*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

miss_piggy
Dazzler: Seuraavan kerran ku plussaan, niin aion kyllä tässä ketjussa jatkaa kirjoittelua :) Kyllähän sitä kirjoittelee noissa toisissakin pinoissa, mutta kun niissä on aika paljon sitä nuorempaa porukkaa niin kyllä tää ketju on vaan sellanen missä tuntee olonsa "koitoisaksi" :D

Ois muuten aivan mahtavaa joskus nähdä ihan livenäkin tän ketjun naiset, ongelmaksi vaan taitaa muodostua se, että asutaan vähän ympäri ämpäri suomea, itekin kun nökötän täällä Pohjanmaalla, niin johonkin Hälsinkiinkin saa istua noin 6h junassa ja sitä rataa :p Tottahan se on, että aina kun joku plussaa, niin kyllähän siinä pieni haikeuden tunne hiipii, vaikka on onnellinen toisen puolesta, niin silti tulee aina se tunne että voi kumpa minäkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Dazzler
Dazzler Kauniit sanat saivat liikuttumaan. Kyllä tämä on hyvä ryhmä, paras! :)
miss_piggy Ymmärrän tuon haikeuden, varsinkin kun kkm taustalla... TOivottavasti seuraava pikkuinen pysyy kyydissä tiukasti ja loppuun!
Loistava ajatus muuten tuo tapaaminen, vaikka lokaatiot voivat tuottaa ongelmaa...

Sen verran tuohon miss_piggyn ajatusleikkiin näkemisestä, että luin jostain kuinka häitä suunnittelevat olivat ottaneet tavaksi nähdä kerran vuodessa. Hekin olivat ympäriämpäri Suomen maata, mutta sopivat aina paikan jossa nähdä. Kimppakyytejä suosivat jne. Siitäpä kysymys: missäpäin te naiset asutte. Minä asustelen Espoossa.

Oishan tuo kiva nähdä kasvotusten.... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Dazzler ja Milk@
Sori, pilaan tunnelman, ja anteeks jo etukäteen kielenkäyttöni. Lähdettiin täällä kolme tuntia sitten syömään, ja testasin just ennen lähtöä pcllä, ja viiva oli kivasti vahvistunu eilisestä, ihanaa! Sitte syödään ja istun siis siinä ravintolassa TJ:n ja toisen pampun kanssa ni tuntuu tosi kovat kivut alavatsalla, meen vessaan ja paperissa on kirkkaan punaista verta. Vetosin vatsavaivoihin että pääsin takaisin hotellille, itku ihan kurkussa. Ihan helvetisti sattuu vatsaan, tää oli sit varmaan tässä. Vittu että tän pitää olla niin helvetin vaikeeta! Just huomenaamuna ois ollu kaks viikkoa oviksesta, ja ajattelin digillä uskaltaa varmistaa kun liuskat on niin hienosti vahvistunu, voi vittuvittuvittu.

Kyllä se ois vaan parempi olla testaamatta, tai sitten jopa se olis vähemmän vittumaisempaa, että ei sais mitään viivoja, että mitään ei alkaiskaan. Kun alkaa, niin jatkuis sitte! Ottaa päähän kyllä niin lujaa, todellakin käyn hakee jotkut napit että jokin kestäis tässä kropassa kiinni, kolmas kierto jo kun venyy ja saan näitä helvetin haamuja ja plussia jotka menee sit kesken. Hiton kivaa olla sitä paitsi nyt yksin hotellissa ja ootella huomista lentoa...

Kattokaa nyt tota testiäkin, siis 3h sitten... :'(

Dpo13 - Image - Aijaa.com
 
Hei, mun kaverilla tuli verta alkuraskauden aikana, ja siitä raskaudesta syntyi vauva viime viikolla!

