*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Wanda ihan varmaan on kulman takana, koska teilläkin se voi olla jostain tosi pienestäkin kiinni mihin lääketiede voi auttaa! Tuosta kirjoittamastasi tuli mieleen oma naiivisuus. Oltiin isolla porukalla juhlimassa kunnolla mun synttäreillä yksissä kemuissa. Samat kemut järjestetään itsenäisyyspäivän aattona. No mietin silloin, että kyllähän sitä nyt varmasti jo silloin ollaan raskaana, että ne bileet ei suju sitten ihan niin railakkaasti kun edelliset. Noh yksi kierto olisi vielä mahdollisuus tässä, mutta eipä toiveet tällä hetkellä senkään suhteen ihan mitenkään maksimaaliset ole :p

Mutta lähetän tosi paljon tsemppejä sulle sinne! Ja tsemppiä tietysti tutkimuksiin myös :)
 
wanda pahoittelut, mutta samalla onnittelut siitä, että saat miehesi vihdoin tutkimuksiin. Jospa se tärppi olisi vain vain jostain pienestä kiinni, joka saataisiin helposti korjattua muutamalla pillerillä :hug: :)

Mandala täällä myös taikauskoa ilmassa, en ole uskaltanut kirjoitella IVF piikitysten edistymisestä, ettei mene samoin pieleen kuin viimeksi. Nyt ultrassa tilanne näytti kuitenkin hyvältä ja punktio on ehkä ensi viikon loppupuolella. Pitäkää peukkuja, että päästään sinne asti! Tsemppiä! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Toivotaan, että Mandalan hassu täti onkin vain valepukuinen täti ;)

Ja Wandalle :hug:, älähän luovu toivosta. Nimalle tsemppiä!

Meikän omituiset krampit ym. loppuivat ti-ke yön jälkeen. Sen jälkeen ei ole ollut havaittavissa kuin satunnaista nipsailua alavatsalla, eli tämä on nyt varmaan merkki siitä että elimistö on sekaisin pillereiden lopettamisesta ja koettaa tulla toimeen ilman hirveitä hormonimääriä. Saas nähdä kuinka pitkä kierto tulee :|.
 
Demulille peukut pystyssa etta testi nayttaisi plussaa:). Ja Sintulle paljon tsemppia uuteen yritykseen, toivottavasti seuraavasta siirrosta tulisi toivottua tulosta! :)

Mandalalla kuulostaa meininki varsin janskalle... Paivittelehan miten kay...toivon etta tuosta ei enempaa vuotelisikaan ja tati jaisi pitkaksi aikaa pois! :D

Wandalle halaus :hug:. Kiva etta mies on suostunut tutkimuksiin, nyt ei muuta kuin asioita setvimaan niin tietaa paremmin missa mennaan ja onko jotain vialla vai ei!

Taalla oli ovis siis maanantaina (tai tiistaina kait...jos hymynaaman sain maanantaina niin eikos se ole dpo -1... ja tiistai oletettu ovispaiva eli dpo 0...?). Peitot heilui sunnuntaina, kuten myos maanantaina ja tiistaina...joten ei ole siita kiinni jos ei tarppaa. Jotenkin kamalan epauskoinen olo etta mitaan tarppaisi...ei saisi olla liian pessimisti mutta melkein 100% varma olo etta tasta kierrosta ei tarppia tule. Jotenkin olen henkisesti valmistautunut pidempaan rumbaan taman proggiksen kanssa...:(.

Ensi viikon alussa on kiertopaiva 21:n labrat (oliko se progesteroniarvo...hyvin muistan naa jutut:D) ja sitten ensi torstaina laakarin aika jossa kuulen sitten kp3:n ja tuon kp21:n arvot, onko vikaa vai nou. Mies ei ole vielakaan paassyt antamaan naytetta...on viela ensi viikon tiiviisti toissa (ei onnistu labraan meno duunista) joten sen jalkeen sitten...*huoh*

Onneksi tassa tulee muuta ajateltavaa kohtapuoliin--aloitan uuden duunin (tai paremminkin kakkosduunin nykyisen lisaksi...siita tulee varmaan piakkoin kylla ykkosduuni ja tama nykyinen jaa taka-alalle), lisaksi iso kodin remppa--kaikki lattiat seka keittio uusiksi:). Ja vihdoin paasen esittelemaan miehen tadille ja serkuille--viikonloppumatka Bostoniin odottaa ensi kuussa! Etta tykkaan siita kaupungista niin kovasti!! :heart: Pitaa ottaa toppatakki mukaan kun taalla palmujen katveessa sellaisia ei ole tahan mennessa tarvinnut...paitsi tana aamuna oikein saikahdin kun avasin ulko-oven...mittari naytti 10-11 C...hyrrr!!!

