<3 Neljättä odottavat keväällä 2013 <3

Chrissylle perheineen Kovasti ONNEA poikavauvasta!! :flower: :heart: Hurja synnytys, mutta niinku sanottu onneksi päätyi hyvin :D ONNEA paljon!!!!

Pitihän heti töistä tultua koneelle tulla katsomaan ja en turhaan tullut :heart:

kääkkis kiva et liikkeitä tuntuu sieläkin =) onhan näis raskauksissa eroja....musta tuntuu et mulla tää neljäs vilkkain, ainakin alotti niin varhain potkut ja onneksi tuntuu liikettä usein. :) mä en tosin sukupuolta voi vertailla, kun kaikki poikia :D tää neljäs on arvoitus, veikkaan ite poikaa, mut toisaalta....jaa-a :whistle:

Misu78 Voimia liitoskipuihin. Äh ne on varmasti ikäviä! Mulla ei niistä kokemusta, mut uskon ettei kivoja. Niinku ei mitkään kivut ole.

Orchid No kiva et sait kuitenkin itse varattua ultran niin pääset viel näkemään pikkuisen =)

Voi sentään aika tosiaan rientää. Koulut loppuu ihan pian.....mun esikoinen on ekan kouluvuoden pian selvittänyt ja justiinhan mä olin tuos tilas et jännitin koulun aloitusta- On se niin ikimuistoista ja koskettavaa, kun esikoinen aloittaa koulun :heart: miten äkkiä se vastuu ja kaikki tulee, huoh apua. No onneksi siitä selviää ;) Kesälomaa jo odotellaan innokkaana! Täytyy myös muistaa irtisanoa päiväkotipaikat ja eskariin tutustuminen olis myös edessä. Jännää on. Maltan tuskin odottaa et saan jäädä ite lomalle ja keskittyä lapsiin :) ja tähän odotuksen ihanuuteen!!! Töis on kivaa, mut alkaa kyllä vähän käydä työlääksi ja selän päälle nostelut jne. eipä täs kauan enään oo jäljellä.

Nyt ei muuta muista mitä piti kommentoida/kirjotella. Kaikille hyviä oloja ja loppusuoralla oleville tsemppiä!

Delila 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Tulihan niitä vauvauutisia. =) Paljon onnea Tiivi-Taavi ja Chrissy! :heart:

Meillä myös esikoinen aloittaa koulun ensi syksynä ja tällä viikolla oli kouluun tutustuminen. Tippa tuli linssiin, kun mun eka vauva asteli muiden mukana kouluun. Hirvveetä vauhtia aika tosiaan rientää. Pianhan tää meidän minikin koulun penkillä istuu. :O
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Pe
Onnittelut vauvan saaneille! Tsempit kivusta kärsiville. Täälläkin malttamattomana odotetaan vauvan syntymää, että saa aloittaa ns. normaalin elämän liikuntoineen.

Neuvolassa tällä viikolla ei saatu selvitettyä miten päin vauva on, kaksi naista kävi tunnustelemassa mahaa ja toinen oli sitä mieltä että rt ja toinen pt. Sydänäänet kuuluivat aika ylhäältä ja hetken päästä vähän alempaa.. Parin viikon sisällä lääkäri, jossa onneksi ultra. Alkaa hiljalleen ärsyttää ja ahdistaa tämä asia. En haluaisi sektiota enkä synnyttää pt alakautta..:(
Pojalla 11kk todettiin eilen korvatulehdus, johan tässä ehti hädin tuskin "toipua" edellisestä taudista niin tulee vaan lisää. Onko kukaan koskaan kokeillut homeopaattisia lääkkeitä tai vaihtoehtohoitoja? Mietin että jos noi korvatulehdukset jatkuu ja joutuu syömään aina antibioottikuurin siihen niin eikai se hyväksi oo? Tämä on nyt 3. korvatulehdus tänä vuonna jo.

Täällä esikoinen aloittaa syksyllä yläasteen. Hui, aika menee niin nopeasti, vastahan sitä itse oli yläasteella. :D

Meillä on nimet mietittynä valmiiksi, pojan nimi varsinkin kun poika on meille luvattu. Mä oon tehnyt jo kaiken valmiiksi paitsi sitä sairaalakassia en ole pakannut, mutta kyllähän sen ehtii. Viimeksi otin aivan liikaa tavaraa mukaan, nyt aivan minimimäärä ja täytyy toivoa että pääsisi nopeasti pois. Inhoan nukkua ja olla sairaaloissa. Osastolla ei viimeksi ollut kauhean mukavia hoitajia, joten sekin vähän mietityttää.

