaalisesti :eek:

BTL Täällä kans yks painosta murehtija, vaikka mulla siihen ei varsinaisesti oo aihetta. Paino noussu ehkä 2kg, mut ku oon niin lyhyt, että sekin alkaa jo näkymään naamassa :/ kovasti muka yritän tähdätä siihen max 12kg, mut saas nähä kuin käy.. Ehkä se ois parasta olla ottamatta stressiä siitä painosta :hug: Määki oon yhtä laiska rasvaaja, pyhpah :D :LOL:

Haave Täällä kans yks joka joutuu sokerirasitukseen.. :x Ihan iän takia, ku oon ensi synnyttyjä ja just täyttäny 25v. Mulla kans on ihan hirvee himo ostella vaatteita, mut vielä en oo ostanu. Jospa sitten alennusmyynneistä kattois jotakin ja sit rakenne uä:n jälkeen, jos kaikki hyvin, niin antais oikein kunnolla luvan :D

Safina Kiva kuulla sustakin :wave: Paranemisia sen kurjan taudin kanssa! :snotty: :hug:

Varanikki Äläs kuule höpsi, aivan kunnon vauvamaha sulla on :heart: Ihana!

babydream hienoa, että kaikki kunnossa :hug: Ja onnittelut hyvistä rasitusarvoista :flower:

Kaikille poksujille onnitteut! :heart: Täälläkin poksuu rv 16 :D :D

Onko kellään muualla menny iho huonompaan kuntoon nyt raskausaikana? :wave: Mulla ei muuten, mutta tuohon rintakehään ilmestyy ihan hirveitä punasia näppylöitä ja jatkuvastihan niitä pitää puristella tai ronklata :headwall:
 
hellou! =)

masussa jyllää! nyt tuntuu tosi selkeesti. onko muilla havaittavissa vauvalla rytmiä? meillä on aika hiljasta muuten mutta näin illalla viidestä noin kasiin jumpataan :D tänään on eka kertaa jopa tuntunu vähän ikävältä potkut kun tuonne alas potkuttelee, ei kestä olla yhtään pissahätä :D

mut tosi ihanaa ja jännää tää on kyllä, oon niiiin onnellinen =)

itku ja kiukun puuskat on kyl välillä ei-hallittavissa, mies jopa vertas mua salkkareitten sallaan.. :ashamed: en mä nyt niin paha oo :D

joululahjojakin oon saanu nyt osteltua, oon niitä jo vähän ressannu ku vähän aikaa sit en ollu edes miettiny mitä kaikkee pitäs ostaa.

mahakipu semmosta pingotusta ja pakotusta on välillä, oon laittanu venymisen ja kasvamisen piikkiin.

mulla sama ku sansella maha ei kutia mut tissit kylläkin :kieh:

miikulainen ja alisa + muut poksuvat onnea!

varanikki aivan selkee vauvamasu :heart:

alisa sama ikävä vaiva :| rintakehällä mullakin punasia näppyjä ja selässä myös, naama on onneks suht kunnossa nyt, pahempi oli alkuraskaudessa. mut nyt ihan lähiaikoina tuohon rintakehään ja selkään on nuo inhottavat näppylät tullu.. :/
 
jopas olen laiskana ollu kirjottaan... noh töiden piikkiin.. nytkin töissä mut sopivan hiljaista niin voi kirjotella :) mulla kutiaa ihan ÄLYTTÖMÄSTI tissejä ihan nahka lähtee nänneistä rasvata olen koittanu... sit toi perhanan alapää ku niin paljon valkovuotoa että huh huh ei tarvii seksiä ajatellakkaan... olen yrittäny sillä canesten voiteella hillitä kutinaa.... kiva massu kuvakin tossa oli =) huomenna pääsee neuvolaan kuunteleen sydänääniä ja mitataan ja punnitaan yms yms.....aijon kysyä jos sais vilkaista pikkuista ennen rakenneultraa ku 6vko on niin pitkä aika odottaa....
tunteet todella jyllää....
pieniä tuntemuksia ollu kyllä ainakin tahtoo ajatella et ne on liikkeitä hih....

