<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

Jopas taas tekstiä tullut :D

buam täällä kanssa yksi joka välillä näkee tupakasta unta :ashamed: Lopetin siis seinään silloin plussapäivänä. Vieläkin tuoreessa muistissa kaikki ne "hyvät puolet", toivottavasti en sorru enää sitten joskus raskauden ja imetyksen jälkeen.. Ainoa kunnon syy mulle lopettamiseen oli raskaus.

työnimenä meillä on mörkö :heart:

tuosta äitiýsrahasta saako sen aina laskettaa sen 6kk tulojen mukaan, vaikkei olis sitä 20% noussu tulot? Mulla on kans 2008 hitusen huonompi palkka kun nyt 2009 -> johtuen ihan noista yleiskorotuksista, joten ainahan olis parempi jos sais hilattua summaa ylöspäin :D
Kova säästäminen onkin käynnissä, kun toiveissa on että edes jonkin aikaa voisi olla kotihoidontuellakin kotona, meillä mieskin haluaisi olla jonkin aikaa. Veronpalautuksia oli odotettavissa ihan hyvin ja tänään posti toikin mieluisan yllärin kun saadaankin takasin vielä enemmän kun luultiin. No, säästöön ne menee suurin osa ja tietty kyllähän noita hankintojakin tässä tulee...

Varanikki mahtavia kuvia :heart: Onnittelut kaikille ultrissa käyneille myös tasapuolisesti :flower:

Sairaala-sarjan jakso laittoi herkistymään täällä päin :'( Siinä oli rv 33+ syntynyt 1,5kg poika, kyllä oli herkkää katsoa kun vanhemmat hoiteli keskoskaapissa..
Miten sitä onkaan tähän omaan masuasukkiinsa niin rakastunut jo nyt, ihan uskomattomia tunteita herää. Miten sitä ikinä kestää jos omalle lapselle tapahtuu jotain, hui.

herkistynyt A-L-M 12+2 :heart:
 
Olipas montaa yhtäaikaa linjoilla :LOL:

BTL Mä ymmärsin näiltä palstoilta että olis lääkärintarkastus joka kolmanneksen aikana, neuvolassa ei siis ekalla kerralla puhuttu mitään, enkä tajunnut kysyäkään. Meille on siis esikoinen tulossa. No tosiaan maanantaina on neuvola, eiköhän se siellä selviä.
 
Suuri kiitos teille kaikille vastauksista ja vinkeistä! :heart:

Tosiaan tämä np-ultra ja veri seula on aika uusi juttu. Ihmettelin vaan sitä, että kun minulta otettiin verikokeet heti ekan ultran jälkeen ja silti passitettiin suoraan lisätutkimuksiin. Eli kun ultra oli perjantaina niin istukkanäyte otettiin heti maanantaina. Kysyin lääkäriltä mitä verikokeet sanoi, niin ne ei ollut kuulemma vielä valmiina. Ymmärsin niin, että lisätutkimuksiin lähetetään sitten jos verikokeissakin on jotakin hälyttävää. Lääkäri sanoi, ettei sillä ole kauheasti merkitystä.

No, tällä viikolla pitäisi sitten tulokset tulla. Kuulemma jos on kaikki hyvin niin tulee kirje ja jos on jotakin huolestuttavaa niin soittavat.

Tänään puhelin soi tuntemattomasta numerosta kolme kertaa ja meinasin saada slaagin joka kerta. Eka puhelu tuli heti aamulla yhdeksältä ja se oli lehtimyyjä. Sanotaan nyt vaan sen verran että raukka parka soitti todella väärään aikaan ja väärälle henkilölle. Sai aika tylyn vastauksen. ;)

Toivotan teille kaikille mukavaa loppuviikkoa! Ja rutkasti energiaa väsymykseen! Muistakaa levätä ja syödä hyvin!

:hug:
 
Mul on ihan huijattu olo, alussa mulla todella oli aamupahoinvointia, joka loppui --tadaa-- vain palatakseen kokopäiväisenä takaisin.. No, kyllä tämä tästä.
Veriseulan tulos tulikin odotettua aikaisemmin kirjeenä kotiin, ei mitään hälyttävää. Ihana helpotus, huh huh! Nyt voiki jo muutenkin huokaista, tänään poksui viikot.. B)
Aamulla sokerirasitukseen hurjan painoindeksini 32 vuoksi, toivottavasti ei oo mitään häikkää.

