<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 12/09 <3

Mulla on tälläne lipasto juniorin vaatteille, ja toista nyt sit tietty harkitsen ku vaavi syntyy tai sit hommataa kaappi mis on molemmin puolin hyllyt, tai sit tota sarjaa 2 kaappia tai 1 :LOL:. On sellane pitkä kaappi veskissä http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70121763 olen tykänny tosi paljon, laatikot on isot et niihi mahtuu hyvi, sais ehkä 1 laatikko olla enempi mut kyl tollaki pärjää :LOL:

Huomenta!

BornToLose, ihana masu jo sulla. Itellä ei läheskään noin selvä vielä, vaikka se hiukan pullottaakin.

Vaatteiden säilytyksestä on puhuttu ja meillä ei tosiaan myöskään oo mitään ylimäärästä kaappitilaa. Ehkä hommataan Ikeasta jotain kaappia tai lipastoa esikoisen vaatteille niin tuleva vauveli saa nuo nykyiset säilytystilat vaatteille.

Iltaisin noita liikkeitä tuntuu vallaan, uskottavahan se on. Yleensä kun oon sohvalla kyljelläni niin alkaa mellominen masussa :heart: .

Vihdoin mulle soitettiin neuvolastakin ja ens viikolla ois sit lääkärineuvola. Vähän jo mietein et ne on unohtanut jo munt kun piti jo aikaisemmin tulla kutsu sinne. Ens viikkoa siis odotellessa, tää on vasta mun toinen neuvolakäynti. Alussa tosin käsittääkseni on noin kerran kuussa ja loppua kohti tiehempaan, esikoisestakaan en kovin montaa kertaa kerenny neuvolassa käymään kun jo poitsu syntyi.

Nyt herättää esikoista ja hoidon kautta töihin, hauskaa perjantaita kaikille!

Selis ja "mötkäle" 14+0 POKS

Tulin piiitkästä aikaa kertoilemaan kuulumisia :) Viikkoja on nyt jo 18+5, ja kaik on ihan ok :) Mitä ny normaaljea oireita, mut en mä niitä jaksa selitellä, kun ne on muillaki ;)

Meillä oli tiistaina rakenneultra yksityisellä. Pään halkaisija oli 36mm, reisiluun mitta 27mm, ja sukupuoli näkyi mooonta kertaa joka suuntnasta; meille tulee PRINSESSA kahden prinssin jatkoksi! :heart: itkuhan siinä tuli kun se näkyi ihan selvästi, olin niin varma että pieni prinssi meille suodaan. Nyt olen alkanu site jo innolla katselemaan punaisia vaatteita, mein omat kun on aika sinisiä :D

22.12 on sitten rakenneultra kunnallisessa, ja samalla on pelkopolikäynti, joka stressaa minua jo aivan mielettömäasti.. No, aika näyttää mitä siitäki tulee.

Jälleen tervetuloa uusille!
Ollut puhetta vaatesäilytyksestä ja muuten tilasta vauvalle. Meillä on tää tietokone/vierashuone se, josta tehdään vauvalle sitten joskus oma huone. Vaatteita säilytän kodinhoitohuoneen pöydän alalaatikossa niin kauan kuin tarvitsee hoitopöytää. Hoitoalusta laitetaan khh-pöydälle ja siinä vieressä on lavuaari. Toimii todella näppärästi.
Meillä on iso farmariauto ja me ei miehen kans kumpikaan haluta tila-autoa. Pakko mahtua farmariin kolmen lapsen kans. Vaunut ehkä pitää ostaa uudet, jos löytyis jotkut vähemmän tilaa vievät. Esikoiselle ostetut Emmaljungan Minior Edget vie kasassa ihan rutosti tilaa. Pitää sitten ä-lomalla etsiä uusia menopelejä. Ois kyllä muutenkin ihana ostaa uudet yhdistelmät, mutta järki sanoo että jos ei löydy selvästi vähemmän tilaa vieviä kivoja, niin pärjätään entisillä.

lypy 15+6 ja liikkeet ei tunnu vieläkään :(

sanzkuli, onnea pikku prinsessasta :flower: . Vähän ihanaa kun tiiätte kumpi tulossa ja jos ennestään oli jo kaks poikaa.

