<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

Heippa!

Tervetuloa uusille!

meillä oli tänään np ultra ja kaikki oli hyvin. Pieni vastasi viikkoja 12+2 eli oli hieman viikkojaan isompi. Mitta oli 5,8cm päästä peppuun ja nähtiin ihanasti pienet sormet ja varpaat. Pienoinen tosin nukkui kovin sikeästi ja oikein kovasti tökkimällä saatiin kaveri heiluttamaan nyrkkiä ja kääntämään kylkeä :LOL: . Jos pitäis sukupuolta veikata ni kyllä veikkaisin poikaa, ihan kun siellä jalkovälissä olis "jotain" ollut.. mutta selviää sitten joulukuussa rakenneultrassa.

Oikein hyvä mieli jäi tästä reissusta kyllä. Nyt tätä ehkä alkaa vähän jo tajuamaan ja uskaltaa tähän ihanaan onneen vähän jo luottaa. Kuitenkin takana sen verran pitkä taival että ei ole tähän mennessä oikein uskaltanut sisäistää ajatusta että meille oikeasti olisi tulossa vauva.

Napsuneiti ja ihana pieni pallero
 
Np-ultrassa käytiin perjantaina, viikkoja sillon 11+5. Vauva vastasi viikkoja päivälleen! :) Kaikki oli vauvalla hyvin, terve ja erittäin vilkas kaveri oli:) Ei saatu edes sivuprofiilikuvaa, koska pyöri ja hyppeli koko ajan:) Huomenna on sitten eka lääkärineukku.

Seuraava ultra on rakenne, joka on 22.12. Samana päivänä myös pelkopoli.

En jaksa plärätä keskustelua läpi, joten voi olla, et joku kysyny tätä jo, mut kysyn nyt kuitenki: meinaatteko ottaa sikainfluenssarokotteen/kausi-influenssarokotteen? Sikainfluenssarokotteesta itse en ole varma, mutta astman takia ainakin tuon kausi-influenssan otan..
 
Voi vitsi miten paljon ilmottautunut mun lisäksi uusia, on ollut kesän lopulla aika monilla hellät hetket ja suotuisat tähdet :flower:

Mulla on alkanut pahoinvointi jo hiukan hellittämään, mutta painoa tippunut huimat viisi kiloa..tosin lähtopainoindeksi olikin huimat 30. Viikoilla 7-9 pahoinvointi oli kaikista kamalin ja oksensin pari kertaa päivässä, enkä pystynyt syömään kuin ananasta...kunnes ei enää maistunut sekään kun joutui sitäkin niin monesti oksentamaan. Ensimmäisen kanssa oli vähän pahoinvointia, tokan kanssa ei ollenkaan, pikkupapuenkelin kanssa ei myöskään mitään ja nyt olen kielitaitoisena puhunut norjaa niin työpaikan kuin kodin vessanpöntöille että kun vetää sen, niin hyvä ettei nouse Norjan lippu esiin.

Mutta nyt on alkanut maistumaan kiinalainen ruoka...voisin kokoajan syödä kiinalaista. Etenkin mieli tekee chilipohjaista eikä soijakastikepohjaista...edellisissä raskauksissa en ole voinut kuvitellakaan syövän mitään tulista. Eli tästä mä voin olettaa sen, että kun tämä pienokainen sitten ensi vuoden toukokuussa syntyy, niin oppii helposti äidinkielensä lisäksi puhumaan norjaa ja kiinaa :heart:

Ja jaksamista kaikille äityliineille...täytyy kyllä sanoa että vaikka pidän yleensä työstäni, niin aamuisin herätessä on sellainen tunne ettei jaksaisi mennä...haluaisi vaan nukkua ja ottaa rennosti. No, kohtahan sinne ei enää tarvitse mennä, kun toivottavasti mulla on sylissä ihana uusi tulokas...tunteet niin herkillä että pelkkä ajatuskin saa veden nousemaan silmiin.
 
Päätin olla ottamatta possurokotetta, koska sitä ei ole tutkittu tarpeeksi eikä sikiövaikutuksista voi olla varmoja...ei kiinnosta lastaan asettaa koekaniiniksi, niinkuin tehtiin talidomin kanssa. Olen myös astmaatikko ja kaiken lisäksi töissä sairaalassa, mutta sivuvaikutusten vuoksi (joista yksi halvaantumiseen ja jopa kuolemaan johtava hermostosairaus) jätän rokotuksen väliin.
 