Ihana ilma taas ulkona, pitää ottaa kaikki ilo irti nyt tästä lämmöstä.
Pe 34+2
 
Pe: Minä uskon noihin vaihtoehtohoitoihin :) Useampaa on tullut hyödynnettyä akupunktiosta lähtien, luulen että homeopatia voisi hyvinkin auttaa korvatulehduksiin :) Omalla kohdallani on saatu kaksi viimeisintä raskautta alkuun homeopatian avustuksella ( mulla on ollut kiertojen heittelyä) ja olen käyttänyt koirillakin niitä erinäisiin vaivoihin todella hyvin tuloksin :) Suosittelen :)
Ei ole sinullakaan enää pitkä aika vauvan saapumiseen :heart:

Voi kun mä en jaksaisi odottaa syksyyn : / Lohduttaa vain se asia, että sektio tehdään ennen laskettua aikaa, että todellakin tiedän koska vauva sitten syntyy :heart: Mä en tykkää myöskään yhtään olla osastolla :( Siellä ei saa nukuttua, koska jos oma vauva ei valvota, niin sitten valvottaa jonkun toisen vauva. Sen lisäksi on aina valtava koti-ikävä, varsinkin kun lapset tulevat katsomaan. Illat menevät aina itkiessä, kun haluaisi kotiin. Kotona on mennyt aina tosi hyvin, heti kun on osastolta pois päässyt. Viime sektion jälkeen oli ihanaa olla kotona, mies järjesti lapsille ohjelmaa ja teki ruuat ja kaikki valmiiksi, itse sain levätä ja keskittyä vauvaan :) Arvostin sitä suuresti :) En tiedä millä aikataululla seuraavasta toivun, kun tulee se sterilisaatio samaan, toivon kyllä mahd. nopeaa kotiutumista :)

kääkkis ja sisu 17+6 ( huomenna poksahtaa :heart: )
 
Onnea Chrissy uudesta perheenjäsenestä! Ihana vauvantuoksua saat nauttia joka päivä, kateeksi käy =).

En ole ehtinyt koneelle viikonlopun aikana kun on tullut ulkoiltua päivät pitkät ihanassa säässä! Viikonloppu hurahti taas nopeasti ja arki koittaa. Eilen siivosin aamupäivällä ja tuloksena sitten tukala olo koko loppupäivän harjoitussupistuksineen! Taisin rehkiä vähän liikaa. Mut tänään otan sit rennosti!

Tänään oli se kauan odotettu rakenneultra! PikkuMiehellä oli kaikki hyvin ja vastasi täysin viikkoja 19+4 . Poikalupaus siis tuli! Mulle sattui kohdalle maailman happamin lääkäri ja se jätti vähän pahan maun käynnin jälkeen, mutta tärkeintä että kaikki oli hyvin. Tympeä lääkäri ei edes antanut ultrakuvaa mulle, oli vaan että kiitos hei ja ulos ovesta. Ultrauskin oli ohi viidessä minuutissa. Harmittaa kun osui juuri tuo lääkäri mulle tällä kertaa! Pidän kyllä peukkuja ettei tule sektioon sitten...
Koitan kyllä järjestää niin että saan toisen lääkärin jos vain mahdollista.

Minäkin haluan mahdollisimman nopeasti kotiin synnytyksen jälkeen vaikka sektio tulossa täälläkin. Siellä on niin tylsää, ei saa nukuttua ja tulee kauhea ikävä muita lapsia vaikka kyläilevät joka päivä. Eli heti kotiin kun vaan päästävät :).
Vaikka tämä alkupuolisko raskaudesta on hurahtanut ihmeen nopeasti lokakuu tuntuu todella kaukaiselta. Tässä on koko ihana kesä vielä viettämättä ja kaikki pahimmat vaivat vielä kokematta. Mutta sitten se aika kuitenkin vierähtää niin nopeasti ettei ehdi edes huomata että kesä meni jo ja yhtäkkiä vauva on jo sylissä :heart:.

Misu78 ja poika rv 19+4
 
Höh, aika hassua, ettei uusintaultraa tarjottu kunnan puolesta Orchidille. Meidän toukokuisten pinossa oli joku, kenellä ei näkynyt sydämen virtaukset ekassa ultrassa, ja hänellä oli uusintaultra. Oletin, että kunnan tarjoamana, mutta en ole ihan varma... Mutta kiva, että sait yksityiselle ajan :)

Meidänkin vauhtivintiöt ois jäämässä kotiin viihdytettäväksi koulusta ja kerhosta. Samaan hulinaan vielä uusi vauva, niin ei varmasti puutu vauhtia päivistä :D
Esikko tosin sai tänään kyynärsauvat vauhtia hidastamaan, hyppi eilen kaverinsa luona trampoliinilla nilkan nurin. Ei käynyt pahasti, siteen laittoivat siihen aamulla terveyskeskuksessa.
Saatiin tänään myös loistouutisia, mies on koko kesäkuun kotona! Ihanaa, saadaan koko porukalla totutella uuteen arkeen. Toivottavasti vauva syntyisi heti kesäkuun alkupuolella. Tän viikon pidän vielä kintut ristissä, kun mies on reissussa, mutta sen jälkeen saa tulla millon vaan :)

Koulun aloitus on tosiaan jännää aikaa, me oltiin koko porukka ekana aamuna koulun pihalla, ja otin kasan valokuvia muistoksi :) Ensi syksynä lähtee tyttö eskariin, tutustuminen on vasta elokuussa. Joutuu toiselle puolelle kaupunkia, kun lähimpien päiväkotien eskarit on täpösen täynnä :kieh: Vähän harmittaa, kun tyttö ei tunne sieltä ketään. Koulu taas on eri kaupunginosassa, ei siellä missä asutaan, eikä siellä missä tuo eskari... Kaikki sen eskarin lähellä asuvat lapset menee eri kouluun, kun meidän tyttö. Yritetään hakea muutosta, mutta tuskin menee läpi.

Mäkin odotan jo innolla liikuntaa ilman vauvamasua. Varsinkin juoksulenkkejä, viimeksi olen käynyt tammikuun alussa. Ostin jo hätähousuna uuden juoksutakin polttelemaan kaappiin :D Ja topin ja housut... Ja kaikkea kivaa syksyn perheliikuntatunneille :LOL:

Tsemppiä ultran odotteluun Pe!

Täällä kans yksi, joka ei tykkää olla sairaalassa. Yöllä on niin paljon häiriöitä. Mulla oli kans eka kerralla muutama tosi tyly hoitaja, onneksi samat henkilöt ei ole olleet muiden synnytysten aikaan töissä.

Kivalta kuulostaa kääkkiksen miehen perheestä huolehtiminen edellisen vauvelin aikaan :heart: Ihanaa!

Onnea Misulle hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta :flower:

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa viikon alkua!

Cherrie_ 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Pe
Mä oon käynyt juoksemassa viimeksi maalis-huhtikuun vaihteessa, kauhea ikävä juoksemaan. :( Onneksi "kohta" pääsee jo lenkille. Cherrie_: kuinka usein käyt lenkillä ja millaisia matkoja
? Itse tehtään syksyllä taas puolimaratonille joten lenkitkin on 5-20km. Nyt kuntoilumuotona lähinnä kvely ja uinti.

Misu78: Onnea poikalupauksesta!

Pe 34+5
 
Heippa kaikille!=)
Sain vanhan rakkineen toimimaan, ainakin väliaikaisesti, ja pääsin teidän kuulumiset lukemaan.
Tuhannesti onnea Tiivi-taavi ja Chrissy!:heart::flower::heart::flower:
Ihana lukea synnytysjuttuja=).

Mä en ole tainnut kertoa vielä omaa tarinaani..
Aamulla siis mentiin suunniteltuun sektioon ja kolme tuntia odoteltiin ja siinä tietysti oli valmistelut, tippa, katetri, sydänäänet tsekattiin ja esilääkitys. Leikkurissa oli tietysti sitten omat valmistelut, puudutus ja kaiken maailman piuhat ja anturit tällättiin kroppaan kiinni. Mulla sattui olemaan sama leikkaaja kun kolmannen kohdalla ja hän olikin lukenut papereista että viimeksi oli ollut vähän ongelmia vauvan ulosauttamisessa joten teki jo heti isomman viillon ja tyttö syntyikin todella nopeasti. Tomera tyttö karjui samantien ja oli vihainen kuin mikä ennenkun tuotiin mun rinnan päälle tuhisemaan:heart:. Kaikkein inhottavinta leikkauksessa oli pahoinvointi. Oksensin useampaan kerran, tai kakomistahan se vaan oli kun ei ollut mitä oksentaa. Paineet laski matalalle ja sen takia tuli huono olo. Onneksi mies oli mukana ja jälleen kerran ihanan viileine käsineen silitteli mua ja rauhoitteli. Sitten ajattelin että mieluummin keskityn oksentamiseen kuin siihen että mitä siellä mun sisällä tehdään. Muuten oli aika "iisi" leikkaus, ei tuntunut kovin tukalalta toimenpide, puudutus onnistui siis hyvin, ehkä hiukan ylös nousi. Leikkauksen jälkeen heräämössä todella nopeasti alkoi toiseen jalkaan tuntoa palautumaan ja selkä kipeytyi. Vedätin lääkkeen pyytämistä taas hiukan liian pitkään mutta kun huomasivat että alkoi kipuja jo olla niin sitten alkoi tulla lääkettä oikein kunnolla. Kätilö toi vauvan heräämöön ja samantien kun viereen pääsi niin pikkuinen alkoi syömään hienosti. Millään ei olisi kätilö raatsinut viedä vauvaa takaisin osastolle ja parikymmentä minuuttia juteltiin ja vauva sai syödä. Osastolla vauvalta seurattiin sokereita ja kerran laski liian matalalle pitkän syöttövälin takia mutta alkoivat pysymään kuitenkin ihan mun omalla maidolla hyvissä lukemissa kun syöttöväli oli 3 tuntia max.
Kipuja itsellä oli taas aika runsaasti ja hiukan meinasi epätoivo iskeä kun en kolmantena päivänä ollutkaan niin hyvässä kunnossa kun olisin odottanut. Sain vahvaa särkylääkettä ja kun pystyin liikkumaan kunnolla niin kivut alkoivat helpottaa ja seuraavana aamuna meitä sitten "potkittiin" jo kotio:).
Ensimmäisen viikon olin aika kipeä ja edelleen on alavatsalla kipuja joista en nyt ole ihan varman ovatko normaaleja. Viime viikolla kävin lääkärissä ja tarkistettiin ettei ole jäänyt mitään kohtuun eikä tulehdusta ole. Haava meni hiukan viiveellä lopullisesti kiinni ja sitäkin sai jännittää mutta menihän se kuitenkin. Se oli se suurin pelko mulla.

