<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 11/09 <3

...eli terkkuja np-ultrasta!! Mittojen mukaan vauva olikin jo viikkoa vanhempi, joten laskettu aika olisi 20.5.2010. Turvotus oli 0,7mm, odotellaan vielä verikokeiden tuloksia ennen kuin uskallan huokaista. Mulla oli kyllä niin paniikkiolotila tuosta np-ultrasta etten tiennyt miten päin olisin. Kovasti kyllä helpotti kun näki 2 kättä, 2 jalkaa, selkärangan, jne... Meidän tulokas oli kovin ujo, koko ajan selkä päin "kameraa" :)

Yökötys-olotilat helpottanut, eikä enään niin turvotakkaan. Väsymys tuntuu vaivaavan edelleen... Olotila on melkoisen hyvä, hirveesti alkanut nivusissa tuntumaan liitoskipuja.. hirveen aikasin?!?!
Joku kirjoitteli painosta jollain sivulla... Painoin ennen raskautta 58kg, nyt painan 62-63 (pituus 174), eli tuntuu että tähän alkuun on tullu tämmönen muutaman kilon pyrähdys kun lähtöpaino on niin alhainen.. Masua näkyy jo ja tissit on turvonnut yhen kuppikoon verran :)

Semmoista... Oon kans kovin laiska kommentoimaan kirjoittajien tekstejä, silti luen kyllä kaikki! On hieno lukea samoilla viikoilla olevien tuntemuksia, neuvolakuulumisia, jne. :)
Joten kaikille tasapuolisesti; hyviä vointeja!!!!!
 
Vielä lisäyksenä.... possurokoite otettu eilen; en tullut kipeäksi, ainoastaan pistoskohta on kipeä.
Niin oonko mä nyt sitten jo viikolla 13+1 (aikaisempien laskujen mukaan olen vkolla 12+1) kun laskettu aika aikaistui viikolla?? =)

Ja ihania 4D-kuvia saatiin ultrasta oikein 4 kappaletta!! Mies vitsaili kätilölle että muistatkin sitten painaa sitä kkuvan tulostusnappia enemmän kuin kerran! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Johjo:
Maira: Nyt ku kerroit niin muistankin. Tehdäänkö sulle uusi "varmistus" ultra jossain vaiheessa. Jos olet ollut tuntevinasi liikkeitäkin niin eiköhän nuo isommat viikot pidä paikkaansa. Mut se on kyllä mukava jos nyt asennoituu et on vähemmän viikkoja ja sit jossain vaiheessa pomppaakin monta viikkoa eteenpäin. :D

Johjo 15+5
Mä en itseasiassa tiedä koska mua ultrataan seuraavan kerran, kai se neuvolassa joulukuun alussa selviää.. :) Viimeistään ens vuoden puolella ainakin kun tulee aika rakenneultraan. Eipä noilla viikoilla loppujenlopuks merkitystä ole, kyllä se enemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella sieltä ulos tulee... :D

 
Enpä oo taas jaksanu pitkään aikaan kirjotella, tän viikon ollu tosi huono olla.. en tiedä johtuko maanantaina otetusta rokotteesta, hirvee päänsärky, paha olo ja mahakivut. Soitin kyllä neuvolaan mutta ne sano että lepäile ja mene päivystykseen jos tuntuu siltä. Onneks meni ohi ja nyt on jo hyvä olla. :)

Tietääkö kukaan saako enää mistään semmoisia kivoja äitiys farkkuhaalareita? :)

Riikka ja pikkuinen 11+5
 
Riikka90: Ainakin H&M:llä on ollut niitä (eikä oo mitään hirmuhintasii ollu) ja mä oon aivan ihastunu niihin...

Mä kävin tänään siellä np-ultrassa ja kaikki oli niinkuin pitikin niin ultrassa kuin siinä veriseulassakin. Vähän oli rauhallinen kaveri ja kääntymistä varten piti äitin pomppia tasajalkaa hetki, muuten kyllä tykkäs vilkutella käsillään meille. Kyllä siinä näköjään aina tulee tippa linssiin kun pienen ihmeen mahassa näkee :')


lynxi & masukki 12+4
 
Huomenta!

