**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

sjg :hug: mutta vielä on hieman toivoa :) niin kauan kunnes kp1 saapuu.

RR ja Nima onnittelut ovisplussasta, siitä sitten piinailuviikot käyntiin ja
++ ++ siihen toiseenkin testiin ;)

wanda kuulostaa todella ikävältä tuo mahan polttelu.. Ei ollut närästystä kuitenkaan? Mihin varaat tutkimusajan (siis kunnallinen / yksityinen / mikä)?

Amanda kiitos rohkaisusta. Minulle on aina hankalaa ottaa ensimmäinen askel. Asiassa kuin asiassa :) Sitten kun saan päätöksen tehtyä niin ei ole mitään hätää, mutta se alku.. Ja mies on vielä pahempi, mun tarvii hoitaa kaikki tällaiset hommat. Ehkä se pelko "lopulliselle tuomiolle" on aikamoinen, kun minussa on paljon kaikkea pientä vikaa. Olen tavallaan jo tottunut siihen että ongelmia ja vikoja löytyy. :LOL: Täytyy varmaan laittaa joku lopullinen aikaraja sille, milloin soitan ja tilaan ajan.
Etkä sinä mikään vajavainen ole :hug: niitä ylämäkiä tulee vastaan toisilla enemmän toisilla vähemmän, reiluahan tämä elämä ei ole. Kun lukee sinun kirjoituksiasi niin täytyy kyllä nostaa hattua asenteesta.

sakara :hug: oletteko puhuneet kauan naimisiin menosta? Mikäköhän miehiä siinä pelottaa.. Toisaalta se on hieman omituista.. Lapsihan se vasta sitookin kaksi ihmistä toisiinsa.

ON: Päätin nyt kuumeilla oikein kunnolla ensi viikon ajan... Vielä olisi lisää oireita (joista jokainen selittyy myös jollain muulla :LOL: ).. välillä närästää, aamuisin on ollut pakko nousta pissalle normaalia aikaisemmin, olen nukkunut huonosti..
Oikeasti en usko, että voisin sen plussan sieltä saada. Vaikea kuvitella miltä se tuntuisi jos.. Olen tehnyt niin monta puhdasta negaa, ettei ole edes toivon pilkahdusta koskaan ollut.

Ai niin.. ja mulle voisi laittaa iäksi 31 v.. tai siis ehkä sittenkin 23 ;) täyttyi tuossa jonkin aikaa sitten..

Mukavaa viikkoa kaikille! Auringonpaistetta ja kevään ensimmäisiä pilkahduksia!
 
Sakara päivitin kiertotietosi listaan.
Minun mieheni oli aivan samanlainen, ei millään olisi edistänyt naimisiinmenoa ja sanoi aina että mikä kiire sillä muka on ja kyllähän niitä lapsia voi tulla ennen avioliittoakin. Sitten kun vihdoin kosi ja mentiin naimisiin syksyllä niin sanoi jälkikäteen että jos hän olisi tiennyt kuinka onnelliseksi yksi päivä voi tehdä olisi hän kosinut paljon aiemmin! Toivotaan että miehesi myös kokee "valaistumisen" pian! :)

Scrat onneksi olkoon 23vee johdosta! :D
Tutkimuksilla tarkoitin ehkä ensiksi kunnallista, tosin jos antavat ajan todella myöhälle niin sitten soitan kärsimättömyyttäni yksityiselle. Mulle ei ole koskaan tehty papa koetta ja normi gyne-käyntiä enempää tutkimuksia. Haluaisin tietää onko muniksissani jotain vikaa kun ovisplussasin niin monena päivänä. Ja jos jotain muutakin tutkisivat niin hyvä.

En ymmärrä mikä mahaani nyt vaivaa, olisiko närästystä tai jotain muuta mutta tänään on jatkunut. Ihan kuin kipu olisi siirtynyt alemmas eli olisiko joku ruuansulatushäiriö. Kuhan ei mikään mahahaava stressistä. Sappikivistä en osaa sanoa, tällaista kipua ei mulla aiemmin ole ollut. Toivottavasti menee pian ohi...
 
