*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Voi harmi mikä matalasuhdanne täällä palstalla kun niin väärin niin monet uudet kierrot alkaneet :| Olispa taikasauva niin vähän vauvapölyä ja vaikka keijupölyäkin huitaisisin koko pinon täydeltä :)

Itse vietän alkukierron tylsää vaihetta odotellen sitä pirun ovista saapuvaksi :D toivottavasti ei myöhästy taas tässä kierrossa niin montaa päivää ku viimeksi!
Mietin sitä ensi kierron lääkärireissua. Onneksi tutkin tuota pirun hoitoturvan vakuutussisältöä ja siinäpä sitten luki, että EI korvaa 'raskauden hoitoa/keskeytystä, synnytystä, ehkäisyä tai lapsettomuushoitoja' :( että pakko kai se on itekin yhdistellä näitä lääkärikäyntejä yksityisen ja julkisen välillä. Hitto että harmittaakin.

Pitääkin kysyä esim tuosta Felicitaksen hinnastosta että tuossa kun lukee Omavastuu, että tarkoittaako se sitä kun menee lähetteen kanssa sinne niin saa kela-korvauksen? Onko se niin, että jokaista vaihetta varten (uä, aukiolotutkimus jne) pitää olla mukana aina eri lähete vai voiko yksi lähete kattaa monta eri vaihetta?

Kauhea etten näitä kelajuttujakaan tiedä, mutta en ole elämäni aikana ollut juurikaan lääkäreiden kanssa tekemisissä kun ei mitään angiinaa pahempia sairauksia ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Mandala, itse en ole erillisiä lähetteitä tarvinnut, vaan KELA-korvaus vähennetään suoraan siitä hinnasta, kun maksetaan. Minulla on ainakin Graviditaksella ollut sama sekä verikokeen (tähän on ollut lähete, kun otettiin eri pisteessä) että tutkimusten suhteen.

Harmi, että se vakuutus ei kata hoitoja! Mutta yritä kekata jokin syy, jotta saisit ne perusverikokeet siellä selvitykseen. ;) Mullahan ne menivät työterveyteen, kun valitin kuukautiskierron häiriöstä (painottamatta mitenkään yritystämme, vaikka en sitä kyllä salannutkaan, että vauva saisi tulla).
 
Viimeksi muokattu:
Voi harmi Neitipippuri :hug: Ei mullakaan ne Femarit toimineet ja vaihdettiin lääke viime kiertoon siihen Menopuriin. Se toimi mulla ja sai sen oviksen aikaiseksi! Todennäköisesti tähän alkaneeseen kiertoon tulee sitten vielä jotain lisälääkkeitä (ainakin viimeksi lääkäri mutisi sellaista). Oon just lähdössä kuulemaan että millä tropeilla tää kierto vedetään. Onneksi niitä lääkkeitä on hirveästi erilaisia ja varmasti sullekin löydetään joku toimiva!

Mandala Kelakorvauksen saa tosiaan aina kelakorttia vilauttamalla! Mä kans sain alkututkimukset sairasvakuutuksestani koska alussahan periaatteessa tutkittiin ja hoidettiin epäsäännöllistä kuukaustiskiertoa. En ole vielä hakenut lääkekorvauksia noista Femareista ja Menopureista tai hoitokorvauksia tuon lapsettomuushoidon osalta. Olisi ihan mahtavaa jos niistäkin korvauksen saisi!
 
Tunafish, jaksatko kerrata, minkälainen historia sulla on lääkityksessä ollut? Ja onko sulla riskinä myös se, että munasoluja kasvaisikin yhtäkkiä liikaa?

Kyllä harmittaa, jos taas yksi kierto tässä valuu hukkaan. No, kaipa(?) ne Terolutit voi sitten aloittaa jo heti perjantaina, jos ei ole minkäänlaista kasvua näkyvissä. :confused: Pääsisi sitten taas seuraavaan yritykseen..

Ja tule sitten kertomaan, millä eväillä teillä mennään tähän kiertoon! :hug: Täytyy toivoa, että meille kummallekin/kaikille tarvitseville täällä sopiva lääkitys löytyisi!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tiedoista! Menisiköhän epäsäännöllisen kierron piikkiin kun mulla haarukka on kp24-35 :D Ei taida vielä olla vielä kirjaimellisesti epäsäännöllinen kierto tuo kun myös ovisplussankin löytänyt niissä kierroissa kun tikuttanut.

Noista kierroista tulikin mieleen, että miten ne julkisella sitten miettii sen 'vuoden yrityksen' oikein. Mullahan vuoden yrittämisen sisään mahtuu enemmän yrityskiertoja kuin 12. Nyt mennään yk11 ja vasta helmikuussa tulee vuosi täyteen. Voisko ne olla niin paskamaisia että alkais nillittämään julkisella puolella tosta? itse tietty haluaisi ajatella, että 12 yrityskiertoa olisi sama kuin se perhanan vuosi!

Tsemppiä lääkäriin Tunafish!
 
Viimeksi muokattu:
Mandala, muistaakseni sulla oli jonkin verran lyhyt luteliaalivaihe (vai miksikä sitä nyt kutsutaankaan)? Sen perusteella voit varmasti saada julkisellekin lähetteen. Mutta hankala sanoa, kuinka ne ajallisesti kyttää tuota vuotta.

