<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 11/09 <3

Hannah :flower: . Ihanaa että kaikki oli kunnossa. Jännää että nyt tiedätte kumpi sieltä tulee, osaa valmiiksi ostella tavaraakin kun tietää sukupuolen.

Zaralla tosi selvä ultrakuva. Meillä ei valitettavasti oo tollasii mahdollisuuksia. Ajattele kuinka hienoja kuvia tulee rakenneutrassa kun näkee jo kasvonkin piirteet.

Riikka oli kanssa laittanut kivan ultrakuvan.

ce-bralle pidetään peukkuja tulosten kanssa.

Varanikki, olipa tuuri että sait vielä kuitenkin peitetty raskauden. Mä voin lohduttaa että meillä ei oo ollu vielä yhtään talvimaisemaan, rankkaa vesisadetta vaan...

Täällä ei oo vielä ostettu mitään vauvaroipetta. Oon ajatellu odottovani tuohon ultraan saakka ja huomenna siis vihdoin ollaan menossa. Tarkotus ois sit kertoo kaikille jos kaikki ok, tosin melkeempä kaikki jo tietää :D .

Tänään käytiin vakuutusyhtiössä ja samalla tehtiin jo alustavat paperit vakuutusta varten. Tarvii vaan ekana käydä ultrassa ja sit vasta lähettää lappuset.

Selis ja "mötkäle" 12+1
 
Buam Teeppäs se, kun kaukalo on kotona :D

ce-bra Voimia tulosten odotteluun! :hug: Toivotaan, että siellä on kaikki hyvin!

Zara & riikka ihania uä-kuvia :heart:

Varanikki sullahan menee yöt mahtavasti, jos ei kertaakaan tarvi heräillä :) Ite joudun ajoittain yöllä nousemaan vessaa, tieten riippuu siitäkin miten paljon illalla tulee juotua. kiitos! Lämmitti sydäntä :heart: Haleja myös sinne :hug:

Hannah Onneks olkoon!! :flower: Aivan mahtava juttu! Ihanaa :hug: Taidat olla ensimmäinen, joka tietää oikeasti sukupuolen tässä pinossa :D :heart:

ALM Haleja väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa :hug:

Miikulainen Hyviä neuvolakuulumusia :)

Kaikille poksujille ja uä:ssä käyneille oikein paljon onnea! :heart:

Täällä on dopplerilla sydänäänet löydetty, n. 160x/min se siellä jumpsuttaa :heart: Mitenkäs se myytti menikään, etät kummalla sukupuolen edustajalla oli nopeammat sydänäänet? Onko kellään kokemusta onko uskomukset pitäneet paikkansa? :D Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen :whistle:

Kuinka moni on aatellu ottaa vauvalle vakuutuksen? :wave: Selis siitä jo jotain mainitsikin :)
 
Alisa: Täällä suunniteltu vakuutuksen ottamista, tammikuun puolella sitten mennään vakuutusyhtiöön kyselee hyvästä vakuutuksesta ja hinnoista. Fennia itsellä, ja sinne oon keskittäny tän talouden vakuutukset myöskin. Joten sieltä sitten varmasti se vauvan vakuutus otetaan jos hyvään sopimukseen päästään.
 
Huomenta!!

Odotettu ultrapäivä, kiireinen päivä onneks töissä niin päivä menee nopsaan. Sit päästäänkin kurkkaa masuun :D .

Tosta vakuutuksesta. Me tehtiin juur tuolla fenniassa se. Odotusajan maksu on 90? ja se on kolme kuukautta ennen laskettua aikaa palautettava. Vakuutus onkin sitten voimassa siihen saakka kun lapsi on 20.

Nyt hommiin!

 
Vakuutus me emme ota vakuutusta. Esikoiselle aikanaan otettiin, kun kuviteltiin että se olisi vähäisimmässäkään määrin tarpeellinen, mikä sitten lopulta todettiin ettei ole. Se taisi olla meillä muutaman kuukauden ja ne rahat meni kyllä hukkaan.

