**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.6**

Tämä ois varmaan myös mun ketju (s.-82). Jätin ehkäisyn pois viime kesäkuussa, ja mitään ei vielä oo tapahtunut. Aiemmin en uskonut, että haluaisin lapsia ollenkaan, mutta sittemmin mieleen on tullut että pitäisköhän katsoa tämäkin tie, jos se meille suodaan. Mutta mulla ei kyllä oo niin kiire, mies on enemmän se joka toivoo :). Foolihappoa syön kun muistan, mutta muita poppakonsteja ei ole käytössä, uskon enemmänkin siihen että tulee jos ja kun on tullakseen.

En tiedä monesko yrityskierto on menossa, ehkä noin seitsemäs? Kiertopäivä on tällä hetkellä 45., eli epäsäännölliset menkat ja pitkä kierto. Jos on erityisesti helsinkiläisiä täällä niin laitelkaa yv:tä, jos haluatte vertaistukea tai miksei myös kahvilaseuraa :).
 
Voi Sintti, mäkin niin toivoin sinne plussaa! Tsemppiä ja positiivisia ajatuksia sinne sinulle!

Mulla on 2,5v pieni neiti tänään koko päivän hoidossa mun kaverina. Voi vitsi! Tulee entistä enemmän sellanen olo, että joo, kyllä mäkin haluun ihan oman lapsen kanssa viettää tällasta kotiäitielämää! Käydä vähä puistossa ja leipoa sämpylöitä jne! :) Aika suloinen tapaus!

Ovista ei tikutuksissa vielä ainakaan näy, jatkamme siis tikutusta ja harjoittelua! ;)

Aurinkoa ja plussia kaikille!
 
Ovulaatiotesteistä.... Sunni niistä jo tuossa puhuikin ja mä nyt sitten jatkan... :)

Eli eikös se siis oo niin, että on ovulaatiotesti näyttää plussaa niin ovulaatio on vasta tulossa, eikä silloin kun testi näyttää? Vai oonko ymmärtänyt väärin?
Lisäksi mua kiinnostais ovulaatiotestien suhteen kokeneempien kommentti myös siihen, että miten monena päivänä ovulaatiotestiin voi tulla haamuviiva? Tai kuinka monena päivänä teillä on tullut haamuviiva ennen varsinaista "plussaa"?

Mä nyt "sorruin" tikutteleen ovista tilaamillani tikuilla ja tänään tuli lievän lievän lievä haamuviiva. Tod näk tää kierto menee meillä varmaan ohi, koska ollaan aikalailla eripuolilla viettämässä viikonloppua miehen kanssa. Molemmat omien kavereiden luona tahoillaan. Mutta eipä tuo haittaa, kuten nyt tässä kierrossa oon melko yltiöpositiivisesti ajatellut! :) Kaikki aikanaan! Mä oon jo onnellinen näistä ovistikutteluista saati sitten että pääsis joskus raskaustestejäkin "tikuteleen"! :) Hihii!
 
sunni
niin siis niitten viivojenhan pitäis ollaa yhtä vahvat tai testiviivan vahvenpikin.

mutta mie aattelin et jos se miun viiva ois ollu vahva jos oisin bongannu sen oikeeseen aikaan... ja sit ku alko haalistuu ja haalistuu se testiviiva eilisestä,et ovis ois jo menny, näin mie tän homman päättelisin.
eli siis kun su ei tullut testiviivaa ollenkaan, maanantaina haalee testiviiva, se ite kontrolliviivakin siis ollu tosi hailakka koko ajan, en tiedä voiko toi greippi vaikuttaa,en keksi mitään muuta selitystä,kun aiemmin kotrolli viiva ollut aina vahvan värinen,muissa kierroissa siis.
niin no kuiteski, eilen vai oliko se hitto tiistai kun ne molemmat viivat oli hailakoita,mutta lähestulkoon silti samanvärisiä,et aattelin sen oviksen olleen. TAI sit sitä ei edes tuu tässä juoksussa, niiku me koiraihmiset sanotaan :D

Mut hei, Ronjaliina, jos ne siun testit ei ollu kovin kalliita, niin testaile ihmeessä vaan. ite testailen YLEENSÄ puolen päivän jälkeen ja sit illalla.
nyt sorruin eilen aamul testaa, en tosin aamupissistä,niin siin tais olla se vahvin.

kauhhee ku tännän tulin funtsineeks,miten rutosti mul on viimesyksystä asti menny raha noihin testeihin. epätoivoissani ku kuvittelin olleeni raskaana viime syksynä,niin tulin vähän väliä tilanneeksi r-testejä netistä ja sit hurahin noihin ovuihin... Tällä viikolla menny su kaks, ma kaks, ti kaks, eilen 2-3 (en muista enää :ashamed:) ja tänään kaks, vai kolme,,,ei helvetti..... nyt miun pittää lopettaa tää höy´ryyminen, kun ei se raskautumista auta yhtään, vaik kuin testaan :D


Kerro Ronjaliina ihmeessä mitä viivoja sulle sit niihin testeihin tulee :)
 
Sunni, kuten Ronjaliina tuossa valistikin, saat ovulaatiotikkuun viivat kun LH-piikki on päällä. LH-piikki laukaisee ovulaatio NOIn 12-48h päästä. Eli siitä kun saat ne vahvimmat viivat on ovis vasta seuraavana päivänä. Siis nämä ovat toki arvioita, itse epäilen että itse ovis tapahtuu mulla pari päivää LH-huipun jälkeen.

Ja kyllä, mulla ainakin vaihtelee ovisoireet. Välillä oireilee piikikkäämmin ja jomomottaa enempi. Greippimehut käytössä. Luulen että vetelin sitä vähän liikaakin aluksi ja mulla limat häipys kokonaan. Nyt olen vähentänyt määrää noin lasi päivässä. Lisäksi aikamoinen kavalkaadi vitamiineja, vehnäalkioöljyä, tislaamatonta omenaviinietikkaa yms. :) ja onneksi tuo punaviinikin maistuu :saint:

Pauhaava sydän sydämellisesti tervetuloa :)

Täällä kp18 eli piinaviikko päällä. Huh miten jännää.
 
Ja ai niin, voisi noita plussia tipahdella tähänkin ryhmään, ihan vaikka ropisemalla. Hieman hiljainen on ollut päättyvä kuukausi.

Tässä teille lastillinen ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
:kiss:
 
Sintti, voi harmitus…
Teitä ovisbongaajia haluun vähän rauhotella, et ei se välttämättä oo este raskautumiselle, vaikkei ihan samana päivänä olis yritystä… Siimahännät voi parhaimmillaan elää useita päiviä! Joten kantsii kuitenkin yrittää! :)

Mulla on ihan hirveet valeraskausoireet! Jos en tietäis etten voi olla raskaana, luulisin, että olen. Mulla on kaikki samat oireet kuin sillon kohdunulkoisen yhteydessä - alavatsaa nippailee vähän väliä, nännit on kipeät, pientä nuhaa, iltaisin palelua, uni on katkonaista (yleensä nukun kuin tukki), väsyttää, on koko ajan nälkä, jne. No, luulenpa et syynä on noi lääkkeet ja ehkä se, et flunssa koittaa iskeä. No, hetken ehdin jo mietiskellä, et mitä jos se kymppimillinen munis oliskin kasvanut isoks ja ovis oliskin tullut puoliluomusti. :) Tiedän, että se on lähes mahdotonta, mutta mitä ei toiveet vois saada aikaan! Luin sit järkeä takoakseni, et Primolut kait ehkäisee ovista, joten se siitä haaveilusta. :)

Pauhaavasydän tervetuloa!
 
Viimeksi muokattu:
Marienna, niin paljon kuin toivoisinkin, tää taitaa olla vaan lääkkeiden vaikutusta ja mielikuvituksen vilkkautta. Nimittäin plussaamisen todennäköisyys viime kierrossa oli jotain yks sadasta tuhannesta. :) Ihana kuulla, että sulla mahan kasvatus sujuu hyvin! Mikä sulla on ollu vointi? Alkaako vatsa jo kunnolla näkyä? Sori palstalaiset, että aihe menee vähän raiteiltaan, mutta kovasti olis kiva kuulla vanhoista tutuista, vaikken uskalla tuolla plussapuolella käydä (pelkuri...). Musta tuntuu jo ikuisuudelta, kun olin teidän mukana plussa-aallossa. Kovasti koitetaan täällä saada aikaan vastaavaa kuin sillon syksyllä! :)
 
ON jälleen. Testattu puhdas nega aamuvirtsasta (tosin keskellä yötä jouduin käymään vessassa myös). Nyt DPO11 eli varhaista on. Itse nega ei niinkään masentaisi vaan eilen illalla alkoi pieni tuhruvuoto ja kuukautiskivut voimakkaina. Tietenkin toivoa on, kunnes täti saapuu, mutta mun aiemmat fiilikset taisivat pitää paikkansa. Ei tullut siis jouluvauvaa tänne. Harmittaa myös, että tämä kierto jää varmaan kovin lyhyeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kippi
Sintti voimahaleja täältä ja pahoittelut!! Minäkin kovasti toivoin teille plussaa. Mutta älä menetä toivoasi, kolmas kerta toden sanoo... :hug:

Tervetuloa PauhaavaSydän :wave:

Sunnille kärsivällisyyttä ovistesteihin. Itse olen ottanut testien ohjeiden mukaisen linjan että testaan vaan kerran päivästä houtuksesta huolimatta. Kun olen saanut vahvan plussan testiin, olen lopettanut testaamisen sen kierron osalta ja jättänyt loput luonnon hoidettavaksi. Jos pupuilua kuitenkin on siinä oviksen tienoilla ahkerasti, pitäisi tsäänssit olla ihan hyvät =) Ja siittiöthän tosiaan elää ainakin sen 3 päivää jos ovat sellaisessa kunnossa.

Amandalle tsemppiä "valeraskausoireisiin", mäkin haluaisin uskoa että aina on toivoa että kyseessä olisikin The Real Deal... :p Jotkut muutkin on kirjoittaneet täällä siitä, että on uskoneet olevansa raskaana ja pettymys on ollut kamala tädin saapuessa. Itselläni myös oli tällainen tilanne viime kierrossa, musta vaan TUNTUI vahvasti, tätiä edeltävänä iltanakin että olen raskaana. Se tuntui toisaalta hullulta, toisaalta olin aivan täysin varma raskaudesta. Kropassa oli outoja tuntemuksia ja tunteet oli eri tavalla herkässä kuin normaalisti, vaikka normistikin olen aikamoinen ilon- ja surunkyynelten tirauttelija ;) Pettymys oli hirveä mutta nyt jo uuteen nousuun ja oviksen odotteluun.

Eilen koin kyllä alakuloa taas, kun uimahallissa oli tosi paljon lapsiperheitä. Saunassa mua alkoi melkein itkettämään, taas aivan yllättäen, kun viereen tunki pikkuisia ihmisiä äiteineen. Tuli vaan sellanen olo, että mä en ole edes vielä raskaana, miten voisin koskaan olla tuossa vaiheessa että tulisin useamman lapseni kanssa uimaan... Ja miten haluaisin enemmän kuin mitään olla siinä tilanteessa joskus. HUOH : /

Iloista viikonloppua kuitenkin kaikille, onneksi on taas kivoja juttuja tiedossa enkä aio murehtia!! Nautitaan keväästä naiset!
 
joku-raja paljon plussasäteitä, tosiaan välttämättä dpo 11 ei vielä näytä plussaa, vaikka tulolla olisikin. Toivotaan paljon tälle kuulle plussia tännekin, kun viime kuu oli niin hiljainen!

Itsellä on menossa todella aallonpohjaolo, vaikka ovis pitäisi tulla viikon sisällä ja mieli sillä tavalla korkealla. Sain kuitenkin ensi viikoksi ajan silmänpohjakuvauksiin ja pelottaa ihan hirveästi, että sieltä löytyy jotain sellaista, joka muuttaakin meidän tilanteen vauvan suhteen täysin. Diabetikoilla retinopatia ei ole harvinaista ja jos silmänpohjat ovat huonossa kunnossa, voi se kaiketi olla este raskaustoiveille. Lääkäri ei asiasta mitään puhunut, kun vauvasta juteltiin, enkä silloin tajunnut siitä kyselläkään. Nyt vain on tullut luettua asioista netistä enkä saanut yöllä edes unta, kun niin murehdin silmiäni. Ahdistaa niin, että tekisi mieli vain vollottaa, vaikka ei siitä mitään hyötyä ole. Ja hyvä asiahan on, että silmät tutkitaan, mutta jos kaikkien vaikeuksien ja taisteluiden jälkeen tuleekin eteen vielä tämäkin, ja jos vauva meiltä kielletään lopullisesti... oivoi:'(
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas :wave:

Olen käynyt ahkerasti lukemassa teidän kuulumisianne vaikka oon itse tässä taustaillut jonkin aikaa johtuen saamastani diabetes -diagnoosista.
Nyt oli pakko tulla tsemppihalittamaan Saraa kun omat ajatukset on niin samoissa sun kanssa :hug:
Mulla kans d-hoitajan kanssa treffit tulossa ja sen jälkeen silmänpohjakuvauksiin. Työterveyden omalääkäri jo kielsi meiltä vauvasuunnitelmat kunnes tilanne on kartoitettu. Itse vähän oon toista mieltä koska pitkäaikaissokerit on tasolla 44% eli vain hitusen yli normaalin. Pitäisi vaan malttaa odotella sitä lupaa. Jos sitä ikinä tulee : /

Tervehdys myös jo tutuille että ihan uusille palstalaisille :) Hengessä ollaan mukana vaikka en täällä aktiivisesti huutelekaan. Ja palaan ihan varmasti heti kun lupa heltiää!

Plussatuulia koko poppoolle ++++++++++:whistle:
 
Amanda vointi on ollut alussa rv 4-7 väsynyt, sitten äärimmäisen hyvä rv 8-16 ja sitten tosi väsynyt rv 17-19 ja nyt aika normi. Mahaa ei peitä muu kuin sirkusnorsu, jos sellainen eteen joskus sattuisi :LOL:. Ei vaan... painoa +0kg alusta, mutta vauvamaha on kyllä tullut ihan selvä. Kilpparithan mua on pelottanut. Lääkitys alettiin rv 6+ ja arvot on nyt hyvät, mutta kyllä sitä kontrolloidaan silti. Saa pari ylimääräistä ultraakin rv28 ja rv36. Koska nyt on ollut jo muutaman viikon liikkeitä ja niistä pari viikkoa aivan selviä (nytkin potkia naputtaa siellä), niin olo on helpottunut hurjasti. Kyllä sitä kokoajan silti on varuillaan. Ihan kunnolla ei uskalla iloita...kurjaa. En tiedä miksi olenkin niin pelkuri :ashamed:.

Tulkaa kaikki plussapuolelle!!!! Vitamiineja, seksiä, jalkoja ylöspäin, greippiä, punkkua ja työterveydestä kinuatte kaikkia kokeita härskisti :D.

Mä pidän peukkuja!!!
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani.

En ole saanut oikeen aikaiseksi kirjoitella vaikka lähes päivittäin käyn lukemassa. :ashamed: Flunssa on iskemässä ja mielialat muutenkin aika apeat. Viimeaikoina on harmittanut, kun yritys on alotettu jo marraskuussa ja nyt on 3 kierto vasta menossa ja siitäkin tulee taas pitkä. Ovista olen tikutellut pari viikkoa päivittäin ja haamua siinä näkyy mutta ei plussaa. Eli kaipa tämäkin kierto menee sinne kp 60 paikkeille. :(
 
sunni
ON:
Hemskutti kun määä oon niin sekasin näitten kiertojen ja ovisten kaa. Pakko oli viel VIIMENEN testi tehä. nega oli. Oli nii ovistyyppiset oireet. Siis no eihän se testi sano et ois ovis menny jo, vaik oliki nega. TOIVON kylläkin et ois menny.... Et ois napannu toi alku viikon pano :s
Harmittaa edelleen kun ei päässy oviksen, tai _oletetun_ oviksen aikaan pupsimaan kun se rakas on siellä muilla mailla.. :s Kohtalo kiukkuilee mulle?
Mitä mieltä kanssasisaret oisitte, heittäsittekö toivon kaivoon jos oisitte mie??
blaah :mad:
Pelottaa vaan tää ikä. Kohta 33 vee... Paniikki. Ikäkriisi. Epätoivo.


Amanda Vieläkö sul on oireita?
JOSPA oisitkin pieniin päin :heart:

Jokuraja Tsemppiä & voimia :hug:

Kippi Tiedän niin ton tunteen :| kun on jossain itekseen jonne tulee äitejä muksuineenn.. se tunne.. "miks ei mullakin..." jne :'(
Jospa meille-KIN vielä!!!

Eksällä oli pikkutyttö kun seurusteltiin, hän avas miun silmät sillon, miten ol kiva puuhailla sen kaa kaikkee, eikä se ollukaan pelottava. Niiku miul oli se lapsikammo alle kolme kymppisenä. Ton muksun myötä tuli eka kertaa mulle olo et miekin haluun äidiks jne.
No toivotaan nyt vielä että kerkiis oman saada.

Voi vitsi mitä höpinää multa taas, huomaa etten saa puhuttuu kenenkää kaa live-elämässä näistä asioista.
Nytkin niin leppos olo saunan jälkeen.. aah...

jospa ,mie ihan pikkisen toivosin et oisko käyny tuuri tässä kierrossa,,nyt vaan on jo perjantai, ja pusittelut oli ti-iltana :s hmm..


No nii..mie hiljenen nyt :DDD

TSEMIT muille. JA heit infoo jos teette paksuustestejä, niiku mie joskus kaverille sannoin viime syksynä kun testiin eka kerran pissasin
 
Marienna, oletko käynyt työterveyden huollossa ottamassa verikokeita/testejä ja jos juu niin minkälaisia? Rupesi oikein kiinnostamaan :) Voisin käydä piikittämässä ihan ilolla. Sitten kiinosti myös noi kilppariarvot. Olen jo pitkään miettinyt että onko mulla arvok kohdillaan. Viime viikolla sain arvot TSH 2,5, T4V 11. Onko sulla ymmärrystä noista että ovat mitenkään ok? Musta ne on yläkanttiin ja tuo TSH pitäisi olla alempi? Missä päin sinun arvot heittelee tällä hetkellä?

Voimia ja valoa kaikille negan dipanneille. Kyllä se vielä iloksi muuttuu :)
 
Marienna, oletko käynyt työterveyden huollossa ottamassa verikokeita/testejä ja jos juu niin minkälaisia? Rupesi oikein kiinnostamaan :) Voisin käydä piikittämässä ihan ilolla. Sitten kiinosti myös noi kilppariarvot. Olen jo pitkään miettinyt että onko mulla arvok kohdillaan. Viime viikolla sain arvot TSH 2,5, T4V 11. Onko sulla ymmärrystä noista että ovat mitenkään ok? Musta ne on yläkanttiin ja tuo TSH pitäisi olla alempi? Missä päin sinun arvot heittelee tällä hetkellä?
TSH:n viiteraja on yli 17-vuotiailla 0.3 - 4.5 mU/l ja T4-V 10 - 21 pmol/l.

Eri labroissa saattaa hieman vaihtelua viitearvoissa olla. Omassa labrassani näköjään käytetään TSH:n arvoina 0.3-4 ja T4-V 9-19.
 
Viimeksi muokattu:
Viena, mäkin oon miettiny pääni puhki noita kilppariarvoja ja käyny muutamaan otteeseen työterveyslääkärillä. Yritin saada lähetteen erikoislääkärille, mutta työterveyslääkäri - ja mun klinikan lääkäri - oli sitä mieltä, et mun arvot on ok. Mulla on ollu lähes samat arvot kuin sulla - viimeks tosin TSH oli noussu 3:een. Tälläkin palstalla on ollu aiheesta juttua. Olikohan se Marienna, joka laittoi yhden hyvin linkin aiheesta? Siinä mainittiin, et raskautta yrittävillä TSH olis hyvä olla paljon suosituksia alempi, oliskohan ollu alle 2 tai 1. Joka tapauksessa alhaisempi kuin mulla on ollu. Monesti oon lukenu, et kilpparijutuista arvojen lisäks olennaista on oireet. Eli jos on oireita, kannattaa mennä lääkäriin. Mulla on joitain vajaatoimintaan viittaavia oireita ja siks vähän väliä mietiä, et pitäiskö asialle tehdä jotain. Mut pakko kai luottaa lääkäreihin... Onks sulla Viena jotain oireita, jotka vois liittyä kilpparihäiriöön?

Marienna, pidän peukkuja, et kaikki menee hyvin loppuraskauden ajan! Hienoa, et kontrolleja on usein, niin lääkitystä voidaan sit muuttaa tarvittaessa. Koita vaan nauttia vauvan odottelusta! Tsemppiä! :)

Joku_raja, pahoittelut tädistää... :hug: Miksi sulla aloitettiin clomit jo yk 3:lla?

Nima, voi harmitus... :hug: Tsemppiä uuteen kiertoon! Normaalipituinen kierto on hyvä merkki! Ehkä kroppa alkaa vasta nyt toimia oikein!

"Valeraskausoireet" senkun jatkuu. Lämmöt on koko ajan 37 paikkeilla, vaikken ole kipeä mitenkään. Muutenkin outo olo koko ajan ja lenkillä hengästyttää, vatsaa turvottaa, jne. Ehkä tää on joku virus, joka koittaa nostaa päätään. Tai sit nämä nykyiset lääkkeet ei vaan sovi mulle ollenkaan. Tänään otin onneks vikat, joten kp1 pitäis tulla muutaman päivän päästä.
 

Yhteistyössä