Niin että voiskohan vielä olla toivoa.... Pidän peukkuja! Hirveä tilanne kyllä sulla, olen pahoillani sun puolesta! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
LilyAlice en oikein osaa sanoa mitään.. :(
Rutistan vaan kovasti :hug:
Tiedän tuon turhautumisen, surun ja vihan tunteen.
Eihän yksistään se vuoto olisi välttämättä mitään, mutta kivut on vähän
kurjempi juttu.
Kun saisit nyt vaan nukuttua, niin tulisi aamu nopsempaan ja pääset lentämään kotiin ja oman kullan kainaloon. :heart:

Lady ja miss_piggy mäkin olen joskus ajatellu tuollaista tapaamista, ja se mahtaiskin olla aika cool juttu.. :D
Itse asun 1h ajomatkan päässä Helsingistä.. Sen enempää en "uskalla" tässä vaiheessa paljastaa.. ;)
 
Perjantai 17.5.2013



Dazzler..............36v...........kp 5/32-34...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Pinni82.............. 31v..........kp 10/28-31................yk 8
Milk@................37v....... ...kp 15/26-33................yk 7
miss_piggy.........31v...........kp 15/30-70................yk 10 (kkm 2/13)
Bling.................30v...........kp 19/22-48...............yk 13
Mayinka.............30v.......... kp 22/??....................yk2, ya 09/2011
lady1979............33v...........kp 27/28-30................ya 10/2011
Joiku................. 32v..........kp 28/??.....................yk 1
mutantti.............33v...........kp 29/28-29...............yk 4
Säihkiss.............33v...........kp 33/28-34...............yk 6
Lise...................36v...........kp 34/30-34...............yk 6
LilyAlice.............33v...........kp 38/25-38...............yk 8
Saippo...............35v...........kp 47/32-50................yk 15
Ethe1................ 30v..........kp 54/33-36.................yk 1




Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, iiris_lorea


Plussanneet:

mm-79.................33v ...........yk 23 ........plussa 06.05.2013, 1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ..........plussa 28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 .........plussa 16.03.2013, 1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 .........plussa 11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 .........plussa 02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ...........plussa 31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ...........plussa 21.01.2013
Syksy2010............31v ..........yk 28 ..........plussa 17.01.2013
zapata..................31v ..........yk 5 ...........plussa 05.01.2013
TarinaMarianna......32v ..........yk 5 ...........plussa 31.12.2012
 
LilyAlice, olen niin pahoillani :hug:

Dazzler, niin samaa mieltä siitä, että tää on ihan mahtava porukka! :heart:

Olis tosi kiva nähdä kyllä teitä kaikkia, meidän pitäis ehdottomasti järjestää tapaaminen. Nythän se olis kesällä mukavaa :D Mä asun Lahdessa.

Lady1979, oon ollu niin onnellinen sun puolesta! :heart: :) Antaa mullekin toivoa, mulla on hoitoruljanssi edessä ens kuussa ja se on tosiaan pyöriny mielessä aika paljon. Eikä mulla oo ystäväpiirissä yhtään ihmistä, jotka olis joutunu hoitoihin turvautumaan, joten tämä kaikki on niin uutta ja outoa. Ja hiukan pelottavaakin.

miss_piggy, lukaisin sun blogia ja testasin enkelikorttilinkkiä, joka sulla oli siellä. Tuli kyllä just niin osuva kortti! :)

Katsoin tässä yks päivä telkkarista ruotsalaista dokumenttisarjaa lapsettomuudesta ja siitä, miten ihmiset on valmiita tekemään melkein mitä vaan saadakseen lapsen. Oli kyllä tosi mielenkiintoinen, siitä on vielä 5 osaa jäljellä ja jäin koukkuun heti :LOL: Mutta kyllä siitä kävi ilmi, että tää joskus voi olla tosi vaikeaakin..

