<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 12/09 <3

Alkuperäinen kirjoittaja Johjo:
Minkäköhän kalenterin mukaan ne muuten laski ku se neuvolan sijainen soitti. Mulla on 22+5 silloin 1.1.2010. No ei sen väliä kun yksityiselle meen joka tapauksessa. Siellä on muuten uudet laitteet nyt. Siis kunnallisella puolella. Mihin yksityiselle olet haaveena äitiys menossa?
Gynekoon. Ilkka Järvelälle aika. Tykkään, että se on hyvä ja ystävällinen lääkäri. Kerran aiemmin olen hänen potilaakseen kunnallisella joutunut kun oli munasarjoissa löydös. Oli todella mukava lääkäri ja hyvin kohteli minua silloin ja vastasi kaikkiin tyhmiinkin kysymyksiini fiksusti! Minne sinä olet menossa ultraan?

Haaveena äitiys
 
BTL: nätti masu sulla :)

haaveena äitiys: Gynekoon Aydin Tekaylle. Sehän on myös OYSin synnytysosaston ylilääkäri. Kävin sillä myös kuopuksen rakenneultrassa. Halusin viimeksi sille ku tiesin varmasti että ainakin osaa hommansa. Oli asiantunteva ja kertoi tosi tarkasti kaikki. Oon kuullu tuosta Ilkastakin pelkkää positiivista, mut halusin samalle ku viimeksi.

Johjo 19+6
 
Huomenta!

johjo ja haaveena äitiys Tääki on esikoiselta käyny molemmilla ja nyt np:n teki Tekay. Tuo Järvelän Ilkka oli muuten synnytyslääkärinä mulla esikoiselta. Oli myös synnytyksessä miellyttävä ja asiansa osaava lääkäri. Esim. sisätutkimuksen aikana odotti että supparit menee ohi, ennenku jatko hommia ja sama kalvoja puhkaistessa odotti, eikä ronkkinu väkisin kun odotti rauhassa.
Mulla tosin on se rakenneuä oysissa, kun asun tässä meilkein naapurikunnassa, niin meille taas noi ultrat kuuluu oysin kautta, ei kontinkankaan. Sinänsä se on mukavaa kun nykyään ultraavat 4D:näkin siellä. Mut vielä keskiviikkooon odotellessa!
Johjolle vielä onnittelut puolivälipoksuista!!!

Täällä myy paukasi eilen oikein kunnolla tuonne kohdunsuulle, tai jonnekkin tuonne alaspäin ja voi juma et tuntu ilkeeltä. En muistanukkaan kuinka inhottavaa se oli. Mut jos tästä nyt lähtis hommaileen jotain...
Sunnuntaita kaikille!

buam ja myy 20+4
 
liikuntatottumuksista Ite jouduin lopettamaan hetkeksi jalkapallon pelaamisen, mutta koiran kanssa tulee käveltyä päivittäin 1-2h.

Johjo no onpas harmi, jos eivät jousta, mutta toisaalta johonkin se raja on kait vedettävä :/

sandy hui, sut on säikäytetty oikein kunnolla :eek: onneks uä:ssä kaikki hyvin :hug:

pilkkuliini oih, pääsette ihan kohta rakenneultraan, ihanaa :)

haaveena äitiys meillä hankitaan ekat tarvikkeet sitten rakenteen jälkeen ellei joulun jälkeen aleista löydy jotain ihanaa vaatetta :whistle:

haave täällä kans koiraa paapotaan, ainakin omasta mielestä, ihan tarpeeks :D :whistle: On se vaan ihana karvakasa. kaikki sukulaiset onkin sanonu, etät tuo jää nyt vauvan tulon myötä ihan kakkoseks, mutta en usko. Kyllä se meidän mussukkana pysyy ihan varmasti ;)

Milli tervetuloa mukaan :wave: Meillä sama LA =)

BTL fysioterapeutti antaa sulle jumppaliikkeitä kotiin tehtäväksi, kannattaa käydä. Voit saada ihan hyviäkin vinkkejä :) Aivan ihana masu :heart: :heart: Oon aivan kade :D