Väsymystä pukkaa näin työviikon viimeisenä päivnä oikeen kunnolla. Tuntuu että oon ollu koko illan ihan sumussa. Ja edelleen paleltaa kauheesti, tästä kun pääsisi vielä eroon niin oisin tyytyväinen.

Selis ja "mötkäle" 14+0

No nyt mä sit höynähdin ja ostin eilen kirppikseltä parilla kympillä vauvan vaatteita, mut vetoan siihen et kaveri yllytti... :D
Tänne ei juurikaan mitää uutta kuulu, maanantaina olis neuvola ja olo on ollu tasasen paksu, siis todellakin paksu...Mä en käsitä miten mulla on voinu toi maha pullahtaa noin reilusti, kun ei toi enää ole mitää turvotusta vaikka kuinka oon itelleni niin selittäny.
Eilen justiinsa tuskailin kun mikää ei enää istu päälle niinku ennen, (olin siis hoikka ) kaikki paidat kiristää mahan kohalta tai sitten nousevat niin et napa näkyy...Isäntä yritti lohduttaa mua et muru se kuuluu asiaan ja taputteli mun mahaa.. :heart: Sain mä sit sen verran raavittua kampetta kasaan et kehtasin lähtee firman pikkujouluihin ja sanotaan näin että oli eka ja vika kerta kun lähen selvinpäin tollaseen, ei sillä, ihan mukavaa mulla oli, jotenkin oli vaan välillä niin pihalla niistä jutuista kun vaan olla ja voi..

Viikko on menny ilosesti taas loppuhetken hääjuttuja laitellessa ja ukon kanssa tapellessa, alkaa vissii ressi ihan oikeesti olee huipussaan, ollaan saatu aikaseks tapella 3 päivää putkeen.. :ashamed: Eilen meinas kyl päästä itku kun yöllä tulin kotiin, keittiön pöydällä oli 6 tummanpunaista ruusua ja lappu "sä oot mun 7 oikein ja onnennumero, anteeksi", asioita joita en olis ikinä uskonu tuon miehen sanovan/kirjoittavan... :heart: :)

No joo, mä lähen fiilistelee nyt ostoslistaa, hyvää viikonloppua!

Maira ja mytty 13+4

Kiitos kauniista kommenteista Selis, buam ja misuli79 :heart:
Tuli todella hyvä mieli, kiitos siitä :)
Oon ollu aika ahdistunut kun paino on nussut jo 8kg, niin nätit sanat ja vielä mahaa koskien piristää aina :'( :heart:
En edes ymmärrä miks oon niin ahdistunu ku mulla on sit koko loppuelämä aikaa pudottaa just näitä kiloja :attn:

Meillä ei todellakaan ole vaatteille tilaa enää yhtään, en tiiä minne helkkariin tungen kahden vauvan vaatteet :eek: Varmaan jossain pahvilaatikossa sitte.. Hmph.

Mun seuraava neuvola on viikoilla 19+, sillon ei ilmeisesti vielä täytetä kelan lappuja vai? :/ Harmi, mä niin odottelen silmät kiiluen äitiysavustuksia B) Odotan että pääsen pitkästä aikaa tuntemaan sen ihanan tunteen kun se pahviloota on tullut, joka on täynnä tavaraa joita emme edes tarvitse mutta se tonkiminen ja muu :D Ja sit tietty niitä rahoja oottelen että sais rattaat ostettua, maksaa 300e.

sanzkulille onnittelut prinsessa-tiedosta :heart:

Mä kuulin eilen että ennustaja oli sillon aikaa taaksepäin ennustanut myös näiden kaksosten sukupuolet! Saa nähä meneekö nappiin ;)

Nätisti oli Mairan mies tehnyt :heart:
Muista edes yrittää levätä kaiken hössötyksen keskellä :wave:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 17+6

