<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

Huomenta!

Hyvin taas alkanu tääkin aamu....prkl!
Sai taas oksentaa...Eiks tää vois jo hellittää??Emmä tajua mistä tuokin tuli, tuli kyllä ihan puun takaa...
Eikä minkäänlaista motivaatiota mennä kouluun tänään...Olisin kyllä halunnu olla lomalla pitempääkin ja sit masentaa jotenki sekin ku tietää ettei välttis nyt meekkään kaikki putkeen.
No, se on sen ajan murhe.

Onnea kaikille joilla tänään on jotain!

Nyt kahville ja lukeen muutkin jutut ja sit kai sitä pitää raahautua....höh...

buam 13+5
 
Huomenta kaikille! Tervetuloa uudet toukokuiset ja mahdottomasti onnea BTL tuplista! Siinä sitä onkin vilskettä =)
Ja ihana ultrakuvakin tullut (kukas sen nyt oli laittanut, ei pysty muistamaan :ashamed: )!

Jossain vaiheessa keskustelitte, että kauan oltu ukon kans yhdessä. Me ollaan tavattu maaliskuussa 2005 ja yhteen muutettiin "olosuhteiden pakosta" jo elokuussa ja oma asunto ostettiin vielä saman vuoden lokakuussa. Ekaan vuoteen siis mahtui paljon =) Esikkoa alettiin yrittämään alkuvuodesta 2007 ja vuosi meni ennen ku tärppäs lopulta Clomifen hoidoilla. Tyttö syntyi lokakuussa -08. Ei olla naimisissa eikä kihloissa. Ei olla nähty tarpeelliseksi ainakaan sitä kihloihin menoa. Mennään kai sit joskus suoraan naimisiin =)

Mulla olis huomenna se kauan odotettu np-ultra :heart: kyllä sekin vaan jännittää niiden niskaturvotusten sun muiden takia kovastikin. Sitä en epäile, etteikö siellä elämää olisi. Eilen viimeksi kuuntelin kotidopplerilla sydänääniä.
Mutta palailen huomenna ultran jälkeen!

Jansku + Toukka 12+2
 
Heipsan,

BTL wau ja isosti onnea!!!!

Me ollaan miehen kanssa tavattu jouluna 2005 ja virallisesti yhteen muutettiin elokuussa 2006. Kihloihin mentiin sit syyskuussa 2006 ja naimisiin huhtikuussa 2007. Vauvaa alettiin toivomaan ja yrittämään jo heti kun yhteen muutettiin. Eli 3v meni yrittäessä.

Onko teillä muilla alaselkä tai lonkat kipeet?
Mulla on aikalailla.. eilen kävin 50min kävelyllä ja iltapäivästä alkoi lonkka ja selkäsärky. On niitä ollut ennenkin, mutta ei noin pahasti. Illalla otin 500mg panadolia ja mies laittoi kylmägeeliä ja menin nukkumaan. Aamulla oli parempi, mutta nyt kun joudun taas töissä istua nakuttamaan niin särkee alaselkää ja oikeaa lonkkaa.

Tänään on onneksi neuvola, pitää kysyä mitä täti on mieltä. Aiemmin ei ole mulla selkävaivoja ollut, joten jollain tapaa tämä varmaan tähän raskauteen liittyy.

Janskulle onnea matkaan Np-ultraan huomenna! On se vaan hienoa se pieni siellä nähdä;)))

Napsuneiti ja pallero 12+6
 
Mulla on siis LA 11.5. Synnytyssairaala tulee olemaan SatKs ja toista tässä odotellaan. Ensimmäinen syntyi joulukuussa 2008, joten vain pieni ikäero sisaruksille tulee. Olen ollut hiukan kauhuissani koko alkuraskauden, kun esikoisen koliikki on vielä tuoreena mielessä. Viime viikolla oli ultra, jossa kaikki oli hyvin :) Sen jälkeen olen ollut valoisammalla mielellä ja kun mieskin on jäämässä kotiin (hän jää vanhempainvapaalle ja minä käyn viikonloppuisin tekemässä töitä, jos jaksan), selviydymme varmaan ihan hienosti kahden pikkuisen kanssa.