Mä kun muutenkin pyrin käyttämään julkista niin paljon kuin mahdollista, koska ihmisten yksityisten käyttö huonontaa julkista eikä aikaakaan kun ollaan amerikan mallissa, jossa ei terveydenhuoltoa ole, jos ei oo kunnon -kalliita- vakuutuksia.

Tapaturmavakuutus pikkaselle sitten aikanaan otetaan, samoin kun kahdella vanhemmallakin lapsella.

tatomira ja itu 12+5
 
Huomenta!

Pikaisesti omaa napaa...tiistaina käytiin seurantaultrassa, mieskin pääsi mukaan kurkkaamaan pikkuisia. Siellä oli onneksi kaikki hyvin, molemmat oli hienosti kasvaneet ja suht samankokoisia. Sai taas huokaista helpotuksesta. Seuraavan kerran olisi jouluviikolla rakenneultra. Nytkin lääkäri jo hieman tsiikaili rakenteita. Huomenna ois neuvola :) .
Nyt pitää alkaa pakkailemaan, lähdetään huomenna tytön kanssa itä-Suomeen miun vanhempien luokse "hoitoon" ku mies lähtee työreissulle viikoksi ulkomaille. Ihan kivaa lähtee, mut tuo pakkaaminen on vaan niiiiiin syvältä.....

Kaikkea hyvää kaikille :heart: !

Pilkkuliini + tiuhti ja viuhti 16+0
 
Huomenia! :wave:

Tatomira, meillä ihan sama ajatus, julkista julkista ja julkista. Vauvavakuutuksia meillä ei ole ollut, vaikka mieli välillä tekisikin. Keskittämällä kaikki samaan mestaan on sitten kumminkin tuo säästö aikamoinen, joten ihan kaikki lasten vakuutuksista omaan torppaan on sitten samassa laskussa.

*tumps*eja tulee yhä tihenevään tahtiin :heart: Samoin tuntuu kun vauveli kääntyilee (ilmeisesti tai venyttelee) kun kohtua tavallaan kiristää. Supistuskin se voisi olla, mut veikkaan että ihan vaan mötkyilyä kun ei tuo pallero sen kovemmalta sillon tunnu.

Naapurikin kävi tuossa eilen jutustelemassa, eikä huomannut mitään :D On se helppoa jos ei tämän enempää pullahda massu näkösälle :D

Tervetuloa Itä-Suomeen Pilkkuliini, unohda sukset kumminkin, lumi sulaa kovaa vauhtia poies :D

Ja eikun sisäpäivää rakentamaan, meillä on piha nin jäätiköllä ettei ole terveellistä kellekään tonne lähteä ilman luistimia :kieh:

:wave:

VN& Rääpylä 16+5 :heart:
 
Moikka.
Tänään ei sitten jaksakaan olla niin positiivinen. Eläimet valvotti viime yön ja väsyttää ihan hirveästi. Lupasin esikoisen kanssa tänään leipoa mokkapaloja kuitenkin. Ja mies lupasi viedä lapset ja koiran ulkoilemaan kun kotiutuu töistä. Saan sitten hetken hengähtää.

Pelottaa ne tulokset. Onneksi ne varmaan jo viikon päästä tulee mutta tuntuu että sinne on vielä niin pitkä aika :(
Mietin sitäkin että onkohan pahempi jos turvotus ja veriseula yhdessä antaa riskin 1/5 kuin että pelkästään turvotus olisi niin paljon että tulisi tuo sama tulos?
Meillä kun hälytti siis yhteisseula noin kovin.

