Voi mitä uutisia!!
Onnea
Eliza Daylle ja
Meropelle ihan hurjasti! Ihana kuulla, että kaikki on mennyt hyvin! Kiva jos saatte Merope sen perhehuoneen, on varmaan mukavampaa hoidella kahta vauvaa omassa rauhassa.. Siinä kun sitä hommaa riittää ilmeisesti
Mut ai että, oon niin onnellinen teidän äitiytyneiden puolesta!
Ja
Raida tosiaan joo, me taidetaan olla seuraavat!
Niiiiin vaikea käsittää, että mulla voi kohta olla kaksi nyyttiä vierellä! Vaikka nyt noista potkuista jo tyhmempikin tajuaa, että jotain elämää kohdussa on, niin tuntuu silti niin oudolta ajatukselta et siellä on MUN vauvat!
Mut melkein joka päivä tulee mietittyä, et hetkenä minä hyvänsä ne voivat olla jo täällä mahan ulkopuolella..
Toki raskausviikkoja ois toivottavaa saada vielä vähän kasaan, mut aika turvallisilla vesillä tässä silti ollaan..
Mulla on nyt silleen ollu tosi hyvä olo, et liitoskipujen suhteen on ihan kivuton olo ollut jo ainakin viikon. Muuten onkin sitte alkanut selkä-/lantiokivut maatessa, yöt on aika vaikeita. Istuminen/seisominen auttaa, joten aika monesti tulee yöllä noustua vessaan tai muuten vaan kävelylle
Ne kivut on sellaisia polttoja/kuukautiskipuja, mut koska ne loppuu heti kun nousee istumaan, en usko et ne on muuta kuin lihasperäisiä. Huomenna ultra, sittenhän se selviää jos jotain on alapäässä tapahtumassa
Toinen ongelma on myös tuo ahtaus tuolla kohdussa. Ja supistukset ponnistaessa. Eli on tosi vaikea kääntää kylkeä yöllä kun kohtu pullistelee joka suuntaan. On päätä, pyllyä, jalkaa.. Monta uloketta siellä täällä, joitten päälle on tosi epämukava kellahtaa. Kyllähän ne vauvat ns. väistää, mut ei se hyvältä tunnu. Sitäpaitsi kyljen kääntäminen, kurottelu, istumaan nouseminen yms. aiheuttaa aina supistuksen (ilmeisesti?), joka tuntuu paineena ihan tuossa kohdulla ja iholla (tuntuu et repeää) ja välillä pelottavan voimakkaana tuolla alapäässäkin. En voi muuta kuin voihkia kun tuntuu et vauva tulee jo synnytyskanavasta ulos! Et siinä mielessä odotan huomista vähän jännityksellä, kohdunkaulalle on
saattanut jo tapahtua jotain.. Tai sitten ei. Normaaleitahan tälläset tuntemukset kai on tässä vaiheessa.
No enivei, nyt viime yönä luovutin ja siirryin sohvalle jo klo 1.00. Tässä sitä varmaan nukutaan loppuraskaus puoli-istuvassa asennossa (tulee vähemmän paineentunnetta kuin ihan vaakatasossa) ja tuulettimen lempeässä hyväilyssä
No se omista oloista!
Hurjasti taas viestejä tullut, en nyt osaa kaikille ehkä vastata!
Eeh.. Olin ihan varma et "ei kukaan muukaan niitä lantionpohjanlihaksia treenaa", mut pahasti näyttää siis siltä, et aika moni sen on muistanut!
Pitänee itsekin nyt tsempata.. Oon aina välillä pari puristusta tehnyt, saa sillä ainakin hyvän omantunnon hetkeksi.
Piinamiina: Voi ei tuota selkää! Onneksi tuli tuossa alkuraskaudessa niin ei oo superhankala olo kun kaikki vaivat yhtä aikaa! Vaikka hankala tuo pelkkä noidannuolikin on, tiedän kokemuksesta... Toivottavasti olo on jo helpottanut!
Raida: Jeeeee!! Ihanaa lomaa sulle, oot niin sen ansainnut!
Nautihan maaseudun rauhasta!
Tervetuloa kaikille uusillekin ja onnea ultrassa käyneille!
Teitä on nyt niiiiin paljon, etten millään muista kuka oli missäkin vaiheessa..
Tilulilu 32+3