Tosi kiva lukea täältä muiden samassa vaiheessa olevien odotuksista :)
 
IhaNainen
Heipä hei!
Piti vaan tulla vielä vapaapäivän kunniaks avautumaan mun tisseistä. Mä en voi käsittää kenen tissit muka kasvaa tällä mittakaavalla? Tosiaan siis viikkoja nyt 11+2, ja oon jo kahdesti joutunut ostamaan isommat rintsikat, kolmansien osto olis taas edessä. Ennen raskautta mun kuppikoko oli 65c (joo, olen rimpula) ja nyt on käytössä koko 65f(!) ja taas tursuu yli.. :headwall: Mun on pakko pitää öisin urheiluliivejä, koska jos koitan nukkua yläosattomana, niin herään joka kerta kun käännän kylkeä, koska sattuu niin vietävästi. Tosin nyt mun rinnat on alkanut painamaankin niin paljon, että urheilulivit alkaa kanssa jäämään pienikis, ja tänä aamuna heräsinkin sairaaseen niskakipuun kun ne liivit vetää mun ryhdin yön aikana niin lyttyyn. Mä en edes halua tietää minkä kokoiset mun tissit on loppuraskaudessa, saatika sit kun pitäis alkaa imettämään! Mies on tietenkin innoissaan, ja niin tuntuu olevan kaikki muutkin miehet. Miespuoliset ihmiset tuntuu nykyään juttelevan vaan mun rinnoille, vaikka kuinka koittaisin pitää löysempia paitoja.

Toki masukin on vähän kasvanut, mutta ei vielä niin, että selvästi huomaisi mun olevan raskaana. Mä niin odotan että maha tulisi isommaksi, niin ihmiset alkaisi tuijottaa sitä tissien sijaan. :D Koiratkin on ilmeisesti huomannut mun masunkasvun, kun ne on jotenkin kummasti alkaneet pesiytymään mun mahan päälle nukkumaan kun makaan sohvalla.

Pahoinvointi on nyt alkanut helpottamaan, enää ei oo kun heti herätessä pikkuisen paha olo, kun tähän mennessä oon voinut pahoin vähintään puolille päivin. Valtava nälkä tosian on tullut tilalle, tekis mieli syödä koko ajan jotain. Mies alkoi viime viikolla höpöttämään mulle hiilihydraateista ja proteiineista sun muista, ja mä olin ihan suu auki että anteeks mitä?? Vaikka oonkin nainen, niin en ymmärrä noista mitään, kun ei oo koskaan tarvinnut ajatella moisia, mutta käytiin sitten yhdessä ostamassa mulle pidempään täyttäviä välipaloja.

Musta on ollut kiva lukea muiden samassa kuussa synnyttävien juttuja, oon huomannut etten ookaan yksin mun ongelmien kanssa, ja vaikken ketään täältä vielä tunne/tiedäkään, niin tulee hirveän hyvä mieli kun lukee muiden hyviä uutisia. Toisaalta myös välillä on meinannut itkettää kun jollain on ollut huolia, mutta mä oon muutenkin ollut ärsyttävän herkkä tässä alkuraskaudessa. Hormonit sekoilee siinä määrin, että oon tähän mennessä itkenyt mm. Aku Ankkaa lukiessa, Simpsoneita katsoessa ja eilen itkin valtoimenaan kun Marko tippui BB:stä vaikken siitä erityisemmin tykännytkään. :LOL: (hulluja on monenlaisia!)

Mutta joo, mä lopetan nyt avautumiseni, ja meen viemään koiria lenkille. Hauskaa maanantaita kaikille! <3
 
Heippa pitkästä aikaa!

Mukana olen oletettavasti vielä minäkin. Hermoja raastavaa tämä odottelu siihen ultraan. Keskiviikkona tulisi täyteen se 12 viikkoa. Ultra on vasta 3.11. Mietiskelinkin tuossa jo aiemmin et jos soittais neuvolatädille voisko siellä käydä kuunteluttamassa sydänääniä :heart: ku meinaa hermostuttaa et onko siel enää mitään tai ketään.