Tahtoisin vain nukkua tämän viikon yli että menisi aika nopeammin. Nyt päivät matelee ja odotan vain iltaa ja sitten taas seuraavaa iltaa.
Vaikka kuinka koetan keksiä tekemistä ja touhua niin en vaan saa itsestäni irti. Siivota voisin joulua varten kaappeja mutta en vain jaksa keskittyä mihinkään. Ensi viikolla sitten pelkään että puhelin soi :'(
Tuntuu etten pysy enää kasassa vaikka olen koettanut olla vahva koko tämän epätietoisuuden ajan.

ce-bra ja pikkuinen rv. 15+3 :heart:
 
Hannah Paljon onnea hyvistä kuulumisista ja poikalupauksesta! :flower: Nyt voit varmaan ihan eri tavalla nauttia raskaudesta..

ce-bralle :hug: oivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, jos kuitenkin ultrassa päällisin puolin näytti kaikki olevan kunnossa. Ja onhan se plajon todennäköisempää, että siellä ihan terve vauva köllöttelee. Mutta on tosi rankkaa tuo epätietoisuus ja pitkä viikonloppu teille varmasti tulossa. :hug:

Vakuutus otetaan varmasti, mutta ei olla kyllä vielä tehty mitään asian eteen. Aktiassa meillä on kaikki muut vakuutukset eli sieltä varmaan ainakin ensin kysytään.

Hankintoja oli tarkoitus tehdä vasta ens vuoden puolella, kun rakenneultrakin on ollut. Mutta sitteri nyt luvattiin ottaa kavereitten nurkista pyörimästä. Eli siitä tärkeimmästä aloitettiin.. :LOL:

Äitiyspakkaus otetaan myös, kun ensimmäistä kerran odotetaan.

Mäkin odotan kovasti, että niitä liikkeitä alkaa tuntumaan, mutta kyllä se näin ensikertalaisena taitaa mennä vielä aikaa ennen kuin mitään tuntee.. Oon kyllä koittanut iltaisin kuulostella, mutta ei siellä mahassa silloin kierrä edes pieru. :kieh:

Paha olo alkaa melkein olla mennyttä. Välillä kyllä vielä vaivaa, mutta ei enää jokapäiväisesti.. Maha on kyllä viime aikoina kipuillut jonkin verran ja eri lailla kuin aikeisemmin, mutta kai ne on niitä kasvukipuja tai jotain.

Toinen neuvolakäynti on maanantaina ja odotan sitä kyllä innolla. Edellisestä onkin aikaa, kun se oli rv 7. Ja nyt varmaan kuunnellaan sydänäänetkin. :heart:

Päivänjatkoja
Pamina ja pikkupee 14+5 :heart:
 
Vakuutuksesta vielä.. Itsellä ollut vakuutus jo ennen syntymää, ja itseni kohdalla se vakuutus on ollut kannattava. Sen verta tapaturma altis olen ollut ja vieläkin olen.

Julkista sektoria olis joo tosi kiva käyttää, jos se toimis. Mutta minun kohdalla on vain pieleen sitten mennyt.. Monet väärät diagnoosit olen saanut, ja antibiootteja turhaan syönyt.

Kesällä viimeks päätin et kokeillaas oiskos julkinen puoli täällä millasta, no enpä kokeile enään. Oireina oli pitkään jatkunut kurkkukipu ja aaltoileva kuume, sain diagnoosiksi korvatulehduksen. Sain antibioottikuurin, ja olo ei helpottanut 4.päivässä ollenkaan, joten menin uudestaan. Ja taas sieltä sanottiin että kyllä sen on korvatulehdus oltava, syö kuuris loppuun.
Menin sitten yksityiselle samana päivänä vielä, koska en todellakaan uskonut mihinkään korvatulehdukseen. Yksityiseltä sitten lääkäri naurahti tutkittuaan minut, että vai korvatulehduksen antoivat sinulle. "Täällä ei näy tulehduksesta mitään merkkejä, millähän ne on sun korvat katsonu." Lähetti mut labraan, jossa selvis että tulehdusarvot nollat ja totes että virus, joka on vähän turvottanut sylkirauhasia. Käski lopettaa kuurin ja levätä. Sillä se meni sitten ohi.

