Kiitos kilpirauhaslinkistä,
Marienna!
Tämän -ja monelta muulta taholta kuultujen kilpirauhasjuttujen johdosta päätin mennä yksityiselle lääkärille, kun asia niin paljon painoi mieltä, ja kun kierto on lyhentynyt, väsymysoireet pahentuneet, ja muita kummallisisia asioita joista ei tiedä mistä ne johtuvat, mutta saattaisivat liittyä kilpirauhaseen. Kävin terveyskeskuksessa kilppari- yms kokeissa muutama kuukausi sitten, mutta kukaan ei osannut tulkita testien tuloksia..ja lisäksi testit otettiin väärään aikaan vuorokaudesta. S-THS oli tuolloin 2,1 ja t4v oli 13.
Koska asia panoi mieltä, ajattelin, että tehdään ne testit kunnolla uudestaan, oikeaan aikaan kiertoa ja oikeaan kellonaikaan, että selviää, onko kaikki varmasti ok. Paska homma vaan että valitsin lääkärin, jonka mielestä millään -kilpirauhasella tai muilla hormonituloksella ei ole MITÄÄN merkitystä. hänen mielestään alle 4 ths on normaali, väliäkö miltä tuntuu. Muista oireistani hän ei osaa sanoa mitään. Lyhentyneestä kierrosta sanoi että sellainen on tässä iässä mahdollista, mutta ei että mistä se johtuu, miten siihen voi vaikuttaa, miten se vaikuttaa lapsensaantiin, mitään. Lisäksi hän ihan suuttui kun sanoin, että olen tullut sen takia, että mua huolestuttaa kilpirauhanen, koska monet ovat sanoneen lapsettomuuslääkärin sanoneen heille että ths-arvo 1-2 on lapsensaannin kannalta tärkeä. Todella ahdistavaa raivostuneelta lääkäriltä yrittää kysellä mielipiteitä mitä pitäisi nyt tehdä tai miten voisi tilannetta parantaa. Keltarauhashormonista yritin kysyä mutta en saanut lausetta loppuun kun lääkäri totesi, että sillä ei ole MITÄÄN merkitystä. Tämä 15 minuutin keskustelu maksoi 140 e! Mihinkään huoleeni en saanut vastausta, ja tuntuu tosi pahalta, kun tähän ei olisi todellakaan ollut juuri nyt varaa. Ajattelin vaan että on tärkeintä että saan mieltä painavat asiat puhuttua lääkärin kanssa, etä voin keskittyä muuhun. Voi persereikä miten ärsyttää! Itkin kun lähdin ulos sieltä.
Positiivista toki, että tästä kierrosta on kotitestien ja limojen mukaan tulossa esimerkillinen 27päivää, että ehkä kierrot ei lopullisesti jääneet siihen 23päivään. Ja lääkärin mukaan kaikki näytti hyvältä. Kaikki varmaan onkin hyvin, jos hyvin sattuu, eikä ehkä ensi kerralla jos vielä hyvin sattuu, mene kesken sen takia että joku hormoni jota olisi voitu tarkistaa ja hoitaa ajoissa olisi jotenkin pielessä. Niin että turha tässä murehtia.
Jotekin vaan toivoin, että yksityisellä voisi terveyskeskuspiinan jälkeen saada sen 15 minuuttisen aikana sen että joku KUUNTELISI mikä on hätänä, ja KERTOISI mistä nuo asiat muodostuvat ja miten kannattaa toimia. Mitä tahansa, paitsi tuollaista töykeyttä ja ignorointia. En suosittele!!
Ja jos saan vielä rahaa kokoon lääkärikäyntiä varten, niin menen vain ja ainoastaan lääkärille, jonka joku tietää nimeltä, ja tietää ottaneen keksenmenon tai lapsettomuusasian vakavasti. Muutenkin on niin raskasta, niin ei haluaisi maksaa siitä että joku vaan on ilkeä ja ärsyttävä eikä vastaa mihinkään kysymyksiin, mitään. Toki oma moka kun valitsin lääkärin, jota ei kiinnosta, mutta aikaa varatessani kerroin, että minulla on ongelma A ja ongelma B ja haluaisin sellaiselle lääkärille , joilla on näistä asioista tietoa. Miksi helvetissä he eivät siinä vaiheessa sanoneet, että meidän lääkäreitämme ei tuo A kiinnosta ja B on heidän mielestään merkityksetön asia eikä sitä kannata mitata!?
No en saanut lähetettä mihinkään testeihin joten pitää kai ryhtyä molempien ongelmien suhteen random-itsehoitoon ja internetistä tilattavien luontaistuotteiden liikakäyttöön.
:headwall:
Pitää sitten elellä ilman sitä iloa että voisi keskustella lääkärin kanssa, ja saada jotakin tukea. Oon aina ihan kateudesta soikea, kun joku sanoo tai palstalla kirjoittaa lääkärin kehottaneen johonkin tai gynegologin antaneen jonkun neuvon!! En ole koskaan kokenut sellaista Suomessa mutta johtunee siitä että olen sairastellut pahemmin vain matkoilla.
Muihin asioihin! Ovulaatio siis kenties tapahtui sittenkin, ja sitä on TODELLAKIN hyödynnetty ilomielin. Tärppihaaveet on taka-alalla kun muita huolia, tämä ihmeellinen väsymys ja kaikkea. Mut onpahan ihan omaksi iloksi puuhasteltu. Elämä on kuitenkin aika ihanaa kaikista huolista huolimatta, ja ilman sitä vauvaakin, jos se ei kerta halua tulla. Luulen, että sillä on joku ihan oma näkemys näistä aikatauluista.
Amanda! Voi kun nyt tuuli kääntyisi ja hormonit aktivoituisi.
Pahoittelen että olen näin raivoissani, sen kerran kun kirjoitan jotakin. :headwall:
terveisin
Ginger