Johjo oih, onnea puolesta välistä :flower: :heart:

 
juku että oli ihanaa kun sai nukkua oikein kunnolla.. tai ainakin melkein mulla noi unet vaan tuppaa vaivaan näen niin inottavia unia mun poismenneestä äidistäni ja unet on niin toden tuntusia ja kaikki unet mitä nään niin on tapahtunut vuosia sitten eli totista totta siis tänäkin aamuna heräsin niin itku tuli....tiedän kun ei ole näitä asioita hänen kuoltua käynyt läpi niin nyt mieli pakottaa käymään unessa läpi tosi inhottavaa :(

JOHO onnea puolestaväistä

MILLI tervetuloa joukkoon!

hui tavaroiden hankkiminen on sitten ressaavaa puuhaa kun pitää miettiä mistä minkälaiset yms yms... sit kun asuu täällä lapissa silleen että eipä ole ihan tossa nurkan päässä citymarketti tai muut isot kaupat niin sitten miettiin että koska lähtee isoon kaupunkiin shoppaileen vai tilaako.... ei sinne lähimpään kaupunkiin ole hurja matka ei sillä noin parisen sataa kilsaa.....

mutta ei mulla kummempia piti varmaan jollekkin muullekkin jotain sanoa mutta en mie nyt muista kelle.... joten sanon kaikille tsapuolisesti ETTÄ KAIKILLE OIKEIN HYVÄÄ SUNNUNTAI PÄIVÄÄ

niin ja meikäläisellä poksuu tänään hih 16+0 jep jep viikot vierii:)


 
Sunnuntaita!

Oltiin lenkillä ja hirmunen lumipyry yllätti. Ja pakkanen senkun nousee vaan mut silleihän se talvi tulee. Pojat on vielä miehen kanssa ulkona ku mies korjailee jotain pannuhuoneessa.

Mä tulin sisälle ja laitoin makkarakeiton kiehuu :p

Sit mennään tänään naapuriin synttäreille. Ovat kolmoset ja täyttäävät 3 vuotta. Ovat meidän pojan "tyttökavereita"

Mut keiton kimppuun.

Ja uusille tervetuloa mukaan.

baby dream ja masuasukki poks poks 17 :heart:
 
Mors!


Supistuksia ei, mutta kovotuksia rasituksesta.

Linea Negraa ei näy, eikä kahdesta aiemmasta (tytöstäkään) ole näkynyt.

Liikunta, heikosti :ashamed:

Tervetuloa uusille :wave:

Mairalle onnittelut rouviintumisesta :heart:

Ja myöhästyneet poksumiset täältäkin :D

Tyttöset oli vkl mummilla, mummipa ei huomannut vieläkään mun massua :p

Siinäpä ne pikaisesti kera päivityksien :wave:

 
Heip!

Tänään koitti puoliväli. POKS. Ja sen kunniaksi mies tunsi aamulla potkut, joita olen hyvin harvakseltaan tuntenut vajaa kaksi viikkoa. Tiistaina olisi rakenneultra ja se jännittää. Toivottavasti kaikki on hyvin. Minä veikkaan tyttöä. Saa nähdä.

Kleio

 
Hei kaikille piiiitkästä aikaa!
On ollut hävettävän pitkä tauko edellisestä kirjoittelusta ja edellisestä käynnistäkin :ashamed: Ensin 1vee tyttömme sairasti sikaflunssan ja oli kipeänä melkein kaksi viikkoa. Sitten oli muutto ja sit menikin päiviä ennen kuin saatiin tietskari kytkettyä.
En edes tiedä mistä täällä puhutaan...
No, omia kuulumisia. Ens perjantaina olis sit tasan puoliväli B) Voi kuinka aika rientääkään! Rv 17+0 kävin neuvolassa vatsakipujen vuoksi ja lähettivät äippäpolille ultraan. Onneksi kaikki oli kunnossa :heart: Vatsakivut on vaivannut enemmän ja vähemmän siitä asti. Tällä hetkelläkin kävely tuottaa tuskaa :/ En tiedä mistä johtuu. Täytyy vaan ottaa rauhallisesti. Kysyin sukupuoltakin ultrassa ja kuvasi haaroväliä minulle. Ei kuulemma vielä osannut sanoa, onko kumpi, kun oli niin pienet värkit vielä. Sellaiset pienet pallukat ja niiden keskellä päässä pieni pompula. Voi kai siis olla kumpi vain? Tyttöä kuitenkin veikkaisin enemmän. Luulisi, että jo rv 17 olisi pojasta pippeli kunnolla näkyvillä :D Vai onko kokemuksia?
Tänään tein viimeisiä joululahjahankintoja. Nyt on sukulaislapsille lahjat ostettu. Kylläpä niihinkin saa rahaa uppoamaan! Omalle 1veelle ollaan ostettu muumitalo, pinkki cd-soitin (tykkää kuunneella lastenlauluja :) ) ja puinen lumikelkka.