En sano, että kaikki julkisen puolen tk:t yms ois huonoja. Muutamaan hyvään lääkäriin olen törmännyt, mutta suurinosa on jättänyt varsin huonoja kokemuksia. Varsinkin terveyskeskuslääkärit. Ja tämähän on vain minun näkökulmani.
Mieluummin käyn yksityisellä jos sairastun, josta maksan ensin itse ja haen sitten vakuutuksesta rahani takaisin. Toki jos jokin leikkaus vaadittaisiin, voisi siitä käydä tekemässä maksusopimuksen etukäteen.
Siksi myös haluan lapselleni vakuutuksen, toki enään ei ole noin hyvää vakuutusta, kuin minulla on.

Tulipas taas tekstiä, pitäis alkaa iltavuoroon valmistautua. Onneks tiedossa on pari aamuvuoroakin, en niin pidä noista iltavuoroista..

Päivänjatkoja! :flower:

Miikulainen ja rääpäle 14+2
 
vakuutuksista ajateltiin ensin ottaa vauvavakuutus jo näin odotusaikana, mutta toisaalta ollaan pohdittu että tarvitaanko sitä ylipäätään. Me asutaan pienellä paikkakunnalla, jossa ei juurikaan yksityisvastaanottoja edes ole, päivystysaikana ainakaan. Kilpailutukset varmaan kuitenkin haetaan, ja tehdään lopullinen päätös sitten. Säästöjä meillä on aina pahan päivän varalle, joten senkin puolesta ajattelisin että kunnallinen terveydenhoito riittänee, tapaturmavakuutus sitten aikanaan tietty asia erikseen..

hankinnoista "onneksi" moni muukaan ei ole vielä ostanut mitään :LOL: , ei nimittäin mekään.. Jos sitä ensi maanantain neuvolan jälkeen jotakin jo uskaltais.. Joulun jälkeen on tarkoitus tehdä shoppailuretki ja ostaa isommat kamat pinnasängystä lähtien.

alisa ja monet muutkin kellä doppler on, vitsit oon kade.. Olis pitänyt hommata. Nyt oon sitä mieltä ettei enää kannata jos niitä liikkeitä vaikka alkaisi tuntua.

ce-bra varmasti rankkaa aikaa nyt, voimia :hug:

Tänään iltavuoroon, nukuin 11h eikä tuntunut missään, vieläkin ois voinu nukkua... No, viikonloppuna sitten saa levätä, huh. Varmaan neuvolassa puhuttava tuosta selästä ja soiteltava kohta fysioon ennenkuin tää särky pahenee lopullisesti, vielä ei oo särkylääkettäkään tarvinu ottaa mutta varsin inhottava tunne kun aina jomottaa töissä kumarrellessa ja iltaisin ihan maatessakin. Pelkään että on loppuajan riesa, yks tuttu jäi 4kk ennen laskettua saikulle kun ei hoitotyöstä selän kanssa tullut mitään... No, voihan se olla että tuolla otetaan nyt kasvuspurttia ja senkin takia kipuilee. Muuten, eilen turvotti taas vattaa ihan kunnolla ja mies huomas että mun navasta on tullut "pohja" esiin.. Mulla on siis sellanen syvä viivamallin napa, mut nyt se on vaan levee kraateri :|

A-L-M ja kulta 16+3 :heart:
 
