<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

Ei meillä oikein ollu mitään hyviä kuvia tuolta np-ultrasta.... :/ Kaveri kun oli tosiaan niin vilkas että kerkes aina muljahtaa toiseen asentoon kun hoitaja yritti pysäyttää sen kuvan... :LOL:
Niin sillä vain, että olisin voinut sen tähän pinoon myös liittää... Kun multa ei varmaan mitään masukuvia oo vielä tulossa. :D Sama röllykkä siinä vain on ku aina ennenki...
 
BTL onnea tuplista :D :flower: . Aika jännää!!

Ihania ultrakuulumisia, itellä vielä aikaa tohon np:hen kolmisen viikkoa. Voi kun saatais hyviä kuvia mukaan muistoksi...

Uusia oli tullut monta, Tervetuloa mukaan :wave: .

Possurokotteen oon aatellu ottaa. Mulla on nyt kauhee nuha ja olo ei oo kovin hehkee ja aattelin etten kyllä haluu sairastaa mitään tästä pahempaa. Mä sain ainakin neuvolasta niin hyvää faktaa olevat laput että kallistun rokotukseen päin. Maanantaina ois ajanvaraus rokotukseen sitten eessä.

Eilen oli hyvä päivä pahoinvoinnin kannalta. Illalla pientä öklötysoloa, muuten ei mitään. Oltiin miehen kanssa kaupungilla ja yritin sovitella farkkuja jalkaan... eipä menny enään monetkaan kirraamatta jalkaan. Ja tiiän että tulee huono olo jos lähen kiristävillä housuilla matkaan.

Selis ja "mötkäle" 8+4
 
Huomenta!

Piti tulla hetkeksi siivouksen alotusta venyttämään... :D

Haaveena äitiys :( tuotapa sitä pelkää itsekukin, kaupassa, kerhossa... :hug:

Ihana kuva marjutti86 :heart:

Vielä possunuhasta jauhan. Se, ettei MISSÄÄN ole kunnon vastausta minua askarruttavaan kysymykseen kallistaa edelleen minua EIn kannalle. Nimittäin tahtoisin tietää onko tuo possunuhaan sairastumisen riski samaa luokkaa kuin tavan influenssaan? Tai onko se yhtä vaarallinen kuin tavan influenssa. KOSKAAN en ole noita potenut, joten jos nämä ovat suunnilleen samalla tasolla, niin rokottaminen jää takuulla väliin.

Jooh, vaan tappeluksi meni tyttörillä huoneen raivaaminen imurointikuntoon ja karkkipäivä paloi siinä :/ Jyrkkää ehkä, mutta nuo tappelevat AIVAN liikaa.

Eikun imuroimaan :wave:

VN& Rääpylä 13+0 *plop* :heart: :D


 
BTL Onnittelut myös täältä... Varmaan kestää hetken toipua "järkytyksestä" jos ette yhtään osanneet odottaa. :D :heart: :heart: :heart:

Eilen oli jo ihan ok olo! Illalla toki vielä etoi, mutta koska olin saanut päivällä syötyä kunnolla ja verensokerit oli hyvällä tasolla niin sen kanssa kyllä pystyi elämään! Oon ihan innoissani, että onko se nyt ohi! Nyt vain saa pelätä sitten sitä painonnousua kun tuntuu että herkut rupeaisi taas maistumaan... :ashamed:

Mutta eipä mulla muuta, odotetuin POKS tähän mennessä!

Haave & Helmi-Orvokki 12+0 POKS!
 
Käyn edelleen aina välillä kurkkimassa teidän uutisianne ja ihania uutisia täällä onkin :)

BTL Mielettömän paljon onnea tuplista :heart: :D :flower:

P123 (vihdoin ekat menkat takana KUn jälkeen ja yritys jatkukoon)
 
Joo, eihän siitä mun kirjoittelusta täällä eilen mitäöän tullut, kun toinen kone sano sopimuksen irti :kieh: Nyt, ku miekkonen kotiutunu niin läppäri on taas mun hallussa hetken aikaa :whistle:

Varanikki Joo, tää on hyvä paikka venyttää siivouksen aloitusta ;) :whistle: Ilmeisesti itse possuflunssa ei oo niinkään vaarallinen, mutta sen jälkitaudit mitä siitä voi tulla, ovat jopa hengenvaarallisia raskaana oleville. Ja nuo jälkitaudit ilmeisesti tulevat herkemmin juuri raskaana oleville. Jälkitautejahan oli mm. keuhkokuume. Kuitenkin, jos rokotteen ottaa, menee 2 viikkoa ennen kuin saa suojan. Poksuonnittelut!! :heart:

Haave Poksu onnittelut :heart:

P123 Tsemppiä uuteen yritykseen! :hug:

Eilen oli tosi hyvä päivä (koputtaa puuta) ei yhtään huonoa/etovaa oloa :) Söinkin kyllä siihen malliin, ettei ihmekään ;)
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart: Ja kiitos P123 ja oikein paljon onnea yritykseen :hug:

Huh, ollaan vieläki ihan puulla päähän lyöty :D
Ultrassa ruudulla näin sen yhden vauvan ja huokaisin mielessäni kunnes kätilö kierteli kapulalla ja kysyin että tiedättekö mikä täällä on :LOL: Juu, kylhän sen sit ties joo.

Nytty eli vauva A heilui ja potki koko ultrauksen ajan, vastasi viikkoja 11+6 ja mytty eli vauva B nukkui koko ultrauksen ajan ja vastasi viikkoja 12+1, omat istukat. Kaikki oli siis tosi hyvin ja kätilö se vaan kehu koko ajan näitä yksilöitä :D

Mun isän äiti on kaksonen.
Ja mun veljen vaimolle oli ennustettu että lähiaikoina syntyy kaksoset ja tässähän ne nyt sit tulee :xmas:
Asia on siis ollut kyllä puheenaiheissa ja mies ehti äidilleen tällä viikolla asiasta vitsailemaankin, anoppihan ei suostunut asiaa uskomaan vaikka ultrakuviakin näytettiin :D

Mutta kerroin eilen siis ihan KAIKILLE koska en tästä asiasta vaan pystynyt olemaan hiljaa ja kerroin myös äidilleni omalla tavallani ja tänään olen puhelimessa keskustellut niin äitini ja äitini mieheni kanssa ja he ovat molemmat oikein onnellisia meidän puolesta, toki ajattelevat realististakin puolta mutta pääasiassa ovat iloisia ja valmiita tukemaan meitä :heart: Onneksi sekin asia on nyt ohi ja voin alkaa odottaa rauhassa.
Kätilökin sanoi että nyt pitää alkaa ottaa rauhallisesti ja levätä paljon.

Tervetuloa uudet ja onnea muidenkin ultrakuulumisista, marjutti86 oli lisännyt hienon kuvankin, jos osaisin niin laittaisin sen missä näkyy toinen vauva köllimässä ja toisen vauvan jalat :LOL:

Nyt pakko lopetella ja lähteä kauppaan, mennään tänään mun äidille syömäänkin :heart:

BTL :heart: :heart: nytty ja mytty 11+6
 
emv
Iltaa!

BTL: Tuplaonnittelut nytystä ja mytystä! :hug: :hug:

Onnea myös ultrakuulumisista muille! :flower: Itsellä jo odotus kova kun ekaan ultraan aika ensi keskiviikkona.

Ja kovasti tervetuloa uudet. :wave:

Tupakasta ollut puhetta, itse lopetin samana päivänä kun tein raskaustestin ja sain tietää raskaudesta. En ole sortunut, toisinaan tehnyt mieli kyllä, ukko yrittää olla mun seurassa polttamatta tai ainakin polttaa vähän. Tupakan haju alkaa etoa, joten kyllä siltä jää pusutkin saamatta jos on tupakalla käynyt. Toivon jotenki et mun tupakat ois nyt poltettu...sitä uraa takana jo kuitenki 13 vuotta.

ON: Viikonloppuillat menee täällä töissä, työputki meneillään, ens torstaina seuraava vapaapäivä. Huomaa kyllä ettei raskauden vuoksi töistä palaudu yhtä nopeasti kuin aiemmin. Eilen aamulla ennen töihin lähtöä ja sit töissä iltapäivällä pääsin taas käsiksi, ah aina yhtä ihanan vanhan harrastukseni, -laatan lennättämisen-, makuun. Jipii. :LOL: Muuten ei erityisiä muutoksia olossa. Yhä pissalla ramppaamista, ummetusta, etovaa oloa, itkua ja ärtymystä, ylenpalttista onnellisuutta, mielitekoja ja kaikkia muita kummallisuuksia :)

-emv ja james jessenpoika POKS 11+0
 
BTL, kovasti onnea kaksosuutisesta!!

Pilkkuliini, jep ihan ne perusverijutut. On se kumma kun kahdesti olen niissä käynyt ja en pystynyt muistamaan pitikö olla syömättä ja juomatta. Hyvä, juttu ettei tarvi. Voi sitte hyvin mennä labrasta suoraan töihin.

Meillä on isukki ehkä just paranemassa sikainfluenssasta. Kaikki oireet täsmää. No tässä sitten ootellaan iskeekö mulle ja lapsiin. Ei kiva, kun luin että alkuraskaudesta saattaa aiheuttaa sikiövaurioita... No ei sitä auta etukäteen murehtia.

Mieliala on kyllä nykyisin ärtyisä. Inhottavaa, kun kaikki ärsyttää ja ei ole hyvä olla omissa nahoissa. Kilot inhottaa ja vaan toivois että ois jo kevät. Ärsyttää kans vielä pari viikkoa salata raskaus. Nyt siis näytän kaikille vaan lihoneelta :|

-lypy rv 10+0
 
emv
Lypy: Mä kans huomaan varsinki töissä et kaikki alkaa ärsyttää tai lähinnä et oma kärsivällisyys on ihan hukassa...sit joutuu vähä selittelemään...meillä tosin työkaverit tietää et oon raskaana ja asiakkaista osa. Mut välillä ihan himmeillä kierroksilla ihme jutuista ja sit välillä meen piiloon itkemään (siis töissä). Mut eniten ehkä harmittaa se, ettei enää ees oikein jaksa yrittää pitää turhautumia ym. omana tietonaan vaan paukauttaa ne heti työkavereillekin. Varmaan jengi töissä aattelee et musta on tullu ihan kamala bitch! (mitä siis TIETENKÄÄN en normaalisti ole!...?) Ja kilot inhottaa täälläkin, osa vaatteista ei enää mahdu ja suurin osa niistä, jotka mahtuu ei kuitenkaan enää näytä hyvältä päällä. Ja sitten seuraavaan asiaan: toivottavasti muuten teillä ei kuitenkaan ois kyse sikaflusta!

-emv ja james jessenpoika 11+0
 
Varanikki sää menet samoilla viikoilla odotuksen suhteen kuin minä 2v sitten, kovasti toivoin myös nyt touko vauvaa mut ei tullu.. huhti-toukokussa ainakin mun mielestä ihanteellista saada vauva,näin meillä päin,
Sitä tapahtumaa kaiholla muistellen ja muille odotseen onnea toivoen!!!!
 
Minkäs verran teillä on maha kasvanu/turvoksissa? Miulla on jo muutaman viikon ollu napa iltasi samalla tasolla masun kaa (normaalisti se on niin syvä monttu, et vois oliivin piilottaa). Masukii on niin iso, et mies sano, et jos käyttäsin yhtää pinkeempiä paitoja, ni ainakii kaikki tutut huomais heti.
Tännään se oli jo aamulla samalla tasolla ja yläpuolelle oli tullu semmonen "lippa", et se ois jo kääntymässä ulospäin! Voiko turvotus kääntää navan vai onko tää jo oikeesti kasvanu??
Olipas napa-asiaa... :whistle:

Nappula& Iida 9+4
 
Huomenta!

BTL IHANAA! Onnea kovasti! :heart: :hug: Oliks ne ekat kaksoset toukokuisiin?

Mitähän vielä mun piti kommentoida....Tais unohtuu jo...
Sen verran kuitenkin ku mielialoista oli ollu puhetta, ni mä olin eilen aamusta ihan hyvällä tuulella ja laittelin tossa ruokaa, mut sit yhtäkkiä mua rupes ärsyttään aivan suunnattomasti mies, ko se tässä sohvalla makasi. Siis mua otti aivan sikana se päähän :kieh:
Sit mä raivosin siitä ja toinen yrittää selittää et minkä hän sille voi että väsyttää....Okei, joo ehkä sitä väsyttääkin, mut oikeesti, niin väsyttää muakin, mut en mä saa koskaan aamusin olla vaan ja maata. Tää talous kaatuis siihen, jos mä voisin tehdä samaa ku se!
Sit se sano vikatikin siinä...."taitaa meidän mammalla vähän hormoonit hyrrätä ku mielialat vaihtelee"
IDIOOTTI!!!Arvatkaa näinkö sen jälkeen punasta????
No, okei, joo nehän ne ton teki, mut ei sitä tarvii sanoa!
.....Eli sarjassamme päivä, joka johtu täysin tästä tilasta.....=)

buam ja pikkumyy 13+4
 
Heh, mullakin tahtoo olla hermo pinkeenä välillä, nyt on tosin tasaantunu ihan kamalasti...jossei turvottas, pissattas ja tissit olis arat niin en tietäiskää olevani raskaana.. :whistle:
Meillä käytiin eilen henkevä keskustelu aiheesta "koska voi kertoa ihan avoimesti kaikille olevansa raskaana", mäkun olen sitä mieltä että jahka ultrassa on käyty ja jos kaikki on ok niin sit voin vaikka huutaa keskellä kaupunkia tämän, mutta ei...Isäntä nosti hiivat ja käski olla hiljaa asiasta, yritin kysellä et mikä mättää, häpeekö se tätä jotenkin tms. mut hoki vaan ettei oikein itekkään tiiä, ei vaan halua asiasta puhua...Taitaa raukalla olla turhan paljon asioita mielessä eikä oikein kerkiä käsittelee kaikkee..Noh, josko silläkin sen into löytyis ultran jälkeen kun saadaan todisteet elämästä, paitsi, sain eilen kuulla sit senkin et se voi olla ettei se pääse ultraan töiden takia...Joku muu oli jo varannu töistä sen päivän vapaaks ja koska isäntä ei halua kenellekkään kertoa tästä niin veikkaan et iltapäivän vapaaks saaminen voi olla nihkeetä.. :(

Mutta se siitä taas, mä jatkan kahvin litkimistä ja alan sit leipoo.. :)

Maira ja mytty 11+2
 
Täällä ollaanoltu niin aktiivisia että oli tullut monta sivua viime visiitin jälkeen... =)
no ensiksi BTL isot onnittelut :heart: varmasti nostaa monen moista ajatusta kun tulee tuollaisia uutisia...mutta onhan se ihanaa :heart: nyt kun en muista niin oliko teillä ennestään lapsia? vai tuleeko esikoisena tuplat? =) niin...ja kävitkö varhaisultrassa? masun koosta vielä...mulla ystävä sai kaksoset 1,5 kk myöhemmin kun minä esikoisen ja kun nähtiin ekan kerran (ite olin jollain rv14) niin meillä oli saman kokoset masut...ja mulla tosiaan kasvo tosi vauhdilla maha esikoisen kanssa eli ei pienimmästä päästä...että ei ihme jos masu on tuntunut tulevan siellä vauhdilla :D

yömyssy tervetuloa mukaan :flower: varanikki hoitelee tuota lisäilyä ja pitää pinoa kasassa...laittele tänne tietoja niin eiköhän sinut sitten listoille lisäillä :D

tervetuloa myös muille uusille :flower:

ihania ultra kuulumisia oli myös ja kuvia :heart: itekin pääsee tässä parin viikon päästä ultraan...jos nyt ma vaikka muistais varailla...ärsyttäviä noi soittoajat kun aina muistat niin että se ei oo viel alkanut tai sit on jo mennyt ohi :whistle:

neuvolassa kävin viime ke...eipä siellä mitään ihmeitä ollut,papereiden täyttelyä ja verta otettiin.
tässä nyt perus jutut:
Hb 129
RR 115/78
paino 61kg
lasketunajan merkkas kiekon mukaan 26.5 eli poksunkin aina keskiviikkona :D

suhteiden alkamisesta ja historiikista ootte laittanut...musta on kiva lueskellä miten muilla on mennyt kuviot :) joten pistän itekn vähän meidän juttuja...
eli me ollaan tavattu 2004 tammikuussa,vappuna 2004 muutettiin samaan osoteeseen ja 2005 ostettiin yhteinen ensimmäinen koti :heart:
kihloihin mentiin vietnamin matkalla maaliskuussa 2007, ja sillon sovittiin että viimeistään 2010 mennään naimisiin mutta nyt se saa odottaa kyllä tämän pikkuisen syntymän...
esikoisemme syntyi 2008 lokakuussa :heart: ja nyt odotamme pikkukakkosta 2010 :heart:
siinä nämä meidän suhteen koho kohdat ;)