Buamille onnittelut tuplista :heart: :flower:

Omaan napaan kuuluu sen verran, että viimeksi tänä aamuna sain todeta että taitaa olla mamma housujen osto kohta ajankohtaista, ei mee lantiomallin farkutkaan enää kiinni kuin 2 nappia. Sen verran on masu pullahtanut ulos. Väljempää paitaa on saanu jo useamman viikon hakea päälleen.

Nälkä on jatkuva vieras täälläkin, entisen 3 aterian sijaan saa nykyään syödä sen 5, ja hyvä jos riittääkään.

Misuli ja haimuantero 11+5
 
Ihania ultrakuvia täällä :) ja onnea BTL tuplista!! Teillä riittää vilskettä tulevina vuosina.

Nyt oon oksentanut 2x ja sen jälkeen on olo ollut ihan jees :) välillä tulee sellanen öklö olo, mut muuten oon voinut fyysisesti ihan hyvin. Väsymystä kyllä on ollut, välillä tuntuu ettei pysty pitämään silmiään auki ja toisinaan jotenkin jaksaa pitää itsensä hereillä ilman päiväunia.
Mut henkinen puoli, mulla ei mielialat heittele, mä vaan oon koko ajan kiukkuinen, hermot on ihan riekaleina ja joka asia v*tuttaa, tuntuu et mikään asia ei oo hyvin, suutun pienimmästäkin asiasta ja asiat jotka normaalisti tuntuis kivoilta on täysin yhdentekeviä :( ja tätä tää tulee oleen koko raskausajan, nyt mä todella toivon et aika menis nopeasti koska mä en vaan jaksa tätä :(
Aiemmat kerrat kun oon ollut raskaana oon ollut kiukkunen, mut tää on jotain vielä pahempaa, ehkä se johtuu siitä et aiemmilla kerroilla ennen raskautta oon käyttänyt hormonaalista ehkäisyä niin on niiden takia ollut mielialat ihan sekaisin, mut nyt kun olin luomuna 1,5vuotta ennen tätä raskautta niin tuntuu tää hormoonien merkitys ihan hirvittävältä.
Eilen aloin jo itkemään ihan silkkaa ketutusta, harmitti vain niin suunnattomasti.

Alkais ees potkut tuntumaan ja tulis se keskiraskauden energia niin jos se vaikka vähän piristäis mieltä, nyt on vaan väsynyt ja kiukkuinen.

tatomira huonoine fiiliksineen ja itu rv 9+1
 
masupömppö on täälläkin, mies jo sitä kovasti silittelee ja taputtelee :D navassa ei oo mitään muutoksia tapahtunu, samanlainen on ku ennenki

liikkeet en oo viel tuntenu mitään, välillä yritän tunnustella ja vähän 'kiusata' vauvaa painelemalla mahaa, et jos se sieltä jotain elonmerkkiä laittas, mut ei :D no täs on kyllä hyvin viel aikaa tuntea niitä.

kiukuttelua ja itkua täälläkin normaalia enemmän.. :ashamed: aivan turhista asioista viikonloppunakin aloin kyynelehtiin.. :D

mä en oo syömisiä rajottanu juuri mitenkään, paitsi tietenki alkoholi pois, pitäs ehkä vähän enemmän alkaa kattoon mitä suuhunsa laittaa, salmiakkiakin taas tullu syötyä ja herkkuja muutenkin.

kattelin tuossa netissä mammafarkkuja, onko kellään kokemusta mamalicious mamma farkuista, semmosista masuresorillisista.. mietin kokoa myös, nuissa oli tuuma koot, mulle olis h&m mammafarkuista 38 oikee koko niin mitä veikkaatte tuumakoosta, 28??


ja poks, marjutti ja masuvauva tänään 13+0 :heart:
 
Pöh, ei oo varmaan hääviä voida jatkuvalla syötöllä pahoin, jaksamisia! :flower:

Mä just tänää tulin siihen lopputulokseen että joko mä syön ihan liikaa (lihon ) tai mun turvotus on pahentunu tai sitten mulla alkaa muka näkymään jo maha... :whistle: Nimittäin musta tuntuu et mun maha tursuaa, kaamee pömppis... :ashamed: :p Kaveri kyl eilen kovasti väitti et mulle on alkanu tulee vauva maha, mä en ite vaan huomaa sitä, no on kai sekin mahollista..Ja toinen asia mihin oon kiinnittäny huomiota on se että mua on alkanu pissittää ihan kamalasti, töissä se on jo alkanu häiritsee, normaalisti en oo käyny kun kerran työpäivän aikana vessassa niin tänäänkin sai juosta 3 kertaa! Se tosiaan vaan jo häiritsee koska mun työpiste on ihan toisessa päässä hallia siitä katottuna missä vessat on ja muutenkin työ on sellasta ettei joutais koko ajan juosta vessassa...Miehillä on liian helppoo kun voivat vaan kävellä talon taakse hoitamaan asiansa.. :D

Mut ei siinä, päivänjatkoja ja hyviä vointeja kaikille!

Maira ja mytty 11+3
 
Maanantaita :wave:

Tervetuloa uusille :flower:

Mulla oli nettikatkos tossa.. Olipa outoa katsella päivä telkkaria eilen :D

Mulla tosiaan alkaa painottua iltaan pahoinvointi, kertaakaan en oo oksentanut vieläkään mut tyhjää saa yökkiä harva se itlapäivä ja ilta. Pahenee vaan vaikka pitäsi alkaa mun jäjren mukaan jo kohta helpotella....

Me ollaan oltu miehen kanssa yksissä jo vuodesta 1996 ja yhteen muutettu 1998 ja kihlauduttu 1999, mutta naimattomina mennään hamaan tulevaisuuteen asti :D On nimittäin pikkuinen ristiriita, mää haluaisin vaatimattomat talvihäät ja isäntä isot kirkkohäät :D


Mentävä n taas, pyyhkimmäääääään :D :x :wave: :wave:
 
Hannah tervetuloa mukaan! :wave:

Maira :D Ei kaikkia voi hokata :D ihana, että sydänäänet kuitenkin löytyi kaverin avustuksella :)

ALM Poksuonnittelut!! :heart:

Buam Kurjaa, kun oksentelu ei ala helpottaan :hug:

Jansku Onnea huomiseen ultraan! :wave: Täällä tissit on vain pingottunut, mut samat rintsikat on käytössä kuin ennenkin. Mää voisin ottaa hieman sun kasvua mulle ;) :D

Napsuneiti Mulla lonkat saattaa kipeytyä kyljellä makaamisesta, mutta sitäkin tapahtuu harvoin.

Misuli Ihan varmasti neuvolassa kuunnellaan sydänääniä, mikäli pyydät :)

Tatomiralle Parempia fiiliksiä lähettelen! :hug:

Täällä taas huolestuttaa oireiden vähyys. ei ole mitään mielialavaihteluita, ei pahaa oloa, ei oksentamista, ei hurjaa tissien kasvua, väsymyskin vain lievää. Ainut mikä on ja pysyy, on ummetus. Odotan jo kovasti keskiviikon neuvolaa ja tulen kyllä hulluksi, jos sydänäänet ei silloin kuulu. Yöllä kerkesin asiaa miettimään ja tulin siihen tulokseen, että näin vähät oireet eivät voi tietää hyvää :ashamed: :headwall:
 
Joku muistaakseni kyseli selkäkivuista. Mulla on selkä ollu jonku aikaa kipeä. Ei aina pääse sängystä kunnolla ylös. Viimeksi oli niin kipee selkä että itku välillä tuli. Toivottavasti nyt ei menis yhtä pahaksi.

Mulla ei ole oikeastaan muita oireita nyt enää kun järkyttävä väsymys. Ja oon tosi herkkä. Oon tosin muutenki sellanen et jos katon tv:stä ohjelmaa missä vauva on sairas tmv. valuu vedet silmistä. Onneks pahoinvointi lähti. Tänään on ollu koko päivän sellanen olo että menkat alkaa. Siis juilinu tuolta alavatsasta. Tosin se voi johtuu tuosta selkäsärystäkin, ehkä säteilee sinne.

Kyllä on laitteissa eroja kun ultrakuvia katselee. Olin ajatellut etten jaksa kuvia laittaa, mutta laitetaan nyt jo ihan vertailun vuoksi. Oulussa kunnallisella puolella on oikeesti tosi huonot vehkeet. Vuoden vaihteessa tulee uudet mutta sepä ei mua enää lohduta.





Johjo 13+1
 
Mukavaa tämä vertaistuki.
Mulla alkaa kans masu pömpöttää raskauden takia, vaikka onhan mulla maha ollu ennenkin. Yks tuore äiti sano mulle aivan ihanasti, että osta kauniita vaatteita ja ole ylpeä mahastasi, raskaus kaunistaa. =) Nyt mulla on vielä käytössä d-kupin liivit, mutta ei taida enää kauan mennä.

Tällä hetkellä mua mietityttää ihan hirveesti tuo sikainfluenssarokote. Pianhan se pitäis ilmottaa ottaako vai ei. Tänään viimeks työterveyslääkäri ehdottomasti suositteli rokotteen ottamaan, mutta rokotusinfo.fi taas varoittaa raskaana olevia Suomessa jaettavaa rokotetta ottamasta. Puuh, vaikeita asioita pitää päättää.

Tsirppi & Tyyppi 12+5
 
Pikainen Moi!

Kävin tänään np-ultrassa ja siellä turvotukset ok, mutta YLLÄTYS YLLÄTYS siellä köllöttelikin yhden sijasta kaksi pikkuista ja todennäköisesti samassa pussukassa :eek: .Ilme oli varmaan näkemisen arvoinen ku tuijotin näyttöä suu auki ihmeissään, mut kyllä hetken ruutua tuijotettua sydän heltyi :heart: :heart: . Toinen kaveri oli tosi vilkas ja toinen yritti nukkua kaverin potkiessa....Kolmen viikon päästä ois uusi ultra edessä.
Meillä ei todellakaan ole kaksosia suvussa, mutta lääkäri sanoi että ikä (36v) on yksi tekijä, että kaksosraskauksia voi tulla helpommin. Nyt vaan on kädet ristissä, että kaikki sujuu hyvin!!!
 
Pikasesti neuvolakuulumisia, suluissa siis vanhat lukemat :)

pissa puhdas (hmm, ehkä)
RR 116/71 (110/60)
kg 55.4 (54.2)
Hb 111 (138) -> rautakuuri alkakoon, ei ihme että väsyttää...
:heart: -äänet 150 :heart: :heart:

Paljastui sitten että mulla olis pissatulehdus, niissä aiemmin viedyissä kontrollikokeissa näkyi. Tuplamoka, kun en ite älynny niitten kokeitten perään soitella, eikä neuvolatätikään ollut muistanut katsoa. Oireeton olen. Sattui kuitenkin "hauskasti", että eilen päättyi viikon ab-kuuri, jonka söin sellaseen tulehtuneeseen pattiin (yök), ja se sama ab puree tähän pöpöön :) No, vien viikon päästä kontrollipissan labraan, saas nähdä onko pissapöpö häipynyt samoin tein.
Olipas mukava kuulla sydänäänet ekaa kertaa, harmittaa kun mies ei töiden puolesta päässyt kun on kokonaan toisella paikkakunnalla nyt hommissa. Nyt mä kuulkaa uskon siihen ihan aikusten oikeesti, että meille tulee vauva :heart: Jokohan ne pelot uskaltais heittää romukoppaan.... seuraava neuvola rv 17, lääkärineuvola tulossa jossain vaiheessa keskiraskauden paikkeilla jos ei aiemmin tarvetta ole.
Täällä alkais tällä viikolla possunuharokotteet enkä vieläkään tiedä mitä tehdä.. Aika vakuuttavasti neuvolan täti siitä rokotteesta puhu, joten alan kallistua sen ottamisen puolelle. No, kysykää huomenna uudelleen, niin oon eri mieltä :D

Ai niin, tärkein neuvolareissulta, eli me saadaan rakenneultra kunnan tarjoamana. Oikein mukavaa, eipähän tarvii ite maksella. Joulukuun puolenvälin paikkeille vissiin tulossa, kutsu tulee postissa. Veriseulaa ei otettu, kun ei ollut tuota np-ultraakaan.

Mulle tuli tänään postissa H&M:n tilaus, äippävaatteita :) Muutama narutoppi ja farkut tuli. Marjutti86, mulle oli sopivat noi H&M:n äitiysfarkut koosta 36, ja normaalisti farkkukoko 28 tuumissa, siis tavallisissa farkuissa. Noita Mamalicious-farkkuja oon katellu itekkin, mut en oo uskaltanu tilata kun myöskin koosta epävarmuutta :ashamed:

Jahas, jos menis vaihteeks syömään jotain kun on tuo painokin saatu mukavasti nousuun, samalla kaavalla vaan :LOL: Kuten huomaatte, ei taas ahdista yhtään tämä lihominen, hormonit ne vaan temppuilee...

A-L-M edelleen 13+0
 
Pilkkuliinille järjettömästi onnea tuplista!!! :heart: :flower: Toiset tuplat jo tähän pinoon.. :heart:

Alisa, don't worry, ollaan me oireettomat vaan tyytyväisiä kun ei se näytä helppoa olevan niilläkään joilla niitä on...Tiedän kyllä paremmin kun hyvin miltä tuntuu kun oireettomuus huolestuttaa...

Ja nyt mä aloin epäilee niit ääniä dopplerilla..mun mielestä kun se ei eroo mun omasta sykkeestä, ääni on kyllä sellanen fiuh fiuh, muttei juurikaan omaa nopeempi...Onneks tää arpominen loppuu viikon päästä kun päästään ultraan.. :D :heart:
 
Pilkkuliini onnea sinullekkin tuplista :heart:

Täällä kans rinnat todella turvonneet, kokoni on ollut 70D mutta nyt on alkanut viime viikkoina tekemään tiukkaa että mahtuuko ne enään päälle. Täytys lähteä ens viikosta ostamaan isompia..

Äitiyspaitoja ja tunikoita olen alkanut pitämään, jotta ei mahan kohdalta kiristäis. Lantiofarkut menee vielä päälle, mutta kyllä collegehousut on vaan mukavammat päällä. Kävin h&m:ssä sovittaa niitä farkkuja jossa on se masuresori, mutta ei ollu mun juttu. Ei tuntunu kivalta päällä..

Eilen sitten työpäivän aikana päädyin halaamaan pönttöä ensimmäistä kertaa(Muuten ollut vain kuvotusta).. No loppuiltahan siinä meni sitten pilalle, töistä jouduin lähtemään lekurin kautta (jotta saa palkan sairaspoissaolosta) ja karmiva nälkä vaani koko illan kotona, mutta mikään ei uponnut alas.. Yöllä heräsin sitten ja sain litran mustikkakeittoa naamariin vedettyä.. Tänään ollut taas ihan freessi olo, nyt iltaa kohti alkanut vaan ruuat kuvottamaan..

Viikko vielä ja ois ultra. Jospa näkis pikkasen vähän paremmin kun pari viikkoa sitten oli vasta "möykky" :)

Miikulainen ja rääpäle 10+6
 
Vois laittaa ihan vertailuks vielä neuvolareissuilta (suluissa edellinen lukema)

RR: 97/52 (100/45)
kg: 53 (53,1) [ennen raskautta 54]
Hb tulokset eivät olleet vielä tulleet, ens kerralla sitten :)
Virtsa: puhdas (puhdas)

Sydänäänet - 160 :heart:

Miikulainen
 
Kävimme ultrassa pari viikkoa sitten, ja siellähän löytyi masusta hivenen isompi vauveli kuin piti, joten LA siirtyi viikolla + parilla päivällä taaksepäin ollen nyt sitten 23.4.

Oli muuten jännä että vasta ultramonitoria katsellessa vasta rupes tajuamaan että onhan siellä oikeasti joku. Saatiin oikein läjäpäin nallekarkki kuvia ja niskaturvotustakaan ei ollut.

eli näillä näkymin kuulumme huhtikuisiin... mutta eihän sitä koskaan tiedä...

Tsemppiä kaikille toukolaisille!

tinka ja nallekarkki
 
Iltaa,

onnea tuplauutisia saaneille :heart: :flower:

Tervetuloa myös uusille!

Täällä mennään ihan samis oireilla kuin tähänkin saakka eli kevyttä öglötystä ja väsyä, ei sen kummempaa. En ole totisesti silti huolissani, päinvastoin onneissani josko pääsen yhtä helpolla kuin esikonkin raskaudessa :)

Kattelin just masukuvia ekasta raskaudestani ja kyllä maha on nyt isompi kuin silloin. Toisaalta painoakin on nyt pari kiloa enempi ja taidan liikkua vähemmän ja syödä enemmän, eli vauvamasua odotteln vasta tuolla rv 15 jälkeen...siihen saakka on itseaiheutettua :/ Toki siis turvottaa, but thats it.

Miestä pelottelin että jos meillekin kaksoset kun ikää on kans 36 ja suvussakin kaksosia. Olis se vaan järkyttävää, huiiiih!! :eek: 2.11 se sit selvii.
Sillä mun lapsuuden ystävättärellä jolla 2 vko myöhemmin LA on yksityisellä ultra huomenna ja että mä jännään heidän puolesta..

Jes, mut nyt kattoo leffaa :)

HM 10+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja marjutti86:
kattelin tuossa netissä mammafarkkuja, onko kellään kokemusta mamalicious mamma farkuista, semmosista masuresorillisista.. mietin kokoa myös, nuissa oli tuuma koot, mulle olis h&m mammafarkuista 38 oikee koko niin mitä veikkaatte tuumakoosta, 28
En tiedä mammafarkuista, mut tavallisista farkuista/housuista mulla on yleensä koko 36 sopiva ja tuumakoosta 29. En kyllä voi sietää mitään ylikireitä housuja, enkä varsinkaan raskaana ollessani. Viimeksi ahdisti kaikki ihonmyötäiset paidatkin, vaikka olisi ollut kiva pitää jotain nättejä "masupaitoja". Miehen ylisuurissa t-paidoissa ja villapaidoissa sit kuljin :| Hehkeetä.

Me tavattiin miehen kans kesäkuussa 2006, naimisiin mentiin kesäkuussa 2007 ja esikoinen syntyi kesäkuussa 2008. Tämän vuoden kesäkuussa ei tapahtunutkaan mitään ihmeellistä, paitsi että mies täytti pyöreitä vuosia. Jos kovin menee yliaikaiseksi, niin toinen lapsi voi tulla sitten kesäkuussa 2010 :saint:

Me ei olla keksitty vielä mitään järkevää työnimeä, eikä oikeastaan mitään kovin epäjärkevääkään. Esikoinen oli masussa ollessaan Pygmi. Kai mä kerkiän synnärille ennen kuin keksitään mitään...

 
Vastaan nyt alkuun Alisalle vieläkun muistan...: Eli joo, me käytiin huulihalkioleikkauksessa kun tyttö oli 3kk ikäinen ja on nyt enään pelkkä muisto, ei arpea - ei mitään ellei oikein tihrustamalla tihrusta, harva sitä edes huomaa vaikka tietääkin. (ja tuosta leikkauksestakin tuli juuri vuosi täyteen)

Meillä on myös paljon kaksosia suvussa niin isän kuin äidin puolellakin (ja mun veljellä on kaksoset), mutta nytkin th näki vain yhden matkustajan... ...olisin mä voinu kyllä kaksosetkin haluta.

Keskiviikkona olis se sikiöseulonta ja muut verikokeet, muutaman viikon päästä perjantaina 13. päivä olis sitten jo ultra. Ihana nähdä missä mennään.
Kyljet ollu todella arat pitkän aikaa ja pahoinvointi on jo 24/7, esikoisesta tuo pahoinvointi kesti n.20 viikolle asti ja toivon että nyt pääsis helpommalla ilman tiputuksessa käymisiä. Pahoinvointilääkkeet kyllä olen jo aloittanut että edes jotain saisin hetken pysymään sisällä.

Tissien koosta sen verran että kun esikoista aloin oottamaan koko oli 75B, raskausaikana se muuttui 75C ja imetyksen myötä 75D. Imetän edelleen joten ne ei ole kerenny palautumaan ja nyt alkaa jo tuntumaan siltä että isompia liivejä pitää lähteä ostamaan...
 

Yhteistyössä