Tsirppi ja Tyyppi 12+0
 
Iltaa,

mä olen ollu nyt niin paljon pois koneelta etten hirveen tarkkaan jaksanut lukea kaikkia tekstejä, sori sori. Olen kerrankin vaihtanut esikoisen päikkäriajat netissä roikkumisen sijaan päikkäreihin tai ulkoiluun- Koneella kun tunti vierähtää ihan huomaamatta, mutt apäikkärinä tai lenkkinä se tekee tosi tosi hyvää. Toki sitten tuntuu että on jokseen vähempi raskaana kun ei käy täällä jakamassa :)

Ultria odotellessa 2. ja 11.11. Voidaas hyvin :heart:

HM 9+3 ja pikkuneiti > 8kk
 
Tää kuulostaa nyt ronskilta, mut onko teillä kaikilla toivotut raskaudet menossa?Että on ihan tarkotuksella yritetty...?
Mun on nimittäin pakko tunnustaa et mä edelleen sillon tällön poltan tupakkaa :ashamed: Älkää nyt joukko lynkatko mua tän takia, mulla ei nimittäi plussatessa tullu mieleenkää tumpata, päin vastoin, tolla mä istuin parvekkeelle polttamassa ketjussa ja kiroilemassa...Mä vasta äskettäin tajusin et joo niin tosiaan, jos siellä masussa on elämää ja se ulos asti meinataan saada niin tarttis vissii tehrä jotain..
Mytty ei siis ollu millään tavalla suunniteltu, oli ehkä elämäni pahimpia shokkeja huomata olevansa raskaana vaikka kuinka on kaikkensa tehny ettei tulis raskaaks..
Jonkun aikaa meni epätiedossa että mitä tapahtuu, pidetäänkö mytty vai lähteekö mies...
Tuskin nimittäin ihan joka 22 vuotias jätkä olis ilonen et 9kk seurustelun jälkeen emäntä ilmottaa olevansa raskaana..
Nyt tilanne onneks on sillä selvä että isäntä sano että haluaa pitää mytyn, eikä halua jättää mua yksin vaan päinvastoin, kosi mua.
Sillä mä tässä nyt varmaan niin helvetisti pelkäänkin ultraa ja että onko mussa elämää, alku kun oli niin painajaismaisen oloista, mutta silti me ollaan alettu puhumaan meistä perheenä, isäntä hassuttelee ja juttelee mun mahalle isistä, entäs jos nyt onkin niin ettei tää onnistukkaan?

oonpas taas omanapainen..sori... :ashamed: :whistle:


Muoks.
Asiasta apinaan, olipa mielenkiintoista kun soitin työtervedenhoitajalle sopiakseni kausi influenssa rokotus ajan, täti nimittäin oli sitä mieltä että sitä ei raskaana olevalle enää annettais ellei ole riskiryhmässä. Mulla on työmaalla kyllä aineet jo valmiina mutta todella nihkeästi suostuis sen laittamaan, käski neuvotella asiasta neuvolassa..Mikäköhän siinä nyt on ettei sitä sais laittaa...
 
Heips! Uutena mukaan tänne nytkun löysin pinon viimeinkin, ei vaan oo kai tarttunu silmiin tämä :ashamed: täytyy illemmalla käydä teitin tekstejä läpi oikein urakalla jotta pääsen kärryille missä mennään.

Täällä 23 vuotias yhden 07/2008 lapsen äiti odottelee toista lastaan. Synnärinä olis PHKS ja laskettuaika on toistaiseksi 24.5.2010, mutta se saattaa vielä vaihtua. Kävin maanantaina ensimmäisellä nauvolakäynnillä ja saatiin jo sydänäänet kuuluviin hienosti joten tehtiin myös ultra samalla (vaikkei th:lla tähän koulutusta olekkaan) ja totesi että viikkoja saattaisi olla 9 sijasta jo 12+ :eek: Edelliset menkatkin tuli 2 viikkoa myöhässä ja kesti viikon sijasta päivän, joten tämähän olis hyvinkin mahdollista olla pidemmällä, mutta se selviää sitten ultrassa jokusen viikon päästä.

Parina päivänä tuntunut "kuplintaa" mahassa jonka esikoisesta muistelisin merkkaavan liikehdintää. Ensiviikolla olisi veriseula ja ne rutiinitestit...
 
Huomenta..

Maira tääl on lapsi suunitellut ja tarkkaa pohdittu. Ikää kun ei ole kummallakaan meillä niin paljoa, mutta ei minusta liian vähänkään. Kyllä sitä silti ittellä tunteet on ailahdellut puolelta toiselle asian suhteen. Ja musta sua ei saa tuomita ainakaan siittä tupakan poltosta, se on ihmisen oma asia. Mua on hirveesti alkanu tekeen taas tupakkaa mieli, polttaisin varmaan sillontällön jos se ei haisis niin pahalle. Mutta hienoa että mies otti ja kosi :) Se haluaa oikeasti sen perheen ja sulla on tuki ympärillä.