Meilläkin on vakuutukset ollu suurimmaksi osaksi turhia. Olen kuitenkin aina varuilta ottanut ennen syntymää koska ei voi tietää jos on joku synnynnäinen vika. Serkultani puuttui polvilumpiot kokonaan ja joutuivat paljon kulkeen kaukana sairaalassa. Meillä tosin sairaala lähellä. Esikoisella on astma, allergia ja atopia joten hänellä on vakuutuksista ollut hyötyä. Muiden kanssa ei juuri olla yksityisellä käyty kun kunnallinenkin toimii ihan hyvin. Nyt kuitenkin kun ihokeliakia epäily tuli eteen niin oli hyvä etten ehtinyt kakkosen vakuutusta lopettaa. Käytiin yksityisellä ja siellä myös labrat. Nyt odotellaan vaan OYSiin pääsyä koepalan ottoa varten. Normaali korvatulehdukset sun muut käytän aina tk:ssa, mutta jos on jostakin sairaudesta (astma, allergia jne) kyse niin käyn yksityisellä kun pääsee nopeampaa ja saa aina sen ala lääkärin kun haluaa. Nytkin epäilen että kuopukselle tulee astma ja atopia on jo ja jos allergia tulee niin vakuutuksesta on hyötyä. 10v ikäisenä lopetan jos ei mitään ole tullut. Sitten jätän pelkän tapaturmavakuutuksen voimaan. Meillä on yhtiönä Turva koska se on niitä harvoja jossa korvataan myös perusvoiteet jos ne on lääkärin määräämiä. Meillä kun on perimässä tuota allergiaa ja atopiaa.

Vauvantavaraa pitäis kyllä hommata vaikka kuopus onkin vasta 10kk. Ehdin luvata myydä Logico S-kaukalon ennen kuin tiesin olevani raskaana. Haluan aina pitää lupaukseni joten kaukalon möin. Nyt sit itselle uuden osto edessä kun heidän vauva on vasta 5-6 kk kun meille syntyy. Samoten hoitopöydän myin ennen kuin olin raskaana. Varmaan taas sellainen rullilla oleva taitettava ostetaan. Ja kaksostenvaunut pitää hommata. Se onkin kallis ostos :/ . Muuten on aikalailla kaikki tallessa. Tyttö jos on niin sit vaatetta kun kuopus on poika.

Varanikki: laitatko etusivulle sukupuolen jos on tiedossa ja haluaa sen kertoa? Olis kiva sit myöhemmin katella kumpia on tulossa enemmän :D

Kuinka moni aikoo kysyä sukupuolen? Minä aion kysyä jos vaan näkyy. Aina ollaan kysytty ja on menny oikein. Nimeä en ole kertonut kelleen etukäteen mutta sukupuolen olen. On jotenki hölmöä salata sukupuoli muilta jos itse tietää. Miksi pitää muita jännityksessä jos ei itsekkään malta ;) . Minä oon salaa kurkkinu lapsena joululahjatki ku en malttanut odottaa jouluun asti :whistle: .

Johjo 16+4
 
Sukupuoli:oon vähän kahden vaiheilla, toisaalta esikosta ei kysytty ja oli ihan kiva säilyttää jännitys loppuun saakka. Todennäkösesti ei sitä ruveta ite selvittämään mut jos vaikka rakenneultrassa vahingossa vilahtaa tms. niin en pane pahakseni :whistle: :D

Vakuutukset:aarghh, en ole ees miettinyt moisia vielä. Ennen esikon syntymää mentiin vakuutusyhtiöön käymään ja se äijä ois myyny meille mutsinsakin jos oltais ostettu....aika turhaa on kaikki ollu, nyt mennään junioriturvalla ja ihan ok.

Ai niin, Alisalle piti vielä kommentoida kun mietit niitä sydänääniä. Mä olen kuullut, että tytöllä olisi nopeampi syke ku pojalla mut tästä on varmaan sata eri versioo...Meidän neidillä oli sydänäänet lähes aina jotain 122-125 eli aika hitaat :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja TahtooToisen:
Ai niin, Alisalle piti vielä kommentoida kun mietit niitä sydänääniä. Mä olen kuullut, että tytöllä olisi nopeampi syke ku pojalla mut tästä on varmaan sata eri versioo...Meidän neidillä oli sydänäänet lähes aina jotain 122-125 eli aika hitaat :heart: :heart:
Minä kysyin aiemmassa raskaudessa lääkäriltä samalta joka ultras että miten ne sykkeet menee. Sanoi että yleensä kun synnytys lähenee niin tytöillä on nopeempi syke. Muuten molemmilla sukupuolilla vaihtelee. En tiedä oliko tutkimusta vaiko vain tämän lääkärin oma huomio.
 