no mut kait tästä koneelta pitäis irtautua siivoushommiin :ashamed: ei meinaan huvita :whistle:

cristiina

 
Huomenta päivää

Tääl nautitaan vikasta vapaapäivästä, Amarilloon syömään ja löhöämistä tiedossa =)

Possurokotetta jaettiin meil töis pe ja en ottanu. Tarpeeksi ei ole sitä tutkittu ja sen haittoja sikiölle niin parempi on omasta mielestä olla ottamatta. Neuvolassa ajattelin kuitenkin keskustella asiasta viel lisää, sielt sen sit seuraavaks saapi jos haluaa.

Neuvola ajan joudun perumaan, tai vaihtamaan :| aamuvuoro ja koulutus on torstaina niin ei voi mennä, toivottavasti saa lähelle ajan eikä tarvi kauaa ootella, niit sydänäänien kuuntelua ootellessa.

Niin ja moi vaan uusille ja onnea hyvän uutisen saanneille :flower:

yömyssy Varanikki laittaapi sut listoille, olettaisin =)

KyyneltenHymy ja PikkuPomo 13+1
 
BTL Ei muutaku uä-kuvaa kehiin :p

emv Hui, sullahan on kunnon työputki takana :eek:

Nappula mahasta, mulla on turvotusta ja ehkä aavistuksen verran kasvua. Selällään, ku makaa, niin maha ei mee enää kuopalle, vaan siihen jää ihan pienen pieni kumpu :D

Maira Eiköhän se isukki jossain vaiheessa laannu ja haluaa kuuluttaa sit raskauden koko maailmalle. Miehet tarvii varmasti enemmän aikaa asian sulatteluun :)

tyttö Poksuonnittelut!

yömyssy Tervetuloa mukaan! :wave: Laitas tietoja tuleen, niin Varanikki lisää sut listaan :)

Cristiina Meillä sama poksupäivä ja sama la :) :heart:

Kyynelten hymy Voih, amarilloon, jamiii :p

Omaan napaan ei ihmeellistä.. Ens ke neuvolaa odotellessa.

 
IhaNainen
Mahtuuko vielä uusia mukaan?? :wave:
Täällä kirjoittelee yksi 25v esikoistaan odottava Helsinkiläisneiti, jolla laskettu aika varmistui varhaisultran kautta pari viikkoa sitten olevaksi 18.5.09. <3 Mitähän mä kertoisin itsestäni ja meidän perheestä..? No, siis työkseni painan kangasta, ja mun mies tekee pienen budjetin elokuvia. Ollaan menty kesän lopulla kihloihin <3 ja seurusteltu 2,5v. Mieheni on 26v, ja pelkää että sen isi suuttuu kun kuulee että meille tulee vauva, vaikka sen isi on ollut saman ikäinen kun on saanut esikoisensa. :D Meidän lisäksi täällä asuu 2 pikkuruista koiraa, venäjäntoy merkkisiä ovat, toinen on 2v ja toinen 9kk. Asustellaan siis Stadissa melko lähellä keskustaa, mutta etsiskellään kaiken aikaa isompaa kämppää, tosin ei millään megasella kiireellä, vaan lähinnä katsellaan josko osuisi sopiva eteen. :)

Meillä oli alkuraskaudessa vähän kauhua ja kummastelua, kun vauvaa ei meinannut löytyä ollenkaan. Syy varhaisultrissa ramppaamiseen oli se, että mulla piti olla hormonikierukka, mutta se on nyt kadonnut jonnekin, eikä siitä ole näkynyt vilaustakaan ultrissa. Mulla on nyt menossa viikko 11+1 ja oon ehtinyt tähän mennessä käymään jo kolmessa ultrassa, aluksi kun etsittiin sitä kierukkaa, ja samalla huomattiinkin ettei löydy vauvaa. Sitten sain tuulimunaepäilyn niskaani, jonka jälkeen käytiin kahdessa ultrassa, joista siis vasta viimeisimmässä näkyi vauva ja syke. <3

Nyt päätin kirjautua tänne höpisemään muidenkin masunkasvattajien kanssa, mies kun alkaa jo kohta kyllästymään mun vaahtoamiseen. :LOL: Me ei siis olla vielä kerrottu kun ihan parille kaverille tulokkaasta, joten mun tekee jo tiukkaa kun en saa höpistä vielä kunnolla kenenkään kanssa raskaudestani. Ollaan päätetty että kerrotaan sit kun on se 12 viikkoa täynnä, eli ensi viikonloppuna. Mulla on nyt ensi perjataina eka oikea neuvolakäynti, sekin jänskättää kovasti, varsinkin kun en tiedä mitä siellä oikeen tapahtuu..

Mä en nyt tiiä mitenkä muuten mun pitäis esitellä itseäni uutena tulokkaana, mutta saa kysellä jos kiinnostaa. :) Ai niin, mennään varmaan kätilöopistolle synnyttämään kun kerran asutaan tässä ihan vieressä. :)
 
Voi luoja mä oon tyhmä!!Oon jo monta viikkoa ihmetelly sitä kuinka en kuule dopplerilla sykettä, no nyt kävi sitten kaveri kylässä joka on lähempänä viikkoja 20 ja odottaa toista, sekä on ennenkin leikkiny dopplerin kanssa, se sit sano et kokeillaas, kyllähän niitten pitäis jo kuulua, mentii kokeilee nii eka 10s ja se jo huuteli et hei tässähä tää on...Mä dorka oon kuullu vauvan sykkeen jo kohta kuukauden päivät mut oon luullu sitä omaks sykkeekseni.. :ashamed: :whistle: :D Mut mistäpä tuota olis voinu tietää, sit ku vähä vielä epäilin niin se kuuntelutti oman mahansa ja joo-o, vauvan syke se on..Eli elämää on, vahvastikkin!Hirveesti uiskenteli doppleria karkuun joten ihan isäänsä on tullu.. :p :heart: =) :heart:

Nii ja iso moi taas uusille! :flower: :)


Maira ja Mytty 11+2
 
Maira, ompa kivaa että siellä kuuluu sykkeetkin jo. Ihanaa :D .

Tervetuloa uusille :wave: !

Mahasta huomaa selvästi että jotain elämää on. On kasvanut selkeesti ja yhet vanhat farkut on enään käyttökelposet. Kaupungilla kun pyörähdettiin viikonloppuna niin ostin samalla jo yhet äippäfarkut. Muuten ei kuitenkaan tuu usein missään liikuttu mistä sais ostettu äippävaatteita. Heti jos syö tai juo jotain tulee himmee turvotus...

Väsymys on edelleen melkoista, mitään ei meinaa jaksaa tehdä :( . Varmaan osittain johtuu kun se hb oli niin alhanen, jos ei tää olotila yhtään helppaa niin tarvii varmaan mennä uudelleen mittauttaa lähiaikoina.

Huonoa oloa on ollut viikonloppuna iltaisin eritoteen. Eikä oo oikeen tänään ees ruoka maistunut öklötyksen takia. Onneks sain pari paahtoleipää alas että jaksaa eikä tuu syömättömyyden takia pahoinvointia.

Selis ja "mötkäle" 8+5
 
Huomenta vaan, aamu hujahtaa rattosasti teidän kuulumisia lukiessa =)

BTL vau! Mielettömästi onnea kaksosista :heart:

Marjutti86 ihana kuva :heart:

Monella muulla myös hyviä kuulumisia ultrista, onnea :flower:

(.) Mulla oli pieni kriisinpoikanen tuossa viikonloppuna.. Tää muuttuva vartalo, syömisten rajoitus jne :| Tuli sitten kiukuttuakin, onneksi mies ymmärtää. Täytyy kyllä tunnustaa, että niin suurella rakkaudella kun tätä tulokasta odotetaankin, mä en malta odottaa että mahdun taas lempifarkkuihini ja että saan syödä taas mitä haluan :ashamed:
Neuvolaan tänään, tulen sitten kertoilemaan kuulumisia.

A-L-M 13+0 :heart: (hui, jokohan sitä vois alkaa iloita :))
 

Yhteistyössä