<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 12/09 <3

Itsenäisyyspäivää palloutuvat mahat :)

Täällä pyyhkii edelleen mukavasti raskausrintamalla. Liiallisesta kahvista tulee öglis, muuten ei juuri huomaa olevansa raskaana vieläkään vaikk maha alkaa jo hissuksiin pullottaa. Liikkeitä olen kuullostellut ja pientä kutkutusta ollut tuntevinani..tai mikä lie ilmakin voinut suolistossa edetä ;) Viime raskaudessa vasta reippaasti 20+ aloin tuntea ja olin jo melki huolissaan. Silloin olikin istukka edessä ja nyt ilmeisesti takana.

BTL: llä jo kerrassaan söötti vauvis :heart:

Varanikille Onnittelut :flower: Ja josko jossain vaiheessa päivittelet niin vaihdatko mun LA:n 23.5. se kun on heitellyt ja olis viimeisenä tuo.

Tiistaina olis Nla. Huomasin viime vkol et mule annettu lappu että jo vkol 16 pitäisi mennä sokerirasitukseen..ja sehän meni justiinsa. Eikös se normisti ole myöhemmin. Soitin aiheesta pe sinne labraan niin eipä siellä ollut mulle edes lähetettä..En tiedä sitten onko virhe vai mitä ihmettä.

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!

Hm 16+0
 
Tarkistin asian ja aiemmista olen tuntenut liikkeet viimeistään nyt 19+0 paitsi esikoisesta mistä yleensä tunteekin myöhemmin. Esikoisesta 20+6, kakkonen 19+0, kolmonen 15+2 ja nelonen 15+4. Huolestuttaa vielä enemmän. Toivottavasti tämä olis vaan rauhallisempi tapaus tai istukka niin sopivasti ettei tunnu. Kaverilla kävi niin että kun meni rakenneultraan 20+ niin selvis että vauva oli kuollut 18+. Pakko myöntää että pelottaa vaikka en yleensä ole yhtään hysteerinen ja ajattelen et kaikki menee niin kuin menee, elämässä yleensäkin. Nyt vaan tuntuu et saan vielä koston alkuraskauden ajatuksista. Pitää yrittää ajatella muuta. Pahentaa vaan mitä enemmän miettii.
 
Johjo toivottavasti on kyseessä rauhallisempi tapaus. vasta juttelin kaverin kans joka vasta sai toisen lapsensa ja oli tuntenu liikkeet vasta 24 viikolla..

nyt sitten omaa napaa.. tänään tunsin ekan kunnon potkun käteen! kun siis tunnustelin masua. vähänkö säikähdin, aivan kiljasin ja sitten aloin nauramaan :D
tai en oo varma oliko se potku vai punkiko vauveli esim. pyllyä kättä kohti =) mutta just semmonen alien kokemus!

linnan juhlia katellaan ja poltetaan kynttilöitä, koko päivän oon touhunnu hulluna ihana alkaa rauhottumaan jo.

huomena alkaa 20. viikko :heart:
 
Johjo, en mäkään mitään liikkeitä vielä tunne. Esikostakin tunsin vasta joskus pitkälti yli 20 viikon, ja oikeastaan mulla oli tuntemuksia tosi vähän koko raskauden ajan. Ihmettelin vaan, kun tutut kertoilivat, miten heillä mahavauva myllää eikä saa nukuttua tms. Mulla oli istukka edessä silloin, ja epäilen, että on myös nyt.
 
Huomenta!

En oo muutamaan päivään käyny, pikaluettu kaikkien kuulumiset kyllä mutta arvatkaas jäikö mitään mieleen :D
Tsemppi :hug: nyt Johjolle ainakin, kyllä siellä kaikki hyvin on.

Omaan napaan ei mitään erikoista, sillä kai tännekään ei tuu kirjoteltua niin tiiviisti kuin alussa. Eilinen työpäivä oli aika rankka eikä pahemmin taukoja ehtinyt pitää, koko päivä jalkojen päällä, kyykistelyä jne ja kyllä lonkat, nivuset ja selkä kiitti illalla. Veikkaampa että niitä liitoskipuja, häpyluutakin jomotti. Ilta menikin sitten pötkötellessä ja näköjään vielä näin aamullakin tuntuu että ihan kun ois pahemmankin treenin vetäny :D Noo, kyllä se tästä taas, hassu vaan huomata kun ei ole kroppa entisensä, normaalisti en ois milläskään tollasesta vuorosta.