mutte ei mulla kummempaa
15+2
 
Varanikki: ei kuule ole mitään muuta kuin ihana vauvamaha. :heart: Aivan mahtavaa että alkaa näkymään. Itsellänikin on jo kunnon kumpu :)

Haave ja monet muut on kirjoitellu itkuisuudesta. Voi että tämä on jo ihan huvittavaa. Mulla onneks mieskin ymmärtää että raskaudestahan tämä johtuu.. Esim. eilen, tultiin väsyneenä ja tosi nälkäisinä kotiin aika myöhään kun oltiin menty kaupungille töiden jälkeen (olin syöny 11 lounaan). Mulla oli jo heikohko olo ja mies pyysi että minä laittaisin ne täytetyt voileivät meille kun hän kirjottelee pari työsähköpostia. No, tein kauhealla kiireellä ne että päästään syömään ja juuri kun olin roudaamassa niitä meille juomien kanssa sohvan ääreen, kaikki sylissä ollut lensi kaaressa lattialle väärin päin ja pestoleivät levisi täysin lattialle - siis vahingossa. Siinä vaiheessa padot aukesi illaksi :LOL: Itketti ihan kaikki ja sekin että mies teki keittiössä uusia leipiä meille ja leikkasi normaalia juustoa kuin homejuustoa leipäveitsellä. Ah tätä mielialaa. Tänään onkin ollut jo parempi päivä..
 
emv
Hei pitkästä aikaa naiset!

Joka päivä oon käynyt lukemassa juttujanne ja monesti ois ollut kommentoitavaakin, mut jotenki en oo jaksanut. Mulla on ollut aika hankalaa tää raskaana oleminen, eikä työpäiviä ole nyt jo useampaan kuukauteen kertynyt kuin muutama.

Pikahistoriaa: rajut pahoinvoinnit (samalla kaksi vti:sta joihin antibiootit) ->sairaslomaa useaan otteeseen, pisin pätkä 1½viikkoa, sit pohje revähti kun kaaduin ->sairaslomaa, sit oli viikko vuosilomaa, jonka aikana alkoi tulehdusarvot nostava flunssa -> sairaslomaa ja antibiootit, flunssaviruksen jälkitautina bellin pareesi eli kasvohermohalvaus eli puoli naamaa osittain halvaantunut -> sairaslomaa. Huomenna yritän taas töihin paluuta.

Kaikkiin ylläoleviin sairauksiin/tiloihin altistaa raskaus. Syytä miksi mulle niitä näin tulee, ei tiedetä, huono tuuri ilmeisesti. Halvaus paranee 95% todennäköisyydellä kokonaan, mutta toipuminen todennäköisesti kuukausien prosessi. Eli kun hymyilen näyttää sille kuin irvistäisin, silmä kuivuu kun ei räpsyessä mene alas asti ja öisin pitä pitää semmosta kupua tossa silmän päällä ettei se kuivu. Normaali ilme jos on päällä niin halvausta ei juuri huomaa ellei siitä tiedä. Toistaiseksi toipumisen merkkejä ei vielä ole. Halvaus alkoi 1½viikkoa sitten, sillä et makuaisti hävisi oikealta puolelta suusta kokonaan.

Itkuisuus: mä en oo enää ollu läheskään niin tunneherkkä mihinkään suuntaan kuin mitä alkuraskaudesta...mielettömän hellyydenkipeä kylläkin olen.

