<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 11/09 <3

Hei listalaiset,

Onnea kaikille ja aivan erityisesti tuplaodottajille, jotka ovat sydäntäni lähellä.

Meillä on kohta 3 v kaksoset, ja nyt odotan yhtä vauvaa rv 15+5.

Tuplamme syntyivät pikkukeskosina rv 30+5, mutta nyt on toiveissa että tämä yksösraskaus menisi loppuun saakka. Keskosuudelle ei löytynyt syytä, joten ainoaksi selittäväksi tekijäksi jäi tuo kaksosraskaus.

Pitäkää hyvä huoli itsestänne, tuplaodottajat :hug:

Välillä pelko nostaa päätään tässäkin raskaudessa, mutta yritän pitää pääni kylmänä. Herkästi kllä tulen soittamaan neuvolaan jos tulee mitään oireita. Aiemmassa raskaudessa synnytys käynnistyi 3 päivää sen jälkeen, kun huomattiin, että maksa-arvoni olivat hypänneet kattoon. Tuo huomattiin miltei sattumalta. MAksa-arvojen kohoaminen ei minulla aiheuttanut juuri mitään oireita joista olisin sen voinut huomata. Yleensä maksa-arvoja aletaan tarkkailla vasta rv 30 jälkeen, mutta minulle ne olivat rv 30+2 jo aivan tapissaan, joten olivat olleet jo viikkoja koholla, ilman mitään oireita (kutinoita).

Tällä kertaa otatan verikokeet vaikka väkisin jo viikolla 24 B)
 
Jännä juttu nuo lääkkeet. Tosin mikään ei kai ole hyväksi, mutta mulle lääkäri suositteli ennemmin panacodia kuin buranaa (Panadol ei auttanut). Käski käyttämään järkevästi ja vain jos todella tarvii. Jos selkä menee todella pahaksi niin varmasti pakko nytkin loppuraskaudesta käyttää.

Tervetuloa viksi mukaan :wave:

Johjo 16+0
 
Heippahoi!


Tervetuloa viksi =)

Eipä täällä taas kummia kuulu, normi vkl. Huomasin eilen illalla tossa tikkaria imeskellessäni et *tups*eja tuntui pari :) Eli juu-u, kyl siellä jotaki liikettä tuntuu sillon tällön.

Kauhea kun ei taas nukuta yöllä. Menin nukkumaan noin 23 ja heräilin jo puoli viideltä.. Ei noi multivitat sovi mulle, pakko kokeilla vielä puolittaa...

Ihania massukuvia tossa alkupuolipinossa kyllä! On se niin erinäköinen kun alkaa hoikasta varresta muodostua, kun tämmösen ihravuoren alta :D No mut tulee se mullekin palloksi vielä joskus, jos ei aiemmin niin viikolla 39 :LOL:

Eikun sunnuntaita vaan :wave:
 
Iltaa :)

Ja tervetuloa viksi! :flower:

Täällä viikonloppua vietetty siskontytön (2v) kanssa, joka yökyläilemässä meillä.
Tänään lettuja paistettu, ulkona temmelletty ja pörri oravaa katottu subjuniorilta :)

Eilen illalla taas jotain oli tekeillä tossa naapuritalossa, kuuntelin illalla tytsyä nukuttaessa et joku auto pörräilee lähellä ja sitten hieman myöhemmin näin kun poliisiauto ajeli ees taas tossa hiekkatiellä. Isäntä tuli sitten puolen yön aikaan kotiin ja sano että poliisit olivat hätyyttäneet sisällä heti autolta. Olivat olleet naapuripihalla rynnäkkökiväärien kanssa ja tien toisella puolella poliiseja kans aseitten kanssa menneet yksien kerrostalojen pihoille.. Mitähän lie taas ollu.. Vasta vähän aika sitten(alle 2kk sitten) oli poliisit olleet meiän parkkiksella, piirittäneet huumediilereitä mun auton vieressä...
Jostain kumman syystä ei tee mieli lähteä pimeellä ulos. Hirveän rauhallista seutua on muuten ollut, mut nyt kyllä mietityttää kovasti täällä asuminen..
Asuntohakemukset on kyllä kaupungilla vireillä.