[/url]http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1406

BTL Eipä kestä =)
Ja juu, ei vielä 19 viikolla pitäis saada sitä lappua, mä saan nyt seuraavassa neuvolassa joka on 21 päivä ja onkohan viikkoja jotain 22. Sillon on tuolla huhtiksissa saaneet myös porukka niitä.
Ja älä muru murehdi (vaikkei se helppoa ole), mutta sulla on siellä kaksi tyyppiä jotka varmasti nostaa sitä painoa muutenkin ja rasittaa kehoa enemmän. Joko ne muuten liikuskelee siellä?
Oot varmaan maininnukkin, mut liekö menny ohi.... :D

Sanzkuli: onnea tyttövauva-tiedosta :heart: itsekin odotan tietoa sukupuolesta ihan hirveästi. Mulla on rakenneultra vasta 21+3 .. eli odottelua on..

Itse kerroin nyt töissä vauvantulosta esimiehelle ja muutamalle muulle kollegalle. Valvoin koko edellisen yön levottomana mutta onneksi uutiset otettiin lämpimästi vastaan. Voi että mikä helpotus, kaikkea sitä ihminen jännittääkään.

IhanaOmena 15+4

Näin vähän aattelinki, hö :/ Pääsen siis vasta tammikuussa tilailemaan, eikä :D No, aika äkkiä on viikot menny, seuraavaks neuvola ja sit vihdoin odotettu ultra :heart: Onneks on päivissä niin paljon toimintaa ettei tule odotettua liikaa, on siis toisin sanoen muutakin ajateltavaa :)

Ja pitäis kyllä suhtautua tähän odotukseen taas ihan erilailla kun edellisiin, mutta on se hankalaa! Kaikenlainen liikkuminen on niin suuren vaivan takana mutta silti on kokoajan nälkä :kieh: Ja nälästä seuraa syöminen mikä johtaa siihen että keuhkojen tila vähenee entisestään ja aina syönnin jälkeen puhkun ja puhisen kun niin vähän tilaa hengittää :headwall:

Valivali, mutta oikeasti nautin odotuksesta nyt kun pahimmat vaivat kuten väsymys on väistynyt ja odottelen vauvoja innolla :heart: En vaan tarpeeks usein nurise kun sit ku valituksen luukku avataan niin juttua kyllä riittää :LOL:

Liikkeitä tuntuu kyllä, eri puolilla, suurimmaksi osaksi joko ihan alhaalla kun istun tai sitten tossa ihan kohdun yläosassa, luulen että istukat olis tossa edessä kun tunnusteltaessa ei liikkeitä juuri tunnu, tossa edessä ollenkaan. Täytyykin ultrassa kysyä missä ne on.
Odottelen kovasti sitä kun vauvat jo isompia ja myllerrys näkyy ulospäin kun yhdenkin kanssa se on niin Alien-meininkiä :D

Juu, toi alien mullakin tuli aina mieleen esikoisen liikkuessa =)

Mulla on istukka etuseinämässä ja nyt on alkanu liikkeet tuntuun tossa masun päälläkin, mutta esim dopplerilla kuunneltaessa, huomaan sen, et myy viihtyy tuolla aika alhaalla, varmaan on poikittainki siellä...
Mut siis potkii jo niin, että tunnen ne liikkeet tuosta masun päältäkin ja ihanaa kun ens viikolla poksuu sit jo puoliväli. Mahtavaa!
Sit enää viikko odottelua ni on meilläkin rakenne uä. Sitä on ootettu ku kuuta nousevaa ja vihdoinkin mieskin pääsee mukaan.

Mut nyt mä taidan torkahtaa tässä sohvalla hetken ku mieskin pelaa ton esikoisen kanssa ni saan KERRANKIN olla hetken itsekseen. Tosin miehen seuraa kaipaisin, mut sen aika taitaa olla illalla...

buam ja myy 19+3

Nyt omaa napaa vähän alkuun... :kieh:
Mun paineet on noussu; 95/63 mutta ne heittelee pitkin päivää ylös ja alas (tuo taitaa olla korkein mitä oon nyt mitannut)

Sen lapun saa neuvolasta kun 22 viikkoa on täynnä, sitä ennen kaikki liput ja laput on turhia kelassa... Mutta toivon että kerkeisin saamaan tän vuoden äp:n, vastahan ne joskus helmi-huhtikuussa vaihtuu yleensä kyllä.

