**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.6**

Tervetuloa PauhaavaSydän!

Pahoittelen jo etukäteen, mutta nyt tulee omaa napaa...

Mietin täällä, että onko mahdollista, että olisin saanut varhaisen keskenmenon. Menkat kestää normaalisti tasan neljä päivää ja vuodon määräkin on todella vakio, mutta tällä kertaa kaikki on heittänyt häränpyllyä. KP19 oli kirkasta tiputteluvuotoa ja sama alkoi uudestaan kp25. Sen jälkeen alkoi kivuliaat menkat todella runsaana. Hetken näytti jo siltä, että vuoto on vähenemään päin, mutta sitten alkoi taas runsaampana ja nyt on jo 8. päivä menossa ja vuoto on todella runsasta edelleen.

Tänään olin jo sit niin ahdistunut tilanteesta, että aloin googlettamaan juttuja ja luin yhdeltä saitilta, että varhaisen keskenmenon merkkinä saattaa olla vain normaalia runsaampi kuukautisvuoto.

Tää on niin typerää, mutta itkettää vaikken edes tiedä varmaksi onko jotain sattunut...
 
Kippi
Heips!

Lukaisin pikaisesti viestit ja ajatus ei nyt kulje että pystyisin keskittymään kaikkiin mutta Nima ja JokuRaja pahoittelut tädistä! :hug: Kyllä sei päivä paistaa tähänkin risukasaan eli meidän ketjuus eikös vaan!!

Jonesy voimia, en osaa sanoa voisitko olla kokenut varhaisen keskenmenon. Mutta tavallaanhan senkin voi yrittää kääntää positiiviseksi sillä tavoin, että pystyit tulemaan raskaaksi mutta luonto hoiti sen parhain päin jos pikkuinen ei olisi pysynyt kuitenkaan matkassa loppuun saakka... Surullista silti tietenkin jos näin on käynyt! Sinuna ottaisin lääkäriin yhteyttä jos asia vaivaa liikaa.

Leppoisaa sunnuntaita kaikille!
 
Amanda77, mukava kuulla että on vertaistukea. Mulla on oireista lähinnä tuo uupumus ja väsymys ja ohuet sormen kynnet. Mitäs oireita siellä on? Olebn myös lukenut että raskautta yrittävillä tulisi arvon olla lähemmäksi yhtä, mutta työterveydenhuollossa sanottiin että arvoni noilla TSH 2,5 ja T4v 11 ovat ihanteelliset... jep jep. Varmaan juu jos viitearvoja vain tutkitaan. Marraskuisen kkm:n aikaan TSH oli 2 eli siitä nyt hieman noussut.

Jonesy ehditkä tikuttaa tuossa kierrossa jossa nyt epäilet tuota varhaista km:ää? Jostain luin että varhaisen testailun hyvänä puolena on se että voi saada kiinni varhaiset keskenmenot + kemialliset raskaudet. Eli antavat monesti ainakin haamua tikkuihin. Joka tapauksessa halauksia ja aurinkoa :hug:
 
Juttelin yhden kaverin kanssa, joka on kätilö, ja hän sanoi että ajoituksen ja vuodon perusteella saattaa hyvinkin olla kyse varhaisesta keskenmenosta, ne kun on aika yleisiä kuulemma. Tein vielä hänen suosituksestaan testin, joka tosin oli negatiivinen, joten en voi tietää varmaksi. Vuodan tosin kuin seula edelleen, jos tää jatkuu kovin pitkään niin pitää ehkä mennä lääkäriin.

Alkusäikähdyksen jälkeen olo on lähennä uupunut, tunteet menneet melkoista vuoristo rataa tänään. Hassua, kun ei edes voi tietää mistä loppujen lopuksi oli kyse.

Kiitos tsemppauksista Kippi, sunni ja viena, ihanaa potea tätä täällä kun saa olla suruissaan tällaisista olemattomista jutuistakin. Ja mieskin on ollut super ihana tänään, on se vaan kultainen.

Aurinkoista viikkoa kaikille ja toivotaan että huhtikuu on täynnä ihania plussauutisia!
 