Yöt ei tosiaankaan meni yhtä hienosti kuin Nattella. Viime yönä valvoin kolme tuntia tytön kanssa ja viimein sitten otin viereen syömään ja nukkumaan ja molemmat nukuttiin sitten aamuyö hyvin. Vieressä tää neiti tosiaan sitten nukkuu hyvin mutta omassa kopassaan ensimmäisen nukutun pätkän jälkeen ei viihtyisi millään. Rytmiä ei päiviin ole vielä saatu.
Taitaa olla aika sekava sepustus.. Vauva on syömässä tässä samalla ja kolmevuotias yrittää vauvaa suukotella ja halailla joten hiukan ajatus pätkii=).

Oikein hyvää vointia kaikille!:heart:

unikettu ja tyttö 3viikkoa ja 5päivää:heart:
 
Kiitos synnytyskertomuksesta Uniketulle :heart:

Kävin neuvolassa ja käteen jäi lähinnä vaan kohonnut ärsytys.... Mulla oli valkuaiset plussalla ja neuvolantäti alkoi heti kyselemään ettenkö nyt saa sitten levättyä tarpeeksi ja pitäisiköhän koittaa liikuntaa rajoittaa jajajajaja. Että saikku vois olla tarpeen. Sanoin ettei mulla ole mitään saikkua vaativia vaivoja ja yleisvointi on ihan kohdillaan. Mutta eihän se nyt sitä kiinnostanut. Seuranta ensi viikolla ja sitten saikulle loppuajaksi jos plussaa vielä löytyy...:( Toivottavasti ei löydy.

Muuten onneksi oli kaikki mallillaan. Painokaan ei ollut noussut kuin 560g/vko, odotin pahempaa tällä syömisellä ja ennen kaikkea tällä turvotuksella. Helle on todellakin tehnyt tehtävänsä, jalat on kuin pökkelöt ja sormukset meinaa jo iltapäivästä ahdistaa... Hemppa oli taas laskenut sinne satasen tuntumaan, mutta jos ei nouse rautaa syömällä niin ei nouse. Paineet oli matalahkot mutta hyvät, liikkeet ja sydänäänet hyvät ja napakat (liikkeet ++ ja sydänäänet 150-160).

Työ-aamukammassa piikkejä jäljellä vielä 13....
 
Unikettu, vieressä meidänkin vauva nukkuu. Alun saattaa nukkua omassa kopassa, mutta ekan syötön jälkeen jää siihen tissin viereen nukkumaan ja näin me nukutaan tosi hyvin molemmat.

Lauantaina on meidän neidin ristiäiset. Onneksi järjestelyt on hyvin mallillaan, joten sen puoleen ei ole kiire, mutta vähän stressiä pukkaa kuitenkin. :)

Natte ja vauva 1kk
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kiitos Unikettu kertomuksesta :heart: Mä en jaksaisi odottaa....