IhaNainen
Muiks!
Oli pakko tulla kirjottaa tosta sukupuolesta kun Johjo siitä sattui juttelemaan. Musta on jotenkin nyt hassua kun me tiedetään vauvan sukupuoli. Kun sairaalassa viikko sitten kysyttiin halutaanko tietää se, niin vastasin automaattisesti, että joo, ja silloin tuntuikin, että haluaa tietää sen. Mut sit kun se kirje tuli eilen, ja avasin sen, niin ensimmäisenä vaan osu silmiin se viimenen lause "Sikiö on poika." Mulla meni varmaan pari minuuttia ennen kuin sain luettua myös sen, että vauva on myös terve, kun jäin vaan tuijottamaan sitä poika sanaa. :D Nyt tuntuu tosiaan vähän siltä kun tietäis synttärilahjansa jo etukäteen, ja oon miettiny, et oisin ehkä kumminkin halunnut tietää vasta synnytyksessä. En mä tiedä. :D

Oon vaan eniten tyytyväinen kun vauva on terve. Mies tuntui olevan onnessaan pojasta, mutta niin kai se on, että miehet haluis mieluiten esikoiseksi pojan.. (?) Oli kuulemma kertonut omalle isälleenkin, joka oli sanonut arvanneensa sen jo. Miehen lähisukuun ei kuulemma oikein synny kuin poikalapsia. Miehen isä on entisöinyt meille yllätykseksi aivan ihanan pinnasängyn joka on peräisin jostain 1920-luvulta, ja hän oli jo valmiiksi kuulemma maalannut sen vaalean siniseksi. :)

Toisaalta musta poika on kiva, kun en itse ole koskaan ollut kovin tyttömäinen, ja mulla on 6 veljeä, niin tuntuu etten osaisi edes leikkiä mitään tyttöjen leikkejä. Toisaalta mua kauhistuttaa poika, koska mies harrastaa extreme-lajeja ja on uhannut mm. viedä pojan lasketteemaan heti kun osaa seistä ja kesällä kuulemma harrastetaan temppurullaluistelua tai skeittaamista. :eek: Mä en kuitenkaan haluais, että mun lapsella on puolet luista kertaalleen murtuneita ennen kuin se täyttää 5v. :LOL:

Ce-Bra :hug: I feel you. :( Mutta mä uskon ja toivon että teilläkin on kaikki hyvin, 80% todennäköisyydellä teille kuitenkin tulee terve lapsi. Vaikka mulla oli paljon suurempi suhdeluku, niin muakin alkoi masentaa tosi pahasti, ja varsinkin toi tulosten odottelu viikko meinasi vetää ihan kokonaan sängynpohjalle, ja sulla on varmasti vielä suurempi epätietoisuus. Koita jaksaa, mä uskon että kaikki tulee kääntymään parhain päin. :heart:
Mä on tossa valvomisasiassakin sun kohtalotoveris, mies lähti landelle rakentamaan veljensä taloa loppuviikoksi, niin meidän koirat on herättäny mut haukkumalla viime yönä n. tunnin välein. Ne kun on joka kerralla ihan varmoja, että nyt isi tulee. :headwall: ei taida koiruilla kauheesti olla ajantajua.

Nyt täytyy lopettaa, mies soittaa. :)
 
zara tosi selkee kuva, vau :heart: riikallakin söpö kuva =)

varanikki heh juu, minäpä se :D kyl ne liikkeiksi täytyy uskoa, nyt ei oo kyl useaan päivään tuntunu *tumpseja* mut sellasta kuplintaa kyllä :heart:

hannah onnea kovasti hienoista uutisista!

