*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Hei katsokaa kaikki, että teidän kp:t on listalla oikein! Ainakin mun oma kiertopäivä laahasi päivän jäljessä tuossa listassa, niin katsotaan kuntoon kokonaisuudessaan, jos mulla on jotain muitakin virheitä jäänyt tuonne.

Hansman saat toki viihtyä täällä niin kauan kuin tuntuu siltä :) On varmasti luonnollista olla huolissaan alkuraskaudessa, mutta koeta silti nauttia koska kuten itsekin sanoit, ei se tipahdus ole yhtään sen pienempi - jos jotain käy - olit nauttinut tai et :)

Tatja millä tikuilla ovista testaat? Oletko koskaan saanut tasavahvoja viivoja? Oletko vahvimpien viivojen jälkeen esim mitannut lämmöt mikä voisi kertoa onko ovis tapahtunut vai ei?

Tunafish tuo vuokramökki kuulostaa ihanalta! meillä on miehen puolelta mökki kivan matkan päässä ja kaverin vanhemmilla tässä aika lähistöllä missä on myös tullut käytyä. Jotenkin tuntuisi jännältä maksaa mökistä kun niitä on kuitenkin "käytössä" mutta kyllä varmasti jo paljuilun takia joskus haluan vuokrata :heart:

Nimalle ihan hirmusti pesänrakennusmateriaalia sinne masuun :heart:
 
Onnea Hansmanille!!! :wave:

Olen käynyt kurkkimassa teidän juttuja täällä melkein joka päivä ja pitänyt kovasti peukkuja, että lisää plussia tulisi.

Täällä NT-ultra takana ja kaikki hyvin. Laskettu aika tosin aikaistui viikolla ja kun kyselin, miten se on mahdollista, niin vastaus oli, etteivät nuo ovistestit ole kovin tarkkoja. LA:sta kun laskee takaisinpäin, niin hedelmöityspäivä olisi ollut kp9, vaikka ovistestien (CB digi) mukaan olisi ollut kp16. Kysyin, onko mahdollista, että vauva on vain kasvanut nopsaan, mutta ei kuulemma ole. Ota tästä nyt selvää sitten!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Wanda, minulla tuli pientä vuotoa (ns. veden ja veren sekoitusta), mutta vain samana päivänä kuin aukiolotutkimus oli. Iltapäivällä myös olkapäätä sattui, kun se kaasu ilmeisesti nousi ylös (siitä lääkäri varoittelikin). Muita oireita ei sen jälkeen ollut.

Tunafish, yhtään ovisplussaa en ole vielä koko aikana onnistunut bongaamaan.. :/
 
Wanda, kiitos kysymästä, mulla on nyt 16+6 meneillään eli huomenna toivon mukaan paukkuu 17 viikkoa täyteen. :) Varasin yksityiselle rakenneultran, joka on siis kahden viikon päästä ja sillon jo tietää, onko tiedossa vaaleanpunaisia vai -sinisiä vaatteita. Outoa ja ihmeellistä tosiaan. Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä näillä raskausuutisilla. Tiedän kyllä, että ne vähän ahdistaakin...
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
ONNEA Hansman!

Toivotaan, että Nima on palstan seuraava onnistuja!

Tätejäkin oli kai tullut vierasille muutamille! Pahoittelut siitä!

Itse kävin eilen siellä verikokeessa ja jännä juttu oli se, että piti ihan sitä verikokeen ottamistakin jännittää! :D No hyvin se tietty meni, nyt vaan ootellaan sitten tuloksia. Maanantaina pitäisi lääkärin soittaa tuloksista! Samassa kun olin siellä verikokeessa tajusin, että herttinen mähän oon jo ihan kierron loppu puolla. Viikon sisään varmaan menkat alkaa. Mielenkiinnolla ootan, että millanen kierto tulee olemaan, koska tähän asti pari kiertoa on venyny ja vanunu tosi pitkäksi mun mitta puulla, 31 päivään. Saas nähdä kuinka nyt käy. Jotenkin en yhtään oota, että raskaana olisin, koska en sitä ovistakaan missään vaiheessa löytänyt, mutta kuten riesa tuossa kirjoitti, että eipä se oviksen bongaaminen toisaalta aina tuota tulosta sekään, vaan saattaa tulla yllätyksiä. Joka tapauksessa aika ristiriitainen on taas olo. Toisaalta jos uusi kierto alkaisi, olisi eessä se eka clomi-kierto. Mielenkiinnolla olen täällä ekojen clomi-kiertojen parissa pyörivien ajatuksia lueskellut. Tietyllä tavalla on haikeutta ilmassa myöskin... On kivaa ja ihanaa, että te raskaana olevat käytte täällä kommentoimassa välillä ja täytyy tunnustaa, että olen tuota odottavien palstaa välillä käynyt myös lueskelemassa. Haikeaksi olon tekee se, että tuntuu, että moni juuri äskön plussasi, kuten Amanda ja nyt sulla jo on pian raskauden puoliväli eessä. Eräs läheinen ystävä on jo yli puolenvälin. Tulee vaan se tunne, että ite jumittaa vaan täällä ja toivoo ja silti mitään ei tapahdu. Mutta vaikka on haikea olo, ei se tarkoita sitä ettenkö olisi iloinen onnistumistenne puolesta.
Miehen kanssa viikonloppuna keskusteltiin clomeista ja siitä, että mitä tässä nyt on meneillään. Ja myös siitä mahdollisuudesta, että clomien myötä riskit tupla- tai monikkoraskauksiin kasvaa. Ylipäänsä mä olin meidän parisuhteessa se, joka lasta on kaivannut ja mies on ollut aina ihan myötämielinen mun suunnitelmiin (ehkäisyn poisjättäminen, gynelle hakeutuminen jne), mutta tuskin olisi itse niitä ehdottanut. Halusinkin nyt tietää, että mitä hän oikeastaan ajattelee kun juna vaan jatkaa matkaa eteenpäin, että pysyykö hän kunnolla kyydissä vielä. Yllätys oli suuri, kun hän sanoi, että toivoo tosi kovasti, että onnistuttais. Eikä hän tiiä, että miten tässä näin on käyny, että häneenki tää mun vauvakuume on tarttunut kovasti. :) Tupla- tai monikkoraskauteen hän siten vain totesi, että siinäpä sitten ois tehty kaikki yhellä kertaa! :D
Joskus ajattelin niinkin tyhmästi, että mies ei oo ihan varma vielä, joten ei meille mitään lapsia sitten ees suoda. Mutta nyt siispä lähettäisin terveisiä onnenkeijuille ja yläkertaankin, että täällä alettais olla valmiita, voi laittaa niitä haikaroita tulemaan tänne päin! ;)

Tsempit kaikille ja jatketaan Hansmanin hienosti aloittamaa aaltoa!
 
Onnea Hansman!!

Sorry taas totaalisen omaa napaa, mutta mitä ihmettä mä nyt teen:
Ovistesti illalla näytti vahvaa viivaa, eli inseminaatioon pitäisi ilmeisesti mennä viimeistään huomenna.

Tämä tuli täysin odottamatta, koska vielä aamulla tuskailin että ovis jää nyt välistä, koska limat puuttuivat kokonaan, ja ovistikku vielä toissapäivänä oli ihan täysin himmeä. Limat tulivat tänään ip ( tavallisesti alkavat n 5-7 päivää ennen ja vahvistuvat ovikseen mennessä.) Nyt yritä lukea digiovistestin käyttöohjetta ihan täpinöissä. Huomenna 11 tunnin päivä, josta voin lähteä sairaalaan vain keksimällä jonku umpisuoli-tyyppisen tarinan, ja kenet ihmeessä saan tilalle.
Lisäksi mies saattaa olla menossa aamulla tilaisuuteen jonka peruminen ei ole mahdollista (on vielä töissä niin en tiedä miten kävi, tuliko tuo tilaisuus huomiselle vai ei).

No, jos digi hymyilee, on huomisesta tulossa varsinainen mission impossible, jossa simppanäyte lähetetään tapaamisen vessasta tauolla salaa jonkun kuriirin takin sisässä kohti pesua, ja toisaalla teen jonkun harhautuksen ja hyppään autoon kesken kiireisimmän tohinan, pistän puhelimet kiinni ja väitän että luulin olevani menossa jonnekin ja sitten eksyin enkä kuullut puhelinta, ja kaahaan nostamaan jalat toimenpiteen ajaksi ja kkiä takaisin...
Ja toisaalta jos se onkin jo huomenna myöhäistä... ei kai se voi olla. Pitäisikö kuitenkin tänään perinteisin menetelmin hoitaa asia...? Voi hyvän tähen, miten tästä kaivatusta oviksesta nyt tuli tällainen maksimaalinen soppa!

No yritän tehdä tuon ovis-digin nyt ihan rauhassa.

:eek:
 
Ja sieltähän tuli vastauksesksi=)
Voi kääk! Aamulla vielä kiukuttelin, että nyt ne clomit ei toimi ja mistään ei tule mitään. Ja mieskään ei huomenna päässyt sinne juttuun, vaan vasta ensi viikolla.
Nyt ei tarvi kuin toivoa että ajoitus on oikea, saan varatuksi ajan, ja että mä pääsen karkaamaan töistä jollain tavalla.
 
Mandala Olen tilannut kotitesti.fi:stä Sofin erittäin herkkiä ovulaatiotestiliuskoja. Joskus alkuvuonna bongasin varmasti tasavahvan viivan. Tästä seuraavana päivänä oli kyllä poikkeuksellinen kipuhetkikin eli olen tosi varma oviksesta. Pari muutakin kertaa olen saanut mielestäni vahvat viivat myös. Nyt vaan reiluun puoleen vuoteen ei ole tapahtunut luultavasti mitään. Ovuloin siis harvoin (jos koskaan). Lämpöjä en ole mittaillut. Nyt terotauolla olisin todella onnellinen jo luomumenkoistakin. Sittenhän toivoa raskautumiseen olisi.

Gingerille Peukkuja!

Pidetäänhän toivoa yllä!

edit: Pakko vielä mainita, että jotakin on kehossa toisin kuin ennen. Valkovuoto on lisääntynyt huomattavasti tässä ja edellisessä kierrossa ja on todella runsasta. Mietin voiko vähähliilarinen ruoka tehdä tämän. Hiivalääkkeenkin otin, muttei vaikuttanut mitenkään. Onko jollain kokemusta valkovuodon määrän vaihteluista eri kierroissa?
 
Viimeksi muokattu:
Keskiviikko 23.11.2011



Avonlea...........35v.......kp 1/27-29..........yk5
Minuli..............30v.......kp 4/28..............yk3
Jo...................30v.......kp 4/37...............yk10..... (1km)
RauRau............28v.......kp 5/39...............yk2
pipsa79............31v......kp 6/28-47...........yk8....(1*clomi)
Joku_raja........29v.......kp 11/27-29..........yk11
Tunafish-78......33v......kp 11/19-34..........yk8.....(menopur)
Sintu74............37v......kp 12/29.............(4*ivf) (1 tm)
SL..................29v.......kp 12/30-48...........yk7.....(Tero-tauko)
Demuli............31v.......kp 12/14-53..........yk14
Ginger.............35v.......kp 13/??...............yk24.... (1kkm)
Wanda_81........30v.......kp 14/28-42.........yk14
Mandala..........32v........kp 14/24-35..........yk11
Syksy2010........30v......kp 15/28-41.........yk13
Neitipippuri.......30v......kp 19/31-49.........yk5.....(Femar)
Punanuttu........32v.......kp 19/24-27........ yk 3
Nima..............31v.......kp 20/28-31.........yk13....2.IVF/ICSI....dpo8
Ronjaliina........30v........kp 25/24-31.........yk13
Tatja..............35v........kp 32/25-37..........yk15....(terolut tauko)




Taustalla:
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Sissi_81
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel




plussanneet
-2011-

Hansman........34v..........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v..........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v..........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v.........yk13......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Sakara..............34v........yk5.........plussa 1.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v........yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. .....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Hui, Gingerillä on jännät paikat! Tsemppiä ja hyviä tekosyitä sinne. ;)

Ronjaliina, meillä oli alku vähän samantyylinen (minä ehdotin ja mies suostui, hämmästyksekseni heti), ja olen myös pohtinut samoja asioita. Me emme ole ihan noin suoraan asiasta keskustelleet, mutta kovasti on vaikuttanut mies olevan kiinnostunut lääkityksestäni ja lääkärikäynneistä, jne. Eli taitaa myös toivoa onnistumista enemmän kuin uskoinkaan. :D

(.) Eipä olleet munikset kasvaneet yhtään. Tänään alkoi siis jälleen 7 päivän Terolut-kuuri. Ensi kierrossa kokeillaan tupla-Femareilla, ja tarpeen mukaan otetaan sen jälkeen kuulemma myös pistokset mukaan, jee! :p Eipä tosin pitäisi liian paljoa silti vielä innostua, kun ei voi tietää, tehoaako sekään lääkitys. Mutta parempi mieli on kuitenkin, kun ainakin erilaista yritystä on luvassa. Nyt vaan toivon, että täti tulisi oikein extravikkelään! :stick: Viimeksi ei onneksi mennyt kuin 2 päivää vikasta Terolutista, kun vuoto alkoi.

Ai niin, :attn: te, jotka olette syöneet Femaria tuon 2 tabua päivässä: oletteko ottaneet ne samaan vai eri aikaan päivästä?
 
Viimeksi muokattu:
Amanda, omasta puolesta voin sanoa että täällä palstalla raskautuneiden raskausuutisia lukee kyllä mielellään. Sen verran ollaan jännätty puolin ja toisin että sitä on oikeasti onnellinen kun tulee onnistuminen. Ja muiden esimerkit antaa uskoa myös omaan onnistumiseen. Onnellista mahankasvatusaikaa sinulle, on se hurja miten aika viilettää! :)

Gingerille kovasti tsemppiä päivän koitokseen!

neitipippuri, kiitos vastauksestasi! Mulla oli kanssa tuollainen hartiapisto myöhemmin päivällä joka jatkui koko loppupäivän ajan. Täytyy kysyä gyneltä seuraavan kerran että onko tuollainen vuoto normaalia vai onko siellä jotain muuta meneillään. Mietityttää että oliko joku polyyppi ärtynyt toimenpiteestä joka sitten aiheutti vuotoa. Kun tietäiskin eikä tarttiis pähkäillä...
 
Onpa hurjan jännät paikat Gingerillä, toivotaan parasta kuitenkin että kaikki menee just niinku pitää! Tulehan kertomaan miten meni heti kun ehdit :)

Tatja mulla ei ihan hirveän suuria eroja valkkarin määrässä tapahdu eri kierroissa, mutta kyllä sitä eroa kuitenkin on. Luulisi sen olevan ihan normaalia kuitenkin. Sen mitä olen huomannut tänä vuonna kun kropan toimintaan kiinnittänyt huomiota (ennen en oikein yhtään) on että tämä naisen keho on kyllä aika kummallinen laitos :D

Neitipippuri hieno juttu että sotasuunnitelma on valmiiksi ensi kiertoon! Oliko se nyt niin että sun femar-annos ihan liian pieni kun ei munikset kasvaneet kunnolla?

Wanda vieläkö sulla tiputtelee? :O Olikos teillä milloin simppanäytteen tulokset valmiit? tehdäänkö sen perusteella sitten sotasuunnitelmat vai oliko jo jotain katsottuna?

Ronjaliina ihana tuo sinun mies :heart: siinäpä tosiaan ois kaikki tehty yhdellä kertaa jos tulisi vaikka kolmoset :D Haluaisin kyllä niin kovin miehenkin takia jo onnistua tässä. Muistan vielä miten suloinen toinen oli kun hänkin oli täysin varma että on onnistanut silloin keväällä kun olin tosi paljon myöhässä.
Ja todellakin pystyn yhtymään tuohon haikeuteen. Vaikka tämän uusimman kierron alku sujui turtuneissa fiiliksissä sitten lopulta niin tässä välillä tulee sellainen syvä huokaus ja haikeus tilanteesta. Ja edelleen tuntuu vaan kaukaisemmalta ja kaukaisemmalta ajatukselta se plussa, että se oikeasti testiin tulisi joskus. Miten voikin jotain haluta niin paljon mutta että samalla se voi tuntua niin tajuttoman epätodelliselta ettei sen onnistumiseen usko edes itsekään?!

Tässä vielä söpöjä kuvia julkkisten lapsista. On kyllä hauska nähdä miten paljon vanhempiaan muistuttavat :)
Celebrity Kids Photos - Cute Celebrity Kids - 1 - Celebuzz
 
Mandala, ei enää onneksi tiputa, kolme päivää tuon aukiolotutkimuksen jälkeen tuhrutti. Simppatestin tulokset kuullaan 7.12. kun mennään yhdessä gynelle. Se on virallisesti ensimmäinen aika lapsettomuustutkimuksiin. Siellä käydään vissiin läpi nuo simppatestitulokset ja selostetaan meidän yrityshistoria. Mun pitää viedä noita testituloksia mitä musta on otettu aiemmin helsingin lääkärikeskuksessa kun nyt vaihdettiin felicitakseen. En tiedä yhtään mitä tuolla tullaan sopimaan, toivottavasti jotain kuitenkin lähdetään tekemään kun ei ole lasta näkynyt kahteen vuoteen. Kärsivällisyys on multa nyt totaalisesti lopussa! Onneksi mieheni oli niin kultainen että suostui aikaistamaan hoitoihin lähtöä eikä mun tarvinnut kärsiä sinne vuodenvaihteeseen.
 
Mandala, juu ilmeisesti oli vähän liian pieni Femar-annostus. Tehosi siinä aluksi (kai), mutta ei jaksanut sitten kantaa loppukierron kasvuun, vaan pysähtyi kp:lle 7.

Hmm, tutkistelin juuri netistä D-vitamiinin vaikutuksia PCO:hon. Aika mielenkiinoista on tuo suurten annosten parantava vaikutus! Tajusin nimittäin, että se toistaiseksi ainoa normaali/lyhyt kiertoni pillereiden jälkeen tuli juuri heinäkuussa! :O Eli silloin, kun olin eniten auringossa ja sain myös sitä kautta paljon D-vitamiinia. Taidan nyt ottaa seuraavan kuukauden ajan (siis tästä päivästä eteenpäin) kunnon mega-annoksen päivittäistä D-vitamiinia. Lisäksi aion mahdollisesti testata Tunafishin aiemmin mainitsemaa Berberiiniä, koska en löytänyt nettiselailulla sille ainakaan sivuvaikutuksia. =)
 
wandalle tulin vaan nopeasti kommentoimaan, että Felicitaksella tartutaan varmasti heti toimeen, kun tulokset ovat selvillä :) Kävimme kesäkuussa kuulemassa tuloksemme (mm. huonot simppatulokset) ja silloin todettiin kiertoni olevan siinä vaiheessa, että päädyimme inssiin heti seuraavalla viikolla. No inssin simppapesussa sitten saatiinkin lisää huonoja uutisia, joten seuraava vaihe oli IVF/ICSI. Toivottavasti teidän uutiset olisivat parempia! +++:whistle:

Täällä ollaan kohta hermoromahduksen partaalla, kaikenlaisia oireita olen yrittänyt havaita, mutta laihoin tuloksin. Miten sitä uskaltaa testata, pelottaa tosi paljon... Kiitokset teille kannustuksesta! :heart:
 
Hei taas kaikille tasapuolisesti! Sain kyseenalaisen kunnian palata joukkoonne.

Lokakuun esimmäisen päivän plussa vaihtui neljä viikkoa sitten keskenmenoon. Viikoa aikaisemmin oli käyty ar-ultrassa ja viikoiksi saatiin siellä 6+4. Viikolla 7 tuli pyyhittäessä vähän vaaleanpunaista vuotoa aamulla edellisenä iltana alkaneiden menkkakipujen kaveriksi. Päivän mittaan vuoto lisääntyi ja seuraavana päivänä todettiin lähes tyhjentynyt kohtu ultrassa. Sain kuitenkin vielä Cytotecit kyytipojiksi. Neuvolan terveydenhoitaja ja gynenpolin lääkäri molemmat lohduttelivat, että olen vielä nuori (3 kk päästä 35v :rolleyes:) ja tiedetään nyt että voin tulla raskaaksi vaikka km tulikin (se kun ei vaan oikeen riitä jos haluaa äidiksi elävälle lapselle :stick:). Eihän siinä tilanteessa oikeita sanoja lohduttajalle koskaan löydy, parhaansa he toki tekivät ja muuten olen saamaani "hoitoon" erittäin tyytyväinen. Mies on myös ollut tukena ja turvana koko ajan ja voin vain todeta kuinka ihan mies minulla on.

Nyt sitten ollaan taas samassa lähtöruudussa kun tasan vuosi sitten kun yritys aloitettiin. Paitsi vuosi sitten ajattelin, että lapsi tulee jos on tullakseen ja jos ei tule tyydytään siihen. Mutta nyt ajatuksissa ei pyöri oikee mikään muu kuin pakko saada lapsi. Ja nimen omaan PAKKO, mikää muu ei käy. Toivottavasti kyseinen pakkomielle vuosien saatossa helpottaa, koska lasta meille ei edelleenkään helpolla tule. Luomukierrot ovat aina olleet hyvin pitkiä ja muut oireet sopivat myös PCO erittäin hyvin (ylipaino, jatkuvat finnit, jatkuvat alavatsakivut, pitkät kierrot). Nyt olisi kp 29/62-103 Cytotecien jälkeen ja YK 6. Kuudessa viikossa luvattiin kuukautisten ilmestyvän, mutta en oikeen usko siihen. HCG oli nollilla ja pari viikkoa sitten ja ovista olen tikuttanut siitä asti, eikä hyvältä näytä.

Nyt kun lasta sitten yritetään verenmaku suussa on otettu järeämmät keinot käyttöön. Painoa olen saanuut kuukaudessa tippumaan 5% aika tiukalla vähähiilarisella ruokavaliolla (ylipainoa löytyy reilusti). Lisätyn sokerin jätin kokonaan pois, kun luin joltain keskustelupalstalta sen hyödyistä ovuloinnin suhteen. Raskausvitamiineja jatkan ja D-vitamiinia olen syönyt 30 mikrog päivässä. Lääkäriin mennään tammikuussa kerjäämään joko Clomeja tai Teroja.

Koitan päästä uudelleen kärryille palsta tapahtumiin. Hansmanille onnea plussasta :flower: Ginger toivottavasti asiat järjestyvät. Ja kaikille muille tsemppiä yritykseen!

Tatja ja Neitipippuri minuakin kiinnostaa kovasti D-vitamiini ja Berberiini. Kuinka paljon D-vitamiinia pitäisi syödä? Berberiini on minulle aivan uusi tuttavuus, joten täytyy perehtyä siihen lisää. Mikä ajatus noissa vehänalkiokapeleissa ja kalaöljyssä on raskautumisen kannalta? Liikuntaa myös suositellaan monessa paikassa. Miten teillä on liikunnan kanssa?
 
Sakara :hug: Hienoa, että olet saanut painoa alas. Mä popsin tällä hetkellä 105mg d-vitamiinia. Jostain luin vehnänalkion hyvistä vaikutuksista raskautumiseen. Siksipä sitäkin pitää popsia ;) Äsken surffimaailmasta löysin myös kromin hyvästä vaikutuksesta verensokeriin, joten harkitsen sitäkin vielä lisääväni arsenaaliin. Monivitamiinista sitä toki tulee, mutta enempikin saisi syödä. Myös vihreä ja musta tee hyväksi verensokerille, joten kannattaa varmasti harkita juomaksi. Liikuntaa harrastelen ihan mukavasti 3-5 kertaa viikossa. Piristää kummasti myös alavireistä mieltä.
 
Viimeksi muokattu:
Hei Sakara, ja heti ensi alkuun suuret pahoitteluni menetyksesi johdosta. :hug: Ihan sanaton olen ja todella pahoillani kohtaamastanne surusta. Toivottavasti uusi tärppi tulee jo pian!

Itse olen syönyt D-vitamiinia muutoinkin suuria annoksia (2000 IU, eli olisikohan 50 mikrogrammaa, talvisin ja 1000 IU kesäisin). Nyt aion kuitenkin kuukaudeksi nostaa määrän 5000 IU:hun (taitaa olla vähän yli 100 mikrogrammaa) päivässä nettiä selattuani (kannattaa hakea esim. hakusanoilla 5000 IU tai 4000 IU, jos olet kiinnostunut. Löytyy siis yleisesti infoa D-vitamiinista).

Ulkomaisilta saiteilta bongasin, että vaikuttaakseen PCO:hon D-vitamiinin annostuksen annostuksen täytyy näemmä olla ISO. Mutta en tietenkään lähde asiaa kenellekään suosittelemaan, kun en lääkäri ole. =) Itse tapaan huomenna erään erityisesti D-vitamiiniin perehtyneen lääkärin ja aion kysyä häneltä samalla annostuksesta ja olisiko hän kuullut mitään PCO:sta.

Itse olen myös vähentänyt lisätyn sokerin minimiin - viikko on nyt kuuria takana. Ja hiilareitakin olen karsinut sen verran kuin mahdollista. En tiedä, kuinka pian tulosten pitäisi näkyä, mutta toivottavasti tämä jotain jo seuraavaan kiertoon auttaisi. Minulla ei siis ylipainoa ole, mutta tuo insuliiniasia ilmeisesti liittyy PCO:hon myös normaalipainoisilla. Itse liikun 2-4 kertaa viikossa. Kalaöljystä muistan itsekin lukeneeni, että on ihan hyödyllistä, liittyi muistaakseni niin EPA-asioihin...

Hankala sanoa, onko näistä kikoista ja niiden hyödyistä mitään "virallista vahvistusta", mutta eivät nuo henkeäkään vaaranna, jos yrittää. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ööö... montako viivaa te näätte tossa?!?!?!?! :O



Tein tänään nyt äsken töitten jälkeen ku rupesin ajatteleen että aika oudot kuukautiset on ku tulee vaan ruskeeta ja välillä punasta eikä ollenkaa limaa ja hyvin vähän tulee yhtään mitään!! Tein ihan piruuttani vaan! Kädet tärisee... Ja onnea Hansmanille!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74

Yhteistyössä