Hyvaa loppuviikkoa kaikille tasapuolisesti :) :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi Wanda :hug: Mä en edes voi kuvitella miten kamalalta susta täytyykään tuntua kun itellä on välillä ihan ranteet auki vaikka vuosi vasta yritelty. Onneksi vihdoin miehesi olet saanut suostumaan testeihin ja pääsette tutkimuksiin ja selviää miksi teidän proggis on kestänyt näinkin kauan. Se voi olla tosi pienestä ja helposti korjaantuvasta jutusta kiinni! Pelkästään se aukiolotutkimus lisää raskautumismahiksia kun on putket auki! Voimia sinulle kovasti :heart:

Teilläkin Hansman tuntuu olevan tutkimuksissa jo tosi selvät sävelet! Hieno juttu! Ja kerran noin hienosti bongattu ja hyödynnetty ovis takana niin ei tiedä tarvitseeko sinne tutkimuksiin ensinkään lähteä :D

Nimalle kovasti onnea IVF:ään! Toivotaan että oot hienon saaliin kasvattanut punktioitavaksi! Me tytöt täällä pidetään teille peukkuja että kaikki menee nappiin!

Mandala, joku_raja, RauRau ja muutkin loppukiertolaiset... kovasti toivon että täti jättää kokonaan vierailun tekemättä ja Mandalallakin siellä toivottavasti joku ihan pikkuserkku vaan käymässä!

(.) Mä oon täällä puoliksi kauheen toiveikas ja puoliksi epäilen omaa arviointikykyä näiden oireiden suhteen : / No lämmöt oli taas äsken mitattuna 37,7. Olo on vuorotellen kuolemanväsynyt ja super-energinen. Kuitenkaan en ole yhtään sairaan oloinen ja normaalisti mä olisin näillä lämmöillä ihan sänkypotilaana. Töiden jälkeen kaupassa sain ihan hirveän heikotuskohtauksen: sydän hakkasi, kädet tärisi, huimasi ja tuskan hiki puski pintaan. Söin töissä välipalaakin tänään kun meinasi heikottaa samalla lailla iltapäivälläkin. Kotona lipittelin tuoremehua ja lepuutin niin nyt on olo taas ihan ok. Kokkasin tossa ohimennen meille suppis-jauhelihapihvejä, uunijuureksia ja kinuskikastiketta pakastekarpaloiden kaveriksi :p
 
Kiitos kannustuksista kaikille ihan hirmuisesti :heart: mutta kyllä se nyt niin on että täti pörhälsi myöhässä paikalle todella kivojen kipujen kanssa :( just kun pääsin mittaamasta lämmöt mitkä oli tippunut 36.6 takaisin niin heti sen jälkeen alkoi kivut ja vuoto. Ei voi kun sanoa että olisi alkanut silloin dpo10 kun olin sopivasti turtunut negan jälkeen eikä näin pari päivää myöhemmin kun toiveet ehti jo nousta.

Eli Wanda samoissa mennään!

Lääkäriasiat pitää siis nostaa pöydälle. Jotenkin kummallisesti mulla on sellainen tunne ettei mun sisältä ees löytyis mitään vikaa mitä korjata vaa ett ois kuitenkin selittämätön lapsettomuus ja that's it ja siinähän tahkotaan niin pitkään kun pää kestää :( juuei mitenkään toiveikkaat fiilarit juuri nyt, sori valitus.

Nyt sitten vloppu appivanhempien kanssa tulossa, mennään katsomaan lätkää ja syödään hyvin. Ihan kivaa varmasti tulossa. Parasta ois että eivät mainitse mitään lapsiin liittyvää tai revin pelihousut.

Nyt yritän löytää taas sen turtuneen paikan sisältäni ja vajota sinne pariksi päiväksi. On tämä elämä sitte joskus sellasta että.
Kiitos ja anteeks.

P.S. Hurjat kannustukset kuitenkin muille, toivotaan että joku muu jatkaisi aallonharjalla!
 
Wanda, Mandala:hug: pahoitteluni. Yritäkää löytää voimia uutta kiertoa varten....

Demuli toivottavasti nyt se toivottu tulos testiin pärähtäisi!

Täällä tilanne muuttumaton, tätiä odotellaan, kierto vaan venyy ja paukkuu... Huoh...:headwall:
Muutenkin vähän matalapainetta ilmassa, joulu menee töissä, kuten melkein kokonaan joulua edeltävä aika, töissä huonoja juttuja ja koko ajan mietityttää, kuinkahan paljon sitä joutuu hoidoissa ja tutkimuksissa käymään ennenkuin perheenlisäystä saadaan vai saadaanko sittenkään... yms.
Pahoittelen vuodatustani, kai tää kaamosaika vaan ottaa koville.
 
Tänään tuli nettitilaus 20 raskaustestiliuskaa.. Vielä pitää kuitenkin melkeen pari viikkoa venailla, että pääsee tikuttelemaan ja mies pyörittelee silmiään, että eikö eikö toi oo jo liioiteltua :D

Otin vielä niitä sofin one step herkempiä testejä, ovulaatiotestejä en viittiny vielä tilata ku on just tärppipäivät menossa, että JOS vaikka sitten plussais, niin ei menis rahaa niihin turhaan. Mutta jos ei nyt tärppää niin sitten pistän kyllä ne tilaukseen..
 
Mandalan aiemmin kertomat kokemukset tämän edellisen kiertonsa lopusta oli ihan ku mun omat kokemukset viime kierron lopusta. En vaan ehtinyt tohon väliin kirjotella... Mulla meni ihan samalla tavalla... tätiä ei näkyny, tuhruilin vaan, kierto veny, testit näytti negaa ja sittenhän se täti tulvahtikin paikalle kun oli jo uudelleen alkanut toivoa, että ehkä sittenkin! Voin siis niin kuvitella miltä Mandala tuntuu, mutta kokemuksesta voin sanoo, että kyllä sieltä sitte kuitenki voi nousta. Tsemppiä nousuun!!

Tsemppihalit myös Wandalle! Itsekin koen tuon joulun jotenkin ahdistavana. Vaikka tää tuleva joulu on nyt vasta toinen joulu, jolloin varsinaisesti olisi mahdollista olla raskaana jne, olen silti monen monta vuotta jo jouluisin asiasta haaveillut! Että miten kivaa sitten on kun on lapsia viettämässä joulua ja miehen veljen poika saa lapsikavereita jne. Itestäkin tuntuu pahalta, mutta saati sitten, että sulla on vielä paljon mua pidempään ollut näitä fiiliksiä! VOIMIA!

Mutta sitten omaa napaa reilusti tän päivän osalta, josta Demuli jo ehti kysyäkin... Mua jännitti ihan sikana se tän päivän gyne. Olen jotenkin vielä sellainen, että tietyllä tavalla uskon kohtaloon ja siihen, että asiat tapahtuu tietyllä tavalla jonkin syyn vuoksi. NOH... Aamulla tosiaan sitten lähdin ajamaan töihin, jännitin jo siinä vaiheesssa iltapäivän gyneä. Työmatkalla radiossa oli keskusteluaiheena lapsettomuus. Siinä kohtaa meinas jo itku tulla, että tämäkö se merkki nyt on siitä, että lapsettomia tässä ollaan ja tullaan olemaan. Samalla mietin, että mitä ne lapsia saaneet radiojuontajat siellä mitään tiedä lapsettomuudesta. Toisaalta onneks, toisaalta harmiksi, en voinut jäädä heitä kuuntelemaan autoon. Töissä sitten vahingossa raskautunut työkaveri valitteli TAAS (jo vaikka miten monennetta päivää putkeen) väsymystään! Se on sitä valitellu siellä ääneen kahvihuoneessa, mutta mä olen ainoa, joka todellisen syyn tähän väsymykseen tietää, muut vaan sympatisoi ja on empaattisia, mutta mä en jotenki ees pysty oleen. Sanoinkin sitten vaan ku se mulle alko kolmatta kertaa sitä tänään valittaa, että "eiköhän se kuulu siihen taudin kuvaan!" Pelottaa, että sanonko mä kohta pahasti sille jotain! Tuntuu, että se kohta kyllä huomaa, että mun käytös sitä kohtaan on muuttunu. Ainaki musta itestä vähä tuntuu, että mä otan etäisyyttä siihen!