Maanantai 17.1.2011



Wanda_81.....29v. .....kp1/30-39........yk5
Tatja.............34v. .....kp9/26-29........yk7...... terolut
Sintti-79........31v. ......kp11/23-30......yk19
Sakara..........33v. .....kp14/32-36.......yk2
Ginger..........35v. ......kp17/??...........yk11...... 1kkm
anskilia.........31v. ......kp19/30..........yk1
RR................31v. .....kp19/31...........yk4
Nima............30v. ......kp20/31-37......yk3.......dpo 0
Scrat............31v. ......kp28/32-38......yk11....4*terolut
sgt................31v. .....kp29/28-29......yk3
Demuli..........31v. ......kp32/32-36......yk3
Yameliah........31v. .....kp63/28-30......yk19
Tunafish-78....32v. .....kp74/28-32.......yk0
Popcorn78......32v. .....kp82/30...........yk8...... 3*inssi
Lusa..............31v. .....kp83/28-30.......yk~1v



Taustalla
Amanda
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6.........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1.........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3.........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10.......plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsemppauksesta! Oon jo toipunut lääkärin aiheuttamasta turhautumisesta, ja koitan nyt vaan uskoa nyt sitten että kaikki on hyvin, sen sijaan että miettisin mikä kaikki voi olla pielessä.

Mutta Amanda tai muut yksityiselle menoa harkitsevat, kilpirauhasongelmissa erityisesti: kyselkää lääkäreistä vaikka netistä tai lavereilta ennekuin varaatte ajan! Mun pari ystävää suositteli nimeltä joitakin kilpirauhaslääkäreitä (lapsettomuuslääkäriä tai endokrinologia jos kilppari vaivaa muuten), jotka taiselun jälkeen olivat ottaneet heidät vakavasti ja nyt toinen ystävä on raskaana, suurten vaikeuksien jälkeen, ja toinen toipunut vakavasta sairaudesta. Pääkaupunkiseudulla nämä. En sitten kuunnellut heitä kun halusin mennä femedaan, koska olen siellä aiemminkin käynyt pari kertaa ja toivoin löytäväni sieltä "oman" gynegologin jolle voisi mennä kaikissa asioissa. Kun eihän mulla varsinaisesti -vielä- ole lapsettomuudesta kysymys kun jo vasta olin raskaana.

RR ja muut ovista ihmettelevät: jos vaan on aikaa, Fertility Friend (.com) kertoo kaiken, mitä olet koskaan halunnut tietää ovulaation ajan mittaamisesta ja ajoittamisesta. Ja vähän enemmänkin.. Jos haluaa lopullisesti sekoittaa päänsä, sinne voi alkaa merkkailla ovisoireita, aamulämpöjä yms. kuukauden "vip-jäsenyys" on ilmainen, mutta ilmainen perusjäsenyys jatkuu sen jälkeen eikä vippiä tarvitse mihinkään. Sieltä voi myös vaan lukea ovulaationmäärityksen perusoppimäärän, vaikkei täyttelisikään tilastoja.
Olen vähän koukussa siihen..:ashamed: Huvinsa kullakin.

Ginger
 
Se on sitten kp 1. Soitin ajan kunnalliseen omalääkärille, sain ajan kolmen viikon päähän. Haluan että otetaan selvää onko ovulaatiossani häiriötä ja miksi kierto venyy. 39 päivää oli viimeisin kierto, se on vähän turhan pitkä. Voiko siihen saada jotain lääkitystä jolla kierron saisi vakiinnutettua lyhyemmäksi vaikka mitään vikaa ei löytyisikään?

Mitä muuta mun pitäisi vaatia tutkittavaksi? Kuinka herkästi esim. kohtu ja munasarjat ultrataan?
 
Voi harmi wanda :hug: Kannattaa kyllä varmaan selvittää tota kiertoa ja olen ymmärtänyt että kierron normaaliksi saamiseen on jotain lääkkeitäkin olemassa... Mulla on ainakin ihan perus gynekäynnillä ultrattu (siis yksityisellä), kun kerroin että lapsentekoa aloitellaan ja silloin ei ainakaan mitään poikkeavaa havaittu, mutta silloin käytin vielä e-pillereitä (eli kohdun limakalvo oli ohut ja munarakkula ei tietenkään ollut kasvamassa). Pitää harkita uutta ultrausta parin kuukauden päästä, jos ei tärppää...