Olo on ollut hyvä, ei pahoinvointia yms :) Tissikipu on ainoa joka vaivaa aamuisin (ja joka muistuttaa raskaudesta). Iho hirveän kuiva, (mul on atoopikkoiho) saa rasvata aamuin illoin.

Mutta iltaleikit jatkuu tytskän kanssa. Hyvää illan jatkoa! :)

Miikulainen ja rääpäle 13+5

 
ALM Joo, ilmeisesti nuo ylösnousujen jne. jälkeen tulevat repäsyt/vihlonnat on normaaleja, ainakin mun terkkakaveri niin mulle sanoi. Kuitenkin ne säikäyttävät, kun ei oikein tiedä mikä on normaalia. :/

Haave Myöhästyneet poksuonnittelut :)

Johjo Kiva kuulla, että muitakin oireettomia on, vaikka itellä nää alavasta/menkka kivut kiusaavatkin..

tyttö poksuonnittelut! =)

Maira Voin vain kuvitella, että tuo ratsastaminen tuntuu pitkän tauon jälkeen :D

Selis Joo :D Piti testailla :whistle: Eihän se oikein vielä mikään oo, mut jospa siitä kasvais pikkuhiljaa. Selis, kiitos. Kuulostaa kyl juuri tuolta.

marjutti Para-tabissa on sama vaikuttava-aina kuin pandolissa, joten turvallista on käyttää :)

viksi Tervetuloa mukaan turisemaan!! :wave:

Varanikki :LOL: Vai, että viikolla 39 :D Eiköhän sunkin masu tuu jo paaljon aikasemmin esiin :)

Miikulainen hui, teillähän on ollu häppeninkiä :eek: Oli varmasti ihanaa olla siskontytön kanssa ja viettää laatuaikaa :)

Tänään kerrottu vihdoin ja viimein mun porukoille. Miten voi olla, että jännitti niin, että ääni värisi.. Onneksi isänpäivälahja puhu kyllä puolestaan :whistle: (iskä oli espanjassa ja tuli eilen, joten nyt vasta sai lahjansa). Tiesin kyllä, että onnellisia ovat, mutta silti pelotti ja jännitti. Iskä varsinkin meinas revetä liitoksista, huuteli vielä oven raosta meidän perään onnitteluita :heart: :D
 
Eiköhän se Varanikki hieman aiemmin ala näkymään ;) . Minä kyllä odottelen että kun 20 viikkoa tulee täyteen niin alkaa maha näyttämään pikkuhiljaa raskausmahalta vaikka tuota läskiä riittääkin.

Alisa84: En ollu huomannu et sinäki olit kuvan lisänny. Sievä pieni raskausmaha sinullakin :)

Johjo 16+0
 
Tervetuloa viksi :wave: ! Mulla kanssa esikoinen syntynyt pikkukeskosena ja eniten toivoisin että tämä raskaus ois täysaikainen.

Miikkulainen, oho teilläpä onkin ollut jännät paikat siellä.

Kyllä munkin täytyy nyt ite uskoo että täälläkin alkaa selvä raskausmasu näkymään kun multa tänään kysyttiin suoraan et oonko raskaana, vaikka ei ees ollu piukkaa paitaa päällä. Kokeilempa sitten ens viikolla nappasta kuvan jos osais sellasen tänne laittaa.

Sama juttu täällä kun Varanikilla että yöt menee huonosti nukkuen. Mua kyllä väsyttää mut uni ei ota tullakseen ja nukun hirmu levottomasti. Päivällä sit taas vastaavasti unettais. Ja yleensä on käytävä kerran yössä pissalla. Ärsyttää kun pitää rampata pimeessä rappusia, mutta minkäs teet.