Kaikille tasapuolisesti onnea hyvistä ultrakuulumisista ja ihania kuvia olitta laittaneet!! :heart:

Tuosta panacodista, vaikka olikin hyvä tuo teksti, niin kuitenkin ehkä toinen keskustelupalsta ei ole se "luotettavin" lähde. Suosittelen minäkin soittamaan sinne terratologiseen paikkaan jos joku lääke mietityttää ja kuitenkin mennä lääkärin ohjeiden mukaan. Ominpäin ei kannate ottaa kun tuota panadolia särkyyn. Niitä lääkkeitä joita saa siis käyttää raskauden aikana.

Mä sain eilen illalla miehelle puhelimessa jonku ihan älyttömän raivokohtauksen...Lähti aika tyhmästä asiasta, mut suutuin ko se lähtee tänään viihteelle ja suorastaan mua vitutti aivan hemmetisti se. Okei, on se ymmärrettävää et on raskas työ ja välillä haluaakin mennä viihteelle, mutta nii tympii sit se, et ite oot kotona. Sit se sano et haluaa sekin vapaa-aikaa välillä, ku sen vapaa-aika menee meidän kanssa. Joo, niin menee, mut missä mun vapaa aika on?
Mä olen vapaa ajallakin ton pojan kanssa. 24/7. Sit kun se sanoi että saanhan mäkin mennä aina ku haluan, et mee tyttöjen kanssa bilettään!!!IDIOOTTI!
Joo, mee bilettään baariin ja kattoon ku toiset juo ja istu siellä selvinpäin koko ilta...juu...mikäpä sen hauskempaa onkaan???
Sit ku mä sille sanoin, että mulle se hauskan pitäminen on jo sitäkin et vietetään kahdestaan iltaa, tai siis ois ees yks kaksinhetkinen ilta. Siihen tää tuumas, et no ollaanhan me aina ku se on kotona, nii ollaan, sit ku poika nukkuu. Kun ensin MINÄ olen sen laittanut sänkyyn, antanut lääkkeet + muut jutut! Hiivatti et nuo kaks lahkeseet on väliin sitten tosi tyhmiä!
Kun se ei ymmärrä että väliin mä olen niin kurkkua myöten täynnä tätä arkea, että tuntuu että väliin haluais tästä kaikesta pois. Siis rauhottumaan ja tehdä jotain muuta. Mut mies mikä mies....

Että ei ainakaan ole hauskaa tällepäivää tiedossa, pikemminkin tylsää tylsempikin ilta.

Mut muille, oikein hauskaa viikonloppua ja voikaa hyvin!

buam ja pikkumyy
 
tyttö ja lynxi, ihania ultrakuvia :flower: . Malttamattomana odottelee omaa ultraa kun näkee noita muiden kuvia.

Kauheesti oli tullut kirjoitusta kun eilen en jaksanut tulla lukemaan. Illalla uni maittoikin ja onneks esikoinenkin nukku jopa melkeen kahdeksaan saakka, wuhuu!

Heti kun kävin täällä kirjoittelemassa että pahoinvointi on vähentynyt niin oon voinut paljon huonommin :LOL: . Iltasella on usein tosi paljon huonoa vointia ja varsinkin jos ei muista syödä riittävän usein. Ja painosta sen huomaa kun nelisen kiloa oon lihonut tässä raskautumisen myötä, tosin en oo pystynyt harrastaa liikuntaa enään samoissa suhteissa kun ennen et helpolla sitä plussaa tuleekin ja varsinkin kun pitää usein napsia jotain pientä ettei tuuu pahaa oloa.

Selis ja "mötkäle" 11+4
 
Samoin kuin varanikillä niin päätä on jomottanut :eek: Just silleen vähän ärsyttävästi. Yhen kerran otin panadolin kun ei auttanut syöminen, nukkuminen tai ulkoilma. En oo vielä päätynyt että mikä sen aiheuttaa, väsymys vai mikä.

Sydänäänistä en muista mistä neuvolatäti niitä kuunteli mutta tossa aamulla makoillessa huomasin että kohdun seinä ulottuu jo navan yli, toisin sanoen napa on jo mäessä nousemassa ylöspäin :D Seisten napa on alkanut jo vähän muuttumaan, alkaa siis kohta jo kääntymään ulospäin, yaiks.

buamille jaksamisia miehen viihdereissuista :hug: Mun mies onneksi tosi ymmärtäväisellä tuulella, eilenkin olisi ollut mun siskon tuparit ja tietty mä olisin halunnu mennä sinne juhlimaan mutta, niin :ashamed: No en olisi halunnut miestäkään sinne kun on sen verran kaukana että joutuisi olla yötä poissa ja on sit mulle niin rankkaa kun mulle sanottu että mun pitäis viikonloput pyhittää levolle. Mies ei onneksi halunnutkaan mennä, no ehkä vähän mutta ei tarpeeksi :) Koskaan en ole kuitenkaan häntä kieltänyt menemästä.
Ja sanoin hänelle että eikös se riitä että kahen viikon päästä on pikkujoulut jossa saa juoda niin paljon kuin haluaa ilmaiseksi ja kai se taitaa nyt sit riittää :D
Plus vielä että mennään tänään mun äidille syömään jonne tulee myös mun äidin isä, tiukkaa iltaa tiedossa siis :whistle:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 14+6
 
hih vasta mie nousin ylös olipas ihana herätä sit rakas kysyi haluanko kahvin sänkyyn tietty sanoin sit luin siinä odottajan lehteä ja join aamukahvit sängyssä... hyvä alku hyvälle päivälle kun huomenna alkaa rv13 jee 12 ylitetty on sitä kuulkaa odotettukkin....
Buam ymmärrän sua niin hyvin!!! miekin olisin raivoissani ku mulla joskus hajoaa pää vaikka ei ole toista lasta hoidettavana.... NYT TÄRKEÄ KYSYMYS KÄVIN EILEN APTEEKISSA KUN MUA NÄRÄSTÄÄ JA SANOIN OLEVANI RASKAANA SE SUOSITTELI RENNIETÄ ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA ONKO SE VARMASTI TURVALLINEN?

heissan 11+6
 
Iltoja, ompa tänään ollut pinossa harvinaisen hiljaista.

Tosta päänsärystä: Mulla oli kanssa viime viikolla sellasta vaihtelevaa särkyä. Välillä sattui enemmän ja välillä vähemmän. Oli useampana päivänäperäkkäin ja ihmeesti vaan äkisti loppui. Aina meinasin et kohta otan särkylääkettä, mut sit se jotenkin taas meni ohi.

Onneks närästys ei oo vaivannut, eikä muistaakseni esikoisestakaan vaivannu.
Mulle annettiin neuvolasta ekalla kerralla lappu missä sanottiin kaikki turvalliset lääkkeet kaikenmaailman vaivoihin. Rennie, Balancid ja Link oli närästykseen tarkotettuja turvallisia vaihtoehtoja.

Onko muut jo huomannut että pitää himmata tahtia. Musta tuntuu ettei pysty enään mitään tekee ilman että rupee nippailemaan masusta...

Selis ja "mötkäle" 11+4
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Zara Otettiinko teillä 4D:tä ihan julkisella puolella vai kävittekö yksityisellä? :p Varmasti ihania ja selkeitä kuvia :)

Riikka Varmasti johtuu possurokotteesta nuo kurjat tuntemukset :hug:

Lynxi Ihana kuva :heart: Meilläkin np:ssa rauhallinen kaveri ;)

buam Tää kans ei voi aina ymmärtää noioden kakslahkeisten ajatusmaailmaa. Ymmärrä ärtymyksesi erittäin hyvin :hug:

tyttö Ihania uä uvia sullakin :heart:

Täällä otettu possurokote torstaina. Käsi kipeyty melkein saman tien, illalla ntuli väsymystä ja vilun väreitä. Lämpöä oli kuitenkin vain 37,2. Seuraavana päivänä edelleen väsy ja tosi höntti olo, het ku ois ruotsin laivalla ollu. Päässä keikutti ja olo oli outo. Rokotteen jälkeen tuntu, että vatsaa olis alkanu vihloon enemmän ja menkkamaiset tuntemukset olis lisääntynyt.. :( Kauhee pelko, että kesken menee. Eilen nousin sohvalta ylös ja mun mahan lävitse kulki sellanen sähköisku-tunne, jouduin hetken oleen kaksinkerroin. Olin jo ihan varma, että kesken menee :ashamed: Nyt jotenkin oon miettiny, et pitäskö ma soittaa neuvolaan ja pyytää, että pääsis kuunteleen sydänääniä..
Omalla dopplerilla en niitä kuule, vaikka aluksi luulinkin niin. :headwall:
 
