<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 1/10 <3

Johjo:
Tosi huima sf-mitta! Olisko löysällä kädellä mitattu? Ei kokemusta noin isosta koosta mutta esikoisen odotuksessa sf-mitta meni koko ajan käyrien yläpuolella ja tuli pikkunen vauva.
Toivottavasti selviää mikä on :hug:
Meidän poika siirtyi isojen poikien sänkyyn tässä joulun alla kun halusin saada asian hoidetuksi ennen vauvojen syntymää. Ekana yönä poitsu juoksi sängystä pois useamman kerran ja mies joutui sitten istumaan vieressä kunnes luovuttaa. Samanlaista rumbaa odoteltiin jatkuvan mutta onneksi oppi kerrasta ja on siitä lähtien sängyssään pysynyt :D

Pilkkuliini:
En oo neuvolassa jutellut kun mielestäni tätä ei ollut sillon viimeksi kun kävin 19+-viikoilla? En kyllä ole varma mutta alussahan kuitenkin luulin että on vaan kuivaa ihoa ja sen sellasta kun en jaksanut rasvailla. Ens viikolla neuvola niin aion kysyä. Ja ei en säikähtänyt mutta kun vähän lueskelin niin raskaushepatoosi iskee yleensä 30vkoista eteenpäin ja kutinaa on terveen näköisellä iholla ja mulla on tollasta pientä näppyä kutina-alueella, vai tuleeko se siitä raapimisesta en tiiä mut todella raivostuttavaa :headwall: Ja kämmenet tai jalkapohjat ei kutise, kaikkialta muualla kyllä ja iho on ihan kuiva :( Mutta tähän mahaan ei tosiaan tavalliset rasvat näemmä auta, täytyy siitäkin kai kysellä et mitä tohon levittäis.
Ja kaksosraskaudesta saa tosi huonosti tietoa neuvolasta! Mun terkka muutenki ku on vaan sellanen että kuuntelee ja myhäilee eikä kommentoi mitään :kieh: Mutta viimeksi ultrassa tajusin että ehkä ne siellä Kättärillä tietää enemmän ja täytyy sitten siellä kysellä kaikenlaisia juttuja, ne musta huolen pitää :whistle:
Me muuten luovuttiin 4d-ultrasta kun naperot näkyi Kättärin paskallakin ultralla niin hyvin, mies olis hirveesti halunnu mut päädyttiin kuitenkin yhdessä siihen et nääh B)
Mut kerro sit millasta oli :attn:

Alisa84:
En kyllä vielä tunnista kumpi potkii, ne kun voi paikkojakin vielä vaihtaa :) Mutta kyllä tunnistan jos molemmat potkii samaan aikaan, se vasta mylläystä onkin :LOL: Ultrassa sitten nähdään onko paikat vaihtunut vai ei, voi että mä odotan sitä ultraa taas :xmas:

Tervetuloa vendela84 :flower:

senni1:
En mäkään usko näihin syke-eroihin sukupuolia määriteltäessä, vähän menee samaan kastiin mun mielestä ku nää kiinalaiset kalenterit summuut :whistle: Vaikka onhan niitä hauskaa seurailla =)

Omassa voinnissa ei ihmeellistä. Mulla kans ikenet vuotaa verta hampaita harjatessa ja tossa muutamia päiviä taaksepäin joka aamu niistin verta, en sitte tiiä onko kuivat limakalvot vai mikä mut nyt oon tunnollisesti ottanu joka ilta raudan, hyvä minä :saint:
Flunssassa oon ja niin rasittavaa kun nielut, nenät, kurkut ja kaikki mahollinen ihan tukossa sitkeestä limasta |O
Ja äsken kun oltiin menossa sinooperiin niin kuopus otti ja oksensi :'( Toivon hartaasti että johtui siitä että luki aku ankkaa matkalla eikä mikään tauti olis :x Mä VIHAAN mahataudin kaikkia versioita!!! No mä tulin pojan kanssa kotiin ja mies meni tytön kanssa ostamaan saippuamassaa, meinataan tehä saippuaa Ratulan malliin B)

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 22+1
 
Me saatiin tyttölupaus :heart: Mun tyttötuntemukset piti siis paikkansa =) Oli kieltämättä jännä paikka, kun kätilö tutki ja piiiitkän hiljaisuuden jälkeen sanoi, että näyttäisi naisvalta kasvavan perheessä. Ultrassa oli muutenkin kaikki hyvin. Syke on ollut nyt ja aiemmin n. 160 - voiko siitä sitten jotain päätellä laajemmassa mittakaavassa, en tiedä.

Kahvia en ole koskaan juonut kovin paljon. Olen satunnaiskäyttäjä. Sekä ennen raskautta että nyt raskauden aikana saatan juoda kupillisen silloin tällöin esim. kylässä, mutta kotona en keittele.

Mä olen käyttänyt nestemäistä rautaa, Kräuterblutsaftia. Vinkiksi niille, joilla menee raudasta maha sekaisin... Tuo toimii hyvin.

Mulla on ollut hyvä olo eikä oikeastaan mistään mitään valittamista. Ei ole kipuja eikä muitakaan inhottavia vaivoja. Toivottavasti jatkuu samalla tyylillä, ja synnytyskin sais mennä siinä sivussa huomaamatta, niin kuin tää raskaus tuntuu etenevän :kieh: Otan kyllä aika rauhallisesti, ja kun työkin on istumatyötä, niin mikäs tässä on ollessa. Pieniä kävelylenkkejä teen, ja viikon päästä alkaa mammajumppa!

Ai niin, yllätys yllätys, mulla on istukka takaseinämässä, eikä edessä, kuten kuvittelin, kun ei ole liikkeitä kauheasti tuntenut. No nyt on kyllä alkanut liikkeet lisääntyä, mutta ei mitään kauheata mylläystä ole riesaksi asti. Oon ehkä vaan niin paksunahkainen tai jotain :xmas:

Sitähän tää äitiys on, että saa koko ajan olla huolissaan jostain ja pelätä :/ Mä aattelen asiasta niin, että jos jotain on sattuakseen, niin en mä mitään voi kuitenkaan etukäteen murehtimalla estää. Aina jonkun kohdalle osuu ikäviä tapahtumia, ja jos kohtalo heittää sellaisen mun tielleni, niin sitten mennään tilanteen mukaan, surraan ja yritetään pärjätä. Viitaten nyt esim. tähän Varanikin kertomaan ja kaikkien muidenkin surullisiin tarinoihin. Niitä vain sattuu, vaikka kuinka toivoisi, että kaikki menisi hyvin, kaikilla, aina ja ikuisesti.

Tiktu 21+2
 
baby dream puoliväli poksuonnittelut!! :heart:

Pilkkuliini Ihana masu :heart:

vendela Tervetuloa mukaan :wave:

emv on ne sydänäänet vaan niin ihana kuulla ja samoin liikkeet tuntea :heart:

BTL Jep, tuo oksutauti ei kyl oo kiva, toivottavasti pojallasi ei sitä ollu :/

Omaan napaan ei sen kummempaa, alaselkä jatkaa vihoittelua. Nyt taas ollu suppareiden kans hieman helpompaa *koputtaa puuta*..

Huomenna poksuu ja isosti :D :D
 
Ääh, kai mun on pakko vaan totutella istuu kotona päivät, ei mun persuus kestä enää rekassakaan istumista..Yhen hakereissun pystyin isännän kyydis tänää istuu ja sit äkkiä kotiin kun häntäluu kävi nii kipeeks et meinas itku päästä.. :kieh: Mutta ainakin nöttönen joko nautti tai sitten inhos ylikaiken rekkamieheilyä koska ihan mahoton mylläys alko heti ku lähettii kunnolla liikkeelle, nyt se onkin sit ollu toista tuntia ihan hissuksiin, tais alkaa väsyttää ku eka aamun reuhkas.. :)
Mutta kai se on mentävä tuo karvakasa ruokkimaan.

Maira ja mytty 17+6
 
emv
Johjo: Kiitos! Tuli vähän hölmö olo kun en itte ollut huomannut...siis tiesin et joku käyrä siellä töisella puolella on mut jotenki en oo ees aatellu et sinne itte tehdään mitään merkintöjä korttiin. Sulla tosiaan aika hurja tuo mitta. Toivottavasti nyt selviää, että miksi.

Tiktu: Mä otin tänään ekan rautakapselin ja vatsa meni kyllä aivan sekaisin. En tiiä johtuko pelkästään siitä mut 1½h lääkkeen oton jälkeen alkoi molemmat päät laulaa ja sitä kestikin pidemmän tovin. Nukuin vähän ja olo helpotti. Täytynee siirtyä kans nestemäiseen muotoon jos tää jatkuu tämmöisenä.

Maira: :hug:

-emv ja james jessenpoika 21+2
 
Heipsan vaan kaikille, en oo tainnut tänä vuonna kirjuutella..

Varanikille kiitokset jälleen uudesta pinosta. Surullista sattunut sinne lähipiiriin, kyllä tämmöset jutut vetää mielen matalaksi... En pysty edes käsittämään millaista tuskaa tuollainen voi olla :'(

Pikakelauksella kuulumiset luettu :wave:

Tuosta raudasta, kannattaa tosiaan kokeilla ihan eri pilleri vaihtoehtojakin jos joku heittää vattan sekaisin. Mä en pysty tätä ah niin vatsaystävälliseksi mainostettua Obsidania syömään ollenkaan, Retafer (joka yleisemmin aiheuttaa vaivoja) taas sopii mulle mainiosti. Ja mäkin oon kuullu tuosta Kräuterblutsaftista että tosiaan olisi se vatsaystävällisin ja imeytyisikin parhaiten.

Tänne ei ihmeitä, vatta kasvaa melkein silmissä. Aamulla taas nauratti kun vaavi oli ihan toispuoleisesti masussa, aattelin että kohta se punkee jo läpi :D Yöllä tosin ei naurattanu kun taas kolmesta eteenpäin valvoin ja aamuun töihin. Vessahan se herätti ja sit vaavi melskas, aura-autot ikkunan alla jne, siinä oli ne unet menetetty. Nyt on kyllä onneksi selkä ollut hyvänä eikä oo ainakaan viikkoon kolotellut, hyvähyvä.

ALM 23+0 :heart: (17viikkoo jäljellä :eek: )
 
Heipä hei ja hyvää uutta vuotta kaikille.

Tämänpäiväinen neuvolakäynti on takana. Neuvolasta töihin kestikin sitten 1,5 tuntia normaalia pidempään tuon junaonnettomuuden takia.

Rautaa ei tarvita ainakaan vielä, koska Hb 130.
Verenpaine huiteli jälleen turhan ylhäällä, mutta kotimittausten mukaan ok. Mulla on siis ilmeisesti valkotakkikammo, kun paineet nousee astuessa neuvolan ovesta sisään ;). Oma mittarikin oli mukana niin varmistui, että näyttävät samalla lailla.
Ekaa kertaa mitattiin SF-mittaa, joka oli 23. Näyttäisi olevan himpun verran yläkäyrän yläpuolella.
Vaavin sykkeet oli 142-159.

Mitähän muuta. Kela-paperit ja raskaustodistus saatiin, joten lähipäivinä täytyy suunnata palkanlaskijan tykö tiedustelemaan miten työpaikalla asiat hoidetaan. Sitten tarvisi myös varata aika siihen sokerirasitukseen tammikuun lopulle.

Selkä/pakara jumittaa. Liikkuminen ja venyttely auttaa vähän.
Herkuttomalle en lähde, vaikka karkitonta tai ainakin huomattavan vähäkarkkista tammikuuta harkitsen.

Kleio

 
Terkkuja rakenneultrasta! Kaikki hyvin :) Sukupuolta ei kysytty. Vaatteita on hyvin sekä tytölle että pojalle, kun kummatkin tästä talosta jo löytyy.

Mää oon mukana herkuttomassa tammikuussa. Mulla se meinaa, että en saa itse (eikä mies) ostaa herkkuja tähän taloon. Samaa aion jatkaa jopa raskauden loppuun saakka ja vaikka hautaan asti :kieh: Kylässä saan kyllä syödä namia ja jos joku erehtyy meille tuomaan jotain. Joulukarkit on onneks jo syöty ja pakasteessa ois vielä vähän suklaista joulukakkua ja sitä saan syödä. Mulla ei vaan onnistu, että jos talossa on jotain herkkua, niin etten sitä söisi.

lypy rv 20+2
 
mulla ei ekassa raskaudessa obsidan käyny ollenkaa, mikää ei pysyny sisällä. Toisessa raskaudessa ei mikää nostanu rauta-arvoi ja sain hirveet vatsakivut kaikista merkeistä, ne tippu sit alle 100. Kolmannessa raskaudessa uskaltauduin koittaa obsidania ja se sopi hyvin eikä mitää siit tullu. Eli kannattaa koittaa silti vaikka edellises raskaudes ei ois sopinu joku tietty lääke.
 
Mulla kun tuli kotipäivä niin täällä kerkeää käymään :whistle:

Tiktu:
Onnea tyttölupauksesta :heart: Ja kiva kun kaikki oli muutoinkin hyvin.

Kuopusta odotellessa ostin tota Krauts-sanahirviö-rautavalmistetta mutta mun mielestä tuli paljon kalliimmaksi kuin tabut joten sitä en enää edes aio kokeilla. Obsidan on toiminut yllättävää kylläkin hyvin mulla, tai siis ei ole vetänyt vatsaa kovaksi kun taas ekassa odotuksessa ainakin muistan kun se Retafer teki hirveen kovaks mahan :x No, parempi näin ja täytyy toivoa että hemo on noussut.

Alisa84:
En usko että oli mahatautia. Poika heräsi yli 2tunnin päikkäreiltä huutaen kylläkin mutta heräämisen jälkeen oli tosi hyväntuulinen ja hyvävointisen näköinen. Limpparia halus kun sitä näki pöydällä :kieh: Mutta annoin sitä sitten kun oli niin kova jano, yllättäen vesi ei kelvannutkaan sitten enää :whistle: Mitään ruokaa ei ole vielä syönyt mutta limu ja piparit on pysynyt sisällä, kohta sit vähän jotain tukevampaa, onneksi näin ja jo toisen kerran viikon sisään saan pelätä oksennustautia mutta turhaan :eek: Onneksi näin.
Mutta hirvee haju |O |O |O

BTL taas :saint:
 
:wave: mukana herkuttomassa tammikuussa. Miettisin tosin että kylässä saatan syödä jos ei tarjottavana oo suolaista vaihtoehtoa.
Muutenkin tuo herkuttelu lipsui aikalailla jouluna, yleensä pyrin olemaan melkoisen tarkka.

Rautaa on kovasti moni joutunu syömään. Mä oon jo pidemmän aikaa syöny obsidania ja mahalle se on suht hyvin käyny. Toivotaan ettei jatkossakaan tuu ongelmia.

Kiva kuulla mukavia rakenneultra kuulumisia.

Tiktulle onnittelut tyttölupauksesta :flower: !

Tänään piti varailla rakenneultraan aikaa, mutta meni kotiin tulo myöhäseen eikä mulla ollu puhelin numeroa mukana. Huomenna varailen, jänskää :) .

Selis ja "mötkäle" 18+3
 

Tänään käyty sitten neuvolalääkärillä noitten kipujen takia. Se pasitti mut suoraan äippäpolille ja siellä sitten erikoislääkäri ja kätilö tutki...Pieni voi hienosti, mutta kohdunsuu on kaventunut. Nyt viikko sairaslomaa ja ensi viikolla katsotaan äippäpolilla uudestaan. Ja jos kivut jatkuu tai pahenee niin äippäpolille heti. Pikkuiselle meinattiin antaa jo keuhkoja valmistavaa lääkettä, jos syntyy etuajassa...mut ootellaan seuraavaan kertaan jos tilanne huonompi. Pieni painoi jo huimat 538g <3 :)

Tällästä tänne. On kyl taas niin hirvee pelko tästä pienestä!! <3
Mutta nyt sohvalle vaan löhöämään...ei oikein muuta saa nyt tehdä.

Enkelipoikien äiti ja hippu rv 23
 
emv
enkelipoikien äiti :hug: nyt kyllä pidetään täällä sulle ja hipulle oikein urakalla peukkuja ja isovarpaita pystyssä, että pieni jaksais odotella yksiössään vielä! :heart:

Rauta
: siis mulla aloitettu just toi obsidan, joka sai vatsan kipeäksi ja kaikki kyllä tuli ulos mitä sisään laittoi, muodossa ja toisessakin. Nukkumalla vasta olo parani ja nyt illalla kävin tossa sauvakävelemässä niin puolessa välissä lenkkiä tuntui et ei täältä takas kotio pääse kovien vatsakipujen vuoksi. No pääsin onneks kummiski ja saunominen ja rentoutuminen auttoi kipuun taas. Mulla ei oo mitään kokemusta muista rautavalmisteista, mut en taida vielä yhden päivän perusteella lopettaa tätä. Onneks huomen vielä vapaapäivä. Kiitos hei kovasti mielipiteistä, vinkeistä ja tarinoista!

-emv ja james 21+2
 
Heips ja hyvää alkanutta vuotta!

Rakenneultra takana ja kaikki oli ok. Otto-Marketta vastasi viikkoja täysin ja sukupuoliveikkauksetkin omalla kohdallani taisivat osua oikeaan :) mut se jääköön vielä salaisuudeksi.

Sokerirasitus kertaalleen takana, täällä se tehdään 2 kertaa jos aiemmissa raskauksissa on jotain ilmenny,miul oli ekassa raskaudessa paastoarvo 5,2 kun raja PKKS:ssä oli 5,1(nykysin kuulema 5,2). Eka rasitus oli joskus rv 11 ja toinen on sit rv 26 suunnilleen.

Pauna ja Otto-Marketta 20+3


 
enkelipoikienäiti: Peukut täälläkin pystyssä sulle ja hipulle! :flower: :heart:

emv: Mulla ainakin rennie auttanu närästykseen. Sitä onkin isot laatikot kaapissa :D

en osallistu herkuttomaan tammikuuhun, kun muutenkaan en syö herkkuja kun todella harvoin, niin en niitä itseltäni kiellä olleskaan jos mieli tekee :) Ja alhasten verenpaineiden takia saa välillä napsia lakritsaa ja salmiakkia urakalla et saa paineet nousemaan.. Terkkari tokas viimeks, että kauheeta sanoa, kun melkeen kaikilta kielletään, mutta sulle suosittelen lakua ja salmiakkia sekä suolaa että pysyy paineet ylhäällä :D
Turvotustakaan ei ole vielä, joskus iltasin vähän sukat painanu töitten jälkeen, mutta eipä muuten.

Täällä toi alaselän juimitus ja issias(iskias) kipu vaivaa, töissä oli taas kassalla tukala olla, kun ei istualteen ole hyvä eikä seisaalteen.. Paras olisi kun sais vaan maata tai olla liikkeessä koko aika, mut kun ei kaupalla istuttavat mua kassalla, "ettei vaan satu mitään."..

Mulle eräs suositteli obsidania, mutta olen niiiiiin epäileväinen raudan suhteen.. Siskolla se veti mahan kivikovaks.. Ja mulla muutenki vatsa on todella oikullinen, niin yritän pärjää ilman rautaa niiiin kauan kun vaan ikinä voi.. Jos nyt yrittäisin vaikka muistaa ottaa noi raskaus ajan multitabsit, ja sit oon syöny kaikkea mahdollista ruokaa missä on hyviä raudanlähteitä.. Katotaan 3vkon päästä jos olis vaikka noussu tai pysytelly samoissa lukemissa, ettei kuurille tarvis mennä..

Kesti töistä kotiin ajaa 3 tuntia, normaalisti siis 30min... Pakko oli mummon luona pysähtyy (onneks asuu mun työpaikan ja kodin puolessä välissä), kun ajokeli muuttu niiiiin huonoks, ettei 20senttiä pidemmälle nähny ratin takaa.. Jotkut jatko ajamista, mutta mä en tod. ota tollasessa riskiä, kun ei sit nää tarpeeks ajoissa jos joku kolaroinu yms edessä.. Puolen yön jälkee sit keli onneks selkiinty, pikkusen oli viel pyryä jahka lähemmäs kotia pääs..

Mutta nyt koisimaan, äitee tulee aamupäivällä värjää mulle hiukset =)

Miikulainen ja rääpäle 21 *POKS POKS* :heart:
 
Huomenta!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Enkelipoikien äiti :hug: Toivotaan et pikkanen kestää loppuun asti yksiössään.

Maira ai sunkin mies ajaa hakerekkaa mun ukko ajaa kans. Tätä ennen ajo puurekkaa tai käy välillä sitäkin ajamassa,joskus viikonloppuisin. Mä oon tän raskauden aikana ollu yhden kerran mukana. Ku pitää olla ton nuorimmaisen 1v.8kk. takia,ku ei sitä voi vielä itestään mukaan laskee. Ens viikolla jos sit mentäs taas kyytiin istuu. Ku on lyhyempi 4h.ees taas oleva reitti,ku nyt reitti kestää 6h. ni ei toi laps jaksa olla niin pitkää. Välillä käydään tossa sahalla kattoo ja siellä sit pääsee pyöräkuormaajan kyytiin ja voi että sitä iloa :D
Ei mulla kyl oo vielä rekassa istumisesta tullu paikat kipeeks vaikka joudunkin istuu siinä sängyllä.

Mulla on rautatablettina Retafer ja toimii hyvin,oli samaa edellisessäkin raskaudessa.

Mitähän muuta piti kommentoida :/

No ens kerralla sit :wave:

baby dream ja masuasukki 20+2
 
enkelipoikienäiti :hug: Niin ne on täälläkin peukut ja varpaat ristissä että toinen vielä malttais jonnin aikaa mahassa pötkötellä!

baby dream Entinen pöllikuski tuokin on, on vaan niin huonosti töitä sillä saralla että lähti sit mettähake hommiin. Mie oon ite käyny kyydissä istuskelemassa aika säännöllisesti sen mukana että muistaa aina mimmosta se homma on, pysyy nimittäin ite paljon säyseempänä toisen työajoille yms. kun muistuttaa itteensä kuinka hanurista se homma on aika-ajoin... :D On ne hulluja kavereita kun päästelevät noilla täyspitkillä sellasia "teitä" metässä joille en menis henkilöautollakaan.. :whistle:

Mulla on ens maanantaina neuvola, joten siellä päästää sit taas tuijottaa miltä nuo arvot näyttää, mut jotenkin veikkaan etten rautaa ainakaan vielä tartte, mulla on hempat pyöriny koko ajan 140 tienoilla, mikä on sinällää ihme, kakarana nimittäin jouduin syömää paljon rautaa kun oli vajetta...
Kamalasti taas nukuttais, miten tuossa yhessä kohtaa oli niin et aamusin heräs 5-7 ihan virkeenä ilman kelloja ja nyt on taas se et nukkuis vaikka kellon ympäri jos joku antais..
Viime yönäkin tuli nukuttua 10h ja silti väsyttää, mut ei auta, työkkäriin sitä pitää lähtee..

Maira ja mytty
POKS 18+0 :heart:
 
Enkelipoikien äidille :hug: toivotaan että pikkuinen pysyy yksiössään vielä monen monta viikkoa.

ON: ens viikolla sokerirasitus, mahtaa olla tukala istua siellä pari tuntia tuon 3veen kanssa. :whistle: Onneks on rauhallista sorttia, ettei tarvii perässä juosta pitkin käytäviä.

Adelade 22+5 (huh piti jo ihan tarkistaa että onko muka oikeesti jo noin paljon :D )
 
Maira Meillä ukko ajaa energialaitokselle imatralta haketta ja sit haketta pulpille täältä Mikkelistä. Nyt soitti äsken ja sano et kutos tiellä tulee lunta niin pirusti,ettei nää koko tietä. Et kyl se on välillä tuolla kunnonkin tiellä tuo ajaminen ihan hanurista :kieh:

Joo kyl meilläkin toi ukko aina välillä noituu nuo autohommat syvimpään perseeseeeeen :kieh:
Mut sit sanoo et mitä muutakaan sitä osaa tehdä,ku on rattia pyörittäny kohta 20 vuotta.
Missä päi te muute asutte? Jos haluut kertoa. Eihän sitä tiedä vaikka noi meidän ukot tuntis toisensa jotain kautta =)

Mut nyt lepäilee. Olin pojan kanssa 2 tuntia ulkona ja samalla tein lumityöt |O ja sitä riittä ku on niin iso piha :kieh: Pitää hakee appiukolta lumilinko lainaks seuraavalle kerralle.

baby dream ja masuasukki edelleen 20+2

MUOKS. [/b]Maira poksuonnittelut :flower:
 
Eilen hain tuskissani vertaistukea ihmeellisiin kipuihin ja kiitos kaikille, sitä myös sain. Huoli haihtui :) Olen jonkin verran seikkaillut näillä sivustoilla ja haluaisin meidät mukan toukokuisten pinoon :D Odotan pikkukakkosta, laskettu aika on 17.5. ja synnytyspaikkana LKS, puolivälissä ja vähän yli siis ollaan jo. Edellisen lapsen syntymästä on vierähtänyt 11 vuotta ja olo on kuin ensikertalaisella, joskaan kaikki ei ole ihan yhtä uutta ja jännittävää kuin ekassa raskaudessa. Lisäksi olen huomattavan paljon hajamielisempi. Mutta sekin kai kuuluu asiaan...johonkin rajaan asti :D

kivaa tiistaita allihuuppa, palataan!

mouru ja papu 20+6
 
baby dream Me asustellaan keski suomessa isäntä ajaa mettähaketta kaipolaan/jämsänkoskelle, työalue on ympäri ämpäri maita ja mantuja, mihin nyt millonkin pomo keksii ne laittaa.. :) Justiinsa soitteli kans tolta Mänttän suunnalta että keli oli aamun ihan kamala ja saa kuulemma koko ajan pelätä isoimmilla teillä että koska kolisee kun ihmiset lyö jarruja pohjaan pienemmästäkin ilman et viittivät vilkasta mitä siellä takana tuloo.. :whistle:
Puita, risuja ja kantoja tuo on ajellu ihan ympäriinsä, tehny myös keikkahommana, että hyvinkin on mahollista että jostain tietävät toisensa! :) Takas pöllin ajoon tuo haaveilee, ei kuulemma tuo haketus sovi sille kun kaikki on hakkuriauton kuskista, eli mielummin ajelis itekseen ja sama homma on tuollakin, ei muut työt kelpaa kun on rattiin kerran päässy, vaikka juniori tuo on moneen muuhun nähden ku ei oo kerenny kun vasta nelisen vuotta ajamaa, eli nuori kaveri.
Mut jos sitä yrittäis vaikka siivota, sen verran sain jopa aikaseks et kävin työkkäris ja hakemassa vihdoin ja viimein meille kenkätelineen, ei se oo ollutkaan harkinnassa vasta kun puoli vuotta... :ashamed:

Maira ja ikiliikkuja 18+0
 
tänään oli neuvola, kaikki niinku pitää =) vauva potkii jo kovastikkin välillä ja doppleriakin muksautteli kun neukkutäti kuunteli vauvaa =)

paino noussut nyt alkupainosta 8 kiloa, pitää kevät ottaa vähän kevyemmin.