Selis ja "mötkäle" 11+5
 
Tervetuloa Viksi! Ja kaikille tasapuolisesti hyvää alkavaa viikkoa!!

Sain vihdoin viime viikolla kuuluviin pikkuisten sydänäänet kotidopplerilla.. Kuuluivat ekaa kertaa rv 14+2, sitä ennen en niitä kyllä kuullut, vaikka kuinka yritin.. Ihanaa, kun voi varmistaa, että pikkuiset on vielä mukana matkassa. Mieskin kuunteli ääniä ihan innoissaan..
Nyt on sitten viikonloppuna kerrottu raskaudesta muutamalle kaverille ja kummitädille.. töissäkin taitavat jo jotain aavistaa..

Vilhelmiina ja tuplat rv 14+5 (jihuu, kohta taas viikot poksuu!!!) Ootan ihan hulluna sitä, että milloin tunnen ensimmäisen kerran pikkuisten liikkeet.. Jännää, varmaan joitain viikkoja pitää vielä odotella. :heart: :heart:
 
Ihania vauvamasuja ihmisillä kun kävin tuolla masukuvaketjussa kurkkimassa :)

Mullakin jo jonkun verran tuo masu pömpöttää ja kun eilen sitten ostin äitiyshousuja niin se maha oikein korostuu noissa äitiysvaatteissa. Oli niin ihanaa pitää niitä housuja kun ei kiristänyt mistään yhtään, oli tosi hyvät jalassa :)
Töissä vielä käytän ihan farkkuja, kun ostin vain yhdet housut työhousuiksi niin ei ehdi niin kyllästymään :D
Kotona kyllä noita äippähousuja aion pitää, kun tosiaan muut housut jo kiristää ja on se pömppis niin söpö :D

Huomenna on sitten eka ultra ja pääsee pientä vilkaisemaan :) kivaa. Jotenkin sillai ei sitä enää ihan mahdottomasti odota, kun viikko sitten ne sydänäänet kuuli, mut on se silti kiva käydä kurkistamassa, että kaikki on kunnossa :) Samalla sitten siellä kerrotaan sen veriseulan tulokset.

Olo on alkanut parantumaan, etovaa oloa ei oo juurikaan enää ollut ja väsymyskin pikkuhiljaa on alkanut väistymään ja normaaliolo on saapunut paikalle *koputtaa puuta* et tässä on nyt mullakin tämä "en mä ees oo raskaana" suvantovaihe ennen kunnon mahan kasvua. Kauheasti sitä jo oottaa, että tuo masu alkais kunnolla näyttään raskausmahalta eikä vaan läskiltä... ja et tuntis vihdoin ja viimein ne vauvan liikkeet, tosin elän toivossa et siihen ei enää mee kun pariviikkoa :)

Nyt lounaalle ja sitten taas ahkeroimaan töiden pariin

Tatomira ja itu 12+2
 
Miikulainen no huh, on kyl hommaa :( meilläkin välillä naapurissa on bileitä ja möykkää kerran on tainnu poliisitkin käydä, mut pientä tuohon verrattuna..

Alisa juu eilen illalla tarkastinkin vielä pakkauksesta, turvallista on raskaana oleville =)

tänään sitten aamulla eto ihan hulluna ja oksulle sitä joutu :eek: ihme juttu, toinen oksennus tässä raskaudessa :D pääkin on kokoajan niin kipeä.. :kieh:

laitan illalla poksun kunniaksi uutta masukuvaa, vaikka ei se oo tainnu edellisestä viel mihinkään muuttua =)

marjutti ja masuvauva 16+0

 
Viksi tervetuloa!