Kannattaa joka tapauksessa varmasti heti alkaa metsästää tuota julkisen puolen lähetettä, vaikka yksityisellä alkuun kävisikin. Mulla ei meinaan ainaskaan rahat riitä monien kuukausien hoitoihin... :'(

Ja sullahan voi olla esim. Terolutilla helposti pidennettävissä se luteliaalivaihe, ja kiinnittyminen tuettavissa. Joten voit selvitä jopa tavallisella gynekäynnilläkin, jos saat sieltä reseptin. =)

Itse sain ajan julkiselle melko nopealla aikataululla, kun oli selkeää "vikaa". En kyllä sitten tiedä, kestääkö kuinka kauan sen ensimmäisen käynnin jälkeen päästä siellä "tositoimiin". Voi kun ei tarvitsisi ikinä sinne asti päätyä!

Yritän nyt olla luottavainen, että näillä yhteensä kolmella kierrolla, jotka tuolla yksityisellä aion kokeilla, tärppäisi. :whistle:
 
Voi kamala! Nyt mulla iski yhtäkkiä päälle ihan hirveä ahdistus ja epätoivo! Jotenkin todellisuus alkaa vasta nyt valjeta, että ei ne lääkkeet välttämättä olekaan ratkaisu ja apu, ja että tässä voi käydä vielä vaikka kuinka huonosti. Jos lääke ei kasvata ollenkaan tai toisaalta kasvattaa liikaa munasoluja, niin tulosta ei tule kummassakaan tapauksessa. Vaikutti siltä, että lääkäri olisi aika pian siirtymässä koeputkihedelmöityksen kannalle, kerran jo nyt asian ilmaan heitti...

Rupesin nyt hirveästi pelkäämään, kun niissä miehen simpoissakin oli epämuodostuneita, että voiko se vaikuttaa asiaan (että ei onnistutakaan millään keinolla), vaikka määrä ja liikkuvuus olikin hyvät. Eikä tietenkään yhtään auttanut asiaa, kun lueskelin kaikkia lapsettomuusjuttuja netistä - ja tietenkin niitä, missä parit eivät ole millään onnistuneet.

Tuli sellainen fiilis, että nyt täytyy jättää kaikki karkit ja mahdollinen sokeri pois ja vähentää alkoholin käyttöäkin mahdollisimman minimiin. Kuulemma ainakin tuo sokeri vaikuttaa munasarjojen toimintaan. Mieskin saisi kyllä juoda vähemmän (vaikka ei se mitään hirmuisia määriä juokaan), kun siinä voi olla syy simppojen muotoon! :mad:

Onneksi mies on illalla töissä, sillä en sitä haluaisi turhaan huolestuttaa ja saada murehtimaan asiaa. Pelkään, että jos puhun näistä peloista, niin alan vaan pillittää, eikä siitä tule mitään järkevää keskustelua. Tapaan kyllä illalla hyvän ystäväni, joka tietää yrityksessä, mutta en tiedä, minkä verran pystyn siinäkään puhumaan, etten ala itkeä... :'(

Sori tämä vuodatus, mutta iskee vain kauhea katkeruus siitä, että miksi joillekin tämä on niin helppoa, mutta ei meille.
 
Jokuraja, missä teillä alkavat nuo hoidot? Oletko siis julkisella vai yksityisellä. Yritittekö kuinka kauan sitä ennen lääkehoidoilla? Sori, kun en oikein muista. :ashamed: Saas katsoa, seuraanko perässä sitten alkuvuodesta.
Julkisella ollaan. Päästiin niin nopeasti ivf-hoitoihin, etten ole edes ehtinyt miettiä yksityistä. Mulla on endometrioosin takia säännölliset käynnit naistentautien polilla ja sieltä lääkäri laittoi heti puolen vuoden yrityksen jälkeen lähetteen ivf-hoitoihin. Endopotilaiden kohdalla kannattaa toimia nopeasti, koska tilanne huononee joka kierrolla. Clomifen-lääkitys kokeiltiin ennen lähetettä, mutta ei muuta lääkehoitoa. Aukiolotutkimus mulle on tehty laparoskopian yhteydessä 2008, mutta sitä on turha uusia, kun siirrytään suoraan ivf-hoitoon.

Neitipippuri: Meillä on miehellä myös todella paljon, mutta normaalin rajoissa, epämuodostuneita siittiöitä eikä hän käytä alkoholia juuri koskaan. Eli toki voi kokeilla alkoholin vähentämistä (siitä tuskin mitään haittaakaan on), mutta ei kannata murehtia sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Neitipippuri :hug: tuo epätoivo on tunne johon varmasti tosi moni pystyy samaistumaan oli yritystä takana kuin paljon tai kuin vähän. Se on inhottava tunne; kurkkua kuristaa ja itkettää ja ahdistaa kun tulee se ajatus päähän, että Entä Jos me ei koskaan saadakaan sitä lasta!! Olen jopa kiduttanut itseäni vierailemalla tuolla adoptio-puolella lukemassa siinä tilanteessa olevien ihmisten tarinoita :ashamed: paljon siellä en oo pystyny käydä, kerran pari. Itse en tule koskaan olemaan adoption kannalla, sen tiedän jo nyt, mutta nostan silti hattua niille ketkä siihen lähtevät kun ne prosessit voivat olla aivan painajaismaisen pitkiä ja ahdistaviakin. Ja kaiken lisäksi voi olla, että jos on kauhea sossun täti hoitamassa asiaa niin voit jäädä ilman sitä adoptiolastakin!! Aivan järkyttäviä juttuja oikeasti :O
Tiedän, että pitäisi olla lietsomatta tätä ja ihan hyvin pääsääntöisesti pystyn pitämään tämän kurissa, mutta ajoittain tulee 'ne ajatukset'. Onneksi tulee silloin mieleen muun muassa täältä plussanneiden Amandan ja Kipin sanat siitä että pitää nauttia elämästä tässä :heart: Ja kyllä näitä kahden keskeisen rakkauden täytteisiä, rauhallisia teen-just-sitä-mitä-haluan-ihan-koska-vaan -hetkiä tulee varmasti joskus kaipaamaan KUN se lapsi on elämässä ;)

Oikein paljon positiivisia energioita lähettelen kaikille :heart:
 
Neitipippuri :hug: Nyt annat vaan itsellesi ja ajatuksillesi aikaa sopeutua ajatukseen että teille ei ehkä tätä lasta saada aikaiseksi luomukeinoilla. Välillä sitä on kyllä itselläkin sama paniikki päällä että jos meille ei ikinä omaa lasta suodakaan :'( Itse en kyllä sitten tiedä mitä tehdä. Adoptointi ei ole mun juttu joten sitten varmaan alan vaan katkeraksi ämmäksi :kieh: Onhan se tosi epäreilua, että kaikenmaailman alkkikset ja narkkarit sikiää tuosta vaan ja meillä, vaikka kuinka olisi kaikki speksit kohdallaan, niin sitä luomuplussaa ei vaan näy. Mutta toisaalta sitten seuraavan lapsen kohdalla saattaa tilanne olla ihan toinen ja luomuplussakin mahdollinen. Monilla naisilla se raskaus tasapainottaa sitä hormonitoimintaa.

Onko sulle sanottu että miksi sulla on niin paljon niitä pieniä munarakkuloita siellä? Johtuuko se PCO:sta? Sehän on jonkinlainen aineenvaihdunnan ja hormonitoiminnan häiriö ja vahvasti sidoksissa sokeriaineenvaihduntaan, joten se hiilihydraattien saannin vähentäminen varmaan auttaisi siihen. Sit on sellanen metformin -lääke joka kans tasapainottaa sokereita ja saattaa auttaa siihen PCO:hon. Mutta luulisi että sulla olisi tuo lääke jo käytössä jos sulla selkeä PCO olisi. Joku myös täällä mainitsi sellasen luontaistuotteen kuin Berberin, jolla samanlaiset vaikutukset kuin tuolla metformiinilla.

Graviditaksella meni tänään ihan kivasti. Pari 6-7mm follia köllötteli vasemmalla ja yksi 8mm folli oikealla. Näitä palleroisia alan nyt sitten torstaista alkaen kasvatella Menopurilla ja meen maanantaiaamuna uudelleen ultraan ja katsotaan oliskos jotain tapahtunut. Sit taas katsotaan tilanteen mukaan mitä tehdään. Kasvatellaanko lisää vai joko riittää.

Meillä siis heinä-elokuussa tehty tutkimuksia ja käynnistelty mun kiertoa teroluteilla. Syyskuussa tehtiin eka hoitokierto Femareilla mutta niistä ei saatu mitään vastetta. Lokakuussa eli edellisessä kierrossa lääkkeenä Menopur ja sitähän en ehtinyt pistellä kuin 3 pv kun tikutin oviksen (sillon lähtötilanteessa jo 1 isohko folli). Tässä kierrossa jatketaan Menopurilla pienten follikolmosten kasvatusta ja toivotaan että joku niistä valikoituu ja kasvaa isoksi ja sitten irrotellaan se Pregnylillä.

Kallista puuhaa tämä tosiaan on. Näissä Menopur-kierroissa lääkkeen + ultrien omavastuuksi tulee yli 500€/hoitokierto. Ei näitäkään loputtomiin ole varaa tehdä. Ehkä vielä 1-2 lääkekiertoa tämän nykyisen lisäksi. Meillä ei ole ollut lääkärin eikä kyllä miehenkään kanssa mitään puhetta noista "rankemmista" inssi ja IVF-hoidoista. Ehkä meillä on sellainen tilanne että niistä ei meille sen suurempaa hyötyä ole katsottu olevan.
Voi olla että jos nyt ei parissa hoitokierrossa saada meille vauvaa aikaiseksi niin jäädään hoitotauolle hetkeksi ja rahaa keräilemään seuraavaa hoitojaksoa varten.

Ja Mandalan ihana positiivisuuspläjäys oli ilmaantunut sillä aikaa kun kirjoitin tätä viestin alkua :heart: Kyllä mä kans oikeasti nautin näistä syksyisistä hiljaisista koti-illoista kynttilänvalossa. Ja viikonloppuna lähdetään miehen kanssa nauttimaan mökille syysilloista ihan kaksin. Lämmitetään paljun vesi ja istuskellaan siellä lämpimässä kylvyssä tähtitaivaan alla ja ehkä kilistellään lasi kuohuvaa. Tämä on sitten seuraavaksi mahdollista eläkkeellä jos niitä kullanmurusia alkaa siunaantua.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kiitos tuhannesti kaikille tsemppauksista, on tuntunut hyvältä kun niin moni välittää!

Mandala sanoi, että jotkut sanovat toivovansa raskaaksi tulemista vaikka sitten tulisi keskenmenokin. En voi kyllä suositella. Hyvähän mun on silti sanoa, kun meillä tärppäsi ekasta kierrosta, mutta ei tämäkään nyt kyllä mikään mukava kokemus ollut. Mieluummin olisin saanut negatiivisen raskaustestiin. Ja toisaalta, tässä meni monta kuukautta "hukkaan".

Nima, kyllä oli meidän eka ultra, jossa tuulimuna paljastui. Olin kyllä jossain vaiheessa vähän miettinyt varhaisultraan menemistä, mutta se sitten vaan jäi. Jotenkin ajattelin, että jos mulle tulee keskenmeno, se on sellainen "perinteinen", eli alkaa vuotamaan. Jos vielä raskaaksi tulen, niin aivan varmasti menen varhaisultraan. Suosittelen kyllä muillekin, jotta tällaisilta tilanteilta vältyttäisiin. Ja kiitos, kyllä lohdutukset auttoivat :) Toivottavasti tosiaan on perää siinä, että raskaus alkaa helpommin, jos se on jo kerran alkanut!

Jo, olipa kiva kuulla että olet mun kohtalotoveri, vaikka ei tietystikään ole kiva kuulla kenellekään tollasta tapahtuneen. Onkohan siinä ekassa keskenmenon jälkeisessä kierrossa sitten oikeesti jotenkin paremmat mahdollisuudet hedelmöittymiseen? Tarkistin vielä sairaalasta saaduista papereista, ja niin monessa kohtaa niistä yksistä väliin jätettävistä kuukautisista kyllä sanotaan, että en taida uskaltaa lähteä uhmaamaan ;) Toisaalta kunto alkaisi olla jo niin hyvä, että tulee kyllä piiiitkä odottelu :p Jännä juttu, kun lupailivat neljänkin viikon jälkivuotoja, ja mulla alkaa kyllä nyt viiden päivän jälkeen olla aika vähissä. On myös ihana huomata, että raskausoireet, kuten kipeät rinnat, alkavat pikkuhiljaa katoamaan.

neitipippuri tsemppiä epätoivon keskelle! Itselläkin tässä ollut samansuuntaisia ajatuksia, vaikkakin eri syistä johtuen. Suoraan sanoen v*tuttaa, ihan kuin Tunafishkin sanoi, että monet ihan kamalat vanhemmat saavat lapsen toisensa perään tosta vaan, vaikka eivät edes haluaisi! Katkeruutta tää kai sitten on, pitäisi opetella siitä eroon. Toisaalta mustakin tuntuu moneen verraten hyväosaiselta, kun niin hirvittävän kamalia juttuja kuulee ja lukee.

Mandalan positiivinen kirjoitus tosiaan osui ja upposi!!! Kiitos siitä! Pitää nauttia ja kiittää siitä, mitä on, eikä haikailla sitä, mitä ei tällä hetkellä vielä ole :)
 
SL
Oih ja voih tätä maailmata ja menoa...

Täällä tosiaan monilla näyttää nyt olevan huono kierto takana/lopuillaan :( Mutta eihän tässä muuta voi kun nostaa leuka ylös ja katsoa eteenpäin.

Voin vain kuvitella kuinka teillä muilla on rankkaa ollut, kun noita hoitoja olette joutuneet miettimään ja toteuttamaan. Itselläni tuntuu kaikki tuo olevan vasta edessä ja alussa. Jotenkin on sellainen tunne, ettei tämä mene niin kauniisti kuin toivoisi. Itseään on vaikea kannustaa, mutta onneksi täältä saa uutta puhtia ajatteluun ja TOIVOA :heart: KIITOS kun jaatte ajatuksianne ja tätä elämää täällä muidenkin kanssa !!! Me ei miehen kanssa näistä asioista kauheasti keskustella. Tavallaan on minullekin helpompaa kun ei pohdita tätä asiaa vielä tämän enempää; molemmat tiedostamme ongelman ja mies tukee minua näiden hormonijuttujen kanssa :) heh! Vasta kun Teroluteista täytyy siirtyä lapsettomuustutkimuksiin jne, niin sitten varmasti tästäkin tulee päivittäinen puheenaiheemme.

Mietiskelin tässä, että onkohan minulla liian niukat tms. nuo kuukautiset, kun 1-2 päivää saattaa tulla vuotoa niin, että täytyy vaihtaa sidettä useammin, mutta muutoin kyllä melkoisen tuhrumaista vuoto on. Ja nyt nämä menkat ovat kyllä ihan vaan pääasiassa tuhrua, että melkeinpä pelkällä pikkuhousunsuojalla pärjäisi. Pyyhittäessä kyllä tulee selkeää kirkkaampaa vuotoa.

Mutta nyt vaan uutta puhtia, uusia ajatuksia ja uutta tuulta purjeisiin kaikille sitä tarvitseville ++++:whistle:

Hemmetti soikoon! Me ei anneta nyt huonojen ajatusten tulla kiusaamaan meitä!!!! Tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritetään ainakin!!! Kyllä siellä tunnelin päässä on havaittavissa valoa, ainakin pienen pientä pilkahdusta!!! Tsemppiä!!!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille Jokuraja, Mandala, Tunafish, Taraolivia ja SL lohdullisista sanoistanne. Helpottaa kuulla, että muutkin painivat samojen ajatusten parissa.

Vasta suht alussahan tässä ollaan, ja monta konstia on käyttämättä. Mutta kai sitä alitajuisesti odotti, että jotenkin taianomaisesti LÄÄKE saisi asiat rullaamaan. Ja pettymys ja järkytys onkin sitten suuri, kun huomaa että asialle ei vain voi itse tehdä mitään. :ashamed:

Tunafish, mulla ei ilmeisesti ole PCO:ta, koska olen normaalipainoinen eikä ole muitakaan ulkoisia PCO:n merkkejä, ja ne pienet munarakkulat ei kuulemma ole sijoittuneet helminauhamaisesti, kuten PCO:ssa. Verikokeissa on kuitenkin LH koholla, ja nuo munasolut eivät kasva kunnolla. Hankala siis sanoa, mikä on lopulta kyseessä, ja onko sillä nimeäkään. Pituutta minulla 161 cm ja painoa 51 kg, eli sen suhteen kaikki pitäisi olla ok "projektia" ajatellen. Karkkia tulee kyllä puputettua, eli täytyy yrittää luopua siitä nyt sitten. Kuulostaa muuten ihanalta teidän viikonloppusuunnitelmat miehen kanssa. Nauttikaa toisistanne! :heart:

Jokuraja, muistatko mikä teillä oli se prosentti? Meillä oli vain 2 % niitä normaaleja, mutta lääkärin mukaan se ei ollut huolestuttavaa, koska määrällisesti oli 61 miljoonaa ja liikkuviakin reippaasti yli tarpeen. Itse sitä silti pohtii, että voiko tuolla olla vaikutusta mahdollisuuksiin, vaikka oma lääkitys saataisiinkin kuntoon.

Mandala, olet kyllä niin oikeassa tuossa, että pitäisi nauttia näistä hetkistä nyt. Mutta itse olen ainakin niin kamala murehtija, että kun jonkin ajatuksen saa päähänsä, niin on tosi vaikea päästä siitä eroon. :ashamed:

SL, mekään ei olla ihan hirveästi toistaiseksi miehen kanssa keskusteltu aiheesta, paitsi tietty ihan perusjutut: mitä lääkäri on sanonut ja mitä lääkettä otan ja miksi, jne. Enkä tosiaankaan haluaisi lietsoa omaa paniikkiani häneen.

Onneksi olette olemassa te kaikki ja tämä paikka, jossa voi avautua, kun tuntuu masentavalta! Tietää ainakin, että muut ymmärätvät, mitä käy läpi. KIITOS! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Keskiviikko 16.11.2011



Joku_raja........29v.......kp 4/27-29..........yk11
Tunafish-78......33v......kp 4/19-34..........yk8.....(menopur)
SL..................29v.......kp 5/30-48...........yk7.....(Tero-tauko)
Demuli............31v.......kp 5/14-53..........yk14
Ginger.............35v......kp 6/??...............yk24.... (1kkm)
Mandala..........32v.......kp 7/24-35..........yk11
Wanda_81.......30v.......kp 7/28-42.........yk14
Syksy2010........30v......kp 8/28-41.........yk13
Neitipippuri.......30v......kp 12/31-49.........yk5.....(Femar)
Punanuttu........32v.......kp 13/24-27........ yk 3
Nima..............31v.......kp 13/28-31.........yk13.......2.IVF/ICSI
Sintu74............37v......kp 16/29.............(4*ivf) (1 tm)
Ronjaliina........30v.......kp 18/24-31.........yk13
Avonlea...........34v......kp 20/27-29.........yk4
Minuli..............30v......kp 21/28..............yk2
Hansman.........34v......kp 24/28-30..........yk2
Tatja..............35v.......kp 25/25-37..........yk15....(terolut)
Jo...................30v......kp 30/37...............yk9..... (1km)
RauRau...........28v.......kp 37/??..............yk1
pipsa79............31v......kp 46/28-40........yk7



Taustalla:
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Sissi_81
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel




plussanneet
-2011-

Brita...............31v..........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v..........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v.........yk13......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Sakara..............34v........yk5.........plussa 1.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v........yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. .....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
On vielä pakko todeta tuohon Tunafishin kirjoituksiin hinnoista, että tuli kyllä todella yllätyksenä, kuinka usein noissa ultrissa joutuu ravaamaan! :O

Meinasin pyörtyä jo viime viikon perjantaina, kun kuulin, että heti tiistaina pitää tulla uudelleen. Ja nyt taas perjantaina! Ja joka kerta tietenkin sitten maksaa (en tosin tiedä kuinka paljon, koska ne maksetaan kierron lopussa köntässä). Tulee pakostakin mieleen, että eikö hieman harvemmillakin kerroilla pärjäisi? Itse olin jotenkin varautunut, että kerta tai pari pitäisi käydä per kierto, mutta nyt on jo kolmas ultra tulossa. :kieh:
 
Tuo hintapuoli mua kyllä pelottaa aika paljon noissa yksityisissä kun ei tiedä mihin ulottuvuuksiin asti ne voi nousta. Tuo 500eur/hoitokierto mitä Tunafish sanoi hänen hoidoillaan ei kuulosta vielä mitenkään tajuttoman pahalta, mutta mistä sitä tietää mitä itselle tehtäisiin ja paljon se sitten maksaisi.

Hitto kun ajatukset muuttuu koko ajan. Luin tuossa taas, että Ehkäisyn poisjättämisen jälkeen raskaus alkaa 80-85 prosentilla pareista vuoden kuluessa. Tämän jälkeen vielä puolet tulee raskaaksi ilman hoitoja seuraavan vuoden kuluessa.
Ja jotenkin tosta tulee sellainen olo, että pitäisikö sitä vaan sittenkin odottaa noiden tilastojen mukaan. On vain se suurin hoppu tuntunut jo taittuvan tässä hommassa kun tällaisia edes pystyy ajattelemaankaan. Alussa oli niin mahdottoman kova kiire ja jännitys ja innostus päällä. Mutta tuo odottaminen tarkoittais melkein vuoden yrittämistä vielä tästä päivästä eteenpäin, enkä ole varma jaksanko sitä. Toisaalta onni näissä hommissa on se, ettei deadlineja oikein ole ennenkuin sitten tärppäyksen jälkeen ;)
Että tämmöisiä aamuajatuksia täällä tällä kertaa :)

Edit: juttelin miehen kanssakin tästä, että ajatukset risteilee odottamisen ja lääkäriin menon välillä ja mainitsin tuosta tilastosta. Ei ollenkaan yllättävää, että hän kannusti jatkamaan yritystä koska 'kyllähän se meillekin se plussa tulee kun noin monelle muullekin'. Kuten täälläkin sanottu niin kadehdittavaa tuo miesihmisten usko ja luotto :heart:
Päätettiin yhdessä, että kesän hujakoille/ohi asti ainakin odotetaan ELLEI tule kiertoja eteenpäin kahlatessa liian surkumieli/ahdistus onnistumattomuudesta siinä määrin että haluan mennä tutkimuksiin sittenkin. En tiedä miksi, mutta tuli jotenkin helpottava olo :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta tytöt!

Mä suosittelen Mandala että teette kaikki mahdolliset tutkimukset nyt ja mikäli niissä ei mitään ylitsepääsemättömän hälyyttävää ole, niin voittehan sitten jatkaa siltä osin levollisin mielin yritystä kotona. Kannattaa kuiteskin muistaa että kun ikää on tämä +30, niin valitettavasti ne mahikset käy kokoajan huonommiksi ja vuosikin on pitkä aika tuhlata jos vikaa oikeasti jossain on. Eikös sulla melkein ne verikokeet oltu otettu? Suosittelen kyllä oikeasti vielä sen aukiolotutkimuksen ja simppatestien tekemistä, koska ne on sellaset tosi ratkasevat tutkimukset, jotka pitkälle määrittää sitä hoidon suuntaa ja tarvetta.
Edit. Ja taas me ollaan samaan aikaan kirjottamassa :D Siis teette toki ihan niin kuin hyvälle tuntuu! Jos ei ole ahdistus ja surku asiasta niin jatkakaa toki vaan samalla linjalla. Jokainen kokee nämä asiat niin erilailla. Miehillä tuota käsityskykyä varmaan osaltaa rajoittaa se että heillä kun ei ole tällaista ikään liittyvää rajoitetta tuossa lisääntymisessä...

Neitipippuri Graviditaksella se n.20min ultrauskäynti maksaa jotain 80€ paikkeilla. Niitä käyntejä hoitokierrossa on varmaan ihan minimissä se kolme. Sit jos kaikki ei mene putkeen ja vaihdetaan vaikka lääkettä kesken kierron tai follit vaikka kasvaa hitaasti, niin varmaan vielä useampia. Mua ehkä eniten on järkyttäny toi Menopurin hinta. Hoitoon kun tarvitsin 2 x 600iui tuota lääkettä ja hinta oli 240€. Nyt vielä loppuvuodesta on taloudellisesti huono juttu käyttää kallista lääkettä, kun lääkekatto nollautuu vuodenvaihteessa ja sit lähdetään keräämään uudelleen sitä n.700€ omavastuuta täyteen.
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei taas!

Itsekin Mandalan asemassa kävisin ihan perustutkimukset, koska esim. simppojen kuntoahan ei voi mitenkään päälle päin tietää/nähdä. Tai juuri munajohtimien aukioloa. Mutta meikäläinen onkin niin hillitön stressaaja, että en pystyisi millään ottamaan rennosti ja jatkamaan yritystä, ellen tietäisi että kaikki on päällisin puolin todellakin kunnossa. :D Sen jälkeen pystyisi sitten luottamaan paremmin, että homma menee omalla painollaan. Mutta kuten Tunafishkin sanoi: ilman muuta on hienoa, jos pystytte menemään rennolla meiningillä! =)

Tunafish, mulla on ollut nyt noita 10 minuutin ultra-aikoja. Onko sulla käsitystä, laskutetaanko nekin kuitenkin tuon 20 minuutin mukaan? Ja tuleeko joka kerrasta ultran lisäksi vielä se lääkärinpalkkio kokonaishintaan?
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoinkin voin itse tuoda pientä toivoa tähän pinoon: meillä on nyt 5 hedelmöittynyttä alkiota! :heart: Toivotaan, että ne jakautuvat kauniisti ja perjantaina saataisiin valioyksilö kyytiin (onko muutama pakkaseen liikaa pyydetty?). Huh, helpottaa ja itkettää ilosta, ikinä emme ole päässeet näin pitkälle tällä kivisellä tiellä. Nyt kaikki sormet ja varpaat pystyyn! =)

Mandala, suosittelen myös, että käytte läpi perustutkimukset ja sitten kun ne ovat kunnossa, voitte hyvillä mielin yrittää vielä vuoden :)

Anteeksi, en jaksa nyt keskittyä kommentoimaan muita... Olen kuitenkin hengessä mukana :)
 
Ihania uutisia Nima :heart: Toivottavasti kaikista kasvaisi oikein hienoja alkioita ja siirron lisäksi saisitte pakkaseen muutaman huurunenän varuiksi. Pidän teille kovasti peukkuja täällä pystyssä, että perjantaina siirto menisi hienosti ja siirretty alkio tarraisi lujasti kiinni!

Neitipippuri Mun täytyy tänään oikein tarkastaa kotona mitä ne on multa veloittaneet noista ultrista. Viime kierrossa otin laskun kierron päätteeksi ja se oli jotain 240€ luokkaa ja olin käynyt 3 kertaa ultrassa. Siis ihan pikapikaa pistäytynyt aamulla aikaisin ja vaan ultrattu. No tokalla kerralla taisin saada hoitajalta pistosopastusta tohon menopuriin, mutta siitä ymmärtääkseni ei veloitettu erikseen. Noi Graviditaksen hoitajat on muuten kaikki tosi mukavia :)
 
Pahoittelut niille, joille kutsumaton sukulaisvieras saapui kylään!
Erityisesti neitipippurin ajatukset tuntui kuin omilta paikoitellen, vaikka vähän eri tilanteessa ollaankin. Nyt kun vihdoin uskaltauduin mennä sinne gynelle ja oon iloinen siitä, että asiat alkaa edetä, on sellanen olo, että mitäs jos sitte ei etenekään! Eikä mistään oo mitään apua! Turha sitä kai ois etukäteen murehtia, mutta ei sitä vaan oikein voi olla ajattelemattakaan sitä vaihtoehtoa.

Taraolivialle erityis-tsemppi-HALIT!!

Mun yksi ystävä kertoi tässä jokin aika sitten mulle kuinka hän (monta keskenmenoa ja yhden lääkärin suositteleman keskeyttämisen) kokeneena on sitä mieltä, että mulla on varmasti paljon rankempaa kun ei tule ollenkaan raskaaksi. Koska hän sentään tuli raskaaksi ja oli jo yhden kerran äiti, ennen kuin ongelmia alkoi tulla ryminällä. Keskenmenot ei tuntunu niin pahoilta kun lääkärit sanoivat, että selvästi huomaa, että tulet kuitenkin helposti raskaaksi. Mutta jotenkin yhtyisin kyllä (Mandalako sen sanoi?) ajatuksiin siitä, että ennemmin oottelee vähän pidempään kuin että joutuisi keskenmenoja kokemaan. Mutta kai nämä kaikki on niin henkilökohtaisia, että kuka minkäkin mitenkin kokee.

Nima Ihanaa, että uutiset alkioista oli hyviä! Lähipiirin kokemuksista tiedän, että läheskään aina ei jarrusukkia ei ole mukana alkiolla matkassa! Mutta toivoisin, että juuri teillä jarrusukkia ja tarrautumista olisi mukana!!!

Mandalalle voisin sanoa sen verran, että itseäni helpotti tosi kovasti jo se, että kävin siellä gynellä ja se sano, että näin äkkiseltään katsottuna kaikki näytti hyvältä. Aikaa edellisestä gynekäynnistä oli se kaks vuotta. Mä en enää pystynyt oleen positiivisella ja rennolla asenteella, joten mulle gynekäynti teki hyvää, vaikka mietin kovasti myös ennen käyntiä sitä, että kannattaako mun mennä vielä lääkäriin vai ei. Mutta toki jos sulla /teillä on hyvä olo ja rento asenne asian suhteen niin jatkakaa omalla tahdilla! Pääasia, että itsestä tuntuu hyvältä!

Ja sitten vielä varsinaista omaa napaa tämän kaiken oma napailun jälkeen… :D
Lääkärin mukaanhan oviksen piti olla maanantaina, mutta niin siinä vain kävi, että tätä odotettua vierasta ei maanantaina kuulunut ei näkynyt. Lopputulos on tikutusten perusteella se, että sunnuntaina oli vahvimmat viivat testeissä ja ovislimojakin bongasin sunnuntaina. Maanantaina näkyi testissä enää pienen pientä haamulaista. En sitten tiiä, että oisko voinut tuo ovis vilahtaa ohitse siinä yön tunteina. Kai sekin on mahdollista. Eilen ja tänään näytti testi myös pienen pientä haamua enää. Talletuksia tehtiin, mutta jotenkin oisin niin kovasti toivonut, että kaikki ois voinu mennä sillai ihan ”ohjelmoidusti”. Maanantaina menen verikokeeseen, jossa sitten nähdään, että onko ovis tapahtunut vai ei. Koko alavatsa on sillai kipeä kuin yleensä menkkojen alkaessa. Että on tää kiva ku koko kierron ajan on johkiin suuntaan jotain oiretta koko ajan. Mutta sitä tää naisena olo sitten kai on! Vähän on jo ajatukset ensi kierrossa ja mahdollisessa clomien aloituksessa. Vähän oon alkanu miettiä, että pitäiskö tota kaksosraskausriskiä pelätä ku kuitenkin välillä testien mukaan oon ovuloinut "itsekseenkin"...

Matalapainetta tosiaan on selvästi ilmassa täällä pinossa, mutta SL:n ajatuksia mukaillen, koitetaan nyt pysyä positiivisina, eikä anneta negatiivisten ajatusten vallata alaa!!

Missä se plussa-aallon jatkumo on....HUHUU!!!! :whistle: Tule tänne!!
 
Tulin kurkkaamaan tänne ja lähettämään haleja teille kaikille! Oon surullinen teidän puolesta, jotka käytte hoitoja läpi tai joilla muuten vaan aikaa kuluu ja epätoivo iskee. Tiedän, ettei vakuuttelut auta eikä kukaan muu voi sanoa, että ”kyllä te vielä onnistutte”. Kun eihän sitä kukaan tiedä, milloin ja mitä tapahtuu ja se epätietoisuus sen piinan just aiheuttaakin, ei se ajan kuluminen niinkään. Mutta, silti haluan sanoa, että odottavan aika on todella pitkä ja yksi kuukausikin on välillä ikuisuus. Silti epävarmuus ja uskon menettäminen ei tarkoita sitä, etteikö onnistuminen voisi häämöttää jossain lähelläkin. Voimia odottamisen piinassa tarpomiseen!

Pitää vielä hoidoista ja lääkkeistä todeta, että niiden ja ihmisen kropan sielunelämästä ja toimivuudesta ei oikein ota selvää! Ja vaikka joku juttu ei toimi, se saattaa silti yllättäen toimiakin. Mulla meni viisi kiertoa miten sattuu. Ensin Clomit+Menopur kombo toimi (ku-raskaus), sitten ne ei enää toiminukaan! Kahdessa kierrossa Femar ei toiminut, mutta kolmannesta tuli plussa. Miten ihmeessä? Ota siitä sitten selvää. Sen vaan opin, että koskaan ei pidä sanoa ei koskaan tai heittää kirvestä kaivoon.

Siispä, silloinkin kun tuntuu, ettei mikään onnistu, älkää luovuttako! Ja kuten Mandala sanoi, koittakaa nauttia elämästä ja iloita kaikista pikkuasioista! :) Elämä on kuitenkin ihanaa ja se pikku käärökin teitä kaikki ajoskus vielä odottaa!

Ja ennen kaikkea kovasti plussatuulia! :) ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 17.11.2011



Joku_raja........29v.......kp 5/27-29..........yk11
Tunafish-78......33v......kp 5/19-34..........yk8.....(menopur)
SL..................29v.......kp 6/30-48...........yk7.....(Tero-tauko)
Demuli............31v.......kp 6/14-53..........yk14
Ginger.............35v......kp 7/??...............yk24.... (1kkm)
Mandala..........32v.......kp 8/24-35..........yk11
Wanda_81.......30v.......kp 8/28-42.........yk14
Syksy2010........30v......kp 9/28-41.........yk13
Neitipippuri.......30v......kp 13/31-49.........yk5.....(Femar)
Punanuttu........32v.......kp 14/24-27........ yk 3
Nima..............31v.......kp 14/28-31.........yk13.......2.IVF/ICSI
Sintu74............37v......kp 17/29.............(4*ivf) (1 tm)
Ronjaliina........30v.......kp 19/24-31.........yk13
Avonlea...........34v......kp 21/27-29.........yk4
Minuli..............30v......kp 22/28..............yk2
Hansman.........34v......kp 25/28-30..........yk2
Tatja..............35v.......kp 26/25-37..........yk15....(terolut)
Jo...................30v......kp 31/37...............yk9..... (1km)
RauRau...........28v.......kp 38/??..............yk1
pipsa79............31v......kp 47/28-40........yk7



Taustalla:
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Sissi_81
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel




plussanneet
-2011-

Brita...............31v..........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v..........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v.........yk13......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Sakara..............34v........yk5.........plussa 1.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v........yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. .....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 

Yhteistyössä