Ginger toi Fertility Friend kuulostaisi hyvältä, mutta en taida uskaltaa etten jää koukkuun :D Ja mä en varsinaisesti tarvitse apua oviksen määrittämiseen, kun mulla on oireet niin selvät. Tän kierron tikutuksella nyt vain varmistin omat tuntemukseni oikeaksi. Eli su-aamulla tuli ovisplussa, iltapäivällä kohtu kipeytyi aika pahasti ja oikealla puolella vihloi. Tänään rinnat on turvonneet, kipu on vähentynyt ja tuli kunnon valkkarilimat. Joten eiköhän tää ollut tässä. Toivotaan et miehen krapulaiset simpat löysi perille ja illalla vielä varmistellaan. Tänään mulla siis dpo 0 (päivittäjä huom) :)

RR ja anskilia samoissa kiertopäivissä mennään, jännää =)
 
Pahoittelut Wandalle tädistä.

Kiitos Scrat ja Wanda tsemppauksesta. Naimisiin meno on ollut puheissa noin vuoden verran. Yhdessä ollaan oltu huhtikuussa vasta 2 vuotta. Käytännössä ollaan kyllä asuttu yhdessä ekaa kuukautta lukuunottamatta koko ajan. Mies sanoo vielä, että lasten lisäksi haluaa viettää kanssani loppuelämänsä. Mutta nainisiin ei sitten vaan voida mennä :rolleyes: :headwall: Ainoa syy minkä saan irti on ettei kaverit ja siskokaan ole mennyt. Joskohan tuo mies tuosta "järkiintyisi". Riidelty ei enää olla aiheesta pariin päivään =)

Aika yleisiä tuntuu olevan nuo kilppariongelmat. Muutenkin tuntuu, että hormoonitoiminta ja raskautuminen on niin monimutkaisia asioita. Välillä käy mielessä miten ylipäätään kukaan on koskaan voinut tulla raskaaksi kun niin monen asian pitää mennä yksiin samaan aikaan. Oma yrittäminen on kyllä vielä niin alussa (yk2), ettei kuuluisi ottaa mitään stressiä mistään vielä moneen kiertoon, mutta minkä ihminen itseleen voi. Ja sitten jos vielä tulee vastaan Gingerin kohtaaman lääkärin kaksoisolento. Mielestäni kärjistetysti yksityisellä ainakin sille lääkärille maksetaan siitä että keskustellaan / tutkitaan potilaan kokemaa asiaa / vaivaa, kiinnosti lääkäriä se tai ei.
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa. Olen hieman ehtinyt tipahtaa kelkasta, mutta oikein paljon onnea plussanneille :flower: ja tervetuloa kaikille uusille! Kiva kun ollaan saatu tänne näin paljon uusia ahkeria kirjoittelijoita. :D

Amanda, ymmärrän hyvin miltä susta tuntuu, tietämättömyys tulevasta on varmasti piinallista. Mutta hyvä että sait nyt ainakin lääkkeitä kierron käynnistämiseen, ja toivotaan että niillä on se toivottu vaikutus ettekä joudu miettimään IVF:iä ollenkaan. =)

Pakko kommentoida myös tuota gingerin lääkäriasiaa - ihan järkyttävää, minkälaista kohtelua olet saanut osaksesi. Itsekin olen joskus saanut lääkärin vihat niskoilleni ja tiedän, että se on vihoviimeinen asia mitä kaipaa silloin kun on oikeasti huolissaan omasta terveydestä. Olisikohan sun mahdollista tehdä asiasta jonkinlainen reklamaatio?

Wanda: pahoittelut tädistä! :hug: Ja suurkiitos, että olet pitänyt listaa ajan tasalla. Mulle voisi päivittää tiedoiksi kp 11/23-30 ja yk 19.

Tsemppiä ja jaksamista myös kaikille muille, erityisesti Yameliahille ja Scratille. :wave:

ON: En ole viime aikoina täällä paljoa käynyt... Syy on yksinkertaisesti se, etten enää jaksa tarkkailla omia oireitani kierrosta toiseen, kun tiedän ettei siitä kuitenkaan ole mitään hyötyä. Jonkinlaista itsesuojelua kaiketi; on jotenkin helpompaa, kun ei anna itsensä toivoa liikoja.