Alisa: Mulla kanssa iho kuin teini-ikäisellä nyt raskausaikana..rintojen väli, selkä ja leuka. Leuka pahin, selässä ja rintojen välissä ei oo koskaan aiemmin ollut mitään näppyjä, ei niitä nytkään mitenkään mielettömästi oo, mut silleen sopivasti ettei tartte turhaan tuntea itteensä mitenkään mielettömän upeaksi ja seksikkääksi naiseksi. :LOL: Ei vaan, tosi kiusallista ja ikävää...

masu: Rakastan! Mulla pullahti raskausmasu heti alkuunsa esiin ja voi, se on niin kaunis ja ihana. Miehen kanssa kilpaa ihaillaan. Ihana kun laitatte masukuvia, itte jotenki se vähän ujostuttaa, eikä silleen kauheesti oo ees mitään varsinaisia masukuvia tullut otettua. Välillä yritän muistaa rasvailla masua body shopin kaakaovartalovoilla raskausarpien ehkäisyksi. Iho muutenki kuivunu raskausaikana mielettömästi, välillä kans kutinoita täälläkin ympäri kehoa.

Liikkeitä: Yhä oon hiukka epävarma sen suhteen et onko ne mitä tunnen liikkeitä. Luulen niin. Tuntemukset satunnaisia, ilta/yöpainotteisia ja aika alhaalla. Istukka mulla on tossa edessä, se selvis silloin ekassa ultrassa.

Joulu ollaan molemmat töissä eikä tänä vuonna siihen kotona hirveesti panosteta. Aattona mies on klo:14-22 töissä ja mä aloitan työt klo:17 ja jatkan yön yli ja sit taas joulupäivänä yöksi. Molemmat vietetään työpaikoillamme joulua kyllä asiakkaiden kanssa (mies lastenkodissa ja minä kriisiperheiden kanssa). Molempien työpaikoilla kuitenkin jouluun panostetaan kunnon jouluruokien ym. kautta. Toki sit lahjoja kummilapsille ja muille tulee osteltua mut joulunvietto on kyllä työpainotteista. Ei harmita olla töissä, molemmat tarjouduttiin tänä vuonna töihin. Oisin saanut kyllä vapaat kun olin viime joulunkin töissä, mut aattelin et tässä tulee olemaan monta joulua kotona/sukulaisissa seuraavaksi.

babydream : onnittelut sokerirasituksen tuloksista.

No niin, hyviä vointeja kaikille mammoille! Ja sadunomaista joulun odotusta!

-emv ja james jessenpoika 17+3
 
Ensimmäisenä kiitokset kaikille tsemppauksesta! :heart: :D

Soitin eilen neuvolaan ja ensi viikon neuvola-aika vaihdettiin tälle päivälle. Sydänäänet kuului tosi hyvin joten ainakin siellä hengissä ollaan :heart: . Ens viikolla on ultra yksityisellä niin siellä luultavasti näkyy liikettä jos vauva on hereillä tai saadaan hereille. Lähtis epävarmuus sairaudestakin pois jos ultrassa olis kaikki hyvin. Eilen illalla olin taas tuntevinani pienen pienen potkun samoin tänään päivällä autoa ajaessani. Tosin enää en ole varma kun ne aiemmatkaan tuntemukset ei sit vissiin liikkeitä ollu. Neuvolassa sanoi että on ihan normaalia jos on istukka edessä niin vaimentaa liikkeitä tosi paljon. Siis kun kahdessa edellisessä raskaudessa olen tuntenut liikkeet yli kuukautta aiemmin tähän verrattuna. Tai sitten vauva potki tuonne alas vasemmalle silloin viikko-pari sitten ja sen jälkeen on ollut sellaisessa asennossa et istukka on vaimentanut liikkeet. Pääasia et sydänäänet löytyi.

Selvis sellainen vähemmän mukava juttu et jos mun la olis päivää myöhemmin pääsisin kunnalliseen ilmaiseen rakenneultraan. Oulussa aletaan ensi vuonna tarjoamaan 2 ultraa. Edellytys on se että 1.1.2010 on viikkoja maksimissaan 21+6 ja mullahan on tietty 22. Arvatkaa harmittaako?! :headwall:

Nyt on pakko alkaa viikkaan pyykkejä kaappiin. Kommentoin ensi kerralla.