Onnea Misu poikalupauksesta :heart:

Eilen oli sokerirasitus ja tänään tuli neuvolassa jälleen RD-tuomio : / Olin siihen varautunut mutta silti vähän inhottaa. Keskimmäinen arvo heitti vähän yläkanttiin, mutta kaksi muuta olivat hyviä. Nyt sitten on 6 päivää putkeen mittausta ja jos ei heittoja, niin jatkossa 2 krt/vko loppuun saakka. Muuten oli kaikki neuvolassa mallillaan :) Kohdunkorkeuskin mitattiin ja on aika yläkanttiin jälleen, eli samaa kaavaa menee kuin aiemmissakin raskauksissa. 2 viikkoa vielä rakenneultraan :p

kääkkis ja sisu 18+3
 
Pe: kuopuksen syntymän jälkeen olen päässyt juoksemaan vain joka toinen viikko, kun mies on reissussa joka toisen. 2-3 krt viikossa ja lenkit on olleet 4-12km. Ennen kuopusta meni pidempiäkin lenkkejä, mutta ne rasittaa aika paljon lonkkaa ja selkää. Mulla toinen jalka lyhyempi ja selkäranka tekee pari mutkaa... Toi 12km menee vielä ilman särkyjä, olen pysytellyt mukavuusrajojen sisällä, kun en pääse joka viikko juoksemaan. Puolimaraton on sellainen salainen haave, sitten joskus :D

Kiitos uniketulle synnytyskertomuksesta!

Mä en ole esikon jälkeen muita vauvoja edes yrittänyt omaan sänkyyn nukkumaan ekaan puoleen vuoteen. Kaksi edellistä nukkui kainalossa jo sairaalassa ollessa, vaikkei kaikki hoitajat kauheasti tykänneet.

Onnea jo etukäteen Naten perheeseen ristiäispäivänä :) Löysittekö tytölle nimen helposti? Täällä ei ole vieläkään yhtään nimiehdotusta. Toisista nimistä on pientä ideaa edes, mutta etunimet tuottaa päänvaivaa.

Tsempit Rutulle turvotuksien kanssa, toivottavasti valkuaiset asettuu!

Ja kääkkikselle myös tsempit RD:n kanssa. Toivotaan, että arvot pysyy kurissa :)

Täällä olot jatkuu ennallaan, ei tunnu yhtään siltä, että ensi viikolla on la. Paitsi kävellessä, vauvan pää on jo niin alhaalla. Huomenna pitäisi taapertaa neuvolaan ja takaisin ja viedä ja hakea tyttö kerhosta. Saa nähdä mitä tulee, kun parin kilometrin kävelykin saa mukavat supistukset aikaan. Huomenna pitäis vaappua melkein 7km. Onneksi ei ole kuuma päivä luvassa!

Cherrie_ 38+5
 
Meillä on nuorempi tyttö nukkunut vauvana tosi paljon vieressä ihan synnäriltä lähtien, ja en tiedä johtuuko siitä, vai mistä, että nykyäänkin ( 5v.) tulee usein meidän viereen yöllä nukkumaan. Jotenkin on jännä juttu, että noiden sektioitujen vauvojen kanssa en ole osannut nukkua niin että ovat vieressä. Pojankin kanssa yritin, kun en olisi jaksanut siirtää häntä yöimetyksen jälkeen pinnikseen, niin en pystynyt yhtään nukkumaan, kun hän oli siinä vierellä : /

Kohta enää viikko rakenneultraan :heart:

Mikäs on Cherrie_:n olotila :) ?

kääkkis ja sisu 19+2
 
Huomenta!

Tänne ei oikein mitään uutta. Kotia olen hyörinyt ja pyörinyt järjestykseen, astiakaappia meinasin aloittaa seuraavaksi siivoamaan, kunhan löytyy sopiva väli :D
Toissa iltana kellottelin supistuksia pari tuntia, mutta välit pysyi yli 10 minuutin ja eivät lähteneet kipeytymään kunnolla. Hetken aikaa ehdin miettimään, tarvitseeko soittaa mies kotiin jossain vaiheessa yötä. Masu on laskeutunut mukavasti parin viikon aikana, neljän sormen verran viime viikon neuvolassa. Katsotaan, mitä tänään sanoo siellä :)

Kääkkiksellä poksuu kohta puoliväli! :)

Pe:ltä piti kysyä (unohtui edellisestä viestistä), että missä vaiheessa synnytyksen jälkeen aloitat juoksutreenit? Mä olen aiempien synnytysten jälkeen aloittanut eka hyppynarun kanssa, ja tuli siskon kanssa puheeksi nuo treenit. Hän oli sitä mieltä, ettei vielä siinä vaiheessa olisi saanut, lantiopohjalihaksien palautumista olisi pitänyt odotella pitempään...?

Mitäs muille neljättä odottaville kuuluu? :)

Cherrie 39+4
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
cherrie kovasti tsemppiä loppurutistukseen :)

Täällä on kovin rauhallista ja tasasta närästyksineen ja supisteluineen!
Tällä viikollanpitäis tenttiä viimiset tentit.. kesälläkin on muutama kurssi mutta ne on verkko kursseja niin ei tartte juosta missään!
Siivoilua oon harjoittant tässä kun kotona oon olluna .. kaappeja laittanu kuntoon ja laittanu myyntii kaikkea turhaa :)

Mä oon ihan hurahtanu noihin kappahl newbie vaatteisiin .. joka kerta jää jotain käteen ja nyt kun on osta 3 maksa 2 päivät niin huih :D noh mutta mulla kun ei ole niitä vaatteita valmiina kaapisa !
 
Pe
Moikka,

Cherrie_: viimeksi aloitin n. 1,5 kk synnytyksestä hölkällä, sitä ennen olin tehnyt kunnon kävelylenkkejä. Lääkäri sanoi mulle että 1kk pitäis odottaa. Kai se riippuu miten synnytys on sujunut ja palutuminen on alkanut. Kyllähän se tuntui tosi oudolta alkuun. Samalla kaavalla menen nytkin, kuulostelen kehoa.
Me lähdetään kesälomareissuun viikonloppuna, jee..Tosin pienelle semmoiselle, käydään powerparkissa ja jossain kylpylässä. Ja yhtenä päivänä ""pääsen"" kiertelemään kirppareita.. :D. Tyttö 9v jää siitä miehen vanhempien kanssa viettämään kesälomaa Ouluun viikoksi pariksi. Ajomatka ei tosin houkuttele, mutta eiköhän se mene vaikka tyynyn kanssa. Mulla menee hermo kohta tuon 11kk pojan syömisen kanssa, sylkee ruokaa mitä aiemmin syönyt ihan mielellään. |O Onko kukaan kokeillut vyöhyketerapiaa, auttaisko synnytyksen "käynnistämiseen" ja montako kertaa pitäisi käydä?

Pe 35+6
 
Täällä odotellaan äippäloman alkamista jo kovin, tuntuu työmotivaatio olevan ihan kadoksissa. Tää ja ensi viikko vielä pitäisi rutistaa sitten olis homma selvä ja "loma" starttaamassa... Nopsaan se aika onneksi menee, tää viikko varsinkin kun tänään on kuopuksen kevätjuhla, torstaina keskimmäisen ja lauantaina esikoisen... Eli koko viikko yhtä juhlaa. Ens viikolla on sitten isä ja pojat kotona koko viikon jo lomalla eli mä saan lähteä aamuisin ihan itsekseni liikkeelle eikä ketään tarvitse herätellä matkaan. Ihanaa!

Oma vointi on ihmeen hyvä edelleen. Nyt lämpimien ilmojen tultua jalat on ihan pökkelöinä iltasella, mutta vielä niiden kanssa on pärjäillyt. Vähän meinaa välillä supistella jos kovin alkaa rehkimään, mutta kun höllää tahtia niin jo vain loppuu supistelukin. Torstaina mulla on se kontrolli leukkareiden takia, toivotaan ettei oo enää plussalla. Kuntosalikortti menee hyllylle tän viikon lopulla, en viitsi maksaa kesäkuun maksua (56e) kun en kuitenkaan koko kuukautta jaksaisi siellä rampata. Nyt on alkanut jo maha vähän olla pyörätunneilla tiellä. Nyt sitten vaan pitää ottaa itseään niskasta kiinni ettei tule syötyä ihan järkyttäviä määriä ja koittaa keksiä jotain korvaavaa liikkumista tilalle...... Haasteensa siinäkin.

Kyllä tuo auringonpaiste on sitten vaan ihana juttu pitkän ja pimeän talven jälkeen!

Ruttu ja Hilma 32+5
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Tsemppiä Cherrie loppumetreille! Pian sulla on jo nyytti sylissä =).

Nukkumisjärjestelyistä on ollut puhetta. Meillä kaikki lapset ovat nukkuneet omassa sängyssä, koska en osaa nukkua vauva vierelläni. Herään joka liikkeeseen ja tuhinaan ja oma uni jää katkonaiseksi. Isompana lapset ovat sitten kyllä tulleet yön aikana itse viereen :). Kuopus on juuri nyt siinä vaiheessa että tulee öisin ihan muhun kiinni nukkumaan niin että sänky ja tyyny käy ahtaaksi :D. Jotenkuten saan kuitenkin nukuttua, joskin maha rupee jo olemaan sen verran iso että ahtaammaksi käy päivä päivältä!

(.) Eilen kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin; verenpaine matala kuten aina, pissa puhdas, paino +400 g/viikko ja sydänäänet 140+. Hb:ta ei mitannut tällä kertaa, mutta sokerin terkka halusi mitata jostain syystä. Arvo oli 3,5 eli hyvä eikä mun tartte mennä sokerirasitukseen ainakaan vielä, jee!
Sf-mitta oli huikeat 20, eli yläkäyrillä mennään kuten yleensä . Tällä kertaa terkka sai sydänäänet kuuluviin nopeammin kuin viimeksi, mutta hetken sai taas etsiä. Ihmeen hyvin tuo istukka vaimentaa kun on tuossa etuseinässä kiinni, mutta pääasia että kuului. Seuraava neuvola onkin sitten jo 3 viikon päästä ennen kuin terkka lähtee kesälomalle :). Itsellä olisi vielä 3 viikkoa töitä jäljellä ennen odotettua kesälomaa! Saa sit nähdä missä kunnossa tämä mamma on loman jälkeen, onnistuuko töissä istuminen enää.

Oletko sinä Kääkkis kärsinyt repimiskivuista sektioarven kohdalla? Mulla sattuu välillä oikein kunnolla tuonne alavatsaan sivuille niin että joutuu etukenossa kävelemään! Olen myös aamuisin huomannut että mahani on hellä pitkän yön jälkeen. En tiedä johtuuko sekin sektioarvesta, vai esiintykö muillakin odottajilla? Neuvolassa ei osannut sanoa mistä johtuu, mut itse oletan että se on siitä kun makaa koko yön kyljellään. Hellyys kuitenkin katoaa aika nopeasti sen jälkeen kun nousen että ei kai se kovin vakavaa voi olla.

Tämä mamma lähtee nyt hakemaan ipanat tarhasta ja suuntaa sitten kampaajalle! Ja sitten ulos nauttimaan ihanasta kesälämmöstä!

Misu78 ja poika rv 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Cherrie, periaatteessa löytyi nimi aika helposti. Mä olen vaan sellainen jahkailija, että en osaa tehdä sitä lopullista päätöstä. Vielä viimeisellä viikolla ennen ristiäisiä pyörittelin yhtä toista nimivaihtoehtoa. Tytöstä tuli siis Suvi. Muutama viikko vauvan syntymän jälkeen meille molemmille tuli vaan sellanen olo, että Suvi sopii parhaiten. Ja se nimi miellä oli top 3:ssa jo edellisen tytön kohdalla. Tsemppiä sulle viimeiseen rutistukseen! Ihan pianhan se on käsillä. =)

Juoksemisesta olette keskustelleet. Mun tekis hirveesti mieli lähteä hölköttelemään nyt, kun synnytyksestä on 6 viikkoa. Täytyy vaan ensin malttaa kerätä kuntoa kävellen ja sit pitäis jostain löytää sopivat liivit näille mun hehtaarimeijereille. Ihan mahdoton sulloa niitä noihin mun tavallisiin urheilutoppeihin. Olis vaan niin ihana päästä hyvään hölkkäkuntoon. Lantionpohjanlihakset varmaan kestäis, kun ne kesti jo pienen trampalla pomppimisen. :whistle:

Natte ja Suvi huomenna 6 viikkoa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Onnittelut Natten tytölle kauniista nimestä :heart:

Pe Mulla auttoi vyöhyketerapia nuoremman tytön synnytyksen käynnistymiseen. Olin ottanut myös homeopaatteja tukena ja yksi aika tuntuva käsittely tehtiin jalkoihin. Muutama päivä sen jälkeen synnytys käynnistyi, juuri tytön syntymäpäivänä olisi ollut uusinta käsittely. Sen ensimmäisen käsittelyn jälkeen mies hieroi myös samoja vyöhykkeitä jaloissa. Tuon kolmannen kohdalla ei saatu synnytystä käyntiin, kun vasta rv 41+5 ja sen aiheutti alatutkimus : / Kovasti vyöhyketerapeutti korosti juuri sitä, että ei sitä vauvaa saada syntymään näillä "lempeämmillä" keinoilla, ellei se ole oikeasti valmis syntymään. Kolmonenhan, eli meidän poika oli todella kookas, eikä sitten synnytyksessä lähtenyt kääntymään ja laskeutumaan, vaan jäi avotarjontaan :( Olen aivan varma, että sen takia kroppa ei tällä kertaa vastannut vyöhyketerapiaan, koska jotain oli vialla. Ajattelin nytkin käydä vyöhyketerapeuttini luona ennen sektiota hakemassa vinkkejä miten palautuisin sektiosta mahdollisimman hyvin, lisäksi kun tulee vielä se sterilisaatio :)

Misu: Ei ole ollut sektioarvessa kyllä mitään, ainakaan vielä. Kovasti olen jännittänyt että alkaako kiristää, kun mullekin tehty niitä jo kaksi, mutta onneksi ei ainakaan vielä ole mitään tuntunut. Selän kanssa jännitän kyllä mitä tulee, onneksi tosiaan vauva syntyy tällä kertaa ennen lumentuloa, niin pääsen metsässä liikkumaan loppuun saakka :) Kävelytiekävely on pahinta selälle mitä voi olla.

Eilen soittelin neuvolantädin kanssa, niin sain nyt viikon lomaa sokerimittauksissa koska arvot niin hyviä :) Hyvin selvisin sen 6 päivää ja jatkossa nyt sitten 2 kertaa viikossa pistelyä, aivan mahtavaa :) Vauvan liikkeet on tulleet selvästi voimakkaammiksi, nyt tuntuu kunnon muljahduksia välillä :heart: Rauhallinen tapaus on silti, onneksi :D

kääkkis ja sisu 19+4
 
Helteistä iltapäivää!

Aurinko ei onneksi paista täydeltä terältä, +24C on lämmintä. Eilen relailtiin rannalla iltapäivä, lapset kävi uimassakin. Itse vähän kahlailin, ja suonta meinasi alkaa vetää, kun vesi oli niin kylmää vielä. Jos kesän lopulla pääsisin uimaan :) Siivoukset on saanut vielä odottaa, ollaan nautittu vaan hyvistä ilmoista. Huomenna ja lauantaina pitäis olla sateisempaa, jos sitten järkkäilen niitä keittiön kaappeja. Äsken leivoin täytekakkupohjan valmiiksi pakastimeen vauvakahvitteluja varten. Ja mansikkakääretorttua heti herkuteltavaksi, nams!

Mustakin noi KappAhlin vauvan vaatteet on tosi suloisia, aina pitää käydä hypistelemässä niitä. Vielä en ole ostanut mitään sieltä vauvalle, kun ei tiedetä kumpi on tulossa. Tänne on tullut myös uusi second hand lastenvaatekauppa, minne on pakko päästä shoppailemaan sitten kun vauva on syntynyt. Näyteikkunassa oli aivan ihania mekkoja pienille (ehkä 6-12kk) tytöille.

Kiitti juoksu-vastauksista :) Sisko tosiaan puhui mulle puolesta vuodesta, en tiedä mistä hän oli sen ohjeen saanut. Se kyllä tuntuu ikuisuudelta odottaa synnytyksen jälkeen! Ihan niin pitkään en ole malttanut pitää taukoa.

Hauskaa kesälomareissua Pen perheelle! Millon sulla olikaan se ultra vauvan tarjonnan tarkistamiseksi?

Mukavaa äitiysloman alkua Rutulle :flower:

Misu78 kyselit alavatsan repäisykivuista, mulla on aikamoista vihlomista alavatsan venymisen kanssa. En ihan muista missä vaiheessa ne alkaa, oliko jo ennen raskauden puoliväliä. Yöllä herään välillä inhottavaan lihaspistokseen tmv. Aiemmin ne oli satunnaisia, mutta nyt kun masu on jo niin jättimäinen, saa joka yö pönkätä sen rullalla olevan peiton kanssa. Silti jossain vaiheessa aamuyötä vihloo. Aiemmin vihloi kävelylenkeilläkin, mutta nyt ei ole enää vaivannut pitkään aikaan.

Kaunis nimi tuli Naten tytölle. Yksi mun rakkaimmista ystävistä on myös Suvi :)

Kiva, että kääkkiksellä on sokeriarvot pysyneet hyvinä :)

Kiitokset tsempityksistä kaikille :)
Mä jännitän viikko viikolta enemmän vauvan kokoa, sf-mitta vaan jatkaa kasvuaan, eikä ole muissa raskauksissa ollut yhtä iso. Pojat on kuitenkin olleet yli 4kg. Jospa tämä ensi viikon aikaan syntyisi, ettei ehdi ihan mahdottomaksi kasvaa. Supistuksia tulee satunnaisesti pitkin päivää, ei ole enää säännöllisiä ollut. Kaikki kyselee, onko jo lähdön merkkejä :) Ei ole kyllä aikaisemmissakaan raskauksissa ihmeemmin ennakoinut.

Cherrie_ 39+6
 
Pe Kävin Lahdessa Tea Kaltolla :) En tiedä tarkalleen miten sektioon voi luonnonmukaisesti valmistautua, luulisin kyllä että jotain helpotuksia tulisi ainakin siihen toipumiseen homeopatian avulla ja jos joku lempeä käsittely vähän rentouttaisi ainakin mieltä ellei muuta, saisi positiivisen fiiliksen :) Sektioiden jälkeen olen ottanut aiemmissa tapauksissa homeopaatteja kipuun.
 

Yhteistyössä