Alisa :hug: Soita vaan jos yhtään siltä tuntuu.. Mulla ollut kanssa aika paljonkin tuntemuksia tuolla masussa oikeestaan 13+ lähtien, ja kyllähän ne mietityttää. Jostain muistan lukeneeni että tuollaiset ylösnousun yhteydessä tulevat vihlonnat ym olisi normaaleja, eiköhän sullakin kaikki ole kunnossa. Mutta ymmärrän pelkosi, enemmän kuin hyvin :hug:

buamille kanssa sympatiat täältä, mullakin tahtoo olla vähän hermo pinkeenä jos mies kovasti baareissa juoksee kun ite ei pääse mihinkään :kieh: Vaikka ei tuo edes juoksentele paljoa, mutta silti ärsyttää.

Kivoja kuvia olitte taas laitelleet, onnea kaikille tasapuolisesti!

Omaan napaan ei ihmeitä, ajoittain alaselkää vihloo, johtuiskohan kohdun kasvusta ja rasituksesta? Töissä joutuu kumartelemaan aika paljonkin. Meillä on paljon yhden päivän vapaita ja huomaa ettei tahdo työputkista kunnolla enää palautua...

Lepposaa lauantaita!

A-L-M ja mörkönen 15+5 :heart:

Jaa niin, pakko mainostaa että masukuvaketjusta löytyy kuvia :LOL:
 
A-L-M: Kävin kuvan kurkkaan. Ihan selkee vauvamaha sulla tullu esiin. Minä näytän edelleen vaan lihoneelta :ashamed: .

Mulla ei oo mitään oireita raskauden suhteen. Ei nippaile, ei kuvota, ei närästä, ei mitään. Ollaankohan mahassa edes hengissä?! No joo, muistelen että aikaisemminkin on ollu tällanen vaihe. Pahoinvointi ja väsymys kun loppuu niin ennen kuin liikkeet alkaa kunnolla tuntumaan niin on sellanen olo kuin ei oliskaan raskaana. Alaselkä on kyllä kipee niin kuin lähes koko viime raskaudenkin. Luultavasti taas vaan pahenee loppua kohti :kieh: .

Johjo 16+0
 
Joo olin itsekkin aika varma että oireet johtuivat possu roketteesta, nyt ne on menny jo ohi ja tosi hyvä olla. :)

Farkkuhaalareita en löytäny muualta kuin huutonetistä ja sieltä ne huusin ihan kohtuu hintaan. :)

Keskiviikkona ultra ja sitten saadaan kuva pienestä ja päästään kertomaan kivat uutiset vanhemmille. Jännittää kyllä hieman, mutta eikohän se hyvin mene.

Eilen käytiin miehen siskon luona katsomassa hänen pariviikkoista vauvaa, voi että miten suloinen hän oli. Ja todella kiltti lapsi ei turhia itkeskellyt ja yöt nukkuu kuulemma tosi hyvin ja vetäisi se siinä kolmen tunnin päikkäritkin. :) Olisi tehnyt mieli mukaan ottaa, kun ei millään jaksaisi odottaa sen oman tupsahtamista maailmaa. =)

Jeps, mutta hyvää viikon alkua kaikille. :)

Riikka ja pikkuinen
 
Neuvolaääkäriltä joka muutenki oma lääkärini oli, tosiaan sain ohjeen olla käyttämättä panacodia. Jokainen tietysti tekee niin ku oma lääkäri sanoo, enkä pahalla sanonut panacodista vaan ajattelin tuoda esiin senkin puolen siitä lääkkeestä. Itse en enää uskalla käyttää sitä vaan kitkuttelen panacodilla ja sit jos pakko ni buranalla toisella kolmanneksella, viimeks sain lääkäriltä luvan käyttää sitä koska selkäkivut oli niin pahat, sanoi että siinä välissä sitä on turvallista käyttää, mutta viimesellä kolmanneksella ehottomasti sit kielletty. Panacodi myös kovettaa mahaa joten siksi en myöskään käytä sitä muutenkaan vaikken raskaana olisi :)
 
Päiviä!

Mie täällä yritän toeta polttareista, olin ratsastamassa eilen ekaa kertaa 10 vuoteen ja voitte uskoo että mulla on nivuset ja peppu kipeenä...Ihan tuskaa kävely... :whistle: Mutta hauskaa oli, muut oli pikku huppelissa ja mulla on syntymästä asti viirannu joten meno oli sen mukasta.. :) Piti mun tänää kotiin tultaessa tarkistaa et hemmo on vielä hengissä eilisen rytkyytyksen jäliltä ja siellähä se pompotteli.. :heart: Ei siinä, mukavaa päivänjatkoa, mä lähen tekee isännälle soppaa ku on metältä tulossa :wave:

Maira ja mytty
 
A-L-M pitipä käydä kurkkaas sun masukuvaa, oli kyllä selkee vauvamasu. Ja Alisakin oli sinne kuvan päivittänyt :D . Itekkin tässä miettii et pitäiskö koittaa masukuvaa ottaa.

Alisa, soittele ihmeessä neuvolaan jos mietityttää. Meidän neuvolaan ainakin saa mennä kuuntelemaan jos jotain epävarmuuksia on.
Mä sain nevolasta sen odotuskirjan ja siinä sanotaan noista kivuista näin: " Kohdun ympärillä on ligamenttejä, nivelsiteitä ja jänteitä, jotka pitävät kohdunpaikoillaan. Kun kohtu kasvaa, ligamentit venyvät ja tämä voi sattua. Ligamentit ovat kiinnittyneet nivusiin. Eräät kokevat voimakasta ja melkein kouristuksina tuntuvaa kipua nivusissa. Kipu kestää kuitenkin yleensä vain lyhyen aikaa.
Kipua voi tuntua, jos nouset nopeasti jaloillesi, käännyt äkkiä vuoteessa tai vaikkapa vain kävelyretkellä. Tämä voi säikäyttää luulemaan, että jotain on vialla. Onneksi siitä ei ole kyse. Kivut ovat pääsääntöisesti vaarattomia ja niitä esiintyy yleensä vain raskauden alussa."
Ja tää kirjotus oli juur siin kahdennen-kolmannentoista viikkojen kieppeillä. Mä oon ainakin huomannu juur tuollaista kipua. Jospa sulla Alisa johtuis tuosta kans :hug: .

Maira olitpa rohkee kun uskaltauduit noin pitkän tauon jälkeen hevosen selkään. Mä oisin pelänny ainakin putoomista :ashamed: .

Selis ja "mötkäle" 11+5
 
kaikille tasapuolisesti onnea hyvistä ultrakuulumisista! =) ihania kuviakin oli :heart: :heart: jotain aivan uskomatonta nää meidän pienet ihmeet on kyllä.. =)

buam meilläkin on ollu nuita raivoiluja.. :ashamed: melkeen joka päivä nyt vähän ajan sisään oon jostain möykänny ja sit itkeny.. kumma olo kyl välillä.

pääkipua myös täällä.. just semmosta ku olis joku vanne kiristämässä pään ympärillä, oikeen jomottelee ohimoita :|

eilen illalla närästi mut en jaksanu enää nousta ottaan rennietä, uskon et täälläkin niille tulee olemaan kyl käyttöä, ilman raskauttakin närästää joskus..

johjo samma här, välillä tuntuu et ei oliskaan raskaana. yleinen olo on semmonen 'paksu' mut muuten ei oikeen oo ollu nyt mitään raskausoireita .. :D
paitsi kohdunkaulalla on ollu nyt parina päivänä nipistelyä, se on aika inhottavaa.. :(

mä oon välillä ottanu Para-Tabsin luulen ainaki et se on ok ku sehän on samaa ainetta ku panadol..

marjutti ja masuvauva 15+6, piti kyl miettii, huomen taas poksuu.

 

Yhteistyössä