Pahoitteluni kun en ole kerinnyt kommentoimaan tekstejänne, olen kyllä pikaisesti kaikki lukenut. Viikonloppu meni remonttia ahkeroidessa, tuli motivaatio saada hommia eteenpäin kun kolmen viikon päästä olisi synttäripippalot ja olisi kiva että olisi konkreettista edistystä tapahtunut jota esitellä vieraille. :)

Olen ollut jotenkin todella maassa viimeisimmän kierron alettua alusta. Vielä piti kaikenlisäksi olla nämä kaksi kuukautta ottamatta stressiä ja olla iloinen. Ei ihan onnistunut. Mutta josko se nyt tästä kun lumetkin sulaa ja kohta pääsee pihatöihin. :)

Nima ja joku_raja pahoitteluni ja tsemppiä uuteen kiertoon! :hug:

Koetan päivittää listan muutaman päivän tauon jälkeen, jos jotain jää päivittämättä tai tiedot menee väärin niin hihkaiskaa! :)
 
Maanantai 4.4.2011



Nima...............30v. ......kp4/28-37............yk6
Joku_raja.........29v. ......kp4/29................yk3
Wanda_81........29v. ......kp7/30-42............yk7
Kippi...............30v. ......kp9/26-28............yk7
Jonesy.............30v. ......kp10/25-35..........yk5
Ginger.............35v. ......kp13/??...............yk15...... 1kkm
Tatja...............34v. ......kp13/18-29..........yk9.... terolut(tauko)
Ronjaliina.........29v. ......kp16/24-29..........yk5
Demuli.............31v. .....kp17/32-39..........yk6
Sunni...............32v. .....kp17/23..............yk5
Sara_78............32v. .....kp22/38..............yk3
Viena...............33v. ..... kp22/29-31.........yk3... 1 km
Sakara.............34v. ......kp30/?...............yk3
Sintti-79...........31v. ......kp27/23-30.........yk21... dpo17, 2. inssi
anskilia.............31v. ......kp37/30.............yk3
Miimau.............31v. ......kp37/27.............yk9
Amanda77........33v. .......kp37/34.............yk12... 1 km, 3*clom+menopur
PauhaavaSydän..28v. ......kp49/?...............yk7
Vadelma30........30v. ......kp49/32.............yk5
Scrat................31v. ......kp72/32-38........yk12.... 4*terolut
Annastiina79.....31v. .......kp73/30-58........yk14



Taustalla:
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tuiskuli...............29v. ....yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Wanda Kiva kuulla sinusta. Sama juttu mulla, että luen kyllä palstaa päivittäin vaikken kommentoikaan. Koitan taas aktivoitua vähän enempi. Tämä vauvakuume on kyllä melkolailla raastavaa ja fiilikset heittelevät toivosta epätoivoon. Koitetaanhan piristyä ja uskoa, että kaikki menee lopulta parhain päin =)

Minkälaisia käyttökokemuksia teillä on ovulaatiotesteistä? Mulla on nyt ollut käytössä apteekista ostetut Onni ovulaatiotestit. Siinä käytetään aamupissaa. Olen kokenut, että sofin testit olivat jotenkin selkeämmin tulkittavat. Onni testeissä viivat jotenkin sumeampia. Hintaakin noile apteekin testeille tulee enempi kuin netistä tilatuille sofeille. Ihmettelen tuota aamupissan käyttöä, koska muualta olen lukenut, että hormonia erittyy parhaiten päivällä 10-20 aikaan.
No joka tapauksessa eilinen testi näytti siltä, että ovis voisi olla kyseessä. Taas saa haaveilla... Miehen mukaan eilen tuli siitettyä :LOL: Usko omiin simppoihin on ainakin kohdillaan.
 
sunni
Mie oon kokeillu halpatestin liuskoja, sofin ja sit prisman.
Itelle jäi kokemus et noi halpatestin oli jotenkin parhaimmat ja viivat "jämäköitä" mammksin ihan paskoja ja prisman tuntu epäluotettavilta,kun huvikseni kerran pissasin viikko oviksen jälkeen niin se näytti kahteen tikkuun plussaa, ja mie hölmönä ruikkasin sit halpatestin, nii siihen tuli vaan yks viiva.
Tiiä sitten noista,luottaako kohta yhteenkään.
Minäki kun hurahtanu oon tähän kuumeeseen, nii menkkojen jälkeen kun se vouhotus iskee päälleen jo kp7, niin tulee kuseksittuu vähä välii et saa jännitystä tähän elämäänsä,kun tuntuu ettei miun päähän mahu nyt mitäöän muuta kun nämä vauva-ajatukset..ei jessus...
Eilen oli telkkarissa vastasyntyny vaavi, nii meikä purskahti itkuun :ashamed:

Nooo..katoin tota uusinta maanantaipäivitystä, et meikäl jo 17/23, eli kohtahan se jo täti hurahtaa kylään taas :'(
Et sillee. Ei tää sadepäivä yhtään auta näitä fiiliksiä. Tuli nyt nopee lämpimät kukkapenkin möyrintäkelit :)

Testaaks mahdollisia plussia kukaan tällä viikolla???