No sitten tultiin iltapäivään ja lähdin töistä meneen sinne gynelle. Musta tuntu, että mulla oli ihan huono ja oksettava olokin jo siitä jännityksestä! Gyne oli tosi mukava ja tuntu kivalta, että se heti otti tosi vakavissaan mut (rahalla saa, yksityisellä näemmä mitä vaan, vaikka ei kai pitäis ajatella noin kyynisesti)! Juteltiin pitkät pätkät ja sitten se tutki ja lopuksi vielä ultraskin mut. Olin tuntenut pienen pieniä tuntemuksia vasemmalla puolella ja siellä sitä sitten olikin johto-folli kasvamassa. Mulla tulleet ovisplussat (2 kpl) on tulleet kierrossa verrattain myöhään ja samaa totes gynekin nyt, että tänään kp 12 oli folli sen kokoinen, että kp 17 se vois irrota. Jännityksellä jään odottamaan, että kuinka käy, toimiiko kroppa "oppikirjan" mukaan! Sitten pitäis kp 21-23 mennä verikokeeseen, josta tutkittais, että onko ovulaatio tapahtunut. Lisäksi lääkäri kysyi, että halutaanko lähete julkiselle tutkimuksiin. Oli ajateltu, että katotaan mitä mieltä lääkäri on, ja ajattelin sitten siinä tilanteessa, että jos lääkäri tällaista ehdottaa, niin otan sen vastaan ja aina sitä sitten voi perua sinne menemisen, jos tarvetta ei ole (hope so!) tai jos ei haluakaan mennä. Mies sai lähetteen simppatestiin, josta myös ei oltu puhuttu mitään aiemmin miehen kanssa, mutta toistaiseksi mies on ollut tosi kiinnostunut kuulemaan mitä gyne sanoi ja ilmoitti vain simppatestiasiasta, että selvä. Katotaan sitten miten reagoi, kun tilanne on ajankohtainen. Kaiken tämän lisäksi yhteenvetona lääkäri oli sitä mieltä, että tätä myöhään tapahtuvaa (?) ovulaatiota voisi kokeilla ensi kierrossa tukea clomeilla, johon sain reseptin.
Paljon siis tapahtui kaikenlaista gynekäynnillä, mutta tuntuu nyt jotenkin luottavaisemmalta, että tää ei oo yksin mun pään sisällä tämä ongelma (vaikka mies tukee, on hän omalla tavallaan myös koko ajan vähetellyt, että mitään ongelmaa ei ole, vaan tämä projekti vain tapahtuu ajallaan ja että luonto hoitaa). Tuntuu kuitenkin nyt hyvältä, että asiaa on viety eteenpäin! Oli hyvä päätös mennä käymään lääkärissä, vaikka sitä mietinkin, että onko siinä vielä järkeä. Paljon tuli kysymyksiä mieleen vasta lääkäristä lähtemisen jälkeen, mutta ei mitään akuuttia kuitenkaan.
Kaupungille jäin hetkeksi pyörimään ja olen nyt uusien akvarellipuuvärien onnellinen omistaja! Ne tais olla mun lohtulahja itse itselleni siitä, miten reipas olin! :D Olen niistä tosi onnellinen! ;) Kaupungilla tuntui, että näin vain raskaana olevia, joista iso osa oli sellasia parikymppisiä. Sen jälkeen menin jumppaan, jossa ohjaaja oli raskaana, jää 2 viikon päästä pois töistä! Paluu todellisuuteen tapahtui siis aika nopeesti, mutta ehkä en vajonnut enää ihan niin alas, mitä vielä eilen näissä fiiliksissä! Toivotaan, että tämä luottavainen tunne ja olo kantaa pitkälle!

Toivon teille kaikille samaa tätä toiveikkuuden ja luottavaisuuden tunnetta! Voikaahan kaikki hyvin ja muistakaa tehdä sellaisia asioita murheenkin keskellä, mistä tulee hyvä mieli (akvarelliliidut)! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Perjantai 11.11.2011



Mandala..........32v.......kp 2/24-35..........yk11
Wanda_81.......30v.......kp 2/28-42.........yk14
Syksy2010........30v......kp 3/28-41.........yk13
Neitipippuri.......30v......kp 7/31-49.........yk5.....(Femar)
Nima..............31v.......kp 8/28-31.........yk13.......2.IVF/ICSI
Sintu74............37v......kp 11/29.............(4*ivf) (1 tm)
Ronjaliina........30v.......kp 13/24-31.........yk13
Avonlea...........34v......kp 15/27-29.........yk4
Minuli..............30v......kp 16/28..............yk2
Tunafish-78......33v......kp 17/31-34..........yk7.....(menopur)...Dpo 9
Hansman.........34v......kp 19/28-30..........yk2
Tatja..............35v.......kp 20/25-37..........yk15....(terolut)
Ginger.............35v......kp 24/??...............yk23.... (1kkm)
Jo...................30v......kp 25/37...............yk9..... (1km)
Joku_raja........29v.......kp 26/27-29..........yk10 ...Dpo 10
SL..................29v.......kp 31/30-48...........yk6.....(3*Tero)
RauRau...........28v.......kp 32/??..............yk1
Punanuttu........32v.......kp 32/24-27........ yk 2
Demuli............31v.......kp 35/14-53..........yk13
pipsa79............31v......kp 41/28-40........yk7



Taustalla:
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Sissi_81
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel




plussanneet
-2011-

Brita...............31v..........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v..........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v.........yk13......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Sakara..............34v........yk5.........plussa 1.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v........yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. .....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
heissan, päivittäjiltä saattoi mennä ohi mun lyhykäinen kp1-tiedotus tuossa muutaama viikko sitten. No nyt kuitenkin kp 24 menossa ja kohta alkaa seuraava.
Pitää mennä takaisin töiden pariin, tämän vaan halusin korjata, kun huomasin suuret lukemat listassa. ginger
 
Tunafish mitens siellä? jatkuuko lupaavat oireet? mulla on oikeasti aika hjuva fiilis sun puolesta, ja toiveita tietty ett plussa-aalto jatkuisi sun myötä :D

Joku_raja mitens ne sun lämmöt mitkä oli laskemaan päin?

Nimalle todellakin tsemppiä IVF:ään. Saanko muuten kysyä, sori jos liian henk.koht., että eikö sun miehen simpoissa ollut jotain vikaa? olette kuitenkin "välttynyt" siltä ICSI:ltä vai mikä se olikaan? luin jostain että se olisi hoitomuoto ollut huonojen simppojen tilanteeseen.

Ronjaliina kiitos kauniista ajatuksista :heart: mulle positiivinen asia on tällä hetkellä mies. Mä en yleensä hirveästi avaudu niistä pahoista fiilareista sen enempää mitä on viime kierroissa tullu menkkojen myötä koska tiedän, että hän tuntee mut niin hyvin ja kyllä tietää aina sanomattakin. Eilenkin kun loikoiltiin sohvalla ja ne lämmöt mittasin niin sanoin vaan "OK laski ne viimein" eikä hänen edes tarvinnut kysyä sen enempää. Kun kävin siteen vaihtamassa kömpi hän mun viekkuun sohvalle makaamaan ja paijaamaan :heart:
Tulee tänään nyt kohta töistä (hänellä alkaa aiemmin työt) ja vie mut töihin, voidaan syödä lähikahvilassa perjantaiaamupalaa yhdessä :heart:

Sain myös tuosta sun lääkärireissusta toivoa, että kyllä sinne voi itsekin mennä vaikka asia jännittääkin. Olkoon se yk12 sitten mun lääkärikierto.

Kysyisin vaan kokeneemmilta: mihin kierron aikaan kannattaa mennä ekaa kertaa, että saa mahdollisimman paljon tehtyä heti siinä tai heti sen jälkeen testien muodossa?

Kyllä tää perjantai valkeni sittenkin aika mukavasti, joten toivottelen samanmoisia ajatuksia kaikille :heart:

Edit: Anteeksi Ginger kun olen epähuomiossa tuon jättänyt merkkaamatta :ashamed: mukavaa työpäivää kuitenkin!
 
Viimeksi muokattu:
Demuli, Ronjaliina, Pipsa, Tunafish, Hansman, RauRau, Nima, Mandala ja joku_raja: Kiitos teille kaikille tsempeistä! Ilman teitä tätä olisi paljon vaikeampi kestää!

Tänään on jo parempi päivä fiilisten puolesta, mitä nyt tosin flunssa iski päälle samalla menkkojen kera. Nyt alkaa olla jo perhoset mahassa tutkimuksiin menojen takia. Ensi perjantaina käyn hakemassa testipurkin ja sitten viedään yhdessä näyte viikon päästä maanantaina. Nyt pohdiskelen vain että mihinkäs sitä kannattaisi mennä, felicitas vai väestöklinikka? Vai joku muu? Olen itse käkynyt aiemmin helsingin lääkärikeskuksessa jossa sama lääkäri työskentelee myös felicitaksessa. Siksi sinne olisi helppo siirtyä kun hän tietää tapaukseni jo usean vuoden ajalta. Ei tarttiis niin selitellä että miksi mulle on lugesteronejakin määräilty. Väestöklinikka vaan näyttää olevan paljon halvempi, varsinkin kun katsoo noita IVF/ICSI hintoja.
Missä Nima sinä käyt? Oletko yksityisellä vai julkisella? Mites muut hoidoissa käyvät? Missä käytte ja voitteko suositella jotain?
Mietiskelen vain että jos tulee IVF-tuomio niin kestäisinkö sitten odotusta julkiseen hoitojonoon vai pitäisikö panostaa rahallisesti yksityisellä jossa pääsisi hoitoihin nopeastikin.

Mandala, itse koin hyväksi käydä gynellä ennen ovulaatiota, silloin oli kp16 ja näkyi hyvin johtofollikkeli. Sen irtoamisen jälkeen kävin sitten s-prog kokeessa. Menkkojen jälkeen oli muistaakseni kp3-5 alkukierron hormonikokeet sitten.

*muoks* Mandala, pahoittelut myös sinulle menkoista! Toivottavasti tämä uusi kierto olisi nyt se tärppikierto! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

ja pahoittelut myös minun puolestani kaikille, jotka joutuvat jälleen tahkoamaan alkukiertoon. :hug:

Muutama kysymys tulikin noista hoidoista. Itse olen vasta alkutaipaleella, mutta suosittelen heti pyytämään suoraan lähetteen julkiselle ja menemään sinne samantien jonoon. Itse olen nimenomaan ajatellut, että jos kalliimpiin hoitoihin joutuu, niitä en ala yksityisellä maksamaan.

Aloitin kuitenkin yksityisellä käymisen aluksi sen takia, että ajat ovat joustavammat (en halua heti joutua selittelemään töissä poissaoloja), kun ainakin tässä alussa ultrassa täytyy piipahtaa jokunen kerta. Jos tulosta ei ala tulla kolmessa kuukaudessa, niin tammikuun lopulla minulla on aika julkiselle, ja siellä voidaan sitten jatkaa siitä, minne yksityisellä mahdollisesti jäädään (toivottavasti tulosta kuitenkin tulisi, eikä tammikuun aikaa ikinä tarvitsisi käyttää).

Nyt olen Graviditaksella Ratsulalla, jota moni on suositellut, ja joka on omien käyntienikin perusteella vaikuttanut oikein hyvältä. Wandalle tiedoksi, että Graviditas kuuluu Lääkärikeskukseen, joten he saavat kaikki aiemmat tiedot suoraan systeemeistään (itsekin olin käynyt aiemmin Lääkärikeskuksella).

Mandala kyseli sopivinta hoitoon hakeutumiseen aikaa. Itse suosittelisin menemään jokunen päivä tämän kierron oviksen jälkeen. Silloin ultrassa voi nähdä, onko ovista mahdollisesti tapahtunut ja ehditään vielä määrätä lopukierron verikokeetkin. Tai sitten jo ennen ovista, kuten Wanda suositteli. Jos jotakin lääkitystä tarvitaan, se alkaa melko yleisesti jo kierron päivästä 2, eli siinäkin mielessä on hyvä aloittaa jo edellisessä kierrossa ensimmäinen hoitokerta (ehtii saada reseptit valmiiksi ajoissa, jne.). Minulla otettiin kp 2 myös alkukierron verikokeet, ja nyt kp7 aukiolotutkimus.

Ja miehen simppanäyte tarvitaan myös. Sekin on varmasti kivointa jättää oviksen jälkeen, niin ei mene hedelmöittymismahdollisuus hukkaan (pitää olla vähintään pari päivää pupuilematta).

(.) Kävin tosiaan tänään (kp7) aukiolotutkimuksessa. Ei se niin kamalaa ollut kuin pelkäsin, mutta melko ilkeästi nipisti mahassa... :x Vasemmalla oli yksi folli kasvanut 11mm kokoiseksi, mikä ilmeisesti on ihan hyvä tulos, kun viime kierrossa kp19 follit olivat suunnilleen samoissa mitoissa. Oikea puolikin oli ok. Eli kai se Femar on jotain tehonnut. Nyt tiistaina kp11 on seuraava ultra, jossa katsotaan, onko kasvu jatkunut. Täytyy toivoa parasta! Alkukierron verikokeista paljastui, että LH on minulla koholla. Vähän PCO tyyppistä vikaa siis, mutta ei "tyylipuhdas" PCO kuitenkaan...

Paikat olivat kuitenkin auki, joten toivotaan, että ovis tulisi Femarin avustuksella tässä kierrossa, kun on "radat" nyt simpoillekin putsattu valmiiksi. :D

Tunafish, hienon positiiviselta kuulostaa! Ja Mandala, aivan ihana mies sulla. :heart:

Ronjaliina, voin niin jakaa tuon fiiliksen: tuntuu tosi hyvältä, kun saa asioita eteenpäin ja on ainakin itse tehnyt sen, mikä mahdollista on. Tuppaan myös itse uskomaan tuohon, että asioilla on aikansa. :)

Hansman, pidetään peukkuja että tärppäisi! Samoin peukutukset Nimalle!

MUOKS: Mandala, muistaakseni kehuit joskus teidän työterveyshuoltoa. Jos vain pystyt jollakin "verukkeella" sieltä saamaan jo perusverikokeita, niin kannattaa ehdottomasti ottaa sitä kautta tulokset. Itse säästin useita kymppejä, ellen satasiakin, kun sain lähes kaikki verikokeet sitä kautta. Ne kaksi, jotka jouduin nyt alkukierron kokeista maksamaan, olivat KELA-korvausten jälkeen 75 euroa! Mielestäni aika tyyristä... Ja niitä verikokeita, kun todella otetaan useampia. :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea huimasti tähän kiertoon teille Neitipippuri! Hyvältä kuulostaa että noi Femarit teillä toimii! Ja aukiolotutkimuskin lisää vielä mahiksia :D

Mä niin hyvin tiedän tuon helpotuksen tunteen Ronjaliina kun tietää tehneensä parhaansa ja loput on sitten ammattilaisten käsissä. Suosittelen siis ihan tosi lämpimästi Mandala ja Wanda sitä hoitoon siirtymistä. Vaikka miehestäkö se Wandallakin taisi olla kiinni? Pääasia että nyt kuiteskin pääsette alkuun.

Komppaan muita tuossa hoitoon siirtymisajassa että se ennen ovista vois olla fiksuin aika. Näkee että onko siellä kiertopäivään nähden sopivaa follia kasvamassa. Itse oon omalla kohdallani ollut tyytyväinen tuon Graviditaksen ja Ratsulan toimintaan. Aukioloajat on ainakin tosi joustavat eikä ole tarvinnut poissaoloja töistä selvitellä, kun voi käydä jo ihan aikaisin aamulla ennen töihin menoa.

Aivan ihana mies sulla Mandala :heart:

(.) Huh... Mulla on niin huono olo etten nyt pysty oikein keskittymään tähänkään : / Pahoittelen jos missasin jotain teidän jutuista tai jos joku onnittelu tai pahoittelu jäi välistä...
Olin äsken palaverissa ja vieruskaveri kaatoi itselleen kahvia ja se haisi jollekin ihan järkylle!!! Lähinnä mieleen tuli kärähtänyt mätä kananmuna :$ Menikin sit loppupalaveri keskittyessä oksennuksen pidättelyyn. Mutta eikös tää pahoinvointi ollut ihan normaalia oviksen jälkeisessä kierrossa? Luin näin jostakin... Mun oireet on taas ihan liian lupaavia ollakseen totta :LOL:
 
Neitipippuri, nyt kun baanat on auki niin eikun käyttämään hyväksi!=)
Tunafish, tooosi lupaavat oireet!:p
).( Bongattu jotain epämääräistä paperista (siis pitääkö sitä oikeasti joka kerta tarkastaa :O), eli täti lienee tulossa. Enpä taida edes testiä tuhlata.

Kaikille pupuilurikasta viikonloppua!
 
Tunafish no wau mitkä oireet :heart: siis tosi ihanaa oksennuksen pidättely mutt kaikki varmasti ymmärtää :D koska testaat??? :D

Kyllä oon nyt saanut niin paljon pontta tähän lääkärijuttuun, että tämän kierron jälkeen menen! ennen ovista :) Kuten olen tainnut mainita niin meillä on sellanen hoitoturva-vakuutus minkä puolesta pystyy käymään useamman kymppitonnin edestä vuosittain erikoislääkärissä/tutkimuksista/leikkauksissa/etc. Jos jengi käy magneettikuvauksissakin tuon vakuutuksen puolesta niin varmasti minä sitten voin jossain verikokeissa ja ultrassa käydä gynellä :) eri juttu sitten se miehen simppanäyte. Sieltä kun saa sen lähetteen niin täytyy miettiä minne sen vie, se kyllä tietty tulee itse maksettuakin.

Nyt tuntuu että täällä palstalla on oikein tekemisen meininki kun on lääkäriasiat sun muut hyvässä reilassa :) eikun tekemään tulosta ja tietty nautiskelemaan siinä sivussa ;)
 
Testi nega tänään. Tai oikeastaan siinä on haalean haalea haamulainen, mutta se saattoi tulla testiajan jälkeen. Tiedän aiemmasta kokemuksesta, että nuo One stepin herkät testit antaa haaleaa haamulaista helposti ilman oikeaa syytä, joten toiveita se ei nosta. Lämmöt kyllä nousi vielä, mutta viime kierrossakin oli dipin jälkeen nousu eikä kuitenkaan tulosta. Itku tuli moneen otteeseen tänään töissä, tuntuu niin pahalta. Kyllä dpo10 pitäisi herkällä testillä edes jotain näkyä, jos syytä olisi. Joten viimeistään tiistaina saapuu sukulainen vierailulle.

Lis. Heti kirjoituksen jälkeen alkoi tiputteluvuoto ja kuukautiskivut alkoivat lievinä. Mulla taitaa tulla todella lyhyt kierto tai sitten tiputteluvuotoa on monta päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Joku_Rajalle isot hugsit taalta :hug: Harmittaa varmasti ihan mielettomasti!! :(

Mandala: Kavi naurattamaan tuo "tekemisen meininki" :D. Joo, tuntuu etta on useammallakin tosiaan taalla nyt sellainen "selkea ote" tahan hommaan:). Hyva vaan niin, aina on viisaampi kuin saa jotain tietoa laakarista jos ei ala homma skulaamaan omin avuin!:)

Tunafish: Pidan peukkuja pystyssa, tosi janskaa!!:)
 
En tiedä onko tämä oikea paikka (toivottavasti en aiheuta kenellekään mitään kauhuja) kirjoitella meidän nykyisestä tilanteesta, mutta jotenkin tämä ketju on kuitenkin se "oma" ketju, joten haluan tänne päivittää tilannetta. Jos et halua lukea keskenmenosta, hyppää siis tässä vaiheessa seuraavaan viestiin!

Meillä siis todella helposti alkanut ensimmäinen raskaus on nyt päättynyt keskenmenoon. Raskaus edistyi ihan kuin pitikin, kaikki oireet täsmäsivät raskausviikkoihin ja muutenkin aloimme miehen kanssa sisäistää asiaa ja olimme raskaudesta onnellisia.

Tämän viikon maanantaina ekassa äitiysneuvolassa rv 10+3 sitten ultrattiin, koska hedelmöitysajankohta oli epäselvä, ja jatkon kannalta haluttiin saada rv:t selville. Vatsan päältä ultraten kätilö löysi kohdusta "jotain" mutta siitä ei saatu paremmin selvää, joten sain seuraavaksi päiväksi ajan äitiysneuvolan lääkärille. Lääkäri myös ultrasi vatsan päältä, diagnosoi raskauden keskeytyneen ja antoi lähetteen naistentautien poliklinikalle. Siellä vasta saimme oikeasti tietoa ja hoitoa. Sisäkautta ultraten raskaus osoittautui tuulimunaraskaudeksi. Sain saman tien lääkkeellisen keskeytyksen ensimmäisen lääkkeen ja eiliseksi ajan toiseen vaiheeseen. Tyhjennys sujui melko helposti ja nopeasti. Voin tästä kertoa enemmän, jos joku haluaa.

Melko reippaasti olen mielestäni käsitellyt asiaa ja mieheni myös. Toki ollaan itketty ja surtu, mutta päädytty siihen tulokseen, että tämä on huonoista vaihtoehdoista kuitenkin paras. Fyysinen puoli on myös mennyt ilmeisesti niin hyvin kuin tässä tilanteessa voi mennä, ja kärsimättömästi odotan että paranisin ja päästäisiin nopeasti uuteen yritykseen. Yhdet kuukautiset pitää odottaa ensin, jotta kohtu saa rauhassa toipua. Menkkojen alkamiseen menee kuulemma noin kuusi viikkoa, joten vuodenvaihteessa päästäisiin jälleen mukaan kuumeiluun.
 
Lauantai 12.11.2011



Mandala..........32v.......kp 3/24-35..........yk11
Wanda_81.......30v.......kp 3/28-42.........yk14
Syksy2010........30v......kp 4/28-41.........yk13
Neitipippuri.......30v......kp 8/31-49.........yk5.....(Femar)
Nima..............31v.......kp 9/28-31.........yk13.......2.IVF/ICSI
Sintu74............37v......kp 12/29.............(4*ivf) (1 tm)
Ronjaliina........30v.......kp 14/24-31.........yk13
Avonlea...........34v......kp 16/27-29.........yk4
Minuli..............30v......kp 17/28..............yk2
Tunafish-78......33v......kp 18/31-34..........yk7.....(menopur)...Dpo 10
Hansman.........34v......kp 20/28-30..........yk2
Tatja..............35v.......kp 21/25-37..........yk15....(terolut)
Ginger.............35v......kp 25/??...............yk23.... (1kkm)
Jo...................30v......kp 26/37...............yk9..... (1km)
Joku_raja........29v.......kp 27/27-29..........yk10 ...Dpo 11
SL..................29v.......kp 32/30-48...........yk6.....(3*Tero)
RauRau...........28v.......kp 33/??..............yk1
Punanuttu........32v.......kp 33/24-27........ yk 2
Demuli............31v.......kp 36/14-53..........yk13
pipsa79............31v......kp 42/28-40........yk7



Taustalla:
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Sissi_81
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel




plussanneet
-2011-

Brita...............31v..........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v..........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v.........yk13......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Sakara..............34v........yk5.........plussa 1.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v........yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. .....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Taraolivia iso :hug: ja tsemppiä kropan eheytymiseen sulle! olet onneksi kuitenkin tilanteeseen nähden yhdessä kasassa. Ja todellakin täällä saa avautua ihan mistä haluaa :) Kerrohan sitten kun haluat takaisin kuumeilulistalle?

Tuo on just se pelottavin mitä ite pelkään varsinkin kun nuo yk:t on tästä kasvanut; että kun vihdoin saisin plussan niin se menisi kesken. Vaikea ajatella miten itse suhtautuisin asiaan, kuinka rankasti, mutta kyllä se kauheaa olisi. Joskus sitä täällä kaksplussalla näkee kuumeilijoiden sanovan, että haluaisivat raskaaksi vaikka tulisi keskenmenokin. Mä en kyllä siihen pysty yhtymään nyt kun tätä enemmän miettii. Mielummin tahkoan kaksi vuotta ja saan pysyvän plussan kun kärvistelen keskenmenojen kanssa, joka varmasti myös luo paljon pelkotiloja mahdolliseen seuraavaan raskauteen.
Tosin kyllä se haamulainenkin testissä tietty olisi ihan kiva joskus :heart:

Joku_raja :hug: alkoiko ne menkat sieltä?

Mitens SL, RauRau ja Punanuttu siellä loppupäässä?

Täällä pahin vuoto ja kivut ohi, mukava viikonloppu, ja uudet testit tilauksessa. Viikonloppuja bejbet! :heart:
 

Yhteistyössä