<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

maira Eipä tulis mieleenkään tuomita ketään :hug: :hug:
Meillä on toivottu raskaus, vuodenvaihteessa jäi ehkäisy pois. Itse olisin ollut valmis hiukan aiemminkin, mutta mies tarvi aikaa "sulatella" :) Onnea kosinnasta :flower:

Uusille tervetuloa mukaan!

Me ollaan oltu viitisen vuotta yhdessä, joista 4v asuttu yhdessä ja 2v kihloissa. Naimisiin mennään kunhan ehditään, aikaisintaan vuoden päästä.

Tänne ei ihmeitä, varsin hyvää oloa. Pissalle ei tarvi enää öisin herätä, oikein mukavaa. Pahoinvoinnin kanssa painiskeleville iso :hug: , täällä yökkäillään edelleen satunnaisesti mutta oksentamaan asti ei ole kertaakaan tarvinut mennä. Painonnousua hiukan pelkään kun ruoka maistuu koko ajan, tuntuu että aina on nälkä. Verensokerit laskee tosi reippaasti ja ihan meinaa silmissä pimetä jos ei ruokaa saa ajoissa :D Ja mä olen normaalisti ruokarytmiltä sellanen 5h välein syöjä, nyt menee sen 2-3h.

Ihanaa kun on perjantai ja viikonloppu vapaa, nukkumista ja laatuaikaa miehen kanssa tiedossa :heart:

A-L-M 12+4 :heart:

muoks. Tilasin muuten jo ekat äippävaatteet H&M:ltä, parit housut ja muutaman topin. Inhottavasti noi tavalliset farkut puristaa vaikka parit vielä kiinni mahtuukin.
 
Kaikille uusille moikka!

Nyt en jaksanut lukea mitä kaikkea ootte kirjotellu, en oo pariin päivään käyny ja tekstiä on tullu ihan kiitettävästi =)

Ohi mennen näin vain, että juu meillä on vauva "laitettu" alulle lääkärin luvalla, suunnittelupolin kautta.
Ja olen päättänyt ottaa sikarokotteen.

Eilen oli eka neuvola ja menihän siellä pari tuntia aikaa..mieskin pääsi mukaan

:) Kokeiltiin kuuluu sydänäänet ja varoteltiin jo, että viikkoja liian vähän ja kyllähän se siellä vienosti jyskytti etiäpäin kuin höyryjuna..tuli sellanen olo, että potra poika..sopii jotenkin paremmin kuin sanoa potra tyttö B)

ja viikkoja on tänään kasassa 8+6 :heart:
 
Kappas kappas, jos en ihan väärin laskenu niin POKS :heart: Aika menee ihan hirmuisen nopsaan.. :whistle:
No enhän mä sit oo ainoa tossa ns. "nopeassa" toiminnassa, mä oon jotenkin vaan niin jämähtäny jonnekkin 50-luvulle et huh huh...Ensin pitäis olla väh. 5vuotta yhes ennenku alkaa tekee mitään, sitten ku yhtäkkiä tulee tieto raskaudesta, seuraavana päivänä kosinta, häät 7vko päästä ja mitä todennäköisemmin muutto omakotitaloon vuoden vaihteessa, (tulisin sitten muuten A-L-M lähemmäks sua... ;) ) niin tuntuu ihan kauheelta ja mä jopa poden huonoo omatuntoo asiasta... :LOL:
Vaikka justiinsa tajusin et hittoako mä narisen, moni nainen tekis mitä vaan ollakseen tässä tilanteessa ja mä vaan tuskailen... :D
Te ootte aivan ihania kun aina tsemppaatte ja kannustatte! :heart: (mä herkistelen kun näin painajaisia koko viime yön, älkää välittäkö, kyllä tää ohi menee... :p )

Ihania ultrakuulumisia kaikilla! :heart:

Josko mullaki olis sit hyviä uutisia reilun viikon päästä.... =)
Mulle on alkanu iskee joku ihme vimma et pitäis päästä ostelee vauva kamaa.. :ashamed: Omituista multa kun oon kuitenkin koko ajan yrittäny suhtautua kauheen neutraalisti tähän ja nyt mä kuljen kaupoissa turvaistuimia, vaunuja ja maailman ihanempia potkareita kattellen.. :D

Belvis
Ihanaa että nyt jo suostuivat kuuntelee sydänäänet ja ne kuulu!Mahto olla hieno tunne kuulla ne! :heart:

Mammavaatteita mä en oo uskaltanu vielä kattoo, mutta minkälaisessa hintahaarukassa ne on?Ja mitkä on sellasia must be mamma vaatteita, eli kamppeita jotka on hyvät olla ihan oman hyvinvoinnin takia?