 
Kiitoksia onnitteluista, nyt se on ohitte... :D

Viikonloppu meni hienosti ja nyt tieto uudesta tulokkaasta on kaikilla, ei sitä enää salaamaan pystyny..Ei sillä, kaikilla oli kovin positiivinen suhtautuminen asiaan. :)
Mukavaa kun nyt on nää juhlat pois alta niin voi alkaa keskittymään jouluun ja vauvan tuloon, sekä tottakai jänskättää se rakenneultra joka on tammikuussa... :)
Mutta eipä tänne muuta!

Maira ja mytty 14+6

Ai niin, piti kysymäni että onko muilla häntäluu kipee?Mulla on niin hemmetin kipee etten pysty istumaan kovin kauaa aina välillä, joskus se taas ei tuumaa mitään...
 
Maira Onnea :flower:

Uusikin oli tullut, tervetuloa Milli :flower:

Liikuntagalluppia Mä en oo ikinä ollut mikään urheilija, enkä siis nytkään sen ihmeemmin liikuskele. Satunnaisesti käyn lenkillä. Löytyskin joku laji jota tykkäis harrastaa, mutta ei... :ashamed:

Häntäluu täälläkin ollut ajoittain arka, varsinkin jos on joutunut istumaan paljon.

).) Aamusella oli ihana jäädä kuulostelemaan vaavin liikkeitä, mieletön möyrintä :heart: Ei ole noin selvästi aiemmin tuntunut, ja noin pitkää aikaa kerrallaan. Eihän siinä enää uni tullut silmään vaikka olis saanut nukkua vielä vaikka kuinka kauan. Ihana tapa aloittaa työviikko =)
Huomenna onkin sitten kauan odotettu rakenneultra, tulen sitten kertomaan kuulumiset. Jostain syystä alkanut hirmusesti jännittämään että onhan siellä kaikki kunnossa.

Pakkaspäiviä kaikille, täällä ainakin mittarissa -15 :eek:

ALM ja kulta 20+0 :heart: (!)
 
Huomenia!

Täällä Savossa on pakkasta -19 astetta. Ei tee kyl mieli lähtee tonne ulos,jos sit iltapäivällä.

Maira Onneks olkoon rouviintumisesta :flower:

Janskuliini Onneks tyttö nyt terve :hug: ja onnea teille uuteen kotiin :flower:

Eipä nyt tuu muuta mieleen :/

Mukavaa pakkasviikon alkua kaikille :wave:

baby dream ja masuasukki 17+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Ai niin, piti kysymäni että onko muilla häntäluu kipee?Mulla on niin hemmetin kipee etten pysty istumaan kovin kauaa aina välillä, joskus se taas ei tuumaa mitään...
Mullon kans ollut ajoittain! En ole tajunnut, että se liittyisi raskauteen, olen vain ihmetellyt, miksi joskus on ollut vaikea istua töissä persiillään tuntitolkulla putkeen. :eek: Nyt ei onneksi ole tuntunut useaan päivään mitään.

Onnittelut Mairalle rouviintumisesta!

Kuntogalluppiin sen verran, että eipä tässä ihmeempiä ole tullut tehtyä. Pitäisi kyllä. Kävelemässä käyn ehkä kerran tai kaksi viikossa. Tanssia olen harrastanut, mutta sekin on ollut tauolla jo kuukauden ja on varmaan vielä toisen, ennen kuin taas tammikuussa alkaa tunnit, jos alkaa. Osanotto on ollut aika vähäistä, mä kyllä kävisin... Kyselin myös mammajumpan perään. Sellaista on täällä järjestetty syyslukukaudella, mutta eipä järjestetä enää keväällä. Mielelläni menisin. Uimassa voisin alkaa käydä. Jos saisi joskus aikaiseksi :ashamed:
 
Varanikille, Kleiolle ja ALM:lle Extra poksu onnittelut puolesta välistä, jihuuuu!!! :heart: :heart:

Janskuliini Toivottavasti ne vatsakivut hellittävät, kurjia kiusankappaleita tuollaiset säikyttelijät :hug:

Maira Onneksi olkooon vielä kerran!! :flower: Selvisitkö juhlista ihan tervein paperein? :snotty: Siis tarkoitan, että tuliko kuumetta? :D Mulla ei oo häntäluu vaivannu..

ALM Tsemppiä huomiseen ultraan :)

Täälläkin pakkasta -20, tuli jo aamulla korkattua tuo kylmä ilma, ku käytiin koiran kanssa lenkille. Meidän koira ei oo moksiskaan moisista pakkasista, haluis olla ulkona vaan mahollisimman pitkään :D Ite onneks ymmärsin pukeutua tarpeeks lämpimästi, ettei tuolla tarvinnu palella.
Kai se maha alkaa näkymään, ku yks kaverin kaveri oli kysynyt, että tuleeko meille vauva :eek: Eli eipä tätä vissiin enää hirveesti piilotella.. :D Vaikka omasta mielestä maha ei oo kasvanu 3 viikkoon :/
 
ilmeisesti muilla ei ole painajaisia kun kukaan ei reagoinut kirjoitukseeni :ashamed: anteeksi valitus kai se vaan ei ketään koskettanu..... olipas aloitus oli vaan pakko sanoo miltä tuntui...

hih meillä pakkasta -27 että se on musta jo kunnon pakkanen ja onhan se luvannu -35....
jospas sitten näkyis revontulet ne on ihania:)
töihin pitäis lähtee päätä särkee ja jotenkin vaan massentaa mikään ei huvittas......
Minulla on sama tunne kuin alisalla että maha ei vaan kasva vaikka kuinka kattoo peilistä niin ei näe eroa....
Häntäluu ei ole kyllä vielä ollu kipee ja toivottavasti kohta alkais tää valkovuoto helpottaan kun kävin ostaan canesten puikon... mietin vaan sitä että miks muka sitä asetinta ei saa käyttää mut sit kikulin saa sinne työntää?? naureskelin itsekseni että ihme hommaa...
onko muilla tällaista masun lämmitintä mulla on ja oli tosi suuri apu kun eilen kävin lenkillä niin oli niin lämmin masu kun kokeilin kun tulin kotiin se on villaa.....
mutta eipä sen kummempia.....
16+1
 
tää sivu jotenkin tilttas ja nyt se lisää tota mun kirjotusta moneen kertaan ku menin painaan useasti että lähetä ja se ei sitä tehny mut kuitenkin on sit lähettäny sit ku menin pois niin en päässy kirjautuun takas joskus tää sivu on ihan seko ku muut nettisivut toimi.....
 
ei oo häntäluu kipee täällä..

liikunta on jääny ihan nolon vähälle, neuvolassakin täti kyseli ja sano sit miehelle et raahaa sinä tuo lenkille! :ashamed: :LOL: jotenki ei vaan jaksa, on niin paljo tekemistä ( muka ) aina.

kylmä on! mutta toisaalta ihanaa, pääsee joulun tunnelmaan. lahjat ja kortit on viel aika kesken, apua kohta on jo aatto! :whistle:

jo puoliväliä poksutaan :heart: onnea paljon meille kaikille, jotka ollaan jo näin hyvällä mallilla raskauden suhteen :heart: ihanaa! =)

joka päivä tuntuu jotain liikehdintää mut huomattavasti vähemmän kuitenki mitä n. viikko sitten.. :/ oon ajatellu niin et vauva on kääntyny jotenki silleen et en liikkeitä tunne niin herkästi, tai sit se vaan lepäilee.

aivan jännityksessä ootan rakenne ultraa, torstaina koittaa tää päivä! oioi en malta oottaa!! :LOL:

20+0 pokspokspoks!! :heart: :heart:
 
Puuh, meillä vielä jouluostoksia tekemättä; ainakin 3 lahjaa vielä läihpiiriin, onneksi on ideoita! Lapsille myös 1-2 lahjaa hankkimatta ja miehelle myös :xmas: Tällä viikolla toivon mukaan saadaan kaikki hankittua. Ensi viikolla kun pitäisi jo aloittaa paketoiminen!

Alisa84:
Eikös se fysioterapeutti vois tehä ne liikkeet mun puolestaki? :ashamed: Kenkien jalkaan saaminenki saa aikaan naaman punaseks ja kovaa ähkimistä :kieh:

tyttö82:
Mulla ei kyllä painajaisista ongelmia :hug:

Janskuliini:
Meidän pojan kikkeli näkyi jo 13+6 viikoilla B) :LOL:

Kävin tänään lekurissa kun harjotussupistuksia tulee niin herkästi, ajattelin jos taustalla vaikka joku tulehdus. Ylihuomenna saa sit varmaan tietää. Seurasaaren joulupolun ympäri kävely sai aikaan et maha oli pinkeenä koko loppukävelymatkan ja etenin TOSI hitaasti :ashamed: Maha kovettuu myös välillä makuullaan, eli ei pelkästä rasituksesta, jos labratulokset ok niin yritän olla taas ressaamatta =)

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 19+1
 
Jatkanpa sitten vielä :D

Tänään tuntui ihan selvästi potku mahan läpi käteen :heart: Mieskin sen tunsi! Niin ihanaa :heart:

Myös neuvola-aika aikaistui, perjantain sijaan menenkin jo huomenna! Ihan ok =)

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 19+1
 
Täälläkin yli 20 astetta pakkasta (Keski-Suomessa siis), auto oli pikkasen nihkee aamulla vaikka oli lämmityksessä.

Tänään tuntui piiiitkästä aikaa pari pientä potkua, voi että olin iloinen. =)

Meillä olisi ensi viikolla rakenneultra ja minä haluaisin tietää vauvan sukupuolen. Mies nyt kumminkin sanoi, että hän ei halua tietää (kun ei ennenkään ole kysytty). Mitenkähän se onnistuu, että kertoisivat vaan mulle...?

Katsu ja Pömppis rv18+5
 
Vauvan sukupuoliasiaan; Kuinkas se onnistuu teillä joista pariskunnasta vain toinen haluaa tietää.. niin kuinka se ei vahingossa lipsahda sivulauseessa loppuraskauden aikana tai sukulaisten kanssa keskusteluissa :) ? Itselläni se varmaankin tulisi vahingossa sanottua kun hankkii jotakin "poika- tai tyttömäistä" :) Me ei harmi vaan tiedetä vielä sukupuolta mutta kovasti odotan..

Tyttö82: Mulla ei ole ollut noin voimakkaita unia :hug: Mutta kuitenkin paljon unia jotka on niin todellisia ja aika ahdistaviakin että ne muistaa aamulla. Tosiaan aivan kuin kävisi elokuvissa. Ennen raskautta muistin harvoin unet jälkikäteen.

16+6
 
Maira - Onnittelut rouviintumisesta! :flower: :)

Liikuntaa oon yrittäny harrastaa nyt vähintään sen kaksi kertaa viikossa. Oon nyt käyny bodypumpissa ja spinningissä. Ja tietty kävelylenkkejä tulee myös tehtyä. Paino mulla nousee kuitenkin liikaa, mutta jos edes kunto pysyisi hyvänä loppuun asti, niin se olisi itelle se tärkein asia. Salilla ohjaaja sanoi, että suoria vatsalihaksia ei raskausaikana kannata treenata, joten ne olen jättänyt nyt väliin ja teen nyt vaan vinoja vatsalihaksia.

Täällä etelässäkin nyt -15 pakkasta. Kävin äsken autolla lähikaupassa ja meinasin, että kuolen tuohon kylmyyteen :D . Onneks näitä kovempia pakkasia ei oo ku muutaman kerran talvessa.

Itse olen ollut nyt vähän masentunut koko raskauden suhteen. Koko ajan on sellainen olo, että kaikki ei ole ok. Liikkeitä en ole tuntenut moneen päivään. Ja nyt on sitten epävarma olo, että onko ne aikaisemmat tuntemuksetkaan olleet oikeasti liikkeitä vai jotain ilmaa vaan. Kahdesta edellisestä kun liikkeet tuntui ihan selvästi jo tässä vaiheessa. No kai se sitten viimeistään rakenneultrassa tammikuun alussa selviää,,, Onneksi tässä on joulu ja muutto ihan peräjälkeen, niin ei kerkeä koko aikaa vaan murehtimaan.
Keskiviikkona on sokerirasitus, yäh :x

Zizilisko+nuppu 16+2
 

Yhteistyössä