Liityin tänään tähän hautovien kerhoon. Itse olen rv:lla 11+5. Viime perjantaina olimme ekassa ultrassa jossa myös katsottiin se niskapoimu. Kaikki muu näytti oikein hyvältä, mutta niskapoimu oli vain vähän yli 3 eli jouduimme heti maanantaina eli tänään lisätutkimuksiin, joissa otettiin istukkanäyte. Tulokset saadaan viikon kuluttua.

Meidän laskettu aika olisi 5.5. ja synnytyssairaalaksi valitsimme Kättärin.

Kertoisitteko kokemuksistanne niskapoimusta, istukka- tai lapsivesinäytteestä sekä synnytyksestä Kättärillä.

Tämä on meidän eka vauva ja olen ollut kovasti huolissani kun jo ennen ultraa annettiin vino pino esitteitä Downin syndroomasta ja mahdollisista elinten rakennevioista yms. sellaisesta.

Eli toivoisin että jaatte kokemuksenne mun kanssa! =) Kiitos etukäteen!
 
Alisa84: Kiitos ja saa nähdä kertooko hammaslääkäri tai -hoitaja, sanoivat kyllä pitävänsä asian itsellään ;)

Janskuliini: Meillä näkyi np-ultrassa viimeksi että poika tulossa ja sanoi että vain pojan voi nähdä tarkasti noilla viikoilla, oli muistaakseni 13+6. Mehän ei haluttu tietää mutta kätilöt kun siinä pyörittelivät ja kysyivät halutaanko tietää kun siinä selvästi näkyy, pyysin ottamaan kuvan niiltä paikoin joka on edelleen tallessa ja siinä näkyy pikku-kikki :D No, mähän palasin kättärille varmistamaan kumpi oli kyseessä kun kuvaa oltiin anopin kanssa tutkittu :ashamed:

Tervetuloa Muusa76 ja Mallanne :flower: :flower:

Meillä miehen puolelta kyllä tulee ihan kiva vastaanotto, ei nyt mikään jipii-huutojen kera mutta kuitenkin.
Mun äidin puolelta taasen reaktio on niin tylsä etten nyt jaksaisi kertoa ollenkaan, tosin nyt mietin että suhtautuu kaikkien muidenkin iloisiin asioihin vähän nyrpeänä joten miksi se sitten haittaisi, se on hään luonne ja perinyt sen suoraan omilta vanhemmiltaan jotka on ainakin sata kertaa tuomitsevimpia :ashamed:
Isäni kyllä on aina onnitellut, vitsailee vaan aina että eikö ole kunnolla opettanut seksiasioista kun vauvoja vaan tupsahtelee, veljelläni siis 4 lasta.
Kerron sitten äitini reaktion teille kun hän saa selville :D

Tervetuloa oinas95 ja Guess80 :flower: :flower:

Ja Guess80, kyllä muistan!! Äsken ennen seuraavia tekstejä mietiskelin itsekseni että mistä ihmeestä nikkisi on tuttu :D Onnea vaan kovasti :heart:

tervetuloa hepakka ja naomi :flower: :flower:

Naomi:
Tää seula juttu on kai uusi? En ainakaan muista edellisiltä kuin sen että niskapoimu mitattiin ja se on ollut meillä aina ok. Nyt tulee toi veriseula ja ihan uusi juttu mulle, jännittää.
Kaks kertaa olen kättärillä synnyttänyt ja olen tyytyväinen, eka kerta oli mukavampi kun oli ensisynnyttäjä niin ehkä paapottiin enemmän :D Ja synnytyksen jälkeen neuvottiin kivasti alkuun imetyksen kanssa ja saatiin oma perhe huone, se oli tosi tärkeää.
Tokan kanssa meni nopeammin ja ei paapottu niin paljon mutta se ei kyllä haitannutkaan enää. Jouduin jakamaan huoneen toisen kanssa joka oli epämukavaa mutta lähettiin jo seuraavana päivänä pois niin lyhyt kärsimys =)
Ei pahaa kerrottavaa mulla!