Viikko rakenneultraan, mene aika mene :D

Mukavaa viikon alkua kaikille!

ALM ja kulta 19+0 :heart: poks!
 
Voi hemmetin hemmetti, heräsin sit kurkku kipeenä eli flunssa tulossa..Nyt neuvoja ja vinkkejä miten mä säästyn siltä, 5pvä häihin ja jumalattomasti tekemistä, nyt ei kerkiä sairastaa... :kieh:
 
hei vaan taas, en oo pitkään aikaan kirjoitellutkaan :)

Ihanaa, pahat olot ovat taakse jäänyttä, tuntuu kuin olisin herännyt horroksesta...yli kolmeen kuukauteen en saanut oikein mitään aikaiseksi, podin vain etovaa oloa.

Masu on mulla jo aika muhkea, ekasta lapsesta ei todellakaan näkynyt mitään tällaista vielä tässä vaiheessa :LOL: viikosta 9. olen käyttänyt jo raskaushousujakin. Muuten kaikki on mennyt ihan hyvin, selkä vähän vihoittelee mutta aika pientä se on.

Tänään on neuvola, jännittävää kuulla ekaa kertaa sydänäänet! :heart:

Esikoinen on nyt 1v 3kk, ihanaa nähdä kuinka hänestä tulee päivä päivältä taitavampi ja omatoimisempi, esimerkiksi syömisen osalta. Helpottaa varmasti rutiineja sitten kun pienokainen on syntynyt!

Onnea kaikille odotukseen, nyt pitääkin rynnätä suihkuun ettemme myöhästy neuvolasta :)

sibirica 16+4
 
Maira mulla oli sama juttu, just ennen häitä. Mee apteekkiin ja hae kaikki mahdollinen itsehoito lääke, mitä voit ottaa ja paaaaljon c-vitamiinia. Tosin, mä en ollu häiden aikana raskaana, et pystyin syömään parhaillatkin lääkkeet, et en tiiä mitä raskaana ollessa voi nyt ottaa. Mut siis, ainakn panadol hottia juo kovasti.
Mulla ainakin se häästressi laukasi sen flunssan päälle.
tsemppiä sen voittamiseen!!!

Tänne ei sen kummempia kuulu, viikko vielä ja sitten on rakenne ultra ja keskiviikkona poksuukin jo sitten puoliväli. =)

Nyt hommaileen jotain, joten päivänjatkot!

buam ja myy 19+5
 
Maira Panadol Hottia , c-vitamiinia, paljon nestettä ja vuodelepoa! Mulla oli häiden aikaan lievä flunssa päällä (nokka vuosi ja kurkku oli kipeä) en välittäny siitä ollenkaan vaan puskin häät läpi raivolla ja imetyksen takia en voinu ns. kunnon lääkkeitä ottaa (esikko n.2kk)... Seuraavalla viikolla sit olinkin kunnolla kipeä eikä riittänyt pelkkä flunssa vaan koko kroppa oireili ja sain kaiken maailman tulehduksia peräjälkeen - siinä sitten antibiooteilla sairastettiin monta viikkoa. Eli mun pointti on vaan se että rauhotu muutamaks päiväks ja pyydä läheiset apuun. :hug: Parantelehan itsesi!
 
Ei tässä onneks nyt mitää tappavan pahaa tautia vielä ole, oon yrittäny kuumaa juoda ja hoitaa ne asiat mitkä on pakko, huomenna on lepopäivä.. :)

Neuvolassa kaikki ok
Hemppa 136 (ennen 146 )
pissa ok
ei oo kuppaa eikä hiviä ja vasta-aine jututki oli jees..
Verenpaineet oli ihan niinku pitikin
Syke nöttösellä oli 150-154, et siellä sekin molskii. :)

Nyt syömään.. :D

Maira ja mytty 13+6
 
Heippa!

Kauheesti tullu tekstiä viikonlopun aikana.

