tyttö82 mullahan on se lääkärineuvola ennen np-ultraa
mulla kun on viikkoja kasassa vasta 11+3 ja np-ultra on sitten ens viikolla vasta. Kaikkialla ei muuten oo tota noin varhaista lääkärikäyntiä ollenkaan.
Hannah84 varmasti pelottaa, mutta tuo suhdeluku on kuitenkin aika suuri, että todennäköisyys, että vauva on täysin terve on iso. Toivottavasti kaikki on kunnossa!! Aivan varmasti kirje järkytti, en osaa edes kuvitella, miten itse reagoisin, jos tuollaisen itse saan! Voimia :hug:
sitten omaa napaa: nyt siis lääkärineuvola takana ja kaikki oli kunnossa
Paino täysin sama kuin kuukausi sitten mihin olin enemmän kuin tyytyväinen! Lääkäri sitä vähän ihmetteli ja sanoi, että tässä vaiheessa painon pitäisi olla jo noussut, mut jotenkin itse oon tosi, tosi tyytyväinen, ettei paino ole vielä noussut yhtään. Mitä vähemmän kiloja tulee lisää, sen parempi.
Verenpaine oli ok, kohtu kasvanut hyvin jne. ja vihdoin ja viimein sain konkreettisen todisteen siitä, että masussa todella ja ihan oikeasti kasvaa joku! Pitkään se lääkäri sydänääniä etsi, joku 5min meni ettei kuulunut kun välillä mun sydänäänet ja sit, vihdoin alkoi kuulua vauhdikas viuh, viuh, viuh! Ihanaa, mä todella ja ihan oikeasti olen raskaana ja sillä pienellä rakkaalla sykkii sydän :heart:
Pahoinvointi on palannut takaisin ja eilen oksensin ruokani, toissapäivänäkin lensi oksennus, huoh! Noh, ehkä se tästä... kun kuitenkin loppujen lopuksi tuo on aika lievää.
Ja niin, pakkauksesta! Mä en aio pakkausta ottaa, mulla pitäisi olla vielä jossain tallella se makuupussi, peittoa ei kyllä enää ole
mut enköhän mä jonkun peiton pikkaselle löydä. Pakkaus kyllä olisi ihana kun saisi taas näperrellä niitä ihania pieniä vaatteita, mutta taitaa jäädä väliin. Rahalla saa sitten ostettua pikkasella uuden pinnasängyn, vaikkei ne nyt ihan kokonaan riitä siihen, mutta auttaa kuitenkin
Isyyslomasta: mies taitaa pitää viikon verran isyyslomaa kun vauva syntyy, sillä on töissä (ainakin edellisessä paikassa) annettu alottaa isyysloma päivästä jollon vauva syntyy ja nytkin se olis toivottavaa, että olisi joku kotona vahtimassa lapsia. Loput isyyslomasta sitten varmaan siirretään vuodella 2011, kun tossa on kuitenkin sitten miehellä täysi kesäloma niin ei tarvitse erikseen pitää isyyslomaa.
2011 mä sitten palaankin töihin jo helmikuussa ja mies jää ensin nille vanhempainvapaan kahdelle vikalle viikolle ja siitä jatkaa isyyslomalla, eli ensin se pidennetty 24pva + sit jos tuolta jäis vielä 12pva niin saisi olla mahdollisimman pitkään mahdollisimman isolla rahalla kotona, eli tolla saa venytettyä sitä hoitovapaan aloitusta sen 1,5kk mikä on ihan jees
Mies jää sitten hoitovapaalle kevääksi ja kesäksi, kesällä sitten pidetään kesälomat ettei joudu kärvistelemään sillä minimaalisen pienellä kotihoidontuella kun korkeintaan pari kuukautta, elokuussa 2011 pikkanen sitten pistetään jo päiväkotiin, on hän kuitenkin silloin jo 1v 2kk että ihan hyvillä mielin, kuopus meni päiväkotiin 1v1kk ikäisenä ja sopeutui loistavasti
paremmin kuin liki 3vuotias veljensä. Että joo, on noita tullut pohdittua
tatomira ja itu 11+3