Johjo 19+2

Ps. Varanikki: ihan selkee vauvamasu sulla.
 
:wave: , huomenta!

Varanikki, ihan selvä raskausmasuhan sulla on!

Iho on selvästi huonomassa kunnossa kuin normaalisti. Mulla on etenkin kasvoista otsa oikeekin huono ollu, nyt on ehkä hiukan jo hellittänyt. Muutenkin iho on paljon kuivempi kuin yleensä.

Kutiseminen on täälläkin lähinnä tisseissä. Masu ei niinkään oo kutissu, oon sitä yrittäny aina rasvailla samalla kun muutakin kroppaa.

Johjo, ompa sulla tosi huono tuuri tuon rakenneultran kanssa, voihan pöh. Uskon että tosiaan harmittaa hirveesti. Eikö ne vois merkata sulle sitä laskettua päivällä pidemmälle??
Kivaa että muutenkin neuvolassa kaikki oli kunnossa ja kuulit sydämmen sykkeen, varmaan rauhotti nyt hetkeks taas mieltä.

Täällä alkaa tänään piparien leipomisurakka. Lähetään kohta mummilaan esikon kanssa leipomaan kun siellä on kaks uunia missä voi paistaa. Mä niin tykkään :) . Illalla on työporukan kanssa saunailta, jee. Mukava päivä siis tiedossa. Illalla varmaan uni maittaa.

Selis ja "mötkäle" 14+5
 
Huomenta :wave:

Ekana ISO :hug: emv:lle

Joho Kiva et pääsit kuuntelee sydänääniä :heart:

Itkuisuudesta Mulla ei nyt niin hirveesti oo itkettäny mitä nyt jotkut elokuvat.

Mulla kutiaa pohkeet ja rinnat,jalat on aina vereslihalla ku raapii :kieh:

Me missataan kerhon joulujuhla. En viitsi mennä ku poika on nuhassa ja yskässä :snotty:

Meillä mies suunnittelee meidän talon laajennusta. Ku alkaa käymään talo pieneks ja ei haluttas myydä ja ettiä uutta kun tykätään asua tässä ja tällä alueella. Keskimmäinen poika on saanut meidän takkahuoneen omaks huoneekseen ku nuorimmainen sai hänen vanhan huoneen. No sopu tilaa antaa ainakin laajennukseen asti :whistle:

Mut nyt imuroimaan tää talo.

baby dream ja masuasukki 16+3
 
Huomenta kaikille!!!

emv hui kun sulla onkin ollut rankkaa! Aika pelottava tuollainen kasvohalvaus varmaankin. Toivotaan että se lähtisi pian paranemaan ja loppuaika odotuksestasi sujuisi hyvin. Ei voi olla niin että huono tuuri jatkuu edelleen, etköhän ole jo osasi saanut. :hug: !

iho on mulla voinut kohtuu hyvin. mulla ei ikinä teini-aikoinakaan ollut kamalasti finnejä, eikä niitä ole nytkään. Tietty suklaansyönti aina vähän näkyy nassussa, mutta periaatteessa iho on ihan normaalissa kunnossa. Tosiaan vähän enemmän vain kuivuu. Eli pitää muistaa rasvailla nassuakin joka ilta.

kutina mulla kutisee lähinnä nilkat/ sääret joissa on tosi kuivakka iho. Tai sitten kans rinnat ;(. Oon koittanut niitäkin aina välillä rasvailla ja kyllä se selkeesti auttaakin. Masuunkin olen jo muutaman kerran rasvaa laittanut.

itkuisuus mä olen muutenkin niin empaattinen ja aika tunneherkkä ihminen että en näe sen puolen korostuneen juurikaan nyt raskauden aikana. Alussa itketti kaikki paljon helpommin kun nyt. Ehkä tää on sitä seesteistä keskiraskautta sitten :LOL:

Linea Negra, onko teille sellaista jo tullut??? Mulla ei vielä näy mitään...

