*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol. 8 ***

SL
No niin... olen taas hieman viisaampi kuin ennen..

Sain verikokeiden tulokset, jotka otettiin kp5..
S-testo 1.0
S-FSH 9.4
S-LH 10.1
S-TSH 5.28
S-PRL 539

Eli löydöksenä kilpirauhasen vajaatoimintaan viittaavaa, sekä lääkäri sanoi, että FSH on myös koholla... ja jotain hän puhui myös tuosta LH:sta mutta en muista enää..
Huomenna menen uudestaan kilpirauhashormonikokeisiin ja katsotaan aloitanko Thyroxinin.

UÄ:ssä löydäksenä oikealla follikkelit 15mm ja 17mm ja vasemmalla 15mm. Lääkäri sanoi, että todella iso riski monisikiöraskaudelle. En tiennyt itkeäkö vai nauraako. Tietysti hienoa kuulla, että Clomit 50mg x1 olivat riittävät tähän... mutta...
Ja toisaalta helpottavaa jos minulla onkin kilpirauhasenvajaatoiminta, josta johtuneet kuukautis- ja ovulaatiohäiriöt.

Juteltiin miehen kanssa tuosta asiasta ja päätettiin ettei tuota monisikiöraskautta aleta uhmaamaan, eli pidättäydytään nyt sitten pupuilusta ja mennään niin kuin lääkäri ehdotti, että seuraavassa kierrossa syön Clomeja 25mg x1 ja toivotaan, että sillä saadaan ihanteellinen tulos.

Thyroxinin aloittaisin heti huomisen kokeiden jälkeen, jos haluaisimme riskistä huolimatta yrittää.

Toisaalta olisi ihanaa ENSIMMÄISTÄ kertaa koko yritysaikana oikeasti päästä jännäämään kuinka tärppää, mutta kyllä tuo monisikiöraskaus pelottaa aikalailla.

Kyllä tää raskautuminen tuntuu olevan ihan tähtitieteellisen vaikeaa.. heh!
 
Tiistai 10.1.2012




Papsu.............30v.......kp 1/24-33.........yk9
Tunafish-78.....33v......kp 3/19-34.........yk10.....(menopur)
Tirpu..............33v..... kp 7/27-31..........yk3
Mandala..........32v.... .kp 12/23-35.........yk13
Neitipippuri.......31v... .kp 13/31-49.........yk7.....(Femar)
SL..................29v... ..kp 13/30-48...........yk8.....(Clomifen*1)
Punanuttu........32v..... kp 15/24-28......... yk 5
pipsa79............32v. .. kp 15/28-47..........yk9
Mirtsu81..........30v.... .kp 16/?.................yk 1
Ronjaliina........30v......kp 17/24-32.........yk15....(2*clomi)
Lila79.............32v......kp 18/28-30...........yk2
Kiinu...............33v.....kp 20/25-30.........yk2
Jo..................30v......kp 20/37...............yk11..... (1km)
Sakara...........34v.......kp 20/?.................yk 7
Avonlea..........35v.......kp 23/27-29..........yk6
Demuli...........31v........kp 28/14-53........yk14
Sintu74...........37v.......kp 29/29.............(4*ivf) (1 tm)
Syksy2010.......30v.......kp 29/28-41........yk14
Joku_raja........29v....... kp 30/27-29.........yk12......tulossa 1. IVF (välikierto)
Wanda_81.......30v.......kp 30/28-42.........yk15.....(1* clomi)....Dpo14
Tatja..............35v.......kp 32/36-48.........yk16....(terolut tauko)
NettA79..........32v.......kp 33/30-36.........yk?
Ginger.............35v......kp 36/??..............yk25.... (1kkm)
Edyla...............32v.....kp 64/28...............yk1




Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet

-2012-

Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Huoh. Siinä oikeastaan tiivistettynä tämän hetkinen mieliala. Vielä jokin aika sitten oli niin iloinen tunnelma ja varma olo ja nyt sitten taas tuntuu, että möyritään pohjamudissa. Ei, täti ei ole tullut kylään eikä mitään muutakaan syytä varsinaisesti ole olla näin masis. Jotenkin vain odotan sitä negan testaamista, miksipä ihmeessä sitä tässäkään kierrossa onnistuisi?? Yritän olla miettimättä, mutta kun sitä on niin monta kertaa jo sen saanut tai täti on kuitenkin ilmaantunut, niin eipä enää jaksa pysyä positiivisena. Taitaa hormonit hyrrätä jo nyt, kun mielialat vaihtelee. Tosin kotona on jotain hyötyä siitä, että on kärttyinen, minulla kun on tapana purkaa sitä siivoamalla tai tekemällä jotain muuta hyödyllistä, etten kaada kaikkea miehen niskaan. Anyway, viikonloppuna kyllä vihloi kovasti alavatsaa, rupesi jo epäilyttämään olisiko virtsarakontulehdus, mutta meni ohi. Lämmötkin on olleet jonkin verran koholla, mutta kun olin joulun aikaan köhässä, niin ei tiedä onko sen jälkimaininkeja. Nännit on kipeytyneet vähän, mikä viittaisi taas tätin tuloon viikonloppuna. Eikä oikeasti tosiaan jaksa oireiden perusteella tehdä mitään johtopäätöksiä, eihän ne ole aikaisemminkaan mitään merkinneet.

Niin ja tilasin nettikaupasta ovis- ja raskaustestiliuskoja ison pinon, ihan uhallani ajattelin, että jospa sillä olis vaikutusta että jäävät sitten kuitenkin käyttämättä. Kaikkea sitä pienessä päässä pyörii. Sitten vielä sekin, että mä en juo alkoholia, joskus kerran kesässä saatan ottaa siiderin. Tää yritys (tai sen epäonnistuminen) on saanut senkin aikaan, että jos täti saapuu kylään, niin sitä tekisi mieli juhlistaa suomeksi sanottuna vetämällä pää täyteen. Mitä en ole tainnut tehdä sitten teinivuosien. No, ehkä en kuitenkaan niin tee, mutta ainahan sitä voi ajatella. Eli näihin kuviin ja tunnelmiin täältä, piti päästä purkamaan tuntoja.

Mutta onnittelut plussasta, onneksi saatiin taas lisäystä sinne listaan. Nolona :ashamed: myönnän, että tässä vaiheessa olen ihan pikkuisen kade, mutta hyvällä tavalla. Kaikille kyllä toivon sitä plussaa, enkä sitä muilta halua ottaa pois.

Wanda, mä elän täysillä mukana. Olen itse muutamia vuosia sitten käynyt mammografiat ja ultrat läpi, mitään ei onneksi löytynyt. Mun äiti on tällä hetkellä hoidossa rintasyövän takia ja se herättää aina epäilystä, kun omia rintoja tutkii. Joka tapauksessa paljon tsemppiä ja varmasti kaikki on ok.

Tunalle halit täältä, harmi ettei onnistunut.
 
Wanda, mä käyn kanssa lohduttelemassa sen verran, että kuulostaa ihan tutulta.
Multa leikattiin tuollainen samanmoinen mantelimainen 2,5x1,5cm kyhmy rinnasta aikoinaan, kyseessä oli sidekudoskasvain, eli täysin vaaraton.
Näitä tulee kuulemma kohtalaisen helposti toisille naisille ja toisinaan häviävät itsekseen.
Hyvä että pääset pian selvittämään, tuskin kuitenkaan on mitään vakavaa :hug:
 
Lauantain punktiossa saatiin 6 munasolua, joista 3 hedelmöittyi.
Eilen siirrettiin 2 3-soluista alkiota ja 1 2-soluinen jäi viljelyyn yön yli.
Yön yli viljelty alkio kehittyi monitumaiseksi ja oli muutenkin luokkaa 4 eli huonoin mahdollinen alkio... pakkaseen emme siis saaneet mitään.

Näillä kahdella "masukilla" nyt mennään ja toivotaan että tarraavatkin lujasti kiinni... tai edes toinen. :heart:
Onneksi minulla on tämä viikko talvilomaa, joten otan nyt todella rauhallisesti... jos sillä sattuisi olemaan yhtään vaikutusta kiinnittymiselle. =)

Koska minulla menee nyt Pregnyl 2500IU tukihoitona 4:n pistoksen ajan ja viimeisen piikin pistän 19.1, niin raskaustestin pääsen tekemään aikaisintaan 26.1.