kelalle sain paprut tänään vietyä, nyt vaan äippäpakettia odotteleen! :heart:

aloin tänään katteleen netistä jotain kivaa kamaa isyyspakkaukseen, meinaan tuolle miehekkeelle semmosen tehdä, ainaki jonku kirjan ja vauvalle body, tuttipullo, tutti.. jotain kivaa yhteisiin kylpyhetkiin ja miehelle esim. batteryä =)

jos joku on tehny/tekemässä niin saa antaa vinkkejä ja nettisivuja mistä löytyy tavaraa tällaseen tarkotukseen!? :wave:
 
Tervetuloa mouru :flower:

marjutti:
Luulisin että netti pullollaan ideoita =) Mä ostin olikohan vuos sitten miehelle isänpäivälahjaksi sellasen Isä-kirjan, sininen jonka kannessa superman-logo. Siinä on kaikenlaisia vinkkejä ja 'leikkiehdotuksia' isälle, mies tykkäs siitä kovasti ja näyttikin innoissaan jotain taikatemppuja vanhemmalle ipanalle :D Nyt se on unohtunut kirjahyllyyn mutta oli musta aika kiva kuitenki.

Me käytiin tänään taas pulkkakävelylenkillä ja mulla rupee tosi helposti pistämään mahaan, eli sitä samaa viiltävää kipua kuin ei-raskaana tulee kylkiin, jos otan kunnon kiriä niin kipu yltyy niin pahaksi että täytyy hidastaa vauhtia niin että varmaan näyttää etten edes liiku :kieh: Hyvin jaksoin kuitenkin edestakas ton pari kilsaa poikaa vedellä, loppumetreillä piti luovuttaa kun toinen vauvoista meni taas ihan tonne alas, rakon päälle köllöttelemään :whistle:
Mulla muuten hengitys on vaikeutunu taas, makuullaan joutuu hengittämään syvään ja rauhallisesti suun kautta kun niin ahdistaa.
Katottiin myös kaikkien aikojen huonoin elokuva ikinä, Tummien perhosten koti ja taas meni elämästä pari tuntia hukkaan |O

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 22+2
 
Moikka pitkästä aikaa :)
Tein erillisen aloituksen tuosta mitä voisi hommata vauvalle. Itse kirjoitin listaa yksi ilta ja vaikka paljon löytyy niin esim. vaunut pitää ostaa ja sen vuoksi pieniä hankintoja on kiva tehdä jo nyt niin ei kerralla mene ihan hirveää summaa rahaa sitten lähempänä laskettua aikaa :)

Eli pieniä juttuja on jo ostettu valmiiksi ja viikonloppuna kun kuopus siirtyy pinnasängystä "isojen tyttöjen sänkyyn" niin varmaan vaihdetaan jo makuuhuoneen järjestys niin että saadaan sinne pinnasänky mahutettua. Ei sitä viitsi mihinkään säilytykseenkään enää raahata.

Neuvola oli tänään ja kaikki ok :) Ei vielä tarvinut rautaakaan aloittaa vaan hb. oli vähän noussut viime kerrasta ilmankin :)
Syke oli vain 120-140 mutta kuulema ihan ok vaikka tähän asti onkin pyörinyt likempänä 160.

Henkeä ahdistaa täälläkin helposti. Selällään maatessa varsinkin ja välillä tuntuu ettei makuulla muutenkaan löydy sopivaa asentoa. Liika seisominen alkaa supistamaan ja eilen illalla oli kovaa painon tunnetta alapäässä tai lähinnä alaselässä. Mutta lämmin suihku vei ikävät tuntemukset mennessään.

Neuvolasta saatu taas nuo äitiysavustushakemukset. Nyt kun jaksaisi ne täyttää niin saisi sen rahan ja pääsisi ostamaan vauvalle vaatetta :) :heart:

Enkelipoikien äidille pidellään täälläkin kovasti peukkuja :hug:

Nyt en muista mitä kaikkea pitikään kommentoida. Pitäisi kai niistäkin lukiessa kirjoittaa listaa että vastatessa vielä muistaisi ;)

Mutta mukavaa alkanutta vuotta kaikille :wave: :)

ce-bra ja pikkuinen tyttö rv. 22+4 :heart:
 

Yhteistyössä