<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

Kävin tänään niskapoimussa ja pelotti...edelline raskaus oli päätynyt keskenmenoon viikolla yhdeksän. Nyt mä tiedän sitten että mun masussa on terve liikkuva ja vilkutteleva ihana vauva, ja laskettua aikaa siirrettiin viidellä päivällä...eli nyt se 6.5 mikä piti alunperin ollakin koska mun kierto vaan 23 päivää...mutta neuvolassa aina laskevat sen puruskierron 28pvän mukaan.

Ja niskaturvotus 1.2...eli kaikki hyvin sen osalta <3
 
Vauski vastas rv10+3. pää perämitta 53.2mm. Vaihtoi la:n vaikka muutaman päivän vaa heitti :( Aika sohvaperuna tapaus oli, ei paljo liikkunu, vähä heilutteli käsii. Sykkeet oli 158. NT: 0.7mm. Vauva voi hyvin, ja sanoi että uskoo jatkossaki voivan hyvin.

Et en tiiä, tuntuu vaa et takapakkia menee ku la siirty



Käytii tänää myös yksityisellä, mun pikkusella 11kk ikäsellä poitsulla on lihastulehus jalassa, virusinfektion jälkitautina. Toi oli alustava diagnoosi, jos loppuviikkoon ei kävely parane ni joutuu röntgenii ja verikokeisii :( :(
 
Sanse: Hieman ihmetyttää?!?! Mulla oli ultra 11+4 ja pää-perä mitta 52mm. Sanoi että vastaa paria päivää isompaa mutta ei muuteta laskettuapäivää. Miten sulla voi olla viikkoja viikon vähemmän vaikka pituutta enemmän? En voi käsittää.
Käyppä tällä sivustolla http://www.tekay.fi . Kun laittaa sun viikot ja pääperä mitan niin piste tulee tuonne täysin yli käyrien. Ei voi pitää paikkaansa.

Pikkuliini: Onnea tuplista. Minäkin olisin aina (jokaisen neljän kohdalla) halunnut tuplat. Nyt toivoin että ei olisi ja onneksi ei. Meillä on 7 hlön tila-auto eikä enää paikat riittäis. Hyvä näin =) .

Tinka320: Tervemenoa :wave: ! Siis hyvässä mielessä. Sehän on aina parempi että onkin aiemmin. Menee tavallaan odotustakin pariviikkoa tietämättä eteenpäin. Mulla tuli sitä pakkia pari viikkoa :kieh: .

Johjo 13+1
 
Sanse: Katoinkin tarkemmin sun kuvaa. Pituutta onkin 35,2mm (pyörähti tekstiin 53,2) eli on tuon sivuston mukaankin la suunnilleen tuo. Ehkä sulla oli normaalia pitempi kierto menossa. Harvoinhan ne päivälleen kuitenkaan syntyy. Ihme kuitenkin että muutaman päivän takia siirtyy la. Mulla on ollu 5 päivääkin heittoa eikä silti ole muutettu.
Ja pojallesi pikaista paranemista!
 
Huomenta!

Ei eilen jaksanu käydä kommentoimassa mitään, luin vain. Ku niiiiiiin väsytti. Mut mulla oli eilen koulussa kyl tosi tuskaa. Ihan ku ois istunu nuotion päällä kun niin ristiselkää poltti. Muutama supistuskin tuli sit päivällä. Soitin neuvolaan, ni lääkäri soitti ip:llä takas ja pitää viedä pissanäyte labraan, ettei oo tulehdusta.
Mut jos tänään on vielä sama juttu, ni sit pitää jäädä saikulle kun muutama supparikin tuli.

Onnea pikkuliinille myös tuplista!

Nyt kai pakko mennä poika herättään, et ehitään päiväkotiinki....Vaikka se jo eilen kysyi että millon saa olla vapaalla ja kotona...raasu ko viime viikko oltiin lomalla, ni toista haluttais nytki olla...

buam ja pikkumyy
 
Huomenta!!!

Pikkuliinille tuplaonnittelut ;). Wau!!!

Mullakin oli eilen neuvola. Sydänäänet kuului ja jumpsutti 158 . Pisu oli ok, samoin verenpaine ja hemppaa ei edes otettu. Ja se veriseulan riskiluku oli meillä 1:2800, eli ei tarvitse siitä hätäillä. Meidän neuvolantäti suositti ehdottomasti possurokotteen ottamaan, ens viikon torstaina hän niitä pistelisi. Siihen saakka koitan pähkäillä mitä asian kanssa teen.

Mutta saa nähdä mitä tästä tulee, aamulla vuodin sellasta lohenpunaista verta ;(((
Ei onneks ole tavallista enemmän masu kipeä tai vuoto voimistunut, sillon kun kotona olin. Pitäis uskaltaa käydä veskissä, muttakun ei oikein uskalla.

Mut kaipa ei suurta hätää ole kun kerran ei tule solkenaan ihan verta verta. Mut pelästyin mä aamulla silti ihan kamalasti. Tulin kuitenkin töihin, mutta jos yhtään tulee vatsa kipeäksi tai vuoto ei rauhotu ni lähden kyllä kotiin. En uskaltanut miehelle sanoa vielä edes mitään ettei pelästy, kun kuitenkin jossain takaraivossa on tieto että voi kai näitä vuotoja tulla vielä tässäkin vaiheesssa ilman että merkkais keskenmenoa???? Eikö voi? Mut tietty huoli on kuitenkin.

Napsuneiti ja pallero 13+0 *Poks*
 
Kiitoksia paljon ihanaiset! :flower: Kyllä tässä kieltämättä on sulattelemista, ihmettelemistä, ajatusten pyörittelyä jne.....mutta aikansa kutakin =) .

Mies soitteli eilen yhdelle tutulle, jotka ovat kovasti ympäri Suomea selvitelleet possurokotteesta ja itse taudista. Ovat selvittäneet todella tarkkaan kaikki aineet mitä rokote sisältää ja niiden mahdolliset vaikutukset jne jne ja ovat päätyneet mitä pikimmiten ottamaan rokotteen. Olin jo itsekin sillä kannalla, että otan rokotteen ja nyt asia vahvistui entisestään. Tänään alkaa täällä rokotukset, joten voipi olla et tänään jo yritän hakea piikin.

Onnea monille ihanista ultrakuulumisista :flower: .

Napsuneiti peukkuja että kaikki on ok :hug: . Vuotoa, runsastakin voi tulla vaikka koko raskauden ajan ja silti kaikki on hyvin. Hyvä, ettei masu/selkäkipuja ole tullut. Mites oisko siulla paraikaa menkkojen aika? Tottahan toki huoli ja säikähdys on valtaisa ja jos vuoto jatkuu ni soita ihmeessä äippäpolille, et pääseekö vaikka ultraan käymään. Nii ja onneks oot just eilen kuullu sydänäänet :heart: . Tsemppiä päivään!!!

Varanikki, viitsitkö laittaa miulle LA:ksi 6.5 (vaikka eihän tuolla sen suurempaa merkitystä oo vaikka päivällä heittää... ) Kiitti!
 
Huomenia kaikille
Mä näin viime yönä unta, että olin ultrassa ja la siirty kaksi viikkoa taaksepäin... sit mä olin ihan harmissani, et miten se nyt niin paljon. Noh, viikko on varmaan ihan realistinen kun tiiän tarkkaan koska ovulaatio oli, niin tiedän et siirrytään n.viikolla kesäkuuhun päin kun ultraan tuossa jossain vaihessa menen. Noh, samapa tuo eiköhän se vauveli sieltä joskus ulos tule :)
Mulle tuli kauhean epävarma olo tänään, aamulla päiväkodissa täti onnitteli ja sit tulikin sellanen olo et entä jos tää onkin tuulimuna tai jäädään kiinni sikiöseulonnoissa tai ihan mitä tahansa ikävää. Et tuli ne epäilykset mullekin vaikka pari viikkoa on ollut tosi hyvät fiilikset sen puolesta, ettei oo vauva huolettanut.

Pikkuliinillekin tuplaonnittelut! :)

Napsuneiti toivotaan, että vuoto on ihan harmitonta. Inhottavaa tollanen, kun tulee tollasia ylimääräsiä vuotoja :( Ota nyt rauhassa äläkä rasita itseäsi ja kuulostele vointiasi.

Mulle taas iski tää väsymys, huoh... eilen olin kuin zombie kun pääsin töistä kotiin ja söin vaan nopeasti ja kaaduin sänkyyn ja silti jatkoin illalla samaa rataa, väsyttää ihan älyttömästi. Mies sitä sanoi illalla, että hän todella toivoo, että tää mun voimattomuus menee pian ohi ja niin toivon minäkin.

tatomira ja itu rv 9+2
 
Huomenta päivää!

Soitin tänään neuvolaan ja sanoin että tulen sen pirun possupiikin hakemaan! :kieh: Mua niin stressas tää jatkuva jahkaaminen ja nyt sen päätöksen tein! Onneks on tosiaan jo eka kolmannes takana... Vasta ens keskiviikkona "pääsee" piikille. Soitin myös kunnalliselle hammaslääkäriaikaa kun neuvolasta suosittelivat että ainaki kerran raskausaikana pitäis käydä leegonsa tarkistuttaan... Ajattelin sitte varata ku luin meidän kaupungin sivuilta että ei kiireellisissä asioissa jono saattaa olla monta kuukautta! Vaan kuinkas kävi, sain ajan jo tälle päivälle tunnin päähän! Tietysti jännittää löytyykö sieltä reikiä kun mulla ei ole ollut reijän reikää 12 vuoteen... Olen kyllä joka vuosi käynyt tarkistuttamassa hampaat yksityisellä, mutta tänävuonna en ole vielä käynyt ja nyt on kyllä talous niin tiukilla että yksityiselle ei ole varaa mennä.
No nyt on pakko lähteä laittamaan itseänsä ihmisen näköiseksi, palaan varmaan kommentoimaan teidän tapahtumia myöhemmin.

Haave & Helmi-Orvokki 12+3
 
A-L-M ja Tiktu mulla on normi housuista 36 sopiva, ja jostain luin et nuo mamalicious mammafarkut olis normaalia isompaa kokoa, 29 vastais jotain 30-31.. ja haluun semmoset et ei pussita pyllystä :D mietin nyt 28-29 väliltä.

hankalaa kyl tää ku pakko tilata, ku ei täällä meilläpäin liikkeissä taideta missään myydä nuita farkkuja.


marjutti ja masuvaaveli 13+1 :heart: :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa.
Meillä niin paljon ollut mietittävää että ei ole tullut kirjoiteltua.
Kävin niskapoimu-ultrassa 19.päivä ja turvotusta löytyi yli 3mm.
Sikiö pää/perämitan perusteella oli 4 päivää pienempi kuin la. ( La. on muuten 7.5. jos sen saisi vaihdettua tuohon etusivulle :) ) mutta la.ta ei muutettu.
Lääkäri ultrasi vielä kätilöiden jälkeen ja lähete lähti suoraan Helsinkiin naistenklinikalle jatkotutkimuksiin. Kamala stressi tuli asiasta ja huoli tietysti tulevasta.
Eilen käytiin naistenklinikalla ( muka ) istukkabiopsiassa mutta sitä ei pystyttykään ottamaan kun istukka oli takaseinässä. Hyviä uutisia oli kuitenkin. Sikiö kasvanut tasaisesti ( edelleen oli sen 4 päivää pienempi kuin la. ) ja turvotusta oli enää 1,4mm. ( lääkäri sanoi ettei ollut ihan optimaalinen mittauskohta mutta sen he kuitenkin turvotukseksi merkitsi ja sehän on kai ihan normaali :)
Saatiin aika kolmen viikon päähän lapsivesipunktioon mutta ollaan mietitty että ei mentäisi. Ensinnäkin täältä Kotkasta on todella pitkä matka Helsinkiin ja kun tuo turvotuskin oli laskenut noin paljon niin ei enää oikeastaan edes huoleta.
Katsoin tuolta Tekayn sivuilta kun sieltä saa taulukon että mitä niskaturvotus on milläkin sikiöllä ollut ja sekin taulukko alkaa vasta 45 mm pitkästä sikiöstä, meidän sikiö oli ekalla mittauksella vasta 38,8 mm joten ehkä se oli mitattu vain liian aikaisin?

Muuten vointi hyvä. Supistelee toisinaan kun reippaasti touhuilee ja tuo stressi tietysti väsyttää mutta pahoinvointia ei ole ja muutenkin olo ihana :) Parit muumisukat ostin np-ultran jälkeen jo tulokkaalle :heart: Eilen miehen kanssa shoppailtiin Helsingissä mutta ei löydetty vauvalle mitään :) Pikkuhiljaa hommaillaan.

Nyt tahtoisi vain keskittyä raskaudesta nauttimiseen ja pikkuisen odottamiseen :heart:
 
Hey!


Listoja muokkailtu taas urakalla :D Pilkkuliinille tuplaonnittelut =)

Huomenna olis se päivä täällä.. Piikkiä tarjolla.. Mut mää päätin että ei. En ala koekaniiniks vauvelini kans. Katsotaas miten akan käy. :|

Aloin tuumia tossa et jospa tää mun huono olo johtuu sokereista, kun jo noin tunnin päästä ruuasta alkaa ällöttää. Paineet mittailin taas, 104/67, syke 69.. Ei kovin korkealla nekään. Noh, sokerirasitusta odotellen..

Syömään :wave:
 
Pilkkuliinille tuplaonnittelut täältäkin :flower: :flower: . Meidän pinossa onkin nyt jo kahet tuplat! Jänskää!!

Rokotusajan oon jo varannu reilun viikonpäästä ois tarkotus mennä piikille. Vähän silti jänskättää, mutta pysyn päätöksessäni. Samalla kontrolidaan mun hb arvoja josko ois hiukan nousussa.

Malttamattomana oottelen jo np-ultraa!! Reilu kaks viikkoa ois vielä venaamista. Tiiän että loppujen lopuks aika menee kyllä nopsaan. Viimeistään sitten kerrotaan kaikille tulevasta perheenlisäyksestä jos kaikki vaan on kunnossa.

Selis ja "mötkäle" 9+0 poks
 
Kiitos vielä onnitteluista :heart: Ja onlydreamille parasta plussaonnea :heart:

Mulla ei oikeastaan ole enää turvotusta. Iltaisin vatsa pönöttää enemmän kun on mahakin täynnä ruokaa ja juomaa, mutta on se aamuisinkin jo melkoinen :D Ja selällään makoillenkin näkee jo että hyvän kokonen kohtu jo. Onneks mulla on nyt lupa siihen että maha näin suuri kun kerkesin siitäkin jo ressaamaan :LOL: Ja paino pyörii 63-63kg paikkeilla eli sellaset 3-4kg tullu, yaiks :x

Cristiina:
Meillä ennestään kaksi lasta; marraskuussa 4v. täyttävä tyttö ja 1v7kk ikäinen poika, että keväällä ja siitä edespäin kyllä riittää toimintaa :eek: Onneksi alkaa lämpimillä ilmoilla niin ei heti tarvitse alkaa kerrospukeutumisiin. Ja en käynyt varhaisultrassa, viime perjantain np-ultra oli eka ja seuraava ultra on 21.12. =) Ja mulla myös kohtu sellaisessa asennossa että on molemmissa edellisissäkin odotuksissa kasvanut jo varhaisessa vaiheessa ja ollut myös yläkäyrillä sf-mitan puolesta, voi siis vain kuvitella miten tulen olemaan pelkkää mahaa 161,5cm varteni kanssa :attn: Pitää varmaan hankkia joku tukiliivi kun selkään kohdistuu nyt jo kipua koulussa varsinkin labratuntien jälkeen.

Alisa84:
Otin miehen kännykällä kuvia ultrakuvista mutta oli aika sumeita ni en taida kehdata laittaa tänne kun niin epäselviä :ashamed:

Tervetuloa Hannah84 :flower:

Pilkkuliini:
Onnea tuplauutisista :heart:

Me ollaan seurusteltu miehen kanssa vuodesta -99 eli tänä vuonna tuli 10v. yhteiseloa täyteen :heart: Ja naimisiin mentiin tämän vuoden toukokuussa. Tämän jälkeen saakin meillä lapset riittää, ainakin muutamaksi vuodeksi, ehkä kokonaan. 3-4 lasta on aina haluttu ja ensi vuonna on täynnä :D

Mä varasin ylimääräsen neuvolakäynnin vkolle 15+ jotta pääsen vähän kyselemään kaksosraskaudesta kun ei ole mitään kokemusta, missään lähipiirissä ei ole.
Kamalasti vaan hankittavaa edessä, auton kanssa tulee ongelmia kun ei meinaa sopivan kokosta löytyä :headwall:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 12+2
 
hei, hyppäsin tuolta kesäkuun pinosta kysymään teiltä, että missä vaiheessa pahoinvointi teillä oikein helpotti? ja muut alkuraskauden oireet, tissikivut yms?Olen aika huolesta soikena, kun viikkoja vasta 9+0, ja pahoinvointia ei ole ollut nyt kolmeen päivään yhtään, eikä muutenkaan ollenkaan mitään inhoja ruoka-aineisiin. ja ihan kuin rinnatkaan eivät olisi enää niin kipeet....onko tää nyt keskenmeno vai joko oireet voi alkaa helpottaa....apuva.
 
Hei!

Olen käynyt lukemassa aina teidän juttuja, muttei oikein tule kirjoitettua mitään.
Onnittelut teille tuplanneille :D

Tänään kolahti postiluukusta ultra-ajat. 11.11 olis np-ultra ja sitten 11.1 se toinen. Reilu pari viikkoa vielä. Jänskättää.

Me ollaan seurusteltu huhtikuusta 2004 ja yhteen muutettiin helmikuussa 2007. Olen 22 ja mies on 24. Ei olla kihloihin vielä päädytty mun vihjailuista huolimatta, mutten nyt jotenkin halua kihlautua vaan vauvankaan takia. Raskaus oli semmonen toivottu puolivahinko. Ehkäisy unohtui kerran ja aamulla kun kysyin et käynkö apteekissa, mies sanoi että se tulee jos on tullakseen. No, nyt se päätti sitten tulla. Muuten ei ainakaan ihan vielä oltais lasta alettu hankkimaan, koska molemmilla on aika pahasti opiskelut kesken.

Mulla oireina on lähinnä ollut tajuton väsymys. Kun tulen töistä tai koulusta, niin olen mennyt suoraan peiton alle sohvalle makoilemaan. Tuntuu, ettei nukkuminenkaan auta tähän väsymykseen. Sen lisäksi on ollut jonkin verran pahoinvointia ja iltasin on vatsa aivan löysällä. Ja tissit on tolkuttoman kipeät.

Sellasta tänne tänään =)

Pumilus 9+3
 
Mä oon ollu koko ajan et mikä ihmeen NP-ultra, mut se taitaakin olla niitä seulontoja joihin mä en suostunu... :whistle:

Pohtijatar No worries, kuten huomaat, aika moni on melkein kokonaan oireeton tai sitten oireet on loppunu aikasessa vaiheessa, ei se todellakaan tarkoita aina km:mää... :hug: =)

Heeeeiiii, mun on ihan pakko kysyä et kuinka paha toi turvotus teillä on?Mun oli ihan pakko ottaa kuva mun mahasta kun toi turvotus on niin järkyttävää...Mä oon kuitenkin normaalisti iha ok mitoissa (175cm/70kg) ja painoo ei kuitenkaa oo tullu ku ihan vähän, mut maha karmeen kokonen... :x

maira ja mytty 11+4
 
Eipä sitten tullu koulussa olemisesta mitään. Selkää alko särkemään ihan vietävästi ja muutama napakka supistuskin tuli. Niitä tuli pari kotonakin. Nyt reisiä repii koko ajan...Hitto vie, esikoiseltakin mulla alko supisteleen ennen puolta väliä muistaakseni ja nyt taas....
Mut jää kyllä nyt mun osalta tuo valmistuminen näillä näkymin. Mutta jääkööt. Tärkeämpää on saada tuo vauva ulos terveenä.

Sit possu-rokotteesta, osa on täällä saanut sen tänään, mut ei mulle vaan mitään ole soitettu. Kaverille oli ja se sai sen tänään. Mut noiden suppareiden takia mä muutenkin soitan huomenna neuvolaan, ni samalla kysyn siitäkin. Mut saikulle aion jäädä kyllä.

Mut nyt illan jatkoja!
 
halusin vaan kiittää vielä kaikkia lohduttavista sanoista. Niinhän se vaan taitaa olla, että vaikka kuka sanois mitä, niin sitä on jotenkin varpaillaan ja pelkää pahinta. Eli vaikka toisilla pahoinvoinnit loppuneet ja kaikki ok, ajattelee kuitenkin, että itsellä se tietää jotain huonoa. Noh, tulevat viikot selvittänee tilanteen. Yhtä odottelua ja huolta kai tämä on koko 9 kuukautta kuitenki :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja marjutti86:
mulla on normi housuista 36 sopiva, ja jostain luin et nuo mamalicious mammafarkut olis normaalia isompaa kokoa, 29 vastais jotain 30-31.. ja haluun semmoset et ei pussita pyllystä :D mietin nyt 28-29 väliltä
Tilaa molemmat koot ja palauta sitten ne, jotka eivät ole hyvät. Niin mä teen usein postimyynnistä tilatessani :)
 
Merkkaan vaan ja totean että kun on jo niin pimeää niin eipä tee mieli enää minnekkään iltasella lähteä. Ajatus oli lähteä jumpalle kun mies tulee hoitamaan esikoista, mut mielummin jäin syömään suklaajätskiä. Sitten vielä ihmettelee että mistä niitä kiloja sitten oikein tulee :kieh:
 
emv
Huomenna np-ultra! Onpa jännää! Ekat vilkaisut pikkutyypistä! Toivottavasti kaikki ok.

ON: Turvotusta tosi paljon ja vatsa kasvanut kyllä. Selkää särkee. Tänään ollut vaikea päivä. Ensin eilen illalla oksensin noin 1½h ehkä 10 minuutin välein. Alkuun jaksoin aina vessaan mut sit oli ämpäri sängyn vieressä ja mies luki mulle kirjaa ääneen kun oli niin huono olo etten pystyny itte lukemaan. Sit se vaan piti aina taukoa kun laatta lensi. Sanallakaan ei valittanut, silitti ja luki vaan. Miten kultainen! :heart: No sit tänään kans iltapäivällä ja illalla oon oksennellut, en niin rajusti kuin yöllä mut kummiski. Jäin sit saikulle, ois ollut tämä yövuoro ja sit alkanut vapaat. Heikko olo, tullut paljon nukuttua tänään. Kolmena iltana peräkkäin olen tuntenut jotain uutta ja outoa ja tulkitsen ne supistuksiksi. Onkohan se huono et jo tässä vaiheessa supistelee? Saa nähdä mitä ne sanoo äippäpolilla huomenna. Aina kun hetki menee paremmin ja voi käydä töissä ni sit hetken päästä taas mennään takapakkia...väsyttävää. Tänään istuin meijän keittiön lattialla itkemässä kun oli niin paha olo ja oon niin väsynyt siihen. Diabetes tuo mukavan lisän, kun nyt on sokerit laskenu joka päivä ja tänäänkin esim. kolme kertaa!!! (se taitaa olla koko elämäni ennätys) Ilmeisesti tänään se johtui oksentelusta. Anteeksi mojova avautuminen.

Buam: Saikulle vaan! Rankkaa sullakin. Ja possurokotteesta: oon käsittäny et neuvoloilla ei oo mitään velvoitetta puhua siitä tai ottaa yhteyttä vaan itte pitää olla aktiivinen. Meijän kunnassa raskaat joukkorokotetaan 4.11. Todennäköisesti meen, mut aion vielä huomenna äippäpolin mielipidettä kysyä, kun kuitenkin viikkoja silloin vasta 12+4.

Maira
: Turvotus täällä on valtavaa. Näytän siltä kuin raskaus ois puolivälissä.

Nyt hyvää yötä ja kauniita unia!

-emv ja james jessenpoika 11+3
 

Yhteistyössä