Maira ja mytty 11+0
 
Me alettii seurustelee toukokuun 25 päivä, mieheni tuli kahville ja vieläkin on täällä :LOL: Juhannuksena hän sit jo kosikin eli kk päästä jo ja häät vietettii seuraavana vuonna heinäkuussa :D

Mulla on maanantaina ultra, en malta odottaa!!!!!! pelottaa niin että tuulimuna on :S

Mä oon ostanu vauvalle yhet housut ja yhen yö/olohaalarin alennuksista :D
 
Huomenta,

Me alettiin tapailla v.1999 ja sitten esikoinen syntyi 2007. Naimisiin mentiin syksyllä ja kihloihin ei ehitty minään vuonna :LOL: Yks muutaman kk ero oli tossa jossain vaiheessa mut muuten aika pitkä historia.

Mulla on pahoinvointi pahentunut parina viime päivänä, etenkin tänään ollu aamusta asti ihan kauhee olo. Kiva yrittää nieleskellä töissä...
Ens ke ois ultra ja jännittää (lue kauhistuttaa) ihan hulluna.
No, meni syteen tai saveen oon ainakin saanu nauttia pari viikkoa isompien tissien kanssa :whistle: mulla siis normisti sellaset pienet roikkuvat pussit niin nyt ihan tanassa ja turvonneet :D

Palailen ke asialle ultrakuulumisten kanssa :eek:

-TT ja nameless 10+6
 
Mä tunsin esikoisesta liikkeitä 14 viikosta eteenpäin, istukka oli takaseinässä eikä mulla oikeastaan ollut ylimääräisiä kerroksiakaan vaimentamassa.

Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 7 vuotta, kihloissa 6 ja naimisissa vuoden. Meillä on oikeastaan tullut jo vitsiksi että tulen raskaaksi jo samassa sängyssä nukkumisesta ilman ehkäisyä; toivottuja nämä molemmat on ollu, mutta ei oo tarvinnu yritellä kun ekoista kierroista jo lähtee itämään. Vähän toisaalta hävettää tuota sanoa kun toiset saa yrittää pitkäänkin ja tuskien kautta, mutta toisaalta olen ihan tyytyväinen koska mulla ei varmaan psyyke kestäisi pitkää yrittämistä ja jatkuvia pettymyksiä.

Mulla ei oo vitamiineista käytössä kuin multitabs raskaus ja niitä syön päivässä 2kpl, nla:n mukaan pitäisi riittää. En tiedä otanko (tai otetaanko kellekkään meistä) sitä possuflunssa rokotetta, meillä kuitenkin esikoinen on vielä kotihoidossa, eikä ihan hirveesti tykätä julkisista paikoista niin mahdollisuus sairastua on aika vähäinen, ellei sitten sukulaisilta sitä saada... jotenkin pelottaa se rokote, mutta pelottaa se sairauskin :/ Joten mulla ei oo hajuakaan. Tavallista kausi-infulenssaa vastaankaan meistä ketään ei ole rokotettu koskaan...

Mä odotan innolla pääsyä sinne ultraan niin selviäisi missä mennään ja oltais vähän lähempänä seuraavaa ultraa jossa aletaan selvittelemään onko tällä tulokkaallakin huulihalkio niinkuin esikoisellakin, päästään vähän tarkempiin tutkimuksiin tästä syystä.
 
Me ollaan miehen kans tavattu 2006 kesällä, syksyllä muutettiin yhteen ja vajaan puolen vuoden seurustelun jälkeen lopetettiin ehkäsy. Kihloihin mentiin 2007 kesällä ja naimisiin 2008 kesällä. Vauvaa oltiin siis yritetty melkein kolme vuotta kun hoidoilla vihdoin tärppäs.