*plussatuuuuuulia * teille :heart:
 
Kiva kuulla Wanda susta pitkästä aikaa, kanavoi nyt kaikki turhautuminen ja stressi siihen remppaan ja sitten aurinkoisin mielin kohti kevättä!

Tatja, mä oon käyttänyt noita Mammaksi.fi:stä tilattuja ovistestestejä, en tosin mitenkään uskollisesti enkä ole saanut niistä vielä positiivista tulosta myöskään... Pitäis ehkä testailla vähän suunnitelmallisemmin et vois antaa niistä jotain palautetta. :D

Kävin tänään työterveyslääkärillä, joka suurin piirtein sanoi päin naamaa, että todennäköisesti viikonlopun episodi oli keskenmeno ja mun lyhyistä kierroista johtuen on erittäin epätodennäköistä, että raskautuisin ilman hoitoja. Ja sitten tulin kotiin ja sain kuulla, että yks kaveri joka on vuosia ollut vähän sitä mieltä, ettei koskaan halua lapsia, on raskaana. Juuri nyt en pysty iloitsemaan hänen puolestaan, ehkä jossain vaiheessa vielä. Tää ilta meni kuitenkin itkun ja epätoivon puolelle.
 
Sunni, juu mullakin on elämä yhtä tikusta toiseen pyörimistä. hemmetti. Ovulaatiosta piinaviikkoon. Eli jep tiedän tunteen ja jännitystä ei näin ollen elämästä puutu. Olisko mulla nyt Dp7, kp 22 joka tapauksessa eli tällä viikolla ekat r-tetit taas dipataan. Aika pessimistisellä asenteella, pakko myöntää. Ja heh, pakko teille myöntää myös se että ekan testin tein jo viime lauantaina!!!! Miten urpo voi ihminen olla :D Dp4 tai 5 oli sillon, mutta sainpahan taas negan ja sitä kautta uuden suola-annoksen tohon hiton syvään haavaan. Tyhmä, tyhmä, tyhmä. Nyt yritän kuitenkin kärvistellä tonne perjantaille kun illalla on megajuhlat niin olisi hyvä tietää voiko viiniä maistella.
 
Kippi
Väsynyt moi kaikille :)

Jonesy iso rutistus siulle täältä, nyt avaan kädet :hug: Mä en halua kuulostaa lääkäriä puolustavalta mutta ehkä silloin kun itse on jo valmiiksi mieli maassa, helpommin myös tulkitsee toisen puheet tyrmääviksi. Eihän lyhyt kierto (sitä paitsi 25-35 on käsittääkseni täysin normi-kierto?) kai raskautumisen esteenä ole. Ei uskota ainakaan tässä asiassa lekuria!! Sen sijaan uskon että toi keskenmenoon suhtautuminen vaihtelee TODELLA paljon lääkärikohtaisesti, olen kuullut tosi ikäviä esimerkkejä lääkärien toksäytyksistä. Ehkä jotkut heistä yrittää suhtautua lohdullisesti sitä kautta että vaan "toteaa lääketieteelliset faktat" mutta kyllä ihminen pitäisi osata ja uskaltaa kohtaa ihmisenä ja edes jotenkin viestiä empatiaa. Jos tuo kiertoasia alkaa sua enemmän mietityttämään, hakeudu lapsettomuuteen erikoistuneelle lääkärille, saat sieltä varmasti miljoona kertaa asiallisempaa palvelua! Mutta edelleenkään, mä en usko sun kierron pituuden olevan esteenä.