On meillä esikon pakkaus tallessa kaikkineen, mutta haluan ottaa sen pakkauksen koska ei niitä vaatteita yms. voi sillä 140e:llä ostaa. Kestovaipat meiltä kyllä jää käyttämättä, mutta jääkööt. Ajattelin että otan kaikille lapsille äp:n ja säästän sen _jos_ sitten isona haluavat omillaan pitää samoja (onneks on tilaa jonne änkeä ne odottamaan).

Pahoinvointi on helpottanut viimeinkin lähes kokonaan, mutta yöunet on jotain 1-4 tunnin välillä, ja mä en pysty päiväunia nukkumaan (en saa tarpeeks syvää unta ja sit on migreeni herätessä). Illalla/yöllä ei vaan uni tule ja menee ihan pyörimiseks, sit aamulla jo esikoinen herättää 6-8 aikaan (tänään tosin nukkui lähelle 9, mutta mä olin jo virkeänä 3 tunnin unien jälkeen klo8 hereillä :ashamed:)

Liikkeet mulla tuntuu jo ihan selkeesti :heart:.

lynxi + masukki 15+4 (kai...)

zara oih, säähän saat juhlia uutta vuotta ja puoliväliä yhtäaikaa :) Täällä ummetus vaivannu ihan alusta asti :x Eikä helpotusta näy... En silti vielä oo joutunu käyttään apteekin tuotteita. Se kotidoppleri on kiva :D

BTL Ihana masu :heart: Ja ihanat rattaat :)

sanse Tuo näyttää kyl tosi tilavalöta lipastolta, jotain tuollaista itekin kaipailen ellen sitten löydä vaatekaappia. Ikealla olis kyl paljon hyviä, mut meiltä sinne on matkaa.. oon harkinnu jo sieltä tilaamistakin :D

sanzkuli Onnea prinsessa lupauksesta! :heart:

maira ihana mies sulla :heart: Täällä kans tasasen paksu olo, jotenkin sellanen turpee.. Mullakin paidat ei joko istu tai sitten nousevat korviin asti :headwall:

Ihanaomena Määki jännitin työpaikalla kertomista ihan hulluna, mut kaikki otti tiedon iloisesti ja onnitellen vastaan. Huomenna olis paikka kertoo serkun perheelle, saas nähä meneekö pupu pöksyyn :/

Kaikille poksujille poksuonnittelut! :heart:

Omaan napaan ei ihmeempiä.. kohta kaikki tietää raskaudesta keiden on tarvis tietää tässä vaiheessa. On tää vaan jännää aikaa :D

Moi :flower:

Tääl vaan ollaan ja tuhistaan, tänään on vapaa joten hommaa riittää. Suunitelmissa on jouluverhojen vaihot, pipareitten ja joulutorttujen leipomista, nii ja oottaahan kaapissa suklaakonvehti ja glögiä ja pakkohan tuntematon sotilas on kahtoa =) Eli ressitön päivä :p

Tääl tuntuu potkut aikalailla joka päivä muutama liike, välillä on vahvempi ja välistä ihan hento.. =)

Mut nyt verhojen kimppuun ennenkun hyytyy innostus.. :wave:

KyyneltenHymy & PikkuPomo 19+1

Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! =)

Ainiin, BTL sun mahas on aaaaaaaivan ihana! :heart: Muistan kun katselin kaksosia odottavaa kaveriani ja mun mielestä se sen mahankasvu oli jotain niin kaunista että... :heart: :)

Kävin heittää kuvaa omasta navastakin tonne kuvaketjuun, aattelin ensin et mullaki on ihan mahoton maha viikkoihin nähden mut sit aloin selailee niitä kuvia ja eihän se edes ole... :)

Onko muilla ollu muuten mahan kosketusarkuutta?Siis sillei että tosta mahan päältä (tissien alta mistä maha alkaa kohoamaan ) on nahka sillein päällyskosketusarka (ai että selitän hienosti... :p )? Mulla nimittäin on, mietin tossa et onkohan se joku venymisjuttu... :whistle:

Huomenna aamusta neuvolaan, pääsee ekaa kertaa kuuntelee sydänäänet ihan ammaihmisen käsissä.. :)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille mammoille!