Olen aavistellut jo pidemmän aikaa, ettei luomuplussa tule meillä olemaan kovin todennäköinen, ja nyt saatiin vihdoin siihen virallinen vahvistus - lapsettomuustutkimuksissa nimittäin selvisi, että miehen simppojen liikkuvuus on alentunut, ja normaalimuotoisia siimahäntiä oli näytteessä 0%. Tilanne ei ole lääkärin mukaan mitenkään toivoton, mutta selittää, miksei plussaa ole näkynyt näinkään pitkän yrittämisen jälkeen. Seuraavaksi tarkoituksena olisi selvittää, kannattaako meidän yrittää inseminaatiota vai onko hoitona suoraan koeputkihedelmöitys. Simpat näyttivät nimittäin kestävän huonosti pesua, mikä alentaa inssin onnistumistodennäköisyyttä.

Ensi kierrossa käydään siis antamassa uusi simppanäyte ja katsotaan, voidaanko sitä käyttää inssiin... Jos voidaan, niin mulle tehdään saman tien aukiolotutkimus, ja jos sekin on ok niin siihen vielä inssi perään. Jos taas ei voida, niin edessä on joko IVF tai ICSI. Mutta hoitoihin ollaan siis menossa joka tapauksessa.

Tulen varmaan taas kertomaan kuulumisia, kun tiedän paremmin missä mennään. Mutta saattaa olla että siirtyilen tästä vähitellen tuonne lapsettomuuspuolelle, ainakin jos joudutaan noihin koeputkihoitoihin asti...

Plussatuulia kaikille ++++++++ :whistle: ja pitäkäähän lippu korkealla.

Talviterveisin, sintti
 
wanda kiitokset onnitteluista ja :hug: kp1stä. Ikävää, oli kuitenkin lupaavia merkkejä. Minä syön teroja (eli keltarauhashormonia) 10 päivän ajan joka kierrossa juuri sen takia, että kierrot pysyisivät aisoissa (pisimmät tässä yritysaikana ovat olleet yli 70 päivää...). Muuta ne eivät vaikuta, mutta käynnistävät kuukautiset ja stimuloivat ehkä sitä kautta omaa hormonituotantoa.

Sakara kuulostaa niin mieheltä, monella on vaan niin erilainen ajatusmaailma :D Olisko miehen logiikkaa. Mä jouduin myös omaani aika kauan pehmittelemään, mutta kyllä se sitten lopulta suostui; ensin menemään kihloihin ilman päivän sopimista ja lopulta naimisiinkin saakka. Eikä ole valittanut :D

Mä olen myös vähän koukussa FF:ään, en pahasti. Lähinnä käytän sitä kierron vaiheitten ja voimakkaitten oireitten merkkaamiseen. Voin suositella kuitenkin.

sintti voi ei.. :hug: toisaalta onhan nyt syy selvillä, mutta ei se varmaankaan paljoa lohduta :( Jaksamista ja tsemppiä teille! Toivottavasti hoidot auttavat pian ettekä kovin montaa jaksoa joudu käymään läpi. Tai kontrollinäyte osoittautuisikin ainakin vähän paremmaksi. Ja ehdottomasti tule kertomaan kuulumisia!

(.) piinailu jatkuu.. tänään hieman menkkamaisia kipuja.. joten eiköhän ne sieltä loppuviikosta ilmesty :( Flunssakin yrittää päälle kaiken lisäksi. Nyt ei kyllä jaksaisi olla kipeä. Täytyy varmaan käydä huomenna ostamassa mustaherukkamehua jos vanhan ajan tropit vaikka auttaisi :snotty:
 
Morjensta! Mä uumoilen tänne kahta plussaa tammikuussa, saas nähdä toteutuuko etiäinen. Sintti samaan aikaan sekä lohdutus/voimahalit että toisaalta onnitteluhalit siitä, että tulevaisuudessa on nyt näkyvissä jotain. Toisaalta voisit tehdä vielä Sannulit :D, ja vetästä simppatuomion jälkeen luomuplussan tiskiin. Noh...kunhan jakselet siellä ja saatte asiat mahdollisimman mukavaan järjestykseen. Ajatteles kuitenkin...vauva voi olla aika lähelläkin...

++++++++++++++++++++++:whistle:

Naimisiinmenoa en kehtaa edes kommentoida kun mun mies kosi jo 2 vko:n jälkeen ja 2kk:n päästä tiedettiin, että tässä se on. Nyt 7 vuotta oltu naimisissa :heart:.
 
Tiistai 18.1.2011



Tatja.............34v. .....kp10/26-29........yk7...... terolut
Sintti-79........31v. ......kp12/23-30......yk19
Sakara..........33v. .....kp15/32-36.......yk2
Ginger..........35v. ......kp18/??...........yk11...... 1kkm
anskilia.........31v. ......kp20/30..........yk1
RR................31v. .....kp20/31...........yk4
Nima............30v. ......kp21/31-37......yk3.......dpo 1
Scrat............31v. ......kp29/32-38......yk11....4*terolut
sgt................31v. .....kp30/28-29......yk3
Demuli..........31v. ......kp33/32-36......yk3
Wanda_81.....29v. ... ..kp41/30-40......yk4
Yameliah........31v. .....kp64/28-30......yk19
Tunafish-78....32v. .....kp75/28-32.......yk0
Popcorn78......32v. .....kp83/30...........yk8...... 3*inssi
Lusa..............31v. .....kp84/28-30.......yk~1v



Taustalla
Amanda
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6.........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1.........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3.........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10.......plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
No niin. Tulen hulluksi. Virallisesti. Eilen tuli hieman ruskeaa vuotoa josta päättelin että aha nyt ne alko. No mutta tänään ei tule mitään. Ainakaan vielä. Eli back to kierto nro 4:seen ja kiertopäivä on siis 41. Tein raskaustestin aamulla. Nega.

Laskeskelin sitten kirjoitusteni perusteella että viimeisin ovisplussa minkä sain oli 9.1. Siitä laskettuna olisi nyt dpo 8. Voisiko eilinen vuoto ollutkin kiinnittymisestä??? Hiukan pelottaa kun otin vielä eilen buranaa menkkakipuihin jotka sitten ei alkanutkaan. Voi elämä. :O

Miksi oi miksi kroppani tekee tämän minulle. Eiköhän ne menkat sitten kuitenkin ala tänään. Hiukan on ristiriitaiset fiilikset.
 
Wanda Hmmm, voisi varmaan hyvinkin olla kiinnittymisvuotoa. Niin ja jos on vasta 8 dpo, niin ei testeissä välttämättä mitään vielä näykään. Huh huh, kun on jännät paikat sulla. Koita kestää sekoamatta :hug:
 
Sakara: Voisko olla kyse siitä, että miestä stressaa häät eikä itse avioliitto? Tuntuu, että moni mies olettaa että kaikista naisista tulee joku ihmeen bridezilla heti kosimisen jälkeen. Häiden kustannukset jne. saattaa hirvittää varsinkin jos on vielä vauvakin suunnitteilla. Miesten logiikka on tosiaan välillä aika käsittämätöntä.

Täällä alkaa olla piinailut jo käynnissä, vaikka en tavallaan uskokaan, että heti ekalla kerralla tärppäis...
 
Sintti, ihana kuulla susta! Vaikka uutiset ei olleetkaan parhaita mahdollisia... ): Pidän peukkuja, että inssi olis teille mahdollinen ja ennen kaikkea että pääsette pian hoitoon ja tärppää!

Wanda, hui miten jännät paikat!! Noi oireet voi olla kyllä hyvä merkki.. :) Toivotaan, että vuoto jäi siihen ja plussa vielä tulee ruutuun!

Sakara, oon samaa mieltä muiden kommenttien kanssa, että miesten ajatuksenjuoksusta ei aina ota selvää. :) Toisaalta avioliitto voi tuntua jonkun mielestä pelottavan isolta askeleelta, vaikka olisi lähes varma, että haluaa toisen kanssa loppuelämänsä viettää. Tai häät kaikkine hässäköineen ja esillä oloinen voi tuntua hankalalta. Asioiden kypsyttely voi joskus vaatia oman aikansa, vaikka lopulta jotain haluaisikin. Miehelle lapsen alulle saattaminen ei vielä ole niin konkreettista, koska odotusaikana saa totutella asiaan. Kihlautuminen voi tuntua isolta hyppäykseltä, kun se on menoa "heti". Koittakaa jutella asiasta hyvässä hengessä. Eiköhän se mies lopulta lämpene. :) Mulla vähän sama kuin Wandalla, et ensin mies ei ollut kovin häiden perään, mutta yks kaks yllättäen kosi. Ja nyt jälkeen päin on sanonut, että naimisissa on mahtava olla. :)

Scrat, ei tosiaan kannata suurennella sitä tutkimuksiin menoa. Jos löydät kivan lääkärin (kuten itselläni on ollut onni löytää), voi tuntua lohduttavalta, kun saa jakaa huolensa. Ja on joku joka tietää enemmän ja johon tukeutua. Ei se tosiaan leimaa sua vaivaiseksi! Mut toivotaan tietty et mitään tutkimuksia ette tarvitse... :)

Ginger, en tiedä viitsitkö täällä mainostaa, mutta kiinnostaisi kyllä kovasti tietää, ketä endokrinologia sulle oli suositeltu?

Nima, pidän peukkuja, että nyt jo tärppi kävi ja siimahännät ei miehen alkoholista hämääntyneet!
 
Pakko kanssa peukuttaa täältä wandalle! Toivon niin, että teillä olisi nyt tärpännyt! :heart:


Seurailen tuolta yli 35 -ketjusta tätä ketjua "taustalla" tiuhaan, kun ensinnäkin ensikertalainen (35 v.) olen ja kun toiseksi teidän juttunne nyt vaan muutenkin kolahtaa. Esim. tuota kilpparikeskustelua olen seurannut. Olen kanssa menossa gynelle tässä ja aattelin tuon kilpirauhasasiankin ottaa esiin. Suvussa on muutamilla ollut tuota kilpirauhasen vajaatoimintaa ja käsittääkseni nuokin asiat voi tuolla perimässä kulkea... Gingerin lääkärikäynnistä (tökeröstä lääkäristä) luettuani meinasi kyllä toivo hiipua.
 
RR
Täällä myös peukut pystyssä wandalle, toki myös kaikille muillekin =)

ON: Täällää ollaan levollisin, mutta odottavin mielin, reilun viikon piina ja odotus olisi edessä... Toisaalta jotenkin en jaksa uskoa, että ois tärpännyt, jotenkin vaan sellainen olo. Pessimisti ei pety :LOL:
Ei siis mitään tuntemuksia, tuskin niitä muutenkaan vielä tässä vaiheessa oliskaan...
 
Kiitos kaikille ihanille peukutuksista! :) Mua jännittää niin etten meinaa pystyä töitäkään tekemään! Yritän olla miettimättä oireita, sitä vaan tuntuu keksivän kaikenlaista kun toive on niin kova niin ei osaa sanoa kehittääkö niitä vaan omasta päästä...

Tietenkään ei auta mennä katsomaan aamulla tehtyä testiä kotiin palattua iltapäivällä, siinä oli roskishaamu. Tiedän kyllä että se ei vielä tarkoita mitään eikä niitä saisi tulkita testiajan jälkeen mutta eipä ole muihin samanmerkkisiin tikkuihin koskaan mitään haamuja tullut. Nyt mulla on kaikenlisäksi kaikki testit loppu eli en voi ihan heti testailla mitään. Kyllä voi olla piinaavaa...

Tsemppiä muille piinaajille, ovisonnea testaajille ja plussatuulta kaikille! +++++:whistle:
 
Keskiviikko 19.1.2011



Tatja............34v. ......kp11/26-29.......yk7...... terolut
Sintti-79.......31v. ......kp13/23-30.......yk19
Sakara.........33v. ......kp16/32-36.......yk2
Ginger..........35v. ......kp19/??...........yk11...... 1kkm
anskilia.........31v. ......kp21/30..........yk1
RR................31v. .....kp21/31...........yk4
Nima............30v. ......kp22/31-37......yk3.......dpo 2
Scrat............31v. ......kp30/32-38......yk11....4*terolut
sgt...............31v. ......kp31/28-29......yk3
Demuli..........31v. ......kp34/32-36......yk3
Wanda_81......29v. .....kp42/30-35.......yk4
Yameliah........31v. .....kp65/28-30......yk19
Tunafish-78....32v. .....kp76/28-32.......yk0
Popcorn78......32v. .....kp84/30...........yk8...... 3*inssi
Lusa..............31v. .....kp85/28-30.......yk~1v



Taustalla
Amanda
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6.........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1.........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3.........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10.......plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Wanda, roskishaamu kuulostaa hyvältä!! :) Millä testillä testasit? En usko, että haamua voi tulla, ellei HCG:tä ole veressä. Joten lupaavalta vaikuttaa! Pidän hurjasti peukkuja!! :)

Sinnalena, tuu ihmeessä tännekin kirjoittelemaan! :)

Tsemppiä piinailuun RR ja muutkin loppukiertolaiset!

Kävin eilen työpaikkalääkärillä ja sain lähetteen kilpparikokeisiin (onhan ne tosin otettu vähän aikaa sitten ja oli työpaikkalääkärin mukaan ok). Sain painostettua myös TPO:n mittaamiseen. Suoraan en saanu lähetettä endogrinologille, mutta lääkäri kyllä mutisi, että jos viitteitä on yhtään vajaatoimintaan päin, niin kirjoittaa lähetteen. Kerroin raskaustoiveista ja PCO:sta ja oli sitten vähän myötämielisempi koko asiaan. Jos TSH on edelleen lähemmäs kolmea, koitan kyllä saada lähetteen kinuttua... Huomenna taidan mennä labraan. Nyt vetelen Lugesteron-kuuria vielä ja ehkäpä ens viikon loppupuolella alkaa clomit ja muut oviksen avitukset.
 
Viimeksi muokattu:
Amanda kiitos peukuista! Niitä tarvitaan nyt! :D
Testasin halpa-testi.fi:n puikkotesteillä, ovat wondfo-merkkisiä. Tosiaan aikaisemmin ei ole noihin koskaan tullut minkäänlaista viivaa. Saman merkin ovistestit toimii moitteetta. Clearbluehen en luota enää ollenkaan enkä niitä ole tässä kierrossa käyttänyt, niihin tulee aina haamuviivoja ja roskishaamuja.

Hieno homma että sait lähetteen kilpparikokeisiin! =) Tarkoittaako tuo clomien ottaminen tavallaan sitten kp ykköstä?
 
Wanda, hittolainen kun noista testeistä ei voi olla AIVAN varma...! Apteekin omaa oon kuullu kehuttuvan ja mulla se antoi ku-raskaudessa haamun dpo 14. Millon ajattelit testata seuraavan kerran? Onko mitään uusia oireita? Mulla pitäis tulla vuoto muutaman päivän päästä siitä kun lopetan Luget - eli joskus ens viikolla olis kp 1 - ja clomit aloitetaan sit kp 3-7. Mulla menee samaan tyyliin hoidot kun sillon viimeks eli eka clomit, sitten ultra kp 11. Viimeks clomien lisäks jouduin pistämään kp 12-14 ja sit sain vielä irrotuspiikin. Nyt jännäillään, miten tässä kierrossa käy.

Sitä aika paljon tuskailen, et miten käy jos ovulaatio tulee samalta puolelta, mistä on munanjohdin poistettu...? Lääkäri sanoi, et silti voin tulla raskaaks? Eli toisen puolen johdin/torvi voi tulla nappaamaan sen kypsyneen munasolun. Pidän itse sitä ihan luonnon ihmeenä, mutta lääkäri sanoi, et se on mahdollista. No, mulla on vähän luotto mennyt omaan kroppaan ja sen "normaaliuteen" näissä jutuissa. Joten katsotaan nyt, mitä kierto tuo tullessaan. Esteitä, mutkia, kuoppia ja ryteikköä on, mutta eihän sitä tiedä jos yks siimahäntä ja yks munasolu jaksais ne kaikki ylittää.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä