**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.6**

Ronjaliina, tuo 7,4 kk kuulostaa melko pitkältä keskimääräiseltä raskautumisajalta. Ennuste olisi varmasti parempi, jos laskettaisiin keskiarvo heistä, jotka ovat raskautuneet ilman mitään (lääketieteellisiä) apuja...

Tilastollisia päätelmiä olisi hauska tehdä enemmänkin, mua esimerkiksi kiinnostaisi tietää, kuinka kauan tällä palstalla keskimäärin kirjoitellaan ennen plussausta. Sen tiedon kaivaminen onkin sitten isompi homma... Vapaaehtoisia? :popcorn:

Itse liityin mukaan tammikuun alussa ja olen huomannut, että kaikki 4 sen jälkeen raskautunutta ovat tulleet palstalle vasta minun jälkeeni. Nopeasti laskettuna keskimääräinen kirjoitteluaika heillä on ollut vain noin 1 kuukausi. Nyt siis te kaikki tätä pinoa taustalla mahdollisesti lukevat äkkiä mukaan keskusteluun, raskautumisennusteenne on todella hyvä! :attn: :wave:

Toisaalta nyt todella kaivattaisiin plussausta myös palstakonkareille. Kuka täällä on kirjoitellut pisimpään? :heart:

Toinen "tilastokukkanen" koskee itseäni ja nimimerkkiä Joku_raja; meillä on tässä kuussa
erittäin helppo pysyä mukana kiertopäivissä, kun kp on yhtä kuin kyseinen huhtikuun päivä :D

Tilastokatsaus päättyy tällä erää tähän, mukavaa päivänjatkoa kaikille =)
 
Hellou!

Sen verran korjaisin Niman kirjoitusta, että laskelmieni mukaan se 7,4 ei ollut kuukautta, vaan se oli kierrossa 7,4. Mutta toki Nima olit oikeassa siinä, että jos otetaan lukuun vain sellaiset raskaudet, jotka ovat ns. luomusti alkaneet niin silloin keskiarvo olisi raskautua kierrossa 6,1. :)

Mulla on varmaan vähä liian tylsää, kun kaikkea tällaista mietin! :D
 
sunni
Heh.. :LOL:
Hymyillytti lukea teidän päätelmiänne ja laskelmianne. Eka hymy tänä synkkänä iltapäivänä. Mulle voi huomenna sit päivittää tonne kp 2/24. 2 tuntia sitten alkoi menkat. En olis oikeesti uskonu et ne ees alkaa... :s
Niin se vaan kuume teki tepposensa, koko yökin meni viime yönä valvoessa kun oli niin jörkyttävän paha olo. Ja nää nännit on edelleen yhtä kipeet.. vittu mitä paskaa. Tänään jo ollin valmis heittää pyyhkeen kehään tän kuumeen kanssa, en varmasti voi tullla raskaaksi, miksi ihmeessä se ei kkiinnittynyt nytkään??? :'(

Edit, iloinen olen sentään siitä että kierto on nyt hiiiitusen pitempi,antaa vissiin vähän enemmän toivoa. Ja kelasin asioita yön, että mitä vielä voisin raskautumisen eteen tehdä,mitä en ole jo tehnyt, kahvin juonnin lopetus eka seikka ja toinen, et aloin laihduttaa ja vaihtaa ruokavaliota tammikuussa tai joskus alkutalvesta ja silloin kierrot lyheni, et voisko se vaikuttaa, kun oon varmaan nyt jossain indeksin 18-19 paikeilla,et pitäskö vaan syödä ikäänkuin epäterveellisemmin. En tiedä.. valmis tekeen mitä vaan. JA pitäs lopettaa yrittäminen, siis tää vouhkaaminen. Aion nyt todsiaan rauhottuu... mut greippikaupassa pitää silti käyä :LOL:

Jään nyt sit pitämään kovasti peukkuja teille muille, ootte miun toivo nyt, tavoite on et KAIKKI raskautuu tänä vuonna! Jännä kattoo kuka on seuraava,joten PANKAA parastanne ;)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kippi
Hellöy teille kevään kukkasille anteeksi jo alkuun en taas jaksa alkaa yhtään suodattamaan tätä ajatusteni virtaa ;)

Sunnille nyt ISO hali täältä ja ajatukset uuteen kiertoon: Ovis on taas lähempänä eiks vaan! Mutta en missään nimessä halua vähätellä tädin tuomaa pettymystä, se on NIIN v... syvältä mutta sä kestät sen ja vielä joskus luet näitä vanhoja viestejäsi hymyssä suin, kun on pullat uunissa eli masussa :hug: Samassa paatissa ollaan mutta pian siirrytään sinne toiseen luksuspaattiin jossa Tuiskuli ja kumppanit seilaa :)

Tuiskulille onnea ja iloa odotukseen edelleen!

Täällä on ovis taas testein (käytän muuten Apteekin ovulaatiotestejä kun joku joskus merkeistä kyseli) bongattu ja hyödynnetty ja nyt kai pitäis alkaa jännää, mut jotenkaan en jaksais miettiä. Töissä on niin hektistä ja vapaa-ajallekin ollut paljon ohjelmaa että aktiivisesti yritän olla miettimättä etten taas liikaa pety. Tosin petyn joka kerta eniveis. Kyllä tänään päiväkodin leikkivien lasten ohi kävellessä mietin että VOIH mäkin haluun tollasen... Ja miten hymyilytti ajatus että muutamia vuosia sitten tykkäsin muksuja silloinki kattella, mutta ei heränny sitä samaa kuumetta. Noh, elämäntilanteet ja haaveet muuttuu kuten on täällä moni todennut.