Tääl pitäs taas jaksaa töihin, mutta mulla on vkl vapaa, ei ole ollut sitten varmaan moneen kuukauteen ollut. Suuniteltiin et la kolille ajelemaan ja kävelemään vaan ja sit su Amarilloon syömään, oon himoinnu sitä BBQ kastiketta sieltä :D

No mutta nyt kiidän suihkuun että ehin syödä ja mennä töihin.

Ajattelin ens viikolla mennä sokerirasitukseen, lykkäilin sitä omatahtosesti. En pystyny meneen aikasemmin kun oli sitä pahoinvointia, se oli niin paha. Nyt ei tuo tunnu oksettavan enään juurikaan.. Joten sinne siis ens viikolla, ens viikolla on neuvolakin :) Nii ja kun olen mittailut verensokeria pitkin päivää nii se on ollut aina 5.2 eli ei huolta. Karkkipussin ahettua se oli kerran 4.1 mutta sekin viel hyvä :)

KyyneltenHymy ja PikkuPomo 12+5
 
meillä ei yrittämällä yritetty vauvaa, mentiin tjot meiningillä ;) molemmat, minä varsinkin toivo kyl plussaa tositosi paljon ja ihanaa oli kun se tuli :heart: kyllä se tais miehellekkin ihanaa olla varsinkin kun yks km ehittiin kokea :|

molemmat odotetaan vauvaa ihan innoissaan, mies puhelee vauvalle ja jo miettii paljon millanen iskä hänestä tulee.. myös isovanhemmille tulee olemaan rakas pikkunen :heart:

mulla tulee välillä näitä vatsakipuja, välillä pistelee ja sit välillä kohtu kovenee ? onneks huomenna se ultra.....

marjutti ja masuvauva 12+3

 
No niin, neuvolassa käyty ja tässäpä tulos, suluissa edellisen käynnin jutut vkolta 9+5

Paino 75 (76,3) (lähtöpaino 81)
RR 136/86 (138/84)
Pissa puhdas
SF (jostain syystä lääkäri sen halusi mitata??) 7
Syke 159 (170)
Liikkeet ultralla ++ (sama ++)

Kohdunsuu kiinteä ja kiinni ja pituutta 3-4 cm. Muuten kaikki oli ok.
Lääkärin kanssa oli puhetta siitä, että jos tuonne hoito-osstolle tulee sikainfluenssa tapauksia, niin jään heti äitiyslomalle. Tai varhennetulle vai mikä se nyt on. Mutta ei saa jäädä hoitamaan sinne. Ja tonne tulee hoitoon noi oman kunnan tapaukset jos sairaalahoitoa tarvivat. Eli, todennäköisesti en valmistu sit tammikuussa...

Eli kaikki oli ok ja seuraava käynti on 17.11. Halusin kuitenkin käydä neuvolassa ennen rakenneultraa.
 
Maira Me oltiin isännän kanssa seurusteltu 11kk kun plussasin ja olen käyttänyt e-pillereitä yli 5v. Eli yllätysplussa oli todellakin. Ollaan joskus isännän kanssa puhuttu, että ruvetaan lasta suunnittelemaan vasta sitten kun ollaan se oma koti ostettu, mutta toisin kävi. Nyt talon ostoaikeet siirtyy ainakin vuodella eteenpäin. Isäntä kyllä on todella lapsirakas, ja sanoi heti että jos plussa tulee niin lapsi pidetään. No ensinhän tuli haamu ja parin päivän päästä vasta kunnon plussa. Pelkäsin silti kovasti ennen ekaa neuvolaa, että mitä jos en olekkaan ja puhuimme siitä isännän kanssa. Tulimme siihen tulokseen, että jos masussa ketään ei ole, niin pettyisimme todella pahasti. Jonka jälkeen isäntä tokaisi että olisi kuitenkin valmis yrittämään ihan oikeasti lasta. No ultrasta sitten löytyi meidän Rääpäle, ja isäntä välillä masulle höpöttelee ja innoissaan ollaan kierrelty kauppoja suunnitellen "lastenhuonetta" :heart:
Eli vaikka yllätys olikin, niin todella iloinen sellainen :heart:
Onnea kosinnasta! :heart: :flower:

Nyt olis sitten suihku ja töihin valmistautuminen...