BTL :heart: nytty 11+1
 
Tervetuloa uusille :flower:

Guess80: Meillä aika lähekkäin LA ja sama synnäri. Meil olis kans ultra 29.12 :)

2 vkoa viel rv 12 ultraan (eka ultra oli jo 8+6).$ Jänskättää kun ekassa ultrassa näky vaan pikkunen möykky ja nyt pitäs sit näkyy pikkanen iha kunnolla. Meillä olis tarkotus mennä 4D ultraan myöskin, siskoni kävi siinä ja aivan upea kokemus. Pakko myös itse siis päästä ihastelemaan pikkusta "vähän paremmin" :)

Tänään ois sit toka neuvola ja neuvolalääkäri aamulla :)

Kerrottiin jo lähisuvulle ja lähimmille ystäville melkein heti plussauksen jälkeen, koska haluan että jos jotain ikävää sattuu niin perhe on tukemassa myöskin. Ja niin meidän molempien vanhemmat ja yms nyt sit jänskättävät meidän kanssa innoissaan :heart: Mikä on ihanaa, että on ihmisiä joitten kanssa saa jakaa iloaan.

Lievää ällötystä ruokien ja hajujen suhteen on vasta alkanut, ja hirveä nirsoilu ruokien suhteen kun tuntuu että mikään ei maistu kun pari purasua :/ Mielitekoja ollut lähinnä sitrushedelmät, riisipuuro ja ruisleipä.

Väsymys on ollut vaivana, mutta nyt taas hieman hellittänyt. Lähinnä tuntuu että ei saa mitään aikaiseksi. Saatan katella kämppääkin pitkään ja aatella et siivota pitäs, mutta en vaan saa aikaseks ellen pakota itseäni lopulta sitä tekemään..

Mukavaa odotusta muille toukokuun masuille ! :heart:

Miikulainen ja rääpäle 10 *POKS* :heart:
 
Huomenta!

naomi Tsemppiä tulosten odotteluun :hug: Itsellä ei kokemusta noista ole, meillä päin ei np-ultraa ole kuin yli 30-vuotiaille (itse 26), veriseulakin meillä tehdään vanhanaikaisesti (ja ilmeisen epäluotettavasti) vasta rv 15-16, sitäkään ei nyt ajateltu ottaa.

sikarokotteesta Tuntuu että oon kanssa kallistumassa siihen etten rokotetta ottaisi... Hoitoalalla täälläkin mutta epätodennäköistä että työskentelisin sairaustuneiden parissa kun vanhuksista kyse. Meillä on ohjeistus myös ettei raskaana olevat saa sairastuneita hoitaa. Ehkä se tossa rokotteessa eniten tökkii, etä joltain asiantuntijaltakin (muka) kun asiasta oli kysytty niin vastasi vain että ei nyt ole kyseiseen rokotteeseen perehtynyt mutta antaisi sitä silti raskaana oleville.. Mutta en ole päätöstä kyllä vielä tehnyt, varmaan kohta pitäis..
Tässä vielä linkki juttuun [/url]http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1742581[/url]

Kauheen aikaseen muuten useammallakin teistä ilmeisesti tuo eka lääkärineuvola? Mulle ei oo puhuttu siitä mitään että koska on. Nyt meen ihan perus terkan vastaanotille rv 13+0. Kaipa se siellä kertoo sitten koska on, eikös niitä kolme pitäis raskauden aikana olla?

No juuh, mukavaa päivää kaikille!

A-L-M ja mörkö 12+1 :heart:
 
Huomenta!

Tervetuloa Naomi ja kyselit tuosta sikiöseulasta, niin katsoppa pino, toisia sikiöseulassa kiinnijääneitä http://kaksplus.fi/keskustelu/t1279036
Tuolla on samassa tilassa olevia ja sieltä voit kysellä tarkemmin ja lukea muiden odottelua, jotka ovat siis samassa tilassa. Tsemppiä sen kanssa!!! :heart:

Tänään taas saa jatkaa tuota yhden huoneen siivoamista ja laittamista. Saa pikkuhiljaa siirtää pojan tavarat sinne. Vauva meillä tulee sitten tuohon pojan nykyiseen huoneeseen. Mut siirrellään jo näitä tavaroita, niin ehtii poikakin tottua siihen ja saa haettua tuon paikkansa sinne. Plus se etu tuossa huoneessa on, et se on isompi poitsulle, mahtuu tavarat sun muut sinne.
Tekis niiiiin mieli laittaa tuo huone jo kuntoon vauvalle, mut ehkäpä ei...=)
Sen verran kyllä, et vaunut menee jo sit sinne, kun en viitti niitä laittaa varastoon enää talveksi.

Mut nyt aamupalan laittoon ja sit hommaileen, nyt kun on virtaa!!!

muoks. Tuolla ylempänä siis naomille linkki sinne palstaan
 
Huomenta masukaverit :D
En ole piiiitkään aikaan kommentoinut tai kirjoittanut ja nytkin taidan vaan kommentoida omaa napaa :ashamed:
Meillä ois huomenna np-ultra ja jänskättää ihan törkeesti! Viime päivät olen ravannut vessassa ja pelännyt, että pyyhkiessä tulee verta |O Muutenkin kroppaani olen kuunnellut liiankin ahkerasti ja kaikki pienetkin vihlaisut tms. on saanut säikyksi. Meillä siis edellinen raskaus päättyi keskenmenoon. Silloin np-ultrassa todettiin, että sikiö oli kuollut 9+ viikoilla eli 2vkoa olin elänyt "raskaana" ilman mitään keskenmenoon viittaavaakaan. Nyt tietysti pelkään, että sama tuomio tulee huomenna. Blaah kun saisi ajatukset muualle ja malttaisi sinne huomiseen. Eipä tässä auta veikkailu, tulee eteen sitten huomenna hyvät tai huonot uutiset :/ Jos niitä hyviä uutisia saadaan niin sitten aiotaan kertoa lähiperheelle ja kavereille. Ollaan saatu aika hyvin pidettyä vielä salassa eli minulla tietää vain muutama kaveri ja sitten oma äiti. Miehen puolelta ei vielä tiedä ketään.
Sen verran kommentoin Naomille, että meillä esikoinen syntyi Kättärillä. Oltiin tosi tyytyväisiä. ei oltu perhehuoneessa, mutta meitä ei huonekaveri häirinnyt :) Kannattaa olla tosi aktiivinen myös itse eli kysellä imetyksestä ja imetysasennoista yms. vauvanhoidosta jos vaan tuntuu, että epäröi jotain asiaa. Jotkut kätilöt eivät välttämättä paapo niin paljon kuin toiset. Meille sattui tosi ihana kätilö, joka kädestä pitäen katsoi, että imetysasento ja ote ovat oikein. Paljon toki riippuu myös siitä, että miten se synnytys menee. Jos on rankka synnytys ja on ihan poikki niin eihän siinä välttämättä tajua kysellä. neuvolassa onneksi kyllä myös neuvovat sitten. Meillä meni synnytys esikoisen kohdalla tosi hienosti ja tässäkin raskaudessa oikein odotan, että pääsen synnyttämään :LOL: on se niin hieno kokemus =) ja sorry nyt kaikille niille, joilla ei ole ollut niin kiva synnytyskokemus :ashamed:

Tervetuloa vielä kaikille uusille, meitä on jo tosi iso joukko täällä :wave:

Mukavaa tiistaipäivän jatkoa kaikille!

Jännittynyt Elwi ja Touko rv 11+4
 
Taas on tullut uusia, teretulemasta! :flower: =)

Nöfnöf-rokotteesta, en meinannu ottaa, työpaikan puolesta tuun saamaan sen kausi influenssa rokotteen jonka ajattelin ottaa..

Eilen töissä huomasin että valkovuodon mukana oli tullu ihan tippa verta, siis vaan sen verran että sen pikkuhousun suojasta erotti, mutta tokkopa tuosta tarvii olla huolissaan, terkka ainaki sano et sitä voi vähän tulla..

Tuli mieleeni tuossa että oonko mä ainoa joka on näin oireeton? Tuntuu vaan et kaikilla muilla on enemmän tai vähemmän pahoinvointia yms.
Mähän olen jo aiheuttanu äitilleni harmaita hiuksia koska se eilenkin alko innostelee et voiko kertoo suvulle raskaudesta jos joku sitä hääkutsujen saannin jälkee suoraan kysyy ja minä kielsin. Mä oon varmaan jollain tapaa vinksahtanu, mutta koska oon näin oireeton, oon kovin skeptinen raskauden suhteen..Joo, hengailen täällä teidän kanssa, mutta silti takaraivossa jyskyttää ajatus että ei tää näin mene, mä oon kieltäytyny heittäytymästä mihinkään raskaus "hurmokseen" ennen kuin saan ultrasta vahvistuksen että kohdussa elävä sikiö on, vallankin tän viimesen ultra kerran jälkeen tunne vaan vahvistu...
Tuntuu mahdottomalta ajatus että mussa vois olla jotain elävää koska mun elimistö ei reagoi siihen muulla tavalla kun rintoja kipeyttämällä..
Vallankin viime yö meni taas murehtimalla asiaa kun isäntäkään ei ollu vieressä nukkumassa..
Ei tässä auta kun mennä päivä kerrallaan ja kitkuttaa sinne kolmanteen päivään... :whistle:

Maira ja mytty 10+4
 
ALM Kyllä se on tarkkaa, eihän sitä halua olla missään nimessä päivää jälessä laskuissa :D Poksu onnittelut! :heart:

Muusa ja Mallanne Tervetuloa mukaan kasvattelemaan masuja! :wave:

Buam Kurjaa tuo etova olo ja oksennuksen pidättäminen, tuttu tunne eiliseltä :/

Maira Hyvä, että siellä on asiat sovittu :)

Varanikille tsemppiä ultraan!

Babylle marjutille Onnittelut poksuista! :heart:

Guess Tervetuloa mukaan kasvattelemaan masua! :wave:

emv Täällä kans ilmavaivat riesana, ärsyttävää :kieh:

Hepakka Tervetuloa mukaan! :wave:

Sanse Hui :eek: En kyllä yhtään tiedä mitä tuon possurokotteen kans teen :ashamed:

Napsuneiti Onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Sanzkuli Sullekin onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart: Tuosta possurokotteesta on vielä tiedä.. Hankalaa

Naomi Tervetuloa mukaan kasvattelemaan masua :wave: Itellä ei mitään kokemusta noista niskapoimuista ym. Täällä jossain on ketju aiheesta. Kannattaa kurkata :hug:

Miikulainen Poksuonnittelut! :heart:

Elwi Onnea tulevaan ultraan! :heart: Ite pelkään myös kovasti tulevaa np-ultraa, joka on tod. näkösesti n. 2vkon päästä.. Kauhee pelko, että pikkuinen olis kuollu viime ultran jälkeen.. :ashamed:

Maira Ihan hyvin voi olla kaikki hyvin, vaikka ootkin oireeton. Itelle kävi huonosti viimeksi, kun olin oireeton, mutta kaverini oli myös oireeton ja nyt hänellä tuhisee pieni vauva sylissään. Toivotaan, että siellä masussa on elämää :) :hug:

(.) Huh huh, mikä päivä oli sunnuntai ja eilinen. Su aloin tuntemaan jotain ihmeen palan tunnetta kurkussa, ihan kuin olisi joku kynnen palanen ollut siellä kiusaamassa. Illalla katsoin kurkkua, niin toinen nielurisa oli turvonnut ? ja siellä oli valkoinen piste. Aloin sitä pistettä sörkkimään topsilla ja sieltähän pölähti jotain ihme valkoisia kökkäreitä :x Netistä löysin, että ne ovat jotain propuja? Onko kellään muilla ollut koskaan moista vaivaa? Sitten eilinen.. Lähettiin miekkosen kans pikkuiselle shoppailu reissulle n . 400km päähän. Reissu meni hyvin, mutta mulla alko tuleen siellä pää kipeäksi. Kipu vain yltyi automatkalla takaisin kotia. Kotia kun pääsin, niin en pystynyt pitämään edes silmiä auki, kun päätä särki niin kovasti. Oon sen verran jääräpää, etten lääkkeitä ottanut, koska tiesin, että nukkumalla se menee ohi. Lepäilin sohvalla, kunnes mulla tuli ihan järkyttävän huono olo. Yritin käydä oksentamassa muutamaan kertaan, mutta mitään en saanut pihalle. Menin nukkumaan n. klo 20 ja nukuin aamuun 8.30 asti.. Ja edelleen väsyttää. Pääkipu ja huono olo on hävinnyt, mutta kyllä ne vain eilen säikäytti.. :ashamed: en muista millon viimeks/koskaan mulla olis ollu noin hirvee pääkipu.

Tänään varasin vihdoin ja viimein neuvolaan ajan. Se ois sitten ens viiikon keskiviikkona. Kovasti toivon, että sydänääniä yritettäis kuulostella, vaikka ei ne välttämättä vielä sillon kuulu. Jotenkin on noussu taas kova pelko, että pikkuisella ei ole kaikki hyvin.. Kevään np-ultra kokemukset kummittelevat mielessä. Huoh!
 
Alisa84 Mua noi proput vaivaa koko ajan!! Lääkärissäkin oon asiasta monesti käynyt, koska hengitys usein niiden takia haisee tosi pahalle, ja kun niitä on melkein koko ajan, ja usein vielä monta kerrallaan.. Mutta ei kuulemma vaivaa tarpeeksi,että risoja alettais sen takia leikata..

Possurokotteesta , itse tulin nyt siihen tulokseen, et en sitä varmaan ota... En halua ottaa sitä riskiä, että näin ajoissa kun sen joutuisin ottamaan,e t saan keskenmenon. Vaikka toisaalta hirvittää ajatus, että jos sen saan vaikka loppumetreillä, ja itse kuolen synnytyksessä, kuten on monella raskaanaolevalla käynyt.. Mut en ikinä antais itselle anteeks, jos vauva menehtyis/sairastuis vakavasti rokotuksen takia.. Aika kakspiippuinen juttu..
 
emv
nopeasti vaan kommentoin: eikö rokotteella vastasyntynytkin saa suojan sikafluta vastaan? ja jos imettää niin suojan pitäisi olla vauvalla puoli vuotta? mä kun mietin myös sitä et jos se vauva sairastuu siihen ihan pienenä. voi olla ettei mulla oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa se rokote kun kuulun myös diabeteksen vuoksi riskiryhmään. Tosi vaikeeta, en tiiä mitä ajattelisin rokotteesta...

-emv ja james jessenpoika 10+3
 
Terkkuja np-ultrasta :wave:

Sieviä profiilikuvia saatiin mukaan, kaikki oli ok ja kolmisen päivää edellä oli noi mitat, eli LA:ta ei siirretty ja saan jäädä tähän omaan pinooni :D Onhan tää nyt MUN pino kun kerta perustinkin ;) Niskaturvotus oli 1.0 ja pää-perämitta 65mm. Seuraava ultra joulukuun 16. päivä :)

Tervetuloa uusille!

Joku taisi seulasta kysellä, ei siinä sen kummempia ole, oon ite ottanut nyt joka kerralla ne (kolmesti siis) , vertahan se vaan on.. Jotenkin tuntuu että haluaa lisäaikaa valmistautua jos sieltä onkin huonoja uutisia tulossa sitten... Eikä vaan sitten yllärinä mahdollisesti ei niin tervettä vauvaa... Parin viikon sisällä pitäsi tulla soitto sairaalasta JOS jotakin on ilmennyt.

Mää en osaa vieläkään sanoa varmaksi tuosta rokotteesta, entä jos siitä tuleekin jotakin!! Tai entä jos jätän ottamatta ja sairastun/vauva sairastuu!! Hulluksi tulee kun alkaa ajatella tarkemmin :/ :/

Ristiselkä on kipeytynyt ja huono olo eikun harvenee :)

 
Turussa on toi sikiöseulantaverikoe otettu käyttöön vuoden alusta vissii. Eli on nimeltään yhdistelmäultra = np-ultra + verikoe (+ vielä rakenneultra), vaihtoehtona sille on ultra ilman np tai muutakaan poikkeavuustutkimusta (+rakenneultra)
 
Alisa84 ja sanzkuli: Itsellä välillä vieläkin noita proppuja vaikka nielurisat ovatkin poistettu.

Sikanuharokotteesta: Itse olen hoitoalalla, mutta en usko että sitä kautta sikanuhaa saisin ainakaan ensimmäisten joukossa. Silti olen aika kallistunut siihen että otan sen. Keskustelin neuvolassa asiasta, ja suosittelivat sitä myöskin sen takia että sairastan astmaa. Kerran olen vuosia sitten ottanut influenssa rokotteen, mutta en koskaan muuten. Katsotaan mihin tää maailman tilanne tässä etenee edes, ennenkun alkavat rokotus ehdotuksia tähän suuntaan antamaan.

Tänään oli neuvolalääkäri, ja kuunteli pikkasen sydänäänet vaikka sanoin että ultrassa sanoivat ettei kannata vielä. No sieltä ne pienen etsinnän jälkeen sitten kuulu, aww :heart: isännänkin ilme oli niin hellyyttävä kun rupes viuhahdukset kuulumaan :)

Ihmeteltiin kun oli meille molemmille tullut kiusallista ihottumaan käsiin ja jalkoihin, ja lääkäri sitten totesi että syyhypunkkihan se.. no tänään alko sitten pyykinpesu rumpa ja aamulla alkaa voitelu tolla voiteella.. Miten niin pikkunen loinen voi aiheuttaa niiin suurta kiusallista haittaa... :/ Ja ei edes tietoa mistä tää olis meille tullut, toivottavasti lähtee ensikäsittelyllä molemmilta..

Tänään ensimmäistä kertaa aamulla hampaita harjatessa oikein yökötti, toivottavasti selviäis vaan tälläsella, ettei tarvis pyttyä alkaa halailemaan..

Miikulainen ja rääpäle 10 :heart:
 
Iik! Huomenna np-ultra! B) :eek: Jänskättää ihan sikana!

Kyllä se tais mun koulunkäynti olla tässä, miehelle oltiin tänään annettu lomautusvaroitus, ilmeisesti talvella olis vähempi hommaa... :'( Pakko vain ilmottautua työttömäks, kaikki raha tässä tilanteessa on eteenpäin ja mulle kuitenki jää neljä kertaa enempi rahaa käteen työttömänä kuin opiskelijana... Harmittaa ihan sikana, mutta mies on meitä nyt täysin elättänyt ja kun hän ei tälle tilanteelle voi mitään niin... Ja tokihan ehdin opiskella myöhemminkin, nyt vain täytyy tehdä mikä on perheelle parhaaksi.

Tänään on ollut helpompi päivä, varmaan johtui siitä kun sain aamulla nousta omaan tahtiin ja varovasti yrittää syödä jotain. Verensokeritkin pysyi varmaan ihan kohtuu hyvänä, mulla on noissa sokerirasituksissa todettu myös hypoglykemiaa (verensokeri laskee liika alas), ja sen kyllä huomaa jos ei syö säännöllisesti. Edelleen on ollut paha olo koko päivän, mutta sain käytyä ihan pikkuisella happi hypyllä ulkona koirien kanssa ja sekin hetkellisesti helpotti oloa.

Tänään taas oikein raskausdementiaa parhaimmillaan! Mun olis pitäny mennä aamulla verikokeeseen, mutta unohdin täysin! Iltapäivällä olisi ollut myös meno johon aika varattuna ja unohdin senkin ihan täysin! Tuo iltapäivän ajan missaaminen hävettää tosissaan, pakko muistaa soittaa huomenna ja pyytää anteeksi... :ashamed: Huomenna en siellä verikokeessakaan ehdi käydä, kun pitää heti aamusta sinne ultraan ja torstaina on neuvola heti aamusta... :headwall: No verikoe oli "vain" verenkuvaa varten kun neuvolan täti halusi tarkistaa onko se kunnossa kun tää pahoinvointi vain pahenee. En usko että siinä on mitään vikaa kun en ole joutunut/saanut oksennettua ollenkaan, mutta voinhan minä siinä verikokeessa käydä. Miten on, joko ne kuuntelee sydänääniä neuvolassa? Silloin on 11+5?

Me ollaankin Elwin kans huomenna kohtalotovereita tuon np-suhteen, mihin aikaa sulla on se?

napsuneidille, sanzkulille ja varanikille Isot halit ja onnittelut ihanista np-ultrakuulumisista! :flower: :heart:

Naomille Tsemppihalit raastavaan odotukseen! :hug: Varmasti on raskasta odotella epätietoisuudessa mutta uskon että vaavillanne on kaikki hyvin!

Possunuha rokotteesta: Aluksi olin heti valmis sen ottamaan, mutta jostain syystä mun intuitio sanoo että parempi olla ottamatta... Täytyy nyt vielä keskustella tästä neuvolassa, mutta jos jään pois koulusta niin mulla on todella pieni riski saada sitä tartuntaa...

Täytyypä lähteä kokeilemaan jos saisin jotain alas vielä...

Haave & Helmi-Orvokki 11+3
 
:wave: tervetuloa kaikille uusille! Meitä alkaa olee jo aikalailla =)

Sanse, asutaan täällä 30km päässä Turusta.