Luin sattumalta viikonloppuna Kauneus&Terveys-lehdestä jutun kolmesta lapsettomuudesta "selvinneestä" naisesta lukikos kukaan muu...(?) Siinä oli yksi lapseton pariskunta, toinen jotka oli adoptoineet ja kolmas sinkkuna tätä nykyä elävä. Jutut oli ihan hyviä ja koskettavia, mutta jotenkin nyt itse kaipaan sitä uskoa että ihan se biologinen lapsi sieltä lopulta putkahtaisi, ei hirveesti lohduttanu lukea kuinka parisuhde oli kaatunu lapsettomuushoitojen ym. myötä ja miten oli löydetty elämälle tarkoitusta muualta :D Siis tän oli tarkoitus olla osittain ironista, kamalaa tietenkin että kyseisen henkilön suhde oli kaatunut vaikka ehkä se oli heille parempi ja hienoa se, että oli löytänyt rauhan lapsettomuuden kanssa. Mutta pointti oli, että mä (eikä varmasti kukaan meistä) en halua etsiä sitä rauhaa vaan haluan vauvan ja äidiksi ja jakaa vanhemmuuden iloineen ja suruineen juuri oman miekkoseni kanssa, ahdisti niin paljon ajatuskin että meidän pitäisi sopeutua lapsettomuuteen..

Yhteenvetona siis :p ollaan tyytyväisiä ettei meidän vielä tarvitse sopeutua ajatukseen elää ilman omia nyyttejä vaan voidaan täysillä uskoa vauvojen tulemiseen ;) Ei vaan jaksais odottaa!!!

Tilastopohdinnat hymyilytti minuakin ja itse ajattelen niin, että vuosikin on ihan normaali aika yrittää, kahden vuoden jälkeen todennäköisyys kasvaa entisestään ja hoidot on tietenkin hyvä jos niitä tarttee... Mutta toki toivon Ronjaliinan ennusteeseen pääseväni tällä YK7:lla :)

Voimia työviikkoihinne ja iloisia ajatuksia!
 
Tiistai 12.4.2011



Amanda77........33v. .......kp8/35-37..........yk13... 1*femar, 1km
Sintti-79...........31v. ......kp10/23-30.........yk22... (2*inssi)
Demuli.............31v. ......kp11/32-39.........yk7
Mandala...........31v. ......kp11/27-28..........yk3
Nima...............30v. ......kp12/28-37..........yk6
Joku_raja.........29v. ......kp12/29...............yk3
Wanda_81........29v. ......kp15/30-42..........yk7
Kippi...............30v. ......kp17/26-28...........yk7
Jonesy.............30v. ......kp18/25-35..........yk5
Ginger.............35v. ......kp21/??...............yk15...... 1kkm
Tatja...............34v. ......kp21/18-29..........yk9.... terolut(tauko)
Ronjaliina.........29v. ......kp24/24-29..........yk5
Sunni...............32v. .....kp25/23..............yk5
Sara_78............32v. .....kp30/38..............yk3
Sakara.............34v. .....kp38/?................yk3
anskilia.............31v. ....kp45/30..............yk3
Miimau.............31v. .....kp45/27..............yk9
PauhaavaSydän..28v. .....kp57/?................yk7
Vadelma30........30v. .....kp57/32..............yk5
Scrat................31v. .....kp80/32-38..........yk12.... 4*terolut
Annastiina79.....31v. ......kp81/30-58..........yk14



Taustalla:
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Onnea, onnea Viena minunkin puolesta!! :flower: Yritetään muutkin tulla perästä (taas). Sunnille jaksuja!:hug:

Tosiaan monet minunkin jälkeen tulleet ovat päässeet seuraavaan ketjuun, ja se kaikille suotakoon ja ollaan tottakai iloisia. Kyllä sinne vain itsekin mielellään siirtyisi. Mulla nuo yrityskerrat pyörähtelee nopeasti, kun muutama lyhyt kierto on välissä, niin tuntuu että menee jo ohi aikaisemmin yrityksen aloittaneista. Mutta toivotaan, että nuo tilastolaskelmat yrityskertojen puolesta pitäisi paikkansa, tässähän voisi jo kesällä pyöristyä! :D Ja nyt jo hypätään alkuvuoden vauvaan, joten ei ole pelkoa jouluvauvasta.
Ovistikkuja olis vielä muutama, pitäis varmaan tikutella, ainakin tuntui, että tänään olis aamulla tehny mieli sitä ihteään. Se taitaa nykyisin olla ainoa merkki oviksesta, tulee yhtenä päivänä hirmuiset himot :LOL:. Pitänee panna toimeksi illalla (kirjaimellisesti!)

Noista lapsettomuusjutuista. Kyllä meilläkin oli puhe, että mitäs sitten jos ei onnistukaan tai on jotain vialla. Minä sanoin, että sitten aletaan kasvattamaan koiranpentuja :). En oikein tiedä, olisiko meilllä mahiksia esim. adoptioon, mies on ainakin vielä sitä mieltä, että oma pitäisi olla ja kyllä minäkin ehkä olen sinne päin kallellaan. Mutta eihän sitä tiedä, kun aikaa kuluu.

Pitänee kuitenkin keskittyä nyt töihin, joten kaikille aurinkoista kevätpäivää!!=)
 
Mun täytyy kyllä sanoa, että jotenkin varmaan liikaa ajattelen muiden parasta, mutta kyllä mulla on sellanen olo, että olen aika uusi täällä listoilla ja vähän aikaa vasta yrittänyt ja voi miten itsekin jo haluaisin raskaaksi, mutta VIELÄ ENEMMÄN toivoisin, että tämänkin listan jo "konkareita"/pidempään täällä olleita onnistaisi. Voin vaan kuvitella, että miltä teistä pidempään yrittäneistä tuntuu, kun yksi toisensa jälkeen teiän jälkeen palstalle tulleista plussaa. VOIMIA jokaiselle ja TSEMPPIÄ!! Kyllä me kaikki vielä se oma masuasukki saadaan!

Mulla täällä täti jo kolkuttelee. Illalla oli jo pientä vuotoa, mutta tänään ei taas mitään. Yleensä mulla täti tekee tätä noin pari kolme päivää. Eli kp1 on tuloillaan, mutta ei siis ihan vielä. Jotenkin oon nyt ihan innoissani lähdössä uuteen kiertoon. Tähän asti tää mein yrittäminen on ollut enemmän sellaista tjottailua. Jotenkin oon vähän pettynyt siihen, että en sitten raskaaksi ole tullut ihan vaan sen kummempaa yrittämättä. Niin naivisti sitä mietti, että kyyyyyllä mä tuun raskaaksi, ihan helposti. Mutta ei. Mulla selvästi himot heräs sen jälkeen kun lopetin ehkäisypillerit. Jos seksielämäkin ois aina ollut näin ihanaa, oishan sitä voinut jotain muuta ehkäisyä ajatella... No hyvä olla jälkiviisas. Mutta näiden halujen herääminen on tuonut sen, että peittoja on tasaiseen tahtiin kyllä heiluteltu ja siksi naivisti ajattelen, että kyllä jossain kohtaa näiden kuukausien aikana ois pitänyt jo osua oviksen kanssa samoille kohille vahingossakin. Mutta nyt siis ajatuksena mulla on, että ihan oikeesti koitan löytää sitä ovista noilla tikuilla. Katotaan onnistunko, se se ois ainakin jo vähän plussaa, kun näkis, että millon on ovis, jos on. Jännät ajat... :) Tässähän ihan panokset nousee!

Ihania ajatuksia jokaiselle! :)
 
Mulla ihan sama noiden pillereiden kanssa, halut oli aika minimissä sillee ett rakasteltiin ehkä kerran viikossa. Viime kesänä (keväällä lopetin pillerit) kun alkoi ilmeisesti hormoonit olemaan ihan normaalit niin mies sai kyllä aika kyytiä monta kertaa viikossa :D :LOL:
Olin kuitenkin säännöllisesti syönyt niitä 17-vuotiaasta asti, 30-kymppiseksi! Muistelisin, että menkat tasoittui aika nopeasti sen jälkeen, mutta en kyllä vahdannutkaan sen kummemmin. Eipähän noista libidojutuista lääkärit paljoa huutele, itse asiassa mies taisi kerran mulle jotain nettiartikkeleita näyttää asiasta kun aloin tajuamaan asioiden todellisen laidan. Kyllä noi aika petollisia on nuo hormonipohjaiset ehkäisytavat, ei tee mieli kyllä ikinä niihin palata.

Pystyn samaistumaan myös tuohon "panokset koventuu", ei se väärin oo :D

Tänään tupsahti miehen kanssa 10-vuotta yhteiseloa täyteen, luvassa hyvää ruokaa, pusuja ja peitot varmasti heiluu niin maan urakalla :D Oi olispa vielä ovistikussa plussa kun kotiin pääsen, se vielä täydentäis kaiken aikas täydellisesti!

Ihana ilmakin täällä pääkaupunkiseudulla, aurinko paistaa ja melkein +10 mittarissa. Alkaa pikkuhiljaa tuntumaan, että kyllä se kesä sieltä on tuloillaan.

Ihanaa päivän jatkoa typyt!
 
Kippi
Heip töitten lomasta ja ihana kevätpäivä ulkona!! ONNEA Mandala 10 vuoden johdosta, Wau!! Pikku nyytti kruunaisi kyllä pyöreät vuodet kuten joskus kirjoitit. :flower:

Pakko kommentoida tohon pillerit ja seksihalut asiaan, että olen monelta kuullut vastaavaa. Mutta omalla kohdalla eroa en ole huomannut vaikka myös sieltä alle parikymppisestä kolmikymppiseen saakka olen pillereitä (mercilon) popsinut, välillä olen pitänyt taukoja ja aina ollut kierto yhtä säännöllinen pillereillä tai ilman ja halut myös. Haluihin on sitten eri elämäntilanteissa saattanut muut asiat vaikuttaa, esim. työstressi mutta nythän tuo valo tuo mukavaa energiaa sinne petipuuhiinkin eli eikun peitot heilumaan naiset! :D Halusin vaan kertoa tällaisenkin kokemuksen, on varmaan tosi yksilöllistä noi pillereitten vaikutukset.

AURINKOA!!:cool:
 
Keskiviikko 13.4.2011



Sunni...............32v. .....kp3/24..............yk6
Amanda77........33v. .......kp9/35-37..........yk13... 1*femar, 1km
Sintti-79...........31v. ......kp11/23-30.........yk22... dpo0 (2*inssi)
Demuli.............31v. ......kp12/32-39.........yk7
Mandala...........31v. ......kp12/27-28..........yk3
Nima...............30v. ......kp13/28-37..........yk6
Joku_raja.........29v. ......kp13/29...............yk3
Wanda_81........29v. ......kp16/30-42..........yk7
Kippi...............30v. ......kp18/26-28...........yk7
Jonesy.............30v. ......kp19/25-35..........yk5
Ginger.............35v. ......kp22/??...............yk15...... 1kkm
Tatja...............34v. ......kp22/18-29..........yk9.... terolut(tauko)
Ronjaliina.........29v. ......kp25/24-29..........yk5
Sara_78............32v. .....kp31/38..............yk3
Sakara.............34v. .....kp39/?................yk3
anskilia.............31v. ....kp46/30..............yk3
Miimau.............31v. .....kp46/27..............yk9
PauhaavaSydän..29v. .....kp58/?................yk7
Vadelma30........30v. .....kp58/32..............yk5
Scrat................31v. .....kp81/32-38..........yk12.... 4*terolut
Annastiina79.....31v. ......kp82/30-58..........yk14



Taustalla:
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ottaa kyllä päähän! Mulla on kaksi rotukissaa entuudestaan, ja olen haaveillut kolmannesta. Haluaisin ottaa sijoituskissan jotta pääsisin kokemaan pennuttamisen ilon ja huolet ilman varsinaista kasvattajaksi ryhtymistä. Noh, olen ollut kissojeni kasvattajaan yhteydessä, siellä olisi parikin aivan ihanaa pentua joita voisin harkita. Nyt kuitenkin nämä vauvahaaveeni ovat kissanpennun tiellä koska jos nyt ottaisin, pitäisi sillä teettää pennut kissan ollessa n. vuoden ikäinen. Oman lapsen syntymä voisi mahdollisesti mennä tämän päälle! Ja tämä kaikki on jossittelua kun en voi tietää milloin olen raskaana ja tässä voi kuitenkin mennä pitkäänkin vielä jos oikein pessimistisesti ajattelen. Harmittaa että tämmöinen jossittelu voi vaikuttaa näin paljon kissan ottamiseen. Lemmikki/näyttelykisunhan nyt tietty voisin milloin vaan ottaa mutta ei se ole sama kun on haave sijoituskissasta ja pentueesta.
 
Voi sunni :hug: Pahoittelut tädistä!

Huh, täällä on taas tapahtunut niin paljon sen jälkeen, kun viimeksi ehdin kirjoitella, että olen ihan pyörällä päästäni... Olen aina välillä käynyt täällä lueskelemassa juttuja, mutta mulla on ollut niin vähän vapaata viime viikkoina, etten ole kerennyt sen enempää osallistua palstailuun. Mukava kuitenkin nähdä, että täällä käy keskustelut vilkkaana.

Tervetuloa Mandalalle ja onnea kymmenen vuoden yhteisestä taipaleesta! =) Meillä tuli juuri yhdeksän vuotta täyteen, eli ollaan vuoden verran teitä jäljessä... mutta perästä tullaan!

Meillä jäi vuosipäivän juhliminen tällä kertaa väliin - saimme miehen kanssa aikaan ison riidan juuri edellisenä päivänä, ja sen selvittelyssä meni sitten useampi päivä. Taustalla oli yksi vanhempi riita, jonka nyt onneksi saimme kuitenkin puhuttua selväksi, ja siinä samalla tuli muutenkin keskusteltua monista tärkeistä asioista. Siispä loppu hyvin, kaikki hyvin, vaikka kakut ja samppanjat jäivätkin tällä kertaa nauttimatta.

Meillä tulee hoitoihin parin kierron mittainen tauko, koska sovittiin lääkärin kanssa että mulle tehdään aukiolotutkimus ennen kuin tehdään enempää inssejä. Tässä kierrossa ei kuitenkaan pystytty järjestämään lääkäriaikaa oikealle kiertopäivälle, joten se joudutaan lykkäämään ensi kiertoon. Nyt vaan sitten luomuna yritellään ja toivotaan, että jollain ihmeellä tärppäisi ilman apuja.

Kiitos Ronjaliinalle (ja muillekin) ihanista tsempeistä, niille on kyllä käyttöä...! :heart:

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille, ja tietenkin niitä plussatuulia! :) Yritetään kaikki seurata vienan jalanjäljissä!
 
Sintti, eiköhän se ole niin, että riidat - vaikka ikäviä onkin - puhdistaa myös ilmaa ja tosiaan tulee puhuttua monta tärkeää asiaa samalla kertaa. Voin kuvitella, että kyllä hoidotkin jollain tavalla vaikuttaa ja stressaa. Ja sekin paine voi vaikuttaa parisuhteeseen. Harmi, että joudut odottelemaan aukiolotutkimusta hieman. Tsemppiä odotteluun ja pidä lippu korkealla! :)

Wanda, ehkä oon liian optimistinen ja "kyllä kaikki hoituu" asenteella, mutta silti tuli mieleen, et mitä jos ottaisit sen kissan kuitenkin? :) Mä oon itse teettänyt/hoitanut vielä kotona asuessani useammat koirapentueet ja ne oli aivan upeita kokemuksia! Tietenkin se vie aikaa ja energiaa, mutta antaa tosi paljon. Ja vaikka sulla olisi pieni vauva jo silloin, eikö ne voisi mennä siinä samaan aikaankin? :) Riippuu tietenkin paljon siitä, tuleeko vastaan komplikaatioita, miten terveitä pennut ovat, jne. Mutta parhaimmillaan emo hoitaa ison osan työstä. Ja sehän olis vain plussaa, että olisit itse kotona silloin! Työn ohellakin voi olla haasteellista? Mut mulla ei ole kokemusta kissoista saati kaikesta siitä, mitä sijoittamiseen liittyy, joten kovin vahvalla kokemuksen rintaäänellä en voi täältä huudella. :)

Mulla on ollu aika synkkä aamupäivä... Kävin aamulla ultrassa, kun tsekattiin, miten Femarit oli tehonnu. No, tilanne oli aika surkea. Vain pari 8 millistä munista löytyi, mutta mikään ei siis ollut kasvanut kunnolla. Nyt alkaa taas piikitykset, mut täytyy sanoa, et en uskalla toivoa kovin paljoa. En tiedä, miksei lääkkeet tehoa ja miten tästä edetään, jos piikityksetkään ei toimi? Jos niillä ei saada edes ovista aikaiseksi, saadaanko muniksia kasvamaan edes mahdollista koeputkihedelmöitystä varten? Lääkäri ei puhu jatkosta mitään, koska haluaa varmasti mennä vaihe kerrallaan spekuloimatta liikaa. Mutta itse vain mietin sitä tänään takas töihin ajellessa ja kyyneleitä pudotellessa. ): Täytyy sanoa, et takki on todella tyhjä ja juuri nyt on ihan mahdoton nähdä valoa tunnelin päässä. Käyn kyllä pyörähtelemässä täällä, mutta saatan siirtyä myös tuonne lapsettomuuspuolelle. Mun jutut on niin erilaisia, kun ovista ei edes ole ja jutut pyörii vain näissä hoitoasioissa.

Plussapuhuria koko porukalle!!!!
 
Moi taas, ja kiitos kaikille lämpimistä tervetulotoivotuksista ja Vienalle tietysti onnea! :)

Wanda; mulle voi päivittää iäksi sen 29v., koska synttärit on alkuvuodesta. Mietin onko tuo toinen luku kp:n jälkeen keskimääräinen kierto vai edellisen kierron pituus vai jotain muuta? Mulle voi laittaa siihen kp 58/35-40, jos se on keskimääräinen kierto. Ohh mikä luku, jos kuuskymmentä päivää tulee täyteen niin teen testin. Siinä tapauksessa ois kyllä kyseessä jo lähes neitseellinen sikiäminen :whistle:, koska viime aikojen yritykset on olleet todella vähäisiä muiden kiireiden melskeissä. Teidän hienojen laskelmien valossahan nyt ois kyllä varsin otollinen aika saada plussa tauluun :D.

Mandala, tervetuloa myös mun puolesta ja oli hauska lukea taustastasi, tutulta kuulostaa! :)

Se mikä tässä lapsiasiassa myös askarruttaa, on tukiverkkojen puute. En kylläkään ois lykkäämässä muksua heti muiden hoidettavaksi, mutta meillä ei ole ainakaan lähimmän sadan kilometrin säteellä yhtään sukulaista tai lapsiperheystävää tms., joille voisi vaikka viedä lapsen hoitoon jos sattuu jotain äkillistä tai hätätilanne. Useimmat sukulaiset asuu paaaaljon kauempana, myös ulkomailla. Mietin olemmekohan ainoita tässä tilanteessa, mutta tuskin, kun ihmiset niin paljon nykyään muuttavat jo töidenkin perässä. Asumme Helsingissä ja kavereita kyllä muuten on, mutta läheisimmät eivät ole lapsista kiinnostuneita ja ajatus avunpyynnöstä ylläkuvatussa tilanteessa tuntuu aika vieraalta, vaikka rakkaita ihmisiä ovatkin. Turha kai näitä on vielä murehtia... Mutta paljon kuitenkin puhutaan pikkulapsiperheiden jaksamisesta, ja hyvähän se on pohtia etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka PauhaavaSydän :)

juuri tuossa kummitytön ristiäisissä oli puhetta ihmisten kanssa kenellä oli pieniä lapsia mukanaan, että monilla täysin sama tilanne kuin sulla. He ovat sitten etsineet käsiinsä hyvän lastenvahtijan omin keinoin. Tietty tuollaiset Nannyt ovat mahdollisesti katoavaa sorttia kun ei sukulais"velvotteita" ole ja elämäntilanteet voi muuttua.

Itsekin miettinyt tuota ja meillä tilanne, että mun vanhemmat molemmat varhaiseläkkeellä joten vaikka asuvatkin 140km päässä niin aivan varmasti voivat jopa hakea hoitoon jos tarvitsee. On ne joskus aiemmin hakenut meidän kisutkin hoitoon :D kavereissakin on varmasti muutama sellainen yksilö kuka huolisi hoitaa, ja paremminkin: kenen hoitoon voisi luottaa. Että itsellä olisi sinänsä hyvin asiat.
Mutta tästä päästäänkin asiaan vanhemmat ja miten paljon mä jotenkin kammoan ajatustakin kertoa mutsille, faijalle ja appivanhemmille jos plussa tikkuun joskus pärähtää. Molemmat naiset on kuin luotu isovanhemmiksi ja sekoaisivat varmasti ihan täysin. Mä taas inhoan typerää hössötystä, mitä olis kyllä saletisti luvassa enemmän kuin tarpeeksi :headwall: Olen ihan varma että mun mutsi ainakin hukuttais lapsenlapsensa kirjoihin ja vaatteisiin ja ja jne. Tiedän kyllä että heidän apujaan tulee varmasti arvostamaan myöhemmin, mutta nyt olen sitä mieltä, että en edes kertoisi raskaudesta silloin kun keskenmenolle on otollisen perioidi, koska mahdollisen km:n jälkeen tulisin hulluksi siitä hössötyksen määrästä!

Huomaa taas miten on kaiketi (toivottavasti) ovis lähistöllä kun vauvajutut pyörii mielessä ;)

Edit: dippasin Mammaksi-ovistestin ja kyllä siihen näytti haamu tulevan hitaasti, mieskin vielä kurkisti ja oli samaa mieltä. Jos tuo viiva tuosta vahvistuu niin tosi upeata. Miten voikin olla näin innoissaan ovistestiplussasta :D

Mikähän muuten mahtaa olla se 'testiaika' mistä kaikki puhuu? puhutaanko nyt minuuteista ihan? Tuo ovishaamu minkä sain tuli ehkä minuutin parin tuijottelun aikana.
 
Viimeksi muokattu:
sunni
Huuiiii miten paljon tääl on tullu kaikkee :)

Ekana lämpimiä ajatuksia ja kovasti tsemppiä teille jotka hoidoissa käytte, kyllä te kaikesta huolimatta sen oman sylimussukan saatte, ihan varmasti. Ootte kyllä reippaita ja teille soisi ihan seuraavaksi sen plussan :heart: MUTTA kuin myös kelle tahansa muulle.
Eilen tuli funtsittua just asioita,että miten se onkin väärin että ihmiset,jotka niin kovasti haluavat ja kaipaavat omaa lasta, ja joilla olisi edellytyksiä tarjota vastuuntuntoinen, huolehtiva ja rakastava lapsuus ja koti ja koko paketti, eivät saa sitä, ainakaan niks naks helposti, kuin sitten tietenki ESIMERKKINÄ alle kaks kymppiset nuoret joilla ei ole halua ja vastuuta pitää lasta. Surullista.

Wandalle haluun sanoo,että puskii, ota vaan se kissa. Sulla on sitten tässä muuta hoivattavaa ja mietittävää vauvakuumeen ohella. ja sitten se pennuttaminen ei kuitenkaa ajallisesti vie kuin sen 3-4 kk kun taas kaikki normaalia, eikähän se ole este vauvankaan tulemiselle :)
Miekin jo melkein sorruin koiran ottoon.......... Mut onneks tässä oon saanu jäitä hattuun laitettua kun kaks koiraa jo entuudestaan löytyy.

Suuretkiitokset tsempanneille :heart: ilahduttaa tosi paljon.
Tänään tein sotasuunnitelman ens ovuun :D JA ostin mammavitaa ison paketin ja e-vitaa ja lopetin kahvin juonnin....se se tulee olee vaikeeta,mutta mitään poppasta en haluu nyt jättää käyttämättä. Mut se minusta taas :ashamed:


Mandalalle paaaljon onnea!!!! :flower: KUIN myös onnet oviksesta ;)

Pauhaavasydän tervetuloa miunkin puolesta :wave:

Tuosta eilisestä pilleripuheesta sen verran et miulta vei lähes kokonaan e-pilleri seksihalut,enkä kertaakaan saanu edes O:ta pilsujen aikaan. Siksipä tuuletinkin kun pilsut heitin lopullisesti vekka, että NYT on tämä nainen oma ittensä!!!!! Kärsin pillereistä ja niiden tuomista mieliala hulluudesta ja raivareista todella, eksäkin sanoi miuta ihan kaheliksi :| Joka en siis oikeesti oo.... hehehheh :rolleyes:


Nyt muuten vielä pieni omanapa toitotus... menkat kesti kaks pvää... ja nytkin nää kolme pvää mitä kp 1 oon huvikseni lämpöjä alkanu seuraamaan, on 36,7-37.1 ollu koko ajan. kainalosta mitattuna. varmaan tulen kipeeks. En tiiä kyl onko lämpöjen mittailussakaa järkee,kun niitä pitäs nii monta kuukautta seurailla. ja sit jos niistä ei oo mtn iloa ees,,,mutta toisaalta, kaippa tää tähän hiton hömpötykseen kuuluu tääki... Enpä ois uskonu että minä jalat maassa, järkevä maalaisihminen pystyin näin kauheella tavalla hurahtamaan tähän vauvakuumeiluun.... ovitikuistakaan ollu koskaan kuullu ennen viime syksyä.... huu hhuhhhu...

Mutta mukavaa illan jatkoa kaikille :)


Ja plussatuulia sinne puhkuu hän.
 
Kippi
Tämän minkä nyt aion sanoa, en halua loukkaavan ketään enkä kenenkään näkemyksiä. Mutta kun lukaisin uudet viestit ja etenkin Sintin ja Amandan, en voi olla tätä kirjoittamatta. Vaikken elä "uskovaisen" tavoin, minulle suurin voimanlähde tässä elämässä on uskoni yläkertaan. Eikä ole yksi tai kaksi kertaa kun olen teitä upeita naisia muistanut rukouksissani. Itse uskon ettei meille anneta sellaista taakkaa kannettavaksi, jota ei kestetä ja tätä yritän ajatella epätoivon tunteiden iskiessä. Ja lisäksi että meitä jokaista johdatettaisiin kohti vanhemmuutta. Tarkoitukseni ei nyt ole tuputtaa omia maailmankatsomuksiani kellekään, jokainen saa voimansa itselleen tärkeistä asioista kuten kuuluukin. Mutta itse uskon että meitä suojellaan, koitetaan jaksaa kaikenlaisia tunteita ja uskoa että kaikki palkitaan pikkuisella ihmeellä :heart:

Liityn itsekin nyt edellä mainitusta huolimatta synkistelijöiden joukkoon...eilen jokin erittäin pieni ja olematon asia taas laukaisi mussakin sen pelon, ettei ikinä onnistuta tulemaan vanhemmiksi. Itkin miehelle ensin sitä, ja yhtäkkiä näin mielessäni tilanteen jossa lääkäri kertoisi meille "lopulliset sanat", ettei voitaisi saada omaa lasta. En pystynyt lopettamaan itkua ja lopulta itkin kaiken maan ja taivaan väliltä: miten kestäisin jos omille vanhemmille jotka ei ihan nuoria enää ole, tapahtuisi jotakin ja he ei näkisi meidän lasta tai miten yleensäkään kestäisin jos jollekin läheiselle sattuisi jotakin....vesiputous kuulkaa virtas täällä :D Mutta mies jaksoi kuunnella ja lohduttaa, ja lopulta taas rauhotuin hyväksyvämpiin fiiliksiin.

Itsellä toi oviksen bongaaminen taitaa laukaista noita tunteita, kun tajuaa että nyt olis H-hetket taas käsillä, toivo ja epätoivo alkaa vaihtelemaan. Mutta päivä kerrallaan.

Ihan kamalasti nyt voimia naiset ja Amanda, ymmärrettävää jos koet saavasi vertaistukea lapsettomuusketjusta, silti toivon että kertoisit meillekin kuulumisia ja minua ainakaan ei haittaa, vaikka sinun jutut olisikin erilaisia tms... saman kuumeenhan me kaikki jaetaan oli lähtökohdat mitkä tahansa :)

Plussatuulia kaikille!
 
Itsellä toi oviksen bongaaminen taitaa laukaista noita tunteita, kun tajuaa että nyt olis H-hetket taas käsillä, toivo ja epätoivo alkaa vaihtelemaan. Mutta päivä kerrallaan.
Voi tuo on niin tuttu tunne. Mullakin ovishetket käsillä ja välillä mennään epätoivosta jo varhaisultran ajankohtaan. Välilä olen aivan varma, että nyt tärppää ja kuitenkin yritän toppuutella, ettei tule sitten taas tiputtua korkealta, kun sen aika on. On se vain kumma, miten ihmismieli jaksaa toivoa ja toipuu pettymyksestä.
 
Kyllä nuo pelot on omasta takaakin tuttuja vaikka näin vähän tätä touhua eletty. Kuitenkin aina lukee siitä että kun ikää tulee niin on vaikeampaa jne jne.
En koe itseäni pessimistiksi, mutta mielelläni aina varaudun edes henkisellä tasolla pettymyksiin, näin olen aina tehnyt. Jotenkin olen viime aikoina käynyt hurjan paljon lukemassa noita lapsettomuus/keskenmeno-topicceja ihan kuin vain valmistaakseni itseäni niihin tunnelmiin mitä voi kokea. Varmasti tosi typerää kun vasta ekaa kertaa tässä ovistakin bongaillaan eikä pettymyksiä ole edes ehtinyt tulla kun ollaan fiiliksellä edetty. Joku tuossa pettymyksen maaillmassa vetää puoleensa, vaikka pääsääntöisesti haluan uskoa positiivisen energian vaikutukseen kaikessa.

Pelottaa sekin, että tämän miehen elämääni tulon myötä on niiiiin lukemattoman monet asiat menneet oikein, oli se sitten asunto tai työasiat tai mitä vaan, kaikki asiat ovat loksahtaneet paikoilleen. Niin siitä olen saanut takaraivoon taikauskoisen fiiliksen, että entä jos Tämä on se asia mikä on se "voittojuoksun" katkaiseva asia?!?! Varsinkin siinä päällimmäisenä tässä kaikessa painaa mieltä myös ne kaikki ajatukset siitä miten en ikinä haluaisi lasta jne ennen tätä "kuumeilua". Itse en kuulu kirkkoon enkä tunnusta mitään uskontoa omakseni, mutta taikausko näissä hommissa joskus vaivaa ;)Entä jos, entä jos...

Pääsääntöisesti kuitenkin tosi positiivisilla fiiliksillä tällä hetkellä, koska uskoisin ovisviivan vahvistuvan huomenna, ehkä maybe, ja sitä kautta ekaa kertaa 'oikein' kokeilemaan miten asiat etenee.

Niin kovin toivon, että se plussa-aalto täältä pyyhkäisee vaikka kaikki leidit mukanaan toiselle puolelle!! :) Mielellään vielä oikeassa "odotusjonossa" ;)
 
Tervetuloa minunkin puolestani, PauhaavaSydän! :flower: Se kp:n jälkeinen luku jota ihmettelit on tosiaan kierron pituus, joka joillain pysyy kierrosta toiseen samana ja toisilla vaihtelee (enemmän tai vähemmän). Esim. mulla kierto on lyhimmillään ollut 23 päivää ja pisimmillään 30, siitä tuo "23-30".

Joku kyseli myös niistä menkkojen alussa olevista tiputteluvuotopäivistä... Ainakin gynen mukaan ne pitäisi laskea vielä vanhan kierron puolelle, eli kp 1 on vasta sitten kun alkaa kunnon vuoto.

Amanda, olipa tosiaan ikäviä uutisia. En yhtään ihmettele jos mielesi on maassa, vaikkei kyseessä ollutkaan vielä lopullinen tuomio - millä tarkoitan siis sitä, että onhan vielä mahdollisuus, että piikitykset tuottavat tulosta. Ja niin kovasti kyllä toivon sun puolesta, että tuottavatkin... Mutta eipä se ehkä paljon lohduta. :| Kunpa tämä raskautuminen olisikin niin helppoa, että pelkkä toivominen riittäisi...!

Kovasti jaksamisia :hug: ja täältä kaikesta huolimatta vielä toivomisia perään, että saisitte pian hyviä uutisia.
 
Amanda ihana asenne sinulla kyllä on tuossa rohkaisussa ottaa kisu, täytyy minun hiukan ottaa oppia sinulta siitä! Toivon niin kovasti että lääkkeet alkaisivat sinulla tehota ja munasolut innostuisivat kasvamaan kunnolla eikä sinun tarvitsisi siirtyä lapsettomuuspuolelle kirjoittelemaan! Tsemppiä! :hug:

Sunnille kanssa kiitos rohkaisusta ottaa se kisu. Täytyy nyt tässä kärsivällisesti tutkailla tilannetta. Kasvattajasta se nyt on enemmän kiinni antaako hän minulle pentua vai ei. Kerroin tilanteen hänelle ollakseni rehellinen, joten ei sitä sitten tartte harmitella että tulipas jätettyä jotain kertomatta...

PauhaavaSydän Sintti sen hyvin jo kertoikin, eli tosiaan kp:n jälkeiset luvut tarkoittaa kierron pituutta. Mulla on 30-42, eli 30 oli lyhin kierto (häiden jälkeinen edorfiinitila lyhensi kenties keskiverto 33:sta?) ja 42 joku kummallinen tilastopoikkeama pisimmällä kierrollaan.

).( Rinnat on olleet ma-ti akselilta arat joten eiköhän se ovulaatio todella ollut kp13 ovisplussan jälkeen! Jännittävää kun pupuilutkin osui juuri sunnuntaille! Vielä ei ole mitään oireita mutta eipä niitä vielä kuuluisi ollakaan. =)
 
Torstai 14.4.2011



Sunni...............32v. .......kp4/24..............yk6
Amanda77........33v. .......kp10/35-37.........yk13... 1*femar, 1km
Sintti-79...........31v. ......kp12/23-30.........yk22... dpo1 (2*inssi)
Demuli.............31v. ......kp13/32-39.........yk7
Mandala...........31v. ......kp13/27-28..........yk3
Nima...............30v. ......kp14/28-37..........yk6
Joku_raja.........29v. ......kp14/29...............yk3
Wanda_81........29v. ......kp17/30-42..........yk7
Kippi...............30v. ......kp19/26-28...........yk7
Jonesy.............30v. ......kp20/25-35..........yk5
Ginger.............35v. ......kp23/??...............yk15...... 1kkm
Tatja...............34v. ......kp23/18-29..........yk9.... terolut(tauko)
Ronjaliina.........29v. ......kp26/24-29..........yk5
Sara_78............32v. .....kp32/38..............yk3
Sakara.............34v. .....kp40/?................yk3
anskilia.............31v. ....kp47/30..............yk3
Miimau.............31v. .....kp47/27..............yk9
PauhaavaSydän..29v. .....kp59/?................yk7
Vadelma30........30v. .....kp59/32..............yk5
Scrat................31v. .....kp82/32-38..........yk12.... 4*terolut
Annastiina79.....31v. ......kp83/30-58..........yk14



Taustalla:
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Iso kiitos Wanda, Mandala, Sintti ja Kippi teidän ihanasta tuesta! :heart: Sintti, oot oikeassa, ettei kirvestä pitäisi vielä heittää kaivoon - tai ainakin sen verran matalaan, että sen voi sitten onkia sieltä vielä, jos piikitykset toimiikin. :) Eihän sitä vielä tiedä. Kippi, kun eilen ennen nukkumaan menoa luin sun kirjoitukset, kyyneleet tulvi silmiini. Todella kauniisti sanottu, kiitos. :hug: Mäkin haluan uskoa, että joku meitä täällä ohjaa ja apuakin saa tarvittaessa pyytää. Toivotaan, että meitä kuunnellaan!

Wanda, pidän peukut ja varpaat pystyssä, et tärppi olis käynyt!!!

Tsemppihaleja kaikille!
 

Yhteistyössä