Mukavaa viikonloppua meille kaikille! Mä olen hakenu ahkerasti jo töitä, mutta tän kuun loppuun asti olen sairaslomalla, joten aion nauttia auringonpaisteesta ja mennä rannalle tänään. Tavallaan niinku kesäloma, jos päädyn olemaan suurimman osan kesästä töissä... ;)
 
Huippua Lady!!!!!!! Tuhannesti onnea!

ja voi kurjuuden kurjuus LilyAlice! Jospa ei olis vakavaa, pidän kovasti peukkuja sen puolesta.

Dazzler, oon samaa mieltä! :heart: täällä kun on pienempi porukka (ja huippu =) ) ja valitettavasti meillä "mummoilla" näissä kuumeiluryhmissä oleskelu näyttää kestävän pidempään kuin noilla "teineillä" niin ehtii tutustuakkin enempi.

juuh, täällä pikkupikkutiputtelua olli since tiistai. Vahva epäilys on että on jotenki vajakkeja mun munikset ja keltuaisrauhaset... Toinen malttamaton puolisko minua haluisi rynnätä gynelle jos saisi jotain pilleriä tähän. Toinen "järjen" ääni minua kehottaa seuraamaan tilannetta vielä kuukauden ja sitten rynnätä gynelle jos tiputtelu alkaa niin ettei ees 10 päivää oviksesta oo kulunut. Toissakierto kun oli niin sekaisin että jos vaikuttaa tähänkin. Mut toisaalta tiputtelua mulla on ollu ihan pillereiden lopettamisesta alkaen. positiivisesti ajateltuna luteaali oli nyt 2 pv pidempi kun viime kierrossa (6 pv -> 8 pv, jeejee...). Ens kerralla vielä 2 pv lisää niin ollaan jo melkein puhtailla vesillä... Aamulla lämmöt oli laskenu ja nyt on sellanen tunne mahassa että tästä taitaa tulla kp1.

Mites Joiku sun tuhruilut?

Itä-Suomessa asun puolestani minä. =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lady1979 ja Dazzler
miss_piggy
LilyAlice: :hug:

Täällä on nyt kp 15 ja musta näyttää niinku tuo ovistestin viiva ois ehkä alkanu tummumaan :D Joten saattaapi olla että se ovis on tulossa ihan parin päivän sisällä ;) Mun pitää tänään yövuoroon, niin sanoin miehelle, että kuule, meijän pitäs varmaan bylsiä tänään ennenku lähen töihin ku voi olla että ovis on tulossa ihan parin päivän sisällä, ja huomenna kans ja sitä seuraavana. Totes vaan että Jahas :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
miss_piggy kolmessa vuorossa teen töitä minäkin ja mies aina 6-14 työtä. Ja aina, kun menen iltavuoroon töihin, niin mun täytyy jo lähteä, ennen kuin mies kotiutuu.. Noooo, sit joskus kun olikin otolliset ajat menossa, niin ihan joutu töihin soittamaan ja sanomaan, että myöhästyn tunnin, puoltoista, kun on vähän "kiireitä"... :LOL: Ihan hullua, I know. Mutta se on aina hyödynnettävä, jos yhtään on pelko persiis, et nyt on pakko touhuta, tai ei tärppiä tule. :D

Milk@ hämeestä ollaan sitten kumpikin. Tosin, mä asustelen täällä Kanta-Hämeen puolella, mutta tunnissa täältä Lahteen ajelee. :D
Olikohan se sarja uusinta, mä olen meinaan kanssa katsonut sellasen ruotsalaisen dokkari sarjan, missä oli sinkku nainen joka halusi lapsen, sitten oli joku homo pari, jolla oli sijaissynnyttäjä Intiassa. Lapsettomuus hoidoissa onnistuneita ja epä onnistuneita yms. monenlaisia tarinoita oli siinäkin ja tykkäsin kanssa kovasti. =)

mutantti jospa sun kroppa vielä pikkusen etsii sitä tasapainoa pillereiden jälkeen ja tuo tiputtelu kuuluu siihen. Tuskin mitään kummempaa. Tai sit yksi toki voi olla se keltarauhasen vajaatoiminta.. Mutta se on Lugeilla korjattavissa. =)
Mutta siitähän siis lähetään, että kyse on vaan simppelistä hormooni häriöstä. Ja on tosi positiivista, että kierto kierrolta tuo luteaalivaihe on vaan pidentynyt. =)
Kohta on kaikki balanssissa ja voit vaan todeta, että hups! sieltähän tuli plussa. :heart:
Mun oli muuten pakko googlettaa tuo roller derby ja täytyy sanoa, että aikasmoiselta vauhti lajilta kuulostaa! :D
Omat urheilu harrastukset, kun rajoittuu lähinnä koiran kanssa lenkkeilyyn.. =)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää ovista vaan miss_piggy! :)

Ja ihanaa loman alkua dazzler!

LilyAlice, ajatukset on edelleen sun luona! :hug:

Mä asun Helsingissä. Oispa tosiaan jännää nähdä millaisia tyyppejä olette livenä :)

Mä täällä edelleen jännäilen! Dpo 15 nyt. Pientä menkkamaista oloa alavatsassa tuntuu, mut ei menkkoja eikä sitä ruskeaa esituhruakaan, mitä yleensä tulee kolmekin päivää. Ens viikon alussa teen testin, ellei menkat ala. Jännää...

Aurinkoa kaikille! :)
 
Kiitos kaunis haleista ja tsemppauksista. Sen verran kovien kipujen kera hulahti veret, ja vuoto jatkuu edelleen, että ei tässä enää raskaana olla. Se "olo" mikä oli mahassa on poissa. Pääsin pari tuntia sitten kotiin ja miestä ja koiria halailemaan, vähän helpottaa. Parin päivän päästä synttärit, ei ollut ihan keskenmeno lahjalistalla ykkösenä :( ajattelin pirautella maanantaina mun gynelle, että mitä se on mieltä, joko mietittäis jotain apuja.

Ladylle superonnittelut ja liimaa pullokaupalla :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
Lauantai 18.5.2013



Dazzler..............36v...........kp 6/32-34...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Pinni82.............. 31v..........kp 11/28-31................yk 8
Milk@................37v....... ...kp 16/26-33................yk 7
miss_piggy.........31v...........kp 16/30-70................yk 10 (kkm 2/13)
Bling.................30v...........kp 20/22-48...............yk 13
Mayinka.............30v.......... kp 23/??....................yk2, ya 09/2011
lady1979............33v...........kp 28/28-30................ya 10/2011
Joiku................. 32v..........kp 29/??.....................yk 1
mutantti.............33v...........kp 30/28-29...............yk 4
Säihkiss.............33v...........kp 34/28-34...............yk 6
Lise...................36v...........kp 35/30-34...............yk 6
LilyAlice.............33v...........kp 39/25-38...............yk 8
Saippo...............35v...........kp 48/32-50................yk 15
Ethe1................ 30v..........kp 55/33-36.................yk 1




Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, iiris_lorea


Plussanneet:

mm-79.................33v ...........yk 23 ........plussa 06.05.2013, 1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ..........plussa 28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 .........plussa 16.03.2013, 1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 .........plussa 11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 .........plussa 02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ...........plussa 31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ...........plussa 21.01.2013
Syksy2010............31v ..........yk 28 ..........plussa 17.01.2013
zapata..................31v ..........yk 5 ...........plussa 05.01.2013
TarinaMarianna......32v ..........yk 5 ...........plussa 31.12.2012
 
Moikka,

Sori kun on kirjoittelu jäänyt. Eka yrityskerta ei tuottanut tulosta, kiertokin venyi 38 päivään. Nyt toka yrityskerta ja hedelmälliset päivät menossa.

Harrastettiin tossa juuri seksiä sunnuntaiaamun kunniaksi, seksi jälkeen peppu ylös ja soft cup sisään. Nyt aattelin pitää sitä sisuksissa muutaman tunnin. Saapa nähä. Tällainen tuote siis kyseessä: Softcup | Softcup Menstrual Cup, The New Generation in Period & Feminine Protection
En tiedä onko humpuukia, mutta netistä löytyy aika paljon onnistumistarinoitakin, kiinnostuneet voi googletella 'soft cup pregnancy success'.