On tullu niin paljon kommenttia etten enään muistakkaan. Väsymys on melkoista ja nyttenkin oon nukkumaan menossa. Oottelen vaan että menis tää alkuaika ja väsy jo pikkuhiljaa ohitse. Huomenna aamusti saan onneks nukkuu hiukan pidempään.
Masu pullottaa jo selkeesti ja osa housuista kiristää. Pari kiloa on painoa tullut, mulla ei normaalisti tollanen painon lisäys aiheuta housujen kiristymistä :LOL: . Että pian tarvee varmaan suunnata äippähousujen ostoon...

Rokotteesta; meillä ei oo vielä ollu neuvolaa niin ei oosieltä suunnalta mitään puhuttu. Ite oon kyllä sitä jo miettinyt ja en kyllä tiiä mitäs sen kanssa tekisin... jotenkin oon nyt kallistunut siihen suuntan etten sitä ottais, mutta katotaan nytten. Pelottaa sekin että sairastuu ja sitten kävis jotain, vaikee juttu kaikenkaikkiaan.

Pahoinvointia on viimeaikoina ollut aamuisinkin kun aikaisemmin on ollu vaan iltasin. Muutaman kerran on ollu jo sellanen olo että pitää mennä vessanpyttyä halimaan, mutta onneks ei vielä ainakaan oo tarvinnu. Illat on silti mulle pahempia, ei saa kotihommiakaan kunnolla tehty kun on ihan poikki ja pahoinvoiva.

Ihania ultrakuulumisia oli :D . Meillä tällä viikolla neuvola niin kaipa siellä selviää koska me päästään np-ultraan. Malttamattomana neuvolaa ootellessa!

Selis ja "mötkäle" 8+0 poks :heart:
 
Heippa piitkästä aikaa :)

Tervetuloa uusille ja poksuneille myös onnittelut :heart:
Yritin lukea kaikkien kirjotukset, mut ne ei oikein jääny muistiin :ashamed:

Omaa napaa:
Pahoinvointi oli pari päivää poissa, mut aamulla mies tuli pussailee juotuaan kokista..nii sitte taas mentiin sinne pöntön juurelle. Yök.
Kylmyys vaivaa koko aikaisesti. Voisin olla toppahousut ja takki päällä kotona.
Äitille sain tänään vauvasta kerrottua..pelotti niin kovasti, et miten se reagoi kun se aina pojista puhuu itku silmässä ja se aina niitä muistelee ja puhuu et kun haudalle pitäs viiä sitä ja tätä....tuntu et se ei ehkä olis ollu valmis vielä tätä kuulemaan :'( Mut onneksi se oli niin onnellinen <3 ja sanoi että tätä ei meiltä voi viiä pois.
Miehen kanssa on ollut sanaharkkaa parina päivänä...nyt se on nukkunu kaksi yötä tossa sohvalla :/ mä en vaan aina jaksa niitä sen juttuja :D jotenki hermot hirveen kireellä...mut ehkä tää tästä.

Sikarokotetta en ota...sitä kun ei ole tutkittu tarpeeksi. Minäkin hoitoalalla niin töissä pidettiin siitä "luento" niin sairaanhoitajakin painotti sitä että sikiöön kohdistuvista vaikututkista ei ole tutkimuksia...nii mä en riskeeraa mitään.

Sellasta :) yritän nyt pysyä enemmän teiän perässsä!

enkelipoikien äiti ja hippu 11+3 <3
 
Pikapostaus vaan, sit pakko painuu nukkuun, on taas niiiiiiin |O

Onnea kovasti kaikille tänään hyviä uutisia saaneille ja Tsemppiä kovasti huomiselle niille, joilla oli huomenna menoa!!!

Huomenna poksutaan taas, alkaakin sit jo vko 14 käyntiin, eli 13 tulee täyteen!!!

Öitä!
 
Noami itsellä ei ole noista niskapoimuista kokemuksia. mutta esikoista kun odotin niin neuvolassa ennen ekaa ultraa puhuttiin niistä niin neuvolatäti joka tehnyt 14v. neuvolassa töitä ja sitä ennen ollut kätilönä sanoi niistä että vaikka sitä turvotusta olisikin niin se ei todellakaan merkkaa vielä mitään...kertoi sitten muutamia lähellä olleita tilanteita (niitä oli joku 5 ) että näistä lapsista yhdellä oli ollut down-syndrooma ja 4 olivat täysin terveitä... :heart:
Tämän nyt halusn vain kertoa jos olette kovin huolissanne että kuitenkin lapsukaisellanne voi olla kaikki oikein hyvin :hug: toivon kovasti niin :heart:
 

Yhteistyössä