Tänään oli mulla se sokerirasituskoe :x

Ei mullakaan ole nyt tuntunut liikkeitä :( joskus sillo viikolla 14 tuntu jotain hentoja hipasuja mut nyt ei oikein mitään :/ Ajattelin huomenna pyytää kuuntelemaan sydänäänet ku meen hammaslääkäriin on meinaan neuvola samassa tilassa. Voihan se johtua tosta ihramäärästäkin et vaimentaa liikkeitä. Mitä jäi viime raskaudesta :whistle:

En yhtään muista millo ekassa ja tokassa raskauksissa tuntu liikkeet. Niistä ku on jo aikaa 92 ja 99 ja en tiedä ees missä ne neuvolakortit on :( Kolmosesta tuntu ekat hennot liikkeet viikolla 14+1 mut sillo ei ollut läskikerrosta vaimentamassa :whistle:

Nuorimmaiselle tuli eilen flunssa :snotty: Toivottavasti ei tarttus keskimmäiseen ku ei ole vielä saanu sitä possupiikkiä.

Mulla on ollu nyt muutamana päivänä hirvee pääsärky :headwall: alkaa aina tällei illalla.

Tissit on mulla älyttömän arat nukkuessakin pitää kohta varmaan pitää liivejä. Kun on sen verran isot noi utareet :LOL:


Maira Paranemisia.

Joho Toivotaan et sullakin liikkeet alkas tuntua. Ja käy vaikka neuvolassa ja pyydä et kuuntelette sydänäänet.

Mut ei nyt tällä kertaa muuta ku mukavaa viikonloppua :wave:

baby dream ja masuasukki 16+1

MUOKS Mulla on rakenneultra 8.1.
 
Varanikki Onnittelut kummipojasta! :flower:

Johjo Kurjia nuo ajatukset :hug:

ALM Voi ihuna, sulla enää viikko rakenne uä:hän :)

MAira Lepoa niin paljo ku mahollista, kuumaa juotavaa, c ja d-vitamiinia, siinä ainakin alkuaseet :snotty: Paranemisia :hug:

buam Sullakin rakenne jo viikn päästä, ite saan kärvistellä vielä kuukauden.

Onnea kaikille poksujille ja hyviäneuvolakuulumisia saaneille :flower:

Täällä vaivaa sellanen ongelma, että jos yöllä herään, niin en saa unta ainakaan kahteen tuntiin. oon pirtee ku peipponen.. :headwall: Sitte kerkeen nukkua n. tunnin ja kello jo herättääkin.. ihana mennä töihin silmät ristissä |O Viime yönä valvoin ja siellä se hippunen taisi koputella mun masua :heart:
 
Alisa84: mulla on kans tuo aamuherääminen. Tänäkin aamuna 5.30 jälkeen en saanut enää unta. herään kovaan pissahätään (menkkamaisesti juilii oikeen) eikä voi jatkaa todellakaan nukkumista jos ei mene vessaan. sitten vaan pyörii pirteenä kellon soittoon. puuh.

Ainiin, kävin sitten yksityisellä hieman kurkkaamassa vauvaa (malttamaton kun olen). Ilta menikin onnesta itkeskellessä. Sain niin kuin etukäteen rakenneultran tulokset ja kaikki näytti löytyvän. :heart: Nyt voin hyvällä mielellä ja rauhassa odotella joulua. Voi kuinka onnellinen sitä voikaan olla tästä papusesta.
 
Johjo :hug: . Eihän vielä ees välttiste mitään liikkeitä tunnu. Jokainen raskaushan on erilainen. Soitappa neuvolaan ja pyydä päästä kuuntelemaan sydänääniä.

IhanaOmena, kivoja ultra kuulumisia. Kivaa että kaikki oli kunnossa ja niinkuin pitikin, ultrassa on vaan niin ihanaa käydä aina kurkkasees masuasukkia :D .

Mairalle peukut pystyssä että saisit kotikonstein flunssan talttumaan, tsemppiä!!

Jännää että osa alkaa olemaan kohtapuolin jo puolessa välissä, niin tää aika vaan menee tosi nopsaan!! Kohta on jo varmaan pystyssä syyskuistenkin pino.

Oma olo ei oo ollu mistään kovinkaan hehkeimmästä päästä :( . Työpäivän jälkeen oon ihan kuitti ja loppuiltana en jaksa tehä juurikaan mitään. Todella turhauttavaa. Viimisen viikon tää on ollu pahempaa. Ja epäilen suuresti hb:n olevan edelleen tosi matala kun oon kokoajan äärettömän kalpee, yleensä päinvastoin. Onneks tällä viikkoo neuvola ja siellä pitäis selvitä miten asian laita oikeesti on.

Onko muilla vielä pahoinvointia?? Mulla ei oo kokoaikana ollu mitään järkyttävän huonoja olotiloja, mutta sellanen tasanen öklötys on edelleen iltaisin. Mä vaan kuvittelin että se menis jo ohi.

Joulua on kuitenkin hiukan jo saatu laitetuksi. Jouluvalot laitettiin viikonloppuna ja tänään laitoin koristeita sisällekkin hiukan. Melkein kaikki joulukortitkin on jo kirjotettu. Ainoo murhe on noiden joululahjojen kanssa, yks lahja vasta hankittu ja tällä viikolla ei keretä mitään hankkimaankaan...

Selis ja "mötkäle" 14+3
 
Kiitos vielä kauniista sanoista; Alisa84, Maira, Varanikki ja haavemamma73 :heart:
Mullaki on tossa ympärillä kyllä sitä vararavintoakin, mutta enpä ole aiemmin mahakuvaa laittanut niin päätin siksi laittaa. Hirvittää toi 8kg painonnousu ja joka päivä yritän tolkuttaa itselleni ettei pitäis niin hirveesti ahdistua, mutta minkäs teet kun tän pään on saanu ni tän kans eletään :kieh:

Alisa84:
Täällä mahanraapija :wave: Tosin raapustelu ei jää pelkkään mahaan vaan myös pohkeet ja millon mikäki paikka, sit tuskaa kun ensin raapii ihon rikki mut sitä ei vaan pysty lopettaa ku on niin kutisevaa |O Kaips se rasvaus tosiaan auttais, liika vaiva pyhpah :snotty:

Olin tänään niin ylpeä itsestäni kun jaksoin kokonaisen 8-16 päivän koulussa ja oli pelkkää labrassa oloa :xmas: Nyt tietty ihan puhki kun en päikkäreillekään kerennyt mut huomenna saa nukkua pitkään, halleluja B)

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 18+1
 
Terveisiä neuvolasta. Sydänäänet on nyt kuultu, 150 bpm :) Painoa tullut +3,4 kg :p
kaikki oli kaiken kaikkiaan hyvin. Hemoglobiini noussut 117:stä 126:teen, ihanaa, ei ainakaan vielä tarvitse alkaa syömään rautaa. :) Verenpainekin korkeampi kuin viime raskaudessa, onneksi, ei tartte kärsiä jatkuvasta huippauksesta...

Nyt pian nukkumaan...

sibirica, yhä 16+4...



 
Täällä myös massussa ollut hiukan hiljaisempaa, muutaman hipaisun olen bongannut joka päivä... kaksi viikkoa rakenneultraan ja mua jänskättää ihan sikana! Mieskin tänään myöntyi että haluaa tietää kumpi tulee jos sen vain näkee. Ehdotin nimittäin että kertovat vain mulle jos mies ei halua tietää... :D Ylihuomenna sokerirasitukseen... :x Huomen illasta klo 19.00 jälkeen syömättä, vesi tilkan saa juoda jos suuta kuivaa.

Leivottiin eilen miehen kanssa pitsaa ja ahneella oli taas kurja loppu... Söin pitsaa enempi kuin olisi tarvinut ja illalla suihkussa rupesi yskittämään hurjasti ja kuten aina yskäkohtaus loppui yökkäykseen, tällä kertaa vain varren kanssa... :x Oli kyllä onni että olin pesuhuoneessa sillä en YHTÄÄN osannut arvata että osku tulee kun ei ollut yhtään huono olo... Ekat yrjöt tässä raskaudessa! :LOL:

Nyt mulle iski kamala himo vauvan vaatteiden ja tavaroiden ostoon, mutta ajattelin hillitä itseni vielä joulun (ja rakenneultran) yli ja odotella alennusmyyntejä.

Ei ollakkaa otettu yhtään masukuvaa koko raskausajalta, ilmeisesti tämä raskaus ei ole parantanut mun kamera allergiaa... Pakko varmaan sitte puolenvälin kunniaks ottaa viimeistään kuva.
Mulla oli aijemmin niin varma tyttöolo, mutta nyt se on vähän hiipunut ja enää en osaa kyllä yhtään arvata kumpi olis tulossa. Nimiä ollaan pikkusen pyöritelty mutta mitään varmaa ei olla päätetty. Vielä ei ole tullut sellaista molempia miellyttävää nimeä vastaan.

Mulla rupes tuntuun massussa että jotain suuhunpantavaa kaivattais vielä, taidan tyytyä mukilliseen kuumaa kaakaota...

Haave & Helmi -Orvokki (?) 18+2 :heart:
 
Huomenia!

Haave, tsemppiä sokerirasitukseen! Se ei oo kivaa ei :x . Jänskättää pitääkö ite jossain vaiheessa mennä. Esikoisesta olin jotain 28 viikolla, aika aikaseen on moni käynyt.

Aamu lähti tänään jo hyvin käyntiin, pirteenä heräsin. En muista koska ois viimeks ollu tällänen aamu. Saapi nähä oonko iltapäivästä sitten ihan poikki. Illalla pitäis jaksaa kyläänkin lähtee.

Nyt herättää esikoista hoitoon että kerkee itekkin ajoissa töihin. Onneks ei oo töissä tänään mitään "tappopäivää" niinkuin eilen.

Selis ja "mötkäle" 14+4
 
Huomenia..

Tääl on niin paha jouluressi ettei ikään, se on ollu joka vuos mut nyt pahin kaikista.. :kieh: Su laitoin joulutavaroita siihen sit päälle itku-huuto-hormooni kohtaus päälle ja hyvä tulee, täyttä rääkymistä varmaa parisen tuntia, syynä siihen ettei oo joulukoristeita :LOL: kaikki tosin alko siit et pöydälle tuleva asetelma ei onnistunukkaan :D Mies vaan tuumas ettei tiiä mitä munkaa pitäs tehä :D Ja illalla itkin ja tirautin kun katoin shrek elokuvaa ja siin oli se kissa, se oli niin söpö :LOL: Ja eniten rassaa se ku alan itkeen, se ei oo hiljasta nyyhkytystä vaan räjähän aina kunnon itkuun joka raikuu rappukäytävässäkin :kieh: :D

Mies tuumas eilen et nyt on pullahtanu maha kunnolla esiin, on se kiva ku läskit on kovettunu nii maha on ku viimesillään olis :D

Mut pyykit koneeseen ja verhot ikkunaan (ostin eilen taas uudet) :)
 
Viikkoja on vierähtänyt toistakymmentä siitä kun ekaa kertaa kirjoittelin. Nyt on menossa jo viikot 19 + 4 !!!!

Voinnit on olleet suunnilleen samankaltaisia kuin teillä kaikilla. Rakenneultra on ensi tiistaina, eli tasan viikon päästä.

Liikkeitä on tuntunut jo 15 + viikoilta. Joinain päivinä liikkeitä ei tunnu juuri lainkaan ja sitten iskeekin paniikki...

Juuri nyt poden sekä keuhkoputken- että poskiontelon tulehdusta, mutta olo ei kumminkaan ole kovin huono. Töissä oleminen on käynyt jo kovin raskaaksi; 9 tuntia seisomista ei tee kovinkaan hyvää. Yhtenä päivänä kotiin tullessa vatsa oli tooosi pinkeenä, ihan kuin olis kestosupistus päällä. Kahden tunnin lepäilyn jälkeen vasta kiristys helpotti.
Sit mulle ilmesty toiseen jalkaan suonikohju!!! Ja yks päivä se oli ihan kipeekin... Kai täs kohta paukahtaa pukamatkin!!!
Hyviä vointeja kaikille ja iloista joulunodotusta!!! (minä tuskin usein tänne kirjoittelen... :snotty: )

Safina 19 + 4 (ja ensi viikon perjantaina puoliväli!!!)
 

Yhteistyössä