Terkuin Miikulainen ja Rääpäle 10+2
 
buam, kannattaa ottaa se sairaslomana, jos jäät äitiyslomalle ni sehän on toisesta päästä pois.

Meillä oli suunniteltu. Mies vihdoin ja viimein suostu lapsen tekoon (yht. viides, toinen yhteinen) tossa meijä 1v hääpäivänä 19.7. Ajatteli varmaan että ei heti ees tärppää ku ekaa yhteistä yritettii 9kk. Ei se iha täysil oo mukana viel, ei samalla tavalla ku yhteistä esikkoo oottaessani, mut sano ite että varmasti ultran jälkee fiilikset on paremmat kun uskoo todeks, ei halua pettyä et jos ei kaikki olekaan kunnossa ni siks ei kuulema hypi vielä innosta, minä sen sijaan hypin =D
 
Moikka kaikkia!

Täällä tänään ensimmäine päivä vissiin viikkoon, kun aamu ei alkanut närästyksellä! :) Ehkä johtuen siitä,et jätin aamuteen suosiolla pois :D Katsotaan mitä ilta tuo tullessaan, tuleeko närästystä vai ei.

Joko joku muukin tuntee liikkeitä? Meillä on lauantaista asti tuntunut 1-3 kertaa pivässä pieniä hipaisuja. Tai, ensin ne tuntui että oli pieni hipaisu, jo nyt voimistunut aika apljon. Pienokainen kasvaa ja voimistuu päivä päivältä :heart: Eilen jo oikein pelästyin kun autoa ajoin ja tuntui kunnon liike, että ei se nyt vielä noin kovin voi tuntua :D

Tarttis varmaan isännälle ja tuolle mein 1v 1kk pojalle alkaa tekee nakkirisottoa; heitin herkkua :D

Onko kukaan muuten läheltäkään Säkylää?? Olisi kiva vaikka saada ihan uusia tuttavuuksia siten et vois vaikka joskus kaffetella, tai jotain :)
 
Moikka!

Vieläköhän mahtuisi joukkoon mukaan :wave:

Eli olen 34v. ja mies 40v. Tämä tulokas olisi neljäs ja la olisi 23.5.2010. Ja synnärinä on MKS. Kolme edellistä on poikia ja syntyneet 92,99 ja 08.

Mulla on ollut tässä raskaudessa kokoajan pahaolo pojista ei ollut mitään eli jospa tämä olisi sit tyttö :heart: Tänään kävin gynellä ja sain pahoinvointilääkettä toivotaan et auttaa.

baby dream ja vauveli 9+4



 
Maira: Meillä ei ollut suunniteltu. Aina olen puhunut että haluan viisi lasta, mutta neljännen jälkeen päätettiin miehen kanssa että kyllä nämä nyt on tässä. Meillä oli yksi ainut suojaamaton kerta eikä mulla ollut vielä alkanut kuukautiset nelosen synnytyksen jälkeen (oli silloin n. 6,5kk). Ensireaktio oli shokki. Kaksi päivää itkin että miksi piti päästää näin käymään. Aborttikaan en voisi koskaan tehdä niin tilanne oli vain hyväksyttävä. Pikkuhiljaa totuin ajatukseen ja nyt olen asiasta onnellinen. Vaikkakin nelosen ja vitosen tuleva 1v4kk ikäero huolestuttaa hieman. Nyt mies menee vasektomiaan kunhan saa aikaiseksi ;)

Liikkeitä en odota vielä viikkoihin. En usko että näillä viikoilla voi vielä tuntea mitään. Suolisto se vielä tekee kepposia. Pikkunen on viikolla 13 noin 6-7 cm pitkä ja painaa vähemmän kuin kahvilusikka (n. 20g), se mitään vielä jaksa potkia tai siis potkii muttei niitä voi tuntea. Viikolla 16 se on jo noin 12cm ja 100g ja silloin voi alkaa hyvinkin tuntumaan.

Uskonkin lynxi että olet paljon pitemmällä kuin uskotkaan jos liikkeitä tunnet :D. Tervetuloa mukaan! Vaikkakin uskon että menet vähintäänkin huhtikuisiin kun la varmistuu. Mulla kävi niin päin että luulin pahoinvoinnin perusteella olevani pitemmällä ja "petyin" kun tulikin kaksi viikkoa oletettuun takapakkia. Pahoinvointi alkoi nyt 4+ vaikka muista alkoi vasta 6 tai 7+.

Tervetuloa muillekkin uusille! :wave:

Johjo 12+4
 
Kuulumisia meiltäkin :)

Possunuharokotteesta... oonkohan mä jo kommentoinut? Noh, mä EN aio sitä ottaa. Ensinnäkin sitä ei oo missään sanottu varmaksi, että se olisi varmasti sikiölle turvallinen enkä ikinä antais itselleni anteeksi jos antaisin pistää itseeni tutkimatonta rokotetta ja sikiö/vauva/lapsi siitä vahingoittuisi, myöskään lapsilleni en ko. rokotetta tuu testaamaan, et olikos se sittenkään turvallinen.
Toisekseen, virukset muuttuu ja elää KOKO ajan, tuo rokote voi olla jo vanhentunutta versiota, joten sen lisäksi, että jos rokotteen ottaisin ja vauva siitä jotenkin kärsisi niin voin myös saada sen possunuhan, joten ottaisin täysin turhan riskin rokotteen muodossa.

Mä en pidä possunuhaa yhtään sen pahempana kuin mitään muutakaan kausi-influenssaa, mitä se ei olekaan, ainoastaan median luoma hysteria tekee siitä pahemman.

Eka neuvola oli ja meni, en mä tiedä... jotenkin koin sen tosi turhaksi. Ekassa raskaudessa neuvolakäynnit oli tosi ihania, tokassa se täti oli ihan hirveä ja inhosin käyntejä sen takia, mutta nyt mietin, et ehkä se ei ollutkaan pelkkä se täti, mua vaan ei kiinnosta. Siis tottakai neuvolassa käyn ihan sen takia, että siellä varmistetaan, että vauvalla on kaikki hyvin, mutta mulla ei oo mitään hirveetä hinkua siellä käydä.

Verikokeet multa otetaan ens viikolla ja kolmen viikon päästä on lääkärineuvola, sitäkään en sen kummemmin odota, toivon, että sydänäänet kuunneltaisiin, et sais tietää et masussa on elämää, mut muuten en sitä niin oota. Np-ultra on viikko ton jälkeen ja kun sekin on sellanen, et haluan vain tietää, et vauvalla on kaikki kunnossa, mulla ei oo mitään hinkua "mennä kurkistelemaan" vatsaan ja jos tolla ei olis ihan oikeasti se perusteena, että siellä katsotaan asioiden olevan kunnossa jättäisin senkin väliin.

Mä oon jotenkin ihan kummallinen :D mulla ei oo mitään sellasta oloa, että haluaisin viikkoja nopeasti, en odota ultraa kuin kuuta nousevaa vaan olen ja odottelen ihan rennosti, että mitä tulevan pitää :) Nyt vaan aattelen, et tää raskaus on ihan alussa, mut onhan niitä viikkoja silti jo kertynyt, kuin itsestään.

Oksentanut oon pari kertaa... toivottavasti pahoinvointi pysyykin noin vähäisenä, silloin tällöin harrastettuna pidän sitä lähinnä hyvänä painonhallinnan kannalta :LOL:

Työnimi: meillä on pikkaselle työnimi, mitä käytetään miehen kanssa, täällä kutsun pikkasta "itu" nimellä, vaikka tuo ei se varsinainen työnimi olekaan.

Meillä itu on ihan suunniteltu juttu, mies ei vaan tunnu oikein olevan mukana. Jotenkin se etsii vaan niitä huonoja puolia, en mä tiedä... välillä tuntuu, ettei se halua koko vauvaa, vaikka kovasti oli mukana sitä tekemässä. Se mm. sanoi, ettei välttämättä tule mukaan synnytykseen :( Uskon kuitenkin siihen, että se isänrakkaus sieltä pinnan alta löytyy viimeistään siinä vaiheessa kun pikkanen on jo maailmassa :) ei vaan uskalla iloita kotonakaan miehen kanssa, kun en tiedä, että iloitseeko se ollenkaan.

tatomira ja itu rv 8+4
 
Meillä tää lapsi oli suunniteltu ja erittäin pitkän ajan tulos. Oon jo varmaan aiemmin kertonu, mut mä olen saanut 8 keskenmenoa ja sitten tää ja esikoinen. Esikoista alettiin yrittämään joskus kun oltiin parikymppisiä ja toi poitsu synty ku mä olin 23. Eli 3 vuotta sitä "tehtiin". Sitten tää...No, me on alotettu toisen yrittämistä jo silloin ku poitsu oli vajaa 2 vuotta. JA sillon vielä vitsailtiin siitä, et meidän tuurilla poika on eskarissa, ennenko meillä on toinen lapsi....
No, ei kauas heittänyt ei, vauva syntyy keväällä ja poika alottaa eskarin syksyllä...Että silleen.
Sinänsä tässä jutussa on kaikista jännintä se, että tavallaan nää molemmat on alkanee loppujen lopuksi vahingossa. Me ollaan oltu molemmilla esikoista odottaessa oltu eron partaalla ja nyt tammikuusta asti oikeestaan tuohon kevääseen me jo harkittiin monta kertaa talon myyntiä ja avioeroa. Molemmissa vaiheissa sit päätettiin että mitään lasta ei tuu ja hups...kauaa ei menny ko oltiin jo raskaana. Onneksi jo ennen tätä raskautta me saatiin välit kuntoon ja se tunne takas. Me ollaan kuitenkin pian 10 vuotta tarvottu yhdessä, ni ehkä niitä kriisejä välillä sit tuleekin...
Mutta paljon on tapahtunu, mutta paljon se meitä on myös lähentänyt.

Tulipas sit stoori... =)

Pitikin mun käydä nukkuun päikkärit, nyt on ihan hirvee pääkipu ja oksettaa...Oottelen että panadoli talkais vaikuttaa...

muoks, ni oli suunniteltu ja tavallaan ei ollu =)
 
Tänään oli neuvola, kuultiin sydänäänet eka kertaa. Harmittaa vain hirveästi kun se jumpsutus kuului niin se neukkutäti koko ajan höpötti miehelle jotakin! Eikö olis ees sen hetken voinu olla hiljaa että toiset olis saanu kuunnella lapsensa sydänääniä rauhassa! |O :D
Hb oli laskenu, ei aloitettu rautaa kylläkään ainakaan vielä. Verenpaineet oli jälleen hyvät 130/70 muistaakseni, paino oli tasan sama kuin viimeksikin (80,9) Seuraavaksi oliskin vuorossa lääkärineuvola kolmen viikon päästä. Mitä siellä sitten tehdään "erilailla" kuin tavis neuvolassa?
Rakenneultraankin saatiin aika nippa nappa ennen joulua... 22.12 päästään kurkkaamaan pikkuista! Sokerirasitusta ei vieläkään voinut ajatella kun tää pahoinvointi ei sitten ota hellittääkseen... Ihan kiva jos tää kestää yhtä kauan kuin mun äitillä, vaivaiset 9kk... Synnytysaamuna kuulemma viimeisen kerran yrjös. Määki jopa haluaisin yrjötä, tää jatkuva etominen on niin väsyttävää! |O Jos se edes hetkeksi helpottais jos oksentaa? Mun syömiset koostuu nykyään tomaateista, mandariineista ja kuivasta paahtoleivästä jonka päällä on jääkaappikylmää tuorekurkkua... :/ Välillä saan menemään jotain raskaanpaakin ruokaa, tänään meni pikku pala miehen pitsasta, ajatuskin siitä tällä hetkellä oksettaa! :x Tilasin mieheltä jotain keittoa, että saan siitä ainakin sitä suolaista lientä jota hörppiä...
Harmittaa vain miehen puolesta kun minusta ei ole mihinkään mitään hyötyä, ei ruuanlaittoon :x , ei kunnolla siivoukseen tai muuhunkaan kodinhoitoon, ei koirien lenkitykseen saatikka sitten seksielämään... :'(

Huoh, sori tästä valitusvirrestä, tänään on ollu jotenki niiiiin huono päivä vaikka neuvolassa pääsi taas kurkkaamaan pikkuista. Ei hitto, kyllä se on vain lähdettävä taas sohvalle makoilemaan...
 
Aukku Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

ALM Kyllä sitä voi kelalta hakea, mutta se on eri asia, että myöntääkö :D Tosiaan palkassa pitää olla 20%:n korotus, että parempien tulojen mukaan lasketaan.

Tsirppi Onnittelut poksumisesta! :heart:

Maira Täällä on tosiaan vauvaa yritetty jo 1,5 vuotta ja ilman apuja ei tätä aikaan ois saatukkaan :ashamed: Eli kovin kaivattu ja odotettu on.

Lynxi Tervetuloa mukaan :wave:

Buamilla hyviä neuvolakuulumisia =) Hui, sullakin raskas taival takana, kun 8 km:a :( :hug:

Sanzkuli Kateellisena luen teidän liikkeiden tuntemisia :heart:

Baby Dream Tervetuloa mukaan! :wave:

Haave Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa :hug: Ihana kuitenkin saada hyviä neukkukuulumisia :heart: Itse kovasti odotan, että sydänäänet kuulen.

(.) huomenna pääseen päiväkotiin töihin :) Saas nähdä saako ne lapsukaiset vauvakuumeen pompahtamaan entisestään vai laantuuko se kiukuttelevien lasten vuoksi ;) en kyllä usko tuohon jälkimmaiseen :LOL: Tänään päivä meni hyvin töissä, ei oikeastaan ollenkaan huonoa/etovaa oloa, Jei! Saas nähdä miten huomenna käy, kun päiväkodissa ei voi syödä ihan yhtä tiuhaan, kun tuolla tk:ssa.

**Muoks. Mää en kestä tätä mun hajamielisyyttä.. Mulla jää hellan levyt päälle, leipäpussit auki, maidot pöydälle.. :headwall: Tuolla ukko parallakin menee kohta hermot, kun saa perässä kulkea ja korjata mun jäljet :D :headwall:
 
Ihania ultrakuulumisia monella :flower: :flower: :flower: .

Paljon tullut taas tekstiä kun oon ollu töissä. Eilinen yö meni neljän tunnin yöunilla enkä oo kerenny päikkäreitä vetää tänään. Nyt oonkin kömpimässä seuraavaksi untenmaille.

Meillä työnimenä "mötkäle". Esikoisesta ei ollu mitään niin nyt keksittiin heti kun oltiin oltu silloin ultrassa varmistaas tilanne.

Meillä on todella toivottu lasta jo pidemmän aikaa. Varmaan tässä meni joku parisenvuotta ennen plussaa. Juur olin heittäyt toivon ja aattelin ettei tuu, kas kummaa sieltä se plussa sitten testiin piirtyikin. Esikoisen kohdalla tärppäs melkeen heti.

Neuvola oli tänään. Parisen tuntia siellä vierähti ja oltiin koko perheen voimin paikanpäällä. Tosi ihana neuvola täti :) .

paino 77
verenpaine 122/74
hemppa 103

Elikkä löytyi mun väsymykseen ja paleluun oikeen selkee syy kun hb oli noin alhaalla. Tosin ei mulla oo sellanen olo että ois ollu noin alhainen. Pahoinvoinnin takia ei rautaa vielä, käski vaan syödä vitamiineja jos ne ensiksi auttais. Käytiinkin sitten ostaas kalaöljyä, d-vitamiinia ja maitohappobakteereja.

Possurokotteen kanssa en tiedä vielä mitä tekisin. Ens viikolla pitäis olla päätetty kun meillä pikkukunnassa vaan yks rokotuspäivä. Meidän neuvolatäti oli ehdottomasti sitä mieltä että kannattaisi ottaa! Sain sellasia lappujakin sieltä ja niitä lueskellessa alan kääntymään sen kannalle että rokotteen ottaisin. Onneks on muutama päivä vielä aikaa miettiä.

Selis ja "mötkäle" 8+2
 
emv
Iltaa naiset!

Guess: Näin me toivotaan ja uskotaan! Tosin diabeetikkona synnytän todennäköisesti jo ennen kuin on LA, voi olla et jo huhtikuun puolella, riippuu miten tää raskaus sujuu, mut yleensä diabeetikot synnytää jo aiemmin ja yli 50% sektiona. Mäkään en ole hommannut mitää vauvajuttuja vielä, mut mieli tekis kamalasti. Jotenkin hassua tosiaan kun eihän niitä vielä pitkään aikaan tartte...mut kun on niin söpöjä vaatteita ja kaikkee!! Tai no huijasin vähä, hoitopöytä meillä on jo, osittain olosuhteiden pakosta. Sä vissiin odotat kans ensimmäistä, kuten me?

Meillä vauva on toivottu. Tosin me jätettiin vasta heinäkuun loppupuolella pois e-pillerit ja heti elokuussa oon tullu jo raskaaks. Mies kosi mua 1½viikkoa ennen kuin saatiin tietää vauvasta. Se sanoikin et se oli hänen kihlajaislahja. Itselle tuli kuitenkin vähän yllätyksenä tää raskaus, kun uskoin et menis kauemmin tulla raskaaks...kavereilla käynyt niin. Vauva on silti täysin toivottu...alkuun se ei vaan tuntunut kamalan todelta, vaikka alku olikin yhtä pahoinvointia. Meillä on siis se tilanne et itselläni on vakituinen toimi tosi kivassa työpaikassa, mies opiskelee ja otti just vastaan täysiaikaisen sijaisuuden, joka jatkuu elokuun loppuun. Yrittää siis tehä molempia, töitä ja opiskella. Jos mies saa ajallaan lopetettua opiskelut ni se valmistuu reilun vuoden päästä jouluks, muuten sit keväällä. Ollaan molemmat 25v. Helmikuussa mennään naimisiin. :heart: Asiat on tapahtunu meillä aika nopeasti. Reilu 1½v ollaan seurusteltu, vuosi asuttu yhdessä, nyt on tulossa vauva ja häät. Onnellista, mut välillä päätä huimaa... (okei, tästä tuli nyt vähän ON-juttu...sori, se osio vielä kummiski tulossa erikseen)

Vitsi, te kirjoittatte niin ahkerasti etten meinaa pysyä mukana. Ihania ultrakuulumisia toisilla, toisilla pelkoja, toisilla rajuja pahoinvointeja (voi sinua, kellä muuttuikaan 24h/7 pahoinvoinniks, tosi rajua...), tervetuloa uudet...onpa meitä jo joukko! Kaikkia tuntuu mietityttävän sikaflu ja rokote? Vaikea asia kyllä todellakin...aion varmaan ottaa, kuten jo aiemmin selitellyt kahteen riskiryhmään kuulumisesta.

ON: Ihanaa, ens kuussa viikko vuosilomaa ja suuntaan Lontooseen muutamaksi päiväksi äitini kanssa. Asuttiin kahdestaan (muun perheen ollessa Suomessa) siellä vuosi 1999, kävin siis osan yläasteessa siellä. Nyt ei ole tullut muutamaan vuoteen käytyä siellä ja on sentään 10 vuotta kulunut siellä asumisesta niin ajateltiin käydä yhdessä muistelemassa millaista meidän elämä oli silloin. Sitä odotan tosi paljon!

Kävin tänään sit poistattaa sen viisaudenhampaan, josta oli aiemmin puhetta. Hammaslääkärin mielestä ei ollut mitään syytä odotella pidempään ja siihen luotan. Vähän särkee nyt tota poskea, mut ei ollenkaan pahasti. Se oli muutenkin helppo homma, se irrotettiin taivuttamalla, aiemmin kun on poistettu 2 ne leikattiin ja silloin tarttin sairaslomaa ja kaikkee. Nyt ei muuta kuin huomenna taas töihin! Ihana tapa muuten viettää vapaapäivää...hammaslääkärissä! Not.

Useampaan otteeseen täällä ollut keskustelua et syökö vitamiineja tms. niin ittellä käytössä on foolihappo, raskaus multitabs, kalsium ja maitohapot (olise vti, niin sen jälkeen äippäpolin lääkäri sanoi et jatka ihmeessä niitten syömistä). Äippäpolilta kirjoitettiin resepti foolihappoon (aika iso annos) ja sit muuten on ohjeistukset tullut joko sieltä tai neuvolasta.

Nyt täytyy lähtee hakemaan mies töistä, jätti lompakon kotiin ni ei pääse julkisilla, enkä viitti laittaa kävelemään.

Voikaa hyvin, pus!

-emv ja james jessenpoika 10+5
 
me ollaa miehen kans seurusteltu 2.4v, oltu naimisissa siitä 1.3v ja toine yhteine lapsi tulossa :D

Viime raskaudessa tunsin liikkeet 14+ ja kädelle tuntu 16 viikolla, voi että esikko oli onnellinen ku tunsi potkun <3 ja mulla oli vielä taaksepäin kallistunu kohtu miksi ei ois uskonu et nii aikasii tuntuu

vitamiineista syön multivitaa poretablettina.
 
Sanse: Kyllä 14+ voi jo tuntea ja 16+ tuntee jo moni. Sikiö lähes viisinkertaistaa painonsa 12+ viikosta sinne 14+ viikolle. Mut 12+ (missä minä menen) ei voi vielä tuntea, on liian pieni ja heiveröinen. Mut minä en todennäköisesti tunne vielä viikkoihin. On tuota ylipainoa ja taas istukka edessä vaimentamassa potkuja :( . Menee varmaan sinne 17-18+ ja muut ei tunne ennen 20 viikkoa.
On teilläki ollu melko nopeeta toimintaa ;) . Minä aloin odottamaan esikoista 1999 3 kk seurustelun jälkeen kun molemmat haluttiin lasta. Naimisiin mentiin kyllä vasta 2005. Nyt yhdessä siis 11v ja viides tulossa.

emv: kyllä minä ainakin luin juttusi vaikka pitkä olikin. Nautihan reissustasi! Olis itelläki ihana päästä johonki reissuun. Ei vaan pysty ilman lapsia kun nuorimmainenki on niin pieni eikä neljän kans jaksa eikä raski lähtee mihinkään. Pitäs säästää pitkään ennen ku olis varaa.

Johjo 12+4
 

Yhteistyössä