Olen olen tauolla vitamiinien yms. pillereiden syönnistä (olen ottanut mm. Vitex Agnus Castusta PCO:hon), mutta nyt taidan aloittaa taas. Mulla nimittäin ne taisi auttaa pitkään kiertoon. Kun en ole ottanut mitään, kierto alkoi taas venyä. Tällainen pillerirepertuaari mulla on ollut käytössä PCO:n hoitoon: What is Polycystic Ovary Syndrome?— marilynglenville

En tosin ihan kaikkia ole ottanut, mutta 6 eri pilleriä per päivä. Sain niillä monen kuukauden pituisen kk-kierron normalisoitumaan.

Laitan vain näitä vinkkejä tänne, ehkä te muutkin voitte hyötyä niistä.

Baby dust vaan kaikille!!
 
miss_piggy
Mulla pco häipyi kun söin 6kk teroluteja, ja laihdutin noin 6kg. Ei taida enää olla, ja ovulaationkin oon nyt kolme kertaa bongannut ja kipujen kanssa :)

Piinapäivät alkakoot, tänään siis dpo 1 :D
 
LilyAlice, syvimmät pahoitteluni :hug: En voi edes ajatella mitä käyt läpi. Olet ajatuksissa, ja onneksi olet nyt kotona miehen ja karvaterapeuttien luona.

Dazzler, täällä on kyllä harvinaisen mukava porukka kasassa :) Ja kyllä sitä vaan huokaisee sillee positiivisesti, kun joku postaa plussanneensa. Tyyliin, ikävä tulee mutta hitsi että tuo ansaitsi plussansa :)

mutantti, taitaa olla ihan fiksua katsoa vielä kierto vaikka kannattaa kyllä mennä sitten jo ensi kierrosta jos tuo ärsyttävä tiputtelu jatkuu aina vaan. Toivottavasti se nyt tasaantuu ja tulisi vielä 3-4 päivää lisää mittaa luteaalille :) Mitä paikkaa sä "pelaat" roller derbyssä? Kysyy urheilun ihmelapsi... mutta siis eikös se ole sitä että joukkueena yritetään taklata muita ja luistella itse voittoon?

Lise, toivotaan että olisi vaan väärä nega! :)

Ethe1:lle tärppitsemejä, tuo kuppi voisi olla kyllä meikällekin kätevä kun tuntuu että kaikki tulee aina ulos suunnilleen yhtä nopeasti kuin meni sisäänkin. Takaloosteri pystyssä joogaaminen on sellaista naama punaisena ähisemistä niin tuollainenhan ratkaisee ongelman hyvin :)

(.) Tänne ei kuulu mitään ihmeempää, same old, same old. Kärvistelen vielä tätä kakkoskiertoa ja odottelen jo kovasti menkkoja, sillä dpo10 testi oli sekin nega ja sen jälkeen on ajoittain tullut menkkaoireita. Tulevat kerran pari päivässä, kestävät sen tunnin ehkä kerrallaan ja katoavat taas. Kyllä se monsuuni sieltä iskee, kunhan härnää vaan ensin :D Nyt kun ulkona on ollut noin ihana keli, en ole jaksanut stressata mitään, nauttinut vaan. Eilen oli kyllä niin mahtava päivä ettei mitään jakoa, oltiin isännän ja pikkusiskon kanssa Kaskisissa onkimassa, meillä oli piknikeväät mukana ja syötiin ne meren äärellä ja muutenkin oli vaan ihan huippu päivä :heart: Edes käsivarren kärähtäminen ei haitannut, tänään piti vähän varoa ja suojata pihatöitä tehdessä. Tänään onkin sitten tullut touhattua kotona, olen siivonnut, pessyt laseja, grillannut, haravoinut, nyppinyt rikkaruohoja ja vaikka mitä. Ihana päivä siis tänäänkin :D Mahtavia tällaiset viikonloput, näillä lataa akkuja jo piiiiitkäksi aikaa!

Miitti ei olisi yhtään hassumpi idea, olisihan se kiva tavata ihan oikeassakin elämässä ja saada kasvot nimimerkeille. Aika iso sumpliminen siinä olisi mutta jos työhommat ei estä niin voisin kyllä lähteä :) Mä vaikutan Etelä-Pohjanmaalla, Seinäjoelle ei ole hirveä matka. Tästä porukasta lähimpänä asuu siis miss_piggy :)

Nyt taas puuhaamaan jotain, ei parane jäädä tuleen makaamaan. Ihanaa sunnuntaita! :heart:
 
Mayinka, voihan se olla, ettei tuntemukset johdukaan menkoista vaan aivan muusta... :) peukut pystyssä!

Mä olen kiivaasti lueskellut netistä, miten yleisiä noi väärät negat on, ja kieltämättä toivon, että tää kierto muuttuisi vielä plussaki. En yleensä mittaa terveenä ruumiinlämpöä, mutta äsken mittasin, ja yllätyksekseni se oli 37,5! TOSIN mulle paukahti tänään myös pieni herpesnäppy, joten lämpö voi liittyä siihen. Herpsu taas tulee usein just ennen menkkoja... Tosin on mulla ollut aika stressaavaa töissäkin, mikä sen voi laukaista.

On tää taas tätä, ajatukset pyörii vaan näissä kehon tuntemuksissa ja niiden syiden arvuuttelussa. ;)

Mies rupesi katselemaan uutta autoa netistä jo sillä silmällä, että kohta tarvitaan isompi.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Dazzler ja Mayinka
miss_piggy
Onko kellään muulla ollu sellasta, että ovistestit näyttää + useampana päivänä? Ku mulla tuli tänään toooosi vahvat viivat testeihin, ja plussaahan ne näytti jo toissapäivänä. Ja voi jösses mitä kipuja mulla on ollu tänään :whistle: Onkohan mulla nyt sitte ongelmia sen muniksen irtoamisen kanssa, vai onko normaalia että plussa näkyy useamman päivän... Pitääkö tässä ny vieläki jatkaa sitte pupuiluja :D Epäilen että mies ei enää tänään jaksa, mutta jos huomenna vielä viimeistään.
 
Maanantai 20.5.2013



Mayinka.............30v.......... kp 1/25....................yk3, ya 09/2011
Joiku................. 32v..........kp 2/28.....................yk 2
Ethe1................ 30v..........kp ?/33-36.................yk 2
mutantti.............33v...........kp 4/28-29...............yk 5
Säihkiss.............33v...........kp 6/28-32...............yk 7
Dazzler..............36v...........kp 8/32-34...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Pinni82.............. 31v..........kp 12/28-31................yk 8
Milk@................37v....... ...kp 18/26-33................yk 7
miss_piggy.........31v...........kp 18/30-70................yk 10 (kkm 2/13)
Bling.................30v...........kp 22/22-48...............yk 13
lady1979............33v...........kp 30/28-30................ya 10/2011
mutantti.............33v...........kp 4/28-29...............yk 5
Lise...................36v...........kp 37/30-34...............yk 6
LilyAlice.............33v...........kp 41/25-38...............yk 8
Saippo...............35v...........kp 50/32-50................yk 15


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, iiris_lorea


Plussanneet:

mm-79.................33v ...........yk 23 ........plussa 06.05.2013, 1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ..........plussa 28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 .........plussa 16.03.2013, 1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 .........plussa 11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 .........plussa 02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ...........plussa 31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ...........plussa 21.01.2013
Syksy2010............31v ..........yk 28 ..........plussa 17.01.2013
zapata..................31v ..........yk 5 ...........plussa 05.01.2013
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä