**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.6**

Keskiviikko 6.4.2011



Demuli.............31v. .....kp5/32-39............yk7
Mandala..........31v. ......kp5/27-28............yk3
Nima...............30v. ......kp6/28-37............yk6
Joku_raja.........29v. ......kp7/29................yk3
Wanda_81........29v. ......kp9/30-42............yk7
Kippi...............30v. ......kp11/26-28...........yk7
Jonesy.............30v. ......kp12/25-35..........yk5
Ginger.............35v. ......kp15/??...............yk15...... 1kkm
Tatja...............34v. ......kp15/18-29..........yk9.... terolut(tauko)
Ronjaliina.........29v. ......kp18/24-29..........yk5
Sunni...............32v. .....kp19/23..............yk5
Sara_78............32v. .....kp24/38..............yk3
Viena...............33v. .... kp24/29-31..........yk3... 1 km
Sakara.............34v. .....kp32/?................yk3
Sintti-79...........31v. .....kp29/23-30..........yk21... dpo18, 2. inssi
anskilia.............31v. .....kp39/30..............yk3
Miimau.............31v. .....kp39/27..............yk9
Amanda77........33v. ......kp39/34..............yk12... 1 km, 3*clom+menopur
PauhaavaSydän..28v. .....kp51/?................yk7
Vadelma30........30v. .....kp51/32..............yk5
Scrat................31v. .....kp74/32-38..........yk12.... 4*terolut
Annastiina79.....31v. ......kp75/30-58..........yk14



Taustalla:
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tuiskuli...............29v. ....yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Kippi
Hoi hoi ihanat virtuaali-immeiset!! Siis oikeita immeisiä te taidatte kuitenkin olla? Heh heh tasokkailla jutuilla aloitan taas! Mulla vaan tuli ihan naurua täällä työhuoneessa kun lueskelin viestejä ja tämäkin V-räpätäti on rauhoittunut ja iloisemmalla mielellä taas :) Kiitos kun jaoitte ajatuksia omista ikävemmistä fiiliksistänne, se oli todella terapeuttista minullekin.

Ronjaliinan ja Amandan tavoin koen, että se hyvä minkä tämä pirullinen piinailu ja vuoristorata eli vauvakuume on tuonut tullessaan, on parisuhteen, perheen ja ystävien entistäkin suurempi arvostaminen ja rakastaminen. Ei todellakaan likaiset sukat paljoa korissa paina kuten Ronjaliina taisi todeta :LOL: Itse ei olla miehen kanssa oltu yksissä vielä kolmea vuottakaan, mutta hän on miulle se "puuttuva palanen" aiempien mönkään menneiden suhteiden ja sinkkuvuosien jälkeen. Nimenomaan siksi, että hänen kanssaan arki on hauskaa ja ihanaa kuten Amanda totesi, ei mitään huumaa vaan arkista eloa. Koen, että meidän arkeen sopisi kuin tikku silmään, pieni lapsukainen tai mieluummin tietysti useampikin, kun jo nyt eletään hyvin koti-perhe-keskeisesti. Tarkoitan tällä sitä kun jotkut kaverit puhuvat siitä, miten vaikeaa olisi muuttaa sitä ja tätä ja tuota arjessa perhe-elämään sopivaksi niin mulla ei sitä pelkoa ole (kaikki muut sitten löytyykin ;)). Toki lapsi muuttaisi kaiken mutta me oltaisiin siihen sekä yksilöinä ja parisuhteessa enemmän kuin valmiita.

Mutta.... Amandan kirjoitus osui ja upposi, vaikka ei olla yritetty tämän kauempaa, mulla on jo nyt välillä tosi vahvoja pelkoja ettei saada koskaan lasta enkä osaa aina rauhoittaa itseäni kuten alkuvaiheessa osasin, miehellä on kyllä uskoa munkin edestä. Ollaan kyllä puhuttu siitäkin, että jos pahin toteutuisi eikä biologista lasta tulisi, tulisi se lapsi sitten muuta kautta, adoptio tms. Uskon että jos siihen vaiheeseen homma etenisi, olisi sitä surrut jo sen bilogisen lapsen "menetyksen" ja pystyisi ottamaan vastaan adoptiolapsen ihan yhtä suurella rakkaudella. Toki prosessiin menisi vuosia ja hirvittää ajatellakin, miten jaksaisi. Mutta mä siis uskon täysin siihen että tavalla tai toisella meille ja teille kaikille se lapsi / lapset tulee. :)

Tervetuloa Mandala :wave: Varoitus että täällä tuloo hulluksi! :LOL:

Iloa jokaiselle, tsempataan toisiamme jatkossakin ja keskitytään toivon ylläpitämiseen! Vienalta plussaa... :)
 
Mandala tervetuloa! :wave:

Amanda, onnea uuteen kiertoon ja paljon paljon plussatuulia niin ovulaatioon kuin siihen toiseenkin! ++++++++:whistle:

Ronjaliina suurkiitokset listan päivittämisestä! :cool:
Samaa olen ihmetellyt että miten sitä onkin muuttunut siitä "apua apua enhän vain tule raskaaksi" -ehkäisyajasta tähän nykyiseen "apua apua miksi en tule raskaaksi" -ajatukseen!
Ihania miehiä meillä täällä palstalla! Itsekin ihmettelen välillä että kuinka ymmärtäväisen ja ihanan miehen olenkaan löytänyt, hän jaksaa kuunnella surut ja huolet (suuttuukin vain silloin kun minä en puhu ja olen puhumatta ajatuksistani...). :heart:

Demuli tsemppiä uuteen kiertoon! :hug:

Kippi, on noi miehet eriskummallisia, niillä riittää uskoa vaikka kuinka! :)
Mun miehellänikään ei ole epäilystäkään etteikö onnistuttaisi vauvaa saamaan, vieläpä luomusti. :D Pitäisi ottaa oppia tuollaisesta asenteesta. Ehkä se vain on sen verran vaikeempaa kun me naiset tarkkailemme kehoamme kuukaudesta toiseen ja kierrosta toiseen sekä vahtaamme pienimpiäkin merkkejä raskaudesta, silloin aika tuntuu mahdottoman pitkältä kun mitään ei tapahdu ja kärsivällisyys on vähissä kun sitä joka hetki omasta pikkuisesta haaveilee...

Viena plussatuulia ++++++:whistle:

Samoin kaikille meille muillekin saisi nyt puhaltaa kevään plussatuulet ++++++++:whistle:
 
Kippi
Wanda, sinä sen sanoit, täältä on saanut lukea monen hehkutusta omasta miehestä, ihan mahtavaa!! Taidetaan kuitenkin olla naiset melkoisen onnekkaita :heart:

Mä luulen, että luonto on hoitanut asian niin että miehet säästyy siltä pahimmalta stressiltä juurikin sen kautta, ettei heidän tarvitse tarkkailla oman kehonsa tuntemuksia jatkuvasti kuten me tehdään (haluttiin tai ei!). Tosin tiedän pari miestäkin ystäväpiiristä jotka ovat olleet todella vauvakuumeisia ja ainakin alussa ehkä stressanneet naista enemmän että jokojoko. Mutta auttaahan se meitä kaikkia ihan äärettömän paljon,että ne miehet uskoo ja Wanda samoin meillä mies uskoo luomuun 100 %:sti, minä sitten olen todennut (kärsimättömänä) että no ainakin adoptiolla jos ei muuten ;)

Hmm...mistä sais ostaa kärsivällisyyttä? :LOL:
 
Mandala, mahtavaa, kovasti paljon tervetuloa :flower: Täällä on kivaa ja vaikka kuume voi tarttua siitä saa myös tukea ja voimaa ja kanssakuumeilijoita! Vaikka välillä on hyvä käväistä kärsivällisyyskauppa piste fi:ssä ;)
 
Mandala tervetuloa joukkoon mukaan!

Demuli, gynekäyntiä ei kannata
pelätä, jos päätät mennä. Se ei tarkoita sitä en on pakko olla jotain ongelmia. Sit jos saa hyviä uutisia, voi jatkaa yrittämistä kepein mielin! :)

Tuli näitä mieskirjoituksia lukiessa mieleen, et olisko meillä monilla vähän se tilanne, et elämässä on moni muukin asia hyvin ja mies ja parisuhde myös tosi tärkeä. Ja siks ollaan "vasta" nyt esikoista tekemässä? Mä oon kyllä aina tiennyt haluavani lapsen ja rakastan lapsia tosi paljon. Mutta aivan yhtä tärkeää mulle on ollu onnellinen parisuhde, työtä ja ystäviä unohtamatta. Jostain syystä "se oikea" asteli mun elämään vasta muutama vuosi sitten. Nyt voin vain toivoa, et se onni ei ollu ainoa, vaan et lapsi vois kruunata kaiken. Mut siis näyttää siltä, et moni meistä arvostaa muitakin juttuja ja se on musta tosi tärkeetä! :)

Wanda, kiitos tsemppauksesta! Se tuli tarpeeseen! Täytyy sanoa et aika iso toive on, et nämä lääkkeet toimis toivotulla tavalla. Koska jos ei toimi, minä ja låäkäri ollaan vähän pihalla.

Päivittäjät, ensinnäkin kiitos ajastanne! Ja mun kohdalle vois laittaa: kp 2/35-37, yk 13, 1*femar, 1km
 
Viimeksi muokattu:
Mulle ei ole ollut ollenkaan selvää, että haluan lapsia, vaikka suhde on ollu tasapainoinen alusta asti ja kaikki kaverit ja tutut ovat jo vuosia sanoneet että tehkää nyt lapsia kun olette ainoa selväjärkinen ja varma pari koko isossa kaveriporukassa :D En vain ole ollut koskaan oikeasti kiinnostunut (muiden) lapsista ja vauvat lähinnä pelotti. Lupauduin sitten ekaa kertaa elämässäni kummiksi ystäväni toiselle lapselle ja kai jotenkin tajusin, että se kaveri on ihan samanlainen hömppä kuin aiemminkin ja vauvakin itse asiassa aikas suloinen kun tarkemmin katsoi :D (en tiedä olenko jotenkin typerän pinnallinen mutta mun mielestä kaikki vauvat ei oo kauniita :ashamed: ) Nyt kun vaipanvaihto ja syöttäminen ja sylissäpitäminen on kokeiltu (ekaa kertaa elämässä) niin aika hurjat fiilikset on ollut huh.

Olen kai jotenkin aina pelännyt, että lapsen saatua muutun tuulipukuja pitäväksi naiseksi, joka vaihtelee vaippavinkkejä leikkipuistossa tms :$ mutta sama ihminenhän minä olen sen jälkeenkin, eikä mikään sisäinen voima pakota niitä tuulipukuja ostamaan :D onpa hölmöjä ajatuksia ollut. Ja täytyy kyllä myöntää, että en nuorena halunnut myöskään ikinä "ajautua" 19 v. äidiksi mitenkään puolivahingossa vaikka ei siinäkään mitään huonoa ole jos on vastuuntuntoinen ihminen ja tasapainoista elämää nauttiva.
Kyllä tietyllä tapaa jaan teidän ajatuksia siitä, että olisihan tätä kai voinut aiemminkin kokeilla eikä vain elää laput silmillä. Vaikka arvostankin kaikkea sitä mitä olen ehtinyt koheltamaan elämän varrella, ne jutut on tehny musta tällaisen ihmisen ja kasvattanut hurjasti.

Joskus ajattelin, että olisi suuri helpotus saada tietää ettei pystyisi tulemaan raskaaksi mutta nyt tiedän että se harmittaisi ihan hirveästi sittenkin. En kylläkään pysty ajattelemaan että lähtisin nykyfiiliksillä isoon lääkerumbaan koska pelkään rakastelun muuttuvan sitä myötä suoritusseksiksi :-/ Adoptiotakaan tuskin tulisin edes harkitsemaan, vaan totuttelisin sitten 'crazy cat lady' elämään :D

Ne ovistestit jota tilasin ovat muuten mammaksi-sivuilta. Onko kellään mitään vinkkejä/huomioita kyseisistä tikuista mitä olisi hyvä tietää?
Käytän kännykässä sellasta softaa mihin merkkaan mun menkat niin se myös kertoo hedelmälliset päivät ja niiden aikoihin ajattelin kokeilla testailla ensi viikolla ekaa kertaa. Huiii jännittää sekin ihan mahdottomasti!
 
Mandala, niinhän se on, et kaikilla on omat ajatuksensa lapsen saamisesta ja lapsista ylipäänsä. Mulla sisarusten lapset muutti aika paljon kuviota. Ennen heitä kaikki tuntui vieraalta ja kaukaiselta, mutta nyt kun ne pikkuiset on jo vuosia olleet iso osa mun elämää ja arkea, kaipuu omaan lapseen on pala palalta vahvistunut. Siskoni lapsi on mulle kultaakin kalliimpi - ja taidan minäkin olla hänelle :) - ja siitä voin vähän enteillä, että oma lapsi voisi olla jotain aika spesiaalia... Jotenkin koen nyt, että täysin "lapseton" en edes ole, kun ne muutama pirpana on niin lähellä. Mut tietty oma olis aivan eri. Siinä kohtaa, jos pitää mennä hoitoihin, punnitaan varmasti, kuinka suuri se tahto ja toive lopulta on. Ja miten sitoutunut on tähän juttuun. Mulle lääkkeet tai lääkärikäynnit on tosi pientä lapsen saamisen rinnalla eikä se ole meidän seksielämää muuttanut tippaakaan. Jokainen tietty kokee asiat omalla tavallaan. Lähinnä haluan muita palstalaisia kannustaa, että minusta hoidot / pidempi odottelu ei ole mitenkään paha asia.
 
Viimeksi muokattu:
sunni
Tervetuloa sekaan miunkiin puolesta Mandala!

Ajatuksesi kuulostaa aika tutulle, nuo ajatukset että lapset pelotti, eikä omia halunnut jne... Miekin silloin ajattelin etten ehkä koskaan tuu halunneeks omaa muksua, ja ennemmin hoivasinkin eläimiä. Niin sitä vaan muuttuu ja kasvaa ajatukset tulee erilaisiks.
Nyt sitten kun tää vauvakuume minuun iski,jota siis en ollut kertaakaan kokenut aiemmin, tuntui ihan hurjalta. Aluksi en edes uskaltanut täällä käydä, kerran google heitti ja heti tulin pois,että eihän tää nyt miulle oo, ainakaan vielä. Mut niin sitä sekaan heitti jo kohta itsensä ja rasittaa jo muita jauhamisillaan :ashamed:

Kippi ..kerro mullekin jos sulle selviää,mistä saa ostaa kärsivällisyyttä....

Viena jokojokojoko ???? :heart:

Amanda ja Demuli TSEMPPII!


ite taas ihan kipristelen tän piinan kanssa... helvetti. :(
Eka kertaa elämässäni koin eilen mitä ne muut on tarkottaneet kun "sukkapuikolla tuikkii" sitä oli iltapäivällä parisen tuntia, enempi navanalla oikeella puolen. Vertakin tuli nenästä eilen.
Mutta ei uskalla toivoa. Tiedän että petyn taas ihan älyttömästi kun se täti kurvaa :'(



NYT niitä plussauutisia tänne!!
Eikö kukaan??


Ja jos siel joku taustailee,eikä uskalla/kehtaa tulla mitään kirjottelee, niin rohkeesti vuan :)))))
 
Voi Sunni kun sun tilanne kuulostaa ihan samalta kun mulla! Mä eksyin tänne kaa kertaa viime kesällä kun olimme jo varsinaisesti ehkäisyttömiä mutta käytimme keskeytettyä yhdyntää. Mulla tuli hiiva ja jossain vaiheessa luulin sen menneen canestenilla ohi mutta sainkin tosi kummallisia ennen kokemattomia oireita ja kauhistuin että jos raskaana olisin. Täällä oireita sitten luin eräästä topicista mutta tuntui jotenkin aivan kuin tirkistelyltä maailmaan jota ensinnäkään en tiennyt olevan (tämä kunnon kuumeilu ja säännöllinen testailu jne) ja toisekseen koska olin niin vakuuttunut ettei nämä jutut ole mulle. Noh lääkäristä hain sitte lääkkeen hiivaan ja sehän se niitä oireita oli aiheuttanut, testikin näytti negaa.
Mutta tosiaan tämän kummitytön myötä olen alkanut näkemään asioita hyvinkin erilailla, jopa ratikassa huutavat penskat ei enää ihan hirveen paljon kiristä hermoja ;) paitsi eilen kun koooooooko matkan ajan joku pari vuotias kiukutteluhuusi suoraa huutoa, tauotta.
Hurjan jännää kyllä tosiaan kaikki ja huomaan sykkeen nousevan jos jostain topicista olen lukenut jonkun plussanneen :) se tuntuu jotenkin niiiin epätodelliselta vielä omalla kohdalla mutta halu on kuitenkin suht kova.

Oletteko te ketkään käyneet rattaita tai hoitopöytiä ja pinnasänkyjä tutkimassa esim netissä? yrityspäätöksen jälkeen kävin kaikkea tällaista tutkimassa ja sain ikään kuin siitä vielä oikein lisä pontta asiaan. Hurjaa sekin :D
Yksi asia tosin vielä on pitänyt paikkansa: en ole ollut menkkojen tuloon pettynyt oikeasti ollenkaan vielä mutta yrityskertojakin tietty vasta muutama. Varmasti sen jälkeen tulee olemaan pettynyt ja hyvin hämmentynyt jos ovispuikoilla sitten saan oviksen bongattua ja saamme hyödynnettyä miehen kanssa ja jos siltikään ei tuloksia tule.

Mukavaa päivää kaikille kanssasisarille :)
 
Viimeksi muokattu:
Kippi mulle kans vois tilata kilon kärsivällisyyttä...! :D

Mandala ja Amanda, niinhän se on että ajatukset muuttuu ajanmyötä. Olen aina tiennyt joskus lapsia haluavani ja ajattelinkin nuorempana että 27 olisi hyvä ikä saada lapsia. Noh, tapasin mieheni vasta 26 vuotiaana, se vauvakuume on tullut oikeasti vasta hänen ja meidän hyvän parisuhteen myötä. Eihän sitä ihan kenentahansa kanssa vauvoja halua tietenkään tehdä!
Itsellänikin on lähipiirissä syntyneet vauvat muokanneet käsitystä vauvoista ja lapsista, vauvakuumeen pikkuhiljaa hiipiessä... Mielenkiintoista oli muuten havaita että kun veljeni sai tyttövauvan niin hän onkin yhtäkkiä maailman kaunein vauva. Olisikohan evoluutiolla jotain tekemistä että koska hän on sukua, ja hänessä on samaa näköä, häneen kiintyy ihan eritavalla ja näkee eri tavalla kuin muiden lapset...?

Mandala, olen kyllä käynyt tutkimassa paljonkin rattaita sun muita, varsinkin äitiysvaatteita tulee välillä ihasteltua... :rolleyes:
 
Torstai 7.4.2011



Amanda77........33v. ......kp3/35-37...........yk13... 1*femar, 1km
Demuli.............31v. ......kp6/32-39............yk7
Mandala..........31v. .......kp6/27-28............yk3
Nima...............30v. ......kp7/28-37............yk6
Joku_raja.........29v. ......kp7/29.................yk3
Wanda_81........29v. ......kp10/30-42...........yk7
Kippi...............30v. ......kp12/26-28...........yk7
Jonesy.............30v. ......kp13/25-35..........yk5
Ginger.............35v. ......kp16/??...............yk15...... 1kkm
Tatja...............34v. ......kp16/18-29..........yk9.... terolut(tauko)
Ronjaliina.........29v. ......kp19/24-29..........yk5
Sunni...............32v. .....kp20/23..............yk5
Sara_78............32v. .....kp25/38..............yk3
Viena...............33v. .... kp25/29-31..........yk3... 1 km
Sakara.............34v. .....kp33/?................yk3
Sintti-79...........31v. .....kp30/23-30..........yk21... dpo19, 2. inssi
anskilia.............31v. ....kp40/30..............yk3
Miimau.............31v. .....kp40/27..............yk9
PauhaavaSydän..28v. .....kp52/?................yk7
Vadelma30........30v. .....kp52/32..............yk5
Scrat................31v. .....kp75/32-38..........yk12.... 4*terolut
Annastiina79.....31v. ......kp76/30-58..........yk14



Taustalla:
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tuiskuli...............29v. ....yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle voisi korjata, että kp7 on tänään. Jossain välissä päivityksiin oli tullut yksi päivä vahingossa lisää. Tänään viimeinen clomi syöty eikä muita vaikutuksia vielä ole kuin kuumat aallot erityisesti öisin. Mutta mulla on samanlaisia menkkojenkin aikaan, joten tuttua on ja niiden kanssa pärjätään.
 
Kippi
Heipsuli taas!

En oo löytäny vielä sitä kärsivällisyys-shoppia mut etsinnässä on :D

Luin suurella mielenkiinnolla taas teidän ajatuksia. Itselleni on ollut aina selvää että haluan lapsia mutta varsinaista vauvakuumetta olen vasta nykyisessä parisuhteessa alkanut "potemaan". Olen työskennellyt eri-ikäisten lasten kanssa nuorempana ja jo silloin ajattelin että on ihan parasta touhuta lasten kanssa kaikenlaista ja tunsin "hoivaviettiä". Minulle oli kuitenkin tärkeää suorittaa opinnot rauhassa loppuun ja löytää paikka työelämässä, parisuhteessakin halusin olla ensin kahdestaan ennen vauvojen miettimistä. Eli Amandan ja monen muun tavoin, kaikki osa-alueet elämässä on tosi tärkeitä, musta ei koskaan saisi 100%:sta kotiäitiä vaan haluan tehdä töitä ja harrastaa jne. Lähipiirissä vauvat tuli konkreettiseksi kun yksi parhaista ystävistä sai lapsen josta on tullut itselle äärimmäisen rakas ja on saanut läheltä seurata vauvaperheen arkea. Eli aika samankaltaisia ajatuksia monen kanssa (taas:))

Mutta nytkin mietin vaikka ovis kohta käsillä ja jännittää ja kutkuttelee :) että ei tää elämä ikäväksi muutu vaikkei lasta vielä tulisikaan. Kaikki noi edellä mainitut asiat on kunnossa ja elämästä ja rakkaista ihmisistä pystyy nauttimaan täysillä nytkin. Vielä tohon seksielämään sen verran, että mäkin aluksi pelkäsin voisiko siitä tulla "suorittamista" mutta Amandan tavoin koen, ettei vauvan yritys ole muuttanut meidän seksielämää tippaakaan, enkä usko että mahdolliset hoidot/lääkitykset toisi eroa. Molemmat miehen kanssa ymmärretään että ajoitusta täytyykin hieman miettiä jos haluaa lisätä kertoimia ;) ja vaikkei touhu aina yhtä spontaania olisikaan, ei se sitä hauskuutta asiasta ole vienyt ;)

Ihania naisia olette! Plussatuulia kaikille meille tasapuolisesti!
 
Mandala mä en oo tutkaillu vauvajuttuja juuri ollenkaan. Mut tiedän niistä aika paljon jo muuten. :) Mut kun oon tässä vuoden aikana ostellu syntyneille kavereiden lapsille vaatteita, niin kieltämättä sitä tutkailee tarjontaa vähän tarkemmin... Ja mietin et pääsispä pian ostamaan niitä ihan omaan käyttöön. :)

Wanda oon samaa mieltä et kyllä biologialla täytyy olla jotain tekemistä sen kans, miks sisarusten lapset on "kauniimpia", suloisempia ja hauskempia kuin kaikki muut. Tai sitten se on vaan läheisyyttä ja tuttuutta. Kun on vauvasta asti ollut lähellä ja auttamassa. Mun asenne adoptiota kohtaan on myös muuttunut - uskon et rakkaus lasta kohtaan ei ole siitä kiinni, että hänet on synnyttänyt. Paljon on myös sitä, et oot jollekin niin tärkeä ja läheinen. Ja sitä kun pikkasen saa kokea tätinäkin, tietää mitä
vanhemmuus voisi olla. Nyt mulla kait lapsikuume piinaa kovaa. :)
 
sunni
Mie en oo vielä ollenkaan katellut vauvatavaroita. Ei minkäänlaista hajua edes että paljonko vaunut esim maksaa... Tuntuu sille että kerkii niitä sitten JOS raskaaksi tulee, niin katsella sittenkin, onpahan tekemistä sit :) Kun miusta tuntuu että mie vouhotan jo nyt ihan liikaa tän kuumeeni kanssa, oikein ylikierroksilla käyn...

Tänään töissä oli yhdellä asiakkaalla pari vuotias pellavapäinen poika, joka pelästyi ja alkoi sydäntä särkevästi itkeä. Ekaa kertaa elämässäni mulla teki mieli vieras muksu ottaa syliin ja lohduttaa sitä.

Monentenakohan yrityskertana sitä tää kuume tasottuu niin ettei enää dpo- päivinä vouhota näin niin ku nyt teen.... Toivottavasti tasottuu pian... Pelottavaa kun nytkin 90 pros varma olo et oon raskautunu......... Hitto :headwall: Se on nääs se korkeelta putoominen aina yhtä inhaa.... :/
Ja mies ei oo taas kotona, niinkun yleensäkään, niin tätä arkea ja omia tunteitaan ei saa purettua livenä ja ei saa lohtua. Nytkin ois niin ihana käpertyä sen viekkuun. No onneks sentään on puhelin keksitty...
On muuten piinaavaa tääkin kun kierto on niin lyhyt ja tietää et tädin tulo on niin nurkan takana, toisaalta piinaviikot lyhyet, mut silti.
Mietin monesti syitä tähän miks miun kierto yks kaks vaan lyhentyi... Et voisko lievällä ruokavalion muutoksella ja urheilun ja kuntoilun alottamisella olla osaa? Välähti eilen lenkillä mieleen,et pitäskö alkaa taas syömään niin kuin ennenkin. En oo ylipainonen koskaan ollut, mut halusin päästä rantakuntoon 2011 ja aloin juoksemaan ja salilla käymään joulukuussa ja tammikuussa aloin tosissani ruokavaliota keventämään. Pitäs varmaan tutkia netistä onko sillä näihin kiertoihin vaikutusta.
Ompas harmaa keli... Sais aurinko paistaa viikonloppuna,että pääsis pihamaalle taas möyrimään :eek:)
Se on muuten maailman parhainta aikaa kevät kun alkaa koivut mennä hiirenkorville ja tulee se hennon vihree viherrys luontoon... aaaaawww... ja se tuoksu kun eka kevätsade,semmonen keveä on käynyt ja ne koivun lehdet tuoksuu ilmassa...ekat tulppaanit ja krookukset....nurmen tuoksu.... IHANAA!!!! =)
 
Tätä on taidettu kysyä täällä aiemminkin, mutt laskeeko kuin moni menkkapäiviksi ne päivät kun tulee ehkä pikkuhousunsuojallisen verran jotain? olen vasta nyt tämän touhun myötä alkanut kunnolla kirjaamaan menkkapäivät ylös ja ajattelemaan koko asiaa vähän enemmän ja huomannut, että eka päivä tai pari on tuhrua, sitten pari päivää suht kunnolla - yhdistettynä myös vatsakramppeihin - ja sitten taas 3-4 päivää tiputtelua ja tuhrua. Olen ainakin toistaiseksi laskenut nuo kaikki päivät menkoiksi eli 7-9 päivää voi siten kestää.
Tämä sitten taas tarkoittaa sitä että tuo mun kännykän iPeriod softakin kertoo että mahd hedelmälliset päivät on melkein päivä tai pari menkkojen päättymisen jälkeen. Me ei miehen kanssa seksiä tykätä harrastaa edes tiputtelun aikana mutta kyllä onneks pääsee puuhastelemaan heti fertilitykauden aluksi.
Kai se koko homma sitten muuttuisi jos menkoiksi kirjaisinkin vain esim 4-5pvää eli fertilitykausi muuttuisi?

Vielä tuosta lastentavaroiden katselusta niin on ollut toisaalta tosi kivaa katsella esim lastenhuonekalusteita ja ideoita ja kiva tietää että on sitten rahaa ostaa ja laittaa. Se etu tietysti on näin aikuisempana aloittaa nämä touhut kun on jo vakiintuneet työtilanteet ja rahantulot. Niin sen itse asiassa joskus mietti että näin sen piti tapahtuakin.
Kummitytöllekin vaatteita ostaessa on ollut tosi hauskaa tutkailla valikoimaa - kauheasti kaikkea ylisöpöä siellä onkin (paitsi printtipaidat ughhh) - ja ajatella että sitten KUN (!!) itse omalleen ostaa niin voi mennä ihan banaaneiksi siellä kaupassa ja ostaa kaikkea ihanaa! Olenhan toki 3 kk kummitytöllekin jo kolmet kengät ehtinyt ostaa (glitteriset lenkkarit, balleriinatossut ja mini ugg bootsit :D ) itsekin siis kenkäaddikti ;)

Eiköhän ne testitkin olisi huomenna tuloillaan niin pääsee testaamaan ensi viikolla kun ovis pitäisi kaiketi olla tapahtumassa. Kuinka sattuikaan niin miehen kanssa pyöreitä yhdessäolovuosia vietetään samaan aikaan niin olisihan se ihan tajuton juttu siihen päälle <3 :)
 
Sunni huomenna aamulla ensimmäinen virallinen testi korkataan (kaks negaahan olen jo dippaillutkin liian aikaisin). Mutta niin kauan kun on toivoa on toivoa. Täti oireilee kyllä, jo nyt, mikä on outoa sekin. Kiitos tsempistä. Aurinkoa huomiseen.
 
Amanda niinhän se taitaa olla että osin kiintymyksen selittää biologia mutta varmasti adoptoituunkin lapseen kiintyy aivan samalla tavalla. Aivan yhtä kiintynyt olen molempiin kummilapsiini, toinen ystäväni joka ei ole siis sukua ja toinen joka on veljeni lapsi. Itselläni on adoptio-serkku ja hän on aivan yhtä tärkeä kuin muutkin serkut, jopa tärkeämpikin... Itselleni myös adoptio on aina ollut mahdollisuus jos ei biologisesti onnistu. =)

Mandala, minulla saattaa ennen menkkoja tulla pienenpientä tuhrua jota en vielä laske menkoiksi. Vasta kun vuoto alkaa kunnolla menkkakipujen kera, merkkaan sen kp1:ksi. Sen jälkeen kp2 on pahin tulva jonka jälkeen vuoto hiipuu ja kp7 on viimeiset tuhrut jotka lasken kierron pituuteen.
Latasin muuten itselleni myös tuon iperiod softan ihan kiinnostuksesta. :D
Yleensähän fertility kauden viimeinen päivä tarkoittaa ovulaatiopäivää, ja se on n.14 päivää ennen seuraavien menkkojen alkua. Siksi hiukan ihmettelen miten tuo fertility-kautesi voi alkaa jo viimeisten tuhrupäivien aikaan? Meneekö ne siinä iperiodin-kalenterissa selkeästi päällekkäin, punaiset ja vihreät kalenterimerkinnät siis? Mulla näkyy menkkojen ja ensimmäisen fertilitypäivän välissä seitsemän päivän väli. Tosin mulla on myös keskimäärin melko pitkät 33 päivän kierrot...

Sunni ainakaan mulla ei ole vielä kuume tasoittunut dpo päivien kanssa vouhottamiseen! Ja yritystä on takana jo yk7 + 8kk tjottailut, aina se jännittää yhtä paljon kun tietää että on osunut ajoitukset kohdilleen ja olisi mahdollista... :D
Voin eläytyä täysin sun fiiliksiin keväästä! Menen aina ihan sekaisin ensimmäisistä leskenlehdistä ja varsinkin valkovuokoista! Tänään menen vielä lietsomaan keväthysteriaa kevätpuutarhamessuille! :cool:

Viena ++++++++:whistle:
 
Perjantai 8.4.2011



Amanda77........33v. ......kp4/35-37...........yk13... 1*femar, 1km
Demuli.............31v. ......kp7/32-39............yk7
Mandala..........31v. .......kp7/27-28............yk3
Nima...............30v. ......kp8/28-37............yk6
Joku_raja.........29v. ......kp8/29.................yk3
Wanda_81........29v. ......kp11/30-42...........yk7
Kippi...............30v. ......kp13/26-28...........yk7
Jonesy.............30v. ......kp14/25-35..........yk5
Ginger.............35v. ......kp17/??...............yk15...... 1kkm
Tatja...............34v. ......kp17/18-29..........yk9.... terolut(tauko)
Ronjaliina.........29v. ......kp20/24-29..........yk5
Sunni...............32v. .....kp21/23..............yk5
Sara_78............32v. .....kp26/38..............yk3
Viena...............33v. .... kp26/29-31..........yk3... 1 km
Sakara.............34v. .....kp34/?................yk3
Sintti-79...........31v. .....kp31/23-30..........yk21... dpo20, 2. inssi
anskilia.............31v. ....kp41/30..............yk3
Miimau.............31v. .....kp41/27..............yk9
PauhaavaSydän..28v. .....kp53/?................yk7
Vadelma30........30v. .....kp53/32..............yk5
Scrat................31v. .....kp76/32-38..........yk12.... 4*terolut
Annastiina79.....31v. ......kp77/30-58..........yk14



Taustalla:
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tuiskuli...............29v. ....yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Wanda, mulla siis ei mene päällekkäin vihreät ja punaiset päivät siinä iperiodissa vaan väliin jää noin päivä tai pari. Vaikka tosiaan ei ovulaatio ole kuin sen 24h (?) "voimassa" niin tuo softa ilmeisesti antaa sellaisen haarukan vain varmuuden vuoksi milloin se ovulaatio voisi osua kohdalleen. Näin olen käsittänyt. Mutta tosiaan kun tuo haarukka on niin iso ja en edes tiedä ovuloinko - todennäköisesti joo koska aika säännölliset menkat - niin halusin testata oikein ovispuikkojen kanssa vielä. En tiedä voiko tätä touhua enää sitten kutsua "tulee jos on tullakseen", mutta yritän ainakin vielä :D
 
sunni
Viena kuin kävi????


Hitto kun alko ittee masentamaan, oon ollu niin positiivisesti odottava ja toiveikas monta päivää, nyt sit iski jumalattoman kova menkkamainen alaselkäkipu, eli täti koputtelee jo.. :/
Viime yö ja tää aamu meni kärvistellessä jumalattomassa pahassa olossa, sai nieleskellä koko yön, valvoin yli kolmeen saakka ja mietin onko oksutautia vai jotain kivempaa.. nyt sit menkkaoireet :( ja negan tein aamulla. HUOH.

Kertokaas te jotain positiivista!
Väkisinki itel pyörii mieles et entä jos en VOI tulla raskaaks. kuitenkin se ois ehkäsyn puolesta ollu mahollista elokuusta lähtien. mutta ehkäpä turha spekuloida. tylsää kun kunnalliselle puolelle ei pääse ennen syksyä, et ois saanu eet luget tai jotain tähän kierron lyhyyteen.

Mut halit murut, onneksi olette siellä ja luette minun avautumisia.. kiitos kun kestätte.
Toivon koko sydämestäni että te joka ikinen saatte oman pikkukäärön vielä..ja toivottavasti se raskaaksi tuleminen tapahtuu vielä tänä vuonna!
 
^ kyllä mullakin tuli tänään mieleen kun ne testit postista tipahti, että haluanko oikeasti tietää. Ja juuri tuo että 'entä jos en pystykään tulemaan raskaaksi'???
Mulla on yksi tuttu kuka on avoimesti kertonut, nuori nainen siis, ettei ilmeisesti koskaan pysty ja nyt tämän 'kuumeilun' alettua olen alkanut harmistumaan kovin häntä miettiessä, koska tiedän että hän haluaisi varsinkin kun on löytänyt tosi sopivan miehen ja elämä hymyilee.
Mutta pakko se on näillä yrityskerroilla vielä pysyä positiivisena.
Ainakin silloin hiivaan lääkettä hakiessa mainitsin gynelle ehkäisyn lopettamisesta niin hän sanoikin napakasti vain, että rauhassa vaan eikä mitään hampaat irvessä yrittämistä, koska keho voi reagoida siihen, eikä välttämättä hyvällä tavalla. Joten positiivisia ajatuksia vaan kaikille sinne päähän, eikä toivoa kannata menettää :)
 
Viimeksi muokattu:
Iloista perjantaita ystäväiset!

Mä oon jatkanut rennolla fiilistä tätä kiertoa etiäpäin. Mies on työreissulla ulkomailla, mulla on toiseksi viimeinen sairaslomaviikko ja olen vanhempieni luona koiravahtina. Näillä on täällä 11 viikkoinen koiranpentu, itse ovat ulkomailla. On tää aikamoista, koira seuraa mua ku hai laivaa. Yhtään sitä ei voi päästää silmistään ku sitte se jo tekee tuhojaan tai pissaa lattialle. Kun se karkaa kulman taakse toiseen huoneeseen saa huudella sille ku pikku lapselle, että "Missä oot?" "Mitä teet?" :) Yhtään ei tee mieli omaa koiraa tai muuta eläintä, mutta vauvakuume tässä kasvaa. Jospa vaikka ensi kierrossa koittaisin vähän huolellisemmin tikuttaa ovista, jotta haave vois tulla lähemmäksi.

Oon samaa mieltä kuin myös moni täällä, että mulla on ollut aina tiedossa, että "isona" haluaisin olla äiti. Mutta kyllä mä olen halunnut oottaa, että mun elämääni saapuu se oikea, jonka kanssa haluan lapsia saada. Lisäksi halusin saada opinnot valmiiksi ja siirtyä työelämään. Työelämässä en ole aivan sellaisessa työssä kuin toivoisin, mutta olen ajatellut, että lasten aika olisi nyt ja töitä ehtii sitten vielä tehdä sen 30-35 vuotta. Mutta tärkeää on se, että on muitakin asioista mallillaan elämässä ja ajatuksissa kuin että miettisi vain tätä vauva-asiaa. Ai niin ja tähän loppuun on tunnustettava, että ostin viikonlopuksi luettavaksi vauvalehden... Mutta en sentään tilannut vielä, ihan irtonumero vain. Oli muuten ihan "rikollinen" olo, sellanen kuin ois ollut jotain pahaa tekemässä. Ajatuksissa pyöri, että onkohan täällä kaupassa tuttuja ja näkiköhän kukaan jne. Ihan pimeetä, että sitä ihan vaan yhden lehden ostaminen saa tollasen rallin pään sisällä. Niin ja en kyllä oo vielä ollenkaan missään lastentarvikeliikkeissä käyny, netistä välillä surffailen jotain ja joitain nettikauppoja olen tuonne kirjanmerkkeihin tallentanut. :)

Mukavaa ja keväistä viikonloppua jokaiselle! Kiitos, että olette olemassa! :)
 

Yhteistyössä