Nimestä luulin että meillä olisi jo tytön nimi ollut valmiina, mutta nyt mies on keksinyt muutamankin uuden joista todennäköisesti yksi laitetaankin, jos siis on tyttö :D Pojan nimeä ollaan mietitty, mutta tosi vaikee keksiä sellasta mikä miellyttäisi, tytölle niiiiiin paljon helpompaa. Ärsyttää vaan, kun muutama hyvä nimi on ns. pilalla, kun tuttavat/naapurit antaneet jo lapsilleen ja mikä pahempaa, eläimelleen nimeksi. Voishan sitä toki antaa sen nimen minkä haluaa välittämättä siitä kenellä sama ennestään on, mutta musta olis hassua jos mun tyttärellä olis sama nimi kun mun siskon kissalla :D

Liikkeitä odotellaan täälläkin kärsimättömänä, vielä en ainakaan ole huomannut mitään.

Nyt hiukan kiire aikataulu, joten palailen paremmalla ajalla.. mukavaa viikon alkua kaikille!

A-L-M 16+0 :heart: poksis!
 
Tervetuloa Viksi joukkoon mukaan :wave:

Tänne ei ihmeitä. Viikonloppu meni taas ohi hujauksessa. Mies oli lauantaina töissä puunajossa. Me oltiin poikien kanssa kyläilemässä.

Huomenna meen ottaa nuorimalle pojalle 1v.7kk. possurokotteen. Toivotaan ettei tule kovin kipeäksi siitä. Ei oo kyl tullu koskaan meillä pojat mistään rokotteista kipeeks eikä ees kuume noussu. Päin vastoin tullu energiaa lisää :LOL:

Kaikille ultrassa käyneille tasapuolisesti onnea :heart:

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

baby dream ja poks 13+0 :heart:
 
Laiskasti jaksan kirjoitella, mutta aktiivisesti taustalla lueskelen juttuja..
Ihania kuvia olette laittaneet masukuvakuvaketjuun!!
Tosi selkeitä vauvamahoja siellä oli!
Itsellä ihmetyttää edelleenkin raskauden oireettomuus ja myös se ettei kunnon mahaa vielä näy..vaikka viikkoja on jo 16+1.J kyseessä on toinen raskaus...Ensi viikolla on neuvola, toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin ja äänet kuuluu!!
Pieniä liikkeitä on kyllä tuntunut iltaisin.
Eilen miehen sisko kysyi, olenko laihtunut :LOL:
Hän ei siis tiennyt raskaudesta ennen eilistä..
 
Johjo Joo, ptii kokeilla laittaa :D

Selis -ite kans kovasti ootan, etät milloin töissä joku mummo paukauttaa, että ootanko, varsinkin ruuan jälkeen mahaa on vaikee vetää sisäänpäin :)

Sanse siis ihan oikeita nimiä ? jotain oon omassa päässä miettiny ja jotain oon ukolle ehottanu, mut heti se on ne tyrmänny :D Vielä ei oo oikein uskaltanu miettiä mitään, jotenkin haluun vielä päästä varmemmille viikoille (tuleekohan sellasta koskaan) :whistle:

Vilhelmiina Poksuonnittelut! Ja onnittelut sydänäänistä. Itsekin luulen,e ttä eilen ekaa kertaa sen puksuttavan ja vauhdikkaan junan kuulin. Kuitenkin pitää varmistella vielä, jotta voin olla varma ;)

Tatomira Tsemppiä tulevaan ultraan! :wave:

marjutti Poksuonnittelut! :)

ALM Niin mustakin n helpompaa tytölle keksiä nimiä ku pojalle. jos tää on poika nii lirissä ollaan :D

baby dream Poksuonnittelut! :)

tirpunen Ehkä sulla on taaksepäin kallistunut kohtu, ettei sen vuoksi näy. Muööa työkaveri on viikolla 20 ja sen maha alkaa nyt juuri ja juuri erottuun ja sekin odottelee toista :)

Omaan napaan ei ihmeempiä..
 
Minäkin kuulun enemmän nuihin aktiivisesti palstaa lukeviin taustajoukkoihin..

Joku aina sanoo omat ajatukset ääneen ja toiset vastailee niin ei tavallaan ole ollut tarvetta kirjoittaa, mutta ihana lukea muiden samaa tilannetta elävien mietteitä. :heart:

Tänään oli neuvola ja sydänäänet sai taas kuulla kuukauden tauon jälkeen.. On se niin ihana kun saa kuulla että siellä on elämää, kun nyt on pahoinvoinnit hellittäneet ja masukaan ei vielä juuri näy, niin jotenkin sitä kaipaa varmistusta omalle raskaudelle ja sen etenemiselle.. Oli muuten ihan erikuuloiset äänet kuin viimeksi, paljon voimakkaammat ja kaveri liikkui siellä aktiivisesti niin oli tätin vaikeuksia pysyä vauvelin mukana että saatiin syke mitattua.. 150 lyönnin tahdilla se tällä kertaa hakkas :heart:

:hug: kaikille ja siirryn taas taustajoukkojen harmauteen kunnes keksin jotain uutta sanottavaa..Varmaan joulukuussa viimeistään kun rakenneultra on takana..

Haaveena äitiys ja rv 15+5
 
Huomenta!

Ei ihmeempiä kuulu, ultraan menoa odotellessa!
Viime yönä sain pitkästä aikaa kunnolla nukutuksi ja heti on aamusti paljon pirteempi olo! Toivottavasti sais ens yönäkin.
Mulla on sama juttu kun monella muullakin et pahaolo on alkanu helpottaa ja muita oireita ei juur oo havaittavissa. Onkin juur sellanen epävarma olo raskauden suhteen. Liikkeitä täälläkin jo odotetaan vaikka siihen saattaa tovi vierähtää. Ehkä jouluntietämillä sitten.

Selis ja "mötkäle" 12+0 poks
 
Huomenta!

Uusikin oli tullut, oikein paljon tervetuloa Viksi!

Miikulaisella oli ollut asuinalueella säpinää. Ite oon ollu vastaavanlaisessa tilanteessa. Mun naapurissa asui ennenmuinoin sellanen mielenterveysongelmainen mies jota sitten aika ajoin jouduttiin hakemaan poliisien kanssa pois sieltä. Ja aina verissä päin. Muuten tää mies oli aina tosi kohtelias, kun lääkitys oli kohdallaan, vaan ilmeisesti koki olevansa terve, eikä lääkitystä jatkanut avohoidossa, joten joka kerta n. parin kuukauden sisään tilanne oli sama. Mulla tilannetta helpotti se, et mulla oli se mun entinen koira silloin vielä. Timppa oli bullmastiffi, niin sellasen koiran kanssa kyllä uskalsi mennä minne vain, kun ihmiset sitä aina pelkäsi. Vaikka koira olikin lauhkea ku lammas, mutta mikäli olisi pitänyt suojella mua tai poikaa, kyllä ois koira sen jälkeen varmaankin hyökänny.

Tatomira oli menossa muistaakseni tänään sinne ultraan? Tsemppiä sinne!

Omaan napaan sitten...
Tänne ei oikeestaan kuulu mitään uutta, liikkeitä tuntuu päivittäin, mutta ei ehkä niin paljon kun sillon ensimmäisillä kerroilla, mutta toisaalta, tilaa on vielä liikkua vauvalla vaikka kuinka, ja dopplerilla oon toissapäivänä kuunnellu ja siellähän se poksutti, että sen puoleen en huolehdi. Tänään mulla onkin neuvola.
Kävin ostamassa sunnuntaina ku oltiin tuolla kärkkäisen joulunavajaisissa, niin vauvalle ensimmäisen vaatteen. Ostettiin sille sellanen fleece vuorella oleva kevyt puku, koska täällä oulun korkeudella ne ilmat voi olla vielä kylmiä huhti-toukokuun vaihteessa. Mutta toppapuku toi ei ole. Ostin 56 cm, mut oli ehkä vähän isomman oloinen että menee varmasti kuitenkin pitempäänkin jos on tarvis. Mutta uskon että tuo riittää kevääksi meille. Äippäpakkauksen puku on joka tapauksessa liian iso ja se vanupuku mikä on ennestään esikoiselta jäljellä, en usko että se riittää vielä vastasyntyneelle. Riippuen tietty ilmasta.
Mut oli vaan niin ihana katella ja hypistellä niitä. Tää olikin eka kerta kun hypistelin vauvanvaatteita.
Ja sain kuin sainkin miehen muuttamaan mielensä siitä turvakaukalosta. Meillähän on esikoisen kaukalo tallessa, mut mä haluisin uuden. Ja miehelle näytin sitä mitä olin katellu sillä silmällä, ni kappas, sehän tykästykin siihen. Varsinkin siihen kantokahvaan :D
Eli varmaan tässä piakkoin käydään sekin ostamassa. Samoten sitteri ostetaan vielä. Joulun jälkeen tulee sit kaverilta hoitopöytä ja pinnis. Sit niitä saa alkaa jo laittaan osittain tuonne huoneeseen.

Mutta nyt on pakko mennä jo syömään. Jämähdin tähän koneelle jostain syystä.

Buam ja pikkumyy 16+6
 
Huomenia mammat!

Just kun pääsin viime viikolla kehumaan että yökötys-olotila on poissa niin eikös se sitten eilen taas oksettanut!! Ja tuli oikein ulos asti.. höh... Tällä hetkellä onneks taas parempi olo.
Alisa kyseli mein 4D-kuvista; juu, ihan julkisella puolella oltiin np-ultrassa. keskussairaalalla on vaan niin uljaat laitteet että saa oikein 4D-kuvia :)

Ai täällä on onneks muitakin kellä mieliala heittelee :D Räyhäyskohtaus voi tulla ihan pienestä ja menee sekunnissa ohi ja seuraavaksi jo itken omaa käytöstäni... Joskus on muuten vaan sellanen olo että vois vaan itkeä.... Tässä on välillä itekin ihan ihmeissään miten hormoonit pyörittää!
Ymmärrän kyllä että oma mieli on hiukan maassa, olen tällä hetkellä työttömänä ja hiukan alkaa huolestuttaan saanko mitään pätkätyötä tähän ennen äippälomaa... :( Johonkin kauppaan varmaan pääsis... Pitänee alkaa kyseleen.

Mites teillä muilla, joilla on jo aiempia raskauksia, miten nykyinen raskaus eroaa aikaisemmista???

Itse odotan nyt toista lasta ja huomaan että enemmän on ollut pahoinvointia, omat tunteet heittelee enemmän ja maha näkyy paljon selvemmin jo näillä viikoilla. Ekaa odottaesaa kohtuni oli taaksepäin kallellaan, tällä kertaa eteenpäin kallistunut. Vaikkei vielä hirveetön masu olekaan niin se on jotenkin leveämpi kuin viime kerralla...
Muuten kyllä yhtä helpolta tuntunut kuin viimeksikin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella-83:
Varanikkiä moikkaamassa :wave: Meillä vielä yritetään kolmosta alulle..
+++++++++++++++++++++++ :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: Voi Ella!!! Johan tuo nyt olisi aika (hahaa, monestikko oot kuullut tämänkin.. :kieh: ) Täysillä peukut ylhäällä! :hug: :hug: :hug:

Esikkoa odotellessa mulla vauvamasu pysyi salaisuutena tammikuulle asti, ja LA oli 18.5. Noh, kakkosesta näkyi jo vähän aiemmin kun annoin sen näkyä :D Mut aika kauan pitää vielä odotella että tämä pyöreäksi menee. Tosin tuo kohtu pukkaa nyt jo tuota ylempää makkaraa eteenpäin, joten näytän lihoneelta hyvinkin :D

Tänään pitäis koittaa taas ahtautua sammareihin kun on kaupungillakäyntiä. Äitiltä arvelin vieläkin salata odotuksen, joten mammahousuja ei voi käyttää... Huoh.. No kuminauhaviritys voisi toimia.. Mut kuinka selitän pitkän paidan kun en semmoisia juuri käytä :D

Sokerilla saa liikkeet tuntumaan! Eilen sama homma, pistelin pienen kourallisen namuja ja vähän ajan päästä tuntui ihan tässä istuessa pienet *tumps*it =) :heart: Ei se mikään pieru tuolla kohdun keskialueella kyllä ole :D

Muttta nyt ulos ja tuokaahan hyviä kuulumisia ultrista ja nauvoloista taas kaikki jotka ovat menossa (en muista enää vaikka just äsken luinkin :D)

:wave:
 
Oikein mukavia neuvoja ja ultrakäyntejä kaikille meneville! :flower: =)

Mä selvisin eilisestä työpäivästä kunnialla, tosin tää väsymys on ihan tuskasta, eikä tuo iltavuoro 30km työmatkoineen ainakaan helpota sitä, silmät ihan ristissä kun pääs kotiin puol 11 jälkeen... :whistle: Ukot on alkanu töissä kettuilee kun mun ruokahalu on noussu ihan selvästi, mä eilen sit totesin että mulla on hyvä syy syödä mut eipä kukaan siitä onkeensa ottanut, ehkä parempi niin. Veikkaan et saan selvitellä sitäkin asiaa parin viikon päästä pikkujouluissa enemmän kun tarpeeks kun en käytäkkään drinkki lippujani... :D Tänne ei muuten mitään uutta, mä vaan oottelen et aika kuluis ja masu kasvais. Kamalasti on saanu kuulla lähipiiristä vauva uutisia, kaikki lisääntyy.. :) Mä oon tosin pitäny vielä matalaa profiilia asian suhteen.
Kamala hinku olis ultraan, oikeen tuskastuttaa se asia, mun pitäis muka jaksaa oottaa rakenneultraan asti ens vuoden puolelle ennenku saa kaverin taas nähä, voi olla aika hiljasta, taidan sortua menemään yksityiselle... :p

Mutta ei siinä, päivänjatkoja kaikille!

Maira ja mytty 11+0 (vai voisko se olla sittenkin jo 14+4 ;) )
 
Voi höh ja pöh, äsken soi puhelin ja katsoin että kunnan/kaupungin whatever numero onkaan joka soittaa ja aattelin ensin, että soittavat hoidosta, että lapset on kipeinä mutta ei, se oli sairaalasta, että lääkäri on varattuna ja ultra-aika siirtyi, 1,5 TUNTIA eteenpäin!!! mä en kestä :kieh: :LOL: :LOL: mä olin jo henkisesti varautunut menemään sinne vajaa tunnin päästä ja nyt tuli toi 1,5h:n odotus lisää, kuinka reilua tää sit on? noh, ehkä mä jotenkin selviän!

Ja joo, ei tosiaan olisi kannattanut sanoa mitään pahanolon häviämisestä, tänään sai taas kakoa, ei sentään ylös asti tullut, mutta ei ollut kaukana, huoh! :(

Mulla on molemmissa aiemmissa raskauksissa tuo maha pysynyt piilossa tonne rv 20 saakka, mutta nyt näyttää tuota jo olevan, tosin läskiä ja turvotustahan tuo pääosin on. Eikä mun mahasta vielä ulkopuoliset mitään huomaa.

Raskaudet: eka raskaus oli oireeton, ei ollut pahoinvointia, ei mitään ylivoimaista väsymystä, oikeastaan oireet oli vatsan kasvaminen. Toisesta oksensin rv 16 saakka, mut muuten siinäkään ei ollut mitään ihmeellistä. Tämä on sitten jotain noiden kahden väliltä :) mut aika helpolla mä oon näistä raskausajoista selvinnyt.
 

Yhteistyössä