Alisa niinhän se menee et tytöllä on yli 150 syke ja pojalla sit alle ;)

vakuutuksesta ei mitään tietoa... :|

marjutti ja masuvaavi 16+3
 
Huh ja puuh!!
Aamupäivällä just ehdin kehua miehelle kun on niin ihanan kevyt olo, ihan kuin ei oliskaan raskaana.. Nyt kyllä masu pömpöttää ja näköjään pahan olon kyökkäilyt alkaa kun esim. housut kiristää masun kohdalta.. Tein jo farkkuihin hiuslenkin avulla napinläpilevityksen :) eli nappi ei mene enää kiinni, laitoin hiuslenkin siihen väliin... :p Ja taas mahtuu muutaman viikon!

Mun tarvis kans pakata.. lähdetään anoppilaan huomenna, reilu 500km ajomatkaa.. plaah! Jos sitten alkuviikosta palailisi tänne eteläiseen Suomeen.

En olekaan vielä kommentoinut näihin aiheisiin:
- Nimet on jo valmiiks päätettyinä sekä tytölle että pojalle. Tytölle on kyllä noussut vahva kilpailija etunimen suhteen että ei tässä nyt tiiä kumpi laitetaan! :)
- Vakuutusta ei taideta ottaa.. kai..
- Äitiyspakkaus otetaan. Esikko on -03 syntynyt joten oon jo paljolti hävittänyt kaikki vauvan vaatteet
- Hankintoja tehdään ens vuoden puolella, turvakaukalo on jo valmiiks tulossa kavereilta, kunhan heidän vauveli vielä hiukan kasvaa. Ja mun vanha kehto odottaa porukoitten varastossa :) Ompelin siihen silloin -03 uudet reunapehmusteet ja verhot.
-Sukupuoli-asiaan en osaa sanoa... mies ainakin kovin haluais tietää, joten eiköhän sitä sit rakenneultrassa koiteta vehkeitä kurkkia :)

Hipsin tästä pikkuhiljaa ruuan laittoon....
 
Ai niin.. tänäänhän PoKSuuu!!! Mutta miten mulla noi raskausviikot nyt menee kun se laskettu aika aikaistui?!?!?!???
Eli oikeesti rv 13+0 poks poks... mutta lasketun ajan mukaan 14+0 pokspoks =)
Vai pitäiskö alkaa kulkeen jossain tossa välissä.. B)
 
zara mun mielestä kun sulla on aikastunu tuo LA, ni viikot menee sen mukaan, eli et sulla ois nyt tuo 14 viikkoa.
Niin mä ymmärrän sen, kun esikoiselta ku mulla muuttu la, ni neuvolassakin elettiin niiden viikkojen mukaan, ei menkoista lasketun viikkojen mukaan.
 
Ompas tämä elämä ihanaa tällä hetkellä.. Kaikki hyvin ja eilen tunsin varuudella vauvelin liikkeet!! :heart:

Nyt sitten olisikin kysymys teille jotka olette joko tässä tai aiemmassa raskaudessa ruvenneet tuntemaan niitä pieniä puksahduksia ym.. Voiko se olla mahdollista, että kun sisältä päin tunnen liikkeet ja kun käsi on siinä liikekohdan päällä, että tuntisi sen myös sen siihen kädelle?? Vai onko se vaan mielikuvitusta... kun sisällä joku liikkuu niin luulee, että se tuntuu ulospäinkin....? Varmaan se ei ole mahdollista, mutta on niin ihana kun tuntee jotain.. :)

Zara81
oli ihanan tarkka ultrakuva.. Meillä on ihan tosi epäselvä!! :)
 
Zara81: Kyllä sulla poksu 14+0, onnittelut!

haaveena äitiys: Minä tunsin viimeksi melkein samaan aikaan "sisäisesti" kun myös tunsin ulospäin kädelle. Olisko ollu viikko väliä. Mulla oli silloin viikkoja muistaakseni jo 19 mut on tuota läskiä tuossa vaimentamassa. Muut ei tuntenu heti (vaan viikon parin päästä ) mutta itse kun tiesi mihin vauva potkaisi niin tunsin. Oon aina muutenkin kyllä epäileväinen liikkeiden tuntemisen suhteen siihen asti että tuntuu kunnolla. Nytkin luultavasti on liikettä mitä tuntuu mut en oo varma. Sit ku tuntuu kunnolla niin tuntuu melkeen heti kädelläkin.

Hannah84: arvaappa harmittiko monesti jouluna kun tiesin lähes kaikki lahjat jo valmiiksi. Nykyään en enää lahjoja halua tietää etukäteen, mutta sukupuolta en voi olla selvittämättä. Ihan liian pitkä aika näin malttamattomalle olla epätietoisuudessa :ashamed: .

Johjo 16+4
työ-/kutsumanimi masuasukille tulee varmaan kun tietää sukupuolen. 8v tosin puhuu vintiöstä, mutta kun en toivo että se olis kauhee vintiö niin en halua sitä käyttää :whistle: .
 
Terkkuja lääkärineuvolasta!
Kaikki hyvin ja sydänäänet puksutti 150 :)
Lääkäri kattoi labrajutut ja käski heti aloittamaan rautakuurin, kun hb vain 111.

Sukupuolta ei aiota kysyä. Ei ole kysytty kahdesta aiemmastakaan ja kun meillä jo on tyttö ja poika en ees tiedä kumpaa toivoisin B)

Vakuutuspaperit ois jo täällä ja odottais täyttämistä. Töissä sain jo otettua sitä varten kopion äitiyskortista. Meillä ei ole ollut tarvetta vakuutuksille toisilla lapsilla, mutta ei uskalleta olla ottamatta nyt syntyvälle. Kaippa se vakuutus on sitten meillä suojannut, ettei ole tullut tarvetta. Varmasti jos ei nyt otettais, tulis korvakierre yms. ja sitte ois vaikea päästä putkitukseen...

-lypy 13+5
 
Kiva, kun tuota vakuutus asiaa on puitu :) Meillä todennäköisesti otetaan vakuutus, kun koirallakin on pohjolan paras vakuutus :D Onhan se ihan tuhottoman kallis, mutta mutta... Itellä ollu myös vauvasta asti hyvä vakuutus, joten oon aina päässy käymään yksityisellä.

Pilkkuliini Hyviä uä-kuulumisia ja poksuonnittelut!! :)

Varanikki Täällä kovasti odotellaan noita tumpseja, vaikka eipä niitä varmaan ihan vähään aikaan vielä tuu :D

cebra Voimia odotteluun! :hug:

ALM Meillä sama suunnitelma, että isommat hankinnat hommattaan joulun jälkeen ja tod. näkösesti rakenneuä:n jälkeen :) Onhan tuo omalla tavalla kiva tuo doppleri, mutta kyllä sillä saa huolena aikaan, jos ääniä ei löydykkään.. pitää yrittää pitää järki päässä sen kans :whistle:

Johjo Me taidetaan kysyä kyllä sukupuoli, mutta ei kerrota sitä kellekkään ;) Ite oon aina tienny mihin äiti joululahjat on piilottanu, mutta en oo käyny koskaan niitä kurkkimassa. Jännitys on pitäny säilyä loppuun asti :D :p

Hannah pinnis on varmaan aivan ihana :)

zara Poksuonnittelut! :)

Haaveena äitiys oon niin kade noista liikkeiden tuntemisesta, ihanaa! :heart:

Oonko mää ainut, joka jumittaa vasta 13 viikolla? :/ :wave: Tuntuu, että kaikki karkaatte ihan uusille kymmenille, ennenku ku mää pääseen edes rv 15 asti :LOL:

Alisa & Hippu 13+2
 

Yhteistyössä