En tiedä uskallanko vielä hirveästi tuulettaa, mutta sain syötyä eilen nuudeleita (tai enimmäkseen sitä lientä) ja ei tullu yhtään paha olo! Jihuu! :wave: Nytkin on sellanen tunne että voisin syödä vaikka leipää aamupalaks ja jogurttia... Toteutus on vain vielä edessä ja sitten näkee onnistuuko. Voisko tää jo helpottaa? Mulla kuitenkin vaihtuu huomenna se maaginen 12+0.

Minä myös niitä jotka lopetti tupakoinnin kun tuli raskaaksi, ja onneksi pahoinvointi on kyllä tehokkaasti estäny suurimmat tupakan himot. Yhden kerran on ollut sellanen tilanne, että olisin varmasti polttanut jos olisi ollut tupakkaa silloin lähellä. Sekin meni ohi ja nyt tietenkin olen tyytyväinen etten sortunut.

Meillä mies hirvimetsällä ja lupas että siivotaan kun hän tulee kotiin. Mun suunnitelmat on pestä vähän pyykkiä ja käydä koirien kans lenkillä, jos olo on kerran näin hyvä.

Haave & Helmi-Orvokki 11+6
 
Terkut lomalaiselta! Ihanaa kun on yhden päivän syysloma. Lapset touhuaa pihalla naapurin lasten kans ja minä koitan järkkäillä taloa ja ruokaa keitellä. Huomenna rv 10+0, uskomatonta. Kyllä tää aika menee nopeaa. Np-ultra on sitten 9.11. ja sen jälkeen julistetaan raskaus maailmalle, jos kaikki on hyvin :)

Ens viikolla mulla ois ne verikokeet ja pissänäytteen vienti labraan. Pitääkö sinne mennä syömättä ja juomatta??

Meillä on kaikki 3 lasta ollut "laskelmoituja". Ovat tärpanneet heti. Tästä olen kyllä todella kiitollinen.

Mammahousuja tilasin kahdet ja kai niitä täytyy jopa ens viikolla alkaa käyttämään. Oon heti lihonut jotain 4 kiloa nyt, joten 38-koon housut pu-ris-taa. Joko jollain on mammahousut käytössä? Eihän niistä kyllä ees muut huomaa että eivät oo tavalliset housut, joten turhaan kai siirrän käyttöön ottoa. Jotenkin vain tuntuu, että niitä ehtii sitten pitää kyllästymiseen asti. Takkiongelma meinaa puskea kans päälle. Mistä ihmeestä löytyy joku villakangastakin tyyppinen, jonne sitten talvella maha mahtuu?? Töissä kuitenkin kuljen vähän paremmissa kamppeissa, ettei ihan tuulitakkityyli sovi...
 
Heipparallaa kaikille!

En nyt voi kommentoida muiden tekstejä kun kone tökkii mutta oli vaan pakko tulla kertomaan hyvät ultrauutiset!
Kaikki näytti oikein hyvältä mitat ja turvotukset, ultraaja huomasi kuitenkin heti aluksi että juu, siellä köllöttelee kaksi :attn:
Apua!

No molemmat vauvat näyttivät siis hyviltä ja ollaan miehen kanssa äimänä :D
Selvisi siis miksi mun massu on jo niin hyvänkokonen, ei se ookaan vaan turvotusta ollu :LOL:
Meitä on siis aika monta ensi vuonna, huhhuh :heart:

Nyt pitäisi alkaa valmistautua kun lähdetään kolmelta sinne laivajuhliin, mutta mielessä pyörii vaan nämä uskomattomat uutiset :xmas:

BTL :heart: :heart: nytty ja mytty 11+5
 
Moikka!

Mahtuisko tänne vielä yksi toukokuinen mukaan? :wave: Oon lueskellut teidän juttuja ja vaikutatte niin mukavalta porukalta, että täällä ois mukava mukana höpistä.

Oon 28-vuotias ja mies on 31-v. Kesällä mentiin naimisiin ja nyt esikkoa odotetaan. Laskettuaika varmistui tänään nt-ultrassa 15.5. ja synnäri on TYKS.

Oli se aivan mahtavaa nähdä se pikkuinen ensimmäistä kertaa! :heart: Siellä se mun masussa köllötteli. Aivan ihanaa! On vähän vaikeuksia keskittyä töihin tänään, joten täällä vain kirjoittelen.. :kieh:
 
BTL onnea! Hih, varmasti oli hämmentävää että yhden sijasta olikin kaksi. :heart: Koetahan muistaa nauttia juhlistakin ;)

Onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

olis vapaapäivä, ja pitäs ostoskeskukseen mennä kun tuli luvattu lähteä kaverille shoppauskaveriks, äääh.. Jalat ruvennu turpoomaan, pitäs muistaa nostaa jalat välillä pitkin päivää ylös aina hetkeks.. Eilisenkin iltavuoron jälkeen, piti oikeen huokasta kun sai jalat sohvalle. Tuntuivat painavan monta kiloa..

Itsellä pieni maha jo näkyy, mutta se on turvotusta vaikka toisin muut luulevatkin. Ultrassa todettiin että kohtu on taaksepäin kääntyvä. Joudun ens viikolla pyytää pomoa tilaamaan mulle kokoa isommat työhousut :D
Kävin äitini kanssa ostamassa muutaman äippäpaidan, alessa olivat veromodalla =)
Toinen pomoistani on luvannut antaa äippävaatteita itseltään jos haluan :) Tekis ainakin selvää säästöä, jos ei tarvis niin paljoa ite ostaa :)

Mutta jooh, pakko se on sinne ostariin lähteä *kerää voimia noustakseen ylös*

Hyvää päivänjatkoa muille! :flower:

Miikulainen ja rääpäle 10+3 :heart:
 
ooo BTL aikamoisia uutisia :D

taas on tullu paljo juttua, kiva =) , luen kyl aina vaikka en jaksa /osaa monesti kommentoida.. =)

meilläkin hyviä ultrakuulumisia, vauva voi oikein hyvin ja liikkuikin kivasti. 4 söpöä kuvaa saatiin mukaan, laittelen tuossa vähän myöhemmin teillekkin jonku näytille :D
turvotusta oli alle milli ja nenä, sormet ym.. näkyi hyvin =)

ja vastasi viikkojaan täsmällisesti :D

marjutti ja masuvauva 12+4

 
Tervetuloa uudet masukit, onnea :flower: !

BTL WAU mitä uutisia, onnea :heart: :heart: !

Miun piti oikein miettiä, kun tapaamisista oli puhetta, et milloinkas myö miehen kanssa ollaan ruvettu olee yhessä...siitä tulee tän kuun lopussa 14 vuotta :heart: . -97 mentiin kihloihin ja 2001 naimisiin, tän jälkeen saikin lapsi tulla jos on tullakseen...7 vuotta siihen sit meni et neiti tuli, aktiivisesti käytiin hoidoissa noin 1,5 vuotta (yks luomuraskaus-->km välissä ). Nyt oli tarkoitus lähteä uudelleen hoitoihin, kun tämä luomuylläri tuli. En kyl vielä ollu yhtään sisäistäny toisen lapsen hankkimista, vaikkakin hoitoja jo melkein käynnisteltiin ja yritystäkin jo puol vuotta. Ajattelin vaan et kuitenkin tässä vierähtää tovi jos toinenkin ennenku tärppää. Onnellisia kyllä tosiaankin tästä ollaan. Mietityttää vaan et miten sitä jaksaa, meille tulee 2 v ikäeroa (toisilla kyllä pienempiäkin...), mut meillä on yöt edelleen rikkonaisia, tyttö täysin kiinni äidissä, hoitoapu kaukana satojen kilsojen päässä, miten sitä osaa antaa täyspainoista aikaa kahdelle jne jne :headwall: .....

maira ja emv onnea kosinnoista :flower: .

Lypy mitäköhän verikokeita siusta otetaan? Jos ne ovat nää normirutiinit mm. veriryhmä, hepatiitti, kuppa?, HIV ja klamydia tai sit se np-ultraan kuuluva ni ei tarvii olla syömättä/juomatta, mut jos kyseessä on sokerirasitus tms, silloin tulee olla ravinnotta.

Maira tais kysellä äippävaatteista. Hintahaarukkaa en osaa sanoa, H&M taitaa olla edullisimmasta päästä. Mustbe -vaatteet taitaa olla aika hlökohtaisia, tiedän joitain jotka ei ole koko raskausaikana tarvinneet mm. äippähousuja vaan menneet omilla. Ite en vois kuvitellakaan, ensimmäiseksi alkaa housut kiristää. Masutuubit auttavat siinä, et voi pitää omia paitoja melko pitkään, onneks nykyään on tunikoita ja pitkiä paitoja, ni niitä voi pitää sit raskaudenkin jälkeen ja sit tukisukat oli varsinkin loppuvaiheessa hyvät, oon aina inhonnu niitä mut kylläpä niistä olikin töissä suuri apu. Taisinpa pitää niitä vielä synnärilläkin.

Pitänee vissiin lähtee lataa akkuja neidin viereen, edelleen väsyväsyväsy piinaa ja sitä myöten kuvotus :p .

Mukavaa viikonloppua naiset!!

Pilkkuliini 12+1
 
voi kuulkaa toverit iloisia uutisia... noh menin sit tänään sillä mielin neuvolaan että ennen en pois lähde kun on vastauksia saatu ku oireet oli hävinny ja kaikki masensi noh ensin kuunneltiin sydän äänet ei kuulunu.. sitten sanoin että pitää ultrata ja niin tehtiin ja sieltähän pikku kaveri löytyi voi sitä itkun määrää ilosta mikä tuli... olen niin iloinen ja onnellinen vielä ihanempaa oli nähdä pikkuinen kun vain olisin kuullut näky selvästi että sydän kovasti sielä jumputti :heart: ....
8+5
 
Murrrrr...

Eihän täältä uskalla olla päivääkään poissa kun sit ei voi mihkään kommailla kun kaikki aika menee listojen muokkailuun |O ;) ;) ;)

Ihania uutisia oli tullu PALJON!! :flower: :flower: :heart: Tyttö82 ja BTL jäi vahvimpana mieleen ainakin, ihanata =)

Maira, meillä on suunniteltuja kaikki vauvelit. En ala tuomita minäkään sun tupakointia, se kivellä heittäköön ken on täysin synnitön. Meinaan esimerkkeinä vaikka että esikkoa odtellessa plttelin puolikkaita tonne toiselle kuulle lähemmäs, ja Buranaa olen ottanut kaikissa koviin pääkipuihin, ja maksamakkara on suurta herkkua.... :ashamed:
(sori muuten jos väärälle henkilölle meni kommentti, mut en ehdi tarkastaa enää :D )

Possurokotteesta soitteli terkka eilen, ens to olisi tarjolla moista meilläpäin. Ei on vahvemmalla tällä hetkellä. Mää en vaan uskalla riskeerata vauvaa. Joku tossa välissä kirjotteli ei-kannalle perusteluita, ja ne oli käytännössä kuin mun suusta.

Ja housut kirraa mullaki viimein, puntarilla en uskalla käydä edes :D Pitäsi tosin, notta mun kans samankokoinen odottajakamu TÄÄLLÄ, vois vertailla vaikka huvikseen :D

Nyt gotta gou!
Keep the spirit alive! :wave:

VN & Rääpylä 12+ jotaki :D
 
Kommentoin pikaseen sikalunssasta Meillä töissä varmistui yksi tapaus. :( Pakostakin olen samoja ovenkahvoja ym kosketellut sairastuneen kanssa, ennen kuin tiesin hänen sairastavan kys tautia...

Pelkään kovasti. Tk:n olen soitellut, mutta meilläpäin rokotuksen saa ensin rv35 ylöspäin ja rokotuskin vaikuttaa vasta 2 vk ottamisen jälkeen, että eipä siitä tässä vaiheessa ole hyötyä. Saa nähdä olenko saanut pöpön tai kuinka moni sen töissä on saanut ja miten lähtee liikkeelle. :attn: No, ei auta kuin toivoa... Töissä on käytävä. Nyt tottakai käsihygieniasta huolehdin sairalloisen hyvin, mutta saattaa se taudin aiheuttaja minussa siis hyvinkin jo olla.. :snotty:

Ei paljon jaksa iloita siitä, että 12 viikkoa on täynnä kun tuli tämä uusi huoli... Olisin tässä vaiheessa mieluiten rokotteen ottaneiden joukossa, ettei tarvitsisi pelätä, mitä jos... Mutta päivä kerrallaan, nyt 2 vrk mennyt kun sairastuneen kanssa työskentelin, vielä ei oireita.. Onneksi on viikonloppu ja saa levätä ja elää terveellisesti...

Tietääpähän ainakin jos flunssaoireet tulee, mistä on kysymys.... :(

Haaveena äitiys rv 12+2
 
Onnittelut kaikille, jotka ovat ultrassa käyneet ja hyviä uutisia saaneet! Ja erityisesti BornToLoselle onnittelut tuplista! Aika huima tieto =) Ja tervetuloa myös uusille!

Sikainfluessarokotteen otan. En uskalla jättää ottamattakaan ja mun on vaikea uskoa, että Suomen maassa rokotettaisiin massoja rokotteella, joka ei olisi turvallinen. Ja kun riskit raskaana olevalla on niin suuret tauti saada, niin otan sen rokotteen. Mulla on tuo esikoinenkin, joka tarvitsee äitiään vielä. Taas oli uutisia, että Norjassa oli 10 kuollut sikainfluenssaan..ilmeisesti 8 niistä riskiryhmiin kuuluvia. Tässä on sitä paitsi vielä niin paljon odotusta jäljellä ja tuntuisi raskaalta koko ajan miettiä sikainfluenssariskiä, kun väkisinkin joutuu ihmisten ilmoilla kulkemaan, vaikka menoja yrittäisikin rajoittaa. Koen, että rokotteen myötä saan myös jollain tavalla mielelleni rauhan asiasta. Ymmärrän hyvin sinun Haaveena äitiys huolen, kun työpaikallasi on varmistunut yksi tapaus. Tuntuu varmaan todella pahalta ja huolestuttavalta! Toivotaan todella, että et ole tartuntaa saanut! Itse ajattelin soitella heti maanantaina neuvolaan ja kysellä rokotteesta. Asun pienellä paikkakunnalla ja täällä on niin vähän odottavia äitejä, että luulen, että rokotteen saisin varmaan aika pian. Ja sitten vielä pitää pari viikkoa odotella, että rokote on kehittänyt tarvittavan suojan influenssaa vastaan..onni on, että mulla on nyt 13 viikkoa raskautta jo täynnä, niin herkimmät viikot vauvan kehityksessä on nyt ainakin ohitettu.

Loviisa

 
ALM Täälläkin painonnousu pelottaa, ku nuo ruokailuvälit on tosiaan sen 2-3h :/ :D

Meillä on miekkosen kanssa yhteiseloa takana 10 vuotta. Kerkesin täyttää just 15, ku alettiin seurustella :D :heart: Nyt syksyllä mentiin vasta kihloihin, ei oo kiire ollu mihinkään. Häät sitten joskus tulevaisuudessa. Toivotaan nyt kovasti, että saatais tää pikkuinen käsivarsille.

Belvis wautsi, nyt jo sydänäänet saatu kuuluviin :) Onnea!

TT Mullakin suht pienet tissit ja nyt ne on hieman turvonneet ja pinkeemmät, tykätään molemmat miekkosen kasn niistä :D :LOL:

Lunxi Onko teidän esikoisen huulihalkiosta enää muisto vain? Onko hyvin saatu korjattua?

BTL Wau, ihanaa!! :hug: Onnittelut tuplista :heart: :heart: Onko teillä kummallakaan suvussa tuplia? Ihanaa!! :heart:

Pamina ja heikunkeikun Juu, mukaan mahtuu kyllä. Tervetuloa! :wave:

MArjutti Ihania ultrakuulumisia, onnea! :heart:

Jatkan kohta..... Miekkonen tarvii tän läppärin matkaan..
 

Yhteistyössä