Selkä mulla kyllä huutaa hoosiannaa ja lonkat säestää itkulla vieressä. Nyt aamu tuntui hieman paremmalta kun nukuin tyyny jalkojen välissä viime yön. Ristiselkä on se mikä kipuilee ja tää päivän toimistossa istuminen on kyllä melko epämiellyttävää. Kävelyllä varmaan pitäis käydä, mutta tällä viikolla en vaan ole ehtinyt. Lisäksi me asustellaaan NIIN korvessa, että se on sitetn aina otsalamppu ja fikkari ja saapi varoa ettei liukastu. En usko että paljon jeesailis selkäkipuihin kyllä.. Tänään onneks kaveri lupas laittaa akuneuloja. On kuulemma saaneet paljon hyviä tuloksia just selkä ja lonkkakipuihin niillä. TOIVOTTAVASTI auttaa mullakin!

Nukkuminen on kyllä mulla ihan hanurista... musta on tullut ihan älyttömän herkkäuninen.. byääää.... heräilen yöllä moneen kertaan ja ainakin kerran pitää käydä pissalla. Jos ei pisulle mene vaan koittaa pidättää tulee alamasu aika kipeäksi. Ihan kun voisin kuvitella sen olevan jotain supistuksen tapaista..? Voikohan olla? Viikonloppua odotan enemmän kun innolla että saapi taas vähän ulkoilla valosan aikaan, NUKKUA ja tehdä asioita omaan tahtiin.

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille!

Napsuneiti ja pikku-prinssi 19+1
 
Hellurei!

Päivittäin oon lukenu, mut kommentointi jääny vähän vähemmälle.
Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!

Täällä poksutaan ja puoli väli koitti vihdoin ja viimein. Vauvakin potkii jo aika kovasti välillä ja tuntuu jo liikkeetkin aika ylhäällä.
Mut nyt on jo pakko aleta hommaileen jotain tässä kotonakin, ettei mee koko päivä koneella istuessa =)
Aamupalalle ainaskin nyt ensiksi...

buam ja myy 20+0
 
Huomenta!

emv lohtu :hug: täältäkin, rankalta kuulostaa. Jospa ne ongelmat olisi nyt takanapäin, toivotaan näin.

Nukkuminen hankalaa täälläkin. Alusta asti oli paljon niitä öitä, että heräili yöllä 2-3 aikaan eikä saanu enää unta. Pissahätähän tuo suurin syy kai oli. Alussa oli hirvee nälkäkin koko ajan, sekin herätti ja mussutin sitten leipää kolmelta yöllä.... Ei naurattanut seittemään töihin meno. Nytkin ajoittain näitä huonoja öitä on, kuten esimerkiksi viime yö :kieh: taas puoli kolme herään ihan pirteenä, vähän ennen kuutta sitten nousin keittään itelleni ja miehelle kahvit kun se töihin lähti, sit sain sohvalla vähän nukuttua. Pari kuukautta yölliset pissahädät oli historiaa, nyt näyttäs alkaneen taas. Vaikka ei sille heräämiselle välttämättä syytä ole... Onneksi vasta iltavuoroon meno olis.
Muoks. niin siis mä en saa sen heräämisen jälkeen enää unta vaan valvon aamuun asti...

Ihon kunnosta päätellen on toinen teini-ikä menossa, tai ei mulla edes sillon ollu finnejä :eek: Nyt naama kukkii koko ajan. Hiukset ei sentään rasvotu puolessa päivässä, niinkuin km-raskaudessa silloin.

Linea negra löytyy, on jo parisen viikkoa ollut. On kovin haalea ja ulottuu navasta alaspäin. Mies sen sillon ekan kerran huomasi, ja voi kun mä tykkään tästä. Näyttäs että saattaa vahvistua kun maha muuttunut koko ajan pinkeemmäksi. Mut on tosiaan niin haalea ettei se musta valokuvissakaan erotu.

Jos sitä aamupalan laittoon sitten pikkuhiljaa...

A-L-M ja kulta 19+2 :heart:
 
Heippa hei!!

Nopeasti kuulumisia.. Rauhaisaa odotusta edelleen, eilen mielestäni tunsin ensimmäisen selkeän potkun käteni alla, tähän asti olen tuntenut sellaista möyrintää ja lepatusta. Olotila on vallan loistava, paitsi tuo ainainen väsymys vaivaa....
Hankimme miehen kanssa kotidopplerin, voi mahoton kun on mukava vekotin!! Saa tuo tuleva isovelikin hieman kontaktia vauvaan.

Mullekin on tullut tuo yöheräily tavaksi. Viime yönäkin heräsin jo kahdelta ekan kerran ihmettelemään ja sit taas viiden jälkeen...

Jaksamisia kaikille toukomammoille!!!!

Huomenna poksuu rv17 :)
 
Heippa hei!

Minäkin nyt vihdoin ja viimein ilmottaudun tänne:) La on 20.5.2010 ja koks on paikka :D Niin ja Kolmas ihanuus tulossa. Ennestään meiltä löytyy prinsessa vm. 2003 ja prinssi vm. 2007
:heart: :heart: :heart:
 
voi jesus kirjoitin hiton pikän jutun sit unohdin painaa lähetä ja kaikki hävis.... nyt pitää hakea kahvikuppi ja yrittää uudelleen...
tänään oli aamulla 7.30 neuvola hiu silmät ristissä sinne ku olin illalla töissä 23.00 asti sit siihen vielä 40km työmatka... noh mutta oli kyllä nousemisen arvoinen reissu kun sain sekä kuulla sydänäänet että nähdä pikkuisen ultralla kun sanoin että en millään jaksais odottaa sinne rakenne ultraan tottakai sie saat "täti" tuumas olin onnesta sekaisen hih...
noh sit mun verikokeet oli menny väärinpäin eli putkilo joka piti mennä spr ei sit menny niin joutu ottaan uudet verikokeet hui mie joka kammoan piikkejä! noh siitäkin selvisin kun olin juuri nähnyt vauvan minulle vilkuttvan :)
niin sitten hiukan tietoja käynniltä jos kellään kiinnostaa

paino58.2 ( 2kilo tippunu)
RR 110/66
hemppa 138 ( viimeksi 128)
:heart: äänet 140
mutta ei minulla muuta.... 15+2
 
emv - Tosi rankka alkuraskaus sinulla ollut. Toivottavasti koettelemukset olis nyt ohi, että voisit nauttia loppuraskaudesta :hug:

En millään muista kuka laittoi aiemmin linkin Carena double swing rattaista, mutta kiitos kuitenkin :flower: Sellaiset tulee nyt sitten meillekin ja itse en olis niitä varmaan ikinä tajunnut :)

Linea negran huomasin ilmestyneen suunnilleen viikko takaperin. On kyllä vielä tosi vaalea.

Iho on mulla ollut todella hyvässä kunnossa koko raskauden ajan. Olen lopettanut puuterin ja meikkivoiteen käytönkin lähes kokonaan. Tosin nyt tässä parin viime päivän aikana on otsaan ilmestynyt pientä näppyä ja pari ihon alaista poskipäähän. Että voihan tää tilanne tästä vielä muuttuakin. Toivottavasti pysyis nyt kuitenkin hyvänä. Ei mulla normaalistikaan mitään hirveää aknea ole ikinä ollut, mutta aina joku näppylä tai jotain punoitusta siellä täällä.

Itku on ollut herkässä täälläkin. Normaalisti joku koskettava leffa voi saada vähän silmät kostumaan, mutta nyt ne silmät kostuu ihan pienimmistäkin jutuista. Ostin joku aika sitten uusimman vauva-lehden ja joka ikisen jutun kohdalla itku meinaa tulla. Uskaltaakohan noita lehtiä ostaa enää ollenkaan, ettei mee ihan itkemiseksi tää elämä.
Joku aika sitten katsottiin miehen kanssa Blood Diamond- leffa. Leffan jälkeen puhkesin sitten itkemään oikein kunnolla. Mies oli ihan ihmeissään, että mikä mulla oikein on, kun en tosiaan yleensä tuolla lailla hajoile. Eikä siitä itkusta meinannut tulla loppua millään. Enkä vieläkään ole saanut niitä lapsisotilaita mielestäni, vaan joka päivä niitä ajattelen. :ashamed:

Oma vointi on ollut ihan hyvä, mutta kuopuksen kantaminen käy todella voimille. En tiedä miten kohta enää jaksan nostelut ja kantamiset, kun jo nyt tuntuu niin ikävältä vatsalla. :/ ja kun asutaan kahdessa kerroksessa, niin kantamista tulee väkisinkin. Onhan hänellä painoakin jo lähemmäs 12 kiloa, että eipä ihmekään jos tuntuu. Luulis ettei ainakaan yliajalle mene tämä raskaus, kun on sen verran tuota fyysistä rasitusta.
Harjoitussuppareita on nyt alkanut silloin tällöin tulemaan.
Liikkeitä en vieläkään kovin usein tunne, mutta silloin kun tunnen, niin ovat jo paljon voimakkaampia.

zizilisko+nuppu 15+5
 
emv :hug:

Linea Negra mulle sitä ei tule ikinä näkymään kun mulla menee nuo leikkausarvet juuri siitä kohtaa... Ovat vielä ihan punaisia ja koholla kun viimeisimmästä leikkauksesta ei ole vuottakaan aikaa. Varsinkin navan kohdalta on tuo arpi ruvennut venymään ja voin vain kuvitella kuinka kaunis se on raskauden jälkeen.



Iho Mulla oli nuorempana akne ja edelleen välillä tulee tuonne leukaperiin niitä oikein kipeitä hormooninäppyjä... :x |O Nyt raskausaikana ei ole mielestäni mennyt yhtään sen huonommaksi. Hiukset mulla rasvottunu aina melko nopeasti ja siihenkään ei muutosta.

[/b]tytölle onnittelut ihanasta neuvolakäynnistä!

Varanikki Kaunis massu sulla, mää oon painossa jo kaukana sun ohi, kun tänään aamulla kävin vaa'alla niin näytti 85,4... Voi luoja... :eek: :ashamed:

Tänään oli siis se sokerirasitustesti... Yllättävän hyvin meni, ei tullut mitään ylitsepääsemätöntä nälkää eikä huonoa oloa, sen litkun juonnin jälkeen tunsin kuinka verensokeri nousi ja alkoi saman tien kamala väsy. Siellä sitten nuokuin sen pari tuntia ja melkein sain tulitikut pistää luomien väliin että sain ajettua kotia ja pysyttyä hereillä. Kotiin tullessakaan ei ollut vielä nälkä mutta söin ruisleivän ja jogurtin ja hörppäsin kupin kahvia. Tulin sohvalle maate ja ei aikaakaan kun olin painunut kooman tapaiseen uneen... Heräsin 12 jälkeen ja vieläkin on olo ihan tööt... :/ Osaisko kukaan sanoa minkälaiset ne arvot pitäisi olla että ovat ok? Onko samat kuin ei raskaana oleville? No tunnin päästä saa soittaa tulokset neuvolan puoleltaa.

Huoh, en kyllä tokene tästä nyt ollenkaan, täytyy varmaan käydä laittamassa taas kahvit tippumaan... Pikkuinen ei kyllä tykännyt syömättömyydestä ollenkaan kun aamulla odottelin siinä labran edessä niin tuli heti niin jäntevästi monoa että! :LOL: Muuten ollut todella hiljaista, mutta nyt tosiaan syömättä ollessani tuli muutama äkäinen potku.

Haave & Helmi-Oskari 18+4 :heart:
 

Yhteistyössä