Toivottavasti nyt onnistuisi... sain nimittäin juuri kuulla veljeni vaimon olevan raskaana, LA elokuun alussa. Olisi kyllä super-mahtavaa, jos saisimme vauvat samalle vuodelle ja lapsillekin tulisi ikäeroa vain 2kk. =)
 
  • Tykkää
Reactions: SL
Heipat taas pitkästä aikaa kaikille ja onnea uudelle vuodelle!

Paljon onnea Syrän plussasta, mukavaa että pidempään yrittäneitäkin onnistaa :) Harmillisen paljon täällä listoilla näyttää pyörivän pidempään yrittäneitä, mutta eipä lannistuta! Wandalle tsemppiä tutkimuksiin, joka tapauksessa hyvä, että patti huomattiin ajoissa ja tulee tutkittua. Varmasti kysymyksessä ihan harmiton kasvain.

Itsekin olen vihdoin - 13 turhutuspäivän jälkeen - siirtynyt uuteen kiertoon. Ja itse asiassa myös uudelle vuosikymmenelle, eli listaa voisi päivittää: Papsu.............30v.......kp 1/24-33.........yk9

Kääks, kohta tulee kaksinumeroinen yrityskuukausi! Yritystä aloittaessa olin ihan varma, että viimeistään jouluna ollaan raskaana, mutta kuinkas sitten kävikään. No, lähipiiriin on syntynyt vuoden aikana seitsemän vauvaa, jotka ovat saaneet alkunsa kutakuinkin heti. Kaiken todennäköisyyden mukaan jonkun oli oltava se, jolla niitä ongelmia on ja nyt meille sattui huono mäihä. Eipä tätä tilannetta kenellekään muullekaan toivoisi :)

En kyllä tajua tätä ihan turhuttelua omalla kohdallani - jos laskisi kalenteri kädessä, niin tällä kertaa se olisi alkanut heti ovulaatiota seuraavana päivänä. Yleensä se alkaa siitä ehkä noin viikon päästä. Eikö mun kroppa tuota sitä keltarauhashormoonia ollenkaan vai mitä hittoa? Mur, ärsyttävä tilanne!
 
Papsu :hug: niin täysin samat omat fiilikset oli vielä kesällä "kyllähän nyt sentään jouluna on jo pakko olla raskaana!!" Mutta voin sanoa, että kyllä se kaksinumeroinen yk-luku on ihan saman tuntuinen kun yksinumeroinenkin :)

Sintulle älyttömästi tarrasukkia!

Demulille lähetän paljon positiivisia ajatuksia ja mielen kirkastumista :) kyllähän tämä tosiaan on ollut aikamoista aikaa tämä 'yrittäminen' ja mielellään olisi nähnyt oman nimensä plussanneiden listalla jo vaikka viime vuoden puolella. Mutta haluan vielä ajatella, että sitten KUN se tapahtuu se tuntuu jokaikisen yrityskuukauden verran makoisammalta :heart:

SL hyvä että asiat alkaa selkiytymään! Harmi että menee tämä kierto hukkaan hurjien follijoukkojen takia mutta tietääpähän, että clomit toimii (vähän liian hyvinkin) :)

Ja hups on ovulaation aika taas, aika mennyt suhteellisen nopeasti tässä kierrossa kun tänään voisi jo ekaa kertaa dipata o-tikkua. Kävi tänään mielessä aamulla taas, että entä jos en dippaisikaan. Mutta taidan silti ihan kaikesta siitä huolimatta, että pari raskautunutta tuttua sanoneet, että ne kannattaa ehdottomasti jättää pois. Ihan kun ne ovistikut estäisi raskautumisen!! Tiedän itse, että niiden kanssa puljaaminen ei mulle aiheuta ylimääräistä stressiä, että pitäisi sen takia olla testaamatta. Eli näillä mennään ja toivotaan, että TÄMÄ kierto toisi toivotun tuloksen ihan ilman poppaskonsteja vielä. Eihän tässä oikein muutakaan voi :)

Oli pakko lisätä kun onnellisena tajusin että kerrankin mies on aamuvuorossa kun mulla (toiv.) ovis :heart: :D jotain positiivista tietty kun ei tarvi sillai murehtia ja säätää pupuiluja vaan ollaan kaikki illat yhdessä kotona jeee :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SL
Mietin just et periaatteessa mut vois lisätä plussanneiden listaan ja laittaa eilisen päivän plussapäiväksi, mutta en tiedä miksi ajattelen että se listaan lisääminen tuo huonoa onnea..: / Mut kaipa mut nyt voi lisätä silti. Tänään siis ois ollu se menkkojen alkamispäivä ja ei tunnu sen kummemmalta kun aiemminkaan, eli ei ainakaan tunnu et täti olis tulossa...Silti on olo kyllä niin varovainen tän suhteen, ettei iloita vielä uskalla, ehkä sen varhaisultran jälkeen jos näkis et kaikki ois ok. Ja siihenki vielä yli 2 viikkoa aikaa ennenku vois ees harkita menevänsä viikkojen suhteen...!

Mandalalle onnea touhuiluun! Eipä sitä tosiaan näköjään voi tietää milloin se napsahtaa kohdalle, itse ainakin rehellisesti tässä kierrossa odotin HYVIN vähän plussaa, ehkä vähiten ikinä.

Papsu tosiaan noin pitkä tuhruttelu kuulostaa vähän erikoiselta, onko sitä miten selvitelty? Vois olla joku suht yksinkertanenkin apu tuohon tiedossa jos kyse just ois siitä keltiksen huonosta toiminnnasta!

SL Harmi ettei ollut parempia uutisia..:( Mutta hyvä ainakin jos thyroxin sitten auttais ja olis tsänssit!

Mutta joo, enköhän minä roiku täällä vielä jonkin aikaa kun ei vielä oikein kovin raskaana olevalta tunnu..! Jotenki kauheeta, että se mitä on eniten odottanu tapahtuu, mutta sitten siitä ei vielä oikein uskallakaan nauttia koska pitää jännätä kuinka käy! Ja sitten toisaalta hävettää valittaa tällasta asiaa, kun on sentään vihdoin ees sen plussan saanut. Mutta toivon kovasti muillekin niitä plussia ja että voitais kaikki pian jatkaa tuolla odottajissa! :heart:
 
Mä kyllä tiedän ton huono onni jutun niin hyvin! Mutta voin vakuuttaa 150%:sella varmuudella Syrän että listaan lisääminen ei aiheuta vauvasi alulle yhtään harmia ;) Näyttää mukavalta nimittäin että 2012 on korkattu nyt listallakin. Kiitos sulle siitä!
Ja tosiaan hengaa täällä niin kauan kun huvittaa, vaikka kyllä tuo 3-kymppisten odottajien pino on ilmeisesti aika mukava paikka ;)
 
Hurjasti onnea Syrän! :flower:

Ja Wandalle tsemppiä! Hengessä mukana ollaan!

Plussatuulia kaikille!

Mulla alkoi kuukautiskivut eli pian varmaan pääsen uuteen kiertoon. Onneksi on tässä kuussa paljon uutta innostavaa töitä! Jos ei tässä kuussa luomusti tärppää ensi kuussa todnäk napit naamaan.
 
SL
Demulille tsemppiä! Mulla on kanssa ajoittain ihan samanlaisia tuntemuksia, että miksi tässäkään kierrossa onnistuisi. Mutta kuules, KYLLÄ ME VIELÄ KAIKKI ONNISTUTAAN!!!!! Ei oo kuules muuta vaihtoehtoa :)

Papsu onko sulta koskaan katsottu/tutkittu hormonitoiminta asioita?

).( Kyllähän tuo harmittaa kun tämä kierto meni ihan mehtään! Mutta olin kyllä varautunut, että kun uudesta lääkkeestä kyse kohdallani, niin varmasti voi mennä usemapikin kierto ns. hukkaan, ennen kuin löytyy oikea annostus jne. Mutta jotenkin sitä on tullut toisaalta niin kärsimättömäksi ja toisaalta taas niin piittaamattomaksi ajoittain tämän yrittämisen suhteen, ettei jaksa masentua. Ajattelin, että nyt voin hyvällä omalla tunnolla nostaa itselleni lauantaina maljan ja juhlia synttäreitäni :)
Lääkärinkin soitteli tänään ja suunniteltiin tätä meidän hoitoa ja kuinka nyt edetään. Eilen kun kävin UÄ:ssä, niin mun omalääkäri ei tehnyt sitä.
Lääkäri puhui myös tuosta korkeasta PRL-arvosta, että täytyy sekin ottaa vielä uudestaan.
Hieman kyllä taas mielessä pyörii kaikenlaiset kauhukuvat siitä, että kuinka pahasti pielessä mun hormonitoiminta ym onkaan. Ja kunka paljon ja kuinka kauan kestää, että saadaan ne kuntoon jne... huoh!
 
Huh kun te ootte kirjotelleet ahkerasti. Kivaa!

Onnea vielä plussalistan kärkeen Syrän :heart:

Ja Sintulle ja pienille masukeille rekkakuormallinen tarrasukkia :heart: Kovasti toivon että oot plussalistan seuraava kärkinimi! Ihanan piinallista talvilomaa sulle!

SL Onneksi noi hormonitasojen korjaamiset alkaa olla nykyään niin helppoja, että ihan turhaan murehdit niistä. Niihin ei homma varmasti kaadu! Hyvä kun tulivat esiin jo tässä vaiheessa ja saat hoitoa / lääkitystä niihin! Me aletaan miehen kanssa olla jo niin epätoivoisia että varmaan hyödynnettäis ovis vaikka kuinka olis monikkoraskausriski :p En tietty suosittele olemaan yhtä typerä ja epätoivoinen :ashamed:

Mä kans kovasti suosittelen Papsulle pistäytymistä gynellä ja kertomaan tuosta tiputtelusta! Sanot suoraan että yritätte lasta niin luulisi gynen suhtautuvan vaivan riittävällä vakavuudella (eli antavan sulle jotain lääkitystä vaivaan). Moni on saanut avun ihan muutamalla Terolut -kuurilla! Onhan tuo kurja vaiva muutenkin kuin vaan sen raskautumisen kannalta. Myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

Mukavia ovishyödyntelyitä teille Mandala ;) Mites mä oon näin pudonnut sun kyydistä kun jossain vaiheessa mentiin ihan samoilla kiertopäivillä?

Hirmuisen tuttuja tunteita sulla Demuli :hug: Mulla kans loppukierrosta oli ihan samat fiilikset, mutta nyt tuntuu että päivä jo paistaa risukasaan. Eikä niistä tuntemuksista voi kyllä oikeasti päätellä mitään. Se on sitten vasta se r-testin kaksi punaviivaa josta voi jotain päätellä. Toivon sulle kovasti sellaista punaviiva-oiretta seuraavaksi :D

Anteeksi jos unohdin kommentoida jonkun tärkeää tilannetta mutta...

(.) ...oon täällä suoraan sanottuna ihan shokissa aamupäiväisen klinikkakäynnin jälkeen! Meillä nyt sitten ihan extempore, ilman mitään ennakkovaroituksia ja peloitteluita, on tässä kierrossa INSSI! Oon ihan että WTF täällä :O Vielä toki pitää taivutella mies juoneen mukaan (soitin sille paluumatkalla klinikalta), mutta näillä näkymin ens viikon lopulla tai seuraavan alussa on sit meidän eka inssi. Kääk! Vielä toki pitää molempien saada puhtaat paperit hepatiitti ja HIV-testeistä. Nekin pelottaa kun en ikuna ole ollut tautitesteissä. Tupla-kääk! :D
Koitin muuten kovasti haastatella lääkäriä siitä kiinnittymisen tukemisesta (kun luulen että mulla siinä jotain häikkää kun tää oli jo toka haamuplussa puolen vuoden sisällä). Lääkärin mielestä munasolut yleensä tuppaavat kiinnittymään liiankin hyvin ja jopa paikkoihin joihin ei pitäisi (kohdun ulkopuolelle), niin hän ei sitten nähnyt tarvetta tukemiseen. Mitähän tästäkin nyt sitten ajattelis? Ilmeisesti lääkäreitä on vaan montaa eri koulukuntaa kun jotkut nimenomaan tuntuvat keskittyvän siihen kiinnittymisvaiheen tukemiseen ja tämä mun lääkäri sitten ei. En enää kehdannut kysellä kortisonista (josta Hansman epäili saaneensa apua ja) jota aika yleisesti käytetään ainakin IVF/ICSI -hoidon tukena... :ashamed:
 
Kiitokset tsempityksestä Mandalalle :)

Syrän/SL: vastaavia ongelmia on omalla kohdalla "tutkittu" joskus teininä, jolloin (mies)gynekologi totesi vain että "niin se koneisto välillä piiputtaa". Silloin ongelma hoitui e-pillereillä. Muutama kuukausi sitten kävin tsekattavana ja silloin lääkäri totesi, että tuhruttelu saattaa viitata keltarauhasongelmiin, mutta tutkimukset aloitetaan vasta vuoden yrittämisen jälkeen.

Taidan kuitenkin ottaa tähän jälkimmäiseen uudelleen yhteyttä. Pieni turhuttelu olisi ok, mutta 2 viikkoa ennen reilun viikon kuukautisia on...noh, kohtuuttoman pitkältä tuntuva aika, jos ei muuta. Etenkin, kun seuraavat tiputtelut alkavat parin viikon päästä entisten loppumisesta. Blaah, mutta ehkä jonkun täytyy ylläpitää Suomen terveyssideteollisuutta :)
 
Sintulle ja pienille paljon onnea matkaan!


Tunafish, monta lääkekiertoa teillä ehti olla ennen tuota inssiä? Mulla on nimittäin kanssa semmoinen kutina, että kun tuonne julkiselle puolelle siirrytään, inssi saattaa olla edessä aika piankin. Mietin vaan, että kauankohan sitä ennen yritetään muita keinoja. :confused:

SL hyvä, että saatte apuja tilanteeseen. Ehkä jo se pelkkä kilppariarvojen korjaaminen voi hyvinkin auttaa. =)
 
Neitipippuri Meillä oli se yksi epäonnistunut kierto Femareilla. Sit kolme kiertoa Menopurilla, mutta ekaa Menopur -kiertoa sekoitti ne edellisen kierron Femarit jotka aiheutti oviksen mulle seuraavaan kiertoon kp8 eikä kohdun limis voinut mitenkään ehtiä tähän (ehdin pistää vain 2 päivää Menopuria kun alkoi järkyttävät ovislimat ja sain ovisplussan testiin). Periaatteessa siis ainoastaan 2 kunnon onnistunutta hoitokiertoa on meillä takana. Siksi mä oonkin niin järkyttynyt että lääkäri tätä ehdotti! Luulin ylipäätään että meille ei edes inssejä ehdotella kun miehellä on ne huippusimpat ja vika on minussa. Luin nyt sitten että inssiä suositellaan myös jos kohdunkaulan limat tai -rakenne on poikkeava (mulla on ihan kiero kohdunkaula ja limaa yleensä tosi vähän) tai jos spermassa on vasta-aineita (en tiedä testattiinko niitä edes mieheltä). Aika pienet mahdollisuudet on vaan tuossa inssissäkin raskautua (vaan jotain 10% luokkaa mun ikäisellä).
 
Tunafish, lisäsikö sulla yleensä Menopur ovislimoja? Mulla nimittäin ei kyllä viime (Femar-)kierrossa tullut ulos asti yhtään limaa, mutta lääkäri kuitenkin väitti, että riittäisi, että sitä näkyy kohdunkaulalla. Mua kyllä aina välillä vähän ihmetyttää tuon meidän lääkärin sanomiset! :p

Nytkin se totesi, että ei sitten tarvitse enää testailla ovista, kun pistelee, mutta näemmä jos jotain ovisoireita tulee, kannattaa kaivaa testit esiin! Yök, taas kuuden jälkeen edessä se piikitys. Ei kyllä yhtään hotsittaisi. :stick:
 
Neitipippuri No mun mielestä Menopur kyllä ehkä vähän on lisännyt niitä limoja. Mulla on vaan yleensä se että saan ne runsaimmat limat jo 1-2pv ennen sitä Pregnyl-piikkiä. Sit otollisimpaan aikaan ollaan taas kuin saharassa. Kyllä se mun kohdunkaulaltakin on ollut näkevinään niitä limoja :p Viimeksi ennen joulua se sit toivotteli hauskoja joulu-urakointeja (kun ovis sattui sinne joulun tienoolle) :D Aluksi toi lääkäri oli kauhean totinen, mutta nyt kun oon jo yli puoli vuotta tuolla melkoisen säännöllisesti vieraillut niin on sitä herjaakin alkanut lentää.
Tsemppiä piikittelyihin! Mulla alkaa ne vasta ylihuomenna!
 
Hirmuisesti onnea ja tarrasukkisa Syrän!!!! :heart:

Sintulle tsemppiä ja vauvaliimaa piinailuun!!

Wanda, tsemppiä, toivottavasti uutiset ovat hyviä!

Eilen olin siellä ultrassa, jossa ei kovinkaan suuri (10mm), mutta selkeästi muista erottuva johtofollikkeli oikealta löytyi, limiskin oli mukavat 7mm. Gyne oli vahvasti sitä mieltä, että kyllä se folli sieltä kasvaa ja irtoaa lauantain aikoihin. Toivotti kovasti onnea yritykseen ja mikäli ei tässä kierrossa tärppää niin ensi kiertoon hieman nostetaan Femar-annosta, niin että joka toinen päivä 2 ja joka toinen 1 tbl, jotta kasvaisi vielä hieman nopeammin. Jäi ihan positiivinen fiilis käynnistä, kun kroppa kuitenkin reagoi, vaikkakaan ei yhtä nopeasti kuin pitäisi.

Lima-keskusteluun voisin sen verran osallistua, että clomi-kierrossa oli kyllä aikamoisen kuivaa, mutta nyt femareiden aikana ei sitä ongelmaa todellakaan ole.

Jatkan siis viikkoa viikonlopun ovista, pupuilua sekä risteilyä odotellessa.... ;)
 
Hei!

Sintulle paljon onnea mukaan ja tarrasukkia!!

Täällä siis kp18 ja ihmeellinen kivistys alavatsassa jatkuu. Se tuntuu melkein kuin paineelta virtsarakossa, mutta muita normaaleja pissivaivoja, kuten polttelua tai kipuilua esim. ei virtsatessa tunnu.
Eniten ehkä huolestuttaa se, olenko tulossa hulluksi. Kamalaa, miten ilmeisesti saan ajatuksillani kaiken tämän aikaan. Tietysti jos Googleen lähtee, löytyy jos jonkinmoisia diagnooseja, tulehduksia, myomia sun muuta!
Katsoin että siellä taitaa olla Kiinulla jännät paikat suurinpiirtein samaan aikaan kuin mulla, sama yk:kin! Pidän siis peukkuja pystyssä sulle Kiinu!! :wave:

Ja tietysti myös teille muillekin – kukas meistä onkaan se seuraava testaaja ja plussaaja??

Pipsalle nautinnollista ja onnekasta risteilyä ja Mandalalle onnea touhuiluun...!!
;)
 
Keskiviikko 11.1.2012




Papsu.............30v......kp 2/24-33.........yk9
Tunafish-78.....33v......kp 4/19-34.........yk10.....(menopur)
Tirpu..............33v..... kp 8/27-31..........yk3
Mandala..........32v.... .kp 13/23-35.........yk13
Neitipippuri.......31v... .kp 14/31-49.........yk7.....(Femar)
SL..................29v... ..kp 14/30-48...........yk8.....(Clomifen*1)
Punanuttu........32v..... kp 16/24-28......... yk 5
pipsa79............32v. .. kp 16/28-47..........yk9
Mirtsu81..........30v.... .kp 17/?.................yk 1
Ronjaliina........30v......kp 18/24-32.........yk15....(2*clomi)
Lila79.............32v......kp 19/28-30...........yk2
Kiinu...............33v.....kp 21/25-30.........yk2
Jo..................30v......kp 21/37...............yk11..... (1km)
Sakara...........34v.......kp 21/?.................yk 7
Avonlea..........35v.......kp 24/27-29..........yk6
Demuli...........31v.......kp 29/14-53........yk14
Sintu74...........37v......kp 30/29.............(4*ivf) (1 tm)
Syksy2010.......30v......kp 30/28-41........yk14
Joku_raja........29v.......kp 31/27-29.........yk12......tulossa 1. IVF (välikierto)
Wanda_81.......30v.......kp 31/28-42.........yk15.....(1* clomi)....Dpo15
Tatja..............35v.......kp 33/36-48.........yk16....(terolut tauko)
NettA79..........32v.......kp 34/30-36.........yk?
Ginger.............35v......kp 37/??..............yk25.... (1kkm)
Edyla...............32v.....kp 65/28...............yk1




Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet

-2012-

Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Hyvältä kuulostaa Pipsa! Hienoa kun noi Femarit sulla kuulostaa toimivan!

Voisko sulla Lila olla nyt ovulaatio vai menikö se jo? Joillain ovulaation jälkeen se keltarauhanen saattaa siellä kipuilla ja kivistellä. Toivottavasti on vaan oviksesta johtuvaa tuo sinun kipuilu eikä mitään ikävää mitä olit googlettanut. Mullakin onnistuneen oviksen jälkeen on usein sellasta kivistystä ja paineentunnetta alavatsalla.

Huomasin tuolta Lapsettomuus -puolelta, että joku oli bongannut että se lapsettomuudesta kertova dokumentti Hiljaa toivotut tulee ensi kuun lopulla telkkarista. TV1 27.2. klo 21.30 Itse en sitten kuitenkaan ehtinyt sitä leffateatteriin katsomaan joten kiva nähdä se näin intiimisti kotisohvalla. Kehtaa paremmin itkeäkin jos itkettää.

(.) Ei se mies siitä inssistä kovin innoissaan ollut, mutta kyllä me se nyt sitten tehdään kuitenkin. Meen huomenna aamulla sinne tautitesteihin ja mies perjantaina. Eniten miestä tuntui harmittavan kun kehoitin vaihtamaan ensi perjantain päivävuoron iltavuoroon. Jos mun munasolut kasvaa kuten muissa hoitokierroissa, niin oikea päivä olis perjantai tai maanantai. Ohjeissa luki että jos ovis osuu viikonlopulle, niin inssi tehdään perjantaina.
 
Hitsi Tunafish että oikein inssiin suoraan! huisin jännääää! varmaan vielä jännempää ettei sitä ole ehtinyt pähkäillä yhtään etukäteen! hurjat tsempitykset lähtee tääältä :heart:

Pitääkin katsoa tuo dokkari telkasta. En olisi kuitenkaan jotenkin pystynyt menemään katsomaan tuota leffateatteriin, en oikein osaa sanoa miksi mutta helpompaa on mennä katsomaan vaikka uusin Mission Impossible kuin tuo :)
 
Tunafish, ovis on tainnut just mennä, joten hyvin todennäköisesti on sen jälkeisen keltarauhasen juiliminen. Niinhän tässä näkee että kaikille tuntemuksille on joku järkevä syy! :D
Kävin eilen ostaan pari testiäkin, mutta annan niiden olla rauhassa kunnes tulee oikea syy testailla.
Tosin ovistestejä voisi sitten kokeilla seuraavasta kierrosta, pitääkin niihin tutustua kun ne on mulle ihan outo juttu...Lupasin itselleni että ens kierrosta mennäänkin sitten järjellä eikä sydämellä – jotta se järkiparka säilyisi! :headwall:
Täältäkin paljon onnea matkaan sinne inssiin!! Jippii!! :flower:
 
Jättionnittelut Syrämelle, ymmärrän täysin huolen tuosta plussanneiden puolelle siirtämisestä! Itse olen niin vainoharhainen ja taikauskoinen kuin vaan olla voi. On se raivostuttavaa ja pitäisi vähän rajoittaa, mut minkäs teet. Mukavaa päivää ja tsemppaukset muille yrittäjille! Täällä alkaa tänään ovistikuttelut. :stick:
 
Lila79 Eipä täällä hirveesti jännitä : / ku ei mitää oireita ole eikä oikeen tunnu siltä että olis jotain tapahtunut, testasinkin jo (DPO 10) ettei tarvi miettiä enää ja odottelen menkkoja ihan rauhallisesti.. Toivon sulle kuitenki parempia tuloksia ja että tulis edes se haamu sieltä ku sehän tulee yleensä jos aikaisin testaa.

NO ilmoittaudun sit varmaan ku taas uus kierto alkaa nii ollaan sit paremmalla tuulella tässä olen enemmän lukennu jo että miten pääsee eroon vauvakuumeesta jne., ettei stressais hiveesti, mut kai se siitä sit tasantuu...

Plussaa vaan kaikille :)
 

Yhteistyössä