<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 11/09 <3

Varanikillä ihanan luminen maisema, olispa jo täälläkin! Sentti tai kaks taitaa olla..

Kausiflunssarokotteesta, itse en ota sitä vaikka possurokotteen otinkin. Kerran otin kausiflunssarokotteen ja sillon meni talvi ja kevät sairasteltaessa.

Nyt on ainakin yhellä ystävällä sikanuha ja työkaverin molemmilla teinipojilla. Toivotaan että tää rokote suojais, edes että ei tulis niin rajuna jos on tullakseen.

Sokerirasituskokeesta, en itse joudu siihen. Suvussa ei ole diabetesta, enkä kuulu riskiryhmään. Onneksi, en kyllä sitä litkua pystys ikinä juomaan, hyiih.. Maistanu olen ja pelkkä ajatus saa kylmiä väreitä..

Onnea uusista hyvistä uä-kuulumisista ! :)

Virkistymistä suihkun parissa ja sitten kävelylle pikkupakkaseen.

Miikulainen ja rääpäle 13+2
 
IhaNainen
Moikka!

Käytiin sitten tänään siellä sikiötutkimuspoliklinikalla, ja ottivat sen istukkanäytteen. Voin kertoa, että sattui ihan hemmetisti, hyvä kun sain henkeä ja laatta meinas lentää kun tunsi niin selvästi sen neulan tunkeutumisen ja muutenkin koko operaation ajan tunsin sen piikin. Näytteenottamisen jälkeen itkinkin sitten vartin verran odotushuoneessa kun sattui niin paljon. Edelleen on masu hieman arka, muttei enää kuitenkaan niin kipeä kuin heti operaation jälkeen, silloin vain tuntui siltä kuin joku olis viillellyt mun mahaa edestakaisin sisäpuolelta. Tulosten tosiaan pitäisi tulla ensi viikolla, ja samalla saadaan tietää sukupuolikin. :) Toivon koko sydämestäni, että vauvalla olisi kaikki hyvin ja raskaus jatkuisi normaalisti. Riskiluku olikin meillä 1:170, olin niin shokissa kun luin sitä kirjettä silloin tiistaina, etten ymmärtänyt, että siinä mainittu 1:250 olikin se raja josta ne ilmoittaa tuloksen positiivisuuden. Saatiin mukaan myös yksi ultrakuva josta jopa saa ihan selvääkin, että vauvahan se siellä köllöttää. pää-perä mitta oli 7,47cm ja niskaturvotusta en muista, enkä jaksa mennä kaivamaan neuvolakorttia, mutta se oli joka tapauksessa normaalin rajoissa.

Painosta sen verran, että voin nyt lohduttaa kaikkia sillä, että mä odotan kuitenkin vaan yhtä vauvaa ja mulla on kuitenkin paino noussut jo kohta 7 kiloa. :D Oon toki hoikka, mutta suurin osa painosta on tainnut tulla tohon tisseihin, kun ei masukaan ole kovin paljoa kasvanut. Toivottavasti ei vaan jatku tähän tahtiin toi painon nousu, tai muuten joudun varmana johonkin tarkkailuun.

Isyyslomaa meillä ei varmaan varsinaisesti pidetä, koska meis tekee duunia joko kotona tai ulkomailla. Talvikaudet ukko on keski-euroopassa kuvaamassa, ja kevät-kesä-syksyn ajan editoi kotona, eli vauvan kanssa auttelu onnistuu ilman oikeaa lomaakin. :)

Nyt tyhjeni pää, en muista enää mistä muusta täällä oli keskusteltu johon piti kommentoida, mut ens kerralla sitten. :) Nyt meen viemään haukkuja ulos ja sen jälkeen kauppaan. (Ärsyttävää kun ei uskalla täällä ghetossa jättää noita koiruleita kaupan eteen odottamaan, joku nappais ihan satavarmasti taskuunsa jos jättäisin.)
 
voi anteeksi jo heti alkuun en malttanut lukea ihan kaikkee mitä oli tullu oli pakko vaan tulla kertoon että NP-ULTRA on käyty ja olen niin onnellinen kaikki oli ok ja turvotus 0.8!!!!!
siis niin onnellinen mutta oikeasti olen onnellinen sit ku tulee puhtaat paperit eihän sitä diedä mitä vaan voi käydä... la sitten tulee 12rv täyteen ja se jos mikä on ihanaa...
hih olipas omaa napaa tällä kertaa... nyt olen niin poikki ku parisensataa kilsaa ajoa takana takas kotia...... :heart: pikkuinen 11+4
 
Miikulainen Ihania kuvia! :heart: Miten ihmeessä mun kohtu on noin iso verrattuna kaikkien muiden kohtuihin..omituista....

Hannah Hyvä et se on nyt takana, toivottavasti kaikki on hyvin! :)

Tyttö Onnea mukavista ultra kuulumisista. :flower:

Mulle ei edelleenkään mitään uutta...Mitäs täällä nyt tapahtuiskaan.... :p

muoks.
mua rupes nyt ihan oikeesti häiritsee toi kohdun koko ero kun rupesin oikein vertailee kuvia...onkohan mut tehty jotenkin väärin?
 
Heippa :wave:

NP-ULTRASSA tänään käyty. Kaikki oli hyvin ja kaveri vastas viikkoja. Turvotus oli 1,1 eli hyvä sekin :heart:

Onnittelut muillekkin hyvistä ultra kuulumisista.

Sokerirasitukseen joudun :x

Isyyslomasta Meillä mies pitää.

Luvin kyl kaikki tekstit läpi mut ku on laho pää,ni ei taas muista mitään
:/

Mut nyt syömään.

baby dream 12+4 :heart:
 
emv
Heippa!

Onnea ultarakuulumisista, kiitos kuvista, oli kiva nähdä Miikulaisenkin pikkutyyppi! Ja Hannah onnittelut et urheasti selvisit! :heart:

Kausiflurokote:
Diabeetikolle suositellaan sitä otettavaksi joka vuosi. Diabeetikon uraa takana yli 15 vuotta, kerran oon ottanu ja kerran sairastanut (eri vuodet) influenssan, silloin jouduinkin 6.päiväks sairaalaan. En ota sitä tänäkään vuonna. Viimeks siis teininä oon sen ottanut. En tykkää piikeistä ja henk.koht. mielipide rokotteista on, et niitä pyritään tarjoamaan vähän liikaakin...? Neuvolassa olisivat pistäneet kyl samalla kun sikarokotteen, mut en ottanut. Eikä siitä tarvinnut sen kummemmin keskustella.

ON: Tänään ei oo pysynyt sisällä mikään...ei puuro, ei banaani, ei mehu. Glukoositabletit lopulta (jollei pysy sisällä mikään, joudun heti tiputukseen diabeteksen vuoksi). Yli viikko viime kerrasta kun oli tän pahan olon kans viimeks näin hankalaa. Nyt on jo helpottanu, sain vähä nukuttua ja lopulta pikkasen syötyä. Kamala päänsärky tänään myös vaivana, mut luulen et se johtuu tosta lihasrevähdyksestä, kun koko kroppa ihan jäykkänä oikealta puolelta sen takia. Iltaisin jalka särkee pepusta nilkkaan...ei taida mun fibromyalgia tykkää tästä kun ei pääse liikkumaan juuri ollenkaan ja kivun takia jännittää kroppaa. No huomenna sit loppuu sairasloma, yövuoro edessä, jonka aion mennä ehdottomasti tekemään. Sit alkaa meinaan loma! Jipii!

-emv ja james jessenpoika 13+5
 
Hannah84 :hug: :hug: Kauanko tuloksissa menee? Kamalalta kuulostaa tuo näytteenotto...

miikulaisella ihania kuvia :heart:

Onnentoivotukset myös muille ultrassa käyneille :flower:

Täällä pitäisi vielä jaksaa reilu viikko odotella seuraavaa neuvolaa, aika matelee.... ja 5vkoa rakenneultraan, plääh....
Joku muuten ihmetteli kun ei ollut jollakin (joo, hyvä muisti...) ollut lääkärineuvolaa, niin meilläpäinhän sitä ei myöskään ole ennenkuin "joskus keskiraskaudessa" (sanatarkasti neuvolan tätskän sanoilla). Se onkin se yksi ja ainut lääkärineuvola koko aikana jos ei ongelmia ilmene.. Että todellakin on eri käytäntöjä.
Tänne ei ihmeitä kuulu, jos sitä syömään sitten tästä taas vaihteeks suuntais :D

A-L-M 15+3 :heart:
 
Ihania ultrakuulumisia :flower: . Ite vielä viikko venattava ultraan... tuntuu et aika matelee vaik oikeesti tää aika on menny tosi nopsaan.

Miikkulainen, ihana ultrakuva :heart: .

Hannah :hug: . Toivottavasti kaikki ois kunnossa. Paljon jaksamista, tulosten odottelu varmaan on raastavaa.

emv, sulla on tosi hankalankuuloista tuo pahoinvointi. Eikä varmaan kauheesti naurata juur tuon diabeteksen takia. Tsemppiä!

Täällä ei ihmeempiä. Vähän oli tullut siteeseen ruskeeta vuotoa, tosin aattelin että saattaa tulla limakalvoista kun hempeiltiin.... Ei oo ollu onneks mitään kipuiluja. Väsymystä edelleen pukkaa ja töiden jälkeen on aika kuitti olo. Onneks esikoinen on ollu kiltisti ja oon saanut paljon levätä. Tänään oli silti pakko nukkua alkuillasta puolentunnin päikkärit ja silti nyt nukuttaa.

Selis ja "mötkäle" 11+2
 
Panacodista: sitäei suositella enää raskaana olevalle, voi aiheuttaa vauvalle hengityslamaa. Tämä juttu selvisi viime vuonna kun odotin kuopusta.

Ihana kuulla hyviä ultrauutisia.

Hannah
: Kurja kokemus varmasti =/ mut nyt se on takana päin :)

RIKS RAKS POKS rv 13 :heart:
 
Huomenta!

Hannah paljon jaksamista tulevaan odotukseen nyt ja hienoa kun selvisit hyvin sielä, kaikesta kivusta huolimatta.

emv kaikki sympatiat sulle tuon pahoinvoinnin puolesta. Tiiän kyllä mitä toi on, itellä kun se vasta loppu n. viikko sitten. Tosin mulla ei diabetestä ole, mut sulla sekin vielä haittaamassa, ni vointi on varmasti heikompi.

Ultrassa käyneille kaikille tasapuolisesti onnea hyvistä uutisista!

Omaan napaan sitten ei taas mitään uutta. Ens tiistaina neuvola ja sitä kait sitä oottaa. Sen jälkeen saakin odotella rakenneultraa sen kuukauden...
Tänään kait sitä ois suunnitelmissa siivouspäivä, aattelin kunnolla saada tän kämpän siivottua, pitäis vain saada jostain sitä ylimäärästä energiaa siihen.... :D

Mut nyt lukeen muutkin jutut kahvikupin kera!

buam ja pikkumyy
 
Hannah84 :hug: . Toivottavasti tulokset ovat hyvät :)

Kyllä tuota Panacodia saa käyttää raskausaikana. Mulle määräs kaksi eri lääkäriä (neuvola ja tk) kun oli poskiontelotulehduksen takia kovat pääkivut ja myöhemmin selkäkipuihin. Varmistin asian äitipolilta ja vastaus oli että saa käyttää raskaana. (Synnytystä odottavien) osastolla kivuissa makaaville annetaan kuulemma ihan säännöllisenä lääkityksenä puolta suurempia annoksia kuin minulle lääkäri määräsi. En muista enää annostusta mutta jäi mieleen että oli puolta enemmän saivat. Tämä tieto on reilun vuoden takaa (synnytin 1/2009).

Pitää soittaa keskitettyyn ajanvarauspuhelimeen ja jättää neuvolatätille soittopyyntö. Mulla ei ole vielä seuraavaa aikaa varattu. Pitäis olla se kotikäynti mut kun oli sijainen niin sitä ei voitu viimeksi sopia. Neuvolasta piti ottaa yhteyttä mut nyt jo reilu 2 viikkoo menny eikä vieläkään ole mitään kuulunut. Täällä ei voi edes soittaa neuvolaan. On vaan tuo keskitetty puhelin jota kautta voi jättää soittopyynnöön, takapuolesta nykyään tämä homma. Samalle päivälle ei välttämättä saa edes neuvolasta ketään puhelimen päähän :kieh: .

Johjo 15+5
 
Moikka Kaikille pitkästä aikaa! Lueskelen kyllä säännöllisesti teidän kuulumisia, mutta oon vähän laiska itse kirjoittamaan.. :ashamed:

:flower: kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille. On se niin ihanaa, kun sen vauvelin ensikertaa näkee!

Ihania kuvia Miikulainen

Tsemppiä Hannah84 tulosten odotteluun. Odottelu on aina inhottavaa, mutta hyvin kaikki varmasti kääntyy.. :)

Jaksamista myös kaikille, jotka vielä joutuu kärsimään pahoinvoinnista. Kyllä se nyt jo saisi kaikilla helpottaa! :hug:

Itsellä nyt aika hyvä vaihe. Väsymyskin on jo vähän helpannut. Ainakin välillä.. Masu on nyt uudestaan alkanut nippailla taas enemmän. Tossa välissä taiskin olla kaikki kivut poissa. Kun alussa mahaan sattui tavalla tai toisella melkein joka päivä. Mutta kaipa nämä on niitä kohdun kasvu kipuja tai jotain..

Mistäs muusta täällä on puhuttu. Sokerirasitukseen joudun, mutta ilmeisesti vasta joskus tammikuussa. Mun äidillä on ollut raskausdiabetes ja nykyään jo ihan "oikea diabetes. ja lisäksi tuota painoakin taitaa olla vähän liikaa.. :ashamed: Onneksi sentään ei oo vielä raskausaikan noussut kuin korkeintaan kilon! :)

Isyyslomat saa mies pitää kaikki, mutta siitä isäkuukaudesta ei vielä tiedetä.. Kattellaan, kun päästään vähän pidemmälle.

Mua vähän jännittää, kun tänään on työpaikan pikkujoulut, että miten siellä saa salattua tän raskauden. En voi työpaikalla vielä kertoa, kun olen vuokratyöntekijänä täällä ja työsopimus on katkolla vuodenvaihteessa. Ihan varmasti ei työt jatku, jos raskaus paljastuu ennen kuin on nimi paperissa.. :/ Mutta kiva lähteä juhlimaan kuitenkin!

Oho! tulipa romaani.. No hyvää perjantaita kaikille!

Pamina ja pikkupee 13+6
 
A-L-M Meillä ei oo ollenkaan nyt alkuraskauden lääkäriä jos on muuten perusterve, en voi sanoo et haittais millään lailla, mä inhoon ylikaiken kaikenmaailman ronkkimista... :whistle:

Viime yönä ekan kerran heräsin pissalle, enkä mä sit viiden aikaan enää mitää unta saanu..Joten nyt on sit vähä väsy, skarppasin kuitennii ja kuuntelin jäppisen sydänäänet ja siellä se molskutteli kovastikkin... :) :heart: Mistä tulikin mieleeni kysymys että kuinka ylhäällä teillä parhaillaan on sydänääniä kuultu? Tuntu vaan itestä niin hurjalta että ei juurikaan paljoo puuttunu et toi kaveri alkaa olee navan kohalla mullakin, sen verran ylhäältä sai nytki kuunnella..

Mut ei siinä, hyvät voinnit kaikille!Mie lähen koiran kanssa kirpeeseen pakkasilmaan vähä reippailee!Ens viikolla taas paluu arkeen ja töihin, mutta ennen sitä saan vielä viettää varmasti tapahtumarikkaan päivän ja mukavan illan kavereiden kanssa huomenna polttareiden merkeissä... :D

Maira ja mytty 10+3 (14+0)
 
Maira: En muista (lahopää mikä lahopää ) ja siksi utelen. Onko sulla käymättä vielä ultrassa? Miksi viikoissa noin suuri ero siis että 10+3 (14+0)?

Mun pitäis alkaa petaan sängyt ja imuroida mut ei millään kehtais. :ashamed:
 
Oon mä käyny ultrassa, mutta nöttöstä ei saatu mitattua kunnolla kun oli niin vaikeessa asennossa että viikot ei oo ihan varmoja, se nipinnapin sai mitaks 22mm joka tarkotti et olisin sillon ollu viikolla 9 eli nyt 10+, mutta se oli siinäkin nii vaikeesti että uä hoitaja sano ettei varmaan pidä nyt paikkaansa + jos mä olisin vasta noin pienillä viikoilla niin mulla kummasti sit hävinnyt johonkin yhdet kuukautiset.... :x Mut musta on kiva leikitellä nyt noilla viikoilla kun varmaks ei kukaan tiedä vielä.. :) Älkää antako sen hämmentää... :whistle:
(eli 10+3 on ultrasta saatu noin arvio, 14+0 on menkkojen mukaan laskettu )
 
Toi Panacod juttu oli viime vuonna ainaki joku uus juttu et ei suositella, kaikki lääkärit ei tienny sitä. Ja ei se kiellettyä käyttää ole, ei vaan suositella. Pitkäaikanen käyttö loppuraskaudes voi aiheuttaa syntyvälle lapselle vierotusoireita ja hengityslamaa. Imetysaikana ei kans ole suositeltua käyttää.

Tällänen kohta löyty yheltä keskustelupalstalta

"Kertynyt kokemus kodeiinin alkuraskauden aikaisesta käytöstä ei viittaa merkittävään riskiin sikiövaurion osalta.

Runsas tai pitkäjaksoinen kodeiinin käyttö erityisesti loppuraskauden aikana voi johtaa opioidivieroitusoireden ja hengityslaman ilmenemiseen vastasyntyneellä. Opioidivieroitusoireet voivat ilmetä mm. vastasyntyneen ärtyisyytenä, hengitysvaikeuksina, hyperaktiivisuutena, epätavanomaisena unirytminä, itkuisuutena, tärinänä, oksenteluna, ripulina ja painon kehityksen hidastumisena. Mikäli kodeiinia joudutaan käyttämään loppuraskauden aikana, kodeiinin annoksen tulee olla mahdollisimman pieni. Useita vuorokausia kestävää hoitoa tulee välttää.

Parasetamolin käyttö raskauden aikana ei lisää riskiä synnynnäisille epämuodostumille. Raskauden aikainen parasetamolin käyttö suositelluilla vuorokausiannoksilla ei aiheuta suoria tai epäsuoria sikiöhaittoja, eikä parasetamoli näytä vaikuttavan raskauden kulkuun. Alustavien tutkimustulosten mukaan raskauden aikaiseen parasetamolin käyttöön voi liittyä lievästi lisääntynyt riski astman kehittymiseen imeväisiässä, mutta tämän löydöksen tueksi tarvitaan lisää näyttöä."
 
Kausi-influenssaa ei ole ikinä otettu eikä oteta nytkään, ens viikolla lapsille sikaa.

Mä jouduin sokerirasitukseen tokaa odottaessa ison sf-mitan takia :/ En kyllä löytänyt että millä viikoilla jouduin mut oli mulla mahaa ihan reilusti sillon :D Ja ihan normaalit oli lukemat, saa nähä miten nyt. Mun maha on aina kasvanu nopsaan ja hyvin ja sf-mitta ollu normaalin yläpuolellakin, siltikin esikoinen oli "vaan" 3kg ja oli povattu 4kg:sta.
Mutta oli se rasitus vaan hirveetä, se litku yööööök :x

buam:
Juu, en ottanutkaan sitä niin että olisit tekstin kohdistanu muhun, halusin vaan kommentoida painoasiaa, lempiasiaa B)
Mun BMI oli tokaa oottaessa 21.7 ja tähän ei nyt ole merkattu mutta painoin 3kg enemmän joten on varmaan jotain 22 paikkeilla. Pitäis heittää toi vaaka helvettiin :kieh: Mulla kun se näyttää sellasia kilon yhtäkkisiä nousuja, en tiiä onko turvotusta vai mitä mutta eihän se nyt perkele voi kiloa nousta parissa päivässä |O Joo, mä hermoilen paljon painosta, henkisesti heikko kohta.

Väsyttää koko ajan, mikään ei huvita ja itkettää joka päivä, oikein rattoisat fiilikset siis täällä :wave:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 14+5
 
Onnea hyvistä uä-kuulumisista :heart:

Ens keskiviikkona ois neuvola, en malta oottaa et kuunneltas taas sydänäänet :heart:
Viimeks meillä se neuvolalääkäri pölisi sen kuuntelun aikana, et hyvä jos hetken kuuli kunnolla pienen viuhahdukset. Mut onneks toi terkkari on aivan ihana ja näämme sitä useammin kun sitä lekuria..

Kävin vaan nopeasti lukemassa uusimmat jutut :)
Tänään oiskin messukeskuksessa muoti,kauneus,terveys, hää messut, ja tarkotus ois isäntä raahata sinne mukaan mun seuraks :D Ei kyllä oikein eilen innostunu ideasta, mut kompromissina sitten mennään viel illaks uuden leffan ensi-iltaan.

Miikulainen ja rääpäle 13+3 :heart:

*Muoks viel. Mulle sanottiin että aina voi soittaa terantologiseen tietopalveluun jos haluaa tietää miten esim. joku lääke vaikuttaa sikiöön. Osaavat kertoa paremmin kuin lääkärit, minut on äippäpoliltakin ohjattu sinne soittamaan. Tuli vaan mieleen tosta panacod aiheesta. Varmimman tiedon saa sieltä.*
 
joo.. en sitten osannut laittaa niitä kuvia tänne... yritin kopioi-liitä mutta ei onnistunut... en tosiaan ymmärrä näitä juttuja..... tänään on ollu taas niin väsy päivä....pitää varmaan lähteä ulkoilemaan jos virkistyisi.....
eipä mulla muuta
11+5
 
tyttö82: Sä voisit laittaa/lataa sun koneelta aijaa.com palveluun ne kuvat ja sieltä linkittää tai laittaa pikku tai ison kuvan linkin(eli url:n osoitteen, jotka saat tietoosi kun olet ladannut sen kuvan/kuvat sivustolle) tähän kirjotuslaatikkoon :) siten saat kuvan näkyviin.

Toivottavasti osasin selittää niin että ymmärsit? :)
 
tyttö82 tuolta allaolevasta osoitteesta ensin selaa, etsi kuva koneelta omasta kuvakansiosta ja lataa se ihan skaalailemattakin käy.
Ladattua kopioi kuvan alta toisiksiylimmäinen rivi, ja liitä se tänne. Tulee tommoinen pieni kuva kuin mitä minäkin olen käyttänyt.

http://www.aijaa.com/

Noh, kerkesin kehua taas että ällötykset haihtuneet, no ei ihan. Aamulla yökkäsin, ja äsken yökkäsin, molemmin onnistuu siis, tyhjällä ja täydellä vatsalla.. :whistle: Mut ei YHTÄÄN oksennusta koko aikana :D Onni mulle oksenuskammoiselle :D

Päätä juilii edelleen, oliskohan jo neljäs päivä. Ei edes silleen kunnolla, vaan silleen ärsyttävästi, eikä viitsisi nappailla lääkettäkään näin pieneen pipiin..

Onnea kaikille, eräille ultrauutisista, joillekin poksumisista ja muutamille vaikkapa siitä että on 13.päivä ja perjantai, ihan vaan varalle :D :D

Jaaha, päivän kakkoshätä tulossa, :wave: :wave:
 
Maira: Nyt ku kerroit niin muistankin. Tehdäänkö sulle uusi "varmistus" ultra jossain vaiheessa. Jos olet ollut tuntevinasi liikkeitäkin niin eiköhän nuo isommat viikot pidä paikkaansa. Mut se on kyllä mukava jos nyt asennoituu et on vähemmän viikkoja ja sit jossain vaiheessa pomppaakin monta viikkoa eteenpäin. :D

Johjo 15+5
 
Olipas uutta tietoa Panacodista ja raskausajasta, itse olen myös kuulllut että se olisi ok käyttää raskauden aikana. Mutta tuo Sansen kirjoittama lainaus on kyllä maalaisjärjelläkin ajatellen melko järkeenkäypää. Itse kuulin viime vuonna, että Panacodin käyttö imetyksen aikana on aiheuttanut vauvan kuolemantapauksen.
"Kodeiini: Kodeiini erittyy äidinmaitoon. Normaaleissa tapauksissa lapseen kohdistuva riski on epätodennäköinen käytettäessä terapeuttisia annoksia. Kuitenkin aktiivisten metaboliittien, kuten morfiinin muodostumisessa kodeiinista on laajaa yksilöllistä vaihtelua. Imeväisellä on raportoitu kuolemaanjohtanut morfiinimyrkytys tapauksessa, jossa äiti oli terapeuttisia annoksia kodeiinia saanut ultranopea metaboloija. Imettävien äitien tulisi sen takia käyttää pienintä mahdollista kodeiiniannosta ja heitä tulisi opastaa tarkkailemaan lasta huolellisesti mahdollisten morfiinin yliannostusoireiden (kuten uneliaisuus, pienet pupillit, imemisvaikeudet, velttous ja hengitysvaikeudet) takia ja ottaa yhteyttä lääkäriin, jos epäilee morfiinimyrkytystä. Imettäville äideille ei suositella Panacodin pitkäaikaista käyttöä."

Maira mein pikkuisten äänet kuuluu vielä melko alhaalla, ei lähelläkään napaa, tietty ton dopplerin kanssa täytyy olla melkoisen tarkka kohta vielä mistä kuunnella.
 

Yhteistyössä