Maira ja mytty 13+5

Haudi =)

Sain viimeyönä kummipoijan :heart:

Jaaha, johan minä äsken jollekin rinsessavärisen sytämen laitoin ja piti onnitella, mutko en muista että ken se olikaan :D Onnea kumminki tyttölupauksesta :heart:

BTL, ihana massu!!! Musta kaikki raskausmahat on kauniita, eri asia sitten kun asukki on poistunut paikalta, mun oma on ainaki hirviä sillon :D

Ei tästä miun pötsistä vielä mitään mahakuvaa ilkeä ottaa, näyttää edelleen rasvamakkaroilta vaan :ashamed:

Eipäs mulla sen kummepia, laitellaan lapset unille toviks ja sitten ulos, lunta oli yöllä tullut noin 2cm, ja pitäähän sitä nyt käydä pöläyttämässä :kieh:

Hyvää itsepäisyyspäivää vaan , ja muistakaas kattella illalla haukkujaiset TV2:lta tossa kymmentä vaikke seittemän, montakohan vauvamasua tänä vuonna näkyykään =)

VN & Rääpylä 19+1 ( *poks* eiliselle :heart: )

lypy: Minä olin tuntevinani liikkeet tuossa pari viikkoa sitten useana päivänä. Nyt en ole viikkoon tuntenut mitään joten epäilen oliko ne liikkeitä sittenkään. Tai sit jotain on tapahtunut :'( . Pakko maanantaina soittaa neuvolaan ja kysyy jos pääsis kuunteleen sydänäänet. Se edes vähän helpottais, mut mietin silti et jos se onkin sairas ja ei siksi liiku. Viime raskaudessa pari viikkoo tästä eteenpäin tuntu jo mahan päällekin selvästi liikkeet ja nyt ei mitään. Ei vaikka kuinka söis sokeria tai mitä tekis. Tosin viimeksi istukka oli takana ja nyt edessä, mut silti. Alussa toivoin keskenmenoa jne. kun tämä raskaus tuli niin "puuntakaa" enkä olis halunnu näin pian uutta raskautta. Nyt olen onnellinen raskaudesta ja vauvasta ja olen tapahtuneesta vahingosta onnellinen. Mietin vaan että jos jotain kamalaa tapahtuu niiden mun alun ajatusten takia :ashamed:

Johjo 19+0

Hyvää itsenäisyyspäivää!!

Päänsärkyä podettu ja tänään sain anoppilassa aspiriinia ja heti on parempi olo. Tosin pahoinvointia on vaan edelleen ollut :( . Mä niin jo luulin että alkais helpottaa, mutta ei niin ei!

Maira: Ihanan viestin sun mies sulle tehnyt. Ja ymmärrän hyvin että sitä häästressiä tulee väkisinkin ja raskaushormoonit vielä siihen päälle.

Pikkujouluista oon päättäny olla menemättä. Mä oon nyt jo niin monesti ollu selvänä juhlissa ja ei oo kovinkaan hehkeetä. Lisäks oisin kuski ja yöllä pitäis jaksaa reilu tunti ajella ympäriinsä. Mä kun oon iltasella jo ysiltä melkosen väsyny. Työporukalla mennään ens viikolla saunomaan ja sinne kyllä meen :) . Keskellä viikkoa kun on niin ei muutkaan siellä paljon pysty ryyppäämään.

Juu, nii ja tänään kerrottiin taas parille sukulaiselle tulevasta vauvelista. Kovasti saatiin onnitteluja. Eipä oo enään kovinkaan montaa ystävää tai sukulaista kuka ei tietäis.

Paino on nyt täälläkin taas hiukan noussu ja vähän sitä itekseni oon murehtinu ettei nousis liikaa, ens viikolla neuvola niin saapi nähä mitä siellä sanovat.
Nyt meen pikaseen päikkäreille kun esikoinenkin nukkuu.

Selis ja "mötkäle" 14+2

Yhteistyössä