Sympatiat myös muista kuvaamistasi fiiliksistä. Sori nyt tulee naiset surkeutta tältäkin kanavalta ;) ... Mä huomaan että laitan hulluna energiaa töihin, urheiluun, kotiin ja ihmisiin ympärilläni. Eikä siinä mitään, kaikki hyviä asioita ja vaativat energiaa, MUTTA musta tuntuu että mä osittain peitän kaiken tohinan alle pelkojani ja surua ettei koskaan saada lasta. Huomaan sen siitä, että Sunnin tavoin saatan jopa vaippamainoksesta purskahtaa itkuun! En kestä nähdä vauvoja ja toisaalta ne on ihania. Ovista pitäis alkaa testailemaan ylihuomenna ja miehen kanssa ollaan samoilla linjoilla että yritystä täysillä kehiin, mutta silti mulla ei ole oikeastaan yhtään uskoa tähän kiertoon. Ensimmäistä kertaa oon ihan varma ettei tälläkään kertaa kuitenkaan tärppää enkä v... jaksa (Anteeksi kielenkäyttö mutta tältä nyt tuntuu) siitä v... pettymystä taas. Enkä myöskään jaksa niitä latteuksia joilla ystävät lohduttaa vaikka rakastan heitä ja tiedän että he toivoo sitä vauvaa täysillä meille. On vaan sellanen olo että kunpa en olisi koskaan kertonut kellekään kun en jaksa "päivittää" tilannetta joka v... kuukausi kun mitään päivittämistä ei edes ole! Heh mä oikeen innostuin tosta v:n viljelystä ja tekee muuten hyvää! Summa summarum VITUTTAA koko vauvakuume tällä hetkellä. Enkä usein käytä tuota ilmaisua mutta nyt se kuvaa parhaiten.

Sori naiset tää täti rupes tuulettelee :LOL: Ja Jonesy mulla on myös sellanen kamala pelko koko ajan että kuka kertoo seuraavaksi olevansa raskaana. Vaikka on ihmisiä kenelle sitä raskautta toivon varmaan ihan yhtä paljon kuin itselleni, niin tällä hetkellä en osaisi ensihetkellä tuntea muuta kuin oman tuskani. Itsekästä mutta rehellistä. Hetken sulateltuani varmasti olisin onnellinen ja iloinen ja osaisin erottaa oman ja ystävän / tutun vauvakuumeen toisistaan. Kuten moni on todennut, ei se ole koskaan itseltä pois, se vaan tuntuu silti niin epäreilulta kun jotkut vaan tulee puolivahingossa raskaaksi.

Taidan vetäytyä nukkumaan,anteeksi pitkä valitus mutta tekee hyvää kun tietää että täällä voi tällaisetkin tunteet kertoa. Maanantai-Blues tai jotain... Levollisia unia ja koitetaan jaksaa!
 
Kippi
Samoin Jonesy ihana oot! Kun luin ton viestini niin pakko tarkentaa, että kyllä me teidän ihanien raskauksista osaisin tuntea iloa. Oikeen mietin sitä tossa yks päivä, miten toivon että kaikki täällä plussaisi. Mutta jep,suosta edes lähemmäs rantaa on tän hetken tavoite ;) ja mehän VITTU onnistutaan siinä!! T. VVV-Kippi :)
 
sunni
Huomenta!

Kylläpä on kipin ja myös vienan
'kirjotukset kuin omasta päästäni laitettu. Samoja ajatuksia.
Mulla muuten yksi tuttu joka 20 vuotias, alkoi vkoloppuna avautumaan vauvakuumeestaan, että saisi miehen pidettyä.... VITTU kun teki mieli sanoa rumasti, että näillä asioilla ei leikitä...!
Toiset koittaa tosissaan sitä lasta saaha ja oottaa sitä kuin kuuta nousevaa jne.. HUOH :kieh:

Jonesy koitahan jaksaa ja etenkin jaksaa pitää toivoa yllä,että kyllä se vielä sinäkin raskaudut! Itse uskon ,että vielä me täällä olijat, joka ikinen sitä plussatikkua tullaan heiluttamaan, joku kaunis päivä. Itellä tosin joku outo fiilis, tuntemus, et miun kohalle se ei satu tänä vuonna just näitten megalyhyitten kiertojen takia.


Miull ois kyssäri, kun oviksen jälkeen, sanotaanko vaiks dpo5 rakastelette, niin onko teille tullu mtn outoja juttuja sen jälkeen?
Viime yönä mursu (eli muru) tuli kotiin ja meni peittoja väpytellessä puol yötä, tänään tuntuu et tuubat tärisee, eli vas puolelle muniksiin juilii ja navan alle kans.


Oon myöskin miettiny et jos nää kierrot ei ala tästä muuttumaan, uhraan sen 100 egee ja hakaudeun kesälomalla yksityiselle vaatimaan jotain lugehorkkaa itelleni.


Mukavaa päivän jatkoa murut! Ja pidetään se lippu korkeella anyway

ja Viena NYT se huhtikuun eka plussa!!!!"!
 
Tatja ja Jonesy, ihania olette! :flower: Miksiköhän sitä on pysytellyt täältä poissa kun kuitenkin aina tulee hyvä mieli lukiessa tsemppauksianne. :)

Jonesy, tsemppiä! Varmasti pistää mielen matalaksi tuollainen lääkärikäynti, mutta kuten kippi sanoi 25-35 päivän kierrothan on ihan normaaleja, varsinkin nämä hiukan pidemmät kierrot!

Tatja, on tää todella raastavaa hommaa tämä vauvakuume. Mieli heittelee epätoivosta täyteen onneen ja uskoon että pian olen raskaana. Nyt alan onneksi kallistumaan tuohon jälkeisempään fiilikseen taasen. Sunni sanoi hyvin että kp7 iskee vouhotus päälle, no niinhän se täälläkin teki ja ensimmäinen ovulaatiotestikin on käytetty vaikka ovis on odotettavissa vasta joskus kahden viikon päästä! :D
Viena, et ole ainut joka testaa ajoissa raskaustesteillä, saatan joskus jopa menkkojen jälkeenkin testata, jos vaikka olisi ollut valemenkat. Ei ole tähän mennessä ollut. :D

Ovulaatiotesteistä, mulla on nyt käytössä kotitesti.fi:stä ostetut sofin testit., en niistä tykkää ollenkaan. Kontrolliviivakin on jotenkin aina kummallisen sumea. Halpatesti.fi:n liuskoihin tulee aina voimakkaat selkeät viivat. En sitten tiedä miltä näissä sofin testeissä ovisplussa näyttää kun viime kierrossa en sitä bongannut harvan testailun vuoksi.

Sunni, kivaa että joku muukin odottaa kukkapenkin möyrintäkelejä! :D
En osaa sanoa noista oviksen jälkeisistä tuntemuksista mitään muuta kuin että itselläni on aika paljonkin tuntemuksia oviksen ja menkkojen välissä muniksissa ja kohdussa. Tähän mennessä itselläni ne on olleet ihan vaan menkkoihin valmistautumista.
 
Tiistai 5.4.2011



Nima...............30v. ......kp5/28-37............yk6
Joku_raja.........29v. ......kp5/29................yk3
Wanda_81........29v. ......kp8/30-42............yk7
Kippi...............30v. ......kp10/26-28...........yk7
Jonesy.............30v. ......kp11/25-35..........yk5
Ginger.............35v. ......kp14/??...............yk15...... 1kkm
Tatja...............34v. ......kp14/18-29..........yk9.... terolut(tauko)
Ronjaliina.........29v. ......kp17/24-29..........yk5
Demuli.............31v. .....kp18/32-39..........yk6
Sunni...............32v. .....kp18/23..............yk5
Sara_78............32v. .....kp23/38..............yk3
Viena...............33v. .... kp23/29-31..........yk3... 1 km
Sakara.............34v. .....kp31/?................yk3
Sintti-79...........31v. .....kp28/23-30..........yk21... dpo18, 2. inssi
anskilia.............31v. .....kp38/30..............yk3
Miimau.............31v. .....kp38/27..............yk9
Amanda77........33v. ......kp38/34..............yk12... 1 km, 3*clom+menopur
PauhaavaSydän..28v. .....kp50/?................yk7
Vadelma30........30v. .....kp50/32..............yk5
Scrat................31v. .....kp73/32-38..........yk12.... 4*terolut
Annastiina79.....31v. ......kp74/30-58..........yk14



Taustalla:
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tuiskuli...............29v. ....yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Moi!
Olen täällä käynyt joka päivä useaan kertaan teidän kirjoituksia lukemassa, vaikka en ole mitään jälkeä itsestäni jättänytkään. Teidän tuntemukset kuulostaa niin tutuilta.

Jonesy lle pahoittelut mahdollisesta varhaisesta keskenmenosta ja epäasiallisesta lääkäristä. Ei oikein kuulosta sellaiselta lääkäriltä, jollainen lääkärin kuuluisi olla. Munkin eräs ystävä koki kerran työterveydessä ohimennen kommentin, että no se on varmaan joku tuulimuna. No itkienhän siitä sitten hän lähti yksityiselle, koska halusi varmistaa tilanteen ja meni sopivasti siinä sitten jotain 7-8 kuukautta ja hän synnytti pienen tytön. Että se siitä tuulimunasta! Lääkärit vaan ei ite ehkä tajuakaan, miten paljon heidän sanoillaan ja sanavalinnoillaan saattaa olla vaikutusta! Ei kannata yhden lääkärin vuoksi heittää kirvestä kaivoon! Tsemppiä!

Sunnin, Vienan, Wandan ja Kipin ajatukset kuulostaa niin tutuilta! Välillä tulee niitä aikoja, että pienimmästäkin asiasta ja aiheesta vauvoihin liittyen alkaa itku nousta silmiin ja kurkkuun. On se kummallista! Miten elämä kääntyykin "olen vuosia yrittänyt olla tulematta raskaaksi" -ajattelusta, "voi kunpa voisin nyt tulla raskaaksi" -ajatteluksi.

Tosin tämä kierto on nyt ollut mulla jotenkin erilainen. Oon ensimmäistä kertaa tikutellut ovista ja miehen kanssa on vietetty helliä hetkiä peittojen alla monia kertoja, mutta silti jotenkin en ole tässä kierrossa ole ollut kiinnostunut sen suuremmin tästä raskautumisesta. Kai mä oon ensimmäisten kiertojen uutuuden viehätyksen ja vouhotuksen jälkeen nyt rauhoittunut. Kyllä mä toivon, että raskaustestin plussa munkin kohdalle osuu ja varmasti tämä tästä vielä kesää kohti yltyy tämä mun into, mutta tää on ollut rauhallinen kierto. Mulla on ollu tosi paljon kaikkea puuhaa niin, että kiirettä on pitänyt. Toisaalta olen selvästi myös nauttinut elämästä ja niistä sellaisista asioista, joita en voisi tehdä, jos meillä olisi vauva. Kai tää on jotain alitajuista, en tiiä. Mies on tuntunut entistä ihanammalta. Liian harvoin sitä arjen keskellä pysähtyy ajattelemaan, miten ihana mies mulla onkaan. Sitä vaan huomaa likaiset sukat, jotka ei ole löytäneet tietään pyykkikoriin tms. Tässä viime päivinä oon useasti huomannut miettiväni vain sitä miten hieno mies mulla on. Mitäköhän mulle on tapahtunut! Pitäisköhän tästä kaikesta olla huolissaan! ;)

Tämän kierron hiljaiselosta huolimatta mulla on todella kova usko nyt siihen, että minä ja me kaikki muut täällä kyllä vielä saadaan se oma vauvamaha!! Luottamus tähän on nyt todella kova! Vähän olen ihmetellytkin, että miten tää ees voi mennä näin, että menee näin pitkä aika kuitenkin ja kukaan ei plussaa... Toisaalta kun katsoo plussanneiden listaa niin marras- ja joulukuun plussa-aallon jälkeen toisaalta ehkä on luonnollista, että tilastollisestikin tulee vähän rauhallisempia aikoja, mutta kyllä mä oon jo sitä mieltä, että voitais aloittaa uusi raskausplussien aalto hyvinkin pian!! :)

Tätä raskautusmisaaltoa ootellessa...

Voimia ja tsemppiä kaikille, sekä kevättä rintaan ja iloisia ajatuksia! :) Kyllä tämä tästä iloksi muuttuu meillä kaikilla!
 
jonesy pahoittelut munkin puolesta mahdollisesta km:sta. ):

Mullakin on välillä aivan samoja itutus-, ahdistus ja pelkofiiliksiä kuin teillä muilla. Jotenkin kun kuukaudet tu vierii, tunnelmat vaihtelee. Mulla on kestänyt jo niin kauan, että välillä pelot on aivan kamalia. Aluksi ne oli vaan lieviä ja oli helppo itseä rauhotella. Mut nyt meen kuin vesiliukumäessä - tuntuu et mutkat ja vauhti ei ole itsestä kiinni ja ainoa toive on se, että putken päässä on lopulta se mitä toivon Ronjaliinan tavoin oon jotenkin entistä kiitollisempi siitä, et oon saanut niin ihanan aviomiehen. Oon siitä valtavan onnellinen. Tätä kaikkea olisi paljon vaikeampi kestää ilman häntä ja meidän hauskaa ja ihanaa arkea. Lisäks oon kiitollinen ihanista ystävistä, joista muutaman kanssa voidaan jakaa tätä kaikkea. Onneks elämässä on kaikkea muuta kivaa. Koitetaan iloita niistä, koska ihan pian meillä kaikilla elämä muuttuu ja vatsa kasvaa! :)

Mulla valeraskauden oireet kyllä jatkuu, vaikka su otin vikan lääkkeen ja tänään on kp1! Vuoto on vasta niukkaa, mut eiköhän se pian voimistu!

Rakkaat virtuaaliystävät, voimia ja luottavaista mieltä teille kaikille! Mä uskon täysillä, että se plussa-aalto tulee tänne vielä ja lujaa! :)
 
sunni
Kyllä sitä on nyt muutamaan otteeseen miettiny,et hittojako sitä pillereitäkin söi ja hulluks tuli suotta niistä hormonioireista, kun nyt tuntuu ettei raskaudu vaik kuin haluis, vaan anna olla jos ei haluis, niin varmasti tärppi kävis. Uskon että kun yli 10 vuotta popsi pillereitä, on sillä osuutta tähän,ettei raskaudu helposti, siis iän lisäksi.

Miekin uskon että plussaa alkaa ropisemaan meille kaikille ja pian! Pakko!

Amanda Millon olet viimeksi tehnyt r-testin?


Oi ku tänään kaivelin lapiolla ojia pihamaalle,että lumensulamis vedet valuis pihamaalta pois päin, itku kurkussa mietin, miten mukavaa ois kun ois muksu siinä jaloissa mukana möyrimässä...
Katkerana kyl vähän tääl ollaan et miks ei niit muksui yrittäny sillon nuorenpana... Entä jos ei.... Ei ei ei..en kyl lähe tuolle tielle...

Vaan kyllä vielä joskus tärppää.

Aurinkoista kevätsäätä joka nassuun! ..ja massuun :heart:
 
Sunnille, Kipille ja Wandalle ja kaikille teille muillekin tikutuksen ammattilaisille niin iso kiitos noista kaikista myötämielisitä kommenteista. Voi pojat että teki taas hyvää nähdä etten ole mielipuoli, tai vaikka olisinkin niin en ainut :LOL: Ja Wanda ihan mahtava oli toi sun menkkojen jälkeinen testailu valemenkkamahdollisuus mielessä. NIIIIN TAJUAN TON! Mutta kyllä rupesi naurattamaan koska näin niiin itseni tossa (nimimerkillä taas uusi negatesti tossa katselee romanttisesti silmiin :LOL:

Ja oli myös terapeuttista lukea kaikki Kipin V sanat tuossa ritirimpsussa eritoten tässä piinaviikon koopee 23.ssa ilman mitään oireita, kun lämmöt laskee kilpaa mielen kanssa.

Sunni tuli ihan kylmät väreet tuli tosta sun kauniista toivotuksesta että Vienasta eka huhtikuun plussa. Vaikka epätodennäköiseltä vaikuttaa, niin silti lämmitti mieltä. Kiitos :)
 
Pikaisesti näin ensimmäinen forumviesti täältä suunnalta parin viinilasin voimalla :) ;)
Täällä siis kirjoittelee 31-vuotias (syksyllä 32) nainen pääkaupunkiseudulta. Aivan uutena näihin lastentekojuttuihin ja vertaistukiforumeihin, aivan täysin yhtäkkiä, tupsahtaneena löysin tämmöisen keskusteluforumin jota olen vähän aikaa lueskellut, ja ajattelin vihdoin esitellä itseni koska te naiset tunnutte lukemisen perusteella hienolta seuralta :) ja mulla varmasti tulee matkan varrella kysymyksiä tai tilanteita, joissa olisi mukava jakaa ajatuksia muulle maailmalle niin rekisteröityminen tuli nyt sitten ajankohtaiseksi. Tämä ketju tuntui iän puolesta parhaimmalta vaihtoehdolta.

Taustatietona: elämäni ensimmäiset 31 olen ollut sitä mieltä, etten aio lapsia koettaakaan tehdä koska se ei sovi uran kanssa enkä halua ketään mitään kolmatta minun ja mieheni väliin. Noh kissoja meillä on 2kpl ketkä ovat kuin lapsia meille, ja se on tuntunut riittävän koko tämän kymmenen vuotta kun olemme olleet yhdessä tämän ihanan miehen kanssa <3 <3 Olen aina tutkinut asioita todella paljon, ja tuntui aina että tiedän liikaakin kaikista niistä aspekteista mitä lapsen kasvattamiseen, ja varsinkin maailmaan saattamiseen liittyy (esim en tiedä mitään hurjempaa ja järkyttävämpää kuin synnytysvideot, siitä on mun mielestä jollain tavalla luonnollisuus kaukana!). Ja ne aspektit on olleet niitä lapsen yrittämisen vastaan puhuvia asioita pitkään, kunnes kaikki vain jotenkin vaihtui mun päässä ;) Eli näin ne tilanteet muuttuu ja joskus voin vaikka kertoa lisääkin jos tulee sopiva tilanne :)
Kaikkea tämän palstan jargonia en oikein osaa, eikä se varmasti niin erityisen tarpeenkaan ole, koska kaikessa ollaan eletty 'tulee jos on tullakseen' -periaatteella miehen kanssa. Mies meistä kuitenkin ollut aina enemmän se, kuka olisi halunnut viedä asiaa eteenpäin siinä missä minä olen kammonnut kaikkea asiaan liittyvää.
Tiedoksi toki voin myös ilmoittaa, että tilasin ovulaatiotestejä ihan vain nähdäkseni onko tuolla alakerrassa mitään vaadittavaa toimintaa, että mahdollisesti meistäkin voisi vanhempia tulla joskus. Ihan kauheasti jännitti tilata niitä, koska (ei siis mitenkään pahasti kellekään tarkoitettu) olen ajatellut sen vain lisäävän "vauvakuumehulluutta" ja näinkin uuden asian ollessa kyseessä mulle itselleni niin tuo on todella iso juttu! Lisäfaktoja sen verran, että pillerit olen libidon liiallisen hillitsemisen takia jättänyt pois 2010 keväällä joskus, mutta keskeytetty yhdyntämuotokin keskeytettiin sitten helmikuun hujakoilla 2011 kun tämä ällistyttävä päätös päässäni lopullisesti syntyi näistä asiosta :) eli jos oikein palstavirallisesti tämä tehdään niin yk3 ja esikoinen tosiaan :) Kierto on 27-28 päivää ja tällä hetkellä on menkat meneillään. Normaalisti menkat kestää 7-9 päivää, tällä hetkellä 4.päivä meneillään.

En osaa vielä sanoa tällä hetkellä kuinka aktiivisesti tulen täällä vaikuttamaan, koska pyrin suhtautumaan tähän, kuten kaikkeen muutenkin elämässäni ja parisuhteessani, hyvin rennosti ja pakottamatta. Mistäs sitä tietää miten pahasti voi asioihin hurahtaa mutta toivon kuitenkin etten hirveästi ;-D

Hihih ei tästä nyt sitten niin 'pikainen' tervehdys tullutkaan, kääk apua :D ;) Kiitos ja anteeksi.
 
Tervetuloa Mandala! Tänne vaan sekaan, täällä se hulluus tarttuu!! Meillä oltiin molemmat vähän sitä mieltä ettei lapsia tule, mutta minä sitten pehmenin pikkuhiljaa ja kuinkas ollakaan mies oli samaa mieltä, kun uskalsin ottaa asian puheeksi. että näin se ikä varmaan tekee tepposet... Ja joku tuolla edellisellä sivulla kertoikin, että olisiko pitänyt aikaisemmin aloittaa, samoja mietteitä...
Täällä muuten vähän taas harmitusta, ilmeisesti kp5 ja yk taitaa olla 7. Noista ovistikutteluista oli puhetta, minähän tosiaan tässä kierrossa tikutin ekaa kertaa ja sieltä rupesi niitä haamuviivoja tulemaan. Sitten alkoikin menkkavuoto, että näin. Vahvimman viivan sain, kun vuoto oli jo reilua. Tässä tulee samoja mietteitä kuin muillakin, eli olisko valemenkat tai sitten toosi reilu kiinnittymisvuoto. Samanlainen oli kyllä se aikaisempikin lyhyt kierto ja silloinkaan ei siis mitään tapahtunut. Eli kai minulle voisi listalle laittaa kierroksi 15-36. Ja tein yhden raskaustestinkin, mutta tottakai se näytti negaa : / Olen käyttänyt sittarista saatavia Pregcheckin testejä, mulla ne on ainakin selkeesti näyttäneet negat, ei ole haamuilleet. Noista ovistikuista en osaa vielä sanoa, kun ekaa kertaa käytin ja tosiaan oli näin lyhyt kierto.

Olikohan täällä vielä mitä kommentoitavaa, en muista edelliseltä sivulta :headwall: Joka tapauksessa, edelleen kaikille piinaileville tsemppiä ja pahoittelut muille alkukiertolaisille.:flower: Ajattelin muuten tilata yksityiselle gynelle ajan, vaikka ei ole sitä vuottakaan mennyt, mutta tosiaan saisi sitten varmuuden että tuolla alhaalla on kaikki ok. Vaikka en kyllä välitä siitä ronklaamisesta, mutta vähällä tähän saakka on päässyt. Teillä muilla lienee paaaljon enemmän kokemusta, kun on hoitojakin takana.
 

Yhteistyössä